صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

الهیار ترکمن معاون وزیر آموزش و پرورش از پاریس و آلبرتا تا رودهن :حرفهای ترکمن در تهدید منتقدان خلاف منشور حقوق شهروندی روحانی و سیاست های دولت تدبیر و امید است ؛ آقای ترکمن هوش و توانایی و شجاعت معلمان را خیلی دست کم گرفته است!

بالاترین مدرک تحصیلی در حکم ترکمن فوق لیسانس روانشناسی از دانشگاه آزاد شعبه رودهن است/ مدرک مهم نیست اما عطش مدرک از دانشگاه خارج برای یک مدیر پسندیده نیست/ در جوابیه معاونت تحت مدیریت الهیار ترکمن یک دروغ آشکار وجود دارد/  در جوابیه آمده که علی الهیار ترکمن در هيچ سند رسمي و در هيچ محفل و گروهي، مدعي داشتن مدرك دكتري نبوده است/ الهیار ترکمن در اتوبیوگرافی کانال تلگرامی رسمی خود مدعی گرفتن دکتری از دانشگاه آلبرتای کانادا است/ الهیار ترکمن در جلسه ای با حضور نمایندگان تشکل ها در سال 95 ادعا کرد که مدرک دکتری دارد/ اینکه مدرک کارشناسی ارشد از پاریس جای خود را به  فوق لیسانس از دانشگاه آزاد رودهن داد نشانه قدرت رسانه و افکار عمومی است/ چرا ترکمن مدرک فوق لیسانس از دانشگاه آزاد رودهن را از رزومه رسمی خود حذف کرده بود/ دوره آموزشی که ترکمن از آن به عنوان کارشناسی ارشد در پاریس یاد می کند یک دوره 6 ماهه آموزشی (Training )حضوری و 3 ماه  دوره آنلاین است/ برای گذراندن دوره (ATP) یونسکو همه ساله تعدادی از مدیران آموزشی کشورهای در حال توسعه و عقب مانده بدون امتحان و رقابت به یونسکو معرفی می شوند/ مدرک "موسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی"(IIEP) وابسته به یونسکو ،ارزش آکادمیک ندارد/ آقای ترکمن در پاریس از هیچ دانشگاه فرانسوی و غیر فرانسوی پذیرش نگرفته و در هیچ دانشگاهی در فرانسه تحصیل نکرده است/ ترکمن برای بالا بردن وزن مدرک یونسکو ، ادعای نوشتن پایان نامه و تلمذ از حضور اساتید به نام  برنامه ریزی آموزشی مثل کلود ساواژه، پوان یون، هرنز، سایتو و دولاتا می کند/ مخفی کردن مدرک فوق لیسانس روانشناسی رودهن و پُز دادن به یک دیپلم  آموزشی غیر آکادمیک یونسکو  و تلاش برای بزرگنمایی آن به عنوان فوق لیسانس دو خطای اخلاقی ترکمن است/ در بیانیه معاونت توسعه مدیریت از زبان تهدید علیه منتقدان استفاده شده است/ /بر خلاف تصور ترکمن در دادسرای فرهنگ و رسانه مثل وزارتخانه طرف مدیران را نمی گیرند/ به جای دعوا  دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش از ( (IIEP یونسکو در پاریس و دانشگاه آلبرتا درکانادا صحت و کیفیت مدارک ادعایی آقای الهیار ترکمن را استعلام کند/ آقای الهیار ترکمن از بخشنامه  اِعمال مدرک تحصیلی یک بار بعد از استخدام دفاع می کند اما خودش در 20 سال خدمت تا سال 93 بر اساس ادعا دو فوق لیسانس و یک دکتری گرفته است/ وزارت آموزش و پرورش باید قدر کسانی را که سوء استفاده ها، دروغگویی ها و فساد در اشکال مختلف را افشا می کنند بداند/  این تصور که معلمان در مقابل زرق و برق و عنوان مدارک تحصیلی مرعوب می شوند و اتوریته فردی را می پذیرند خیالی باطل بود/ مدرک دکتری آقای ترکمن در صورت وجود، قابلیت اِعمال داشت زیرا شروع تحصیل ایشان قبل از سال 93 بوده است/ ادعای ترکمن که مدرک دکتری ایشان به خاطر بخشنامه اعمال فقط یک مدرک تحصیلی بالاتر محاسبه نشده باید راستی آزمایی شود/ترکمن باید دست از تهدید و ارعاب بردارد و گردش آزاد اطلاعات و نقد را بپذیرد

 

زوایای آخرین مدرک تحصیلی علی الهیار ترکمن

بحث مدارک فوق لیسانس و دکتری علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با رو شدن یک مدرک تحصیلی اعلام نشده، ابعاد جدیدی پیدا کرد. معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با ارسال جوابیه ای از طریق روابط عمومی وزارت ادعا کرده که آقای الهیار ترکمن از دانشگاه آزاد شعبه رودهن و به صورت ناپیوسته در سال 78 ، فوق لیسانس روانشناسی گرفته است. تصویری از این مدرک هم منتشر شده شروع به تحصیل ایشان قبل از تاریخ بخشنامه یعنی سال 93 بوده و قطعا این بخشنامه بر خلاف ادعای ترکمن  شامل حال ایشان نمی شده و معلوم نیست که چرا در جلسه با نمایندگان صنفی معلمان مطلب خلاف واقع گفته استاست. با رونمایی از این مدرک جدیدآقای الهیار ترکمن همه را شگفت زده کرد. مدرک "کارشناسی ارشد" در رشته ی  "برنامه ریزی و تحلیل آموزشی"از "موسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی"(IIEP) وابسته به یونسکو، در پاریس جای خود را به  فوق لیسانس از دانشگاه آزاد رودهن داد. در خصوص  مدرک دکتری از دانشگاه آلبرتای کانادا در رشته "سیاست گذاری آموزشی"  هم در بیانیه موصوف آمده است که: "ايشان در هيچ سند رسمي و در هيچ محفل و گروهي، مدعي داشتن مدرك دكتري نبوده و از مزاياي آن هم استفاده نكرده است."

در همین جمله بالا که از جوابیه معاونت تحت مدیریت ایشان نقل کرده ام یک دروغ آشکار وجود دارد . این جمله را دوباره بخوانید : " ایشان [علی الهیار ترکمن ]در هيچ سند رسمي و در هيچ محفل و گروهي، مدعي داشتن مدرك دكتري نبوده... "، توجه  دوستان روابط عمومی و خوانندگان فهیم را به "خود زندگی نامه" یا به قول فرنگی ها اتوبیوگرافی ایشان در "کانال رسمی علی الهیار ترکمن" جلب می کنم.(2) در آنجا آمده است : "متعاقب پایان دوره کارشناسی ارشد،موفق به کسب پذیرش دوره دکتری سیاستگذاری آموزشی از دانشگاه آلبرتا کانادا شدم اما به دلیل عدم موافقت سازمان برنامه با مرخصی بدون حقوق، مجبور شدم دوره دکتری را بصورت از راه دور ادامه داده و در سال ۱۳۹۳ با دفاع از تز تحلیل سیاستهای کیفیت آموزشی ایران فارغ التحصیل شوم. " یعنی برخلاف جوابیه معاونت توسعه مدیریت و...آقای الهیار ترکمن حداقل در کانالی که آن را کانال رسمی علی الهیار ترکمن نامیده مدعی داشتن مدرک دکتری شده است. 

زوایای آخرین مدرک تحصیلی علی الهیار ترکمن

بر اساس فایل صوتی منتشر شده در صدای معلم،  الهیار ترکمن قبلا هم  در سال 95 ادعای داشتن مدرک دکتری را مطرح کرده است. او در جلسه ای با حضور نمایندگان تشکل ها در بحث بخشنامه  اِعمال مدرک تحصیلی یک بار بعد از استخدام  کارکنان حین خدمت می گوید: " ... من خودم یکی از آن افراد هستم .در سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم همین گونه است . من موقعی که استخدام شدم لیسانس بودم . فوق لیسانس گرفتم اعمال شد اما دکترایم را اعمال نکردند." چرخ روزگار چنان گشت که آقای الهیار ترکمن که در جلسه با معلمان مطالبی در نکوهش مدرک تحصیلی غیر مرتبط بیان کرده بود، با رونمایی از مدرک فوق لیسانس دانشگاه آزاد رودهن در رشته روانشناسی نهایتا مجبور شد که به تحصیل و اخذ مدرک غیر مرتبط با جایگاه شغلی خودش یعنی مدیریت و برنامه ریزی اعتراف کند. بسیاری از افراد وقتی فهمیدند که آقای ترکمن چه مدرکی و از چه دانشگاهی دارد با توجه به مواضع قبلی او شگفت زده شدند.

آقای ترکمن در جلسه با معلمان صنفی ضمن اشاره به ارتقای حرفه ای معلمان افزود: "اگر یک پکیج کامل برای ارتقای حرفه ای معلم تعریف شود و از آن استفاده کند خوب است و یا آن که به یک دانشگاه آزاد در منطقه ایکس برود و یک مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس بگیرد بهتر است؟" البته در آن سخنرانی طرفدار پکیج بود. حالا معلوم شده که خودش هم ، مدرک تحصیلی غیر مرتبط از دانشگاه آزاد منطقه ایکس گرفته است. حذف یک مدرک تحصیلی که در حکم یک مدیر اعمال شده در اتوبیوگرافی اقدامی بسیار عجیب است.

راه حل ساده است. دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش از  (IIEP) در پاریس و دانشگاه آلبرتا درکانادا  مورد مدارک ادعایی آقای الهیار ترکمن استعلام کند.   آقای ترکمن مدرک فوق لیسانس از دانشگاه آزاد رودهن را از رزومه رسمی خود حذف کرده بود. چرا این کار را کرده است ؟ احتمالا به این دلیل که تصور می کرده که کلاس مدرک دانشگاه آزاد پایین است. شاید هم او این مدرک را متناسب با شان اداری خود نمی دانسته و با تکیه بر اخذ فوق لیسانس و دکتری از پاریس و آلبرتا خواسته است خودش را فردی دانشمند و مهم جلوه دهد. این کارها در شان یک انسان باسواد و تحصیلکرده نیست.

آقای ترکمن در کانال رسمی خودش در تلگرام ادعا می کند که  سه مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم دارد:

1- لیسانس روانشناسی از دانشگاه تهران

2- مدرک تحصیلی فوق لیسانس برنامه ریزی و تحلیل آموزشی از پاریس

3- مدرک دکتری در رشته سیاست گذاری آموزشی از دانشگاه البرتای کانادا .

من در مورد دو مدرک اخذ شده از دانشگاه های خارج از کشور نوشته ام . در مورد فوق لیسانس برنامه ریزی و تحلیل آموزشی از پاریس ، این یک دوره ترینینگ از جانب یونسکو (سازمان علمی آموزشی و تربیتی ملل متحد)برای تقویت و اثرگذاری روی آموزش و پرورش کشورهای جهان سوم است که هنوز هم این طرح در سطح کشورهای جهان سوم  اجرا می شود. تعدادی از مدیران دولتی کشورهای در حال توسعه و عقب مانده بدون امتحان و رقابت از طرف برخی دستگاه های دولتی به تونسکو معرفی می شوند. این دوره (ATP) که توسط (IIEP–UNESCO)برگزار می شود ، 9 ماهه است. 3 ماه آنلاین و 6 ماه حضوری . آقای ترکمن به اعتراف خودش این دوره را گذرانده و از موسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی ( (IIEP–UNESCO مدرک گذراندن این دوره را گرفته است.

آقای ترکمن در پاریس از هیچ دانشگاه فرانسوی و غیر فرانسوی پذیرش نگرفته . بلکه با معرفی سازمان برنامه و بودجه برای گذراندن یک دوره آموزشی به یونسکو معرفی شده و در موسسه آموزشی وابسته به این نهاد یک دوره آموزشی 6 ماهه گذرانده است. این دوره به شرکت کنندگان مدرک می دهد اما این این مدرک هر اسمی روی آن بگذاریم محصول یک دوره 9 ماهه  (3 ماه انلاین و 6 ماه حضوری ) است و در عرف آکادمیک فوق لیسانس (Master degree) محسوب نمی شود.

زوایای آخرین مدرک تحصیلی علی الهیار ترکمن

آقای ترکمن برای بالا بردن وزن این مدرک، ادعای نوشتن پایان نامه و تلمذ از حضور اساتید بنام  برنامه ریزی آموزشی مثل کلود ساواژه، پوان یون، هرنز، سایتو و دولاتا می کند. این حرفها  احتمالا برای پرت کردن حواس خواننده و جا انداختن مدرک کارآموزی به عنوان فوق لیسانس است. حداقل فایده این بحث ها این بود که حالا همه می دانند آقای ترکمن از دانشگاه آزاد رودهن مدرک فوق لیسانس روانشاسی دارد . چیزی که خیلی ها از جمله بنده از آن اطلاع نداشتیم. البته دلیل بی اطلاعی من پنهانکاری آقای الهیار در اتو بیوگرافی او است. اقدامی که از سوی یک فرد تحصیلکرده نادر است.

زوایای آخرین مدرک تحصیلی علی الهیار ترکمن

تا اینجا حداقل دو خطای اخلاقی از سوی آقای ترکمن  صورت گرفته است:

اول مخفی کردن مدرک فوق لیسانس روانشناسی رودهن که احتمالا مایه شرمساری تلقی می شده و دوم پُز دادن به یک دیپلم  آموزشی یونسکو  و تلاش برای بزرگنمایی آن به عنوان فوق لیسانس در معنای آکادمیک.

من گمان می کنم که آقای الهیار گمان می کرده که عنوان آکادمیک دانشگاه آزاد رودهن و رشته روانشناسی با موقعیت اداری ایشان به عنوان یک مدیر ارشد سازمان برنامه و معاونت توسعه مدیریت یک وزارتخانه بزرگ ، ناساز است. برای همین دنبال پاریس و آلبرتا رفته است. با این خیال که ادعای داشتن فوق لیسانس از پاریس در رشته (Planning and Management ) به ایشان اعتبار مضاعف می دهد. من مشکلی با دیدگاه های اقتصادی آقای ترکمن ندارم. اما وقتی مواضع ایشان را با عملکرد ایشان به عنوان کارگزار دولت می سنجم احساس می کنم که در عمر 23 ساله حضورش در سازمان مدیریت فقط برای خودش کار می کرده و اگر ادعاهایش را بپذیریم در این مدت توانسته یک فوق لیسانس در ایران و یک فوق لیسانس در پاریس  و یک دکتری در دانشگاه آلبرتای کانادا بگیرد. به فرض اینکه همه ادعاهایش درست باشد او تا سال 93 دنبال گرفتن مدرک تحصیلی از داخل و خارج بوده . معلوم نیست که کی وظایف سازمانی خود را انجام می داده ؟

زوایای آخرین مدرک تحصیلی علی الهیار ترکمن

در بیانیه معاونت توسعه مدیریت که بی شک زیر نظر و شاید هم به قلم الهیار ترکمن  تهیه شده است از زبان تهدید علیه منتقدان استفاده شده است و در پایان با لحن آمرانه ای که هیچ سنخیتی با زبان و ادبیات دولت روحانی ندارد آمده است :

" آزادي رسانه به معني آزادي تخريب و تهمت نيست و هرگونه اتهامِ بدون ارائه مدارك مستند، نوعي تضييع حق فرد و قابل پيگيري در محاكم رسمي است....در صورت تكرار تهمت ها، ساير نكات به همراه مدارك مناسب در مراجع قضايي مطرح خواهد شد."

کدام تهمت ؟ کدام تخریب ؟ آقای الهیار خودش را در چه جایگاهی می بیند؟  وزارت آموزش و پرورش باید قدر کسانی را که سوء استفاده ها ، دروغگویی ها و فساد در اشکال مختلف را افشا می کنند بداند.

راه حل ساده است. دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش از  (IIEP) در پاریس و دانشگاه آلبرتا درکانادا  مورد مدارک ادعایی آقای الهیار ترکمن استعلام کند. اینکه در حکم ایشان این مدارک اعمال شده یا نشده مساله ثانویه است. آقای الهیار تصور می کند که با استفاده از امکانات مالی و حقوقی و اطلاعاتی وزارتخانه می تواند معلمانی که هدفی جز روشنگری و گردش اطلاعات ندارند را به زانو در بیاورد . آقای ترکمن اگر اندکی تجربه در آموزش و پرورش داشت دست از خیال خود بر می داشت.

زوایای آخرین مدرک تحصیلی علی الهیار ترکمن

من گمان می کنم که آقای ترکمن هوش و توانایی و شجاعت معلمان را خیلی دست کم گرفته است. مساله راه حل دارد.  به جای راه انداختن دعوا ، نهادهای نظارتی وزارت آموزش و پرورش وارد شوند و از دانشگاه آلبرتای کانادا و  "موسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی"(IIEP) وابسته به یونسکو  در مورد کیفیت مدارک اشان  استعلام کنند.

زوایای آخرین مدرک تحصیلی علی الهیار ترکمن

 

مساله این نیست که مدرک فوق لیسانس یا دکتری آقای الهیار ترکمن  اعمال شده یا نشده ؟ موضوع این است که مدیر دولتی در باره مدرک فوق لیسانس و دکتری از دانشگاه خارج  از کشور به زبان آکادمیک حرف بزند. اینکه ایشان در محضر چه اساتیدی تلمذ کرده است ، دیپلم موسسه وابسته به یونسکو در خصوص گذراندن دوره آموزشی را تبدیل به فوق لیسانس نمی کند. من در مورد مدرک دکتری ادعایی  ایشان از دانشگاه آلبرتای کانادا  گفته ام که اگر چنین مدرکی وجود داشته باشد ، وزارت علوم آن را تایید نکرده است. این ادعای ترکمن که گویا مدرک دکتری ایشان به خاطر بخشنامه اعمال فقط یک مدرک تحصیلی بالاتر محاسبه نشده هم باید راستی آزمایی شود. چون شروع به تحصیل ایشان قبل از تاریخ بخشنامه یعنی سال 93 بوده و قطعا این بخشنامه بر خلاف ادعای ترکمن  شامل حال ایشان نمی شده و معلوم نیست که چرا در جلسه با نمایندگان صنفی معلمان مطلب خلاف واقع گفته است.

 

پیوست : ) کانال رسمی الهیار ترکمن

خود زندگی نامه نویسی یا به قول فرنگی ها، اتوبیوگرافی:

علی الهیارترکمن هستم. در خرداد ماه ۱۳۵۰ در محله پیروزی در شرق تهران متولد شدم. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در مدرسه ۱۷ شهریور منطقه ۱۴ و دبیرستان خود را در دبیرستان شیخ بهایی منطقه ۱۳ در رشته علوم تجربی به پایان رساندم. در سال ۱۳۷۰ در رشته روانشناسی دانشگاه تهران پذیرفته شدم، سال  ۱۳۷۳ وارد سازمان برنامه و بودجه شده و پس از مدت کوتاهی بعنوان کارشناس دفتر امور آموزش و پرورش سازمان مشغول بکار شدم، علت حضور من در دفتر آموزش و پرورش با مدرک روانشناسی این بود که در آن زمان یک گروه روانشناس، جامعه شناس و اقتصاددان روی برنامه های توسعه آموزش و پرورش کار می کردند. دوره کاری بسیار خوبی بود و توانستم موارد زیادی را بیاموزم. در سال ۱۳۸۲ با اخذ پذیرش از موسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی برای تحصیل در کارشناسی ارشد برنامه ریزی و تحلیل آموزشی عازم پاریس شدم و توانستم در محضر اساتید بنام  برنامه ریزی آموزشی مثل کلود ساواژه، پوان یون، هرنز، سایتو و دولاتا تلمذ کنم، پایان نامه کارشناسی ارشد من در خصوص تحلیل الگوی توزیع و بکارگیری معلمان دوره راهنمایی در ایران بود. متعاقب پایان دوره کارشناسی ارشد،موفق به کسب پذیرش دوره دکتری سیاستگذاری آموزشی از دانشگاه آلبرتا کانادا شدم اما به دلیل عدم موافقت سازمان برنامه با مرخصی بدون حقوق، مجبور شدم دوره دکتری را بصورت از راه دور ادامه داده و در سال ۱۳۹۳ با دفاع از تز تحلیل سیاستهای کیفیت آموزشی ایران فارغ التحصیل شوم.

کل دوران خدمت من در سازمان برنامه در بخش آموزش و پرورش بود، البته ۱۰ سالی را هم علاوه بر بخش آوپ، کارهای آموزش عالی و پژوهش و فرهنگ را انجام می دادم. مشاغل تحت تصدی اینجانب به شرح زیر است:

کارشناس برنامه ریزی و بودجه آموزش و پرورش ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹

رییس گروه برنامه ریزی آموزش و پرورش ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴

معاون دفتر آموزش و پرورش ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶

از مهرماه سال جاری هم پس از انتصاب آقای بطحایی بعنوان وزیر آموزش و پرورش در سمت معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی به این وزارت مامور شده ام.

اینجانب اگرچه در سازمان دیگری بودم اما ارتباط تنگاتنگی با مجموعه آوپ داشته ام. به تعبیر برخی دوستان، به دائره المعارف تاریخ شفاهی آوپ بدل شده ام، در طول دوران خدمتم، با ۹ معاون اداری و مالی و ۷ مدیرکل بودجه در آموزش و پرورش کار کرده ام.

امیدوارم در طول دوران تصدی این مسئولیت در وزارت آوپ بتوانم تجربیات و دانسته هایم را برای اعتلای بخش آوپ میهن عزیزم در خدمت فرهنگیان معزز قرار دهم و برای این کار از نقد منصفانه و راهنمایی های فرهنگیان بزرگوار بی نیاز نیستم.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

سه شنبه, 19 دی 1396 22:16 خوانده شده: 2140 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +24 -1 --
آشنا 1396/10/19 - 23:11
ضمن تشكر از شجاعت جناب عبدالهي، از ايشان درخواست داريم تحقيق مشابهي در مورد مجاوري به اصطلاح مشاور بطحايي انجام دهند تا شايد درس عبرتي براي آقاي وزير باشد كه اينقدر ارزش وزارتخانه متعلق به فرهنگ مملكت را با اين آدماي مدعي و دروغگو پايين نياورد.
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1396/10/20 - 06:29
نوبت رفتن اقایان ادهم محمدیان و ترکمن میرسه انشاا...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:01
جناب اشنا ، من در موردنوشتن این گونه روشنگری ها واقعا وسواس دارم. تا زمانی که تاییده مطلبی را از دومنبع که با هم ارتباط ندارند نگیرم مطلبی را منتشر نمی کنم. به خاطر حفاظت از سایت صدای معلم مسایل حقوقی را با وسواس مراعات و لحاظ می کنم.من در مورد مجاوری تا الان چیزی نمی دانم. شما اگر می دانید البته مستند و مستدل در قالب یک یادداشت برای صدای معلم بفرستید. اطمینان دارم که صدای معلم آن را منتشر می کند.
پاسخ + 0 0 --
همکار فرهنگی 1396/10/20 - 14:15
استاد عبدالهی در خصوص برنامه ششم توسعه وعدم اجرای آن در آموزش وپرورش ودلیل عدم اجرا تا کنون اگر محبت کنید روشنگری فرمایید
پاسخ + 0 0 --
امیر عباس 1396/10/22 - 22:26
سلام
آقای عبدالهی به فرموده خود تاییده مطلب را از دونفر می گیرد
جای تاسف دارد نکنه جدایی باشه؟
البته بعضی خبر ها درست و برخی ناقص واین دوگانگی باعث شده کارشیرزاد بلنگه.
من انتظار دارم صدای معلم یک چالش را مطرح و راهکار همکاران فرهنگی را در حل آن جویا شود.
پاسخ + 0 0 --
آشنا 1396/10/23 - 13:41
جناب شيرزاد اطلاعاتي كه داشتم در كامنت هاي پايين نوشتم در صورت صلاحديد مي توانيد در اين زمينه ها تحقيق كنيد.
پاسخ + +9 -2 --
مجید علیپور 1396/10/19 - 23:32
هرچند به دلایلی از حضور جناب عبداللهی در گروههای مجازی محرومیم اما باید به نویسنده عالم و شجاعی مثل ایشان دستمریزاد گفت و قدردانشان بود.
مثل همیشه عالی، صریح و بدون تعارف بود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:03
جناب علیپور اظهار نظر شما مایه سربلندی و افتخار است.
پاسخ + +8 -1 --
احمد 1396/10/19 - 23:34
درود بر چناب عبدالهی و سایت صدای معلم.امیدوارم که هرچه زودثابت کند که منفعت طلب بوده یا خدمتگزار ،نان حلال ارتزاق میکند یا حرام.توهین به شعور فرهنگیان ،برملا خواهدشد و آتش بر پست پست خواهدنهاد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:07
جناب احمد بنده هم مثل شما فکر می کنم . آقای الهیار به جای استفاده از روش های غیر اخلاقی مانند تهدید و ارعاب با استدلال و سند پاسخ بدهند. الهیار فکر کرده که معلمان ترسو هستند و با یک تشر جا می زنند. زهی خیال باطل . عمر دورغ کوتاه است.
پاسخ + 0 0 --
علی 1396/10/20 - 23:23
کم نیستند کسانی که در ظرف سال های 72 تا 76 از دانشگاه آزاد دکترا گرفته اند . گاهی از این آقایان دکتر در صداوسیما دعوت می شود .
مانند جناب آقای دکتر (!) علی افتخاری مدیر کل اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه که اخیر در شبکه دوم سیما در یک برنامه تلویزیونی مصاحبه جالبی درباره شبکه های اجتماعی و یوتیوب و ویکند انجام داده و کل جهان را شگفت زده کردند !!!
دکتر نوبخت نیز در زمان نمایندگی مجلس به یکباره از لیسانس به دکترای دانشگاه آزاد نائل شده اند .
بیشتر معظلاتی که الان می بینیم به دلیل وجود افرادی دکتر در سمت های بالا دست است .
پاسخ + +9 -1 --
بازنشسته 1396/10/19 - 23:47
یکی از مشکلات مملکت ما همین است که کمتر کار را به کاردان ها سپرده اند و اغلب از روی روابط و فک و فامیلی بوده علی الخصوص این آموزش و پرورش سیاه بخت ما که خود آقای ترکمن که با جسارت وصداقت اعلام میکند که حتی یک روز هم کلاس درس و کار با دانش آموزان را تجربه نکرده ولی تمامی پله های ترقی را در این وزارت خانه سیاه بخت ما طی میکند ، ولی یک خواهش از صدای معلم وزین ونویسندگان محترم دارم که اگر میشه دیگر از این نابسامانیها ننویسید چون مثل نمک پاشیدن بر زخمهایمان خواهد بود ، ولی در آخر از خدا میخواهم که انشاالله تمامی چاپلوسان و خائنین و ظالمان و خیانت کاران به این ملت ومملکت و آموزش و پرورش را در همین دنیا رسوا بگردان
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:10
ترکمن که مخالف اعمال بیش از یک مدرک تحصیلی بالاتر برای معلمان است 20 سال از 23 سال خدمت خود را(اگر راست بگوید ) صرف گرفتن مدرک تحصیلی کرده است. او که باید 44 ساعت در هفته کار می کرده ، کی کار می کرده و کی تحصیل ؟ رطب خورده منع رطب کی کند.
پاسخ + +14 -2 --
کارمند 1396/10/20 - 00:05
چه می کند این شیرزاد عبداللهی فکر نکنم دیگر کسی جرات دروغگویی داشته باشد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:13
ممنون . اگر ما هشیار باشیم و جرات انتقاد از مسئولان را داشته باشیم انها هم جرات نمی کنند که دروغ بگویند.
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1396/10/20 - 23:47
احسنت
پاسخ + +7 -1 --
ممقانی 1396/10/20 - 01:14
باید در مورد کل مدارک تحصیلی جاری در کشور این تحقیق و بررسی صورت بگیرد . درست است که در این مورد خاص ( آقای الهیار ترکمن ) شاید خطایی رخ داده و حتما باید پیگیری شود ولی واقعیت این است که خیلی از مدارک مسئولین ما در تمامی ادارات مشکوک است .
در موارد زیادی فرد مدرک تحصیلی دارد ولی حتی ابتدایی ترین معلومات را ندارد ! مدرک تحصیلی دارد ولی حتی قیافه اساتید و هم کلاسی های خود را هم نمی شناسد ! مدرک تحصیلی دارد ولی همزمان در محل کار خود بدون یک ساعت مرخصی کار کرده است! مدرک تحصیلی دارد ولی ....
کاش از زمان مرحوم کردان این قضیه جدی گرفته می شد ولی ظاهرا اراده ای برای حل آن نیست چرا که به قول معروف : " گر پرده بر افتد نه تو مانی و نه من ! "
پاسخ + 0 0 --
كارشناس معاونت توسعه 1396/10/20 - 11:13
جناب ممقاني عزيز
از كدام خطا صحبت مي كني؟ الهيار اعلام كرده بود كه فوق ليسانس از فرانسه و دكترا از آلبرتا كه مطالب شيرزاد و حقگو نشان داد كه ايشان از موسسه بين المللي برنامه ريزي آموزشي واقع در فرانسه فوق ليسانس ندارد و دانشگاه آلبرتا هم در پاسخ به استعلام اعلام كرد كه فردي با اين مشخصات در آنجا تحصيل نكرده و مدرك دكترا دريافت نكرده است. شيرزاد و حقگو در مورد دانشگاه آزاد رودهن نكته اي عنوان نكرده بودند كه خطا بوده باشد. الهيار كسر شأن خودمي دانست بگويد كه در رودهن روانشناسي خوانده است. تا كنون نيز الهيار درمورد ادعاهاي خود مبني بر فوق ليسانس از فرانسه و دكترا از كانادا مدركي ارائه نكرده است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:17
حرف جناب ممقانی بسیار هشدار دهنده است : "فرد مدرک تحصیلی دارد ولی حتی ابتدایی ترین معلومات را ندارد ! مدرک تحصیلی دارد ولی حتی قیافه اساتید و هم کلاسی های خود را هم نمی شناسد ! مدرک تحصیلی دارد ولی همزمان در محل کار خود بدون یک ساعت مرخصی کار کرده است! مدرک تحصیلی دارد ولی ...." مثل خیلی چیزهای دیگر مدرک هم بی اعتبار شده است. راست دو دروغ ، واقعی و جعلی با هم آمیخته شده است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:19
ممنون از کارشناس معاونت متو سطه. دوست عزیز مطالب جناب ممقانی هم در راستای فرمایشات شا و از سر دلسوزی است.
پاسخ + +4 -1 --
طلوعی پشتیبانی 1396/10/20 - 06:32
سلام جناب پورسلیمان آقای شیرزاد
جوابیه و تهدید آن و انتشار آن توسط روابط عمومی بوده است اما آقای عبدالهی به خاطر دوستی یا نظری تلاش کرده است خواننده را گمراه کند و معاونت پشتیبانی را در متن به عنوان نویسنده و منتشر کننده معرفی کرده است . که این کارجالب نیست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:30
من هم اول تصور کردم که بیانیه را روابط عمومی وزارتخانه صادر کرده است. تصمیم داشتم از رفتار دوستانم در روابط عمومی انتقاد کنم اما با کمی پرس و جو متوجه شدم که روابط عمومی بر حسب وظیفه ، جوابیه بخشهای مختلف اداری را منعکس می کند و در این خصوص هم همین کار را کرده و این بیانیه نظر روابط عمومی نیست . در مقدمه بیانیه هم آمده است که این متن از معاونت متوسطه ارسال شده است. من بر اساس جوابیه منتشر شده نظر داده ام . این جوابیه را معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت و احتمال زیاد آقای ترکمن نوشته است و روابط عمومی چیزی به آن اضافه نکرده است. ما نباید در بحث مدرک تحصیلی الهیار ترکمن ، یقه نظری و نجات بهرامی را بگیریم.
پاسخ + +8 0 --
فرهنگیان قم 1396/10/20 - 07:07
آنقدر این موضوع در صدای معلم باید مورد بررسی و کنکاش
قرار بگیرد تا آقای وزیر که بخاطر یک موضوع سطحی بیانیه
صادر می کند در مقابل افکار متحیر شده فرهنگیان ظاهر شده
و از معاون خود دفاع یا وی را غزل کند.
نفهم حساب کردن یک میلیون معلم جرم کمی نیست.
از صدای معلم و از نویسندگان و تحلیل گران این رسانه شجاع
کمال تشکر را داریم و برای سلامتی ودر امان ماندن آنها از گزند
افراد فاسد دارای قدرت دعا می کنیم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:31
دوستان قمی از لطف شمابه سهم خودم ممنونم.
پاسخ + +10 -1 --
ناشناس 1396/10/20 - 07:10
درود بر شجاعتت شیرزاد جان گل کاشتی آقاشیرزاد ای ول
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:32
ممنون ناشناس گرامی
پاسخ + +4 0 --
دبیر م 1396/10/20 - 08:06
قابل توجه دوستان: خراسان رضوی هنوز مدیرکل ا.پ ندارد!؟
چرا در این استان قضیه انتخاب استاندار شفاف نشد و مدیرکل هم مشخص نشده؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/10/20 - 10:15
خدابنده میاد نگران نباشید
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1396/10/20 - 11:48
اگر ۱۰ سال دیگر هم نباشد مشکلی پیش نمی آید وبه احتمال زیاد امورات بهتر هم پیش برود لذا نباید نگران نبود مسولان باشید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:33
فعلا دسته گلی که معاون محترم پرورشی و سرپرست اداره کل خراسان رضوی به آب داده مهم تر است.
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1396/10/21 - 07:30
خدابنده قبلا رییس ناحیه1مشهد بود و فرد قوی نیست!
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1396/10/21 - 12:10
اصفهانم نداره و هیچ خبری نیست تازه بهتر شده
پاسخ + +6 -2 --
علیرضا 1396/10/20 - 10:34
چرا از رفتار این آقایان تعجب می کنید مگر در این مملکت زندگی نمی کنید این تازه خلاف کوچکه است....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:40
یعنی نباید واکنش نشان دهیم؟ مورد ترکمن از کردان هم عجیب تر است. کردان مدرکی را خریده بود و فکر می کرد مو لای درزش نمی رود. اما ترکمن فوق لیسانس رودهن در رشته روانشناسی را قایم کرده بود و پُز فوق لیسانس فرانسه و دکتری آلبرتا را می داد. این را در انگلیسی می گویند : کم آوردن و به قول حافظ : آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد.
پاسخ + +7 0 --
مجتبي 1396/10/20 - 10:47
دست مريزاد شيزاد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:41
ممنونم.
پاسخ + 0 -2 --
کارمند سازمان برنامه 1396/10/20 - 11:13
سازمان برنامه ادم های قوی دارد ما ادم کوتله هاش را صادر کردیم این روابط عمومی را باید گلدگرفت
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/10/20 - 12:42
کارمند سازمان برنامه که نباید در یک جمله دو تا غلط داشته باشد.
پاسخ + 0 0 --
محمد 1396/10/20 - 18:13
دقیقا
پاسخ + +4 0 --
معلم 1396/10/20 - 17:17
این آقایان و خانم ها که به مدد پارتی و آشنای و دوستی و فامیل بازی مدارج ترقی را طی کردند در همه نهادهای کشور و به ویژه آموزش و پروش فراوان هستند. جام حقیقت یاب باید باشد و دست همه را رو کند.
برای همین که وقتی پنج سال پیش به معاونت متوسطه مراجعه کردم و گفتم مدرک دکتری دارم نباید بعد از 14 سال خدمت در منطقه محروم حالا که به تهران منتقل شده ام من را بفرستید ابتدایی.... جناب معاون که یا مدرکش پایین تر بود و یا مدرک جعلی داشتند، پشت چشمی نازک کردند که نه امکان ندارد...
و وقتی معاون سازمان پژوهش نتوانست به مدارک و شرایط من که در فراخوان جذب همکار پژوهشی شرکت کرده بودم، ایرادی بگیرد، جواب سربالا داد...
من و امثال من را که سالها با زحمت و تلاش خودمان درس خواندیم، در مدارس مدفون کردند تا خودشان بر صندلی هایی تکیه بزنند که از حد واندازه شان بزرگتر است.
امثال ما خاری در چشم آنها هستیم.

اما به نظرم تدریس به کودکان پاک و معصوم، صدها بار شرف دارد بر همکاری با چنان آقایان و خانمهایی و در چنان نهادهای پر از مفسده ای....
پاسخ + +4 0 --
معلم 1396/10/20 - 17:20
آقای شیرزاد عزیز
لطفا یادداشت جانانه ای درباره آقای بهرامیان و دفتر تالیف کتابهای درسی بنویسید...
ما که از پشت پرده ها و زد وبندها بی خبریم. شما اگر به منابع اطلاعاتی دسترسی دارید در این باره هم بنویسید و از حقایق پرده بردارید...

سپاسگزارم
پاسخ + +5 0 --
معلم 1396/10/20 - 17:28
ای کاش صدای معلم درباره ظلمی که سازمان بازنشستگی ودبیمه در حق معلمان میکنند هم بنویسند.
همکار من شش ماه پیش مبلغی که برای سنوات حق التدریسش تعیین کرده بودند 130 هزار تومان بود و همکاردیگرم 190 هزار تومان. هفته پیش که برای پرداخت رفته اند، گفتند شما سر موعد پرداخت نکردید و الان باید 13 میلیون و 19 میلیون پرداخت کنید.
یکی دیگر از همکاران باید 48 میلیون بپردازد..
چرا؟
اداره آموزش و پرورش در محاسبه و کسر به موقع مبلغ بیمه و بازنشستگی کوتاهی کرده و الان معلم باید تاوانش را بدهد؟

چرا همان بیست یا بیست و پنج سال پیش که سنوات در سوابق حساب شده، مبلغ بیمه و بازنشستگی وصول نشده که الان همکاران دچار چنین معضلی شوند؟
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1396/10/20 - 19:50
مثل همیشه عالی

احسنت اقای عبداللهی
پاسخ + +1 -1 --
معلم نزدیک تر از رگ 1396/10/21 - 00:32
شیرزاد ممنون که اینها را می نویسی
اما آموزش و پرورش هزاران درد دارد
چرا این داستان
داستان های جذاب تری وجود دارد که اگر حل شود مشکل گروه بسیاری از دانش آموزان و معلمان حل می شود.
مشکلت چیست برادر
کجای داستان تو را اذیت می کند

شما فقط ظاهر قضیه را چسبیده ای برادر
پاسخ + +3 -1 --
شهرابی 1396/10/21 - 03:08
من موارد را دنبال مردم. در نوشته های عبداللهی و صدای معلم هم تناقض وجود دارد. اول گفتند که ترکمن از هیچ دانشگاه معتبر داخلی و خارجی مدرک فوق لیسانس ندارد. حالا که رو کرده دارد، اینها عقب نشینی کردند و گفتند داشته اما قایم کرده. این مورد نشان می دهد تحقیقات عبداللهی خیلی دقیق نیست. لذا باید به ادعاهای این دوستان با تردید بیشتری نگاه کرد. یک سوال دیگر اینکه چرا پورسلیمان به دفتر ترکمن مراجعه نکرد و مستندات را مطالبه نکرد. به نظرم پورسلیمان و عبداللهی به عمد موارد را تا اینجا کشاندند و از حساسیت جامعه فرهنگیان استفاده ابزاری کردند تا خود را قهرمان رسانه ای نشان دهند. اینجور کارها اشکال دارد
پاسخ + 0 0 --
کارشناس دفتر بودجه 1396/10/21 - 11:45
خانم شهرابی ممنون می شوم اگر من را راهنمائی و از سردرگمی نجات دهید که چرا الهیار در اتوبیگرافی خود یا صفحه لینکدین موضوع رودهن را پنهان کرده بود. در ضمن بفرمایید که بالاخره تکلیف فوق لیسانس پاریس و دکترای کانادا به کجا کشید. بر خلاف شما من از مطلب شیرزاد چنین فهمیدم که ادعای الهیار در موردفوق لیسانس از پاریس و دکترا از کانادا صحت ندارد. به نظرم می رسد که موضوع رودهن ترفندی برای فراموش کردن موضوع اصلی یعنی دکترای کانادا است. آیا فکر نمی کنید که تحصیل در رشته روان شناسی ارتباطی با کارکردن در حوزه امورمالی و بودجه ندارد و با آن نمی توان معاون مالی آموزش و پرورش شد. آیا بطحایی ساده دل وقتی که پیشنهاد معاونت به الهیار را داد می دانست که او روان شناسی خواندده است
پاسخ + +5 -1 --
زهره شهرابی 1396/10/21 - 03:13
من در مورد آقای الهیار با چند نفر از کارشناسان دفتر بودجه صحبت کردم. چون ایشان در رمانی که سازمان برنامه بود با دفتر بودجه ارتباط زیادی داشت. حداقل سه نفر از آنها تایید کردند که الهیار بصورت مکاتبه ای در دانشگاه کانادا تحصیل می کرده
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/10/21 - 09:55
تحصیل مکاتبه ای هم مگر داریم!!!!
پاسخ + 0 0 --
کارشناس معاونت توسعه 1396/10/21 - 11:29
من هم اخیرا با کارشناسان سازمان در مورد الهیار صحبت کردم. آنها از اینکه الهیار روان شناسی خوانده است شوکه شده بودند. او به آنها گفته بود که چون در میان پنج نفر برگزیده llep قرار داشته، موسسه وابسته به یونسکو به او به جای گواهی حضور دوره ، انحصارا فوق لیسانس داده است. خانم شهرابی درست می گوید الهیار به آنها گفته بود که به صورت مکاتبه ای در آلبرتای کانادا و البته در رشته تحقیقات آموزشی ونه سیاست گذاری آموزشی تحصیل کرده و با فرستادن چند گزارش تحقیقی دکترا گرفته است.ایشان شگفت زده شده اند که آلبرتا جواب منفی به استعلام داده و اعلام کرده که چنین فردی در سوابق آنها وجود ندارد. جالب اینکه الهیار هر از چندگاهی به آنها می گفته که من برای امر تحصیل به کانادا میروم. احتمالا برای بازدید اقوام به گنبد سر می زده است.
پاسخ + 0 0 --
کارشناس معاونت توسعه 1396/10/21 - 11:31
همکارانش در سازمان متعجب شدند وقتی فهمیدند که وی کانال خود را تعطیل کرده با این خیال خام که اتوبیوگرافی اش را پنهان کند. همچنین وقتی بیانیه را خواندند که گفته در هیچ محفل و گروهی ادعا نکرده که دکترا از کانادا گرفته است به ساده دلی و زود باوربودن خود متاسف شدند و دغل باز را آماج دشنام خود قرار دادند. خانم شهرابی به کارشناسان مذکوربفرمایید تا با دکتر گرایی نژاد که رییس قبلی الهیار بود و او را از یک منشی دفتر بالا کشید گفتگو واز او در مورد ابعاد دیگر ترکمن بپرسند که البته ممکن است از شدت بهت زدگی کارشان به بستری شدن بکشد.
پاسخ + 0 0 --
کارشناس دفتر بودجه 1396/10/21 - 15:41
سرکار خانم شهرابی می توانید کمک کنید تا اینجانب متوجه شوم که دوستان مذکور چگونه فهمیده بودند که الهیار مشغول تحصیل مکاتبه ای بوده است. آیا در سفر به کانادا آنها را هم با خود می برده است؟ یا از مکاتبات دانشگاه آلبرتا با الهیار نسخه ای هم به دست ایشان می رسیده است؟ اگر چنین است که شما می فرمایید چرا تصویری از آن را منتشر نمی کنند؟چرا خود الهیار سندی ارایه نمی کند؟ کارشناسان دفتر چگونه اطمینان یافته بودند که او راست می گوید؟ نمی شود همان دلیل متقاعد کننده را عرضه کنند تا ماهم مطمین شویم؟ اگر چنین است چرا در حکمش اعمال نشده است و چرا می گوید که من در هیچ محفل و گروهی ادعای داشتن مدرک دکترا را نکرده ام؟
پاسخ + +1 0 --
آموزگار ترکمن 1396/10/21 - 15:54
همان طور که اهالی کردان شرمسار هستند من نیز به عنوان یک ترکمن خجل شده ام. ترکمن ها انسانهای ساده دل و صادقی هستند. لطفا قضاوت خود را به ترکمنها تعمیم ندهید. ظاهرا این در تهران بزرگ شده و اخلاق تهرانیها رابه خود گرفته است.
پاسخ + +6 0 --
آشنا 1396/10/21 - 16:38
جناب شيرزاد عزيز ، منصور مجاوري از دوستان و فرمانبران بله قربان گوي آقاي بطحايي بوده كه در زمان معاونت بطحايي به سمت مديركل برنامه و بودجه زير نظر معاونت پشتيباني منصوب شده و مايه تعجب همگان گرديد وي فردي ناتوان و بدون قدرت نظارت و كنترل بود و همكاران مرتبط به اين مسئله اذعان دارند، معضلات مربوط به صندوق ذخيره در اثر بي لياقتي و ندانم كاري هاي وي بود كه بلافاصله توسط معاون بعدي از سمتش اخراج شد، با مطرح شدن بحطحايي براي وزارت، دوباره برخي آدمهاي ضعيف مثل ايشان، فرصت را غنيمت دانسته و از ضعف بطحايي استفاده كرده و سهم خواهي كردند چون بطحايي ضعف و ناتواني او را ميدانست فقط به خاطر اينكه دلش را نشكند و به عنوان غلام حلقه بگوش حفظش كند، پست جديدي به نام مشاور اجرايي وزير به وجود آورد كه او را در آن پست اجرايي نشاند تا پشه بپراند و موجب خنده ديگران شود. اگر زحمت كشيده بيشتر تحقيق كنيد قطعا موارد بيشتري دستگيرتان مي شود آخه وزارت خانه كه خانه خاله و محل نوچه بازي نيست ما مي خواهيم با حضور افراد شايسته ، وزارتخانه مان رنگ ابهت به خود بگيرد نه اينكه روز به روز كمتر به حساب آيد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/10/22 - 12:11
در مقدمه کتاب های درسی آمده است کلیۀ حقوق مادی و معنوی این کتاب متعلق به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش است و هرگونه استفاده از کتاب و اجزای آن به صورت چاپی و الکترونیکی و ارائه در پایگاه های مجازی، نمایش، اقتباس، تلخیص، تبدیل، ترجمه، عکس برداری، نقاشی، تهیه فیلم و تکثیر به هر شکل ونوع، بدون کسب مجوز، ممنوع است و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند
حالا در بیخ گوش حضرات وزارتی کل محتوا ی کتاب درسی در تمام کتاب های کمک درسی انتشارات مختلف چاپ وتبدیل به لوح فشرده می شود و حضرات چشم برآن بسته اند چرا؟ چون از این پشم کتاب های کمک درسی و.. برای آنها کلاهی فراهم می شود
پاسخ + 0 0 --
علی 1396/10/23 - 11:08
چرا از فساد صندوق حرفی نمیزنید
چندین بار است این پیام را سانسور میکنید
اقای شیرزاد به فریار رس
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1396/10/24 - 19:58
متاسفم برای شماها
یکدفعه هم که یه فرد متخصص اومد تو این وزارت نگذاشتید کاری پیش ببره
یک مشت کوتوله پرمدعای توخالی
پاسخ + 0 0 --
دولت فرهنگیان 1396/10/24 - 22:38
از جناب بطحایی انتظار میرود در مورد مدرک آقای «الهیار ترکمن» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آپ و ابهاماتی که در این خصوص هست توضیح بدهند و درصورتی که عدم صداقت ایشون ثابت شد ایشون رو به احترام فرهنگیان برکنار کنند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/11/06 - 19:05
با سلام.لیسانس آقای ترکمن از دانشگاه شاهد است نه از دانشگاه تهران
پاسخ + 0 0 --
معلم ایلامی 1398/12/16 - 11:18
سلام اگر مدرکشون راسته اگه دروغ، ولی خودش درپاسخگویی به سئوالات فرهنگیان نشان داد که یک ابردروغگوی قرن است

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور