صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" مراکزی مثل مرکز تحقیقات معلمان به محل تجمع بیکاران و افراد فراری از تدریس تبدیل شده است ، موقع سازماندهی معلمان هر کس بهانه ای می جوید که به آنجا پناه ببرد "

انتقاد از عملکرد اداره آموزش و پرورش سمیرم

معلم/ سمیرم

انتقاد از عملکرد اداره آموزش و پرورش سمیرم

دو سه مدرسه دخترانه ، یکی متوسطه اول با کمتر از 30 دانش آموز (سمانه) و یک مدرسه دخترانه متوسطه دوم با زیر 40 دانش آموز (کوی ماندگار) و مدرسه متوسطه دوم دیگر با عملکرد بسیار ضعیف مدیر مدرسه که به دلیل بیماری توان مدیریت مدرسه را ندارد و مدام در مرخصی به سر می برد یا با تاخیر به مدرسه می آید اداره می شود. هیچ لزومی ندارد که کسی که قبلا مدیر بوده ، مدیر باقی بماند و به هر نحوی شده حتی ظلم به حقوق دانش آموزان مدیر بماند. مگر کمبود نیروی انسانی نداریم ؟

پس این افراد را یا سر کلاسهای درس بفرستید یا بازنشسته اجباری کنید. معلم و دانش آموز در این مدارس دچار افسردگی می شوند . اگر آموزش و پرورش این پست های غیر ضروری را کاهش می داد مشکل کمبود نیرو حل می شد.

چه اشکالی دارد آموزشگاه متوسطه دومی که آمار دانش آموزانش کم است ضمیمه متوسطه اول شود که در این منطقه سالهاست به خاطر نفوذی که برخی مدیران دارند اعمال نمی شود؟!
متاسفانه مدیریت ضعیف رئیس اداره و مسائلی از قبیل محله گرایی ها و باندبازی ها و ..... وضعیت اسفباری را در این شهرستان به وجود آورده است. مراکزی مثل مرکز تحقیقات معلمان به محل تجمع بیکاران و افراد فراری از تدریس تبدیل شده است ، موقع سازماندهی معلمان ،هر کس بهانه ای می جوید که به آنجا پناه ببرد.

وجود چنین مرکزی با پست های من درآوردی و اضافی مثل مدیر گروههای درسی و مسئول پژوهش و ..... که عملا کار مفیدی انجام نمی دهند (حداقل در این شهرستان) حق الناس است.

مطمئنا اگر آموزش و پرورش به این افراد مسئولیت می سپرد عمرا که سراغ این کارها می رفتند. سراغ هر بیکار و مازادی را می گیریم می گویند فلان پست را در مرکز تحقیقات دارد.
در انتخاب معلم نمونه هم قانون خاصی اجرا نمی شود. در مدرسه رای گیری می شود و معمولا معلمان به همکاران در شرف بازنشستگی رای می دهند اما وقتی پای اداره در میان می آید با پارتی بازی معلم کم سابقه انتخاب می شود. هر کس هم اعتراض کند یا مثل ما چنین مطلبی را جایی بفرستد می گویند پست می خواهد و .... یا اگر حدس اشتباهی بزنند که نویسنده انتقاد فلان شخص بوده یه به خودش پست می دهند یا خانمش تا سرگرم شوند و دخالت نکنند.
صد رحمت به مدیر قبلی آقای موسوی که برای حل مشکلاتی که مطرح شد مثل مدارس کم جمعیت هم خیلی تلاش کرد ولی بازهم دخالت های کارشناسان اداره مانع موفقیت ایشان شد .ایشان حرف معلمان را خوب گوش می داد و قول پیگیری می داد . اما مدیر فعلی حتی قول هم نمی دهد و مقصر را دیگران می داند. وقتی می بینیم این قدر راحت می شود مدیر و مسئول شد و کاری نکرد و تغییری ایجاد نکرد، حتی حرف تازه ای نزد و پیگیر مشکلی نبود هوس مدیریت به سرمان می زند.

 

( انتشار مطالب و نظرات در این رسانه به معنای تایید محتوای آنان نیست .صدای معلم آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند . )


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 28 ارديبهشت 1397 12:07 خوانده شده: 1145 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +13 0 --
mid term 1397/02/28 - 17:43
من سی سال کارکردم از ابتدای خدمتم تاالان5نفردر مرکزکذایی تحیقیقات بودندویکمشت جفنگ سرهم میکردنداسمش رامیگذاشتندتحقیق ودر یک تحقیق! یکنفرمیشدمحقق!دیگری میشداستادراهنماوسومی و چهارممی که لعنت خداوملائکه برهر5تایشان باد میشدنداستادمشاوروجفنگ امسال که تمام میشد سال بعدیک ابله نادان بیسرو پای دیگرازهمین5تامیشد محقق وهمین وضع فلاکت بارادامه پیدامیکردتاالان. سه تامدیرکل امدندورفتندودوتایشان به جهان دیگررفتند امااین5تن ال حماقت همینطورمانده اندنظری روابط عمومی اگرغیرت وعرضه داردهمینجا فی المجلس پیام بدهدتامن اسم ادرس ان5تن منحوس و خودم رادر اختیارش قراردهم وبرودبررسی کنداگریک کلمه خلاف واقع بودبیایدبااسم ورسم شرافت مراهمینجاببردمن میدانم که امثال نظری عرضه چنین کارهایی راندارند فقط میخواهم به شماعزیزان ثابتکنم که اینهاچه مقدار پست و حقیروفرومایه اند.اینهایادگرفته اندکه کلاهشان را بالاتربگذارند و با دهان پر بیایندشکرخوری.بخدا قسم متاسفم برای سیستمی که وزیرش یکی مثل بطحایی است که عرضه اداره یک کلاس ششم را نداردمن منتظرافاضات نظری هستم یا هر کسی که فکر میکند اندک ابرویی در این سیستم لجن دارد.
پاسخ + +4 -1 --
محمد 1397/02/28 - 20:37
پست هایی از این دست فراوانند و در هر منطقه تعدادی وجود دارد : کارشناس کانون ، مسوول پژوهش سرا ، مسوول آزمایشگاه ، سالن ورزشی و ...
بعضی مشکلات بخاطر قوانین وزارتی هستند مثلا مدرسه ابتدایی با کمتر از 30 دانش آموز ضمیمه متوسطه شده و عملا رها می شود ولی متوسطه دوم با 18 دانش آموز با یک معاون دبیر اداره می شود . گویی دبستان اهمیت ندارد .
بیشتر مشکلات اعتباری به دلیل همین پست های اضافی ادارات و بخش های غیرضروری است . اضافه کاری و حق کارشناسی و مزایای زیادی که به این پست ها تعلق می گیرد باید حذف شوند .
پاسخ + +4 0 --
دبیر 1397/03/01 - 19:49
متاسفانه مسئولین اداره به جای اینکه ریشه ای این مشکلات را حل کنند با مدیران مدارس جلسه اضطراری می گیرند و از ترس بازرسین استانی و ..... که اگر آن ها هم کارشان درست باشد، به مدیران اعلان آماده باش می کنند و مدیران بدبخت ناتوان هم به صوری سازی می پردازند
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1399/02/21 - 00:56
نمیدونم چند نفر هستند انگار اداره ارث پدریشان هست یکی نیست بگه خب دو ساعت هم برو سرکلاس تا حقوقت حلال بشه
یه عده هم پژوهش سرا و مرکز تحقیقات شده ارث پدرشون و راحت بی دردسر خدمت میکنند
پاسخ + 0 0 --
ساره 1399/07/07 - 22:01
من تو این دوتا مدرسه ای که جمعیت کمتر از 30 تا داشت بودم مدیر یکی از همین مدارس همیشه یا دیر میومد یا زود میرفت هیچکس هم نمیتونست بهش حرفی بزنه تازه اگه یه روز هم میخواستی مرخصی بگیری الم شنگه ای به پا می‌کرد خلاصه یه روز با هزار زور نرفتم و مرخصی گرفتم اخرش همون روز زنگ زد و از زهر مار بدتر کرد روزم رو الکی گفت از اداره میخوان بیان بازدید باید فلان فرم و فلان متن رو آماده کنی هنوز تا هنوزه نفرینش میکنم بعضی مدیرها واقعا باید بعد بازنشستگی تو خونه بشینن عذاب بدجنس بازی هایی که سر معلمها درآوردن رو بکشن
پاسخ + 0 0 --
ساره 1399/07/07 - 22:01
من تو این دوتا مدرسه ای که جمعیت کمتر از 30 تا داشت بودم مدیر یکی از همین مدارس همیشه یا دیر میومد یا زود میرفت هیچکس هم نمیتونست بهش حرفی بزنه تازه اگه یه روز هم میخواستی مرخصی بگیری الم شنگه ای به پا می‌کرد خلاصه یه روز با هزار زور نرفتم و مرخصی گرفتم اخرش همون روز زنگ زد و از زهر مار بدتر کرد روزم رو الکی گفت از اداره میخوان بیان بازدید باید فلان فرم و فلان متن رو آماده کنی هنوز تا هنوزه نفرینش میکنم بعضی مدیرها واقعا باید بعد بازنشستگی تو خونه بشینن عذاب بدجنس بازی هایی که سر معلمها درآوردن رو بکشن
پاسخ + 0 0 --
خ 1400/02/26 - 22:55
چرا می گویند معلم نیست مدارس کم جمیعت جمع شود بعضی را ضمیمه کنند بعضی دوایر اداره کاری ندارد برود کلاس تعهد آموزش را داده ای حلال نیست حقوق

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور