صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی ترابیان زلیوا / دبیر مدارس شهرستان نور آباد دلفان لرستان

هشدار به نمایندگان مجلس : " فانی سزاوار تشویق است نه استیضاح " !

هشدار به نمایندگان مجلس در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش

فرهنگیان عزیز و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی


همان گونه که مستحضرید طرح استیضاح وزیر محترم آموزش وپرورش در مجلس شورای اسلامی به جریان افتاده است فارغ از اینکه وزیر از مجلس رای اعتماد بگیرد یانه ( گرچه با بررسی رفتارهای نمایندگان مجلس احتمال عزل وزیر زیاد است ) لازم دانستم مطالبی را خدمت تان عرض نمایم :


اول – برای بررسی و مقایسه ی توانمندی وزیر آموزش و پرورش باید این مقایسه در مقابل وزرای آموزش و پرورش ایران صورت گیرد نه با وزرای سایر وزارت خانه ها یا وزرای آموزش وپرورش سایر کشورها؛ به طور مثال مقایسه ی وزیر آموزش و پرورش با وزیر بهداشت از اساس اشتباه است زیرا وزیر بهداشت حداقل از سه منبع مهم (دولت  ،بیمه و مردم ) کسب درآمد دارد درصورتی که وزارت آموزش وپرورش فقط منابع دولتی را در اختیار دارد و یا مقایسه ی وزارت آموزش و پرورش ایران با کشورهای پیشرفته با منابع عظیم مالی و توانایی های اقتصادی فراوان نادرست است .


دوم – در طول تاریخ بیش از صد ساله ی آموزش و پرورش رسمی ایران اولین وزیر و رییس دولتی که اعتراضات صنفی معلمان در مورد معیشت و منزلت اجتماعی را به رسمیت شناختند و از تریبون های رسمی اعلام نمودند ریاست دولت تدبیر و امید و وزیر محترم آموزش وپرورش یعنی دکتر فانی بودند ، اگر شما نمونه ی دیگری می شناسید اعلام کنید .


سوم – من معلم این مملکتم و از سیاره دیگر و قاره ای دیگر نیامده ام ؛ فرهنگیان عزیز به یاد دارند که در دولت های نهم و دهم در دفتر مدارس از ترس حراست و ارزشیابی ادارات آموزش و پرورش جرات حرف زدن نداشتیم ولاجرم همه ی حرف ها درگوشی و به صورت نجوا بود ولی اکنون با صدای بلند اعتراض می کنیم و بالاتر درمقابل ادارات آموزش وپرورش و سایر نهادها برای گرفتن حق مان تحصن می کنیم و خود وزیر با رایزنی از ایجاد مشکل برایمان جلوگیری می کند ؛ فکر می کنید نهادهای اقتدار گرا هم با انتخابات سال 92 تغییر موضع داده اند ؟

و حتی بالاتر شخص وزیر برای آزاد کردن همکاران دربندمان نامه نگاری و تلاش می کند و این اقدامات برای وزیر هزینه ی بسیار زیادی دارد .


چهارم – در سال هایی که کشور درآمدهای نجومی نفت را کسب کرده بود از این درآمدها مقداری به وزارت آموزش وپرورش وقت رسید و شخص وزیر جناب دکتر حاج بابایی که متخصص « فیل هوا کردن » بود این منابع را به جای اینکه صرف کارهای زیربنایی کند خرج کارهای پیش پا افتاده مانند : ایجاد مجتمع های آموزشی  ، طرح کذایی شاداب سازی مدارس که مبالغ چند صد میلیونی توسط چند پیستوله و تعدادی قوطی رنگ در جیب عده ای نور چشمی می رفت یا صرف طرح های دروغین مدارس الکترونیکی می شد ؛ چرا آن موقع مجلس به فکر وزارت آموزش و پرورش نبود ؟


پنجم – فکر می کنید مشکلات معیشتی ما معلمان را دولت تدبیر و امید و وزیر آموزش وپرورش به وجود آورده اند ؟ البته مشکلات معیشتی معلمان ایران از گذشته دور بوده و دولت تدبیر و امید نقشی در به وجود آوردن آن نداشته است ولی عامل اصلی تشدید مشکلات معیشتی معلمان دولت های نهم و دهم (دولت های مهر ورز ) بوده است و در این نوشته ی کوتاه اشاره ای به آن می کنم :
همان گونه که مستحضرید سیستم پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان به صورت متمرکز انجام می گیرد که با بررسی یک حکم کارگزینی می توان این ارقام را برای سایر فرهنگیان در نظر گرفت ؛ اکنون بنده به بررسی احکام کارگزینی خود می پردازم
(اینجانب سابقه ای 19ساله در مناطق محروم استان لرستان دارم که در دو دولت اصلاحات و دو دولت مهرورزی و دو سال از دولت تدبیر و امید مشغول خدمت در آموش و پرورش بوده ام ، حکم حقوقی بنده در سال  1376 مبلغ سی و هشت هزار تومان (38000) تومان و در سال پایانی دولت اصلاحات مبلغ دویست وهشتاد هزار تومان (280000) بوده و این یعنی در مدت هشت سال دولت اصلاحات تقریبا حقوق بنده هفت و نیم (7/5 )برابر شده و به معنای افزایش حدود هفتصد و پنجاه (750) درصدی حقوق و مزایا در مدت 8 سال و در این مدت طبق اعلام بانک مرکزی حاصل جمع تورم هشت ساله (1384-1376 ) عدد 116درصد بوده است یعنی افزایش حقوق هشت ساله دولت اصلاحات تقریبا هفت برابر مجموع تورم هشت ساله بوده است ؛ اگر ما این افزایش حقوق را عادی در نظر بگیریم افزایش حقوق در هشت ساله دولت های نهم ودهم غیر عادیست زیرا حقوق اینجانب در سال 1384 عدد دویست وهشتاد هزار تومان (280000هزارتومان ) و در پایان دولت دهم یعنی سال 1392 عدد یک ملیون وپنجاه هزار تومان (1050000هزارتومان ) بوده است ؛ طبق اعلام بانک مرکزی مجموع تورم هشت ساله یعنی ( 1392-1384) عدد 166درصد می باشد که تقریبا یک و نیم (1/5) برابر تورم 8 ساله دولت اصلاحات است ؛ حال اگر حقوق و مزایا به صورت عادی افزایش پیدا می کرد چون مجموع عدد تورمی دولت های نهم و دهم یک و نیم برابر دولت های اصلاحات بوده است برای ثابت ماندن شرایط  بایدحقوق اینجانب در سال 1392 ده ونیم( 10/5 ) برابر حقوق سال 1384 می بود و این یعنی حکم بنده در سال 1392 باید مبلغ سه میلیون تومان (3000000)باشد که همان گونه که مشاهده می شود حقوق بنده در سال 92 این عدد نیست و تقریبا در این سال یک میلیون تومان می باشد که دومیلیون تومان از مبلغ واقعی پایین تر است و به معنای این است که دولت های نهم و دهم بیشترین مشکلات معیشتی را برای من به وجود آورده اند) .


ششم – همکاران خوب به یاد دارند که درسال های (91-90-89) به علت استخدام خارج از قاعده و تغییرات عجولانه نظام آموزشی و ایجاد مجتمع ها آموزشی در مدارس تعداد زیادی از همکاران که نور چشمی بودند بیشتر از 4ساعت در کلاس درس حضور نداشتند و حتی این نور چشمی ها از بیشترین امتیازات جانبی مثل وام های کم بهره و سایر امتیازات استفاده می کردند ولی در دولت تدبیر وامید تقریبا ساماندهی نیروی انسانی به شرایط خوب نزدیک شده است .
البته من نمی گویم که آقای فانی هیچ گونه ایراد و اشکالی ندارد ولی اگر نسبی قضاوت کنیم یکی از بهترین وزرای آموزش وپرورش بوده است ، درثانی ، آیا به واقع خیال می کنید نمایندگان مجلس به خاطر ما فرهنگیان می خواهند وزیر را استیضاح کنند؟
البته اگر این گونه فکر می کنید بدانید که سخت در اشتباهید ، حال بد نیست حکایت محلی را برایتان نقل کنم :


" می گویند شوهری بود بسیار همسر آزار به طوری که به هر بهانه کوچکی همسرش را کتک می زد ، روزی زن تصمیم گرفت که تمام کارهایش را درست انجام دهد شاید دیگر آزاری نبیند به همین دلیل تمام کارهای خانه را درست انجام داد و مشغول آرد بیختن شد ، شوهر وقتی برگشت چرخی در خانه زد و هیچ کمبودی مشاهده نکرد و مشغول نگاه کردن به همسرش شد ، در این هنگام چوبدستی را برداشت و مشغول کتک زدن شد ، زن وقتی دلیل کتک خوردنش راپرسید،  مرد جواب داد هنگام آردبیختن شانه هایت تکان می خورد  ! "

پس بدانید برای افراد بهانه جو پیدا کردن بهانه کار سختی نیست ، اگر به فرض وزیر کنونی آموزش وپرورش در این دوسال معیشت معلمان را اصلاح کرده بود و تمام مشکلات آموزش و پرورش راحل می کرد ، بعضی از این نمایندگان بهانه می آوردند که چرا مثلا در مدارس باید از میز و صندلی استفاده کنند و از فرش برای نشستن دانش آموزان استفاده نمی کنند ؟ یا چرا معماری مدارس مطابق معماری ایرانی اسلامی نیست؟ و بهانه های دیگر...

مشکل این مجلس با وزیر کنونی مطالبی که ذکر می کنند نیست ، آنها دو مشکل با وزرایی مثل وزیر آموزش وپرورش  ، وزیر آموزش عالی  ،وزیر امور خارجه و بعضی وزرای دیگر دولت تدبیر وامید دارند:

1-این وزرا بیشترین همکاری و همراهی با سیاست های دولت تدبیر و امید و شخص ریاست محترم جمهوری را دارند .

2- اما جرم دوم :به قول شاعر (جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد ) این وزرا مطالبی را برای همه عیان می کنند که منافع بعضی رابه خطر می اندازند ، پس ما باید منتظر استیضاح و سوال ها بیشتری باشیم .
نکته ای دیگر که باید عرض کنم این است به تازگی نگارش برنامه ششم توسعه کشور دردولت شروع می شود ؛ رتبه بندی معلمان در دستور کار قرارگرفته است ، امسال با تراکم نیرو در متوسطه دوم و کمبود نیرو در متوسطه اول مواجه هستیم  ، با بازنشستگی  40000هزارنیرو و همچنین افزایش ورودی دانش آموزان به مقطع ابتدایی مواجه هستیم و تابستان فصل طلایی برنامه ریزی یک وزیر در آموزش و پرورش می باشد ؛ بدانید اگر با استیضاح و عزل وزیر در اول مهر هرکدام ازاین موضوعات حل نشود عواقب آن به عهده ی مجلس شورای اسلامی و کلیه نمایندگان آن می باشد ؛ پس هشدار می دهیم مراقب باشید .


در پایان بیتی ازمرحوم کیومرث صابری می نویسم : (یک زبان دارم دو تا دندان لق /می زنم تا زنده هستم حرف حق )
از خداوند می خواهم رفتار و گفتارم مصداق این بیت زیبا باشد .

یکشنبه, 31 خرداد 1394 20:44 خوانده شده: 4325 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +43 -11 --
فرهنگی 1394/03/31 - 21:21
لطفا سنگ وزیر را به سینه نزنید.
الانم تو مدرسه کسی نمیتونه حرف بزنه,
تو مدرسه ما معلمان از مدیر میترسیدند جرات دفاع از حق خودشونو نداشتند چه برسه حرف های سیاسی بزنن, از بس ا ین مدیر بی تربیت بود و اداره حامی مدیره نه معلم.

پس هر وزیری بیاد و بره فرقی به حال معلم نمیکنه, کار از ریشه خراب.

خدا هر چی آدم ظالم و جاهله از رو زمین برداره, از مسئول تا غیر مسئول.
پاسخ + 0 0 --
محمد احمدی 1394/04/01 - 01:03
با سلام برهمگان
حقیرمدت یکسال است که بعنوان مدیر مدرسه در خدمت جناب ترابیان بوده ام ،ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد واز معلمین متعهد ودلسوز میباشد،نظر ایشان محترم ودلسوزانه ست ،ایشان نه از پست و مناصبی برخوردارست ونه مشتاق آنها در ثانی، پست های آموزش وپرورش در قیاس با سایر ارگان ها همان به که در کلاس درس باشی.
درباب استیضاح جناب فانی، ایشان،درست فرموده اند.
نمایندگان اگر دلسوز ما بودند جناب دکتر نجفی وزیر این وزارتخانه بود.بدانیم متاسفانه عیب کار جناب فانی این ست که مشکلات معلمان ومدارس را کمتربه دولت ورسانه هااعلام میدارد ودر این زمینه جای دکتر هاشمی بهداشت خالی ست.
پاسخ + 0 0 --
معلم مدرسه 1394/04/01 - 08:27
انشاا... فقط استیضاح و برکناری وزیر محترم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/01 - 09:48
از بحث مادی که مهمترین مشکل ماست بگذریم

وزیر حتی از معلمان مظلوم دفاع هم نکرد.

این رو چی جواب میدید نگارنده مطلب
پاسخ + 0 0 --
مرضیه شوروزی 1394/04/01 - 11:23
مشکل خودشان است که ترسو هستند جالبه شجاعت را به همکاران مدرسه شما بدین
پاسخ + 0 0 --
دوستدار وزیر 1394/04/01 - 12:22
ای معلمهای گرسنه این سایت درسایه وزیر زحمتکش است والکی خودتان را خسته نکنید.شما معلمها این وزیر هم از سرتان زیاده. اگر من جای وزیر بودم حقوق معلمان رو نصف میدادم تا اعتراضی نکنند.لیاقت شما همینه وبس .از اقای بطحایی میخواهم بخاطر وزیر الکی به معلمها باج ندهد وکارت سبد رمضان رو هم ندهد یا نصفشو بدهد.اگر این معلمهای مخالف اخراج بشوند همه معلمها واداریها راحت میشند.البته همین تعداد داد بزنند تا بقیه به نونی برسند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/01 - 14:39
خواهشا حرف خودتون رو به نام سخن معلم مزین نکنید .معلم همیشه ح
حق گو و حق طلب است ومانند شما وامدار جریانهای سیاسی نیست .حیا کنید.
پاسخ + 0 0 --
دردآشنای همیشگی 1394/04/01 - 20:52
جناب احمدی ، بنده با 22 سال سابقه ی مدیریت در مدارس مختلف و امور اجرایی در مرکز ادارات آموزش و پرورش ، به یقین به این نتیجه رسیده ام که مدیریت کردن به خاطر 200 یا 300 هزار تومن حق مدیریت در مدارسی که ماه ها رنگ پول و سرانه را نمیبینند و تحمل کردن عشوه ی خیرین ، اولیا ، دانش آموزان و کارشناسان و شعبات مختلف ادره به خاطر این مقدار حق مدیریت ، یعنی رفتن روی میدان مین . دریاب چی گفتم !11
پاسخ + 0 0 --
دوستدار وزیر 1394/04/01 - 21:52
اقای ترابیان حقا که حرف دل مارا زدی فانی عزیز بزرگوار ودلسوز معلمان وسخت دغدغه دار معلمان است.بهترین وزیری که داشتیم .با عقل وصبر مشکلات همه را رفع میکند.دیدارهای صمیمی با همه دارد بسیار خاکی ومردمی است .احسنت به نویسنده متن همه فرهنگیان راضیند وعده کمی از معلمان ناتوان وتنبل پرتوقع وزیاده خواهند.معلمانی که با 50 تومن پشتک میزنند ودنبال منافع خودشانند وزیاده خواهند.معلمان زن که همه راضیند ومعلمان مرد که بیشترشان وزیر را دوستدارند 5درصد مخالفند که باید اخراج شوند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/02 - 08:44
حالا كه ميبينيد بسيارى از نمايندگان از عملكرد اقاى فانى حمايت ميكنند مانند وزير معلمان را اضافى مستحق اخراج زياده خواه تنبل و بى سواد ميدانند همين نمايندگانى كه به دنبال استيضاح هستند به فكر انجام وظيفه نمايندگى خود هستند و باقى نماينده ها با گرفتن امتيازاتى از دولت و وزير از فانى حمايت ميكنند بنابراين حرف شما درباره اينكه استيضاح جناحى و سياسى است اصلا درست نيست بلكه مخالفان استيضاح جناحى و سياسى عمل ميكنند و به فكر منافع شخصى و حزبى خود هستند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/02 - 18:45
سیاست به یک طرف
ولی بی کفایتی وزیر به یک طرف چون او توان دفاع از حق مسلم معلم را ندارد.
او معلم را زیاد و بی سواد می داند.
بهتر است دست از سر آموزش و پرورش بردارد.
بود و نبود او چیزی به آموزش و پرورش اضافه نمی کند ولی کم می کند.
نمایندگان هم اگر عرضه داشته باشند او را با رای بالا باید استیضاح کنند.
برای خودشان جنگ زرگری راه انداخته اند.
پاسخ + +32 -12 --
غفاری 1394/03/31 - 21:21
خیلی پرتی بزادز.نظرت بزای خورت محترم اماخیلی تحلیل آبکی ونابجایی بود.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/01 - 12:03
با سلام و قبولی طاعات و عبادات همه همککاران عزیزم
چند مطلب را باید بگویم
1- نویسنده که حقوق را بررسی کرده در سال 76 که38 تومان میگرفته سر کاربوده یا دانشجوی تربیت معلم یا تعهد دبیری که در پایان دولت اصلاحات7.5برابر شده است؟؟
2- ما فقط باید عملکرد 2 ساله فانی را بررسی کنیم و اگر کاری به قبل نداشته باشیم ایرادهای زیر بکارش وارد است و مستحق برکناری گرچه دولت دوم احمدی نژاد سیاه بود
3-اگر سابقه وزیر را بررسی کنید همیشه پست داشته و کلاس نرفته و یک دکترا برا خودش دست وپا کرده و حقوق هیات علمی میگیره اصلا نمیدونه با این حقوقی که ما میگیریم 10 روز هم نمی ماند
پاسخ + +34 -7 --
ناشناس 1394/03/31 - 21:25
واقعا متاسفیم که دولت و مجلس در حل مشکلات معلمان ناتوان بوده و هیچ راهکاری جز استیضاح و جنگ جناحی ندارند.!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/01 - 10:24
وجدانا وجدانا
برای چی منفی دادی .
اصلا معلمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/01 - 12:31
من یک معلمم و مخالف ماندن فانی هستم.ولی متاسفم که دولت و مجلس هیچ راهکاری برای حل مشکل معلمان ندارند.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگي منطقه محروم 1394/04/02 - 16:51
اونهايي كه نمره منفي دادن مي دونين كيا هستند؟ همون هايي هستند كه مفت و مجاني تو آموزش و پرورش مي چرخند و هيچ كار مثبتي انجام نمي دهند و حقوق چند برابري من معلم زحمت كش مي گيرند
پاسخ + +38 -6 --
فرهنگی 1394/03/31 - 21:26
تمام دوسال گذشته که وزیر بود در فرصت طلایی تابستان چه کار کرد, نقشه کشید چطور امتیاز فوق العاده شغل راندهد, رتبه بندی را اجرا نکند, مدیران احمق انتخاب کند.
پاسخ + +10 -38 --
معلم 1394/03/31 - 21:27
واقعا که حقایق را گفتید. دوران وزارت آقای فانی اگر منصفانه بیندیشیم برای فرهنگیان دوران خوبی بوده است. لازم نیست انسان جنجالی عمل کند تا عملکردش به چشم بیاید. فقط یه کم توقع معلم ها را زیاد کرده است. اشکال از دوره های قبل بوده نه زمان فانی. هر چقدر هم که ایشان تلاش کنند باز هم نمی توانند نقص های گذشته را جبران کنند.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/01 - 12:17
شما معلم نیستی اخوی.

الکی کامنت نذار.
مثل بعضی ها که میان الکی میگن کارمند فلان اداده 5 میلیون یا 6 میلیون حقوق میگیرن .که جو رو خراب کنن.
لابد براشما خوب بوده.
پاسخ + +34 -3 --
فرهنگی 1394/03/31 - 21:29
همکار محترم از وزیر و معاون و مدیر و نماینده دفاع نکن.
اینا جای دفاع نگذاشتند.
مردم رآ فراموش کردند,
ظالمند.
پول بیت المال تو دستشونه و جیب خودشون رو میکنند نه جیب مردم.
پاسخ + +10 -32 --
فیضی 1394/03/31 - 21:39
سلام
جناب ترابیان
تحلیل خوبی بود .
حق فانی این نیست .
درست است که برخی از مدیران دور و بر ایشان مشکل دارند اما متاسفانه ما ایرانیان حافظه ضعیفی داریم !
در زمان دولت اصلاحات که شما فرمودید ، آقای احمدی نژاد شهردار تهران بود و با دادن چند تا بن و هدیه ، قاپ معلمان را دزدید !
خیلی از معلمان می گفتند که برای ما فرد و خط فرقی نمی کند !
هر کس به ما پول بدهد زیر پرچم او سینه می زنیم !
و شد آن چه نباید می شد !
اگر در زمان خاتمی 60 درصد معلمان حدااقل بگیر بودند به یمن دولت مهرورز تقریبا 100 درصد آن ها حداقل بگیر شدند !
این نتیجه نداشتن تحلیل و فرهنگ پوپولیسم است که بانی و بنیان گذار آن دولت های نهم و دهم بودند ...
با تشکر .
پاسخ + 0 0 --
تارا 1394/03/31 - 22:22
جناب ترابیان وجناب فیضی سلام ،طوری دفاع کردید که انگار زمان خاتمی آموزش وپرورش مدینه فاضله بود والان هم اوضاع گل وبلبل است
دوستان وهمکاران عزیز رئیس دولتتان امروز در دیدار باکمیسیون اجتماعی مجلس ،درپایان اشاره ای داشته براین که فانیرابرکنار نکنید،ودرراستای سیاست گداپوریش معلمان را احمق فرض وبا کارت هدیه 100تومانی ،سعی در خاموش نمودن ایشان دارد،البته اشاره نفرمودید که به رغم پیگیری صدور مجوزبرگزاری تحصن آرام همانند کارگران دولت تدبیرتان مجوز نداده وخیلی ها همانند باغانی،هاشمی،بداغی و... درزندانند
سعی کنید جوری حرف بزنید مورد تمسخر واقع نشوید بازخورد سخنانتان در کامنت ها را برشمرید به همین تعداد مقبولیت ومحبوبیت دولت ووزیر نازنینتان را محاسبه فرمائید.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/04/01 - 01:16
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي تارا تا آنجا که در خبر ها آمده است . علت زنداني شدن آقايان باغاني ، هاشمي ، بداغي و ... اجراي احکامي است که در دولت مهرورز براي اين بزرگوران صادر شده است . و ربطي به دولت تدبير و اميد ندارد . تازه وزير آموزش و پرورش اين دولت براي آزادي معلمان تلاش نموده است که قابل تقدير است . لطفأ واقعيت را دگرگون جلوه ندهيد .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/01 - 12:05
به دلایل زیر باید برکنار شود
-عدم اجرای فوق العاده شغل برای یک سال و عدم اجرای کامل برای سال دوم
-بیمه طلایی سال دوم که انتظارات اکثر همکاران براورده نشد
-عدم تغییر نیروهای ناکار ستادی و اداری بخصوص استفاده از نیروههای ضعیف در کادر اداری (این مطلب در استان ما کاملا مشهود است استانهای دیگر را شما قضاوت کنید مشت نمونه خروار)
-توهین در این ماههای اخیر در رسانه ها به نیروههای آموزش پرورش جدید الاستخدام و نیروههایی که نمیتوانند انها را بکار بگیرند یا بازنشسته کنند
-ماشین های خارجی که از جیب همکاران وام های کلان و ارزان قیمت نصیب بادمجانهای دور قاب که اعتقاد دارم باید مشخص شود چه کسانی آن رادریافت کرده اند
-عدم پیگیری رتبه بندی و تغییر آن بدون هیچ برنامه ای
- نرسیدن کتب درسی تا 3 ماه از سال تحصیلی گذشته ،در هنرستان ها در سال گذشته
پاسخ + +28 -9 --
جلیل 1394/03/31 - 21:41
البته من یقین دارم که فانی استیضاح نخواهد شد چون از 64 نفر 15 نفر امضاشون رو پس گرفتند می مونه 49 نفر بقیه نماینده ها هم زیاد موافق استیضاح نیستند این سایت خودشو کشت تا فانی استیضاح نشه و مسخره ترین و مضحک ترین مقاله ها رو در حمایت از فانی منتشر کرد اما هر گز این سایت و تمام ذوب شدگان در فانی نتوانستند به این سوال پاسخ بدند که وزیرشان در این دوسال چه کاری برای معلمان انجام داد؟؟ بر فرض این وزارتخانه وزیر نداشت و توسط سر پرست اداره میشد به نظرتون تغییری در وضعیت شما ایجاد می کرد؟؟؟؟
در این دوسال حتی یک ریال به حقوق معلمان اضافه نشد که هیچ حتی با تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین اضافه تدریس هم از بین رفت
وقتی شما همون حقوقتون رو گرفتید و یک ریال اضافه نشد داشتن یا نداشتن وزیر چه فرقی به حالتون می کنه؟؟؟
حالا ذوب شدگان میگند بابا معلمها تحصن کردند و تونستند حرفشون رو بزنند این خیلی کار بزرگی بود که فانی انجام داده بعدش هم چند تا فحش نثار وزیر قبلی و 116 هزار معلم می کنند و همه تقصیر ها رو میندازند گردن وزیر قبلی
این تمام تحلیل های ذوب شوندگان هست
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/01 - 01:32
جلیل خان حالا دیدی گفتم استیضاح نمیشه و قراره امضاهارو پس بگیرن چه عکس العملی نشون دادین؟!بنده هم گفتم صبر کنید اینم نتیجه اش ؟!با یکم تعقل خیلی چیزا رو میشه فهپید! اگه همه قضاوتهاتون درباره افراد اینطوری باشه باید یکم از آخرتتون بترسید حق الناس گردنتونه!!!!!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/01 - 17:51
معلوم بود که برمیگرده بعد به ریش همه میخنده
پاسخ + +4 -26 --
فرهنگی 1394/03/31 - 21:41
آقا جلیل
زود بدو بیا !
حق حاجی بابایی پایمال شد !
مظلوم حاجی بابایی !
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/31 - 22:12
توهین به احمدی نژاد و حاجی بابایی و 116 هزار معلم که چیز جدیدی نیست هرکس و ناکسی هم از راه میرسه به اینها توهین می کنه
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/01 - 07:58
آقا جلیل
سلام
یک بار هم گفتم .
اگر به کسی توهین شده است راهکار قانونی هست .
پس بیخود شلوغش نکنید .
الان همه از احمدی نژاد تبری می جویند شما هم شده اید مدافع این افراد !
در ضمن از سعدی هم این دفعه مایه نگذار !
پاسخ + +16 -5 --
جلیل 1394/03/31 - 21:49
این هم که این نویسنده کاملا ذوب در فانی عنوان می کنه که مقایسه وزیر بهداشت با آموزش وپرورش به دلیل تفاوت در درامدها نادرسته باید گفت که
اولا خود دولت هم عنوان کرده که بودجه عظیمی از محل یارانه ها صرف وزارت بهداشت شده که عمدتا به جیب پزشکها رفته این مطلب رو خود دولت میگه حالا شما چی میگی ؟؟؟
در ثانی اگر قرار باشه درامد هر وزارتخانه مختص کارمندان آن وزارتخانه باشد که اینجا سنگ روی سنگ بند نمیشه تمام درامد وزارتخانه ها باید به خزانه واریز و به طور یکسان بین تمام کارمندان تقسیم شود
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/03/31 - 23:51
احسنت بر آقا جلیل
برخی حرف های شما واقعا منطقی است مانند تعریف معلم،واریز درآمد همه وزارت خانه ها به خزانه و... اما دفاع بی حد شما از عملکرد دکتر حاجی بابایی بدور از منطق است.مانند اجرای با عجله نظام شش سه سه و استخدام برخی افراد فاقد صلاحیت در آموزش وپرورش و اضافه نکردن به حقوق معلمان با وجود درآمد بالای نفتی و...
پاسخ + +23 -3 --
ناشناس 1394/03/31 - 22:16
الان عملكرد فانى عملكرد ايده ال شماست واقعا براى شما متاسفم
پاسخ + +23 -3 --
ناشناس 1394/03/31 - 22:20
كسانى كه از فانى حمايت ميكنند مى گويند در بين طرفدارن دولت تدبير و اميد !!! قحط الرجال است اگر واقعا قحط الرجال است و بهترين وزير ممكن همين فانى است بايد بر حال مملكت گريست.
پاسخ + +24 0 --
ناشناس 1394/03/31 - 22:23
هر وعده که دادند به ما باد هوا بود
هر نکته که گفتند غلط بود و ریا بود

چوپانی این گله به گرگان بسپردند
این شیوه و این قاعده ها رسم کجا بود ؟

رندان به چپاول سر این سفره نشستند
اینها همه از غفلت و بیحالی ما بود!

خوردند و شکستند و دریدند و تکاندند
هر چیز در این خانه بی برگ و نوا بود .

گفتند چنینیم و چنانیم دریغا ...
اینها همه لالایی خواباندن ما بود !

ایکاش در دیزی ما باز نمی ماند
یا کاش که در گربه کمی شرم و حیا بود!
ایرج میرزا
پاسخ + +32 -3 --
کاظم زاده 1394/03/31 - 22:24
وزیری که نتواند حتی در حد حرف از کارمندانش دفاع کند شایسته وزارت نیست.معلمان با دیدن وزیری خمود،بی تحرک،بی امید چطور انگیزه پیدا می کنن. فرهنگیان وقتی می بینند وزیر در حدی نیست که از حقوق آنها دفاع کند دچار افسردگی و بی انگیزگی میشوند. در این دو سال ما یک جمله امیدوارانه و یک حرکت عملی از ایشان ندیدیم.خداوکیلی این وزیر جای دفاع کردن داره.
پاسخ + +23 -3 --
عظیمی 1394/03/31 - 22:31
فرهنگیان در جامعه با بیشتر کارمندان دیگر ادارات سر وکار دارند و ازمیزان دریافتی ها و مزایای آنها با خبرند..بدون شک امروزه کمترین حقوق را در بین ادارات مختلف فرهنگیان دریافت می کنند.بانکی ها،مخابرات،دادگستری، ثبت،کارمندان کمیته امداد،برق ،آب و ..... وزیر بی کفایت ما یک بار در رسانه ها از این تبعیضها صحبت نکردو فقط از دولت دفاع کرد.انشالله هر چه زودتر برود
پاسخ + +20 -3 --
حسینی 1394/03/31 - 22:31
احتمالا ایشان از این دیپلم هایی است که در مدرسه فروشی مشغول شده است.
انصافا بی ربط حرف زده است.
شاید هم می خواسته طنز بگوید.
وشاید خودش هم خنده اش گرفته باشد.
هرچی هست نرمال نیست.
چون معلم این گونه بی منطق حرف نمی زند.
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1394/04/01 - 01:34
همکار حسینی ؟!با احترام وادب:قبلا از شما ادبیات فاخر تری دیده بودم نکنه هم نشینی توسایت با بعضی ها در شما هم اثر کرده؟!
پاسخ + +24 -3 --
معلم 1394/03/31 - 22:37
جناب آقای پورسلیمان نشر اینگونه مقالات در سایت تخصصی که باید مدافع فرهنگیان باشد کمی بی انصافیست .لطفا صدا و سخن فرهنگیان باشید تا مدافع فانی . این مقاله در دفاع از فردی منتشر شده که فاتحه آموزش و پرورش را خوانده .
پاسخ + +18 -2 --
عدالت 1394/03/31 - 22:46
این که دردولت اصلاحات سید محمد خاتمی حقوق معلمان ترمیم شدو معوقه ها تسویه شد تعجیل دادند برای دوره های ضمن خدمت پا داش دادند گفتند که همه ی معلمان ،معلم پرورشی هستند. وقرار نیست آموزش وپرورش نیروی مازاد وبیکار داشته باشد . مزایایی بود که با روی کار آمدن دولت پاک دست از بین رفت . از ماست که بر ماست.( خودم را می گم)
پاسخ + +18 -3 --
لعن و نفرین 1394/03/31 - 22:57
همکار عزیز آقای ترابیان زلیوا حرف جمیع فرهنگیان همین است که چرا آقای فانی با وجود چندین ساله سوابقش در آ.پ. دنباله رو برنامه های وزرای قبلی و خیلی مواقع حرکات و حرفها و برنامه هایش برضد معلمان بوده است و چرا باا فکار وایده های نو که معلمان جامعه را از بن بست حیثیتی ومعیشتی خارج کند پا به میدان تصدی گری نگذاشته است و فقط بله قربان گوی خوبی برای دولت و خیلی از نمایندگان حداقل در انتصابات مورد نظر آنها بوده است؟
پاسخ + +16 -12 --
امير 1394/03/31 - 22:58
علی ترابیان زلیوا كدام دهات لرستان خدمت ميكني كه از وضع ومعيشت فرهنگيان بي خبري امثال تو با ديپلم معلم شدند چند تا هم گوسفند وسگ نگه مي دارند وحقوقت اضافه است
پاسخ + 0 0 --
سیاوش 1394/03/31 - 23:09
این هم تحلیل و استدلال مخالفان جناب ترابیان !
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/04/01 - 01:36
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي امير بهتر نبود بجاي پرداختن (به حق و يا به ناحق ) به امور شخصي همکاران عزيز و گرامي ، افکار آنان را نقد مي کرديد ؟!
برازنده يک معلم شهروند چون حضرتعالي نيست که بخاطر حمايت از يک وزير ويا تخريب يک وزير ، يک معلم به معلم ديگر اينچنين توهين کند .!
دوران مبارزه گلادياتور ها براي خوشايند بزرگان چندين قرن به پايان رسيده است .!
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +8 -2 --
ناشناس 1394/03/31 - 23:00
همکاران عزیز نمیدانم بعداز دولت تدبیرو امید در چند سال اینده دولتهای بعدی کی رامتهم می کنند خدا به داد همه مابرسد؟
پاسخ + +16 -3 --
ناشناس 1394/03/31 - 23:01
وزراى هيچ دولتى از سطح رييس جمهور دولت فراتر نميروند در دولت احمدى نزاد ديديم و در دولت روحانى نيز همين را ميبينيم از رييس جمهورى مانند روحانى انتخاب وزيرى چون فانى بعيد نيست .
پاسخ + +6 -12 --
علیرضا قاسم پور 1394/03/31 - 23:06
درود
در تایید فرمایشات جناب فیضی
باید اضافه کنم که مخالفان این نوشته تحلیل و یا استدلالی ارائه نمی کنند و چون فرضا همه ؟! معلمان مخالف فانی هستند پس باید هم رنگ جماعت شد و مخالفت کرد !
یادم می آید به آقای خاتمی می گفتند ممد خالی بند ، سید خندان و... و وزیر آموزش و پرورش آقای حاجی را مسخره می کردند ...
الان هم به آقای روحانی می گویند حسن کلید ساز و... و فانی را مسخره می کنند !
به قول بزرگی گه می گفت : " در مملکت من ، هر چیزی را که نمی فهمند مسخره می کنند " !
به نظر من ، کسانی که فانی را محافظه کار ، ترسو و... می خوانند هیچ نگاهی به خودشان کرده اند !
تا جایی که من می دانم و در 26 سال سابقه معلمی ام فهمیده ام ، از معلمان محافظه کار تر کسی را نداریم ...
جامعه شجاع مدیری شجاع می طلبد !
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1394/04/01 - 01:37
مرحبا !!از این جمله تان لذت بردم :در مملکت من هر چیزی را که نمیفهمند مسخره میکنند .
حکایت حکایت بسیاری از ماست
پاسخ + +15 -3 --
ناشناس 1394/03/31 - 23:09
اقاى زولويا نويسنده اين مطلب حتما منافعى دارند كه مى ترسند با رفتن وزير از دستشون بره و گرنه هيچ ادم منصف و عاقلى از وزيرى به اين ضعيفى حمايت نميكنه
پاسخ + +2 -10 --
معلمی از استان گلستا 1394/03/31 - 23:11
سلام بر همکاران گرامی
نماز روزه هاتون قبول باشه
بنده فکر نمی کنم در هیچ دوره ای از ادوار استقرار آموزش و پرورش در کشورمان، وضعیت معیشتی معلمان حداقل خوب بوده باشه وضعیت معیشتی معلمان ما و معلم معلمان ما هم بهتر از ما نبوده پس لطفا سنگ هیچ وزیری رو به سینه نزنید ، راستی تا یادم نرفته عترض بشم که بنده شخصی رو در شهرمون می شناسم که استاد تکواندو هستند و کارشون از کمربند گذشته و به دان چندم نایل آمدند ولی متاسفانه از نظر عملی و مبارزه بسیار ضعیف بوده و چه کتک ها خورده اند....
موفق باشید
پاسخ + +19 -3 --
شهرکی - زابل 1394/03/31 - 23:12
با سلام اگر وزرای قبلی در خفا به معلمان ظلم کردند فانی در پنهان جفا و در ظاهر بدترین توهینها و تهمتها را روا داشته و هرچه میخواهد میگوید و باعث رنجش خاطر همکاران خود میشود این عین بی سیاستی و بی کفایتی است که وزیر یک جمله براى دلخوشی معلمان بر زبان نمیآورد. به هر حال عملکردش قابل دفاع نیست. بی جهت قلم را جولان ندهید که همکاران همه چیز را رصد می کنند حتی قلم فرسایی در سایتها و فضای مجازی را. ..
پاسخ + +10 -3 --
ناشناس 1394/03/31 - 23:15
كه عشق آسان نمود اول ولى افتاد مشكل ها اينا ميگفتن صد روزه با كليدشون همه مشكلات كشور رو حل ميكنن بعد دو سال دارن ميگن ده سال به ما وقت بدين تا مشكلاتى كه دولت قبل ايجاد كرده رو حل كنيم درسته دولت قبل و وزير مشكلات زيادى رو ايجاد كرده ولى حل اين مشكلات هم از توان دولت و وزير فعلى خارج است .
پاسخ + 0 0 --
حسین رمضانی 1394/03/31 - 23:22
جناب ناشناس
ویرانی 8 سال را در 2 سال نمی توان جمع کرد .
ضمنا آقای روحانی هیچ گاه نگفت 100 روزه همه مشکلات را حل می کنم .
فعلا که آن دولت پاک ، یکی یکی کارنامه هایش رو می شود !
یک روز ، مرتضوی
یک روز ، رحیمی
یک روز ، بقایی
یک روز ، جوان فکر
خوشبختانه دولت اصلاحات این قسم برنامه ها را نداشت .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/03/31 - 23:57
والله من يه صد روز به گوشم خورد يه كليد اسباب بازى هم ديدم توى دست يه مرد با خنده هاى مليح ديدم شايد هم توهم بوده دولت اصلاحات هم همچين پاك نبود خسارت يه قلم قرارداد كرسنت يا سد گتوند ده ها برابر مجموع اختلاس هاى دولت به اصطلاح پاكدست بود مگه دو تا دولت نميتونن همزمان بد باشن
پاسخ + +8 -3 --
حسین رمضانی 1394/03/31 - 23:17
از مشروطه وضع ما همین بوده است
یک قدم به پیش ، 10 قدم به پس
چون از تاریخ عبرت نمی گیریم
همیشه دنبال قهرمان هستیم و خودمان را پشت قهرمان پنهان می کنیم .
اگر وزیر ضعیف است شما که قوی هستید
از قدیم گفته اند :"مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد
اگر معلمان تاکنون وزیر قوی نداشته اند ، جای خیلی دوری نرویم
مشکل این حاست .
پاسخ + 0 0 --
حسينى 1394/04/01 - 06:50
اين صاحب سخنى كه من ديدم با هيچ مستمعى به ذوق نمياد شما هم لازم نيست اين همه به خاطر طرفدارى از فانى توانايى علمى و فرهنگى معلمان رو زير سوال ببرى معلمان قشر شريفى هستند كه در بدترين شرايط واقعا در بدترين شرايط از لحاظ دانش اموزان سطح فرهنگى خانواده ها بى احترامى هاى وزارت و دولت بى توجهى رسانه ها مخصوصا صدا و سيما وضعيت بد معيشتى مدارس فرسوده و ... دارن زحمت ميكشن نمى دونم شايد منطقه شما و معلمانى كه شما ميشناسين طبق گفته شما بى فرهنگ باشند ولى با جايى كه من اطلاع دارم و در كلاس هايم ديده ام بافرهنگ ترين بااستعداد ترين سخت كوش ترين و موفق ترين دانش اموزان فرزندان معلمان هستند معلمان بيشتر از اقشار ديگر دغدغه پيشرفت و توسعه كشور را دارند بالاترين مشاركت اجتماعى و سياسى را دارند. به اميد بركنارى فانى
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/02 - 11:05
کاملا موافقم
پاسخ + +18 -2 --
معلم ابتدایی 1394/03/31 - 23:30
اینم مقاله سفارشی روابط عمومی اموزش و پرورشه ! این اقا که خودش رو معلم جا زده و مقاله نوشته معلم واقعی نیست
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/03/31 - 23:35
سلام
دوست عزیز
معلم ابتدایی
به جای نیت خوانی ، انگ زدن و... به فکر تحلیل و گفت و گو باشیم .
آقای ترابیان از دبیران دلسوز دلفان هستند و نظر خودشان را مطرح کرده اند .
همکاری ایشان با سخن معلم به سال تاسیس این سایت بر می گردد .
شما هم می توانید با استدلال نظریه ایشان را نقد کنید .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
محمدی 1394/03/31 - 23:40
متعجبم از معلمانی که این گونه همکار خود را زیر سوال می برند و به آن ها انگ می زنند با دانش آموزان خود چه رفتاری می کنند ؟!
مشکل ما در آموزش و پرورش فقر اقتصادی نیست ، فقر فرهنگی است !!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/03/31 - 23:49
جناب محمدى شما كه جمله اولت رو تو جمله بعديت نقض ميكنى لطفا اظهار فضل نكن جناب غناى فرهنگى
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1394/04/01 - 01:39
موافقم وجالب این است که کسانی که نمیفهمند با تبختر تمام کسانی را که میفهمند نادان خطاب میکنند.
پاسخ + +18 -1 --
شهرام 1394/03/31 - 23:54
خلایق هر چه لایق
واقعا ما لیاقتمون همینه
امثالی مث شما هستن که چاپلوسی می کنن و بیخود نظرات خودشون رو برای دیگران می نویسن
خیلی چاپلوسی برادر
ما در هر شرایطی موافق استیضاحیم
پاسخ + +13 -1 --
شهرام 1394/04/01 - 00:00
عکسش رو چرا نزدید
منظورم علی اغا نوسینده مقاله چاپلوسی بود
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/02 - 11:06
چه اسم قشنگی رو مقاله گذاشتید.
پاسخ + +5 -13 --
علی 1394/04/01 - 00:13
با تشکر از همکار محترم خطه لرستان
از اینکه یادداشت کامل و جامعی نوشته اید و با ریز مسائل همه چیز را به حق بیان نموده اید،کمال تشکر را دارم. دوست عزیزم حرف حق همیشه تلخ است و افراد همیشه مخالف،حرف حق را نمی فهمند یا نمی خواهند بفهمند.در کدام دوران سراغ دارید وزیر آموزش و پرورش در فاصله کمتر از 2 سال،دو با کارت زرد بگیرد و اخیرا تا آستانه برکناری تهدید شود!
ختم کلام اینکه هیچ زنی به خاطر خدا ازدواج نمی کند و گربه ای هم به خاطر صاجبخانه موش نمی گیرد!
همه چیز در ایران سیاسی است و سیاست هم پدر و مادر ندارد؟!
پاسخ + +9 -1 --
ali 1394/04/01 - 00:26
نویسنده محترم حقوق دوران دانشگاه با حقوق یک معلم فرق داره اطلاعات اشتباه به خورد مردم نده
پاسخ + +4 -3 --
علی جدی 1394/04/01 - 00:27
با سلام و خداقوت به همکاران ارجمند و آرزوی قبولی طاعات بسیار متاثر شدم از این همه هجمه بر علیه همکار عزیزمان جناب آقای ترابیان - بزرگواران عزیز همه وزرای آموزش و پرورش عملرد خوب و ضعیفی داشته اند و اگر زاویه دیدمان نسبت به عملکرد یک وزیر متفاوت هست دلیل براین نمی شود با بی احترامی به مخالف خود بتازیم ما فرهنگی و فرهنگ سازان این مملکتیم پس لازم است با منش زیبای فرهنگی نقطه نظرات طرف مقابل خود را نقد کنیم و اینگونه رفتارها زیبنده ما جامعه معلمان در برخورد با نقطه نظرات یکدیگر نیست و اگر ما نسبت به هم اینگونه اظهارات تند و بداخلاقی می کنیم از دیگران چه انتظاری می رود.
پاسخ + +2 -16 --
شهسوارزاده 1394/04/01 - 02:02
به نام دوست
استاد گرانقدر و فرهيخته جناب آقاي ترابيان زليوا چه قلم توانمندي و چه انديشه تابناکي، چه شجاعت ستودني داريد ؟ ! موضوع مهم و پيچيده را چقدر روان و ساده بيان نموديد .! خوشا بحال دانش آموزان شما ، بنده بعنوان يک شهروند ، بخود مي بالم که در سرتاسر پهنه ايران عزيز ، انديشمنداني چون شما حضور دارند .! مطمئن باشيد که قلم و قدم شما و ديگر فرهيختگان دربهروزي فرزندانمان بي تأثير نخواهد بود . !
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
غفاری 1394/04/01 - 13:00
باسلام.جناب شهسوارزاده همانطور که دوران مبارزه ی گلاددیاتورها ...به پایان رسیده دوران چابلوسی وتملق زمان خوانین هم به پایان رسید هر وقت کامنت و مطالب شما رو می خوانم یاد این اقای معتضد می افتم که هنه اش تاریخ رو توی شبکه 2 وارونه تحویل مردم میده.تعریف وتمجید شما از فانی منویاد تعریف وتمجید معتضد از مشایی می اندازه که عالم وآدم میدونستند مشایی کیه وچه تحفه ایه ونیاز به تمجید معتضدنبود حالا هم شما از یک کلمه تمجید از فانی به وجد می آیی وچنان تعریف میکنی که انگار این قلم ضعیف ویا معمولی اقای ترابیان رااندیشه تابناک و..شمردی.واقعا یاد مرحم حجازی بخیر یادت هست چطور تعریف تمجید میکرد؟احیانا همکلاس فخرالدین حجازی نبودی؟
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/04/01 - 14:11
به نظرتون چرا این شهسوار زاده تا این حد افراطی عاشق فانی است؟؟؟ این حمایت متعصیانه و چاپلوسانه و ذوب کامل در یک فرد و به وجد آمدن از انتشار یک مقاله در حماینت از فانی خیلی عجیبه ایشان بیمارگونه عاشق فانی است
پاسخ + +21 -1 --
سعید 1394/04/01 - 03:12
یک جمله درباره فانی بگم بعد قضاوت کنید . فانی همان کسیست که فوق العاده شغل معلمان ابتدایی رو با منت بهشون داد . در صورتی ک حق همه ی فرهنگیان بود. بعد با افتخار اعلام میکنه بخاطر اینکه ی روز بیشتر در مدرسه هستن فوق العاده شغل انها را زباد کردیم . حالا دوستداران فانی قضاوت کنند که او کیست .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/02 - 11:07
موافقم.
آفرین.
پاسخ + +13 -6 --
احسان 1394/04/01 - 07:52
نه با استیضاحش موافقم نه با کارهاش،باید تو این مدت باقیمانده دولت و مجلس را مجبور کرد تا حقوق معلم ها را افزایش بدهند،عزل فانی درست مثل این است که غذایی آبکی می خواهند به شما بدهند شما به غذا اعتراض داریدولی طرف ظرف غذا را عوض می کند. از اصل قضیه غافل نشوید همکاران محترم،
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/01 - 11:38
موافق نظر احسان می باشم
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/01 - 14:04
موافقم مرحبا
پاسخ + +5 -1 --
شهرام 1394/04/01 - 10:30
شهسوار زاده ...
پاسخ + +11 -1 --
رضا 1394/04/01 - 11:01
جناب امير زياد خودتان ناراحت نكنيد امثال ترابيان در اموزش وپرورش زيادند كه ما ضربه از اينان مي خوريم كه نه سر پيازند نه ته پيازند وفقط بي خاصيت.......
پاسخ + +2 -5 --
جلیل 1394/04/01 - 14:16
احتماب استیضاح خیلی کم است و مصاحبه های نمایندگان در حمایت از فانی هر روز منتشر و مخالفت خودئ با این استیضاح را بیان می کنند حتی احتمال داره فردا بقیه نماینده ها هم امضاهاشون رو پس بگیرند و جلسه چهارشنبه کلا منتفی بشه
ولی با نزدیک تر شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری وضعیت معلمان تا حدودی بهبود خواهد یافت دولت روحانی برای اینکه در تاریخ اولین دولت 4 ساله نشود مجبور است تا رضایت معلمان را جلب کند و در سال آخر ریاست جمهوری شاهد افزایش حقوق معلمان خواهیم بود
پاسخ + +10 0 --
کردستان 1394/04/01 - 16:20
حد نهایی فانی تدریس در یک کلاس چند نفره هم نمیباشد او را چه به وزارتخانه؟؟
آقایان سایت سخن معلم بادفاع از این وزیر ناتوان و ناکارآمد اعتبار خودتان را زیر سوال نبرید لطفا
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/04/01 - 19:06
اقای روحانی آموزش و پرورش زیربنای توسعه و اینده هر کشور است.در مواجهه با اموزش و پرورش ندارم ندارم نکنید..!!
پاسخ + +6 0 --
معلم 1394/04/01 - 19:32
فقط استیضاح...فقط...
فانی فقط یه کارشناسه خوبه..اما مدیر خوبی نیست.
وسلام
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/02 - 08:51
فانى حتى كارشناس خوبى هم نيست كدام طرح كارشناسى شده موفق رو ارايه دادن كه ما خبر نداريم
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/02 - 11:13
طرح پنجشنبه بدون کیف وکتاب
طرح فرصت طلایی خرداد برای معلمان بی پناه ابتدایی.


خیلی طرحهاشون خلاقانه است.
منم یه طرح دارم برای فانی و ستادبها و مشاورانو مدیران ارشدش:

پنجشنبه ها به جای معلمان ابتدایی بیاند مدرسه تدریس کنند
اسم طرحم میذارممممممممم

مدرسه با وزیر
یا وزیر در مدرسه
یا وزیر درمانی
یا .....
پاسخ + +3 0 --
دردآشنای همیشگی 1394/04/01 - 20:46
جناب احمدی و ترابیان با یه سناریوی قبلا تدوین شده خواستن خودشونو نور چشم تدبیریها بکنن . خیلی تابلو و ناشیانه مطلب نوشته اند و یکدیگرو تایید کرده اند . تابلو
پاسخ + +6 0 --
اصفهانی 1394/04/01 - 20:53
درمورد افزایش حقوق درزمان آقای خاتمی درست گفته اید تمام مشکلات مربوط به دولت قبل می باشد که تمام مزایا ازجمله بن غیر نقدی و پاداش دوره ضمن خدمت و فوق العاده برجستگی و..... حذف شد وافزابش پلکانی اجرا شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/02 - 08:49
انگار سال ٨٤ سوييس تحويل دادن الان سومالى تحويل گرفتن كمى حيا هم بد چيزى نيست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/02 - 08:54
همين فانى مگه در همين دولت قبل معاون وزير و سرپرست نبوده يا تاثيرى در تصميم گيرى هاى غلط دولت قبل نداشته من واقعا تعجب ميكنم از قدرت تعقل و تفكر ضعيف بعضى ها
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/02 - 11:14
نه ژاپن تحویل دادند اتیوپی تحویل گرفتند!!!!!
پاسخ + +2 -3 --
رحمان 1394/04/01 - 20:54
از تمام همکاران محترم و محترمه که نظر می دهند تشکر می کنم ببینید نظرها باهم متفاوت هستند هر یک با دید شخصی به آموزش و پرورش نگاه می کنند خوب ما خدای ناکرده کارشناس آموزش و پرورش بشویم مشاور یا وزیر بشویم حتما دنبال رو دیدگاه های خود خواهیم رفت نه آنچه که برای آموزش و پرورش امروز نیاز است پس وزیر را زیاد ملامت نکنید خودمان را باید تغییر دهیم تا آن بالایی با توجه به نگرش های مثبت ما آموزش و پرورش را تغییر دهند و مجبورند
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/02 - 11:15
آفرین خودمان باید تغییر کنیم.
پاسخ + +6 -1 --
رضا 1394/04/01 - 22:20
روحانی و تیمش با آموزش و پرورش و نیازهای آن کاملا بیگانه اند. اومدیم و نتیجه مذاکرات و تحریم ها به بن بست خورد.باز باید چند سال دیگه منتظر معجزه باشیم ؟!
به نظرم اگه فانی استیضاح بشه و بره روحانی از لج مجلسم شده یکی رو میزاره از فانی بدتر.. این خط و اینم نشون.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/02 - 08:47
نابسامانى هاى وزارت از ناكارامدى اقاى روحانى است
پاسخ + +2 0 --
رضا 1394/04/01 - 22:20
روحانی و تیمش با آموزش و پرورش و نیازهای آن کاملا بیگانه اند. اومدیم و نتیجه مذاکرات و تحریم ها به بن بست خورد.باز باید چند سال دیگه منتظر معجزه باشیم ؟!
به نظرم اگه فانی استیضاح بشه و بره روحانی از لج مجلسم شده یکی رو میزاره از فانی بدتر.. این خط و اینم نشون.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/02 - 08:52
از فانى بدتر هم داريم مگه
پاسخ + +5 -1 --
جمال 1394/04/02 - 00:39
عجب!!!
اینجا در شهرهای آذربایجان غربی دهها نفر رو به حراست
و اطلاعات و ... احضار کردن! پس آقای وزیر کجا تشریف
داشتن؟؟؟؟
شاید هم استان ما جزو ایران نیست!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/04/02 - 07:24
سلام
دوست عزیز
آقای جمال
اسامی این دوستان را برای سخن معلم ارسال فرمائید تا پیگیری شود .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/02 - 11:17
مگه سخن معلم زیر مجموعهنهاد مقدس و .... سربازان گمنام امام زمان هستند
چطور پیگیری میکنید..
راستش یه کم از سخن معلم ترسیدم.
پاسخ + +1 0 --
حسین حقجو ی 1394/04/02 - 09:21
با سلام مشکل این است که خط کش و هدف هنوز مشخص نیست به نظر من عمل موفق مقایسه با خط فقر است ببینیم کدام فاصله اش با خط فقر کم تر است
پاسخ + +2 0 --
حسین حقجو ی 1394/04/02 - 09:29
بنده نیز از مازندران در جلسه ای مشترک شرکت کردم و احضار شدیم و صحبت کردیم منتهی باید به دوستان حراستی حق داد چون در اجتماعات امکان هر نوع سوء استفاده هست و احضار دوستان بخاطر پاره ای نگرانی از مسائل است در ضمن نهادهای امنیتی نیز به این دوستان فشار می آورند در جلسه مشترک دوستان قول دادن و قسم یاد کردن که برای کسی مشکل ایجاد نکنند اینکه از شما توضیح بخواهند طبیعی است بنده نیز با عوامل سایت هیچ رابطه ای ندارم فقط در جریان های اخیر هم مسیر شدیم
پاسخ + +1 0 --
حسین حقجو ی 1394/04/02 - 09:37
استیضاح فانی و عدم ا ستیضاح فانی نیز هوشیاری و انصاف را می طلبد کسی یا مسیری را که گاهی ثمرات مثبت دارد و گاهی ثمرات منفی دارد اگرکامل نفی کنیم دچار خطا و جفا شده ایم این دوستان نیز حامی دولت هستند یا نیستند بهر حال طبق استدلال و منطق خودشان و انصاف خودشان عمل می کنند ولی ما هم منصف باشیم و حقایق را ببینیم و زود عنان از کف ندهیم البته جناب فانی باید از خود دفاع کند و باید فرصت دفاع بدهیم منتهی ایشان باید توپ را در زمین مجلس بیاندازد که انصافا چنین است مجلس نیز در این مدت خدماتی انجام داده است منتهی باید شرایط آنها و ما سنجیده شود
پاسخ + +3 0 --
همکارلرستانی 1394/04/02 - 11:28
قسمت اول
جناب آقای ترابیان با سلام وعرض ادب واحترام.
بنده بعنوان همکار وهم استانی وهمشهری شما چند نکته را به عرض شما می رسانم.
1-آقای وزیر بهداشت که فرموید منابع در اختیار دارن وآموزش وپرورش ندارند.باید بعرض برسانم آیا چون آموزش وپرورش درآمد ندارد پس معلمان باید از گرسنگی بمیرند. مگر آموزش وپرورش زیرنظر دولت نیست.چه لزومی داره من معلم بابت تحصیل فرزندم در مدرسه عادی دلفان مبلغ 60هزار اجباری کمک به مدرسه بدهم در همین سالجاری. چرا باید از ابتدایی ترین امور مدرسه در همین شهر خودمان من پول بپردازم .آیا حقوق خوبی به من میدهند که انتظار دارند وهزاران مورد مستند دیگر.شما اینها را چگونه توجیه می کنید.
2-می شود بفرمایید اعتراضات صنفی معلمان تا حالا که چند بار اتفاق افتاده چه مشکلی از مشکلات فرهنگیان عزیز را حل نموده است؟ بله صدا به گوش مقامات ارشد هم رسیده ولی آنها خوب بلدند درک کنند وابراز همدردی کنند. اما به نظر شما چه فایده ای داشته است؟
پاسخ + +2 0 --
همکارلرستانی 1394/04/02 - 11:29
وادامه بند 3 اگر از همکاران همبستگی فرهنگیان سئوال کنید که روز های تجمع در برابر اداره کل واداره خودمان یعنی دلفان برادران همکار حراست وارزیابی چگونه تجمع کنندگان را تهدید کردند؟برادر عزیز شما در جلوی اداره کل حضور نداشتید که حراست اداره کل چگونه عده ی 5نفری معلمان دلفان را آنجا تهدید می کرد. حق دارید که بگویید از سیاره ای دیگر نیومدید.ایکاش تشریف می داشتی وبرخورد حراست را می دیدی؟در اداره خودمان مدیر اداره شخصا اظهار نمودند که این دفعه برخورد می شود. شما اینها را چگونه توجیه می نمایید؟
در مورد یند چهارم نسبتا با شما هم عقیده هستم . اما باید به اطلاع شما برسانم که در این دو سال دولت جناب روحانی اگر به مسابقات فرهنگی وهنری بعنوان یک مورد تربیتی در آموزش وپرورش نگاه کنیم چیزی بجز فریب دادن دانش اموزان مردم نیست . با هزاران امید وآرزو در مسابقات شرکت وفقط جنبه رقابتی را در نظر گرفته واکثرا بدون مستند وجهت رفع تکلیف هستند . هر چند در دوران گذشته هم اینجور بوده است.
پاسخ + 0 0 --
همکارلرستانی 1394/04/02 - 11:30
قسمت سوم
یعنی بطور کلی از اول انقلاب اکثرا فعالیت های آموزش وپرورش بیهوده وجانبی بوده . البته آنوقت با شدت کمتر ولی در حداقل هشت ده سال گذشته شما نگاه کنید آموزش در اولویت آخر قرار گرفته است . دوست خوبم قبول کنید بخدا چیزی که آلان در آموزش وپرورش ومدارس فراموش شده آموزش است وآموزش . مستند دارم که دانش آموز دیپلم اسم خود را بلد نیست بنویسد در همین شهر خودمان .آیا معلم دوران دیپلم مقصر است؟بله در آموزش وپرورش اکثریت نیروها مخلص ومحترم و فعال هستند . اما قبول کنید سیستم آموزشی ما بیمار ومعلمان بی انگیزه شده اند واین چیزی نیست جز مسئولین ارشد آموزش وپرورش
درباره افزایش حقوق نسبتا با شما موافقم اما نمی شود به گردن این وآن انداخت . دولت وظیفه دارد هر ساله افزایشی برای همه کارکنان داشته باشد. چرا مثلا در دادگستری ویا سایر ادارات هر گونه افزایش رسانه ای نمی شودو شخصا خودم مشاهده نمودم که همین اقای فانی گفتند که معیشت معلمان نباید رسانه ای شود اما بارها وی وجناب بطحایی رسانه ای کرده اند .
پاسخ + +3 0 --
همکارلرستانی 1394/04/02 - 11:31
قسمت چهارم
دوست خوبم اگر رسانه را نگاه کرده باشید. یک هفته قبل از عید فانی وبطحایی دائما در صفحه تلویزیون ظاهر واظهار نمودند که مطالبات تا قبل از عید پرداخت می شود. پرداخت نشد . بعد به هفته معلم حواله کردند وبارها در رسانه ها از پرداخت آن در هفته معلم خبر دادند. وتا همین حالا در شهر ما مطالبات پرداخت نشده . شاید امتحانات همکاران درصدی پرداخت شده. دوست خوبم پس این وعده ووعیدهای دروغین وزیر وجناب بطحایی را شما چگونه توجیه می نمایید؟
در پایان همانطور که مدیر مدرسه هم اشاره نموده شما فردی با تحصیلات بالا وفرهیخته هستید . انتظار داریم که با توجه به واقعیات مطلب بنویسید . چون خودتان از حق گفتید . ما باید قبول کنیم که همه ی دولت های پس از انقلاب خوبی ها وبدی ها یا ضعف هایی داشته اند که هر کدام جای بحث دارد.از جمله انتصاب ها. ما باید خارج از مسائل سیاسی نقد کنیم.
پاسخ + +3 0 --
همکارلرستانی 1394/04/02 - 11:33
قسمت پنجم
آقای فانی 30 سال است در این وزارتخانه مشغول خدمت هستند. مشاوره می دهند و الا آخر .اما واقعیت اینست که در همه ی دولت ها تا بحال برای فرهنگیان آنچنان که شایسته ودرخور آنهاست اقدامی نشده است.
به همه نظرات کاربران وهمکاران عزیز احترام میگذارم اما نه توهین را می پذیرم ونه بعضی تمجید وستایش ها بی حد را. کار نمایندگان را هم نمی پسندم ولی واقع بین باشیم .خوبی ها بجای خود وضعف های بجای خود
موفق وپیروز وسربلند باشید
پاسخ + +4 0 --
سید محمد حسن حسینی 1394/04/02 - 13:32
یه مدیر - چه رسد به وزیر - باید از نظر هوشی و کار آمدی یه سر و گردن از افراد زیر مجموعه اش بالاتر باشد اما در مورد آقای فانی باید بگویم که یک عروسک هم می توانست به جای او باشد و نقش او را ایفا نماید. ایشان اگر به خدا و قیامت اعتقاد دارند خودشان باید استعفا دهند نه اینکه به زور کنار گذاشته شوند.
پاسخ + 0 0 --
فریادمعلم 1394/04/03 - 12:51
دوستان معلم. به قول یکی از نمایندگان وزیر هیچ گناهی ندارد!!!
متاسفم وزیر باید زبان وبیان غرا ورسایی داشته باشد که ندارد جناب زلیوایی. هرگز حق معلم را به او نداده ونمی دهند .
عیب ما این است که دولت را بی گناه می دانیم در حالیکه دولت مقصر اصلی است کدام لایحه دولت تدبیر ودروغ به سود معلمان به مجلس داده است .
اگر دولت گذشته معلمان را کشت این دولت آنها را چال وزنده به گور کرد .
حاجی دولت خاتمی از فانی روحانی بدتر بود .بابایی گذشته از همه بدتر .
هر معلمی که از دولت ومجلس دفاع کند وانتقاد نکند خیانت کار است .
در اسفند حق نمایندگان را کف دستشان بگذارید از دولت انتقاد کنید .خم مقصد چپ وراست ندارد .حرف ما را فقط عثمانی زد
پاسخ + 0 0 --
ما شا اله 1394/04/03 - 16:04
چرا مانند مورچه فكرمي كنيد . اكنون ماده 65 قانون كه تفاوت حقوق كمتر با بيشتر درآمد بايد هفت برابر باشد ولي اكنون 70 برابر و 700 برابر است . كدام دولتها مقصرند فقط بدر د تاريخ مي خورد. چرا به جاي صرفه جويي آب حقوق كارمندانش را افزايش دادند . به جاي درامد مخابرات حقوق كارمندانش را بالا بردند و ما چيه؟
پاسخ + +1 0 --
محمود 1394/04/03 - 16:46
رئيس يادت رفت تورم100 درصدي و افزايش 14 درصدي رو بگي
پاسخ + 0 0 --
اخوی 1394/04/03 - 22:58
سلام بخاطر بده بستونهای سیاسی ونزدیکی انتخابات ودوباره نماینده شدن بعضی ها فرهتگیان مورد بی مهری قرار گرفتندو وزیر فانی تافانی کردن همه ما موندگار شد. اخر رسیدیم به جایی که گفتند انچه به جایی نرسد فریاد است. فرهنگیان مبارکتان باشه وزیر فانیتون

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور