صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" مطالب مزبور خیلی به مسایل مالی و پول ارتباطی ندارد بلکه بخش اعظمی از مشکلات با مدیریت و درایت صحیح قابل حل می باشد "

نامه ی دریافتی ؛ چند پرسش از مدیریت آموزش و پرورش شهریار

بابک. س

گروه استان ها و شهرستان ها

نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان شهرستان شهریار برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار توضیح و پاسخ مسئولان اعلام می کند .

 

چند پرسش از مدیریت آموزش و پرورش شهریار

با سلام و احترام
مدتی بود که می خواستم مطالبی را خدمت شما همکار محترم عرض کنم اما محیط مناسبی نتوانستم پیدا کنم تا بتوانم برخی مشکلات موجود در اداره آموزش و پرورش شهریار را خدمت شما بیان نمایم. از طریق یکی از همکاران که گویا با شما ارتباطی دارد مطالب را انتقال دادم اما متاسفانه ترتیب اثری داده نشد .

خوشبختانه به طور اتفاقی با سایت صدای معلم آشنا شدم و فرصت را غنیمت شمردم ، مطالبی را با کمال دقت و ادب خدمت حضرتعالی بیان نمایم تا بلکه مشکلات اصلاح و برطرف شود.
1- پیوستگی وانسجام و هماهنگی بین واحدهای مختلف اداره در حداقل خودش قرار دارد ؛ به عنوان مثال واحد محترم حسابداری، امورات را با پیچیدگی هر چه تمام انجام داده و همکاران با معضل بزرگی در این واحد روبه رو هستند.از آنجایی که این واحد با واحد تعاون و گارگزینی ارتباط مستقیمی دارد با کمال تاسف کمترین هماهنگی بین این واحدها وجود دارد. من نمی دانم علت این عدم هماهنگی چیست؟ چرا نیروهای موجود در این واحدها با چنین وضعی مشغول به کار هستند؟ (کم حوصله، کم نظم؟ بی برنامه ) آیا مشکلات مالی موجب شده؟ یا عوامل دیگری موجب این مشکل شده است؟ به هر حال علت هر چه باشد وضعیت این واحدها جالب نیست. لطفا رسیدگی شود.
2- حوزه معاونت پشنیبانی به طور طبیعی نسبت به دیگر حوزه ها هم از حجم کار بیشتری برخوردار است و هم چالش بیشتری دارد.به نظر اینجانب در راس این حوزه باید فردی قوی و پیگیر باشد و بتواند هماهنگی نسیی بین واحدهای مختلف زیر مجموعه به وجود بیاورد.در حال حاضر راس این واحد از کمترین توانایی در خصوص ایجاد همدلی و پیوستگی در بین واحدها را دارد.

پیشنهاد می کنم راس این مجموعه با قاطعیت بیشتر در جهت پیوستگی و همدلی بین زیر مجموعه خود اقدام نماید و بنده اعتقاد دارم صرف حذف نیروها چاره کار نیست بلکه با اصلاح نیروهای موجود می شود راندمان کار را بالابرد (لازم به ذکر است با توجه به تحقیقی که اینجانب از معاونت پشتیبانی اداره کل انجام دادم بخشی از مشکلات معاونت پشتیبانی شهریار وابسته به اداره کل است .بنابراین تا مشکلات معاونت پشتیبانی اداره کل حل نشود مشکلات معاونت پشتیبانی شهریار طبیعتا حل نمی شود) ؛ امیدوارم با درایت جنابعالی مشکلات بخش معاونت پشتیبانی شهریار حل و فصل شود و دعای فرهنگیان شهریار را پشت سر خود داشته باشید.
3  جناب آقای پارسا چرا در جهت تجاری سازی فضاهای آموزشی سبقت را از سایر ادارت آموزش و پرورش گرفته اید؟ آیا این حرکت با روح ذاتی آموزش و پرورش همخوانی دارد؟

چند پرسش از مدیریت آموزش و پرورش شهریار

آیا سزاوار است که فضاهای آموزش را کم کرده و مثل یک کالا و شی تبدیل به مغازه کنید؟ چه عاید شما می شود؟ به فکر فردا باشید؟ نسل های آینده در مورد شما با این کارتان چه قضاوتی می کنند؟ اصلا اداره کل درامد حاصل از اجاره مغازه ها را به شما تمام و کمال پرداخت می کند؟ لطفا مغازه سازی و کالای سازی فضاهای آموزش را کم کنید.
4- جناب پارسا ؛ همان طور که مطلع هستید واحد محترم حقوقی حدود هشت ماه با سرپرستی یک فرد مبتدی اداره می شود ، علت چیست؟ چه اصرای دارید آن جا با سرپرستی اداره شود؟
5- عزیز همکار! در حوزه آموزش بارها و بارها دیدم که کمتر به نظرات همکاران توجه می شود . چرا گروه های آموزشی که می تواند نقطه قوی برای غنای علمی مجموعه همکاران باشد کم اثر و کم توجه است. پژوهش و تحقیق که اصولا تعطیل است.
6- مسایل مالی این اداره به ویژه در خصوص توزیع ارزاق از جمله گوشت، و غیره..نقش فرزند سرایدار چیست؟ ایشان چه کاره هستند؟ مگر ایشان کارمند اداره هستند؟ پس نقش واحد پشتیبانی چه می شود؟ با چه مجوزی ایشان کارهای مربوط به توزیع ارزاق و غیره که بار مالی زیادی هم برای ایشان دارد محول شده است؟
7- چرا درمانگاه را اجاره دادید؟ تفاوت این درمانگاه با سایر درمانگاه های بیرون چیست؟ متاسفانه اسم درمانگاه فرهنگیان را یدک می کشد....اما هیچ فرقی با درمانگاه بیرون نمی کند؟ در این زمینه خیلی کم کاری شد. خیال خودتان را با اجاره دادن راحت کردید؟ اما می دانید اصلا با چه کیفیت و با چه قیمت به همکاران سرویس می دهد؟
8- در حوزه معاونت فرهنگی که دیگه نگو؟ چه کارفرهنگی اثر گذار برای فرهنگیان و دانش آموزان انجام داده است؟ نام ببرید؟ غیر از این است که یک سری کارهای شکلی و صوری دیکته شده از اداره کل را اجرا می کند؟
9- چرا از سالن ها ورزشی استفاده بهینه برای همکاران نمی شود ؟ در حال حاضر استفاده سالن ها در حداقل خود قرار دارد. لطفا خودتان دقیق تر بررسی کنید.
10- در حوزه معاونت توسعه و پژوهش که بود و نبودش فرقی نمی کند. حوزه فن آوری که علی القاعده باید مادر اداره باشد به نظر بود و نبودش فرقی ندارد .نمی دانم علت چیست اما در حال حاضر کارایی چندانی ندارد (شاید هم کمبود اعتبار باشد...نمی دانم )


جناب پارسای عزیز 

مطالب مزبور خیلی به مسایل مالی و پول ارتباطی ندارد بلکه بخش اعظمی از مشکلات فوق با مدیریت و درایت صحیح حضرتعالی قابل حل می باشد.

امید دارم با مدیریت جنابعالی تظم و انضباط اداری به مدیرت آموزش و پرورش شهریار برگردد. البته اضافه کنم بخشی از مشکلات موجود اداره شهریار که در اینجا ذکر نکردم بر می گردد به اداره کل آموزش و پروش شهرستانهای تهران که در فرصت مغتنم دیگری بیان می گردد.

در پایان آرزوی ما سلامتی و موفقیت شماست.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چند پرسش از مدیریت آموزش و پرورش شهریار

چهارشنبه, 27 فروردين 1399 13:51 خوانده شده: 1472 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 0 --
فرهنگی 1399/01/28 - 09:56
حرف حساب جواب ندارد....عالی..حرف دل خیلی ها بود....امیدوارم موارد ذکر شده اصلاح شود
پاسخ + +2 0 --
معلم اندیشه 1399/01/28 - 11:49
سلام
خیلی از موارد مطرح شده را فبول دارم
واحد حسابداری نیازبه نظارت بیشتری دارد.البته مسول حسابداری را آقای فولادوند به آقای پارسا معرفی کرده است .در مجموع اداره نیاز به افراد قوی تری دارد.امیدوارم آقای پارسا اصلاح کند
پاسخ + +3 0 --
معلم ابتدایی 1399/01/28 - 19:05
سلام و با تشکر از صدای معلم
نکات خوبی مرقوم شده....اما چه می شه کرد؟ کی گوش می کنه؟ ـآقای پارسا ب کارد سازی وو نیروسازی توجه ندارد....نیروهای ضعیفی در اداره جمع شدند...خدا کنه آقای پارسا توجه کند
آقای صید لو که وضعش بدتره هست
پاسخ + +2 0 --
پرویزی 1399/01/29 - 00:13
با سلام.آموزش و پرورش استان فارس هم به خصوص ناحیه یک شیراز متاسفانه در واحد های تعاون و حسابداری مشکلات فراوانی دارد.مثلا قسط های وام وزارتی و ...را از حقوق همکاران سر ماه کم می کنند ولی با دو ماه تاخیر به حساب بانک ها می ریزند و جریمه سنگینی به همکاران از طرف بانک تحمیل می شود.جند سالی است که بیمه عمر که اجباری نیست را ار حساب همه کم می کنند حتی اگر انصراف داده باشند بعد با پیگیری زیاد خود همکاران با سه ماه تاخیر پول خودشان را به حسابشان می ریزند
پاسخ + +2 0 --
دبیر صباشهر 1399/01/29 - 16:01
سلان بر صدای معلم که خداقل فضایی فراهم کرده است تا همکاران حرفشان را بگن
اما من مطمان هستم گوش شنوا نیست و ترتیبی اثری نمی دن
وضع اداره شهریار حرابه نیروهای ضعیف جمع شدند.البته منظورم همه نیستن.وضع حسایداری کارگزینی و رفاه را باید بیشتر دقت بکنن.امیدوارم
پاسخ + +1 0 --
دبیر از کهنز 1399/01/30 - 10:36
خلاصه ی جایی پیدا شد یکی حرف درست درمانی زد....مشکل اصلی آقای صید لو هست.....معاون ایشان یعنی آقای بهار لو هم کارش درست نیست .زیرمجموعه ایشان پراکنده کاری دارن.........وفتی اونجا اینجوری باشه شهریار ک دیگه حرجی نیست....من مطمنم مطالب گفته شده مزبور درست نمی شه چون کسی نیست و برنامه ای نیست تا درستش کند
پاسخ + 0 0 --
معلم اندیشه 1399/01/30 - 12:41
درود بر صدای معلم
مطالب خوبی نویسنده نوشته..امیدوارم آقایان مسول رفع کنند
ای کاش برای آقای صیدلو هم می نوشتن
پاسخ + +1 0 --
معلم اصلاح طلب 1399/01/30 - 14:55
یکی از اشکالات اصلی اصلاحطلبان حمایت از دولت روحانی بود. چون مردم این دولت را دولت اصلاح طلب می دانن.در حالیکه اکثر افرادی که در این دولت هستند اصلاح طلب نیستند .فیک هستند و بدلی هستند.از جمله اقایان کمریی و صیدلو. ب همان ترتیب مدیران شهرستانی این افراد هم فیک هستند.مثلا در شهریار در این دولت آقای کمریی ذبیحی را گذاشت رییس.اصلا مشخص نیست چه پیشه است.نه تنها کار اداری و سازمانی را خوب انجام ندادند بلکه کارهای حزبی را هم معطل گذاشتند و کلا اصلاح طلبات ضرر کردن.و نتیجه آن را در انتخابات مجلس دیدیم
پاسخ + 0 0 --
دبیر ریاضی 1399/01/30 - 22:25
درود بر شما...عالی بود..کم گوی گزیده گوی جون در.....مسولین آموزش و‌پرورش شهریار سرشان را زیر کبک کردن...درب حسابداری را ببندن..راحتتریم
پاسخ + 0 0 --
معلم علوم 1399/01/31 - 06:25
سلام
نویسنده این مطالب، خوب نوشته اما مسایل دیگه هم است .بعید می دونم ترتیب اثری داده شود.چند بار رفتم به حسایداری . به خدا خسته ام کردند.بی برنامه و..
گروهای آموزش که انگار وجود خارجی نداره. معاونت پزوهشی که یک ریال اعتبار ندارد چه پژهشی انجام دهد.ب قول نویسنده بود و نبودش تفاوتی ندارد.امیدوارم نیروهای بهتری در اداره جمع بشوند.البته تا اداره کل درست نشود اداره شهریار هم مشکل خواهد داشت.اداره کل بدتر از اینجا است.....اقای پارسا تو رو خدا اصلاحش کنید
پاسخ + 0 0 --
دبیر زیست 1399/01/31 - 07:06
سلام
نویسنده این نوشته چون اطلاعات کمی در اختیار دارد خیلی از موارد را نکفته. است.باز جای شکرش باقی است در این حد انعکاس داده شد.مهمترین مشکل این این اداره بی برنامه بودن است .البته خیلی هم مقصر نیستن. اداره کل رو هواست مخصوصا قسمت معاونت مالی و پشتیبانی.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1399/01/31 - 12:24
در این اوضاع احوال کشور در همین حد باید خدا را شکر کرد....خدا رو شکر کنیم وضعیت اداره بدتر نشود
پاسخ + 0 0 --
آموزگار 1399/02/01 - 07:39
سلام
برخی از مطالب نوشته شده در این متن درست است و من با شناختی که از آقای پارسا دارم قطعا اصلاح می کند.اما باید این مساله را در نظر بگیریم که با توجه به شرایط کشور و تهی بودن خزانه دولت و فقر مالی اداره شهریار ،انصافا آقای پارسا مدیریت مناسبی دارد.به همین منظور آرزوی سلامتی موفقیت جناب پارسا را خواستارم.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1399/02/01 - 07:47
با سلام به عقیده اینجانب مسائل مختلفی دست به دست هم می دهند تا همچین مطلبی در مورد یک مدیر توانمند نوشته شود اما به نظرم می بایست قبل از بیان همچین مطالبی موضوعات از همه جهات بررسی و بعد نوشته شود که بعضا در این متن کم لطفی هم شده است با توجه به شناختی که اینجانب از آقای پارسا دارم موضوعات مطرح شده مورد تایید بسیاری از معلمان منطقه شهریار نیست و چنانچه ضعفی هم باشد قطعا با مدیریت آقای پارسا مرتفع خواهد شد.
پاسخ + +1 0 --
ارادتمند صدای معلم 1399/02/05 - 12:12
سلام بر صدای معلم
شاید حسایداری اداره شهریار مشکلات متعددی داشته باشد.اما ربطی به آقای تبارکی (معاونت پشتیبانی) ندارد چون مسوول حسابداری توسط آقای فولادوند به آقای پارسا تحمیل شد.االن هم دیر نشده است.خود اقای پارسا می تواند مسوول حسابداری را صدا کند و توصیه ها ی لازم را بدهد.به همین راحتی حل می شود.من من مطئنم آقای پارسا فردی انتقاد پذیر است و مورد مزبور را حل می کند و بهانه از دست بهانه گیران می گیرد.
پاسخ + 0 0 --
شهریار 1399/02/07 - 07:21
برادر عزیز دلت خوش است.اکه آقای پارسا انتقاد پذیر می بود چرا تاکنون وضعیت حسابداری را سامان نداده است.....
پاسخ + +1 0 --
ناصر کرمی شهریاری 1399/02/07 - 14:16
عزیز !خانه از پای بست ویران است.اگه اهل مشورت و مشاوره بودن که اینجوری نمی شد.ازهمه بدتر آقای صیدلو.!الکی الکی مدیر کل شد.با کدام پشتوانه؟
نه پشتوانه سیاسی دارد نه پشتوانه کاری دارد.واقعا من موندم این فرد چطوری مدیر کل شده.هر چند خیلی هم فرقی نمی کرد هر کسی می شد.اما در شهریار مشکلاتی هست بخشی از ان مشکلات را که این متن اشاره کرده اقای پارسا می تونه حل بکند. بخشی را نمی تونه.امیدوارم اون بخش که قابل حل است را حل کند
پاسخ + 0 0 --
حسین شاه حسینی از با 1399/02/07 - 22:43
آقای مجید پارسا بهترین رییس آموزش و پرورش شهرستانهای تهران است.ایشان انتقادپذیر است.مشکلاتی که در متن مذکور ذکر شده یکجانبه است.اگه هم مسایل و مشکلاتی هست با مدیریت توانمند آقای پارسا و همکرانشان اصلاح می شود.از ایشان می خواهم با قوت ادامه دهد .پایدار باشید
پاسخ + 0 0 --
علی اکبری 1399/02/08 - 05:22
به نظر اینجانب هر کسی رییس اداره شود همین مشکلات وجود خواهد داشت چون سیستم ایراد دارد و مشکلات اساسی قابل حل نیست.حداقل کاری که رییس اداره شهریار می تواند انجام دهد این است که چند مشکل شکلی که در این نامه اشاره شده ،رفع نماید.حالا امیدوارم همین چند مشکل جزیی را رفع نماید
پاسخ + 0 0 --
بابک زمانی 1399/02/08 - 17:57
نمی دونم چرا مسئولین آموزش و پرورش شهریار به موارد مطورحه در این نامه پاسخ نمی دهند؟نکنه در این مدت در حال رفع این مشکلات هستن و بعد از رفع این مشکلات پاسخ بدهند...خدا کنه
پاسخ + 0 0 --
اکبر آقایی 1399/02/09 - 15:56
افرادی که دور آقای پارسا جمع شدند عموما ضعیف و شل هستند. ب قول معروف شد شد نشد هم نشد.البته همه اینجوری تیستن. جوابی که دارن اینه ؟!کسی اداره نمی یاد!چه می شه گفت
پاسخ + 0 0 --
هادی احمدی 1399/02/09 - 19:28
مطالب ذکر شده نسبتا درسته و‌من هم قبول دارم ک نظارت درست (مج گیری منظورم نیست) در اداره جاری و ساری نیست.برخی امور از جمله در حوزه اداری و ب طور مشخص تعاون کارگزینی و از همه مهمتر حسابداری در ریل خودش قرار نداره....بقیه حوزه ها هم قطعا هست..اما همکارها کمتر درگیر هستن نشون نمی ده.امیدوارم حل بشه.در ضمن از صدای معلم بابت انعکاس مشکلات فرهنگیان ممنونم
پاسخ + 0 0 --
هادی احمدی 1399/02/09 - 19:28
مطالب ذکر شده نسبتا درسته و‌من هم قبول دارم ک نظارت درست (مج گیری منظورم نیست) در اداره جاری و ساری نیست.برخی امور از جمله در حوزه اداری و ب طور مشخص تعاون کارگزینی و از همه مهمتر حسابداری در ریل خودش قرار نداره....بقیه حوزه ها هم قطعا هست..اما همکارها کمتر درگیر هستن نشون نمی ده.امیدوارم حل بشه.در ضمن از صدای معلم بابت انعکاس مشکلات فرهنگیان ممنونم
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1399/02/10 - 05:40
با این اوضاع کمتر کسی می ره اداره کار بکنه.خودتان قضاوت کنید تمام روز هفته را بره و این همه مسولیت رو دوشش باشه.به همین خاطر با این وضعیت انگیزه نیروهای اداری پایین است.
پاسخ + 0 0 --
نادر اکبری 1399/02/10 - 06:54
همکار عزیزی که می گید کسی اداره نمی رود.چه ربطی به هماهنگی بین واحدهای اداره دارد.رئیس اداره و به تبع آن معاونها باید بین واحد
های اداره هماهنگی به وجود آورده شود.پس نقش معاون چیست.اصلا یک روز بروید اداره ..اگه تونستی معاونها را ببینید
پاسخ + 0 0 --
حبیب م 1399/07/17 - 03:09
نقد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور