صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« این نوع برخورد وزارت آموزش و پرورش با مسئله استخدام، فاجعه بار است و نشان دهنده فقدان اختیار و استقلال در این وزارتخانه و گرایش آن به سمت غیرتخصصی و عوامانه کردن سیستم آموزشی در جهت فراهم کردن فضای شغلی آن برای حضور بدون توجیه طلاب است »

استخدام طلاب حوزوی در آموزش و پرورش فاقد توجیه منطقی است

ر. هاشمی / معلم

آیا استخدام طلاب حوزوی در آموزش و پرورش دارای توجیه منطقی و قرینه جهانی است

استخدام بیش از پیش طلاب حوزوی در آموزش و پرورش و به طور مشخص " مدارس " و به عنوان " معلم " پس از گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی حرکتی عجیب ، قابل تامل و  البته فاقد مبانی منطقی است .

با توجه به اینکه تاکنون چنین شدت و اصراری در استخدام طلاب دیده نشده است می توان دلایل زیر را برای این رخداد متصور شد:

1. جمعیت زیاد طلاب و نبود مکان و شغل مناسب برای آنها در دیگر ارگان ها

 یکی از ارگان هایی که همیشه مشکلاتی مانند حقوق پایین داشته است آموزش و پرورش بوده اما ارگان های دیگر مانند قوه قضائیه ، نهاد ریاست جمهوری ،آموزش عالی ( عضو هیات علمی ) و ... از نظر درآمدی جایگاه مناسبی داشته اند و به همین دلیل احتمالا عدم توجه حوزه به شغل معلمی تاکنون به دلیل وضع نامناسب درآمدی آن بوده است، ولی با ازدیاد جمعیت طلاب نیاز شده است که مکان ها و سازمان های دیگری برای اشتغال طلاب فراهم گردد.

2. احتمالا با توجه به تحولات اجتماعی سال های بعد از انقلاب تا کنون، متولیان حکومت را به این نتیجه رسانده که لازم است کنترل بیشتری بر مدارس داشته باشند .

3. کم کارکرد شدن مساجد و اهمیت آنها در سال های اخیر و حضور ضعیف کودکان و نوجوانان در مساجد و به این ترتیب در دسترس نبودن آنها برای تاثیرگذاری مساجد بر روی آنها

4. ایجاد وجهه علمی و آموزشی و مهم برای طلاب و حوزویان با ایجاد حضور حوزویان در مدرسه


غیر منطقی بودن حضور طلاب و حوزویان در مدارس

با بررسی دلایل فوق می توان به عدم وجود منطق لازم در این ارتباط و حضور طلاب در مدارس رسید. به عبارت دیگر ، هیچ کدام از موارد فوق نمی توانند در افکار عمومی مورد پذیرش قرار گیرند.

 

فلسفه وجودی حوزه و طلاب آیا شما تا کنون یک کشیش به عنوان معلم مدرسه دیده اید؟

 فلسفه وجودی طلاب حوزوی در مدارس چیست ؟

باید دید که یک فرد برای چه وارد حوزه می شود؟ آیا او برای شغل معلمی و یا شغل دیگری وارد حوزه می شود ؟ 

در واقع او برای آخوند یا روحانی یا مبلغ مذهبی شدن وارد حوزه می گردد و شغل یا جایگاه یک حوزوی کاملا از قبل مشخص است . او پس از گذراندن دوران تلمذ و طلبگی لازم است در مساجد و یا اماکن مذهبی و ... جایگاهی داشته باشد ، مردم را ارشاد کرده و مناسک مذهبی را اجرا نماید و چراغ مسجد را روشن نگه دارد.

اگر متولیان حوزه بیش از اندازه طلبه جذب می کنند به گونه ای که مجبور می شوند برای حل مشکل بیکاری آنها به دنبال تعریف « فرصت های شغلی » باشند ؛ چرا باید  استقلال حرفه ای دستگاه ها و وزارتخانه های مهمی مانند آموزش و پرورش مورد خدشه قرار گیرد ؟

راه حل ساده است :

متولیان و تصمیم گیرندگان کمتر طلبه جذب کنند!

آیا استخدام طلاب حوزوی در آموزش و پرورش دارای توجیه منطقی و قرینه جهانی است

تخصصی شدن مشاغل و علوم در جهان

در جهان امروز مشاغل ، علوم و دانش های موجود در جهان به سوی « تخصصی شدن » پیش می روند .

این یک امر بدیهی و مسلم در جهان بالغ  است که کشیش برای کلیسا و راهب بودایی برای معبد و خاخام برای کنیسه تربیت می شوند و اگر کسی از این روحانیون مذهبی بخواهد وارد مدرسه یا شغل دیگری گردد ابتدا لازم است از کسوت خویش بیرون آید و دوباره در زمینه مورد نظر خود تحصیل کرده و تلاش نماید .

او هیچ گاه نمی تواند به عنوان راهب ، بودایی یا کشیش در مدرسه  مشغول به کار شود .

آیا شما تا کنون یک کشیش به عنوان معلم مدرسه دیده اید؟

آیا یک پزشک یا نظامی می توانند معلم شوند ؟

امکان تغییر هست اما همان گونه که ذکر شد ، لازم است از کسوت خود خارج شده ، رشته مورد علاقه معلمی را آموزش ببینند و سپس وارد آموزش و پرورش گردند .

حال پرسش دیگر این است که اگر حوزویان این مورد را نیز رعایت کنند یعنی از کسوت خود خارج شوند آیا می توانند مستقیم وارد مدرسه گردند؟

پاسخ باز هم  منفی است .

 آیا در رشته مورد نظر را تحصیل کرده اند؟

بنابراین شرط منطقی است که حوزویان هم ابتدا از کسوت فعلی خود خارج شده و سپس تحصیلات لازم را فراهم آوردند و در مرحله بعد در سنجش ورودی شرکت کنند.

این تنها قسمت و مشکل ورود حوزویان به مدراس نیست، بلکه آن طور که اعلام نموده اند آنها در رشته ها مختلف و درس های مختلف و حتی برای آموزگار ابتدایی می توانند استخدام شوند. به عبارت دیگر ، کسی که سال ها کلام و تفسیر و حدیث خوانده است می تواند معلم ابتدایی شود که در حالت طبیعی نیاز به تخصص و مدرک آموزگار ابتدایی یا حداقل رشته های مرتبط مانند علوم تربیتی یا روانشناسی دارد . درس های دیگر نیز به همین شکل نیاز به تحصیلات تخصصی مرتبط دارد ؛ اصلا با منطق همخوان نیست که چگونه یک فرد حوزوی می تواند یک دفعه متخصص رشته زبان و ادبیات فارسی و یا جامعه شناسی و یا تاریخ و جغرافیا گردد و بعد وارد شغل دبیری ادبیات فارسی یا تاریخ و جغرافیا شود .

از سوی دیگر ، در دانشگاه ها رشته هایی مانند دبیری الهیات ، علوم قرآنی و ... وجود دارند و به شکلی برای دبیری قرآن و تعلیمات دینی و ... تربیت می شوند . مشخص نیست وقتی طلاب می توانند دبیر قرآن و دینی شوند، پس این رشته های دانشگاهی به چه دلیل شکل گرفته اند ؟

این نوع برخورد وزارت آموزش و پرورش با مسئله استخدام، فاجعه بار است و نشان دهنده فقدان اختیار و استقلال در این وزارتخانه و گرایش آن به سمت غیرتخصصی و عوامانه کردن سیستم آموزشی در جهت فراهم کردن فضای شغلی آن برای حضور بدون توجیه طلاب است.

آیا استخدام طلاب حوزوی در آموزش و پرورش دارای توجیه منطقی و قرینه جهانی است

 مسئله متناقض و عجیب دیگر این که تحصیل کردگان رشته های تخصصی دانشگاهی و آموزگاری که تنها امکان و بازار شغلی آنها در وزارت آموزش و پرورش و شغل معلمی تعریف شده است با ورود حوزویان به این شغل به کجا باید بروند ؟

با این اوصاف، آیا بهتر نیست دانشگاه ها تعطیل شوند چرا که دیگر نیازی به رشته هایی مانند ادبیات فارسی ، تاریخ ، آموزگار ابتدایی و.. نداریم. شاید بهتر باشد داوطلبان ورود به حرفه معلمی ابتدا طلبه شوند و بعد وارد مدرسه گردند و یا اینکه مدارس تعطیل شده و تبدیل به حوزه شوند . اگر متولیان حوزه بیش از اندازه طلبه جذب می کنند به گونه ای که مجبور می شوند برای حل مشکل بیکاری آنها به دنبال تعریف « فرصت های شغلی » باشند ؛ چرا باید  استقلال حرفه ای دستگاه ها و وزارتخانه های مهمی مانند آموزش و پرورش مورد خدشه قرار گیرد ؟

در این صورت دیگر ما چه نیازی به دروس تخصصی و افراد متخصص داریم؟!

مساله قابل تامل دیگر این که بسیاری از حوزویان در سال های اخیر علاوه بر درخواست بیشتر کردن رشته های قابل آزمون برای آنها خواهان احتساب امتیازات بیشتر در آزمون استخدامی بوده اند تا مطمئن تر وارد این وزارتخانه شوند .

آنها تصور می کنند که به راحتی نمی توانند وارد این سیستم شوند .

 این گونه استخدام حوزویان سالیان مدیدی است که انجام می شود و به نظر می رسد که حوزویان امتیازات و شرایط بهتری برای خود طلب می کنند تا کسی از آنها بیکار نماند.

در حال حاضر ، تعداد ۴۵۰۰ نفر از نیروهای شاغل در آموزش ‌و پرورش با مدرک تحصیلات حوزوی مشغول به کار هستند . علاوه بر آن هر روز بر تلاش خود برای در اختیار گرفتن مدارس می افزایند و در این راستا طرح ها ، برنامه ها و کارهای جدیدی را ارائه می کنند .

به این خبر توجه کنید ؛

رحیمی از برگزاری نشست های کارشناسی و تحلیلی با مراکز و مجموعه های حوزوی پیرامون جمع بندی و ارزیابی حضور طلاب و عدم موفقیت آنان در آزمون استخدامی سال ۹۸-۹۹ خبر داد و گفت: این نشست ها در رده کارشناسی برگزاری و نتیجه به مجموعه های مرتبط ارسال خواهد شد. ( پایگاه خبری شفقنا )

در گزارشی که در روزنامه شرق منتشر شد ( این جا ) ؛ اخبار رسیده نشان دهنده تلاش وافر حوزه علمیه برای حضور بیشتر و پر رنگ تر در مدارس می باشد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آیا استخدام طلاب حوزوی در آموزش و پرورش دارای توجیه منطقی و قرینه جهانی است

پنج شنبه, 14 مرداد 1400 14:15 خوانده شده: 8677 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +36 -20 --
ناشناس 1400/05/15 - 02:28
سالها سابقه و زحمت ۶ هزار آموزش دهنده نهضت سواد آموزی را فدای طلاب و طرح امین مبلغین قرآن کردند کسی پیدا نشد از حقوق شون دفاع کند تو ایران دیگر هیچ چیز در جای خودش نیست فقط ظلم ظلم ظلم بیداد میکنه
پاسخ + 0 0 --
کریمی 1400/10/07 - 21:10
طلاب طرح امین که ارتباطی با نهضت سواد آموزی ندارند و جایگزین اونها هم نیستند و استخدام آموزش و پرورش هم نیستند و اصلاً دریافتی اونها از آموزش و پرورش نیست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/05/18 - 15:59
کسی که یک ماه در نهضت با ۲ یا ۳ شاگرد بوده و بعضی ها هم سابقه ساختند و مگر الان فرد بی سواد وجود دارد دارد. نباید معلم بی سواد معلم شود و به دانش آموز ظلم می شود حتی در طرح امین دو نفر از آشنایان که حتی روخوانی قرن بلد نیستند با پارتی بازی و ساختن سابقه و مهر و امضا معلم پیمانی شدند. استخدام معلم بی سواد ظلم به دانش آموز هست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/05/18 - 16:06
فردی از آشنایان با مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی و سن ۳۷ سال با ساختن سابقه و مهر و امضا در طرح امین بعنوان معلم پیمانی شد و از مهر ۱۴۰۱ معلم پیمانی یکی از شهرهای جنوب می شود. چطور با رشته مدیریت بازرگانی می تواند تدریس کند عجیب هست.
پاسخ + 0 0 --
از جنوب فارس 1402/02/22 - 17:23
ما یه هم محلی داریم متولد 71هست . به جرات میگم از تنبلی کلاس دوم راهنمایی اخراجش کردند. نود درصد بچه های ده هم باهاش کارای سکسی کرده اند . سه چهار رفت حوزه . الان طرح امین اومده میخواست معلم روستامون بشه. مدیر گفت اگه این بخواد معلم اینجا بشه من میرم. به ناچار فرستادندش روستاهای دیگر برای معلمی
پاسخ + 0 0 --
.... 1403/02/14 - 06:46
خیلی تحلیل چرتی دارید
با این مغز های پوسیده و پوکی که دارید این همه سال این همه بچه رو بد بخت کردید و با آینده شون بازی کردید ، و حالا طلاب باید بیان این ها جمع کنن و حداقل به داد بچه های مردم برسن
پاسخ + +49 -15 --
نرگس کارگری 1400/05/16 - 11:50
با سلام

متأسفانه مجلس و شورای نگهبان بعد از 6 ماه هنوز حاضر به پاسخگویی نشده اند.
پاسخ + 0 0 --
کریمی 1400/10/07 - 21:07
طلاب طرح امین که ارتباطی با نهضت سوادآموزی ندارند و استخدام هم نیستند واصلاً دریافتی اونها از آموزش و پرورش نیست.
پاسخ + 0 0 --
علی ومانا 1401/03/08 - 23:13
عزیزم مگه اونایی که معلم میشن از جیب شما پول میگرند .واینکه حوزه همه رو وارد میکنه وای ببینم خروجی حوزه رو دیدید ؟انقدر کتب سخته که درسی که باید اقایون توی۸سال تموم کنن تا لیسانس صادر شه به خاطر سنگین بودن و شاید کوتاهی خودشون تو ۱۲سال خوندن یا خواهرانی که باید پنج ساله لیساپس بگیرن تا ۷سال طول کشیده از شدت سنگینی بعدشم طلاب هم مثل سایر رشته ها ازمون استخدامی میده تلاش میکنه قبول میشه شما هم تلاش کنید قبول بشید ایکاش به جای راحت تهمت زدن برید چند تا کتاب حوزه مثل اصول و فقه استدلالی رو مطالعه کنید من خودم دانشگاه الهیات خوندم کتب ما خیلی ساده تر و سبک تر از حوزه است به من یه مسئله فقهی بگن بلد نیستم با توجه به ایه ثابت کنم اما کسی که تو حوزه درس خونده خیلی راحت تر میتونه اثبات کنه
پاسخ + 0 0 --
علی ومانا 1401/03/08 - 23:14
ع
یکی از دوستان همسرم خانمش هم طلبه است اون ها ۲۰۰واحد دارن و ما ۱۶۰تا درست دو ترم بیشتر ازما میخونن و کتاب ها هم واقعاااااا سنگین هستن و خیلی فقه و ...کامل تر ازما میخونند
راجب ادمین هم بگم که گفتن یه دکتر یا نظامی معلم نمیشه میخواستم بگم در رابطه با رشته خودشون معلمن دکترایی که میان درس یخونن تو دانشگاه از معلما یاد میگیرن کسی مع میخواد پلیس شه یه نظامی که کلی دوره دیده رو استفاده میکنن برای اموزش
الانم کسی که ۸سال علوم دینی رو به صورت کامل و دقیق خونده کاملا حقشه
پاسخ + 0 0 --
سادات 1402/08/16 - 16:01
اما یه عده شون هم هستن که احکام ساده هم بلد نیستن، من خودم به شخصا باشون برخورد کردم.. مگه هرکی رفته حوزه علامه دهره اما کسی تحصیلات غیر حوزوی داره احکامش ضعیفه..ما شهدای زیادی داشتیم تحصیلات حوزوی نداشتن اما از عارف هم کمتر نبودن..
پاسخ + +73 -22 --
یوسفی 1400/05/17 - 07:35
این ها یا دشمن اسلامند یا دوست نادان آن، در ایران امروز جمع کثیری از مردم و دانش آموزان از روحانیون بیزارند، با این برنامه آخرین پایه های دین را هم فرو می ریزند، همان اتفاقی که در اروپا افتاد و پس از سیطره قرون وسطایی مسیحیت، رنساس آن ها از بخش عمومی و آموزشی جامعه کنار زد و دوباره روانه پستوهای کلیساها کرد. البته در اروپا ۱۰۰۰سال طول کشید تا این بیداری حداکثری اتفاق بیفتد، در ایران ۴۰ سال.
پاسخ + 0 0 --
کریمی 1400/10/07 - 21:13
اتفاقاً اکثریت مردم و دانش آموزان، علاقه مند دین و روحانیت هستند. لطفاً همه را به کیش خود نپندارید.
پاسخ + +54 -19 --
احمدی 1400/05/17 - 21:09
درود
هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
پاسخ + +49 -9 --
ناشناس 1400/05/19 - 21:54
نفرین من و لعنت خدا بر غاصب شغل، چه روحانی باشد و چه غیر روحانی، چه حق التدریس و چه غیر حق التدریسی، چه رسمی و چه غیر رسمی، چه نهضتی و چه غیر نهضتی، چه ...
پاسخ + 0 0 --
کریمی 1400/10/07 - 21:14
حرف خوبی است.
پاسخ + 0 0 --
علی 1401/03/08 - 22:49
قاصب شغل اونیه که چهار سال الهیات میخونه میاد میشه معلم دینی نه اونی که ۸سال درس دین میخونن که فوووووووق العاده سخت تر از دانشگاه است
پاسخ + 0 0 --
سید مجتبی 1401/08/22 - 15:54
طلبه ای که آموزش و پرورش جذب میشه تو رشته تخصصی خودش تدریس می‌کنه یعنی معارف اسلامی و قرآن و عربی و مشاوره پس نمی‌خواد اونجا فیزیک درس بده
چطور آدم های بی سواد وبعضا منحرف اعتقادی حالشون تو مدارس هست ولی طلاب فاضل و مهذب نه
پاسخ + +17 -37 --
ناشناس 1400/06/06 - 06:21
با عرض ادب و احترام، حرف مفت
پاسخ + +22 -43 --
ناشناس 1400/06/06 - 06:24
شما همون جمعیت عقب مونده هستید که علم حوزوی رو پوچ و بی حاصل میدونید و همچین مطالبی رو باز نشر میکنید! حتما دانشگاهیان که هرکاری در دانشگاه میکنند جز درس خواندن مناسب تدریس هستند؟!
پاسخ + 0 0 --
نرگس 1400/06/22 - 11:50
شما حرف اضافی نزنید.... هر بی سوادی که الان بره دم حوزه جذبش میکنن انقد بی درو پیکره اینا میتونن معلم بشن... یعنی واقعا وای به حال این مملکت بی دروپیکر... مایی که پدرمون دراومد دولتی قبول شدیم با این تنبل ها یکی میدونی!!!!!
من منتظر جواب خدام
پاسخ + 0 0 --
نرگس 1400/06/22 - 11:54
لطفا حرف بیخود نزنید... الان هر بی سوادی بره دم حوزه جذبش میکنن و یه سری آدم تنبل پرورش میدن!!!! اونوقت ماهایی که دولتی خوندیم و پدرمون دراومد تا به ثمر برسه با این مفت خورا یکیم؟! قضاوت را میگذارم پای خدا
مسئول بی لیاقتی بوده که این اجازه را داده
پاسخ + 0 0 --
کریمی 1400/10/07 - 21:15
جدل و توهین ممنوع
پاسخ + 0 0 --
محمد 1400/11/06 - 08:38
بنده طلبه پایه ۹ هستم ... معلم هم هستم حاضرم در بحث فلسفه ، ادبیات عرب، معارف اسلامی، تربیت با هر معلمی که شما پیشنهاد بدید بحث علمی کنیم .... تا ببینیم کی بی سواده پسر جان.....
متاسفانه امروز با ورود طلاب به مدارس چون جلوی خیلی از گندکاری های بعضی از معلمین گرفته شد و بعضا از جهت علمی زیر سوال می رن این طور فریاد وا مصیبتا سر می دن.....
پاسخ + +33 -39 --
ناشناس 1400/06/14 - 17:57
شرط جذب طلاب شرکت در آزمون هستش و حداقل سواد سطح دو حوزوی میخواد...که درساش از درسای دانشگاه سخت تر است کسانی ک باور ندارن میتونن برن کتابای حوزه رو امتحانی بخونن!!
بعدشم این آزمون برای کساییکه کارشناسی ام دارن هست...
ینی هم طلاب هم دانشجویان در رقابتی برابر شرکت میکنن هر کدوم بیشتر تلاش کرد و در اومد نوش جونش..
بعدش همین که درومدن یهو نمیرن مدرسه که آموزش میبینن یه سال بازم سنجیده میشن بعد راهی مدرسه...
خلاصه بگم هر کی از این آزمون دربیاد و بعدش آموزشم ببینه بی سواد نیست و قائل احترام
حرف شما مث این میمونه هرکی از کنکور درومد نباید دربیاد
چون قبلش فقط یه دیپلمیهه
پاسخ + 0 0 --
طلبه 1400/06/25 - 14:18
اصلا اینجور نیست....
ورود به حوزه خیلی از ورود به دانشگاه سخت تره لطفا حرفی که دربارش علم ندارید نزنید
پاسخ + 0 0 --
نرگس 1400/10/06 - 15:03
حقیقتا درسهای حوزوی اندازه ی صد سال دانشگاهه
اتفاقا اون چیزی که تو مدرسه میبینیم بیسوادی معلم هاست تا بقیه
پاسخ + 0 0 --
کریمی 1400/10/07 - 21:19
من اول تو دانشگاه روزانه درس خوندم و بعد رفتم حوزه.
انصافاً درس های حوزه، سخت تر و پربارتر است.
پاسخ + +18 -32 --
معلم خوب 1400/06/22 - 13:54
سفسطه در مطالب موج می‌زند.
بد بودن نوجوانان با روحانیت را شما دارید القا میکنید،از کسانی که در مدرسه حضور دارند غیر از این گزارش هست.
کلاس دین وزندگی و منطق و عربی رو طلاب با اخلاق خوب تدریس می‌کنند و شاگردان راضی.
خود طلاب هم قبل از ورود به گردونه آموزش و پرورش کنکور ورودی می‌دهند و سطح دو و کارت پایان خدمت و در ادامه چند سال آموزش آموزگاری را می‌بینند
پاسخ + 0 0 --
ممدوح الخیر 1400/12/09 - 11:19
.... درسهای حوزه بله خیلی اساسی ومتین ورصین وپیل‌افکن هستن وبر منکرش لعنت، ولی در صورتی که کسی نه به طمع استخدام آموزش وپرورش بلکه برای یاری دین خدا وتبلیغ مبانی شریعت وارد حوزه بشه وکسانی مثل أجلّه‌ی علمای شیعه سلفا وخلفا از توش بیاد بیرون. نه این ..... که فقط به فصد چپوندن خودشون توی یه ارگان بتربط یا بیربط وارد حوزه میشن. تازه معلمها ودانشگاه رفته ها اگه هم به قول شما بیسواد باشن واسه خودشون بیسوادن وتوی حیطه تخصصی خودشون ووارد حوزه علمیه نمیشن‌که اونجا کسی آسیب بمونه. شماها هم اکه باسواد وفاضلید بمونید وعمون حوزه علمیه رو درست کنید وکاری کنید که مردم علاقمند شن بچه هاشونو از بین دانشگاه تهران وحوزه علمیه با رغبت بفرستن حوزه
پاسخ + +23 -26 --
عاطفه سعیدی 1400/06/25 - 14:15
متاسفم برای این طرز تفکر
فلسفه وجودی حوزه گسترش علم هست و کجا از آموزش پرورش بهتر؟
چه بسیار معلم های بی سواد داریم که به اخلاق حرفه ای هم پایبند نیستند چه رسد به اخلاق دینی.....
بهتره عینک تعصب رو از چشمتون بردارید....
پاسخ + +24 -27 --
وحید 1400/06/28 - 12:53
طبق مصوبات مدارک حوزه با مدارک دانشگاهی از لحاظ شرایط استخدامی هیچ تفاوتی نداره
طلاب هم برای استخدام در آموزشضض و پرورش مثل بقیه باید آزمون بدهند و تمام مراحل گزینش رو طی کنند
پاسخ + +39 -4 --
ناشناس 1400/07/08 - 16:18
حق ما آموزش دهنده های نهضت سوادآموزی که ۸سال سابقه داریم دادن به طلاب وفرزندان ایثارگر ک هیجگونه سابقه ای ندارن چندتا از فامیلا خودم بدون هیچ سابقه ای استخدام شدن فقط چون حوزوی بودن.خدایا خودت دازی میبینی
پاسخ + 0 0 --
کریمی 1400/10/07 - 21:20
شرکت در آزمون استخدامی که سابقه نمی خواد.
شما هم آزمون شرکت کنید.
پاسخ + +10 -18 --
امیررضا لطفی 1400/07/09 - 22:34
خب چیکار کنیم یه دفعه این شغلم آزمون بگیرید و بگید بریز از طریق فروختن سنگ پول دربیارین
پاسخ + +13 -25 --
Sj 1400/07/12 - 10:44
باسلام خدمت دوستان
از اونجایی که همه تون اسم مکتب خونه به گوشتون خورده ، تمام دروس در مکاتبی تدریس می‌شد که اساتیدش همگی آخوند بودند ، نه تنها دروس مذهبی بلکه دروس نجوم و ... هم تدریس می‌شد. ورود دانشگاه به کشور دوره قاجار بود و تفکیک دروس این زمان اتفاق افتاد. خواهشاً سعی نکنید القا کنید که حوزوی ها نباید وارد مدرسه و دانشگاه بشن ، زیرا از نظر سواد و تخصص در رشته خودشون بسیار بسیار حرف ها برای گفتن دارند و مثله خیلی ها فقط شب امتحان درس نخوندن تا مدرک بگیرن چون امکان نداره
پاسخ + +18 -29 --
محسن 1400/07/14 - 06:43
حرف از تخصص میزنن ولی نگاهی به دروس قوی عربی و دینی و غیره توی حوزه ندارن. عجیبه. بیشتر غرض دیده میشه توی این پیام. اتفاقا ظلم به طلبه هاست که با این همه دروس سنگین و متنوع درزمینه ی دین، مجبور میشن بخاطر امرار معاش یک جایی مثل آموزش پرورش فقط برای یک درس مثلا عربی محدود بشن.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/07 - 10:42
به ما ظلم نیست ۴سال درس بخونیم شما جای ما رو بگیرید شما به همون وکالت و قضاوت با حقوق خوب راضی باشید تا ما هم به رشته مورد علاقمون برسیم
پاسخ + 0 0 --
اکبر 1401/02/01 - 21:07
آره.انصافا عربیتون خیلی قویه.یک آخوند ندیدیم که بتونه عربی حرف بزنه.فقط حدیث حفظ کردند.یک نفر از بزرگانتون نمیتونه بدون مترجم با دولتمردان عرب نمیتونه حرف بزنه چه برسه به طلبه ها.
پاسخ + 0 0 --
اکبر 1401/02/01 - 21:07
آره.انصافا عربیتون خیلی قویه.یک آخوند ندیدیم که بتونه عربی حرف بزنه.فقط حدیث حفظ کردند.یک نفر از بزرگانتون نمیتونه بدون مترجم با دولتمردان عرب نمیتونه حرف بزنه چه برسه به طلبه ها.
پاسخ + +13 -29 --
ناشناس 1400/07/19 - 00:24
متنی پر از حرف های بی سوادانه،و شايد هم از ردی غرض و مرض،که نویسنده رسالت طلاب و حوزه رو نمیدونه
پاسخ + 0 0 --
علی 1401/08/21 - 11:51
پنج درصد از آموزگاران و اساتید مقطع متوسطه از بین غیر طلاب هستند که به قول شما مکالمه عربی رو بتوانند در سطح قابل قبولی ارائه بدهند؟؟؟؟!!!
پاسخ + +17 -26 --
ناشناس 1400/07/22 - 10:11
من هم حوزه درس خوندم هم دانشگاه. خوب می دونم سواد و علم کجاست.
درود بر طلاب با سواد
پاسخ + +23 -27 --
ناشناس 1400/07/23 - 08:56
سلام گزارش منصفانه ای نیست چون طلاب در رشته تخصصی خودشان وارد آموزش و پرورش می شوند و در آزمون استخدامی شرکت می کنند و حق هیچ کسی رو نمی خورند ومطالب غیر منصفاست
پاسخ + +38 -9 --
مارال 1400/08/01 - 01:06
چرا طلاب باید معلم بشند؟چی می خواند یاد بچه ها بدند؟چندهمسری رو یا اینکه هرکی نمی خواد جمع کنه بره یا فرزند بیشتر زندگی بهتر؟یا بیاین سیقه این و اون بشید؟واقعا چی بلدند هرروز مرگ بر کی رو بچه های ما باید تمرین کنند؟ دین و قرآن رو برپایه ی دروغ بکنند تو مغز بچه ها؟ می خواند مدارس رو هم کنترل کنند؟بس نیست اینهمه ناهماهنگی تو مملکت
پاسخ + 0 0 --
کریمی 1400/10/07 - 21:25
سیقه یا صیغه؟
سواد شما که موج می زنه ماشاءالله
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/12/05 - 11:20
نخیر جناب اگه دفترچه رو مطالعه کنید متوجه میشید در شغل هایی که رشته های مرتبط تر هست طلاب حق انتخاب دارند ولی اصلا نامی از رشته مرتبط نیامده مثل آموزگار ابتدایی که ادبیاتی نمیتونه بره و طلبه این حقو داره
پاسخ + 0 0 --
علی ومانا 1401/03/08 - 22:57
عزیزم خداروشکر که تهمت تو دهنت راحت میچرخه کدوم طلبه همچین حرفی میزنه که زن بگیرید به نظرتون مدرسه جای این حرفاست متاسفم براتون که از دین فقط نکاحش رو در نظر گرفتید همسر من مبلغه در مدرسه با ماهی دومیلیون حقوق پاب پای معلم میدوه با بچه های ابتدایی مادراشون اومدن تشکر کردن که بچه مون حرف های زشتی رو که میکفتند رو کم تر کردند و توخیابان که کسی کمم نیاز داره مارو اجبار میکنن که کمک کنیم و حرف گوش کن تر از قبل شدن متاسفم براتون هر حرفی رو که زدید انشالله تو اون دنیا برامون روشن کنید
پاسخ + +18 -28 --
ناشناس 1400/08/10 - 15:08
علوم عربی صرف، نحو، بلاغت ، منطق، فلسفه، کتابای مختص تعلیم و تربیت از خواجه نصیر و... عقاید و اخلاق که سالیان زیادی از وقت طلاب رو میگیره تخصص حساب نمیشه؟ بیشتر این مسئله ها و نگاه ها بخاطر تصور غلط هست وگرنه آموزش برای یک نهاد علمی و پرورشی چه اشکالی داره؟ متاسفانه بعضی بخاطر نا آگاهی حوزه رو با کلیسا مقایسه می‌کنند در حالیکه کلیسا متعصب مملو از جهل و خشونت و علم ستیز بود در حالیکه حوزه نهادی بود که از گذشته افرادی چون ابن سینا ها را تربیت کرده و بستری را حتی برای تحقیق و ترویج علوم طبیعی در غرب فراهم کرده است. بسی جای تعجبه
پاسخ + 0 0 --
حسن 1400/10/03 - 11:03
سلام شما اول سواد نوشتن را یاد بگیر بعد بیا نظر بده تو یک خط نظری که دادی ده خط غلط املائی داری. واقعا شما معلم هستید!
پاسخ + 0 0 --
حسن 1400/10/03 - 11:07
شما ناهماهنگی تو جملاتتو درست کن نگران ناهماهنگی مملکت نباش
پاسخ + 0 0 --
امین 1400/10/05 - 10:23
دوست عزیز هیچ کشوری در دنیا با این دروسی که نوشتید به پیشرفت در زمینه دانش و تکنولوژی و رفاه بشری نرسیده... شما ببینید چند درصد از جامعه از شما متنفرند بعد صحبت کنید
پاسخ + +23 -12 --
مرتضی 1400/09/05 - 13:21
طلاب نه تنها اموزش و پرورش بلکه وارد دادگستری هم شده و تیشه به ریشه عدالت و دانشکده های حقوق زدن!
پاسخ + 0 0 --
سید مجتبی 1401/08/22 - 16:08
اولا تمام علوم تجربی ، ریاضی، نجوم هندسه و.... همه از حوزه علمیه سرچشمه میگیره
ابن سینا ، خواجه نصیر الذین طوسی ، رازی ،و ...طلبه بودن و علوم اهل بیت علیهم السلام بهره بردن
دوما؛ اکثر مردم از روحانیت و انقلاب راضی هستند
اینو تو راهپیمایی ها و مراسمات مذهبی ببین
سوما؛ وقتی اطلاع از چیزی نداری حرف نزن.
پاسخ + +27 -12 --
ناشناس 1400/09/07 - 10:35
سالها درس رشته مربوط رو بخون تهش باید واگذار کنی به طلاب چون در اولویت هستن واقعا مسخره هست تبعیض تا کی؟ کاش یاد بگیرم هر کدوم تو رشته خودمون فعالیت کنیم
به خاطر کمبود شغل به هر جا سرک نکشید
#از شما خواهند پرسید ...
همه چیز فقط نماز نیست اینا حق الناسه
پاسخ + 0 0 --
علی ومانا 1401/03/08 - 23:00
سالها یعنی چقدر؟
خاله بنده رشته اش الهیاته و چهارساله خوندن و الان معلمن و پسر همین خاله ام طلبه است و خاله ام میگه درس ما چهارساله است اما لیسانس حوزه هشت ساله و میلییییییییی کتب سنگین تر از کتب دانشگاهی هست
و بعد از پنج سال که همسرمنم طلبه هستند ازدواج کردم دیدم واقعیته و منم الهیات تو دانشگاه میخونم کتاب های ما فوق العادن سبک تر از حوزه است الان انقدر با یه لیسانس حوزوی کار شده با ما کار نشده تو دانشگاه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/10/21 - 22:39
نظام آموزش وپرورش خیلی وقتهاست که مثل اقتصادرها شده وضعیت آموزش فوق العاده افتضاح فقروفقاهت همه جاروفراگرفته مدارس الان غیردولتی بی نهایت زیاد شده دیگه همه دنبال کسب منافع خود هستن معلمی که توخرج زندگیش مونده چه انتظاری ازش هست که خوب آموزش بده بهتر تمام مدارس روبسپارن به طلاب تازه باکمترین حقوق هم راضی اند دیگه نیازهم نیست دانشگاه فرهنگیان باشه آموزش وپرورش حذف کنن مسئولیت بسپارن به حوزه دیگه مثل معلمان که به خاطرمعیشت شون اعتراض هیچ وقت نمیکنن
پاسخ + +8 -27 --
رضایی 1400/09/08 - 08:17
باسلام...اولا رقابت کاملا عادلانه است البته اگر ازمقایسه سختی های تحصیل طلاب بابزرگواران دانشگاهی چشم پوشی کنیم ثانیا همه حوزویان ودانشگاهیان رسالتشان هدایتگری است چه درقالب تدریس ویا منبر و دیگر شیوه های ارتباطی ...مگر آنجایی که اهل علم وسواد دانشگاهی برمنبر خطابه مینشیندو روشنگری میکندکسی به او ایرادمیگردکه چرا برمنبر روحانیت نشسته است؟
ثانیا انصافا معلمهای ماگاهاخودشان نیازبه هدایت شدن و توجیه اخلاقی شدن دارند مگر میشودکسی که تهذیب روح نکرده بتواند کسی را هدایت کند،چند درصداز معلمان عزیزما دوره های معرفتی وتهذیب میگذرانند انچه مشهوداست تغییرات عجیب وغریب ظاهرو آرمانهای معلمان درمدارس است معلمی که اغلب موارد درمی تامین امور دنیایی است و حاضرنیست دقایقی بیش از زمان اداری درمدرسه حضور داشته باشد و دغدغه حل مشکلات روحی دانش آموز راندارد چطور میتواند رسالت حقیقی اش را انجام دهد؟حقیقتا ماهمه مسئولیم درقبال افکارنادرست و خواسته های پاسخ داده نشده روحی وروانی شاگردانی که ازقبلشان روزی خورده ایم اما بعدازاتمام سال تحصیلی نمیشناسیمش.
پاسخ + 0 0 --
ن 1401/07/14 - 14:03
طلبه که نمیدونه جایگاهش چیه، نمیدونه با همون لباس الان مبلغ دینه و نیازی به شغل نداره، نمیدونه رانت یعنی چی، چه فرقی میکنه 4 سال خونده باشه یا 8 سال؟
این جوی هم ک راه انداختن که معلما بی دینن که بچه ها این شدن و... همه ش جوسازیه برای وارد کردن طلبه ها تو آموزش و پرورش وگرنه کیه که ندونه معلم الان تو جامعه جایگاه و تاثیری نداره چون آقایون معلم رو با سیاستهای غلطشون خوار کردن، کیه که ندونه بچه ها از سلبریتیها و بلاگرها الگو میگیرن؟
پاسخ + 0 0 --
ن 1401/07/14 - 14:05
الان طلاب صرفا دغدغه حل مشکلات روحی دانش آموزان دارن که میخوان معلم بشن؟ خب بدون استخدام هم میتونن این کار رو بکنن.
پاسخ + +9 -20 --
فرشید 1400/10/01 - 12:50
سلام
اینکه طلبه ها تو مدارس دروس دینی یا عربی و مثل اینهارو درس بدن کاملا منطقی و متناسب با تخصصشون هست.
پاسخ + 0 0 --
ممدوح الخیر 1400/12/09 - 11:24
جلّ الخالق و ذلّ المخلوق.!!!شما از مطالبات دنیایی معلمان وترک مدرسه‌شون به جهت امرار معاش حرف میزنید، اون‌وقت اینی که خود سما طلبه‌ها میخواین بجای تبلیغ دین ومنبر رفتن وروضه خواندن بچپید توی مدارس و کارت بانکی بهتون بدن وپول دربیارید محض رضای خدا وآخرت وإمرارِ معاده؟؟؟!!!!!
پاسخ + +8 -16 --
حسین 1400/10/07 - 02:59
لطفا اول متنی که در سایت می گذارید دقیق و متقن و بر اساس شناخت درست باشد تا گفتگوی درست و بهتری شکل بگیرد .‌ممنون
شما بدون علم و شناخت کلی تهمت می زنید بعد از تفکر نقادی می زنید ؟؟
پاسخ + +9 -22 --
ناشناس 1400/10/09 - 00:40
سلام علیکم
بنده هم دانشگاه و حوزه درس خوندم و میتونم بگم علم به معنای واقعی کلمه رو در حوزه باید جستجو کرد خصوصا اینکه در یک کتاب حوزه نه تنها علم بلکه اخلاق و فضل و انسانیت و تعقل پرورش داده میشه
پاسخ + +6 -25 --
یک طلبه 1400/10/29 - 12:58
توانایی علمی یک معلم اون رو بی نیاز از این میکنه که ترس از استخدام نشدن داشته باشه قرار نیست هیچ طلبه ایی جای کس دیگه ایی رو اشغال کنه انقدر آموزش و پرورش کمبود معلم داره و شما شک نکنید اگر طلبه ها هم نیان قرار نیست شخصی بدون ازمون یا سنجش علمی به عنوان معلم وارد اموزش و پرورش بشه
پاسخ + +9 -16 --
حسنی 1400/10/30 - 13:12
به نظرم این امر خیلی غیر منطقی هست
اما قطعا بهتر از معلمان پرورشی و مربی و معاون پرورشی خواهند بود
اما مقبولیت کمی دارند در بین دانش اموزان و این ممکنه خطرناک باشه
کلا این مربی و معاون پرورشی باید جمع کرد
و وظیفه همه معلمان دونست
این بزرگترین اسیب هست
پاسخ + +2 -16 --
عشق خدا 1401/04/17 - 07:00
سلام با توجه به تجربه کار با طلاب در مدرسه اکثر طلبه ها در مدرسه در پست پرورشی و تربیتی ...خیلی خیلی دلسوز و کاری هستند...پر مدعا هم نیستند
پاسخ + +3 -14 --
مهدی 1401/05/09 - 13:06
طلاب هم مثل دانشجو ها تحصیل میکنن و مدرک میگیرن و سربازی میرن و حق دارن در رشته ای که تخصص و مدرک دارن آزمون آموزش پرورش را شرکت در صورت قبولی استخدام بشن.... طلاب تخصصی کلام و اعتقادات و معارف و ادبیات عرب و فلسفه و... میخونن... طلاب بیان معلم بشن بهتر از چهارتا آدم به ظاهر دانشگاه رفته.....که به بچه های مردم هم رحم نمیکنن مانند مدرسه معین و معلم پارکینگ و....
پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1401/06/13 - 22:44
وای بر مملکتی که توش طلبه بدون کوچکترین تخصصصی به صرف طلبه بودن میتونه دبیر ادبیات و تاریخ بشه
پاسخ + +15 -3 --
من 1401/07/14 - 12:29
طلاب وارد مدرسه بشن ولی در جایگاه روحانی و طلبه نه در جایگاه معلم. حوزه رو تقویت کنن نه اینکه موقعیتهای شغلی رو از بچه های مدرم بنفع خودشون بگیرن
تا جایی ک ما خبر داریم طرح امین ها بدون آزمون و مصاحبه استخدام میشن در ثانی طلبه ها محدودیت سن برای استخدام ندارن بعلاوه طلبگی یک امتیاز داره براشون همچنین داشتن همسر و فرزند تا سه تا اگه اینا امتیاز نیست پس چیه؟؟؟؟ حوزه باید به اصل خودش برگرده تا مردم رو جذب مسجد و مراسم مذهبی کنه نیازی نیست مدرسه رو به دست بگیره، اینکه اوضاع جامعه اینه تقصیر مدرسه نیست تقصیر برنامه ها و رانت خواری هایی از این دسته
بنظر من با اینکار همون مقدار ایمان و اعتقادی هم ک برا جوونها مونده لطمه میخوره اینقدررر جوون دکترا دار و متعهد داریم که بیکاره...
پاسخ + +15 -1 --
دلسوزانه 1401/07/14 - 12:38
باشه شما درست میگید که درس حوزوی سختتره
ولی یادمون باشه حوزه آزمون ورودی درست درمونی نداره یادمون هست که ی عده برای فرار از کنکور رفتن حوزه اسم نوشتن...
قبول ک فقه و فلسفه و عربیشون قویه
ولی حالا چرا صلاحیت اموزگاری ابتدایی دارن چرا جغرافی چرا تاریخ چرا ادبیات فارسی؟؟؟چرا امتیاز براشون در نظر گرفتن؟؟؟ طرح امین و جذب از این طریق یعنی چی؟؟؟؟
اینا رانته و مردم ما بخاطر باند و باندبازی و رفتاری از این دست ناراحتند. مردم ما دین دارن با ادامه این رانتبازیها دینشونو ازشون نگیرید محض رضای خدا
پاسخ + +16 -1 --
نظرمند 1401/07/14 - 13:02
قدیمها مردم از صبح خیلی زود تا غروب میرفتن کار یدی و سخت ولی مقید بودن شب نمازشونو تو مسجد بخونن و سخنان روحانی مسجد رو بشنون و حتما هم عمل میکردن ولی الان چی؟ آیا فکر نمیکنین که حوزه نتونسته کار خودشو به درستی انجام بده؟ مردم ما همون مردمن، پس این اوضاع از مدرسه نیست ریشه ش جای دیگه س نیازی نیست مدرسه رو به تسخیر طلاب دراورد، طلاب رو متخصص بار بیارید تا بتونن وظیفه تبلیغ و ارشاد رو به روز و به درستی انجام بدن، فرستادن طلاب تو مدرسه و بعنوان معلم بزرگترین خطای ممکنه. تو حوزه سرمایه گذاری بیشتری کنن، و...نیازی به ارشاد و سخرانی نیست مردم "عمل" میخوان. طلاب عملگرا
معلم هم بخشی از مردم عادی جامعه س اگر خبط و خطایی داره مثل بقیه مردمه ریشه اینها رو باید در جای دیگر جست و حل کرد. کار رو از دست معلمها برداشتید بقیه رو میخواید چیکار کنید؟ با بغض ایجاد شده در مردم نسبت به اشغال این پستها و بیکار موندن جوانان تحصیل کرده و متدینشون چیکار میخواید بکنید؟
پاسخ + 0 0 --
سید مجتبی 1401/08/22 - 16:16
بله طلبه هم باید تو حوزه تخصصی خودش درس بده قرآن و دینی و منطق و عربی
پاسخ + 0 0 --
سید مجتبی 1401/08/22 - 16:18
فکر نمیکنی که اگه مردم هم از دین فاصله گرفتند مقصر خودشونو هستند اونا با ابزارهایی دیگه از دین و مسجد دور شدن
پاسخ + +2 -20 --
دلوان 1401/08/01 - 20:54
اگر امروز طلبه های باتقوا ودلسوز وارد عرصه آموزش نشن چند سال ایند فاجعه بزرگی دامنگیره مراکز اموزشی خواهد. نمونه کوچیکش میشه این دهه هشتادیا که کف خیابون روسری از سر بر میدارند معلمای اینا چه غلطی میکردن که کار به اینجا بکشه. البته نا گفته نماند اکثر معلماخودشون نیاز به هدایت دارند. باید تاوان کم کاری معلمارو طلبه ها بدن. وحود چنین معلم هایی فقط ضرر مالی و فرهنگی بزرگی برای سیستم اموزشی خواهد داشت چند سال ایند کلی باید هزینه بشه برای کاار روی اعتقادات.دانش اموزان. بهترین کار امروز استفاده از طلاب در اموزش و پرورشه والسلام
پاسخ + +4 -17 --
ناشناس 1401/08/18 - 20:03
آیا تا امروز که طلاب وارد مدارس نشده بودن آموزش و پرورش تونسته خروجی خوبی داشته باشه که حالا قرار طلاب بیان خرابش کنن ما که هرجا معلم میبینیم که از دانشگاه فرهنگیان هم اکمدن بیرون اکثرا نا کار آمد عمل کردن با اینکه رشته تخصصی شون بوده
پاسخ + +4 -20 --
ناشناس 1401/09/12 - 15:34
قدیم کلا مدارس دست روحانیت بود
پاسخ + 0 0 --
حسن 1401/09/23 - 16:45
....
مکتب خانه ها دست ملاها بودند نه مدارس
از مدارس از تمام ارگان ها خارج شده و بروید برای رضای خدا در مساجد
پاسخ + +9 -4 --
ناشناس 1401/09/18 - 08:19
علی جدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به کمبود 300 هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: برای جبران کمبود نیروی آموزش و پرورش، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را افزایش دادیم ولی کمبود نیرو زیاد است و باید از طریق آزمون جذب و برخی از نیروهای آموزش و پرورش تعیین تکلیف شوند.
پاسخ + 0 0 --
امیرحسین 1401/10/04 - 12:53
در مدارس سوق دادن صحیح دانش آموزان به سمت دین و به تبع مساجد صورت نمی گیره و وظیفه طلاب هم تبلیغه و هیچ کجا ننوشته تبلیغ فقط در مسجد صورت می گیره ، طلبه امام زمان عج موظفه هرکجا که می تونه ندای حق رو برسونه و به فرمایش حضرت علی ع دل جوانان مانند زمینیه که کشت نشده قبل از آنکه دیگران در آن کشت کنند شما ( حرف حق را) در آن کشت کنید.
پاسخ
امیرحسین 1401/10/04 - 12:50
نظرات رو مطالعه می کردم ، بعضی از نظرات دلسوزانه اما بدون آگاهی بود و بعضی از نظرات مغرضانه، به دقت به این کلام بنده توجه کنید، طلاب به صورت تخصصی دروس دینی مانند احکام و عقاید تاریخ رو می گذرانند در کنار آن زبان عربی را به صورت تخصصی دوره دارند اما خیلی ها از این آموزش ها که چندین سال گذرانده می شه بی اطلاع هستند و دغدغه مندی طلاب از دیگر دلسوزان اگر بیشتر نباشه مسلما کمتر نیست و همچنین برای اطلاع از سطح آموزشی طلاب بد نیست به کتب آموزشی طلاب مراجعه کرده تا بیشتر بدانید، قطعا طلاب در سوق دادن ذهنیت یک دانش آموز در مسائل دینی و تبلیغ اسلام در مدارس قوی عمل کرده و همچنین اهمیت و گستردگی این نوع تبلیغ به دلیل تمرکز و فعالیت بیشتر دشمنان دین و حکومت اسلامی در این ارگان مقدس دوچندان می نماید.
به دلیل فعالیت های منفی دشمنان در مدارس و عدم پاسخگویی مناسب به این جنس فعالیت ها خیل زیادی از نوجوانان و نونهالان و جوانان به مسجد قدم نمی گذارند تا نوبت به تبلیغ روحانی که در مسجد است برسد .
پاسخ + 0 0 --
حسن 1401/10/18 - 18:31
خب این جا در متن درست گفته ، اصلا طلبه شدی که چی بشه؟
مثلا یکی میره پزشکی بخونه که معلم بشه یا مهندس، خب میخونه که پزشک بشه. درسته حکومت آخوندی هست اما این کارها خب مشخصه سوء استفاده از قدرت بوده و هست
پاسخ + 0 0 --
صنوبر 1401/10/22 - 08:26
ان شاالله خود امام زمان ظهور کنه و ریشه بی عدالتی رو نابود کنه و هر کس تو جایی که کارآمد تره مشغول به کار شه و هیچ حقی ناحق نشه.
یا امام زمان بیا و نجاتمون بده تو رو به جدت قسم بیا
پاسخ
ناشناس 1401/10/22 - 16:14
این هم نتیجه اعتراضات جوانان!

بودجه ۱۴۰۲ بودجه پیشنهادی دولت برای مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیش از ۶۴۰۰ میلیارد تومان است.

انتخاب: این در حالی است که رقم بودجه این نهاد در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به ‌بیان ‌دیگر، رقم بودجه این نهاد در امسال حدود ۱۲۸ درصد افزایش‌یافته و به بیش از ۲.۲ برابر رسیده است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/10/22 - 17:01
مملکت سازمان یا سیستمی به نام آموزش و پرورش نیاز ندارد.
بودجه حوزه و آ.پ را مقایسه کنید!!!

مجموع بودجه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲،
۲۰۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان تعیین شده است، همچنین معافیت مالیاتی موسسات کنکور نیز لغو شده است.
پاسخ
ناشناس 1401/12/22 - 20:03
مطلبتون جهت دار، غیرمتفکرانه، مغرضانه و همراه با اطلاعات غلط بود
پاسخ + +10 -1 --
محمد 1402/02/23 - 13:24
عزیزان شما یه جوری مورد تبعیض واقع شدید اعلام اهل سنت یه جور دیگه. حوزویان اهل سنت رو اصلا استخدام نمیکنند و فقط خودشون رو قبول دارن
پاسخ
ایرانی 1402/03/11 - 12:14
اولا با توجه به افزایش دانش اموزان وبازنشسته شدن تعداد زیادی ازمعلمین به شدت نیاز به استخدام معلم داریم لذا معلمین عزیز نباید نگران شغلشون باشن.
دوما حضور طلاب به عنوان نماینده غیررسمی نزدیک به حاکمیت درمدارس میتونه به حل مشکلات زمین مونده معلمان هم کمک کنه.
سوما؛ طلاب قرار نیست در رشته هایی که تخصص ندارن استخدام اموزش پرورش بشن، ادبیات عرب، دین وزندگی، امورتربیتی، قران از دروسیه که سالها طلاب تخصصی روش کارکردن.
ودراخر این که حقیر خودم تا مقطع ارشد تحصیل کردم معلمان خوب ودرجه یک وهمچنین معلمان بسیار ضعیفی هم داشتم لذا نباید بگیم شیوه استخدام اموزش پرورش تا به حال مناسب بوده.
واینکه اگه قراره طلاب بیان سمت شغل شریف معلمی باید درشرایط برابری ازمون بدن وسهمیه اختصاصی بهشون داده نشه تا عدالت وانصاف زیر سوال نره.
باتشکر از معلمان شریف وعزیز ومظلوم
پاسخ
ناشناس 1402/04/03 - 13:56
طلاب استخدامشون مشکل داره؟ بعد ی عده بی اعتقاد و بی التزام به همه چی رومعلم کنن؟؟؟ وقتی نیروی درست حسابی نیست یا کمه باید از نیروی خوب در رشته مربوطه استفاده بشه مگه اینکه مشکل شما با طلابه که اون چیزه دیگه ای هست
پاسخ
یکی از بچه ها 1402/05/16 - 09:51
اظهار نظر در عین ناآگاهی نسبت به مسائل واقعا معضل بزرگی است. مقایسه کردن طلاب با کشیش ها در امر آموزش نشان از این است که تفاوت فلسفه آموزش و پرورش در ایران و کشورهای غربی را درک نکرده ایم. آنها سالهاست که تلاش می کنند دین را از عرصه زندگی انسان ها حذف کرده و به عبادت فردی یا امور اخروی محدود کنند در حالی که ما دینمان را برای این نمی خواهیم. اینکه بگویید هرکس برود در حوزه جذب می شود هم خنده آور است چون ظاهرا قبولی در دانشگاه بدون کنکور را فراموش کرده اید و اینکه برخی دانشگاه ها تماس می‌گیرند و خواهش می کنند بیایید سر کلاس های ما و دانشجوی ما بشوید بدون اینکه شخص درخواستی داشته باشد و اینکه وقتی وارد دانشگاه می شود بالاخره یک مدرکی خواهد گرفت مگر اینکه خودش انصراف دهد. باز رحمت به طلاب که با یک تصمیم و برنامه قبلی به قول شما می روند در حوزه
پاسخ
یکی از بچه ها 1402/05/16 - 09:52
شما می خواهید روحانی در مدارس نباشد که سایر معلمان با اطلاعات ضعیف خود در امور دینی به سوالات دینی بچه ها پاسخ دهند. ما خودمان معلمانی از رشته های دیگر داشتیم که در ساعت درسی خودشان علیه مبانی اسلام و انقلاب صحبت می کردند (دانشگاه که بدتر بود) اما از نظر شما روحانی در حوزه تخصصی خودش هم نباید تدریس کند... اگر برخی دانش آموزان طلبه ها را دوست ندارند، خیلی ها هم به دلایل مختلف معلمان ریاضی و فیزیک و شیمی را دوست ندارند آیا باید همه این معلمان را کنار گذاشت؟
پاسخ
ناشناس 1402/05/20 - 19:24
گندکاری بعضی معلم های ضعیف در مسئله دین و نبود معلم پرورشی و کارشناس دینی در مسائل این دوسال کاملا به وضوح در جنایاتی که در ایران به وجودآمد دیدیم، شما معلم نهضت رابا طلایی که در بسیاری از فنون دینی غیردینی تحصیل کردند مقایسه می کنید لطفا مطالعه و سوددخودتان بالا ببرید،بی سوادی شما بچه های مارا بیچاره کرد و وابسته به گوشی و ماهواره کرد،شما قصدتان ازبین بردن دین که هرکاری دلتان می خواهد در مدارس انجام بدهید .
پاسخ
ساگرد 1402/05/28 - 01:37
وای بر این سایت که همه رو به هم ربخته
پاسخ + +12 0 --
مردانی 1402/05/28 - 12:53
درود
فساد که شاخ و دم ندارد و حتما که اختلاس نمی شود فساد. انواع فساد داریم و به طور کلی هر کاری که موجب به هم ریختن نظم و عدالت و آزادی بیان در یک جامعه شود و به نفع عده خاصی حرکت کند می شود فساد.
الان اینجا این استخدام های رانتی در آموزش و پرورش عین فساد است و یکی از این ها همین استخدام طلاب است مخصوصا این جدیدی ها یعنی طرح امین ها که فاجعه است.
پاسخ
مردانی 1402/05/28 - 12:57
در این طرح امین ها،
90 درصد، یک زن خانه دار 40 ساله که با مدرک سیکل رفته مدرسه علمیه محله خودشان و با بورسیه شدن چندتا کتاب مذهبی خوانده و بدون زحمت مدرک معادل لیسانس گرفته و با یک سال ارتباط با آموزش و پرورش بدون آزمون و چیزی می شود معلم، آن هم معلم پرورشی.
آن وقت آن دانش آموز درس خوان که سال ها درس خوانده با زحمت و رفته دانشگاه حتی دانشگاه دولتی و لیسانس و ارشد گرفته نباید معلم پرورشی شود و باید بیکار سماق بمکد. ایا فسادی از این مشخص تر وجود ندارد؟!
پاسخ + +13 0 --
مردانی 1402/05/28 - 13:00
اصلا این معادل کردن مدرک مدرسه دینی با مدرک آموزش عالی خیلی مسخره هست و فکر نمی کنم در هیچ کجای دنیا چنین چیزی داشته باشیم و این نمونه دیگری از بی بندوباری و فساد گسترده است. فکر می کنید این میزان از عقب ماندگی و بدبختی در جامعه ایران از کجا آمده است از همین افرادی که با هزار جور رانت تحصیلی و استخدام وارد ساختار اداره کشور شده اند کسانی که شرف اصالت تحصیلی و شغلی و حرفه ای ندارند.
متن این مقاله موضوع را کامل باز نکرده است هر چند باز هم حقایقی را بیان کرده است
پاسخ
مردانی 1402/05/28 - 13:06
آن قدر فساد را گسترده اند و اجرا کرده اند که خودشان هم از آن دفاع کرده و یا اصلا متوجه نیستند. برخی هم مثل همین طلاب به واسطه منافع شخصی و از روی فقر و یا سوء استفاده از این موارد دفاع هم می کنند.
من کار ندارم که با سیکل و معدل 12 طلبه جذب می کنند و ضعیف ترین افراد وارد حوزه و جوانب آن می شوند. به خوشان مربوط است ولی چرا این افراد را وارد ساختار اداره یک کشور و مناصب حساس می کنند. این حرکت رانتی علنی و کثیف است. پس افرادی که درس می خوانند و تلاش می کنند با این فرد که به هر شکل توان درس خواندن نداشته چه تفاوتی خواهد کرد بیهوده نیست که دانش آموزان امیدی به درس خواندن ندارند و اهمیت نمی دهند.
پاسخ
مردانی 1402/05/28 - 13:09
البته این فساد استخدام طلاب یکی از هزاران فساد تحصیلی و استخدامی این کشور است که موجب نابودی زیرساخت علمی، فرهنگی، اداری و سیاسی و .. اجتماع شده و باعث گردیده افرادی بی شرف ( بدون شرف و اصالت تحصیلی، استخدامی و هوش و .. ) وارد ساختار اداره جامعه گردند و افراد شایسته تر به حاشیه روند و حتی باعث سرکوب افراد شایسته گردند.
پاسخ
مردانی 1402/05/28 - 13:16
شاید افرادی حوزوی و طلاب از این حرف ها یا این مقاله همین سایت بدشان بیاید که گفتم به دلایل شخصی یا ناآگاهی باشد اما اگر واقعا مسلمان و اهل تفکر و ایران دوست و مردمی باشند به جد باید پیگیر برچیدن این بی بندوباری و فساددر حوزه و مذهب باشند و از متولیان حوزه بخواهند که این مدارس علمیه که هر جا مثل قارچ سبز شده اند را برچینند و بر کیفیت آموزش مذهبی بیفزایند چون تخصص شما همین است همانطور که تخصص یک پزشک و مهندس و ... مشخص است.
نگاه شما باید بر جامعه و آینده این جامعه باشد نه خودتان، مگر خدمت به خلق خدا از بالاترین اعمال دینی نیست.
این فساد موجود در تحصیل حوزه و استخدام زانتی در دیگر ارگان ها جز ایجاد بدبختی و فساد در ایران و نابودی وجهه مذهب و مبلغان مذهبی، عایدی نخواهد داشت
پاسخ
بنده خدا 1402/06/31 - 20:59
امیدوارم هدایت بشی
پاسخ
... 1402/07/04 - 10:09
سلام. بنده خودم طلبه هستم و معتقدم طلبه باید برود در مدارس تبلیغ کند اما نه به صورت استخدام آموزش و پرورش. حوزه و آموزش پرورش باید با هم همکاری داشته باشند نه ادغام.
پاسخ
... 1402/07/04 - 10:21
اصلا طلبه ای که استخدام آموزش پرورش میشود دست و بالش بسته است چون مجبور هست طبق دستورالعمل های اداری انجام وطیفه کند و طبق معمول ادارات، فقط گزارش رد کند. ولی وقتی مستقلا وارد مدارس میشود آزادی عمل دارد و در هر زمینه که احساس نیاز و کمبود کند وارد عمل می شود. به نظرم استخدام طلاب آسیب به مسئولیت خطیر آن هاست. (بنده خودم طلبه ام و مخالف استخدام طلاب)
پاسخ
پوریا 1402/07/21 - 03:22
سلام
مطلب شما کاملا غیر منطقیه
چه ربطی داشت حرفهای شما !!!!!
دروس حوزوی از نظر محتوا و علمیت اگه سوادتون کشید و آشنا طلبه داشتید بررسی کنید
ما که بررسی کردیم متوجه شدیم
پاسخ
سعید 1402/08/07 - 16:43
من خودم دانشجو معلم هستم به جرات میگم تو هنرستان که جز آخوند حریفشون نمیشه
هنرستان ما دانشجوها همه فرار کردن یه مشت معلم بی سواد بودن دوره های قبل که این بلا سر بچه مردم در آوردن
پاسخ
محمد جواد 1402/08/14 - 22:23
در آزمون ابتدایی از لیسانس فیزیک شیمی دعذوسازی و........ گرفته شرکت میکنن وقتی نوبت به طلاب میرسه ....
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/08/27 - 16:58
چرا نمی فهمید فیزیک شیمی قراره فیزیک شیمی تدریس کند، طلاب
می خواهد ادبیات و علوم اجتماعی تدریس کند.
ملا، ملاست / معلم ، معلم.
از ملا، معلم نمی شود و از معلم، ملا نمی شود.
طلاب همان به که رسالت خویش را انجام دهند.
پاسخ
مهدی 1402/08/19 - 00:14
طلبه ها بیشتر از هرکس دیگه در حوزه عربی فلسفه و منطق تخصص فوق العاده ای دارند چون تمام عمر خودرا در تحصیل این علوم گذرانده اند

خب در اصل رسالت اصلی حوزه از ابتدا معلمی بوده است .. آن زمانی که نه مدرسه بود و نه دانشگاه آیا مکتب خانه هارا چه کسی اداره میکرد؟؟
مگر نظام معلمی اسمش آموزش و پرورش نیست؟؟ خب پرورش دینی که رسالت و شعله اصلی طلبه ها حساب می‌شود


آیا فلان دکتر که در دانشگاه تدریس می‌کند شعله استادی است؟؟ جواب خیر.. او پزشک است اما چون در این حوزه تخصص دارد در کنار پزشکی شاگرد هم تربیت می‌کند

تخصص طلاب در حوزه کلام اسلامی و فلسفه و ادبیات عرب و علوم تاریخی و حدیثی هست.. پس رسالت اصلی طلبه ها حکم می‌کند که در آموزش و پرورش مشغول تربیت شاگردان در جهت پرورش اسلامی باشند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/08/27 - 07:48
مشکل اصلی همین است که گفتید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/08/27 - 13:32
اما در مدارس فقط فلسفه و منطق آموزش داده نمی شود. ۴۴ سال است که با تجزیه پرورش از آموزش، هیبت معلم را سر بریدید. آموزش را هم قربانی نمایید تا دست طالبان را با
مکتب خانه هایش از پشت ببندیم.
پاسخ + 0 -13 --
مهدی 1402/08/19 - 00:21
آقای مدیر
میدونم این نوع نظر هارو منتشر نمیکنید چون شما معتقد به آزادی بیان نیستید و فقط شعار میدید
اما مطمئن باشید دیگه دوران معلمان منافق و اصلاح طلب تموم شده

بخدا دیگه تموم شده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/08/27 - 07:49
ما میگیم نره شما میگید بدوش
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/08/27 - 12:52
شما معتقد به آزادی بیان هستید که احزاب را در هم می کوبید و بر نویسنده یا مخالفان حضور طلاب در مدارس،
می تازید؟
خار را در وجود خود و افکارتان بجویید نه زمین و آسمان مهدی خان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/08/27 - 13:12
معلم واقعی فقط معلم است.
آن که با اهداف حزبی خود برای کادر مدرسه یا دانش آموزان یا هر کس دیگر خط نشان می کشد معلم نیست
حزب اللهی است. همانطور که مهمان برنامه شبکه افق می گفت. چون شما
پاسخ + 0 -10 --
ناشناس 1402/08/26 - 18:04
درسی که حوزه در سال دوم و پانزده سالگی یاد میده در دانشگاه در سطح دکترا تدریس میشه
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1402/09/20 - 13:06
خبر آنلاین/ حضور روحانیون در مدارس از زمان روی کارآمدن دولت ابراهیم رئیسی به صورت جدی پیگیری شده و اقداماتی هم برای آن انجام شده است. روندی که با روی کارآمدن یوسف نوری از سال ۱۴۰۱ شروع و اکنون در دوره وزارت رضامراد صحرایی به بیش ۳۰۰۰ طلبه رسیده است. حضور طلبه ها در مدارس از معلم پرورشی فراتر رفته و آنها در چارچوب «قرار داد معین کار» در اکثر رشته ها از زبان فارسی و انگلیسی تا علوم تجربی و انسانی به تدریس می پردازند.
پاسخ + +10 0 --
عمار 1402/09/20 - 16:35
خدا نگذره از اونایی که امید ما جوونا رو ناامید کردن. طلبه ای که دم از دین و عدالت میزنی و میخوای دین رو به بچه های مردم آموزش بدی حواست هست چطوری جای یه جوون رو گرفتی چه جوونایی که به این شغل امید بسته بودن و کلی برنامه ریخته بودن اینکه زن بگیرن و زندگی تشکیل بدن صاحب بچه بشن. حداقل چند صباحی رو زندگی کنن‌. جوونایی که با همون حقوق معلمی راضی بودن ولی تا فارغ التحصیل شدن کار از کار گذشته بود. من به شخصه از این تبعیض و بی عدالتی نمی گذرم من جوون ۲۲ سال درس خوندم با کلی سختی برای حقوق خیلی کم رفتم کار کردم ولی در کنارش شب و روز درس خوندم تا بتونم به یه شغل مناسب برسم ولی افسوس که حاکمان برای شکستن یک جوون نقشه ها کشیدن. برادران و خواهران طلبه من قبول دارم شما هم زحمت کشیدین. اما جای بقیه رو نگیرین جای جوونی که این همه درس خونده رو نگیرین آینده بقیه رو خراب نکنین. شما رو بخدا همین یه جا رو برای جوونای تحصیل کرده دانشگاهی بزارید.
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1402/09/27 - 08:12
اقتصادنیوز: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد، چندهزار طلبه را به استخدام این وزارتخانه درآورده است؛ ‌ای کاش گزارشی منتشر می‌کردند که نقاط ضعف و مشکلات این وزارتخانه چیست که با استخدام این افراد حل خواهد

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه هم میهن در این باره نوشت: آنطور که اعلام شده انتظار مسئولان آموزش‌وپرورش این است که با حضور طلاب در مدارس، بنیان‌های اعتقادی دانش‌آموزان تقویت شود. اما آیا این انتظار قابل تحقق خواهد بود؟
نگاهی به گذشته پاسخ مثبتی به این سؤال نمی‌دهد؛ چنانکه سال‌هاست دروسی مانند تعلیمات دینی به یکی از کم‌اقبال‌ترین دروس برای دانش‌آموزان تبدیل شده است. این وضع پیش از انقلاب هم بود؛ ولی نه به‌شدت کنونی. علت نیز روشن است. چون آموزش دین با پذیرش و درونی کردن ارزش‌های آن به‌کلی متفاوت است.
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1402/09/27 - 08:16
در اقتصاد نیوز مطالعه نمایید:

آیا استخدام طلاب به عنوان معلم، دانش آموزان را دیندار می کند؟
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1402/09/27 - 08:42
جماران نوشت: عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه این بدعت بسیار خطرناکی است که آموزش و پرورش را به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بسپاریم، گفت: من فکر می‌کنم آقایان چون در جامعه و در ارتباط با مردم ناموفق بوده‌اند، حالا می‌خواهند این آزمایش را به محیط مدارس بیاورند و در مدرسه تجربه کنند؛ و با همین تجربه تلخ و ناموفق‌شان مجددا زمینه بیزاری و انزجار از دین را میان نوجوانان و جوانان فراهم بیاورند. ما 40 سال در جمهوری اسلامی تجارب تلخ و شیرین زیاد داشته‌ایم؛ از جمله اینکه تجربه روحانیت در تبلیغ دین برای جامعه موفق نبود و به ویژه در نوجوانان و جوانان به جای گرایش به دین، دین‌گریزی افزایش پیدا کرد.
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1402/09/27 - 08:44
عبادی معاون پرورشی پیشین وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: افزود: در آیین‌نامه اجرایی این طرح نوشته‌اند در راستای استقرار نظام تعلیم و تربیت اسلامی و با اجرای دو هدف «گسترش فعالیت‌های دینی و اجرای الگوی جامع تربیت دینی انقلابی در مدارس بر اساس مبانی نظام تعلیم و تربیت اسلامی» و «تقویت و تعمیق باورها، ارزش‌ها او رفتارهای دینی دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء در راستای ارتقاء هویت دینی و انقلابی مدارس» روحانیون به مدارس می‌روند.
وی تصریح کرد: بر اساس این طرح بنا است آموزش و پرورش به ازای هر مدرسه یک روحانی استخدام کند؛ تا الآن 25 هزار نفر استخدام کرده و آن طوری که در برنامه‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند این عدد را به 100 هزار نفر برسانند. یعنی با شعار «هر مدرسه یک روحانی» می‌خواهند این کار را در آموزش و پرورش گسترش بدهند.
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1402/09/27 - 08:48
این بدعت بسیار خطرناکی است که آموزش و پرورش را به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بسپاریم

معاون پرورشی پیشین وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش یک نهاد تخصصی و حرفه‌ای است، اظهار داشت: بیش از 400 رسته و گرایش شغلی در آموزش و پرورش داریم و امر تعلیم و تربیت یک امر کاملا تخصصی، پیچیده و سخت است. ما نمی‌توانیم کار تعلیم و تربیت کودکان را در اختیار افرادی بگذاریم که دانش تخصصی و تجربه کار آموزشی ندارند. این بدعت بسیار خطرناکی است که آموزش و پرورش را به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بسپاریم؛ این کار عواقب بسیار بدی خواهد داشت.
وی با تأکید بر اینکه بعد از این همه سال‌ها باید یاد بگیریم که هرکس در جایگاه خودش انجام وظیفه کند، گفت: مسئولیت طلاب دینی تبلیغ و ترویج دین در جامعه است. محیط مدرسه اقتضائاتی دارد که سازگاری با حضور مستمر یک طلبه نخواهد داشت. در شرایطی که آموزش و پرورش به شدت نیازمند استخدام معلم هست و کمبود اساسی دارد، چه ضرورتی هست که 25 هزار روحانی در آموزش و پرورش استخدام کنیم؟! مگر وزارت آموزش و پرورش اداره کاریابی است که طلاب را جذب کند؟!
پاسخ + 0 -10 --
ناشناس 1402/10/02 - 09:44
بله دیدیم که این معلمان به ظاهر متخصص باتربیت بچه‌های ما چه کردند؟
آموزش باید کنار پرورش باشد نه اینکه دو امر جدای از هم...بله آموزش مهمه خیلیم مهمه اما از اون مهمتر پرورش بچه‌هاست آیا این کار را هم تخصص معلمی میدانید که فیزیک و شیمی و ریاضی خوانده؟
طلبه هم اگر وارد آموزش پرورش می‌شود باید مثل بقیه با آزمون وارد شود، امتیاز خاصی در آزمونهای استخدامی برای طلاب لحاظ نکرده اند او هم باید آزمون ورودی بدهد مثل سایر رشته ها، لطفا اگر اطلاعات درست ندارید نظر ندهید و جو را متشنج نکنید...وزارت آموزش و پرورش هم باید طلابی را که در آزمون ورودی پذیرفته می‌شوند در رشته های مرتبط مشغول کنند نه اینکه چون معلم کم دارند آنها را در غیر رشته مرتبط بذاره که بعد اینطور نارضایتی بوجود بیاد.
پاسخ + +7 0 --
.... 1402/11/09 - 22:46
من به عنوان یه دانش آموز میگم
۱۱ سال و نیمه دارمدرس میخونم
هیچ کتاب دینی نتونسته کسی و اسلامی کنه
حالا بخواد طلاب بیارید یا نیارید
باعث میشه دین از این چیزی که هست
بدتر به چشم بیاد ...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور