صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یک معلم / لرستان

هدیه روز معلم !

هدیه روز معلم امسال در یکی از دبیرستان های شهرستان نورآباد مشغول تعلیم و تعلم شدم. در هفته معلم بعداز کلی تبلیغات و وصف بی بدیل و ذکر سخاوتمندی جناب مدیر اداره و مدرسه خبری مهم بین همکاران دهن به دهن می گشت. خبر تهیه یک هدیه بی نظیر به میمنت روز و و هفته و سال معلم، مثل بمب در صحن و سرای دبیرستان منتشر شد، هر کس پیشگویی می کرد و آنان که به هیئت رئیسه نزدیک تر بودند خبر موثق تری از هدیه بی نظیر داشتند اما چیزی لو نمی دادند.
کلی خوشحالی نمودیم و حیف مان آمد این خبر خوش وبی نظیر را به عیال خود گزارش ندهیم تا کمتر طعنه و سرکوفت فلان کارمند و فلان فعله را به ما بزنند .
سریع موبایل را برداشته ، اس ام اس دادم که مژده مژده قرار است مدیر دبیرستان که اتفاقا چند ماهی بیشتر از صدور حکم ریاستش نمی گذشت به ما هدیه بدهد و فورا خانم فرمودند کاش وسایل آشپزخانه باشد ، دخترم تبلت می خواست و پسرم تلفن همراه.
با شوق و ذوق فراوان به خانه برگشتم  ؛در بدو ورود همه اهل و عیال به استقبال آمدند تا هم در جشن و شادی من شریک شوند و هم از چند و چون این واقعه بی نظیر آگاه شوند، اما آن روز خبری از هدیه نبود .
فردا زودتر از همیشه از خواب بیدار شدم و زودتر به مدرسه رفتم و با خود گفتم اگر زودتر بروم حتما رئیس هدیه بهتری به من خواهد داد.
رئیس به گرمی با ما احوال پرسی می کرد اما باز هم خبری نبود.به کلاس رفتم بعضی از دانش آموزان هفته وروز معلم را تبریک می گفتند و بعضی دیگر اصلا تو باغ این مناسبات نبودند ، عده ای هم از اعطای هدیه سخن می گفتند. ظاهرا بعضی از همکاران آنها را درجریان قرار داده بودند.
آن زنگ خیلی مهربان شده بودم ، همه غم ها و مشغلات گذشته را کنار گذاشته بودم و حسابی علم خود را با فنون و تکنیک های تازه به ذهن مشغول شاگردان فرو می کردم و اصلا نفهمیدم که آن دوساعت چگونه گذشت...
در مسیر دفتر همه اش تو فکر هدیه بودم زیرا این اولین هدیه روز معلم در مدت 26سال تدریسم بود و برایش برنامه های زیادی داشتم .
پله ها را یکی یکی بالا می رفتم و با وقار و طمانینه خاصی به دفتر نزدیک و نزدیکتر می شدم، راستش کمی هم استرس داشتم اما به هر ترتیبی بود وارد دفترمدرسه شدم .
همکاران هر کدام کاغذ کوچکی در دست از آدرس یک مغازه سخن می گفتند ، مدیر مدرسه به نزد من آمد و روز معلم را تبریک گفت و با هم کلی روبوسی و عرض خوشحالی نمودیم راستش من بیشتر نگاهم به اطراف و منتظر هدیه و کادویی بودم ، اما چیزی پیدا نبود.
در این هنگام مدیر با دو انگشت تدبیر ، دست در جیب پیراهن یقه آهاری تازه از مغازه خریداری شده نموده و کاغذ رنگی دو در پنج سانتی را بیرون آورد و به من داد و گفت: " تقدیم به مناسبت روز معلم به شما معلم گرامی ،  امیدوارم موفق باشید."
به متن نامه نگاه کرده بودم ، در یک خط نوشته شده بود: یک عدد پیراهن تحویل آقای فلانی شود ، امضا هم با مهر زده بود فقط همین.با خط ریزی آدرس مغازه هم درج شده بود.
راستش را بخواهید کمی جا خوردم و اما باز هم خوشحال شدم گفتم:این هدیه تو این وضعیت خراب اقتصادی و گرانی حداقل 50 هزار تومان ارزش دارد اما چیزی نگفتم و فقط تشکر کردم ، البته مدیر از سختی های مجوز و تحمل مرارت های فراوان و کارشکنی خیلی ها گله کرد و اینکه بیشتر از این وضعیت کمک به مدرسه اجازه خریدن کادوی بهتر به ما نداده است، ماهم یک ریز از جناب مدیر تشکر می کردیم و مبالغ زیادی مرحبا و آفرین و دست مریزاد به جناب مدیرشان می بستیم و اینکه مدیریت خوب همین است و دیگران باید نزد شما مشق مدیریت کنند و این هم می گفت باید از رئیس اداره تشکر کنید که مجوز را صادر نموده والا کار بسیار سختی بود.
خلاصه کاغذ نیم وجبی را برداشته در جیب پیراهن رنگ و رو رفته گذاشتم و با خوشی تمام در معیت دوستان به صرف چای و گفت و گوی روزمره اقتصادی و ساقی و هفته ای مشغول شدیم .
دو ساعت بعدی و آخر هم بدین منوال گذشت ، البته در این میان پی در پی پیامک اهل و عیال می رسید که یک ریز از کادو سوال می کردند و من هم برای اینکه غافلگیرشان کنم چیزی نگفتم .
به خانه برگشتم، مثل روز قبل با شنیدن زنگ خانه، همه بیرون آمدند و عیال فرمودند :چرا دست خالی برگشتی؟ من هم بلافاصله چک پیراهن را نشان دادم و فورا اعتراض همه بلند شد .
به همراه عیال جهت انتخاب پیراهن به مغازه مورد نظر رفتیم گفت :پیراهن های معمولی به مبلغ 30 هزار تومان قرار داد بسته ایم.اگر جنس بهتر می خواهید باید پول بیشتری بدهید ، البته ما پول نداشتیم و یک پیراهن از همان قراردادی ها را با نظر مستقیم خانم انتخاب کردیم و شاد و خوشحال بر گشتیم.
فردا با پوشیدن پیراهن جدید به مدرسه رفتم و البته گاه گداری در آیینه دفتر قیافه خود را ورانداز و خوشحالی می کردیم.
دوباره از مدیر تشکر کردیم اما مدیر زیاد تحویل نگرفت دیدم همکارمان با هم در مورد پس دادن هدیه و پشیمانی اداره از مجوز خود سخن می گویند.
وای خدا مگر چه اتفاقی افتاده است ؟
مدیر گفت:به استان گزارش داده اند که ما هدایایی گران قیمتی از بودجه مدرسه تهیه نموده ایم ، لذا تمام مراکز نظارتی و بازرسی استان و شهرستان بسیج شده اند که این اختلاس بزرگ را پیگیری و متخلفین را با پیراهن های نو به مراجع محترم قضایی معرفی نمایند .
راستش ترسیدیم ، چون اسم اختلاس و خلاف بسیار ترسناک بود و پیراهن های ما درست عین پیراهن عثمان شده بودند.
به مدیر گفتم کمی قوت قلب به ما بده گفت:متهم ردیف اول منم. شما ردیف دوم وسوم و... هستید ، نترسید ، در حال رایزنی هستیم ، امیدواریم به خیر وخوشی تمام شود .
چند روز گذشت و من این قضیه را اصلا به عیال وبچه ها گزارش ندادم والا چوب طعنه و سرکوفت بر سرمان پایین می آمد.
در اولین ملاقات مدیر گفت:ما دو راه بیشتر نداریم :

1- اگر کسی پیراهن را نپوشیده، ببرد پس بدهد چون هنوز پول مغازه دار را نداده ایم

2- اگر کسی پوشیده است باید 30هزارتومان بدهد تا به مغازه دار بدهیم چون هنوز پولش را پس نداده ایم.
و ما در این میان پیراهن در تن روبه روی مدیر ایستاده بودیم و هیچ چاره ای جز پرداخت نداشتیم زیرا در غیر این صورت سر وکارمان با بازرسی اداره و محکومیت می افتاد و دستور اکید رئیس اداره که باید مدیر مدرسه پاسخگو باشد .
رسیده بود بلایی اما به خیر گذشت ...

خلاصه خودمان برای خودمان هدیه روز و هفته و سال معلم خریدیم، البته با کمی ترس و دلهره و هنوز عیال وبچه ها خبر ندارند زیرا کارمندان دیگر از انواع و اقسام هدایا به مناسب های مختلف بهره مند می شوند و ما این چنین در روز معلم مورد تحقیر عیال و فرزندان و مغازه داران قرار می گیریم و مدیر اداره که خود مجوز خرید را از محل کمک های مردمی مدرسه داد ه بود مجوز خود را لغو کرد تا هیچ اختلاسی صورت نگیرد...

این بود داستان هدیه روز معلم من !

 


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 20 خرداد 1394 11:49 خوانده شده: 4866 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +18 -1 --
ناشناس 1394/03/20 - 12:46
ضمن احساس همدردی باشما همکار پیشکسوت باید عرض کنم بانی همه این مشکلات شما هستید که به چندر غاز کار کردید ودم بر نیاوردند وحالا برای اعتراض خیلی ديرشده است متاسفانه!_همکارتازه کار!
پاسخ + +6 -1 --
معلم از نورآباد 1394/03/20 - 13:02
نه بابا حتما شما با مدیر اداره مشکل دارید
ایشان اولا خان زاده هستند وآدم ریشه دار حتما روی حرفش خواهد ایستاد
ثانیا ایشان آنقدر متکبر تشریف دارند که بعید می دانم،گردن به مافوق بدهد چون اساسا زیردستان را نمی بینند
ثالثا در دولت تدبیر وامید مگر می شود خساست به خرج داد
حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است جانم
پاسخ + +19 0 --
کیخسرو 1394/03/20 - 13:07
ممنون از این همکار عزیز با همکاران در این قحطی خنده کلی به این ماجرا خندیدیم .یاد بابک زنجانی ها ،رحیمی ها بقایی ها.......به شر(نه به خیر).
پاسخ + +14 0 --
علی 1394/03/20 - 13:26
خدا بهتان رحم کندکه بلای به این بزرگی از سرتان گذشته است.پیشنهاد می کنم شما که پول هدیه مثلا روز معلم را از جیب خود داده اید برای رفع کامل بلای آسمانی، یک گوسفند پروار حدود یک میلیون تومان هم قربانی کنید!‏!!‏
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/03/20 - 13:28
20
پاسخ + +8 -6 --
امیر 1394/03/20 - 13:43
دوست عزیز از این شیوه برخورد ماهم متاسفیم
اما کاش قبل از رسانه ای کردن با مدیر منطقه هماهنگ می کردید تا در همانجا قضیه فیصله پیدا کند
پاسخ + +7 -1 --
فاطمه 1394/03/20 - 13:46
خوش بحالتون
ما که هیچی بهمون نداد
تازه روز معلم در رفت به معلم ها که نباید درصد نهایی شما پایین بیاد
تا آخر هفته معلم هم در دفتر رویت نشد
پاسخ + +7 -2 --
دل عبرت بین6219 1394/03/20 - 14:14
و به یکی از فامیلهای مجرد من ،که در یکی از بیمه ها کار میکرد بمناسبت روز زن !!!!!!، نیم سکه بهار آزادی دادند که سال گذشته هم ربع داده بودند.افسوس و صد افسوس که معلم شدیم.!
عاشقان با عشق عاشق می شوند ........ معلم می شوند!!!!
پاسخ + +2 -4 --
دبیر 1394/03/20 - 14:45
واقعا آدم چقدر باید ...........باشد مردحسابی منتظر دوبرج حقوق وپاداش بودی چرابانوشتن این طنزنامه ها خودمونو خوار وخفیف میکنیم ..بعد انتظارداریم دیگران به مانگویندمعلم........../
پاسخ + +4 -1 --
معلم 1394/03/20 - 15:58
چه بد،عجب کار زشت و توهین آمیزی. مگه نباید اداره بابت هدیه روز معلم ،مبلغی به حساب مدرسه واریز کنه؟
راستش مدیران استان ما با همت ادارات اموزش و پرورش، روز معلم را برای همکاران به خوبی برگزار می کنند از حداقل صرف یه وعده غذایی تا انواع کارت های هدیه و اردوهای یکروزه.
پاسخ + +5 0 --
رضا مرادی 1394/03/20 - 16:06
باسلام واحترام ، ازماست که برماست ، مدیر محترم نباید خواستار برگشت پول می شد ومعلمان نیز نباید پیراهن ویا پول آن را مسترد می نمودند.
پاسخ + +8 0 --
محمد 1394/03/20 - 16:53
از خواندن ماجرا بسیار متاسف شدم.مگر ما کارمند درجه یک و دو و.. داریم که برخی از کارمندان به مناسبت های مختلف به کارت بانکی شان(مخفیانه)هدیه واریز می شود بدون اینکه من و شما آنرا در فیش حقوقی شان ببینیم.نمی خواهم از آن کارمندان نامی ببرم که ناراحت شوند ولی این رسمش نیست که کسانی که دارند بیشتر از کسانی بگیرند که ندارند!این به آن معنی است که با دست خود و بدون دخالت( استکبار جهانی) فاصله طبقاتی را افزایش می دهیم!امیدوارم که مسئولان این نامه ها را بخوانند و راه حل عاجلی بیندیشند
پاسخ + +7 0 --
معلم 1394/03/20 - 18:16
شما با 26 سال سابقه هنوز نفهمیدید که ما معلمها در گروه شهروندان درجه 2 و 3 و حتی پایین تر این مملکت هستیم.اصلا آیا ما انسانیم یا مرده متحرکیم.حق ایاب و ذهاب و مسکن و خواربار و رفاهی و پاداش و اضافه کار و حق مهد و .... برای کارمندان درجه 1 این مملکته نه برای ما معلمها که همچون چوپان با ما رفتار میشود.
من دیگر به این سیستم و بهبود حتی نسبی آن هیچ امیدی ندارم.
فقط خدا باید آبروی ما را محفوظ نگه دارد و بس.
پاسخ + +9 -1 --
فرهنگی 1394/03/20 - 18:30
تراژدی جالبی بود ! ضرب المثل های معروفی داریم که از غنای فرهنگ وآداب رسوم ما ایرانیان حکایت دارد."از ماست که بر ماست ، خلایق هر چه لایق و...
پاسخ + +4 -1 --
دل آرام 1394/03/20 - 18:39
همکار محترم از اتفاق ناشایستی که بیان فرمودید خیلی متاسف شدم، اما باید هم رئیس اداره وهم مدیر مدرسه از این کارشون ضمن خجالت ازسمت خود استعفا دهند زیرا بی عرضه گی خودشان را با وقاحت هرچه تمامتر به اثبات رسانده اند و اگر تا حالا این کار رانکرده اند همزمان با کارت قرمز مجلس به جناب فانی آنها هم باید بی سروصدا کول و بارشان را ببندند و یواشکی دیگه تا مدتی که عذاب وجدانشان رها نکرده جلوی دیدگان نورانی شماها ظاهر نشوند و درحالت محو و نابودی وشرمساری بسر برند.
پاسخ + +6 0 --
حسین حقجو ی 1394/03/20 - 19:00
با سلام من بعد یادتان باشد که هدیه بی مجوز را قبول نکنید
پاسخ + +4 -1 --
معلم 1394/03/21 - 12:21
چرا نباید این مسایل را مطرح کرد؟ اتفاقا باید گفت. از این بلاها و تحقیرها همه ما دیده ایم و کشیده ایم . ولی عده ای تنبلند و بی تفاوت از پیگیری مسایل. عده ای اعتراض را واجب کفایی می دانند و اگر بدانند همکار فهمیدۀ دیگر اعتراض می کند و برای این که خودشان را خوب نشان دهند اعتراض نمی کنند آنقدر باید از بی لیاقتی های مسئولین گفت و نوشت که از ترس از دست دادن مقامشان مجبور شوند قانونی و عادلانه و وجدانی کار کنند.
پاسخ + +6 -1 --
مهرداد 1394/03/21 - 12:45
طنز خوب و البته تلخی بود .
همکاران سعی کنند دست به قلم شده و در قالب طنز ، یادداشت و... مشکلات آموزش و پرورش را منعکس کنند .
پاسخ + +3 -1 --
معلم 1394/03/22 - 09:52
همکار گرامی همه ازاین هدایای تلخ دیده ایم مثلا کادوهای بچه ها که هرچه را می خواهند دور بیاندازند وحیفشان می اید می گویند برای روزمعلم که خوب است تازه زیادش هم هست وکادوها همه از عهد دقیانوس
پاسخ + +1 0 --
معلم دلفانی 1394/03/26 - 20:13
مدیر اداره با فرستادن مسول بازرسی- پسر عموی خود - به دبیرستان به مدیر دبیرستان تذکر داده است که اگر هر چه سریع تر پول پیراهن ها را از معلمان غیر همسو نگیرید ابلاغ شما را لغو می کنم .
گفته بود حتی از اداره کل استان لرستان پیگیر هستند .
البته این تنها دسته گل مدیر اداره نیست.
مدیر کل استان باید جوابگو باشد .
آیا 30هزارتومان ارزش پس گرفتن داشت یعنی یک دبیر دبیرستان شبانه روزی حق گرفتن یک پیرهن ژنده 30هزارتومانی را ندارد.
کارکنان تمام بانک ها ادارات مختلف به مناسبت های مختلف هدیه می گیرند حتی کارکنان اداری آموزش و پروش خودمان 300هزارتومان هدیه گرفته اند.
منتظر پاسخ مدیر کل هستیم
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1394/03/27 - 14:17
سلام ممنون
پاسخ + 0 -1 --
سلین برزگر 1397/02/04 - 23:24
❤❤❤❤
پاسخ + +1 0 --
آینار مربی نقشه کشی 1398/01/22 - 13:06
همکار محترمم باز جای شکر داره با گرفتن اصل پول راضی شدن پیراهن راضی شدن خسارت و ضرر و زیان وجریمه و زندان در کار نبود . تصور زندانی با پیراهن نو و آب خنک دیگه خیلی جالبه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور