صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

طنزانه ... من مقام شامخ معلم هستم که !

مقام معلم من مقام شامخ معلم هستم که با فقر و فرق و نداری همراهم. پوسترها و بنرها و جملات قصار بزرگان و مسئولین مرا در خود جای داده است و نهاد جمله های آنان هستم. همه مرا خوب می شناسند حتی آنان که صاحب روزنامه و منصب و تریبون هستند و از آلام و زخم هایم باخبرند.
من مقام شامخ معلم هستم.
این روزها مردم عادی در محاورات خود به دلایلی که خود می دانند اسم مرا قرین«  بیچاره و طفلکی » می کنند.گاهی از خود و مقام شامخم بدم می آید و آرزو می کردم منم این مقام و منزلت و صفات نیک و درشت را که واژه ای بیش نیستند ، نداشتم ، ولی لااقل چون آقای بهمان دستم به دهنم می رسید و در صدر مجلس جای داشتم.
من مقام شامخ معلم هستم.
راستی می دانستید یک هفته در سال را با " نام من " مزین کرده اند و برای گرامی داشتم برنامه ها و حرف ها و بخشنامه ها و مراسم رنگین می گیرند.؟ و مجریان رسانه میلی در این هفته با آب و تاب نام مرا بر زبان می رانند؟ و خلاصه از در و دیوار نام مرا زمزمه می کنند.
من مقام شامخ معلم هستم.
راستش به خاطر خستگی مفرط و سر و کله زدن با بچه های قد و نیم قد و اجابت خواسته هایشان، از اسفند گذشته تا به حال دو بار روزه " سکوت " گرفتم. راستش را بخواهید ما در کلاس درس اگر سکوت کنیم متهم به کم کاری می شویم و سکوت مان در خیابان نشانه مدنیت است! این گونه می فرمایند. البته نه سکوت خالی خالی ها. فریادی در درون بود ولی نای گفتن نداشتیم!
من مقام شامخ معلم هستم.
همه ما دوست دارند و دوستی خود را نه در شعار بلکه در عمل ثابت کرده اند!

باور ندارین؟

مثال بزنم : مثلا همین پیگیری های مداوم آقای وزیر محترم. که مدام در حال پیگیری هستن ولی کسی نیست که بهش جواب بده . آخه ایشونم یه معلمه. همین نمایندگان خدوم و عزیز مجلس که مدام روزی نیست که از حق ما دفاع نکرده و نگویند : باید مشکلات معیشتی معلمان رفع شود و در صحن مجلس سینه چاک نکنن.
من مقام شامخ معلم هستم.
دولتیان عزیز؛ امسال خیلی قدردان زحمات مقام شامخ ما بودند و در حرکتی غیر قابل انتظار به قول فرنگیا ما را سورپرایز کردن و نه تنها دریافتی فروردین مان کمتر از اسفند پارسال بود بلکه مقرری ماه اول را هم کسر کردند.

قراره با اجرای طرح رتبه بندی از مهر سال اینده و افزایش 160 هزار تومانی شاهد جهشی عظیم در معیشت خود باشیم!

بابا دست مریزاد. ما را این همه خوش بختی..محاله. محاله. من مقام شامخ معلم هستم. ( حساس نشو )


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 11 ارديبهشت 1394 06:30 خوانده شده: 3763 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 0 --
علی 1394/02/11 - 10:44
گل گفتی، باید فرهنگستان ادب فارسی به فکر یه جایگزین برای این واژه باشه و چون طرح توصیفی توی مدارس اجرا میشه یه عبارت توصیفی جای واژه ی« مقام شامخ معلم» را بگیره .بنظرم با توجه به وضعیت اخیر مقام معلم در جامعه، این عبارت توصیف خوب و مناسبی باشه: «مقام کسی که هر ننه قمری برایش شاخ ونشان می کشد و هر از راه رسیده ای درباره اش اظهار نظر می کند...»
پاسخ + +10 0 --
علی 1394/02/11 - 22:04
من هم مثلا مقام شامخ معلم هستم!
چه حس وحشتناکی دارم!!!
پاسخ + +7 0 --
فرخنده قرباني 1394/02/11 - 23:46
من مقام شامخ معلمي هستم !!.عالي بود...
پاسخ + 0 0 --
دشمن مقام شامخ معلم 1394/02/12 - 08:10
صدا و سیما یه گام بلند برای گرامیداشت مقام شامخ معلم برداشت:
امسال راجع به معلم هیچ شعر و سرودی پخش نکنید،همون طور که در عمل نادیده گرفتیمشون، در کلام هم نادیده شون بگیرین.این تلافی تغییر اسم و رسم چندین ساله ما از رسانه ملی به «رسانه میلی» هست.
پاسخ + +8 0 --
داود 1394/02/12 - 09:24
سلام دوستان با تشکر از همکار خوبم که مطالب شیرین و طنزانه شان مرحمی بر زخم های کهنه ی مان شد ...با عرض پوزش از همکاران محترم البته در مثل و داستان و...مناقشه ای نیست این نوشته ها مرا به حکایتی انداخت که گویند:گرگی گفت آسمان آبی است ولی آلاغ گفت آسمان زرد است بحثشان بالا گرفت تا اینکه پیش شیر رفتند شیر داستان را شنید در حال دستور داد گرگ را زندانی کنید گرگ گفت سلطان حق با من است ...شیر گفت آری حق با توست ولی جرم تو این است که با احمق بحث میکنی...باز ببخشید
پاسخ + +1 0 --
ali 1394/02/12 - 22:59
مقام شامخ من 160 هزارتومان است دنیا بدانید من نمیدانم چه گناهی کرده ام که به فرهنگ وبچه های این مملکت علاقه اشتم ومعلم به ی بگم اشتباه کردم دلم میخواهد خدمتگذار بانگ اصلا سپور دادگکستری بشم ولی این همه شرمنده بچه هام نشوم به خدا به سیم آخر زده ایم
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/02/13 - 00:24
حرفهای بی س و ته وزیر در برنامه نگاه یک.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور