صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عبدالحسین برزگرزاده / دبیر ریاضی تبریز و مدرس دانشگاه

قتل پزشک و معلم ؛ وزیر شما و وزیر ما

عبدالحسین برزگرزاده دبیر ریاضی تبریز و مدرس دانشگاه  با عرض تسلیت به خانواده پزشک مقتول اردبیلی و جامعه پزشکی کشور؛ متاسفانه مثل هر حادثه ای قتل این هموطن عزیز ؛ به جای بسیج افکار عمومی برای ریشه کنی بزه های اجتماعی ؛ منجر به مقایسه بین مشاغل و حرف گردیده است . این بار مقایسه توسط یک نماینده پزشک مجلس شورای اسلامی شروع و اعلام شده که پزشکان سال ها درس خوانده و مثل برخی از 20 سالگی شروع به کار نکرده اند و ...خلاصه پزشکان مظلومند ؛ ضمن تکریم همه انسان ها و مشاغل و با تاکید بر اینکه همگان محترم و همه حرف ضروری ؛ باید گفت که این فقط پزشکان نیستند که درس خوانده اند بلکه تقریبا تمام کارمندان باسواد مانند اساتید دانشگاه و معلمان و هر فرد محترم دیگری که فوق دیپلم؛ لیسانس ؛ فوق لیسانس و دکتری تخصصی دارند به ترتیب به اندازه بهیاران و پرستاران و پزشکان عمومی و متخصص درس خوانده اند و بنابراین پزشکان تافته جدا بافته جامعه نمی باشند ؛ ولی ایجاد اولین مقاطع دکتری در رشته های درمانی سبب شده " دکتر یعنی پزشک " به فرهنگ رایج مملکت تبدیل گردیده و پزشکان سرزمین ما هم محترمانه با مصادره این عنوان ؛ اکثریت مناصب حکومتی و صندلی های مجلس را اشغال کرده و تمامی قوانین و مقررات را به نفع خود مصوب کرده اند  و سبب خیلی چیزها شده ؛  من جمله سبب شده :

* وزیر شما مانع از دریافت مالیات از ویزیت پزشکان می شود ولی وزیر ما نمی تواند حق التدریس ناچیز معلم را معاف از مالیات اعلام کند.
* وزیر شما به سریال طنز شجاعانه اعتراض و مانع ادامه پخش آن می گردد ولی توهین به معلم برای وزیر ما عادی شده است .
* کارمندان وزیر شما درجه یک اند و کارمندان وزیر ما به علت داشتن شغل انبیائی ! درجه سه اند.
* کارمندان وزیر شما قتل معلم را نخواستند بشنوند؛ و اگر هم شنیدند واکنشی نشان ندادند؛ ولی کارمندان وزیر ما هم شنیدند و هم ابراز همدردی کردند و هم وظیفه خود می دانند ابراز انزجار کنند .
* هر چند قتل در همه حال محکوم و قاتل مجازاتش اعدام است اما باید توجه کرد کارمند وزیر شما به علل شخصی و در منزل شخصی به قتل رسیده است ولی کارمند وزیر ما به سبب انجام وظیفه قانونی و در محل اداره دولتی خود به قتل رسیده بود. با این وجود وزیر شما قاطعانه خواستار پیگیری قضائی می شود ولی وزیر ما با واهمه خواستار حمایت قضائی می شود.
* وزیر شما در همه امور مملکت از آموزش گرفته تا بهداشت ؛ محیط زیست ؛ سیاست و اقتصاد و ...دخالت می کند ولی وزیر ما جرات اظهار نظر در وظایف تخصصصی خود را ندارد .
* وزیر شما برای یک قتل معمولی آماده سفر به اردبیل است ولی وزیر ما خجالت می کشد صدای خود را ؛ بابت قتل معلم فیریک و آتش گرفتن سایر معلمان به علت نبود بخاری در کلاس درس و به تاراج رفتن آبرو و حیثیت میلیون ها انسان تحصیل کرده ؛ بلند کرده و حق آموزش را از بیت المال طلب کند.
* وزیر شما حتی قبل از لغو تحریم ها کیسه ای برای وزارتش دوخته است ولی وزیر ما فقط بایستی در مواقع تحریم وضع دولت را درک و ریاضت اقتصادی را به کارمندان وزارتش آموزش داده و حتی تحمیل کند.
* وزیر شما هیچ وقت از کارمندان خود مایه نمی گذارد ولی وزیر ما به خاطر جنگ بدون اجرت 2 ساعت در هر هفته به کارمندان خود تکلیف کرده ؛ و این خرج از کیسه خلیفه ؛ با اتمام جنگ نه تنها تمام نمی شود و نه تنها ایثارگر تقدیر و تکریم نمی گردد بلکه به علت بی زبانی وزیر ما به وظیفه بدل می شود و با وجود حکم نهادهای قانونی به برگشت به 22 ساعت تدریس هفتگی ادامه می یابد ؛ ولی وزیر ما جرات نمی کند حق قانونی کارمندان خود را از هیات دولت یعنی سایر وزیران من جمله وزیر شما بستاند.
* کارمندان وزیر شما به علت در مصدر امور بودن شان مدام مقررات کشور را عوض می کنند ولی کارمندان وزیر ما گرفتار تغییر مکرر مقررات کشور و نظام آموزشی آیند  و همه عمر خود را در معرض ساماندهی و در خطر انتقال به ناکجا آبادی ناکجا آبادتر از ناکجا آباد قبلی هستند.
* کارمندان وزیر شما با حقوق آن چنانی 12 الی 18 ساعت تدریس در دانشگاه دارند ولی کارمندان همتراز وزیر ما با دکتری تخصصی و سال ها خدمت با 24 ساعت تدریس؛ نه تنها اجازه تدریس دردانشگاه را نمی یابند بلکه به علت ندانم کاری تدوین کنندگان مقررات آموزشی و تغییر مکرر آنها از دبیرستان هم بایستی به راهنمائی ؛ ابتدائی ؛ نهصت سواد آموزی و حتی به مهد کودک منتقل شوند.
* در وزارت وزیر شما متخصص ؛ کارشناس ؛ کاردان و... جای خود دارد ولی در وزارت وزیر من از دکتری تخصصی تا آبدارچی همه یک حقوق می گیرند آن هم هم حقوق یک کارگر ساده . اصلا چه معنی دارد وزارتی به نام آموزش و پرورش که در آن معلمی شغل نیست و بلکه عشق است برای تخصص و کاردانی و مهارت حرفه ای مرزی جدا کرد؟
* کارمندان وزیر شما اگر در اثر سهل انگاری باعث مرگ انسانی شوند در دادگاه انتظامی خود به علت غیر عمد بودن و طبیعت کار پزشکی تبرئه می شوند ولی کارمندان وزیر ما اگر از باب دلسوزی و پدری با تندی با متعلم خود برخورد کنند علاوه بر چاقو باران شدن و حضور در دادگاه و پاسگاه ؛ در صدا و سیما هزاران بار محاکمه می شوند و حتی به خطاهای معلمان وطنی هم قانع نشده و هزاران بار تخلفات معلمان خارجی را منتشر و منعکس می کنند و تا به حال در صدا وسیما مرگ انسانی به علت تعلل و تخلف هیچ پزشکی ( کارمند وزیر شما ) انعکاس پیدا نکرده است .
* روسای ادارات و بیمارستان ها و دانشگاه های ؛ کارمندان وزیر شما توسط خود کارمندان انتخاب و یا پیشنهاد می شوند ولی روسای ادارات وزیر ما توسط نمایندگان وزیر شما در مجلس و یا جاهای دیگر و بدون دخالت کارمندان وزیر ما نصب و تا قیامت تمدید می شوند.
* وزیر شما به کارمندان خود می بالد ولی وزیر ما از کارمندان خود می نالد.
* کارمندان وزیر شما از قشر شریف اند و کارمندان وزیر ما از قشر آسیب پذیر و ضعیف .
البته ناگفته نماند که این مقایسه مختصر؛ قطره ای از دریای شاهکار کارمندان وزیر شما در مجلس و نهادهای قانون گذاری است و انعکاسی کوچک از قیاس کارمندان وزیر شما و کارمندان وزیر ماست ؛ مائی که میلیون ها نفریم ؛ تحصیل کرده و کارمند دولت و... بس !

وای بر حال کسانی که دستی در کار دولتی ندارند ؛ فقیر و بی سوادند . و وای بر همه ما که بین وزیر شما و وزیر ما و وزیر بی وزیران این قدر فاصله است ؛ وای بر ما ؛ وای بر شما.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 06 مرداد 1394 18:59 خوانده شده: 6247 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +115 -1 --
ناشناس 1394/05/06 - 20:06
بسیار بسیار عالی.مشتی بود نمونه خروار از اختلاف و تبعیض چه درمیان کارمندان دو وزارت و چه در خصوص سرآمدان دو وزارت.البته اگر وزیرمان را خدای ناکرده سز آمد بدانیم .دلم به حال خودمان می گرید.‏!!!‏
پاسخ + 0 0 --
معلم مشهدی 1394/05/07 - 11:01
تفاوت میان فانی و هاشمی از زمین تا اسمانسسست!!!
پاسخ + 0 0 --
شهرستاني 1394/05/07 - 18:40
خواهشا اين متن رو در تمامي سايت ها ووبگاها گسترش دهيد حداقل وي ومشاورانش ببينند وخجالت بكشند حداقل حداقل
پاسخ + 0 0 --
فرخنده قربانی 1394/05/15 - 12:45
این مطلب بسیار ارزشمند وبحق جناب برزگرزاده در بسیاری از شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته شده ودست به دست می گردد،به چنین همکاری که صادقانه حامی معلم مظلوم است افتخارمیکنیم.
درود بر شما
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/05/19 - 00:44
افرین بر اقای بزرگزاده اینا میگن آموزش وپرورش نیاز به دکترا نداره فوق دیپلم هم کفایت میکنه واقعا میخواهند معلم را ذلیل کنند افرادی امثال شما مایه افتخار قشر فرهنگی هستید ننگت باد فانی
پاسخ + +70 -1 --
علی رضا 1394/05/06 - 20:24
ای کاش همه ما یک میلیون مثل شما می اندیشیدیم الان خود ما تصمیم گیر درست در مسایل مهم آموزش وپرورش بودیم نه کسانی که دنبال منافع شخصی وجناحی خود هستند .ولی چه کنیم که .........از ماست که بر ماست
پاسخ + 0 0 --
صابر 1394/05/06 - 20:45
یک چیز را یادتان رفت دکتر جان . وزیر ما (فانی) یخچال هستند . وزیر بهداشت ابگرمکن
پاسخ + +71 -2 --
ناشناس 1394/05/06 - 20:28
کاش بجای یک میلیون معلم ساکت هزار معلم مثل دکتر برزگرزاده داشتیم
پاسخ + +12 -84 --
معلم 1394/05/06 - 20:32
خیلی مزخرف بود این چه قیاسی است واقعا اینها آبروی معلمان را می برند
پاسخ + 0 0 --
صادق 1394/05/06 - 20:54
جناب (معلم‏)‏ عزیز.شما بفرمایید که چکار باید می کرد؟ باید سرشان را مثل کبک زیر برف کنند و دم بر نیاورند؟ خودمان را گول نزنیم : واقعیت غیر ازین است؟
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/05/07 - 07:01
چی چی مزخرفه، گفتن حقایق؟؟؟؟ تا کی می خواهین خودتون رو به ظاهر محترم نشون بدین همکار،چشم واقع بین داشته باش
هر چی نوشته عین حقیقته
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/05/07 - 08:20
جناب معلم ،البته بعید میدونم شما معلم باشید
برادرمون برزگرزاده هرچه فرموده اند عین واقعیته.
پاسخ + 0 0 --
lمحسن 1394/05/07 - 11:02
حیف که در دنیای مجازی اسم و قیافه نظر دهنده نا معلوم است.این بی وجدانی که خود را معلم هم معرفی کرده است یا متن را نفهمیده یا خود را به نفهمی زده یا از طرف مشاغل دیگر نظر داده است.به خدا قسم تمام حرف های ایشان عین واقعیت است و وای بر ما که اسم اسلام و مسلمانی را یدک می کشیم.برخی مشاغل مانند پزشک و بازاری از زمان رضاشاه صنف قوی داشتند و همواره دستورات خود را بر دولت ها تحمیل می کردند.همین الان در مجلس نفوذ بالایی دارند و قوی ترین وزیر بین وزرای دولت وزیر بهداشت است که به شدت مدافع کارکنان بهداشت است.برای معلمان خانه از اساس ویران است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/05/07 - 21:46
آبرو را ازوزیرت بپرس تا برایت معنی کند که برای چندروز وزارت (ریاست) بانمایندگان تبانی می کند ....داداش!!!!!
پاسخ + 0 0 --
دل عبرت بین6219 1394/05/08 - 10:55
حتما دبیر پرورشی هستی! ولی بدان که آبروی معلم آنروزی رفته که بعنوان کارمند درجه سه جا افتاده است و حقوق و مزایای یک دکتری تخصصی در آ.پ خیلی کمتر از دیپلمه مردودی بانک میباشد برای خودم خیلی متاسفم که همکاری همچون تو دارم!!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/05/09 - 08:48
...امثال شماها هستند که کناری می نشینند واز تلاش های دیکران بهترین استفاده ها رو می برند
نه حرفی برای گفتن دارند ونه در تجمعات اعتراضی شرکت میکنند اما به همکاران خود حسادن واعتراض می کنند(البته شاید این .... اصلا معلم نباشد)
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/05/09 - 08:55
این نویسنده حتما فرهنگی نیستند وقصد ایجاد تفرقه وسوء ظن دارتد وگرنه مسائل جامعه اظهر من الشمسه
پاسخ + 0 0 --
ش - رحیمی 1394/05/09 - 12:16
با سلام ، از ادبیاتی که استفاده کردید معلومه که معلم نیستید، در هر صورت بیان واقعیات مسلم نه تنها آبروریزی نیست بلکه نشانگر این است که جامعه معلمان جامعه ای ادیشمند ، متوجه ، بیدار و آشنا به مسائل و مشکلات می باشند. ای کاش هر کس حتی آنها که معلم نیستند بعد از خواندن متن فوق فقط و فقط وجدانشان را قاضی قرار می دادند و یا اندکی تحقیق می کردند و بعد نظر می دادند.
پاسخ + +40 -1 --
ali 1394/05/06 - 21:01
دوستان دقت داشته باشید وزیر بهداشت فقط از 7000 پزشک حمایت جانانه می کند و در جلسات و مراسمات دیگر به خوبی از خجالت دیگر قشرهای پیراپزشکی در میاد و توهینهای عجیب و غریبی رو نثارشون میکنه.
وزیر محترم ما هم هوای کارمندای ستادی رو بخوبی داره و از اونها و تخلفاتشون به خوبی حمایت میکنه اما به قشر معلم میرسه دیگه قافیه به تنگ می آید.
فکر نکنید اونها وزیر خوبی دارن بلکه مافیای قدرتمند پزشکی به کمکش اومده و تونسته برای 7000 نفر حدود 12 هزار میلیارد تومان بودجه بگیره. به قول سریال در حاشیه اینجه واس مس یعنی کلش واس ماس.
کل کشور مال این پزشکا شده.
پاسخ + +44 0 --
ناشناس 1394/05/06 - 21:07
محشر بود دکتر....
پاسخ + +40 0 --
فرهنگی 1394/05/06 - 21:26
................................آقای معلم بس کن با این مقدس مآببابابیتان ؛کمر ما را شکستید.همین شما ها و امثال شما با اسم گذاشتن بر ما که شغل معلمی است ماهارا بد بخت کردید اگر شغل ما معلمی ایت و مقدس است پس چرا این لباس قداست بر دوش وزیر و کار کنان وزارت خانه و مدیر کل و رییس اداره و مدیر مدرسه نیست مگر انبیا دزدی می کردند مگر انبیا پول زور از مردم می گرفتند همکار محترم تورا بخ خدا با این شعار خ....مان کردند و خودشان شاهانه زندگی می کنند کجای دنبا ودر کدام شغل دیدی که 5هر ماه حقوق تمام بشه ...
پاسخ + +32 -1 --
معلم سمیرمی 1394/05/06 - 21:29
وقتی مدیران ضعیف منطقه ای توان و جرأت برکناری مدیران نالایق مدارس را ندارند؛ وقتیکه مدیران متخلف مدارس با دوز و کلک و به علت بی لیاقتی مدیران منطقه دوباره مدیر میشوند ، وقتی مسئولین ادارات پشتیبان و مشوق معلمان ساکت در مقابل تظلم ها و خلاف ها می شوند ، چگونه انتظار دارید وزیران نالایق و کم توان را برکنار کنید.آموزش و پرورش ما نیازمند یک تحول اساسی و بزرگ با تعویض تمام مدیران و وارثان نالایق آنان است.
پاسخ + 0 0 --
معلمی ازمازندران 1394/05/14 - 16:27
ایکاش مانند دکتربرزگرزاده در استان مازندران ما و دودیگر استانهامانند ایشان فراوان بودنند تا از حق ما دفاع کنند باید به ایشان افتخار کردواز ایشان حمایت کرد
پاسخ + +36 0 --
مهدی 1394/05/06 - 21:31
واقعا آفرین بر شما همکار عزیز !

چه حس دردناکی !
نگاه به پشت سر که می اندازم احساس خسران می کنم!
چقدر قشنگ درد دل ما را بیان نمودی !
سپاسگذارم!
پاسخ + 0 0 --
پیربکران 1394/05/08 - 23:40
'گل گفتی منطقه ماکه رییس اداره اصلا کلاسداری نکرده فقط به پشتوانه ی نماینده شده رییس فقط بلده عکس وفیلم ازخودش بگیره وبشینه نگاه کنه برامون شده ارتیست کسانی که کلاس داری نمی دانندشده اند مدیرومعاون اب که یک جا بمونه فکرکنیدچی میشه بهترست که مدیران ومعاونان 4سال کلاس برون و8سال مدیر اصلاحالاکه خودمعلم بایدکارنه بنویسدوسوال طراحی کندوکلاس برودواموزش خانواده بگذاردو....پس مدیران ومعاونان چه میکنند؟
پاسخ + +32 0 --
بازنشسته 1394/05/06 - 21:52
دستت درد نکنه حرف دلمان رازدی کاش این متن بیشتر درصفحات اصلی منتشر وبکوش مسولین بی مسولیت درقبال حقوق معلم میرسی د تا تلنگری باشد البته ناگفته نماند همین وزیر بهداشت برای پشتیبان از فانی درجلسه استیضاح شرکت میکند کاش میدانست ،،،،،،،،
پاسخ + +29 0 --
ناشناس 1394/05/06 - 22:29
وزیر شما می گه حقوق و ویزیت به نرخ واقعی وآزاد وزیر ما می گه آموزش وحقوق معلم نرخ دولتی
وزیر شما میگه برای کارمنداش کمک هزینه آموزشی هم در نظر بگیرین وزیر ما می گه نه همه با هم برابرن فرزندان معلم ها هیچ حق اضافه ای ندارن
وزیر شما برای دولت آبرو می خره وزیر ما آبروی دولت رو می بره
پاسخ + +18 -5 --
شهرام 1394/05/06 - 22:32
جالب بود
ولی نمیدونم چرا قبل از استیضاح این مقالات منتشر نمی شد
واقعا ما معلما وضعیت نرومالی نداریم از یه طرف می گیم وزیر مقصر نیست فرداش می گیم وزیر چرا تحرک نداره . پس فردا می گیم وزیر چرا دروغ می گه
بابا خلایق هر چه لایق
تا الان به تیپ معلما نگاه کردید در قیاس کارمندان دیگر اسلن مث اینکه کارمند هم نیستن
توروخدا ول کنید بیخود دلمان رو خوش نکنیم برید سراغ شغل دوم و سوم .
به خدا مسئولان قبلی که این جمله رو گفتن بیخود نگفتن . برید شغل دوم و سوم
پاسخ + +28 0 --
معلم از ایلخچی 1394/05/06 - 22:42
از جناب آقای برزگرزاده کمال تشکر را دارم. بسیار زیبا و بجا نوشته اید.ولی متاسفانه ، اکثریت معلمان در مقابل این همه تبعیض که خلاف نظر اسلام است روحیه خنثی دارند حتی معلمان مکتبی که انواع ظلم ها را به جان میخرند ولی دم بر نمی آورند.شاید هم "خلایق هر چه لایق"!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/05/07 - 11:55
گزینش معلمان به اینصورت شده که افرادی را انتخاب میکنند که قدرت ناله کردن هم نداشته باشند . اگه 1% هم از این فیلتر بگذرند بعد از 2 یا 3 سال کار چون بقیه بی تحرک و خنثی هستند انگیره خود را از دست می دهند .
پاسخ + +28 0 --
دل عبرت بین6219 1394/05/06 - 22:45
آفرین خلاصه کلام اینکه: شغل دوم و سوم و تدریس به اندازه حقوق!!!! در اینصورت دیگه جای گلایه ای هم باقی نمیماند!
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/05/07 - 11:57
همیشه با مقدس نشان دادن این شغل کلاه روی سرمان گذاشته اند .
پاسخ + +22 0 --
فرهنگی 1394/05/06 - 23:34
احسنت.مرحبا،آفرین ،ایول همکار فرهیخته ونکته بین و نکته سنج . ای کاش همکاران ما بویژه همکاران ستادی (بادمجان دور قاب چین های وزیر نا...وزیر بی ...) بخوانند ویه جو غیرت داشته باشند وبی کفایتی وزیر را فریاد بزنند ودر آینده نه چندان دور هر بی لیاقتی به خاطر جاه طلبی ورانت خواری و...به خود اجازه ندهد بدون برنامه وزیر این وزارتخانه حساس وحیاتی شود وبه جامعه آگاه وبیدار خیانت نکند راقم کامنت مزبور ایثار گر بوده وامتیازات لازم را دارا بودم اما شغل انبیاء را بر گزیدم اما بعد از گذشت 27 سال خدمت در کلاس های 42 نفره در پایتخت کشور اسلامی که این همه در حق همکاران من، مجلسیان و دولت ها اجحاف کرده اند و می کنند .باید بگویم که از گفتن شغل خودم به نوعی احساس حقارت می کنم ،بارها یاد آور شده ام فقر بد نیست اما فرق نه تنها بد است ، بسا زشتر آنهم برای کشور جمهوری اسلامی ایران که با خون جوانان وطن و هزاران معلم و36 هزار شهید دانش آموز که تربیت کردند و در حساس ترین زمان ها جبهه را خالی نگذاشتند
پاسخ + +23 0 --
فرهنگی 1394/05/06 - 23:37
، آیا سزاوار است الان شرمنده خانواده باشند بانک ملی از تتمه حساب های میلیونی ما فرهنگیان ارتزاق می کنند واز موجودی حساب های خودمان به خود ما وام می دهند و سود پانزده درصدی د ریافت می کنند ویا سایرکارمندا
ن که شاید نام بردنشان صحیح نباشد یک نمونه لیسانس مکانیک با 15 روز کار در شرکت نفت 8 میلیون تومان دریافتی دارد.!
پاسخ + +20 0 --
فرهنگی 1394/05/06 - 23:38
فرزندان ما ،ما را سر زنش می کنند که :بابا جون آنزمان که قحطی شغل نبود چرا شما معلمی را بر گزیده ای وچرا های دیگر واقعا"حق دارند سوال کنند .خلاصه کلام این وضعیت اصلا زیبنده یک کشور اسلامی نیست . تا کی باید تبعیض ها را شاهد باشیم ؟تا کی این همه فاصله طبقاتی را نظاره گر باشیم تا کی تا کی؟ یا ابا صالح ادرکنی ای عدالت گستر جهان کی می آیی؟
پاسخ + +23 0 --
احسان 1394/05/06 - 23:54
از ماست که بر ماست
وزیر مقصر نیست
ما مقصریم که نمیایم روسای ادارات رو به زور از اداره بیرون کنیم تا وزیر هم خودش دنبالشون بره
تا کی کوتاه بیایم؟
پاسخ + +17 -1 --
بهلول 1394/05/07 - 00:24
نوشتار مقايسه اى خوبى است اما مقايسه دو وزير بيان كننده همه موارد و مشكلات نيست كلا فرهنگ كشور ما اشكال دارد و اكثريت مردم ما نان را بنرخ روز مى خورند ، اينهمه دكتراهاى قلابى قبل از اينكه نشاندهنده بى درو پيكرى جامعه باشد مبين عقده هاى روانى ميان مردم و مسولين ماست كه با تقلب و هزار دوز و كلك در پى اثبات خود با مدرك تحصيلى و القاب اجتماعى هستند در سالهاى اول انقلاب ملاك انتخاب افراد تقوا و انقلابى بودن بود ، ولى در حال حاضر همه دنبال رابطه ، اشرافيت ، دكتراهاى قلابى ، وابسته بودن به افراد خاص و بسيارى از ظواهر ديگر براى انتساب افراد هستند و در اين راه همه كار مى كنند البته يك فرق اساسى ميان وزير بهداشت و آموزش و پرورش اينست كه اولى خود را بيش از وزير بودن يك پزشك حاذق مى داند و بنابراين از صنف خود دفاع مى كند اما وزير آپ فعلى و قبلى ها در پى فاصله گرفتن هر چه بيشتر از همكاران خودبوده و از اينكه روزى معلم بوده اند ، شرمگين و پست خود را ارجح بر معلمى مى دانند بنابراين از شغلى كه از آن متنفرند فاصله گرفته و فقط در ظاهر ، سطحى و ازروى ناچارى از آن دفاع مى نمايند
پاسخ + 0 0 --
حسن 1394/05/07 - 11:14
جناب بهلول
در مقایسه بین مدارک کارکنان بین دو وزارتخانه آیا مدارک معلمان آموزش و پرورش همه اش قلابی است و پزشکان مدارک شان اصلی است؟امکان دارد که کسانی مدارک خود را با تخلف گرفته باشند اما تعمیم آن به همه افراد باسواد کشور بی انصافی است.اتفاقا ما معلمان از مقطع فوق دیپلم تربیت معلم شروع کردیم و بعضی ها مانند دکتر برزگر زاده تا مقطع دکتری درس خواندیم.اتفاقا با سواد ترین و باوجدان ترین قشر کارمندان دولت معلمان هستند و متاسفانه امروزه در بدترین وضعیت از نظر منزلت و معیشت در تاریخ آموزش و پرورش ایران هستند.لذا ضروری دشمنان آموزش و پرورش و در نتیجه کل ملت ایران به سزای اعمال خود برسند.
پاسخ + 0 0 --
بهلول 1394/05/07 - 14:08
با سلام
دوست گرامى ضمن تشكر از نظر شما ، اما بنده در اين نوشته اشارهاى به قلابى بودن مدارك فرهنگيان عزيز ننموده و اصولا چنين جسارتى نخواهم كرد شايد سوء تفاهم شده اتفاقا در ميان پزشكان امروزى كسانى كه مداركشان قلابى و با پارتى بازى و ا ستفاده از رانتها مدرك گرفته اند بسياراست اما معلمين براى اخذ مدارك خود زحمت كشيده و از مزاياى آن نيز استفاده اى نمى برند و به آنها بنابر شانشان ظلم زيادى مى شود پزشكى شغل شريفى است اما غرور و تكبر و خود را از ديگران بالاتر دانستن بزرگترين آفت زندگى انسان است همانگونه كه متاسفانه در ميان معلمان خودكم بينى آفت بزرگى است كه موجب سوء استفاده مسولين مى گردد به هر حال معلمين تحصيلكرده از شريفترين و مورد احترامترين اقشارجامعه و تكريم آنان از اهم واجبات است
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/05/07 - 15:22
با سلام
اصل مقاله در مورد دفاع وزیر بهداشت از کارکنان خود به نسبت آموزش و پرورش از نظر منزلت و معیشت بود که شما به مباحث مدرک اشاره کردید.استاد برزگر زاده در مقاله اشاره کردند"کارمندان وزیر شما با حقوق آن چنانی 12 الی 18 ساعت تدریس در دانشگاه دارند ولی کارمندان همتراز وزیر ما با دکتری تخصصی و سال ها خدمت با 24 ساعت تدریس؛ نه تنها اجازه تدریس دردانشگاه را نمی یابند بلکه به علت ندانم کاری تدوین کنندگان مقررات آموزشی و تغییر مکرر آنها از دبیرستان هم بایستی به راهنمائی ؛ ابتدائی ؛ نهصت سواد آموزی و حتی به مهد کودک منتقل شوند."

بنابراین ظلم همه جانبه به معلمان از هر لحاظ مانند روز روشن است و برای بدست آوردن جایگاه از دست رفته،نیازمند یک صنف قوی ،وزیر مقتدر و انتقاد از مسئولان برای تحقق خواسته هایمان هستیم
پاسخ + +24 -1 --
احمد محمدی 1394/05/07 - 02:10
درود و صد درود بر جناب برزگرزاده , واقعا" نوشته ی زیبایی بود . این نوشته بار دیگر مهر تأییدی بر مطالبه ی اصلی معلمان زد که : درد ما فقر نیست , فرق است و تبعیض . . .
پاسخ + +26 0 --
جعفر 1394/05/07 - 05:19
بزرگترین کلاهی که سر معلمین رفت این جمله بود:معلمی شغل انبیاست.
و مسولین ما با بیشرمی تمام بر ما تاختند و تاختند و جرأت احقاق حق هم به ما ندادند.
درود بر جناب استاد برزگرزاده.و تاسف به حال اون همکاری که بیانات شریف جناب برزگرزاده رو درست نپنداشت،البته بر اونیز حرجی نیست چون او هنوز نفهمیده ماجرا از چه قرار است.
یاعلی.
پاسخ + +26 0 --
فرهنگی 1394/05/07 - 07:25
ایهالناس گوش دهید




یک کلمه معلم ها گفتن انگار حقوق ما متناسب با نرخ تورم زیاد نشده?

بلافاصله واکنش ها شروع شد:

یه حاج آقا گفت دنبال شکمتون هستید.....

کلیپ بیژن استرس همه جا پخش شد......

احسان علیخانی معلم ها را محاکمه و محکوم کرد....

فیلم آرایشگاه زیبا که انگشت معلم توی شیشه نوشابه گیر میکنه از آرشیو 20سال قبل بیرون آمد......

دوباره پرونده تنبیه بدنی مثل پیراهن عثمان روی هوا رفت ......

بحث حرام بودن حقوق تابستان برای چندمین بار از مراجع استفتا شد ....
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/05/07 - 13:48
بله و سیاستی کثیف و منافع پرست دنبال این حرکت های جدید است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/05/08 - 00:46
همکاران عزیز اکثر کارکنان دولت از لحاظ کار مفید حتی با احتساب تابستان ما کمتر کار میکنند چندین برابر حقوق میگیرند. من کسی را میشناسم که در یک ارگان شیفتی کار میکند حساب کردم 5 ماه در سال کارکردش میشود
پاسخ + +27 0 --
فرهنگی 1394/05/07 - 07:26
ادامه...

کارگردان پایتخت 300میلیون اضافه تر گرفت که در فیلمش کاراکتر. معلم کوتوله را قرار دهد و هر دم به کنایه به او بگویند ساکت باش ، تو دخالت نکن......

یه حاج آقای دکتر ! درشب قدر ! علنا دین و گناه یک میلیون معلم را به گردن گرفت و گفت کلاس رفتن کار نیست و برای حلال شدن حقوق باید زنگ تفریح کتاب بخوانند......

عیبی نداره ، خدا آن بالاست و صبر او زیاد.......


: سه روز عزای عمومی جامعه پزشکی
سفر وزیر بهداشت به اردبیل و پیگیری علت ماجرای قتل پزشک اردبیلی
.
.
.




.
.
.

مقایسه کنید با چاقو خوردن دبیر فیزیک در کلاس و واکنش وزیر و .....
من صبورم ... اما
به خدا دست خودم نيست اگر می رنجم !

يا اگر شادی زيبای تو را
به غم غربت چشمان خودم می بندم !

من صبورم ... اما
چه قدَر با همه ی عاشقی ام محزونم ...
و به ياد همه ی خاطره های گل سرخ
مثل يک شبنمِ افتاده ز غم ، مغمومم !!
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/05/07 - 13:48
بله و سیاستی کثیف و منافع پرست دنبال این حرکت های جدید است
پاسخ + +21 0 --
فرهنگی از لرستان 1394/05/07 - 09:06
استاد گرانقدر جناب آقای برزگ رزاده واقعا گل گفتی وتک تک جملات شما وصف حال معلمی است ،امید وارم یخ وجود وزیر بی نهایت خونسرد ما هم از گرمای جملات شیرین شما آب شده و حداقل شاهد حرکت کوچکی از ناحیه ایشان باشیم .
پاسخ + +22 0 --
ناصر 1394/05/07 - 12:08
بنام کسی که روی پل صراط از حق الناس نمی گذرد.
دلمون خوش بود که به همراه ما، پرستاران زحمتکش هم حقوقشان زیر خط فقر است و در این زجر مشترکیم ولی ناگهان با یک وزیر جسور چنان از ما سبقت گرفتند که کارانه پرداختی عقب افتادشان از حقوق ما پیشی گرفت.
اصلا نمی خواهم بحث استیضاح فانی را تحلیل کنم فقط ای معلمهای آزاده بدانید که با وجود اینکه آقای عثمانی نماینده بوکان فریاد زد آقای فانی موقع تصویب بودجه کجا بودی و چرا مثل وزیر بهداشت داد نزدی و توجیهمان نکردی و...بااین حال فانی هنگام دفاع با آنکه نیم ساعت فرصت دفاع داشت فقط از 9 دقیقه آن استفاده کرد آیا نمیتوانست در 21 دقیقه باقیمانده از ما زیر خط فقر مانده ها دفاع کند!!!وا اسفا....وا اسفا!!!
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/05/07 - 22:30
ایشان نماینده دولت است نه نماینده معلم پس بیشتر بفکر صرفه جویی است تا معلمان .
پاسخ + +25 0 --
مرد 1394/05/07 - 12:36
آفرین بر این معلم تبریزی،
واقعا مردی!

فرهنگیان عزیز همه باید از چنین شخصیتهایی الگو بگیریم و حقوق صنفی خوذ را بگیریم
پاسخ + +15 0 --
مهراب 1394/05/07 - 17:38
یخ آقای فانی هیچ‌وقت آب نمی شود. این آقا کاراکتر یک وکیل یا نماینده یا انقلابی.... را ندارد. این جور آدم ها فقط می توانند برای خودشان باشند. آگه همسر زرنگی داشته باشند در زندگی شخصی موفق هستند.
پاسخ + +14 0 --
حسینی 1394/05/07 - 17:39
قیاس جالب ونویی بود تشکر .
پاسخ + +13 0 --
معلم 1394/05/08 - 00:53
در لشگرکشی دولت به مجلس برای جلوگیری از استیضاح آقای فانی وزیر بهداشت هم حضور داشت آیا میدانید چرا ؟
به نظر بنده کسی بهتر از آقای فانی برای اختصاص بودجه برای وزارت خانه خود پیدا نخواهد کرد
پاسخ + +15 0 --
معلم 1394/05/08 - 08:44
بهترين نوشته اي بودکه اين روزها خوانده ام.
پاسخ + +12 0 --
اگاه 1394/05/08 - 15:15
باسلام من فقط یک کلمه میگویم خودتان مقایسه کنید ودرک....

اگه معلمی شغل انبیاست...

پزشکی هم شغل انبیابوده.
مگه حضرت عیسی س مریضها راشفانمیدادن؟
ها؟
چرااین مطلب روکسی نمیده؟ حالاچراانبیاء بادوشغل. یکیش پزشک میلیون میلیون حقوق داره اماشغل معلمیش فقط گفته میشه ومعلمینش تتوخرج زندگیشون اونم ۵برج موندن! اینوهمجابگین دوستان
پاسخ + 0 0 --
مرد 1394/05/09 - 10:07
خیلی جالب است، احسن
پاسخ + +13 0 --
لعن و نفرین 1394/05/08 - 19:55
جناب معلم که به اسم مستعار معلم کامنت گذاشته ای یقینا شما از اقشار فرهنگی نیستید بلکه شما از کور دلانی هستید که حتی از توان دیدن و شنیدن نمونه ی کوچکی از عجز و ناتوانی و کارنابلدی وزیر 3 کارت زردی آموزش و پرورش را که توسط معلم هوشمند و درعین حال درد و رنج کشیده جناب آقای بزرگ زاده نیان شده و عین واقعیت است، عاجز هستید!!! ادامه دارد...
پاسخ + +13 0 --
لعن نفرین 1394/05/08 - 19:56
بنده یکی، دو نکته ی بسیار مهم ازتفاوت کاری پزشکان و معلمان را به فرمایشات جناب بزرگ زاده اضافه م کنم :کارمندان(تیم پزشکی که عمل جراحی را بعهده می گیرند) وزیر شما قبل از هر کاری از صاحبان مریض ها تعهد می گیرند که اگر در هر مرحله ای از عملیات (قبل،حین و بعد)حراحی مسئله ی مرگ رخ دهد یک حادثه ی عادی تلقی شده و جای هرگونه ادعایی از آنان سلب میگردد و یا اگر مریضی اشتباها (جلا از روی تشخیص اولیه اشتباه و یا کلا در حین عمل سهوا) به جای اینکه قسمت پهلویش عمل شود ناحیه ی سینه اش شکافته شودو بالعکس و سپس به اشتباهات خود پی ببرند هیچکس ککش نمی گزد و یا از ابزار و وسائل پزشکی در داخل بدن مریض بماند بازم امن و امان برقرار است اما کارمندان وزیر ما حق گفتن بالای چشات ابروست به دانش آموزان و ... را ندارند.
پاسخ + 0 0 --
ali 1394/05/08 - 20:30
جناب لعن و نفرین !!!
در اصل مقاله بالاتر از آن گفته شده و آمده است " " " کارمندان وزیر شما اگر در اثر سهل انگاری باعث مرگ انسانی شوند در دادگاه انتظامی خود به علت غیر عمد بودن و طبیعت کار پزشکی تبرئه می شوند ولی کارمندان وزیر ما اگر از باب دلسوزی و پدری با تندی با متعلم خود برخورد کنند علاوه بر چاقو باران شدن و حضور در دادگاه و پاسگاه ؛ در صدا و سیما هزاران بار محاکمه می شوند و حتی به خطاهای معلمان وطنی هم قانع نشده و هزاران بار تخلفات معلمان خارجی را منتشر و منعکس می کنند و تا به حال در صدا وسیما مرگ انسانی به علت تعلل و تخلف هیچ پزشکی ( کارمند وزیر شما ) انعکاس پیدا نکرده است"""
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1394/05/09 - 10:19
همکاران مقالات خیلی زیاد در سایت آقای دکتر برزگرزاده در خصوص معلمان وجود دارد بنده خوانده ام جالب است خصوصا نامه مورخه 1383 به وزیر وقت که واقعا 12 سال قبل شرایط امروز را پیش بینی کرده اند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/05/09 - 13:03
بله.حتما به این سایت مراجعه کنید.
من واقعا لذت بردم.
خیلی خوب است که جامعه دبیری مثل ایشان(آقای برزگرزاده) دارد...
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1394/05/09 - 11:18
واقعا گل گفته دستش را میبوسیم ممنون
پاسخ + +10 0 --
رضایی 1394/05/10 - 10:06
بخاطر اینست که سالهاست ضعیف ترین فرد و بی اختیارترین فرد برای وزارت آموزش و پرورش از طرف مجلس پیشنهادو انتخاب میشود!!!!!!
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/05/10 - 16:24
مدیر محترم سایت ببخشید یک پیشنهاد دیگر
مقاله فوف را بعنوان سرمقاله سایت حداقل برای مدت یک هفته نمایش دهید.
پاسخ + +6 0 --
مهراب 1394/05/10 - 16:45
موفقیت وزیر بهداشت مرهون معاونت ایشان(دکتر لاریجانی) است تا توان خودش. دکتر هاشمی انسان بسیار شریف و نجیبی هستند. ولی از لحاظ قدرت بیان و لابی گری و... چیزی بیشتر از فانی نیست. ایده آل آ. پ در شرایط فعلی فقط نجفی است. به امید مجلس آینده. آگه حقوق و مزایای هیأت علمی یا پرستار را برای معلم اعمال کنند (نه یک ریال کمتر) نتیجه خوبی میگیرند هم دولت هم ملت. مهر ماه باید همه متحد شویم و بخواهیم نه اسفند و بعد از عید. اسفند همه منتظر عید اند و حقوق و..
پاسخ + +7 0 --
مهرداد 1394/05/16 - 16:11
استاد عزیز ازقیاس بخردانه شما ممنونم .وزیر مابه بقای خود می اندیشد وزیر بهداشت باسواد وصاحب شعور است ونیاز به حمایت مجلسیان را ندارد.
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1394/05/18 - 12:43
مدیر محترم با تشکر از توجه به نظرات همکاران و قرار دادن مقاله " قتل پزشک و معلم ؛ وزیر ما و وزیر شما " نوشته جناب دکتر برزگرزاده در تیر یک سایت وزین بهتر بود عکس هر دو وزیر را به همراه عکس کوچکی از نویسنده قرار می دادید.
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/05/18 - 12:48
سلام
دوست عزیز
در تصویر ، عکس آقای هاشمی آمده است و در گوشه تصویر آقای فانی آورده شده است .
در این گونه تصاویر مرسوم نیست عکس نویسنده آورده شود .
عکس نویسنده در صفحه دوم آورده شده است .
پایدار باشید .
پاسخ + +12 0 --
محمد 1394/05/18 - 20:04
بازنشسته شماسه سوت پاداشش رامی گیردبازنشسته مابعدازنه ماه انتظاروهزاران بدبختی چشم انتظارپاداش می باشد که درآمددوسه ماه پزشکان شمامی باشد
پاسخ + 0 0 --
اصغر 1394/05/18 - 23:54
ضمن سپاس فراوان از بیانات و فرمایشات وزین و گوهربار جناب برزگرزاده که باعث فخر و مباهات معلمان فرهیخته و عالی رتبه ی این کشور جهان سومی هستند ، ادامه می دهم به شرح ذیل :
رنگ صورت کارمندان وزیر شما سرخ است اما رنگ صورت کارمندان وزیر ما زرد است . کارمندان وزیر شما حداقل ده کیلو اضافه وزن دارن اما کارمندان وزیر ما پانزده کیلو کاهش وزن .
خودروی کارمندان شما بالای 50 میلیون می ارزد اما خودروی کارمندان ما یا پیکان مدل 82 هست یا پراید زیر مدل 85 قسطی ( البته دو گانه سوز با گاز مایع یعنی LpG ) و ...
لعنت خدا بر کسانی که آبرو و حیثیت معلم بر باد دادند ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/05/19 - 20:46
اصغر آقا خود آقایان پزشکان 500 میلیون تومان است نه 50 میلیون فکر کنم یک صفر از قلم افتاده است

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور