صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رجب علی حسینی / گیلان

نامه ای به وزیر آموزش و پرورش در راستای نظر خواهی در مورد رتبه بندی معلمان

سخن معلم  وزیر محترم آموزش و پرورش

جناب آقای فانی

با سلام

در راستای دعوت جنابعالی مبنی بر نظر خواهی از فرهنگیان در رابطه با طرح رتبه بندی فرهنگیان مصوب آخرین جلسه دولت در سال 93 از شما استدعا دارم دقایقی را با توجه به حسن نظر جنابعالی دراحساس همدلی و همزبانی با فرهنگیان در این نامه مداقه فرمایید.

به نظر من طرح رتبه بندی جدید در قالب مدیریت خدمات کشوری طرحی شتاب زده و در واکنش به اعتراضات معلمان است که در صورت اجرا، ا گرچه اندک کمکی در راستای حل مشکلات معیشتی آنان است ، منزلت اجتماعی معلم را به کلی نادیده گرفته ، نه تنها در راستای تحول در آموزش و پرورش نبوده، بلکه ظلم مضاعفی نیز به فرهنگیان وارد خواهد آورد (لحاظ نشدن جایگاه واقعی معلم ).

جناب آقای وزیر

هدف از اجرای این طرح را ایجاد عدالت اداری میان معلمان دانستند. بایستی یاد آور شوم که برای ایجاد عدالت اداری آیا جناب آقای وزیر بهتر نبود بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری را به درستی اجرا می نمودید نه به طور سلیقه ای و برای همه صرف نظر از مدرک شان به طور یکسان آن هم با ضریب 1300.

عمده مطالبه فرهنگیان رفع تبعیض میان فرهنگیان و سایر کارمندان دولت بود در حالی که جناب آقای وزیر در واکنشی شتاب زده طرح جدید رتبه بندی را برای ایجاد عدالت میان "خود فرهنگیان" به میان آورده و ظلم مضاعف نموده چه اینکه طرح رتبه بندی قبلی، که با هم سنگ دانستن جایگاه معلم در صدد هماهنگی حقوق در حد 80 درصد دریافتی اعضای هیات علمی را نوید می داد را با طرحی با عناوینی چون (مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی) که جایگاه معلم را در ردیف کارمندان اجرایی قرار می دهد عوض نموده، با این وجود حتی در همین جایگاه نیز معاون جنابعالی، آقای بطحایی در گفت و گوی شبکه خبر عنوان می دارند که معلمان انتظار ندارند که دقیقا حقوقی هم ردیف کارمندانی چون بانکی ها داشته باشند.(چرا چنین انتظاری ندارند،برما که پوشیده است). نکته دیگر اینکه همین حالا همکاران محترم چنین عناوینی را در احکام خود دارند. اگر بنا باشد که عناوین قبلی برقرار باشد که دولت با توجه به اعتبار تخصیص یافته توان پرداخت آن را ندارد ، لاجرم ، بشارت تنزل عنوان عالی یا ارشد و خبره کسب شده برای فرهنگیان عزیز در راه است.

جناب آقای وزیر

درست است که فرهنگیان تجمعات اعتراض آمیزی برگزار نموده اند ولی مطالبه آنها رفع تبعیض میان آنان و سایر کارمندان دولت می باشد نه مخالفت با طرح رتبه بندی بر اساس عناوین و شاخص های موجود در طرح قبلی، که اتفاقا آن طرح قبلی همواره از خواسته های فرهنگیان بوده، یعنی هم ردیف بودن آنان و سنجیده شدن آنان با اعضای هیات علمی و مخالفتی هم اگر بوده به جهت اولویت بندی بوده و ناراحتی عمده فرهنگیان به خاطر گره زدن مشکلات معیشتی آنان با طرح رتبه بندی است .

آیا بهتر نبود دولت محترم با توجه به اعتبارات موجود، مبلغی را ذیل هر عنوان دیگری به حقوق فرهنگیان اضافه می نمود و طرح رتبه بندی را این گونه قربانی نمی کرد ؟

سخن آخر اینکه جناب آقای وزیر طرح فعلی جنابعالی و عناوین آن چه جایگاهی برای معلم به ارمغان خواهد آورد؛ عناوین ذیل طرح شما قبلا توسط فرهنگیان کسب شده است.

سوال اینست که با توجه به لحاظ نشدن جایگاه معلم در این طرح، یکسانی عناوین طرح فعلی با عناوین موجود در احکام فرهنگیان و احتمال تنزل آنان از عناوین موجود در احکام شان با توجه به اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای این طرح، آن "آثار مثبت و ارزشمند" از قبیل "ارتقای کیفیت آموزشی" و "ارتقای بهره وری در آموزش و پرورش" که جنابعالی در مصاحبه خود خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش خواستار بیان آن برای فرهنگیان جهت کم رنگ جلوه داده نشدن طرح ارزشمند جنابعالی توسط مخالفین بوده اید را دقیقا در چه جنبه هایی از طرح جدید باید جست و جو کرد.

در پناه حق

با تشکر


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 13 ارديبهشت 1394 21:27 خوانده شده: 4080 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +39 -3 --
ناشناس 1394/02/13 - 22:47
هيات علمى حريم خصوصى اين آقايان است ، با توجه به دكتراهايى كه معلوم نيست از كجا آمده هر كس پست و سمتى مى گيرد در كنارش يك عضويت هيات علمى هم براى خودش كنار مى گذارد كه هم بدرد آينده اش مى خورد و هم پز مى دهد كه من فقط با پول معلمى زندگى مى كنم اصلا درس هم نمى دهد فقط حرفش را مى زند هروقت هم بركنار شد يك حقوق مادام العمر بادآورده دارد سختى و فقر معلمى را معلمان تحمل مى كنند پزش را اين آقايان مى دهند كه ما معلميم و به حقوق معلمى قانعيم
ريا كارى هم اين روزها مدشده به اسم معلم به كام .....
پاسخ + +37 -4 --
ناشناس 1394/02/13 - 23:10
بابا هیات علمی کشکه. بخدا در دانشگاه استاد داشتیم حتی سواد فارسی حرف زدن نداشت. فقط از روی جزوه برامون میخوند و حوصله کلاسداری هم نداشت.هیچ وقت اساتید دانشگاه به اندازه معلمان خسته و فرسوده تیستند.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/02/14 - 12:16
من دانشجوی دکترا هستم و هیات علمی هم نیستم که بخوام از هیات علمی دفاع کنم اما قبول کنید هیات علمی یک کشور سزمایه علمی یک کشور است و نباید با یک معلم معمولی مثل خودم مقایسه بشه چون برای علم تمام زندگیشو میزاره هرچند در میان این افراد هم فرد ضعیف وجود داره. بهتر ما معلما خودمون را با سایر کارمندای هم رتبمون بشنجیم که هیچی از علم و دانش و سواد و کارایی بیش از ماا ندارن اما چندین برابر ما حقوق میگیرن. مثلا اگر لیسانس دارم در شرکت نفت، تأمین اجتماعی، دارایی و مخابرات به کارمندی که مثل من لیسانیه چند میدن و چرا به من معلم نمیدن. اگر هیات علمی واقعا تلاش کنه نباید از یک پزشک متخصص کمتر بگیره دولت هم باید با تبعیض مقابله کنه آخه چرا یگ گروهبان سپاه یا حتی ارتش هم باید از یک معلم دارای پی اچ دی بیشتره بگیره؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/02/14 - 15:44
مهدی آقا با کلاس
سظح متوسط مدرک معلمان از دانشگاه بیشر است آمار دستت نیست.
روشنفکر بازی در نیار
پاسخ + 0 0 --
سجاد 1394/02/15 - 11:32
معلمان خیلیاشون فوق دیپلم یا لیسانسن اونوقت رفیقمون میگه سطح متوسط مدرکشون از دانشگاه بیشتره. مطمئنی خواب نیستی؟؟ چطوره ادعا کنیم از معلم ما از استادای اکسفورد و کمبریج هم سطح متوسط مدرکشون بالاتره؟؟!!!
پاسخ + 0 0 --
سجاد 1394/02/15 - 11:34
حتما این هیات علمی برای دانشگاه فرهنگیان بوده وگرنه اگه کسی تو دانشگاه دولتی مدرک بگیره میدونه حرف شما غلطه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/02/15 - 11:36
دانشگاه تا دانشگاه داریم دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و تربیت معلم خودمون رو اصلا نباید دانشگاه دونست
پاسخ + +6 -19 --
م.ن 1394/02/14 - 10:32
باعرض سلام.من ازدوستان وهمکاران عزیزم میخواهم که حق وحقوقی راکه دیگرکارمندان محترم دریافت می کنندراموردسوال قرارندهندچراکه انان حقشان رامیگیرنددرهرشغلی که هستند.مافقط بایددرپی حل مشکل خودورفع تبعیض ازفرهنگیان باشیم.دیگران اگربیشترمیگیرندنوش جانشان حقشان رامیگیرندمااگرکمترازانهامیگیریم خوب بایدپی حقمان باشیم.هرشغلی رابایدباخودش مقایسه کردقرارنیست دیگران سختی های شغل مابفهمندچون انراانجام نداده اندوبالعکس. موفق باشید
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/02/14 - 18:10
جناب م.ن
کارمندان دولت،مثل فرزندان یک خانواده هستند،وقتی والدین نسبت به فرزند خود تبعیض روا بدارند بنظر شما چه احساسی در دل فرزندان بوجود می آید؟
همانطور که والدین با درآمد مشخص خود یک خانواده را اداره می کنند و اگر به بعضی فرزندان بیشتر بدهند طبیعتا پول کمتری برای دیگر فرزندان باقی می ماند، در میان کارمندان دولت هم همین وضعیت است. چرا باید یکی از سرسیری نفهمد با پول هایش چه بکند ویکی تمام هم و غمش شکمش باشد؟
پاسخ + +13 -1 --
علی میرزایی 1394/02/14 - 12:35
معلمان خواهان عدالت هستند اینکه سازمانها و نهادها را تفکیک کنند وبگویند فلان سازمان در آمدزا است باید آنها بیشتر دریافتی داشته باشند از بی عدالتی است چون همه پرداختی ها از بیت المال است پرداختی ها باید بر اساس معیار وملاک صحیح استوار باشد چون همه به هر حال خانواده وهزینه دارند نه اینکه یکی دو میلیون تومان حقوق داشته باشد ودیگری ده میلیون .مسلما اینگونه پرداختیها درجامعه فاصله طبقاتی را ایجاد و تبعیض ناعادلانه محسوس واجتماع را پریشان و ناهنجاریها را اشاعه می دهد.
پاسخ + +9 0 --
فرهنگی 1394/02/14 - 12:46
چرا سایر نظرات را حذف کردید.
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1394/02/14 - 22:18
لازم است بدانید ما معلم ها تا زمانی که بین خودمان یکدلی و یک رنگی و یک صدایی وجود نداشته باشد کاری از پیش نخواهیم برد به دنبال برتری جویی نسبت به یکدیگر نداشته باشیم ودر جهت احقاق حقوق از دست رفته ی مان باشیم متاسفانه هنوز خیلی از همکاران فرهنگی مان هستند که خود را تافته جدا بافته از دیگری میدانند و در چنین شرایطی صد سال سیاه هم به اونچه که میخواهیم نمی رسیم ...مسولین محترم!هم میدانند که هنوز بین ما نفاق وجود دارد چون اگر جز این بود تا بحا ل چاره ای اندیشیده بودند چرا که 700هزار فرهنگی شاغل در مدارس وجوددارد که بین شان اتحاد نیست هر کس میخواهد خود را کنار بکشد انگار نماز عید فطر است که اگر یکی بخواند از دیگری ساقط میشود .... مدیران مدارس اغلب چون تامین هستند معلم ها را برده خود حساب می کنند و هیچ وقت با معلمان همسو نیستند ....ادامه
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/02/14 - 22:21
در یک کلام ...انچه شیران را کند روبه مجاز احتیاج است احتیاج...
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته فرهنگی 1394/02/16 - 14:54
آیا بازنشستگان فرهنگی سال 87 و قبل از آن فرهنگی محسوب می شوند و آموزش و پرورش آنها را به عنوان فرهنگی قبول دارد ؟چرا این قدرکه به فکر شاغلین فرهنگی هستید به فکر بازنشستگان فرهنگی بالاخص بازنشستگان فرهنگی سال 87 و قبل از آن نیستید و آنها را معادل سازی و همتراز نمی کنید بازنشسته فرهنگی در حال حاضر نصف شاغلین فرهنگی حقوق می گیرد گناه کرده است که سی سال خدمت کرده است و زودتر بازنشسته شده است ؟
پاسخ + +2 0 --
معلم 1394/02/17 - 14:57
وزیر نا لایق از زندگی استعفابده.
پاسخ + +3 0 --
معلمی از آذربایجان غ 1394/02/17 - 16:38
جناب وزیر ما رتبه بندی شده ایم نیاز به رتبه بندی نداریم . فقط شما برید تبعیض حقوقی ما وسایر ادارات رو مطالبه کنید.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/02/18 - 12:40
. دبیرستان ... منطقه 5 شهرتهران واقع در ... متعلق به آقای فانی (وزیر آموزش و پرورش) است که همسر ایشان خانم ...مدیریت آن را بر عهده دارد .
این مدرسه حدود 300 دانش آموز دارد. در سال گذشته از هر دانش آموز پایه پیش دانشگاهی 13 میلیون دریافت کرد.
یعنی تقریبا معادل حقوق یک سال یک معلم را از یک دانش آموز
این در حالی است که ایشان در همان منطقه (منطقه 5)سه غیر انتفاعی دارد
حال انتظار دارید که بتواند شما را درک کند.
خدا در درک این مطلب کمکش کند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/23 - 18:44
ما وزیر نا کارامد وبد تیپ نمی خواهیم
پاسخ + 0 0 --
علی 1396/06/18 - 08:44
با سلام. ما قراردادیی های آموزش و پرورش که عمدتا خدماتی هستیم و اکثرا دارای مدرک کاردانی و کارشناسی داریم مظلومان واقعی آموزش و پرورش هستیم که پایه حقوق صفر کارگری میگیریم اما عیدی کارمندی! و دو برابر پیمانی ها و رسمی ها حق بیمه تکمیلی پرداخت میکنیم ایا این عدل و انصاف است؟؟؟ایا ما نباید تبدیل وضعیت پیدا کنیم تا امنیت شغلی داشته باشیم؟؟؟ایا با داشتن مدرک کاردانی و کارشناسی نباید تغییر رسته داشته باشیم مگر همکاران ما که دارای مدرک کاردانی و کارشناسی هستند و در امور اداری یا اموزشی مشغول هستند مادرزادی کارشناس بودند؟خواهشا به مشکلات ما قراردادیی ها رسیدگی کنید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/18 - 12:32
با سلام و خسته نباشید خواهشی که از شما دارم این است که به با توجه و دقت این در خواست را پیگیری کنید سال 95 با علاقه درس خواندم برای این که با استعدادی که در درس زبان دارم بهترین معلم برای خدمت به این جامعه باشم. من اینده ام را براساس تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و خدمت به این دانش اموزان سرزمینم پایه گزاری کرده ام ولی در سال 95که مطمئن بودم هم از لحاظ علمی وهم از لحاظ مصاحبه رتبه ی خوبی را خواهم اورد دبیری زبان را برداشتند و من بسیار ناراحت شدم به نظر شما حال همچین فردی قابل وصف هست؟ اکنون از شما خواهش میکنم که به من و امثال من که از بد شانسی فرصت ورود به این دانشگاه رو از دست دادند رحم کنیدو یه فرصت دیگه در اختیار ما قرار داده و حداکثر سن ورود به این دانشگاه را برای کنکور 97 به24 سال تغییر دهید به شما التماس میکنم و از مسئولین خواهش میکنم به ما جوان ها رحم کنید فقط یه فرصت دیگر به ما که تمام علاقه مان به معلم شدن است بدهیدب برای رضای خداوند. برای خشنودی امام زمان(عج).برای خشنودی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و برای استقلال ایران عزیز..با تشکر فراوان.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور