صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سعید شهسوارزاده / عضو سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران)

درآمدی بر فراخوان همایش گروه مدرسه روزنامه اعتماد

سعید شهسوارزاده در روزنامه اعتماد شماره 3232 چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 صفحه زرين " مدرسه " آمده است :
" گروه مدرسه " اعتماد " برگزار مي کند . "
"هم انديشي رسانه اي با موضوع رسانه و آموزش و پرورش "
"گروه مدرسه روزنامه اعتماد به منظور ارتقاي نقش رسانه در عرصه آموزش و پرورش نشستي را به منظور هم انديشي با فعالان رسانه اي عرصه آموزش و پرورش برگزار مي کند . در اين نشست ضمن بحث و تبادل نظر پيرامون نقش رسانه در عرصه آموزش و پرورش به نقد و بررسي صفحه مدرسه روزنامه اعتماد خواهيم پرداخت . "
"زمان يکشنبه 13 ارديبهشت ، ساعت 16 مکان :دفتر روزنامه اعتماد تلفن 09122876041 / اي میل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید"
" توجه : به دليل محدوديت فضا خواهشمنديم هماهنگي لازم صورت گيرد ."

برخود واجب مي دانم جهت اداي دين نسبت به معلم ، خدمت سروران محترم عرض نمايم :
گروه مدرسه ي روزنامه ي مورد اعتماد جامعه ( روزنامه اعتماد ) نقش بسيار ارزشمندي در بهسازي آموزش و پرورش کشور عزيزمان ايران به عهده دارد . صفحه زرين مدرسه برگ درخشان و پر افتخاري بر تاريخ آموزش و پرورش ايران افزوده است .نگاه عميق و همه جانبه صفحه زرين مدرسه به آموزش و پرورش و طرح مباحث متنوع در حوزه تعليم و تربيت نتايج درخشاني را به دنبال دارد . زيرا :
1. وقتي معلمان ( مهمترين متغيير در نظام تعليم و تربيت ) نسبت به چالش ها ي آموزش و پرورش منفعل باشند و بدتر از آن نهاد هاي مدني فعال در آموزش و پرورش اين چالش ها را نقد نکنند وراهکار کارشناسي شده ارائه نکنند ، آموزش و پرورش و به تبع آن چامعه از تحليل و بازخورد اطلاعات خط مقدم تلاشگران عرصه دانايي محوري محروم مي شود !
2. کارشناسان ، متخصصان ، تحليل گران و ... تعليم و تربيت برنامه ها ، سند ها ، دستورالمل ها و... را تدوين مي کنند ولي وقتي مجريان اين برنامه ها ( معلمان و تشکل هاي مدني فرهيختگان کساني در خط مقدم نقاط قوت و ضعف طرح و برنامه ها را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس مي کنند ) اولأ در تصميم سازي و تصميم گيري هيچ نقشي ندارند. ثانيأ کانال انتقال بازخورد اطلاعاتي به تصميم گيران و تصميم سازان کاملأ قطع مي باشد .
3.  ورودي آموزش و پرورش بزرگترين سرمايه جامعه ( اعم از کوجکترين واحد اجتماع که خانواده مي باشد تا بزرگترين واحد ) مي باشد .
دانش آموز، بزرگترين سرمايه خانواده ي ( معلمان ، دانشگاهيان ، علما و دانشمندان ، اصحاب رسانه ، پزشکان ، حقوقدانان ، صنعتگران ،هنرمندان ، کارگران ، کشاورزان ، ورزشکاران ، محققان ، نيرو هاي نظامي و انتظامي و... ) ورودي آموزش و پرورش هستند و خروجي آن فعالان ( معلمان ، دانشگاهيان ، علما و دانشمندان  ، اصحاب رسانه ، پزشکان ، حقوقدانان ، صنعتگران ،هنرمندان ، کارگران ، کشاورزان ، ورزشکاران ، محققان ، نيروهاي نظامي و انتظامي و... ) مي باشند .
انتظار منطقي آن است که همه آحاد جامعه به ويژه  انديشمندان ، صاحب نظران ، نخبگان کشور ، روند بهسازي آموزش و پرورش را رصد کنند ، درنقد و تحليل چالش ها ، ارائه راهکار ها نقش آفريني کنند  تا حقوق شهروندي آنان تضيع نگردد .
حلقه مفقوده اي که تلاش هاي سه ضلعي معلمان ، کارشناسان آموزش و پرورش ، نخبگان جامعه را همسو و هماهنگ مي نمايد تا آهنگي خوش بنوازند؛ رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي مي باشند .
از مرداد 93 (روزˏخبرنگار ) که جناب آقاي دکتر فاني ، مقام محترم وزارت آموزش و پرورشˏ دولت تدبير و اميد از خبرنگاران ، تشکيل انجمن تخصصي در حوزه آموزش و پرورش را طلب نمود ( در همان زمان اينجانب  در مقاله اي که در سايت وزين سخن معلم درج شد اين اقدام خردمندانه و شجاعانه فاني را تحسين نمودم . لطفا مطالعه فرماييد )  تا  ارديبهشت 94 طي اين 9 ماه هم انديشي رسانه اي با موضوع رسانه و  آموزش و پرورش در دفتر روزنامه مورد اعتماد جامعه ( روزنامه اعتماد ) متولد شد .
امروز هم ضمن تبريک به فرهيختگان و نخبگان جامعه از آنان و اصحاب رسانه درخواست مي نمايم که با تمام ظرفيت و توانايي خود در اين همايش شرکت کنند تا در 13 ارديبهشت 1394 برگ زرين ديگري در تاريخ آموزش و پرورش کشور خود نمايي کند . هرچقدر اين همايش پر بارتر و تخصصي تر برگزار شود نتايج آن براي تعليم وتربيت کشور مفيد تر خواهد بود .
با توجه به دين همه آحاد جامعه به ويژه  انديشمندان ، صاحب نظران ، علما ، نخبگان ، تشکل هاي مدني و.. به نظام تعليم و تربيت و به پاس  بزرگداشت مقام شامخ معلم و احترام به دانايي که مقدمه توانايي است .
فرهيختگان براي حضور در اين همايش از يکديکر سبقت بگيرند .
به نداي وجدان خود پاسخ داده رسالت خود را انجام دهيد ؛ اين گوي واين ميدان
خداوند بزرگ و مهربان پشت و پناه همه سروران محترم باشد .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده

جمعه, 11 ارديبهشت 1394 06:46 خوانده شده: 1797 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور