صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سعید شهسوار زاده / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

نقدي بر انتشار کاريکاتور همشهری و فضاي ملتهب آموزش و پرورش

زماني که 670 ميليارد دلار فقط درآمد نفتي داشتيم ، حق عائله مندي آموزگارانˏ جامعه  پرداخت نشد و برخي از قلم به دستان و رسانه ها که در خواب بودند و به وظايف خود عمل نکرده و مواجب گرفتند  ؛ اگر آن زمان اجازه نقد و اعتراضي بود و کاريکاتوري براي احقاق حقوق معلمان منتشر مي شد قطعأ امروز جامعه فرهنگيان کشور اين چنين ملتهب نبود

1سعید شهسوارزاده. مطالبات فرهنگيان فرهيخته از گذشته انباشته شده است
به عنوان مثال يکي از مطالبات انباشته شده معلمان کسري بودجه 1800 ميليار توماني پايان سال 1393 است که 1400 ميليارد تومان آن کسري مربوط به سال 1392 مي باشد . از فهرست کسري هاي آموزش و پرورش برخي مربوط به سال 1386 و 1387 مي باشد که کمک هزينه عائله مندي از جمله اين موارد است  يا بدهي 250 ميليارد توماني آموزش و پرورش از سال 1389 به شرکت بيمه ايران بابت  بيمه طلايي مي باشد . عدم پرداخت اين بدهي تا کنون ، منجر شده تا در سال  1394 فرهنگيان براي بهره مندي از بيمه طلايي ( به اعضاي هر نفر ) 40 هزار تومان ماهانه بپردازند !
تصديق مي فرماييد ، زماني که 670 ميليارد دلار فقط درآمد نفتي داشتيم ، حق عائله مندي آموزگارانˏ جامعه  پرداخت نشد و برخي از قلم به دستان و رسانه ها که در خواب بودند و به وظايف خود عمل نکرده و مواجب گرفتند  ؛ اگر آن زمان اجازه نقد واعتراضي بود و کاريکاتوري براي احقاق حقوق معلمان منتشر مي شد قطعأ امروز جامعه فرهنگيان کشور اين چنين ملتهب نبود .
بر خود واجب مي دانم که سر تعظيم در برابر  قلم به دستان و رسانه هايي فرود آورم که آن زمان هم بيدار بودند و بي تدبيري دولت هاي نهم و دهم نقد را نمودند و هزينه پرداختند .
2. امروز که چالش ها ، تبعيض ها ، مطالبات انباشته شده و ... آموزش و پرورش رو نمايي شده است و دلسوزان تلاش مي کنند  راهکاري مناسب ارائه نمايند تا احقاق حقوق معلمان در راستاي منافع ملي جامعه باشد بر تشکل هاي مدني ، رسانه ها، فرهيختگان و... واجب است به فرصت طلبان عوام فريب اجازه ندهند بر التهاب جامعه بيفزايند  و از آب گل آلود براي خود ماهي بگيرند .
قابل ذکر است که دولت تدبير و اميد و آموزش و پرورش آن در ابتداي کار خود 750 چالش ( ارثيه ) را در 5 دسته تقسميم بندي نموده و از خبرنگاران خواسته با تشکيل انجمن هاي تخصصي در حوزه آموزش و پرورش ورود پيدا کنند و بر خلاف دولت هاي نهم و دهم تشکل هاي مدني را به رسميت شناخته است و نماينده اي هم براي ارتباط با تشکل هاي مدني در آموزش و پرورش انتخاب نموده است .
اگر همه يا قاطبه ي رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي با تشکيل انجمن هاي تخصصي  در حوزه آموزش و پرورش  و بسيج خرد جمعي براي تحليل و ارائه طريق ، راه گفت و گو و تبادل نظر با تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش را پيشه کرده بودند و با دولت تعامل  مي نمودند امروز جامعه فرهنگي تا اين حد ملتهب نبود !
در سايه بي تدبيري برخي قلم به دستان و رسانه ها ، عوام فريبان فرصت طلب ، اميدوار شدند  تلاش نمايند  تا با ايجاد جوˏ نا آرام ، تحقق مطالبات فرهنگيان را از کانال مدني منحرف کنند ،کارˏ کارشناسي ، مذاکره ، گفت و گو مغفول بماند و از سوي ديگر امنيت فرهنگي ايجاد شده با فرهنگ امنيتي جابه جا شود .
 سکوت در برابر التهاب موجود در جامعه ، بدتر از آن  نمک بر روي زخم پاشيدن بي تدبيري است  . بازهم برخود واجب مي دانم از روزنامه مورد اعتماد جامعه ( روزنامه اعتماد ) که به رسالت خود عمل مي کند و به عنوان رکن چهارم دموکراسي با صفحه زرين " مدرسه " روز هاي چهار شنبه در چند ماه اخير به کمک آموزش و پروش شتافته  تا چاش هاي آن را به ديد همگان ، نمايان سازد و به نخبگان ، وظيفه به عمل را ياد آوري مي نمايد تقدير و تشکر نمايم .
3. تحقق مطالبات انباشته شده ي فرهيختگان و رفع چالش هاي آموزش و پرورش نياز دارد تا خانه ملت ، رسانه ها به ويژه رسانه ملي ، نهادهاي تصميم گيري و تصميم سازي و ... به توصيه بالاترين مقام کشور  عمل نمايند و با همدلي ، همزباني ، همفکري ، همکاري و تعامل با دولت در سايه عقلانيت راه حل هاي کارشناسي شده ارائه نمايند و التهاب را از جامعه دور نمايند به وظايف خود عمل کنند. هر اقدام  هيجاني ،عجولانه از سوي فرهنگيان  يا مسئولين که به مثابه افزودن هيزم به آتش باشد ، آتشي که دود آن براي ملت وسودش براي عوام فريبان فرصت طلب مي باشد . نابخشودني است  .
محروم شدن جامعه ملتهب امروزي از  خردورزي  عليرضا هاشمي دبير کل سازمان معلمان ايران که همواره مبلغ و مدافع اعتدال ، عقلانيت مي باشد براي جامعه فرهنگيان به شدت مضر مي باشد ، زيرا در جامعه فرهنگي طي اين چند روز با شگفت زدگي بيان مي کند ، پاسخ اعتدال و عقلانيت چيست ؟  
چاپ مجدد کاريکاتور قديمي ، معلمان را هيجان زده مي نمايد و احتمال اقدامات  عجولانه را افزايش مي دهد !


4. سخني با مديريت محترم روزنامه همشهري :
اينکه کاريکاتور مذکور متعلق به چه زماني و در چه رابطه اي بوده است ، يک موضوع جداگانه است ولي انتشار آن در روزنامه همشهري در شرايط ملتهب امروز جامعه ، بي تدبيري محض است .
از آنجايي که چالش هاي فرهنگي تنها راه حل فرهنگي دارد از روزنامه همشهري و مديريت محترم آن انتظار مي رود :
الف :مديريت محترم روزنامه همشهري ابتدا از همه فرهيختگان پوزش رسمي و بلاشرط بطلبد  تا از شدت التهابات کاسته شود . ( پوزشˏ همراه توجيه ، عذر بدتر از گناه است . با مراجعه به نظرات فراوان معترضين که در پي نونشت  کاريکاتوردر سايت وزين " گروه سخن معلم " درج شده است نشان مي دهد که فرهيختگان تاکنون اين پوزش را نپذيرفته اند . )  
ب : مديريت محترم روزنامه همشهري در راستاي رسالت رسانه اي ، همدلي و همزباني با دولت ، تدبير را پيشه کند و با تشکيل گروه تخصصي در حوزه آموزش و پرورش در کنار تشکل هاي مدني به بررسي کارشناسانه  چالش ها بپردازد و  درسايه نگاه فراجناحي ، عزم ملي و همگاني ، راهکارهاي مناسب و همسو با سند چشم انداز و ...براي برطرف نمودن چالش ها ي آموزش و پرورش ارائه نمايد.با ايجاد اميد در جامعه ، بويژه در بين  فرهيختگان التهاب را آز آموزش و پرورش دور نمايد .
5. اميد است از امروز تشکل هاي مدني در چارجوب قانون ، به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين به وظايف تشکيلاتي خود عمل کرده و گفت و گو ، چانه زني ، تعامل سازنده با مسئولين ، به ويژه کار گروه تعيين شده از سوي رئيس جمهور منتخبˏ مردم را نهادينه نمايند و اجازه ندهند  فرصت طلبان عوام فريب بيش از اين جامعه را ملتهب کنند .

 با تقديم احترامات شايسته  ارادتمند شما شهسوارزاده

یکشنبه, 06 ارديبهشت 1394 22:30 خوانده شده: 2577 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 -10 --
ناشناس 1394/02/06 - 23:32
دست به دست هم دهیم به مهر
فرهنگیان شایسته ای به مجلس بفرست.
پاسخ + +7 -3 --
ناشناس 1394/02/07 - 05:33
اصولا همه مشكلات كشور مربوط به دوره هاى قبل است ولى وظيفه دولت جديد حل اين مشكلات است اين دولت را انتخاب كرده ايم كه اين مشكلات را حل كند كه به نظر مى رسد در حل مشكلات ناتوان است .
پاسخ + +9 -2 --
ناشناس 1394/02/07 - 05:33
اصولا همه مشكلات كشور مربوط به دوره هاى قبل است ولى وظيفه دولت جديد حل اين مشكلات است اين دولت را انتخاب كرده ايم كه اين مشكلات را حل كند كه به نظر مى رسد در حل مشكلات ناتوان است .
پاسخ + +4 -1 --
احمد 1394/02/07 - 09:45
30 سال است مانند یک برده رسمی که برای ان حکم و فیش صادر می کنند کار میکنم شاگرد کلاس پنجم من در نیروی انتظامی دو برابر من حقوق می گیرد مزایای غیر نقدی جدا
پاسخ + 0 0 --
مهدی کارتول 1394/02/07 - 23:45
من معلمم و برادرم توی نیروی انتظامی سرگرد است فیش حقوقیشون رو دیدم زیاد تفاوتی با فیش ما نمکنه با لیسانس و 15 سال سابقه 1700 می گیره البته یه کم امکانات جانبی دارن ولی از طرفی تو عزا و عید آماده باشن
پاسخ + +7 0 --
علی 1394/02/07 - 09:50
با سلام
با این آمار کاملا کذب،نمی توانید مرده را زنده کنید.وزیر محترم چون شهامت بین این دروغ پردازی ها را ندارد .به شما مامریت داده،است
الحمد لله معلمان آگاهند.
پاسخ + +8 0 --
رحیم 1394/02/07 - 10:23
مسولین آموزش و پرورش شدند چوپان دروغگو هی داد می زنند در صدا وسیما و رسانه ها معوقات و مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود فرهنگیان هم هرروز حسابشان را کنترل می کنند ولی خبری نشد بعداز یک سال به ما می خندند چوپان دروغگو هم هروز مردم را از کار وزندگی می انداخت وبه دروغ می گفت مردم کمک گرگ آمد گرگ آمد عاقبتش را دیدید
پاسخ + +13 -1 --
کمالوند 1394/02/07 - 12:02
لعنت بر دروغگویان لعنت به آنان که پول برای بازیکنان فوتبال ، بازیگران سینما ، مربی خارجی کلمن و... دارند ولی حقوق حقه معلم را نمی دهند . واگذارتان به خدا می کنیم
پاسخ + +7 -1 --
جواد 1394/02/07 - 13:06
الغریق یتشبث بکل حشیش اقا جان بنده کارمند رفاه بودم اموزش وپرورش تا فروردین 92 بدهی خود به بیمه ایران را داده بابا توجیه نکنید برای مردم لااقل حداقل عقلی هم قایل باشید
پاسخ + 0 0 --
ali 1394/02/07 - 17:28
سلام
اقا جواد مشکل همین است که فرمودید . مسئولین ما خود راعقل کل می دانند ومعلم را ......... نمی دانم چی بنویسم که شرمم می اید.
پاسخ + +7 -1 --
بابایی 1394/02/07 - 13:11
کی بود؟کی بود؟من نبودماقای شهسواری راستش را بگو چقدر گرفتی تا در مدح ... شعر بسرایی ازاده باش چرا ...
پاسخ + 0 -8 --
شهسوارزاده 1394/02/07 - 14:07
به نام دوست
استاد گرانقدر ناشناس 32 دقيقه بامداد 7 ارديبهشت بدرستي فرموده ايد که دولت جديد (که منتخب ملت ايران است اين قسمت از اينجانب است . ) انتخاب شده است که مشکلات و بي تدبيري هاي دولت نهم ودهم را بر طرف کند . تا اينجا با هم وجه مشترک داريم . اما در ادامه مي فرماييد به نظر مي رسد اين دولت در حل مشکلات ناتوان بوده است . اين فرمايش شما را باهم کمي مرور مي کنيم که قضاوت آن را هم با خوانندگان محترم مي سپاريم .
در دولت نهم و دهم نه شما دست به قلم بوديد و نه بنده و آنان که دست به قلم بودند ند هزينه سنگيني پرداختند که سر تعظيم در مقابلشان فرود آوردم .
ادامه دارد
پاسخ + 0 -8 --
شهسوارزاده 1394/02/07 - 14:08
ادامه نظر:
در آن زمان که حداقل فقط670 ميليارد دلار درآمد ارزي داشتيم کدام ساختار اقصتصادي اصلاح شد و چقدر به توليد ناخالص ملي افزوده شد ؟ چرا رشد اقتصادي منفي و تورم بيش از 42% را تجربه کرديم ؟چرا در گفتگو با جهان سياست برد ، برد را مطرح نکرديم و جهان را يکپارچه نگریستیم ؟ در صورتيکه امروز شاهد هستيم در سايه مذاکره شکاف عميق در معادلات جهاني ايجاد شده و نتانياهو و امثال ايشان بازنده اصلي صحنه بين اللمللي مي باشند . تورم 42% مهار شده است و به زير 20% رسيده است .
شايد شما کاهش قيمت نفت به زير مقدار تعيين شده در بودجه سال 1393 را که منجر به کسر بودجه شده است را ناتواني دولت مي دانيد ؟ شايد شما بودجه انقباضي براي مهار تورم را ناتواني دولت يازدهم مي دانيد ؟ شايد نشر کاريکاتور روزنامه همشهري ، کليپ بيژن و توهين به معلمان را ناتواني اين دولت مي دانيد ؟ و ...
شايد ورود تشکل هاي مدني و رسانه ها بعنوان رکن چهارم دموکراسي را در حوزه آموزش وپرورش نا تواني دولت تدبير و اميد مي دانيد ؟ وبسيار شايد هاي ديگر
ادامه دارد .
پاسخ + 0 -8 --
شهسوارزاده 1394/02/07 - 14:09
ادامه نظر :
البته ناگفته نماند که اينجانب همانند بسياري از فرهيختگان کشور ، تبعيض ، تفاوت ، تحقير ، فقر و فرق بين فرهنگيان را بر نمي تابم و به آن اعتراض دارم در همين مقاله رسانه هاي که در دولت هاي نهم ودهم سکوت کردند و مواجب گرفتند را به نقد کشيده ام و عرض کرده ام :
" امروز که چالش ها ، تبعيض ها ، مطالبات انباشته شده و ... آموزش و پرورش رو نمايي شده است و دلسوزان تلاش مي کنند راهکاري مناسب ارائه نمايند تا احقاق حقوق معلمان در راستاي منافع ملي جامعه باشد بر تشکل هاي مدني ، رسانه ها، فرهيختگان و... واجب است به فرصت طلبان عوام فريب اجازه ندهند بر التهاب جامعه بيفزايند و از آب گل آلود براي خود ماهي بگيرند . "
ادامه دارد
پاسخ + 0 -8 --
شهسوارزاده 1394/02/07 - 14:11
ادامه نظر :
بنده عرض کرده ام :
" احقاق مطالبات انباشته شده ي فرهيختگان و رفع چالش هاي آموزش و پرورش نياز دارد تا خانه ملت ، رسانه ها به ويژه رسانه ملي ، نهادهاي تصميم گيري و تصميم سازي و ... به توصيه بالاترين مقام کشور عمل نمايند و با همدلي ، همزباني ، همفکري ، همکاري و تعامل با دولت در سايه عقلانيت راه حل هاي کارشناسي شده ارائه نمايند و التهاب را از جامعه دور نمايند به وظايف خود عمل کنند. هر اقدام هيجاني ،عجولانه از سوي فرهنگيان يا مسئولين که به مثابه افزودن هيزم به آتش باشد ، آتشي که دود آن براي ملت وسودش براي عوام فريبان فرصت طلب مي باشد . نابخشودني است ."
پس تصديق مي فرماييد که بنده هم هماننده فرهيختگان عزيز خواهان تحقق مطالبات انباشته شده هستم .! فقط بايد مراقب باشيم که در رستاي تحقق اين مطالبات منزلت اجتماعي معلم بيش از اين خدشه دار نشود و منافع صنفي معلمان در راستاي منافع ملي ملت و مصالح کشور است . به گونه اي عمل کنيم که عوام فريبان فرصت طلب هم موج سواري نکنند .!
با تقديم احترام شايسته ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/02/07 - 19:00
جناب شهسوار زاده با سلام و احترام.
فقط زحمت بکشید با همراهی خدا یک زنگ بزنید.به بیمه ایران یا خود وزارت اگر از 250 ملیارد بیمه طلایی که فرمودید.از قبل باقی مانده درست بود.که هیچ اگر درست نبود یک جوری با خدا حلش کن.وبدان آمار و ارقامهای عیر مستند ارائه نفرمایید.ظلم پایه ندارد. از یک جایی می زند بیرون.ارادتمند.
پاسخ + 0 -7 --
شهسوارزاده 1394/02/07 - 23:38
ادامه نظر :

" وي از تغيير بيمه طلايي فرهنگيان در سال ?? نيز خبر داد و افزود: ارديبهشت امسال چهار بسته بيمه اي با شرايط متنوع جايگزين بيمه طلايي فرهنگيان مي شود. معاون پشتيباني وزير آموزش و پرورش ادامه داد: حق سهم پرداختي فرهنگيان در هر يک از چهار بسته بيمه اي متفاوت است و فرهنگيان مي توانند بر اساس نوع خدمات درماني که در هر بسته ارائه مي شود نوع بسته بيمه خود را انتخاب کنند. بطحايي گفت: در يکي از بسته هاي بيمه اي خدمات عينک و دندانپزشکي براي فرهنگيان در نظر گرفته شده است. وي افزود: به دليل بروز مشکلات مالي آموزش و پرورش در سال ?? اين وزارتخانه ??? ميليارد تومان به شرکت بيمه آتيه سازان حافظ بدهکار است که در چند روز آينده پرداخت ميشود. معاون پشتيباني وزير آموزش و پرورش گفت: بر اساس قراردادي که سال گذشته با شرکت بيمه آتيه سازان حافظ بسته شده است اين شرکت بيمه اي ملزم به ارائه خدمات بستري و کلينيکي به فرهنگيان تا پايان ارديبهشت خواهد بود. "
ادامه دارد
پاسخ + 0 -7 --
شهسوارزاده 1394/02/07 - 23:42
ادامه نظر :
....
" برزگر گفت: همچنین وزارت آموزش و پرورش نیز حدود 108 میلیارد تومان به ما بدهکار است که با بدهی دو سازمان دیگر میزان مطالبات ما در مجموع به حدود 250 میلیارد تومان می رسد."
علم رياضي و منطق حکم مي کند وقتي 400 ميليارد تومان آموزش و پرورش به بيمه ايران بدهي داشته و به 108 ميليارد تومان رسيده سپس به صفر ختم شده قطعأ عدد 250 ميليارد تومان ساختگي نمي باشد .

انسان موجودي ممکن الخطا مي باشد و بنده سرا پا تقصيرمط باشم ،خداوند بزرگ را شاکرم که عيب يا عيوب بنده را مي پوشاند. وهمواره از خداوند منان طلب آمورزش دارم .
با تقديم احترامات شايسته – ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/02/08 - 08:47
آقای شهسوار زاده سلام
بناز به استدلالهایی که صغرای آنها باطل است. شمارا به کبرای غلط می اندازد.شفافتر میگویم.اگر کسی پیدا کرد ی که از اردیبهشت 92به قبل یک ریال بدهی به بیمه ایران وجود دارد.سخن جنابعالی صحیح است.
حتما جنابعالی می دانید. اگر بدهی وجود داشت .در همان زمان قبل بیمه تعطیل می شد.
من فکر می کنم همین یک مورد را دقیقا بررسی فرمایید قلم دلسوزانه شما به شکل دیگری بنگارد.چراسخنی می فرمایید. که 900000معلم آنرا ملموس نمی پسندد!ضمناقرار داد.دولت قبل تا اردیبهشت93 اعتبار داشت واجراشد.تا8ماه از این دولت !!اگر بدهی دارد مال همان 8ماه است.واز اردیبهشت 93 مشکل پیدا کرد.آن مصاحبه ها مربوط به بدهی،همان 8ماه است.الشاهد هو الحاکم
پاسخ + 0 -7 --
شهسوارزاده 1394/02/08 - 22:08
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب آقاي معلم 9:47 روز 8 ارديبهشت ، سلام و عرض احترام از حضرتعالي بسيار تشکر مي کنم و دعاي گوي حضرتعالي مي باشم که نکات قابل توجهي را اشاره فرموده ايد .
احتمال دارد اختلاف مبحث بين بنده حقير و حضرتعالي سر دو موضوع جداگانه باشد .نظر بنده بدهي دولت به شرکت محترم بيمه ايران است . شايد حضرتعالي بدهي بيمه به فرهنگيان را مطرح مي فرماييد :
1. " اگر کسی پیدا کرد ی که از اردیبهشت 92به قبل یک ریال بدهی به بیمه ایران وجود دارد "
اطلاعات بنده در اين مورد به اندازه شما نيست که مي فرماييد: " 900 هزار معلم آنرا ملموس نمي پسندند ! " از آنجايکه در اين زمينه اطلاعي ندارم وارد بحث نمي شوم .
2. شما استاد گرامي مي فرماييد اگر بدهي دارد مال همان 8 ماه دولت روحاني تا ارديبهشت سال 1393 است . از بيان حضرتعالي اينگونه استباط مي کنم تا مرداد 1392 قرارداد درست عمل شده است و طي 8 ماه بدهي انباشته شده است تا در مرداد 93 به 400 ميليارد تومان رسيده است .
ادامه دارد .
پاسخ + 0 -7 --
شهسوارزاده 1394/02/08 - 22:23
3:"از رستوران هاي شهر تا سازمان هاي بيمه گر همه طلبکارند
وزارتخانه اي که ماموريت اصلي اش تعليم و تربيت است، حالاکارش به جايي رسيده که بيش از هر چيز بايد پاسخگوي ...طلبکاراني باشد که بابت مطالباتشان از دوره مديريت قبلي، راهروهاي وزارتخانه را پر کرده اند. ..اين وزارتخانه حدود 4 هزار ميليارد تومان بدهي دارد که حجم انبوهي از آن مربوط به سازمان هاي بيمه گر، مطالبات معوق ..معوقات رفاهي آنان است. ..دولت قبلي در عين اينکه ثروتمندترين بوده، بيشترين بدهي را هم بالاآورده است. او همچنين تاکيد مي کند: دولت سابق چيزي در حدود 2 هزار و 500 ميليارد ريال بدهي فقط در زمينه تجهيز فضاي آموزشي روي دست مديريت کنوني آموزش و پرورش گذاشته است. همچنين يکي از معاونت هاي دولت سابق 62ميليارد ريال در يک حوزه هزينه کرده است که اين ميزان پول هنوز پرداخت نشده است. از سوي ديگر، اين وزارتخانه 2 هزار ميليارد ريال به سازمان هاي بيمه گر بدهکار است و اين بدهي ها هم به علت طرح هاي شتابزده روي دست وزارت آموزش و پرورش مانده است. اين گفت وگوخواندني است به اعتبار آنکه حقايقي از سوءمديريت ها را آشکار مي کند. "
پاسخ + 0 -7 --
شهسوارزاده 1394/02/08 - 22:28
4:" طراحان استيضاح گفته اند که فاني نتوانسته مطالبات فرهنگيان را پرداخت کند. اين درحالي است که مديران آموزش و پرورش در مصاحبه هاي مختلف اعلام کردند که اين حجم از مطالبات مربوط به دولت گذشته است. مي خواهم بدانم واقعيت اين مطالبات چيست؟
متاسفانه مشکلات آموزش و پرورش بسيار است. به دليل فراگير بودن فعاليت هاي اين وزارتخانه ما نمي توانيم بگوييم که اين مسائل در محدوده زماني خاصي ايجاد شده و در محدوده زماني خاصي هم بايد از بين برود. وزارت آموزش و پرورش به علت نوع فعاليت و تعداد پرسنلي که دارد، بدهي هايش بسيار زياد است. اما بخشي از اين بدهي ها به علت سوءمديريت ها و تصميم گيري هاي غلط در امر آموزش و پرورش بوده است. در حقيقت مديران سابق مي توانستند تصميم گيري هاي بهتري داشته باشند تا بدهي اين وزارتخانه کمتر باشد اما اين اتفاق نيفتاد و آنها با تصميم گيري هاي نادرست موجب شدند که حالااين وزارتخانه به بسياري از سازمان ها بدهکار باشد. حالامجبور هستيم پاسخگوي اقدامات غلط مديران قبل باشيم. با اين حال تغيير و اصلاح برخي از برنامه هاي بدون تدبير گذشته را در دستور کار خود قرار داده ايم."
پاسخ + 0 -7 --
شهسوارزاده 1394/02/08 - 22:29
5:
" بدهي 4 هزار ميلياردي آموزش و پرورش به فرهنگيان شامل چه مواردي مي شود؟
در شروع دولت يازدهم ما با حجم بسياري از مطالبات فرهنگيان روبه رو بوده ايم. ... همچنين 940 ميليارد ريال بابت بيمه معلمان به سازمانهاي بيمه گر بدهکاريم که اين موضوع هم يادگار دولت سابق است. علاوه بر آن در زمينه بيمه طلايي معلمان هم بالغ بر 2 هزار ميليارد ريال بدهي به بيمه داريم."

" اين 4 هزار ميليارد بدهي چگونه شکل گرفته است؟
دولت سابق چيزي در حدود 2 هزار و 500 ميليارد ريال بدهي فقط در زمينه تجهيز فضاي آموزشي روي دست ما گذاشته است. ... اين اقدامات شتابزده و بدون فکر انجام شده و موجب شده تا حالاوزارت آموزش و پرورش بدهکار بسياري از ارگان ها باشد."
پاسخ + 0 -7 --
شهسوارزاده 1394/02/08 - 22:33
6:
"تسهيلاتي که در دولت قبل به فرهنگيان داده شد چه ميزان بدهي براي اين وزارتخانه به بار آورده است؟
هم اکنون مشکل ما دادن تسهيلات بي قاعده است. دراين باره انگار هيچگونه تدبيري وجود نداشت. بايد به بيمه طلايي اشاره کنم که براي ما حالابسيار مشکل ساز شده است. مسئولان دولت قبل مي دانستند که اجراي بيمه طلايي بسيار هزينه بر است و امکان اجراي آن غير ممکن است اما تبليغ کردند و اميدهاي بسياري در دل معلمان ايجاد شد و حالاشاهد هستيم که وزارت آموزش و پرورش 2 هزار ميليارد ريال به سازمان هاي بيمه گر بدهکار است. .. متاسفانه بايد بگويم تمام قول و قرار ها و شعارهايي که در دولت قبل داده شد بار مالي و بدهي براي ما ايجاد کرد. "
پاسخ + 0 -4 --
شهسوارزاده 1394/02/10 - 02:10
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب آقاي معلم 9:47 روز 8 ارديبهشت ( معلم 21:49 روز 9 ارديبهشت ) ، سلام و عرض احترام از حضرتعالي بسيار تشکر مي کنم و دعاي گوي حضرتعالي مي باشم . لطف و احترامي را که نسبت به بنده و معلم بودنم قايل مي باشيد ، نشان از شخصيت والاي و پرهيزکاري شماست . از اينکه سايت وزين سخن معلم امکان گفتگو بين بنده و حضرتعالي را فراهم آورده است ، خداوند منان راشاکرم . و در نهايت احترام نسبت به حضرتعالي چند سئوال از مرقومه شما در ذهنم ايجاد شده است . لطفأ مرا راهنمايي فرماييد .
در قسمت دوم فرموده ايد :
2-آیا می دانی کل افطاری معلمان مظلوم درسال 28 ملیارد تو مان است.اگر به فرض محال کاملا باقی مانده باشد .با رقم نجومی شما نمی خواند.
ادامه نظر :
پاسخ + 0 -4 --
شهسوارزاده 1394/02/10 - 02:11
ادامه نظر :
کل افطاري يعني چه ؟ اين 28 ميليارد تومان اگر به فرض محال کاملأ باقي مانده باشد با کدام رقم نجومي بنده نمي خواند .! لازم به ذکر است که بنده هيچ عددي را از خودم بيان نکرده ام و هر رقمي که اعلام نموده ام مرجع آن را هم جهت بررسي شما و ديگر اساتيد محترم مشخص نموده ام . لطفأ بفرماييد کدام منبع ؟ کدام عدد را اشتباه بيان نموده است ؟
3-تاریخ تولد آوار 4000ملیاردی رادر گوگل سرچ بفرمایید.
از آنجاييکه توانايي حضرتعالي در جستجوي گو گل و اطلاعات شما در زمينه ي تاريخ تولد آوار 4000 ملياردي و يا بدهي طي 8 ماه اول دولت روحاني و ...بسيار گسترده است . لطفأ محبت فرماييد بر بنده منت نهاده و به احترام خوانندگان محترم اطلاعات ارزشمند خود را باذکر منابع در اختيار خوانندگان محترم قرار دهيد . پيشاپيش از اظهار لطف و محبت حضرتعالي صميمانه تشکر مي نمايم .
ادامه دارد .
پاسخ + 0 -4 --
شهسوارزاده 1394/02/10 - 02:13
ادامه نظز :
چرا اینقدر اصرار دارید ناتوانی عالمگیر هم حزب یتان را بعهده دیگران بگذارید.
بايد خدمتتان عرض کنم که بنده به حرمت 30 سال همکاري با معلمان شريف ، خاک پاي آنان را با افتخار بوسه مي زنم ، اگر فرصتي و رمقي باشد جهت خدمت به معلمان قدم برميدارم و قلم مي زنم . لذا متأسفانه تاکنون فرصت نکرده ام در مورد احزاب قانوني فعال در کشور مطالعه کنم ، حتي اساسنامه و مرام نامه آنها را بررسي نکرده ام . ( از اين بابت تا کنون شرمنده خود و جامعه هستم ، بويژه از کساني که در احزابي که منع قانوني ندارند فعاليت مي نمايند بسيار شرمسار مي باشم . )
ولي از اينکه در زندگي افراد جستجو نمي کنم که بدانم کدام مسئول مملکتي عضو کدام حزب سياسي است ؟ به خود مي بالم . زيرا جهت گيري اقدامات به نغع معلم و جامعه يابه ضرر معلم و جامعه برايم مهم است نه افراد و افکار سياسي ، يا جايگاه مسئوليت و پستي که دارند .
ادامه دارد.
پاسخ + 0 -4 --
شهسوارزاده 1394/02/10 - 02:14
ادامه نظر :
اگر از دولت تدبير و اميد حمايتي مي کنم براي آن است که تورم 42% را مهار نموده ، در سايه سياست برد برد بيشترين ضربه را به نتانياهو و امثال ايشان وارد ساخته است . تشکل هاي مدني را برسميت شناخته است . با توجه به سقوط قيمت نفت و کاهش چشمگير درآمد هاي ارزي بودجه انقباضي را به موقع تحويل مجلس محترم شوراي اسلامي مي نمايد . به توليد ناخالص داخلي توجه دارد . سازمان برنامه و بودجه را احيا کرده است . و...
البته ارثيه شوم دولت نهم و دهم که هنوز بر اقتصاد ،کشاورزي ، بانکداري ، صنعت ، محيط زيست ، آموزش و پرورش و ... سايه سنگيني را گسترده است را فراموش نميکنم .
با تقديم احترامات شايسته ارادتمند شما شهسوارزاده

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور