صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

دردسر های یک معلم بعد از افتادن یکی از دانش آموزانش !

نمی خواهم نمره کیلویی بدهم !

بازوند/ دبیر آموزش و پرورش لرستان

ارزشیابی دانش آموزان و نمره کیلویی معلمان
 
جامعه فرهنگیان رسالت بزرگ تربیت و آموزش کودکان و نوجوان جامعه را به عهده دارد و افرادی که جذب این حرفه می شوند با علاقه فراوان و با دانش حرفه ای و آکادمیک مناسب پست خود، عمر خود را در این راه صرف می کنند. اما آموزش و پرورش از نبود طرح و برنامه ای جامع و کاربردی برای تامین مناسب مالی و حفظ شان و منزلت نیروهایش رنج می برد و رسیدگی به این دو آرمان بزرگ در هر دوره بنا به دلایلی مختلفی از  لیست وعده های وزیر گم می شود.
درست به خاطر دارم قبل از ورود رسمی به آموزش و پرورش برای پوشیدن ردای معلمی و ورود به جمع شاغلین لحظه شماری می کردم. در عین حال از مشکلات و گلایه های فرهنگیان اخباری را شنیده بودم اما به قول معروف «شنیدن کی بود مانند دیدن».
از اولین حقوقی که دریافت کردم و شرم بیان رقم آن را نزد دیگران داشتم٬ از دست و پنجه نرم کردن با کلاس های بالای سی نفره و حضور در مدارس مختلفی که هر یک از مدیران درک متفاوتی از اجرای قوانین آموزش و پرورش داشتند و ده ها چیز دیگر. اما مسئله ای که می خواهم در این مجال بیان کنم سیاست عجیب آموزش و پرورش در تشویق ها و دستورهای مستقیم و غیر مستقیم به مدارس و معلمان برای بخشش کیلویی نمره به دانش آموزان است. آن ها اعتقاد دارند که اگر دانش آموزان تجدید شدن و مردود شدن را در دوران مدرسه تجربه نکنند استرس نمی گیرند در آینده شهروندان بهتری می شوند و حداقل چند سال از خطرهای احتمالی اجتماع دور می مانند. اما این کار به اعتقاد گروهی زیادی از فرهنگیان عزیز باعث از بین رفتن رقابت و انگیزه دانش آموزان قوی برای درس خواندن می شود و دانش آموزان می داند که بدون درس خواندن هم قبول خواهد شد و نهایتا فقط ارزش آموزش و پرورش معلم در کلاس درس و جامعه پایین می آید و درعین حال در آینده با سیل عظیم دیپلم دارانی مواجه می شویم  که سوادشان خیلی با مدرکشان فاصله دارد.
اما مسئله نمره دادن کیلویی برای نیمی از معلمان که با سابقه هستند و معمولا حوصله دردسر ندارند و یا مدیرانی که دنبال تشویقی گرفتن و ارتقا رتبه در منطقه هستند کاملا حل شده است. آن طرف ماجرا مسئله برای نیمی دیگر از معلمین که حاضر نیستند با این سیاست کنار بیایند و به اجبار دانش آموزی را که نه در کلاس درس عملکرد اخلاقی و درسی خوبی داشته و نه در امتحانات پایان ترم قبول کنند بسیار متفاوت است. آن ها باید قید نمره خوب را در ارزشیابی از طرف مدیر مدرسه بزنند و با بازخواست اداره رو به رو شوند و تن به شنیدن سرزنش های اطرافیان بدهند و چندین مشکل سریالی دیگر. توجه شما را به یکی از همین ماجراها که برای نویسنده این مطلب اتفاق افتاد جلب می کنم.
 
یک روز خرداد که از خواب تازه بیدار شده بودم گوشی ام را که روی سایلنت بود روشن کردم. با تماس های زیاد بی پاسخی روبه رو شدم. شماره ها ناشناس بودند. کنجکاو شدم ببینم چه کسی بوده پس آن شماره را گرفتم.
لحظاتی بعد یک نفر گوشی را برداشت و خودش را معرفی کرد: «من فلانی ام از ارزیابی، بازرسی و عملکرد اداره آموزش و پرورش مزاحم میشم». آن لحظه انگار قند تو دلم آب شده بود با خودم گفتم چی شده کسی ازم شکایت کرده؟! یا تخلفی در تصحیح اوراق امتحانی کردم؟ گفتم:«بفرمایید در خدمتم.» مسئول گفت:« یکی از دانش آموزهایت از فلان مدرسه کارنامه گرفته و درس شما رو متاسفانه افتاده؟! چرا اذیتش می کنی؟ چرا مستمر کمکش نکردی؟» من تازه داشت موضوع دستم می آمد. گفتم:« جناب این مسئله ی نمره فکر کنم مربوط به مدرسه است نه اداره و بازرسی٬ بعد من با کسی دشمنی ندارم که الکی ردش کنم! تازه اوراق امتحانی موجود است».
ایشان گفتند:« نه تو می توانستی با مستمر بالا قبولش کنی و حالا او ناراحت شده همراه پدرش آمده اینجا و ناراحت از این که تابستانش خراب شده است؟!»
من که این حرف ها را شنیدم دهنم پشت تلفن باز مانده بود. گفتم:« نه! من از سر دلسوزی این کار را کردم که برود تلاش بیشتری بکند و من نمی توانم کیلویی نمره بدم احساس می کنم این گونه حقوقم حلالتر است‌.»
ارزشیابی دانش آموزان و نمره کیلویی معلمان
با وجود گفتن این حرف ها مسئول خیلی قانع نمی شد و خیلی دلش می خواست نظر من را برگرداند و  به مدرسه بروم  و دوباره لیست بنویسم و قبولش کنم!
حدود ۱۰دقیقه صحبت کردم تا آخر سر گفتم:« ببینید من نمی توانم این کار را بکنم. آخر فقط ایشان نیستند. به نظر شما تکلیف سایر بچه هایی که افتاده اند چه می شود؟»
مسئول به راحتی گفت:«خب آن ها را هم قبول کن!!!» وقتی این جمله را گفت من خیلی متعجب شدم و شک کردم که حتما باید مسئول با پدر آن دانش آموز نسبت و رفاقتی داشته باشد که این قدر اصرار می کند. خلاصه من گفتم:«با عرض پوزش نظر من قابل تغییر نیست و پس فردا نمی توانم در روی دانش آموزان نگاه کنم. من با وجدان خودم نمی توانم کنار آیم. خداحافظ شما». 
 
 بعد از آن تلفن برای اطمینان بیشتر به معاون مدرسه زنگ زدم تا این مسئله را با او در میان بگذارم. ایشان گوشی را برداشتند و من بعد از سلام و احوالپرسی گفتم:« قضیه چه است؟ چرا مسئول اداره مستقیما دستور می دهد که نمره بدهم؟! این مسئله اصلا در حوزه اختیاراتش نیست». معاون گفتند: «صبح بعد از این که آن دانش آموز کارنامه گرفت خیلی اصرار می کردند شماره تلفن شما را برای درست کردن نمره بدهم که من مخالفت کردم و گفتم درس نخواندی باید بروی شهریور ماه تلاش کنی. اما ظاهرا آن ها سریع به اداره رفتند و برای درست کردنش دست به دامان مسئول اداره شدند». من نیز گفتم: «پس که این طور. می دانستم شما نیز موافق قبولی الکی دانش آموزان نیستید.» معاون گفت:«بله. اما متاسفانه دانش آموزان پر رو شده اند و به جای تلاش و درس خواندن، متوسل می شوند به التماس کردن برای نمره. ولی به هرحال اگر اداره فشار آورد می توانی بیایی لیست رو عوض کنی؟»
من گفتم: «نه جناب معاون من اصول و عقاید خاص خودم رو دارم. این طوری که نمی شود. اگر آن دانش آموز را قبول کنم باید همکلاسی اش که برگه سفید تحویل من داد را هم قبول کنم؟!» معاون گفتند:« بله و این ظلمی در حق دانش آموزان زرنگت است.»
یکی ساعتی از ماجرا گذشته بود که صدای در خانه به صدا در آمد. با کمال تعجب دیدم همان دانش آموز همراه اولیا جلو در خانه من سبز شده اند. متجعب از این بودم که چطوری منزل من را پیدا کرده اند. شروع به صحبت کردند. ولی صحبت هایشان متاسفانه مثل مسئول اداره طلبکارانه و نیش دار بود و حتی خبری از خواهش نبود:« آقای معلم چرا این قدر لج می کنی. بچه ما درس دیگری هم افتاده بود اتفاقا همین الان ۱۰ نمره برایش گرفتیم! یک مقداری از همکارتان یاد بگیرید؟
من نیز که دیدم شرایط آن طور بود گفتم:«متاسفانه پسر شما نه تنها درس نخوانده است بلکه لحن بد و طلبکارانه ای رو برای گرفتن نمره انتخاب کرده اید و بدانید که به هیچ نحوی نمره عوض نمی شود و طبق قانون باید در شهریور تلاش کنید اگر هم صحبتی داشتید باید از طریق مدرسه اقدام کنید و نه اینکه...»
بعدا متوجه شدم اداره بدون رضایت بنده آدرس من را داده بود!
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
جمعه, 24 خرداد 1397 19:44 خوانده شده: 3544 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +27 -1 --
شهروند 1397/03/24 - 20:54
لعنت به مسولین ریاکار
پاسخ + +1 0 --
دبیر م 1397/03/25 - 08:49
نفرین بر انها که ارزش و اعتبار نمره و کار معلم و دبیر را فنا دادند و قبولی تا شهریور اجبار شد و دانش اموزان کم رمق تر و جری تر و بی ادب تر و...معلم خلع سلاح!!
پاسخ + +19 -2 --
معلم هنرستان 1397/03/24 - 22:19
جانا سخن از زبان ما می گویی.
پاسخ + 0 0 --
1 1399/03/09 - 08:02
راست میگه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1404/07/14 - 23:33
معلم اگر خلع سلاح نشه.. به مرحله ای میرسه که حتی مثل زمان دهه شصت دانش آموز رو می‌کشه و قتلش رو به گردن نمیگیره، همکلاسی خودم که بخاطر یک سوال نتونست پاسخ صحیح بده.. معلم با تیزی کتاب به گیجگاه دانش آموز میزنه..و دانش آموز خونریزی مغزی می‌کنه.. و بیهوش و بی رمق به زمین میفته. معلم به دانش‌آموزها میگه اگر مدیر و معاون و هر کسی سوال کرد.. بگین که سرش گیج رفت و افتاد.. اگر همین جواب رو بدین. نمرات همه رو بالا میدم.. متاسفانه دانش آموز در اون زمان خونش پایمال شد.. بیچاره پدر و مادرش!
پاسخ + +18 -1 --
حسینی 1397/03/24 - 23:24
تفاهم نامه برای افزایش درصدی قبولی= بی سوادی آینده سازان

تفاهم نامه برای افزایش درصد معدل= گم شدن نقش معلم در دنیایی از بی در و پیکر بودن مملکت ما...
پاسخ + +19 -1 --
حسینی 1397/03/25 - 01:40
دانش آموز ضعیف
دیپلم
دانشگاه آزاد
مدرک
پارتی
شغل مناسب
============عدالت محض


دانش آموز قوی و پرتلاش
دیپلم
دانشگاه سراسری با سطح علمی بالا
مدرک با معدل خوب از دانشگاه خوب
عدم پارتی
افسردگی بیکاری ، کنج خانه، غم و غصه
==========================؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
یاور مند 1397/03/25 - 12:10
زیبا فرمودید جناب حسینی عزیز بسیار عالی است واقعاً همین است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/03/27 - 17:43
اقای حسینی این متنتان را من این طور اصلاح کردم
دانش آموز ضعیف
دیپلم
دانشگاه آزاد
معلم اموزش و پرورش
مدرک سفارش سپاه
پارتی
دبیر هنرستان




این ولقعیت یک همکارما است

بعد
دانش آموز قوی و پرتلاش
دیپلم
دانشگاه سراسری با سطح علمی بالا
مدرک با معدل خوب از دانشگاه خوبو بورسیه ا.پ با تعهد خدمت و دبیری هنرستان
هر سال یک پست و اخرش معاون پرورشی ابتدایی

عدم پارتی
پاسخ + 0 0 --
دبیر ریاضی 1405/01/30 - 18:37
ایران ......
پاسخ + +19 0 --
ققنوس 1397/03/25 - 08:05
مملکتی که با دروغ اداره بشه، وضع بهتر از این نمیشه.
آموزش رسمی تقلب، مسولیت ناپذیری و تزویر، اساس آموزش و پرورش شده.
مسابقه عجیبی در بالا نشان دادن اوضاع آموزشی بین مدیران مدارس و مناطق به راه افتاده. در خیلی از مدارس به ویژه دوره راهنمایی برگه های امتحان تصحیح نمیشه، لیست نمره ها با خواست مدیر مدرسه و نمره های بالا ثبت میشه.
البته در دبیرستان اوضاع کمی فرق میکنه. منی که در مقابل نمره کیلویی مقاومت میکنم، راه حلی بکر پیدا کرده اند. به بهانه تقویتی، سوالات امتحانی رو از من گرفته و یک روز قبل از امتحان و حتی یک ساعت قبل از امتحان، عین سوالات رو با دانش اموزان کار میکنند.
کلا معلمی شده یک شغل سخیف و مضحک . شدیم مضحکه خاص و عام. مدیران سرشون با اولیا و دانش اموزان گرم میشه و معلمان فقط شده اند ابزار ارتقای کثیف و متقلبانه مدیران مناطق و مدارس.
ننگ بر این همه تقلب و کثافت اخلاقی و اداری و ....
پاسخ + 0 0 --
س 1397/03/27 - 17:46
یک راه حل از شهرستان ما همکار از نهضت سواد اموزی امده و ....
از 20 سوال که داده به دانش اموزان 10 سوالش میاد رشته کامپیوتر انهم


همکار حسابداری با سابقه 12 سال اموزش دفاعی یک شبه هنراموز شده
از روی مسله کتاب فقط عنوانش عوض میکنه و تایپ بعد نصفشان میافتند و ......
پاسخ + 0 0 --
دبیر ریاضی 1405/01/30 - 18:36
نمیدونم چی بگم!
متاسفانه فاتحه علم و دانش و آموزش خیلی وقته خونده شده
پاسخ + +14 -1 --
یک معلم 1397/03/25 - 19:39
باسلام
بهتراست کمپینی باعنوان،،نه به نمره کیلویی،،بین همکاران راه اندازی شودتاخودمان نخواهیم چیزی عوض نخواهدشد
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1397/03/26 - 13:59
موافقم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/03/26 - 20:51
فکر می کنید با این کمپین ارزش معلم بیشتر میشه وقتی اموزش و پرورش ما هزاران مشکل نگفته شده دارد وقتی معلمان با این جمعیت زیاد انگیزه ای برای تغییر ندارد حتی برای گرفتن حق خودش کاری انجام نمی دهد ایا با این کمپین تشکیل دادن چیزی عوض میشه به نظر من اموزش و پرورش و معلمین نیاز به یک فرمانده و رهبر دارد تا بتواند معلمین را با هم متحد کرده و حق خودشون رو بگیرن مثل این نباشه که یک عده میان میگن امسال حق التدریس قبول نمی کنیم بعدش پشت سرشون یه عده براش سرودست میشکنن خب وقتی خود معلم شان و منزلت خودش رو میاره پایین از مسئولین توقع زیادی نباید داشت امیدوارم تا قبل از سال تحصیلی جدید معلمین عزیز به حق خودشون توجه کنن با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه
پاسخ + 0 0 --
علی 1397/03/30 - 14:27
سلام. از معلمی فقط اعتبار نمره و امتحان مانده است. اگر قرار باشد آن را هم از دست بدهیم مانند داستان کسی است که بر شاخه درختی نشسته و آن را می برد...از نظر اخلاقی و شرعی و مبحث عدالت ورزی هم دادن نمره غیر واقعی ظلم آشکار است در حق افرادی که زحمت می کشند و با تلاش خودشان موفق می شوند...این کار نوعی خیانت است
پاسخ + +5 -1 --
معلم بدهکار 1397/03/29 - 01:44
آی نمره کیلویی آی دیپلم فرمایشی نبودبابا
پاسخ + +2 -1 --
سلما 1399/10/15 - 10:48
متاسفانه من هم دقیق تو همچین وضعیتی گیرکردم دانش اموز خیلی بی ادبانه و درکمال پررویی بدون حتی یک جلسه حاضربودن سرکلاس ازمن نمره میخواد و مدیرمدرسه که غیرانتفاعیه هم فشارمیاره کسی که 5گرفته رو نمره 20بدم و احتمالا چاره ای جز استعفا ندارم
پاسخ + 0 -5 --
دانش آموز 1401/03/05 - 21:55
سلام و احترام به معلم ها
من یک دانش آموز هستم که سه سال هست غیر حضوری در خواندم
او معلم های که می گویم نمره کیلویی نمیدیم فرمایش قابل احترام هست
معلم های که به فکرمنفعت هسن میگن ارزش های ما میارن پاین که ارزش آیا شما به فر این افتادین که همین نمره کیلویی نمیدین باعث گرفتن جون دانش آموز می‌شود آیا شما می‌دانید چند درصد از دانش آموز ها به فکر خود کشی افتادن ؟بعضی های که قوی هستن و خودکشی نکردن بی انگیز میشن و موجب ترک تحصیل می شودشما معلم عزیز که نمره کیلویی نمیدین رفتن توی مدرسه از چند نفر به پرسید آیا امسال قبول نشید چیکار می کنی به چند از دانش آموز های نهایی بگین توی برگ بنویسید بدون نام که اگر افتادید چیکار می کنید
آمار خودکشی دیدید ؟خیر
امسال بدون شک خیلی زیاد میشه
اگر به فهمید یکی از دانش آموز های خودت بخاطری که شما نمره ندادید و امسال مردود شد و رفته خودکشی کرد آیا شب راحت میتونید سرتون روی بالش بزارید و به خوابین ؟آیا شما معلم ها والدین شما نمی توانید ما را درک کنید ما فقد خودم می توانیم مشکل یک دانش آموز دیگر درک کنیم
پاسخ + 0 0 --
احمد 1401/07/28 - 20:47
داستان خوبی بود مشکل بنده نیست دانش اموز فکری خودکشی است بنده بعنوان یک معلم وظیفه دارم درس بدم و در حد درس دادنم از دانش اموز درس بخوام نه کمتر نه بیشتر
نخوندم جنابعالی مشکل بنده و همکاران بنده نیست اون رو خودت باید فکری به حالش کنی
پاسخ + 0 0 --
علی 1401/07/28 - 20:48
مشکل نبده نیست که شما فکر خودکشی هستی بنده در تدریسم کم نذاشتم و خیلی راحت م سرم را روی بالشت می گذارم اگر مشکل روحی داری پزشک را برای این روز گذاشتن
پاسخ + 0 0 --
دبیر ریاضی 1405/01/30 - 18:35
راستش دانش آموز باید بدونه که باید تلاش بکنه این استرس ها هم بخاطر والدین هست اگر یکم به بچه شون بگن اشکالی نداره امتحان بعدی ۲۰ بگیر دانش آموز هم میره تلاش میکنه مثلا من همیشه دانش آموزان را تشویق به تلاش می کنم
حتی اگر در شهریور باشد !
و حتی در خرداد ماه ۷ دانش آموز مردود شدند و در تابستان برای آنها کلاس تقویتی برگزار کردیم و اونا رو تشویق کردم و سرزنش نکردم و چی شد؟
کسی که نمره اش ۵.۲۵ شده بود
۱۶.۵ گرفت!
بنابراین وقتی دانش اموز در خرداد مردود می‌شود به جای اینکه گریه کند و والدین به جای اینکه سرزنش کنند باید به فکر تلاش برای امتحان بعدی باشند!
بنابراین مشکل از ما معلما نیست تروخدا درک کنید
معلمی که کیلویی نمره میده فقط میخواد از زیر کار در بره!
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1402/11/27 - 11:24
گاهی اوقات هم دبیران در نمره مستمر نمرهواقعی دانش آموز را نمی دهند.این مساله برای دختر من پیش آمده که از نفرات برتر مدرسه هست و دبیر ریاضی به دلخواه به نمره مستمر بعضی دانش آموزان حتی تا ۳ الی۴ نمره هم اضافه کرده اما دلش نیومده به فرزند من یک بیست و پنج صدم بده و وقتی دخترم اعتراض کرده با لحن خیلی بد جوابش رو داده و گفته که من به تو زیاد هم دادم در صورتیکه میانگین آزمون های کلاسی دختر من بالای ۱۹ بوده و گفته خودت رو با کسی مقایسه نکن آره دیگه آخه خون آنها رنگین تره.‌کلا نمره تکوینی دلبخواه معلم هستش و اینجوری جق و ناحق می کنن و رتبه های کلاس رو جابجا می کنن.
پاسخ + 0 0 --
صادقیان 1403/10/12 - 23:57
تو اگر درس خون باشی خودت نمره می گیری.
اگر حال نداری درس بخونی به معلم ارتباطی ندارند که می خوای خودت رو بکشی یا...
پاسخ + 0 0 --
دبیر ریاضی 1405/01/30 - 19:27
بله یک حقیقت تلخ در مدارس است گویی مسئولین نیز همین هدف را داشته اند که بی سوادی را گسترش دهند طرح هایی مثل ارزشیابی توصیفی نیز در همین راستا هست
تازه اولش قرار بود بدون مردودی باشه!!!
بعد دیگه قانون تجدیدی و مردودی به ابتدایی برگشت اما همچنان نمرات کیلویی وجود دارد
مثلا برای شرکت در آزمون سمپاد که شرطش داشتن خیلی خوب هستن همه غیرانتفاعی ها کیلویی خیلی خوب میدن!!! مثلا مدرسه ی غیرانتفاعی سعدی اصفهان نیز همین گونه میباشد متاسفانه ۲ کارنامه چاپ میشود شاید بهتر باشد مدارس غیردولتی تحت نظارت جدی قرار گیرند یا اینکه اصلا حذف شوند
پاسخ + 0 0 --
دبیر ریاضی 1405/01/30 - 19:34
نمره باید نمایانگر میزان یادگیری باشه متاسفانه فرهنگ ما غلط است (فرهنگ یاد نگیر و در رو! )
بهتر است تشویق کنیم تا تلاش کنند اینگونه بهتر است اکنون من که دبیر ریاضی متوسطه دوم هستم می بینم بچه ها در کلاس دهم هنوز جذر و توان بلد نیستند؟چرا چون درس نخواندند؟ چرا درس نخواندند؟ چون می دانستند در هر صورت نمره کیلویی می گیرند و قبول می شوند
تروخدا بفهمید بخدا من قصد ظلم ندارم
من فقط یادگیری دانش آموز برام مهمه
اینجوری که دارید پیش میرید میتونه به تربیت نیروی ناکارآمد بیانجامد!
همچنین الان دارید می بینید این نمرات کیلویی باعث بی سوادی می‌شوند و یک چیز را ذهن ذانش آموز تقویت می کنند ( در جامعه قانون وجود ندارد و میتوانی با تقلب و پارتی و رشوه و.... به راحتی به هدفت برسی)
چیزی که امروزه هم می بینیم!
سهمیه های کنکور،نمرات کیلویی
من نمیدونم چطور جواب این خیانت ها رو میدید
یک روزی متوجه میشید این رویه کاملا غلط است که ممکن است برای جبران آن دیر باشد!!
لطفا از من معلم بشنوید
ه
پاسخ + 0 0 --
دبیر ریاضی 1405/01/30 - 19:39
لطفا از این ننگ ها دوری کنید این نمره دادن کیلویی بسیار غلط است و متاسفانه موجب عوارض زیادی می‌شود
از من معلم بشنوید
اگر هم میخواهید در جهل و نادانی بمانید و بی سوادی را گسترش دهید (که این بر خلاف دین اسلام است چون در دین اسلام دستور مبارزه با بی سوادی داده شده )
خب وقتی با مصوبات عجیب شکاف آموزشی ایجاد می کنید و عدالت آموزشی را از بین می برید
وقتی به نمره دادن کیلویی و با تبعیض مجوز می دهید!
متاسفم
ننگ بر این کار و افرادی که به این ننگ تن داده اند!!!
پاسخ + 0 0 --
محمد 1405/01/31 - 11:53
وای! متاسفم واقعا خیلی فاجعه است
تازه با این وضعیت شرط معدل در کنکور هم گذاشتن!
پاسخ + 0 0 --
محمد 1405/01/31 - 11:54
اصلا اگه دست من بود میگفتم نمره مستمر رو از کارنامه حذف کنن
پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1403/04/18 - 10:50
من اگر معلم باشم به همه شاگردان نمره بیست ۲۰ نمره ۲۰ میدهم
پاسخ + 0 0 --
دبیر ریاضی 1405/01/30 - 18:31
همون بهتر که نیستی آخه برای چی؟
شما فقط میخواهید از زیر کار در برید
فکر می‌کنید به دانش آموز لطف می کنید در صورتی که اصلا یادگیری اونا براتون مهم نیست!!
من به جای این کار دانش آموزان را تشویق به درس خواندن و تلاش می کنم
حتی اگر مجبور شوم در تابستان هم بیایم می آیم
پاسخ + +1 -2 --
علی 1403/10/29 - 16:43
با سلام مگه چیمیشه یکم ارفاق تشویق کنی از ارزشت کم نمیشه انسانیت به آدم باقی میماند
پاسخ + 0 0 --
دبیر ریاضی 1405/01/30 - 18:30
تشویق می کنیم توی شهریور تلاش کنه نمره کیلویی و بیهوده نمی دهیم!
شما هم لطفا متوجه شوید نمره دادن بدون حساب و کتاب خوب نیست
پاسخ + +1 0 --
دبیر ریاضی 1405/01/30 - 18:29
واقعا اصلا ارزش آموزش رو آوردید پایین متاسفم براتون
چه این چه سهمیه های کنکور و.....
من هم نمره کیلویی ندادم،نمی‌دهم و نخواهم داد هیچ کسی هم نمی‌تواند نظر من را تغییر دهد
من نمیدونم چرا بعضیا میگن که معلمانی که ارفاق میکنن بهترن! در صورتی که اونا فقط میخوان از زیر کار در برن و یادگیری درست دانش آموز برشون اهمیت نداره
اصلا شاید برای مسئولان هم اهمیت نداشته باشد
چون از شیوه برخوردشان معلوم هستش!
حتی با اجرای طرح هایی مثل ارزشیابی توصیفی دانش اموزان گستاخ تر و حتی بی سواد تر شده اند
تازه اولش قرار بود بدون مردودی باشه من نمیدونم با کدوم عقلی؟؟
بعدش مردودی اومد دوباره ولی کمتر کسی مردود میشه
پاسخ + 0 0 --
محمد 1405/01/31 - 11:50
بله متاسفانه اصلا به معلم ها گوش نمی‌دهند
من هم مخالف نمره دادن کیلویی هستم اینکار در کوتاه مدت میتونه آمار مردودی رو کاهش بده و در ظاهر رضایت اکثریت را جلب کنه اما در بلند مدت عواقب ویرانگری برای نظام آموزشی دارد مثلا با این نمره دادن کیلویی مثل سهمیه های کنکور است اینگونه دانش آموزان می گویند چرا درس بخوانم وقتی همه قبول می شوند و کیلویی نمره می گیرند؟
اینجوری درس هاشون رو یاد نمی گیرن و سطح علمی جامعه پایین میاد چیزی که داریم می بینیم
دانش آموز در متوسطه اول بلد نیست بخواند!
کلمه سرزمین را می نویسه صرظمین
و با بقیه حرفاتون هم موافقم و امیدوارم ارزشیابی نمره ای به ابتدایی برگرده اینجوری دانش آموزان بی سواد بالا می آیند
پاسخ + 0 0 --
محمد 1405/01/31 - 11:50
بله متاسفانه اصلا به معلم ها گوش نمی‌دهند
من هم مخالف نمره دادن کیلویی هستم اینکار در کوتاه مدت میتونه آمار مردودی رو کاهش بده و در ظاهر رضایت اکثریت را جلب کنه اما در بلند مدت عواقب ویرانگری برای نظام آموزشی دارد مثلا با این نمره دادن کیلویی مثل سهمیه های کنکور است اینگونه دانش آموزان می گویند چرا درس بخوانم وقتی همه قبول می شوند و کیلویی نمره می گیرند؟
اینجوری درس هاشون رو یاد نمی گیرن و سطح علمی جامعه پایین میاد چیزی که داریم می بینیم
دانش آموز در متوسطه اول بلد نیست بخواند!
کلمه سرزمین را می نویسه صرظمین
و با بقیه حرفاتون هم موافقم و امیدوارم ارزشیابی نمره ای به ابتدایی برگرده اینجوری دانش آموزان بی سواد بالا می آیند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

نظرسنجی

" صلح و فرهنگ گفت و شنود " را در کتاب های درسی و در فضای غالب مدارس چگونه ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور