صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«فعلا بروید تو سایت و تا می توانید بارگذاری کنید و بعدش هم صبر پیشه کنید ! »

طنزانه ای برای معلمان زیادی : لبخند بزن معلم!

علی افشار سمیرمی/ معلم

طنزانه ای برای معلمان و لبخند معلمان

 داشتم می گفتم؛ این خیلی خوب است که شما خودتان اهل گفتمانید. سرتان هم که توی کتاب است. همه شما هم که یک تقویم جیبی دارید و با آن حساب سر برج و نوبت قسط و نسیه را کنترل می کنید. پس لابد می دانید که از الان دیگه باید فکر و ذکرتان مدرسه باشد. پس فقط به مهر و مهربانی فکر کنید. خیلی هم هول آمادگی داشتن را نداشته باشید. درست می شود. نترسید، این جا که فنلاند و هلند نیست. بچه ها به یک جمع و منها و خواندن و نوشتن  قانع اند. اصلن تمام وقت تان کردیم که استرس نداشته باشید. تابستان هم که به سلامتی سفر رفتید. مشهد، شمال یا غرب؟ خوش گذشت؟ آن ورآب که خبری نیست. به خدا دوبی و ترکیه اصلا دیدن ندارد. ما صد دفعه رفتیم. فایده ندارد... همین غرب و جنوب خودمان بهتراست. خرید تو شهر بانه و بندر گناوه بهتر از ترکیه. والا حتی سیسمونی هم بهترش پیدا می شود. شمال هم که حرف ندارد. دریا. قایق سواری. ماهی. بارون ریز شمال. بعله. دو روزدنیا ارزش ندارد. والله. سیر طبیعت بکنید. بی خیال! خرج کنید.

ما هم خیال داریم خیلی زود این رتبه بندی را جمع بندی کنیم تا نتیجه اش را ببینید. الان چند تا گیر و گور دارد که انتظار داریم تا قبل از آخرکار کابینه، برطرفش کنیم. فعلا بروید تو سایت و تا می توانید بارگذاری کنید و بعدش هم صبر پیشه کنید که الصبرمفتاح الفرج. بنا داریم اگر مشکلی پیش نیاید و بودجه اجازه بدهد ، دو سه تومان و بلکه چرب تر به شما بدهیم. این طوری رتبه و مرتبه معلم جماعت در انظار مردم و حتی استکبارجهانی بیشتر دیده می شود ! بالاخره بهتر از هیچی هست. می دانید؟ وسع ما هم بیش از این نیست. خودتان که می بینید، مملکت درگیر اختلاس و رشوه است. بین خودمان باشد، خوردند و بردند. کف گیر خورده ته دیگ. با این حال امیدواریم یکی دو تا اختلاس کم بشود تا هر معلم بی غصه و غم بشود.

البته حقوق اصلی شما را خدا می دهد. شما با بقیه فرق دارید. شما باید اهل قناعت باشید نه تجارت! چه کار دارید که حقوق شرکت نفتی ها یا  صنایع یا بانک ها چقدر هست. حساب هرکس سرپل صراط است. اجر واقعی و اخروی شما زیادتر ازاین چند صنار پول دنیا هست. هیچ می دانید بهترین زمین های بهشت بین معلمان تقسیم می شود؟ پس اجرتان را ضایع نکنید. تازه حقوق شما هم که بد نیست. میانگین شش هفت تومان هم خوب است. تابستان هم که آدم خودتان هستید.. خدایی درآمد شما بد نیست . چرا دیگر گیر دادید به کارمندان دیگر که بیشتر می گیرند؟.البته می دانید؟ آنها یک اشل حقوقی خاصی دارند. بر اساس یک فرمول و معادلاتی حقوق آنها محاسبه می شود  که توضیح آن خیلی راحت نیست.

طنزانه ای برای معلمان و لبخند معلمان

سخت است ! یعنی... اصلا معلم باید از معلمی اش کمال طلب کند نه مال. مگر شما این شعر زیبا را نشنیدید که گفته : «معلم چوکانونی از آتش است / همه کار او سوزش و سازش است». بله. سوختن و ساختن . مثل انبیا. عوضش به بچه های مشتاقی فکر کنید که فردا پروانه وار دور شمع وجود شما حلقه می زنند و شما بر دلهایشان حکومت می کنید. ببینید مردم کوچه و بازار، چطور به شما حرمت می گذارند؟ الگوی آنها و مورد اعتمادشان هستید. برای همین است که تا ضامن لازم دارند، می دوند مدرسه دنبال شما. برای همین است که به شما جنس نسیه می دهند. برای همین است که اخبار رتبه بندی را بیشتر از شما دنبال می کنند، برای همین است که...

لطفا دیگر اصرار نکنید. شما ، نه این که زیادی باشید اما خیلی زیادید. اگر مثل کارمندان جاهای دیگر کم بودید و وازرتخانه هم مصرفی نبود، باز یک چیزی. بار مالی برای شما کمر هر دولتی را می شکند. چه عدالت محور باشد چه اهل تدبیر و چه مردمی . شما که دوست ندارید دولت کمر شکن بشود، دارید؟ گفتن ندارد اما شما هم نباشید، کلی سرباز و روحانی دم هست که تا اشاره شود ، می روند کلاسها را اداره می کنند. اما ما ، ما دوست داریم در خدمت ولی نعمتان خودمان باشیم.

خب دیگر؛ حالا لبخند بزنید و صلوات بفرستید و بگذارید ما هم به ساختن یک ایران قوی برسیم.

بارک الله. معلمان نازنین، بفرمائید و راستی، پیشاپیش سال نو  هم مبارک و...

نقطه، سرخط!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

طنزانه ای برای معلمان و لبخند معلمان

سه شنبه, 22 شهریور 1401 08:50 خوانده شده: 698 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1401/06/22 - 10:11
عالی
پاسخ + +1 -1 --
محمد باقر شیبانی 1401/06/22 - 10:37
سلام به نظرم عنوان نوشتار اگر می بود:
"مترسک سازان چالیز مدرسه واقعیتی انکارناپذیر".
بهتر بود .چون طنز را جدی نمی گیرند.
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر شیبانی 1401/06/22 - 11:03
ببخشید:جالیز
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1401/06/22 - 12:52
باربگذارند ولی پختنش با کرام الکاتبین است شاید بوی سوختنش به معلم رسید
به هرحال اگرکسی مناعت طبع یا عزت نفس داشته باشد به این وعده ها وبارگذاری ها دل خوش نمی کند وحرمت خودرا نیکونگه می دارد
پاسخ + +4 -2 --
معلم 1401/06/22 - 12:54
مثل همیشه قلمی شیوا وشیرین.در عین حال درد دل معلم ها .درود برشما
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1401/06/22 - 15:52
به راستی که چنین است
فعلا مدرک سازی و بارگذاری مدارک رونق داره بازار کافی نت و...مصرف حجم اینترنت داغ تا آخر این قصه ببینیم امثال نجار و نوری و میرکاظمی و...چه خوابی برا معلمان دیده اند
اما نمی شد عادلانه و منصفانه تر معلمان را سنجش کرد
نمی شد به خدمت در روستا و استثنایی و...امتیاز داد و...
براستی وقتی هنوز پول اضافه کار فروردین تا خرداد دبیران و مطالبات بیمه دانا و آتیه ساران پرداخت نشده چه اصرار به رتبه بندی نیم بند و...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور