صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرورتیش رضوانیه/ روزنامه نگار

" نخستین اردنگی زندگی‌ام را در نخستین روز مدرسه، از آقای مدیر دریافت کردم ؛ وزیر، مانند لوگو است. تغییر آن هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند "

تنبیه بدنی در مدارس و نظام آموزشی و نقش وزیر آموزش و پرورش

نخستین اردنگی زندگی‌ام را در نخستین روز مدرسه، از آقای مدیر دریافت کردم.

تصور کنید پسر بچه ۷ ساله وقتی برای نخستین‌ بار روپوش مدرسه به تن کرده بود، از شدت ضربه لگد مدیر ناگهان به ۲ متر جلوتر پرتاب شد.علت صدور حکم اردنگی این بود که سر صف داشتم با بغل‌دستی‌ام حرف می‌زدم.

ناظم از پشت بلندگو گفت: «باید موهایتان را کوتاه کنید!» من با ذوق به بغلی گفتم: «باید موهامونو ‌Ghichi-Ghichi کنیم.» و ادای قیچی کردن را در آوردم.در همین هنگام از سوی مدیر محاکمه خیابانی شدم.یک روز دیگر وقتی از سر صف به سمت کلاس‌ها می‌رفتیم، قبل از رسیدن به ورودی ساختمان، دیدم پرچم مقوایی ایالات متحده را در مسیرمان روی زمین چسبانده‌اند.پایم را باز کردم و یک گام بلند برداشتم تا پرچم را لگد نکنم و سپس به راهم ادامه دادم و رفتم.اما ناظم من را صدا زد، گفت: «برگرد، از رویش رد شو»!

تنبیه بدنی در مدارس و نظام آموزشی و نقش وزیر آموزش و پرورش

هنگامی که در سالگرد ۲۲ بهمن بچه‌ها روزنامه دیواری تهیه می‌کردند، من یکی از شرکت‌کنندگان بودم، اما اعتراض داشتم که چرا همه در روزنامه دیواری خودشان جدول کلمات متقاطع می‌گذارند. این کار را ناشی‌گری و جوگیری می‌دانستم.

در آن مدرسه یک‌نفر نبود که اصول تهیه روزنامه دیواری را به دانش‌آموزان یاد بدهد. هر وقت جلسه رای اعتماد به یک وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تشکیل می‌شود، یاد چیزهایی می‌افتم که همیشه بوده و هست و می‌ماند.

وزیر، مانند لوگو است. تغییر آن هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

کانال فرورتیش رضوانیه

سه شنبه, 03 بهمن 1396 09:10 خوانده شده: 1011 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 0 --
شهاب 1396/11/03 - 14:24
نویسنده محترم من 12 سال ازسال 60 تا72 در آ.پ درس خواندم ولی تنبیه بدنی نشدم محیط مدرسه برایم لذت بخش نبودهروقت یاد کتاب ها ودرسهایی که خوانده ام می افتم پشتم به هم می لرزد ومی خواهم زود آن خاطرات را فراموش کنم امروز به خصوص از سال 92 به این طرف بارها توسط دانش آموزان اولیا مدیران مدارس مورد توهین قرارگرفته ام تا کنون صبوری کرده ام ولی می دانم من انسانم وآستانه ی تحمل مشخصی دارم تا من مبتلا به بیماری روانی نشده ام یا از کوره درنرفته ام از مسئولان می خواهم برای معضلات تربیتی واخلاقی دانش آموزان اولیا ومدیران مدارس تدبیری بیندیشند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور