صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

کرامت رنجبر دستنایی/ فرهنگی و دانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران

" دروغ و سیاسی بازی در آموزش‌ و پرورش جایی ندارد " : این روزها حال آموزش‌ و پرورش در استان اصفهان خوب نیست و بسیاری از آن رنج می‌برند !

گروه استان ها و شهرستان ها/

تاکنون فرهنگیان از گوشه و کنار کشور انتقاداتی را نسبت به عملکرد مدیران آموززش و پرورش ابراز داشته اند .

متاسفانه با وجود ابلاغ " منشور حقوق شهروندی " و نیز " ضمایم احکام رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش " که ترجیع بند مهم آن « پاسخ گویی و مسئولیت پذیری » است بسیاری از مدیران وزارت آموزش و پرورش از این قواعد و ضوابط مستثنی بوده و خود را فارغ از پاسخ گویی به افکار عمومی و معلمان می دانند .

« صدای معلم » ضمن تاکید بر اصول قانونی و شهروندی انتظار دارد تا همه مدیران در همه سطوح به این اصل مهم توجه کافی نشان دهند .

" اداره کل آموزش و پرورش اصفهان " علی رغم انتقادات فراوان تاکنون در مورد عملکرد خویش پاسخ گو نبوده است .

آموزش‌ و پرورش یکی از ارکان اصلی در هر جامعه است و چنانچه عملکردها در این سازمان دچار سیاسی‌کاری شود باید فاتحه این سیستم را خواند/به‌کارگیری مدیران ضعیف ناکارآمد، بی‌سواد و یک‌جانبه نگر و بی‌کفایت این روزها آموزش‌ و پرورش را به‌شدت رنج می‌دهد که آن‌ هم محصول سیاسی‌کاری و دوست و آشنابازی در عزل و نصب‌ها است/ از عملکرد قانونمند شما همین بس که رئیس اداره‌ای را بعد از هشت ماه برکنار کردید بر اساس کدام قاعده و قانون بود؟ آیا بر اساس انصاف بود؟/ آیا می‌دانید در ارزیابی عملکرد برای عزل مدیر 5 دقیقه به او فرصت دفاع می‌دهند/ آیا می‌دانید برای اوقات فراغت تابستان فرهنگیان استان اصفهان با بی‌سلیقگی و بی‌تدبیری بدترین کلاس‌های درس در محمودآباد در نظر گرفته‌شده بود و مایه شرمندگی همکاران نزد خانواده‌هایشان شد

وضعیت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و انتقاد معلمان

 دروغ و سیاسی بازی در آموزش‌ و پرورش جایی ندارد، این گفته زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی است که درخواست عزل مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان را از وزیر داشتند.

این روزها حال آموزش‌ و پرورش در استان اصفهان خوب نیست و بسیاری از آن رنج می‌برند .

آموزش‌ و پرورش یکی از ارکان اصلی در هر جامعه است و چنانچه عملکردها در این سازمان دچار سیاسی‌کاری شود باید فاتحه این سیستم را خواند عدالت آموزشی، برنامه‌ریزی در پیشبرد اهداف آموزشی، داشتن طرح و برنامه برای برون‌رفت از مشکلات و معضلات آموزشی و پرورشی، به‌کارگیری مدیران کارآمد، تغییر مدیران ناکارآمد قطعاً از وظایف مدیران ارشد در این سیستم است  .

به‌کارگیری مدیران ضعیف ناکارآمد، بی‌سواد و یک‌جانبه نگر و بی‌کفایت این روزها آموزش‌ و پرورش را به‌شدت رنج می‌دهد که آن‌هم محصول سیاسی‌کاری و دوست و آشنابازی در عزل و نصب‌ها است که ضربات مهلک و کشنده‌ای را به این سیستم وارد می‌کند.

با تغییر دولت‌ها و روی کار آمدن مدیران ارشد شاهد تغییر در مدیران خرد و کلان می‌شویم که چنانچه بر اساس تصمیمات معقول و کارشناسی باشد کاری شایسته است اما چنانچه بر اساس حب و بغض و باندبازی و سیاسی‌کاری باشد کمرشکن و نابودگر می‌شود.

آنچه در این سنوات شاهدیم نشان از سیاسی‌کاری و باندبازی در تغییر و عزل و نصب بی‌حساب‌ و کتاب روسای ادارات آموزش‌ و پرورش در استان اصفهان بودیم و بعضی از این عزل و نصب‌ها دل منصفان را به‌شدت به درد می‌آورد که در پی سیل گسترده اعتراضات معلمان و افکار عمومی و فشار بر نمایندگان مجلس برخی از نمایندگان خواستار عزل فوری مدیرکل استان اصفهان شدند و در پی آن و با دستپاچگی کانال منتصب به اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان یادداشتی را در کانال تلگرامی خود گذاشت که عملکرد مدیرکل را قانونمند، دلسوزانه و منصفانه می‌داند و موارد بیان‌شده توسط نماینده مبارکه را اتکا به ذهنیات و تمرکز بر اختلاف دیدگاه و نقصان‌های احتمالی می‌داند.

لذا در حاشیه این جمله مطالبی را خدمت مدیرکل استان اصفهان جناب قائدیها معروض می‌دارم.

وضعیت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و انتقاد معلمان

جناب قائدیها!

آسیاب به‌نوبت ...در واکنش به درخواست عزلتان آشفته و دستپاچه نشوید و واکنش نشان ندهید، از عملکرد قانونمند شما همین بس که رئیس اداره‌ای را بعد از هشت ماه برکنار کردید بر اساس کدام قاعده و قانون بود؟ آیا بر اساس انصاف بود؟ در طی یک‌ساله گذشته قریب به ده نفر از روسای ادارات را برکنار کردید طبق کدام قاعده و قانون بود آیا این اتکا به ذهنیات است؟ یا اختلاف دیدگاه‌ها و تحزبگرایی؟ آیا برابر باانصاف بود؟

آیا انتصاب مدیران حوزه تحت مدیریت شما بر اساس شایسته‌سالاری، لیاقت است یا همان سنت تحزب گرایی؟

 

 آقای مدیرکل !

تا به‌ حال با ارزیابی عملکرد حوزه تحت مدیریتتان تماس گرفته‌اید؟ آیا جواب می‌دهند؟ آیا می دانید پاسخگویی ارزیابی عملکرد حوزه تحت مدیریت تان تهدید به حراستی کردن است ؟

آیا می‌دانید در ارزیابی عملکرد برای عزل مدیر 5 دقیقه به او فرصت دفاع می‌دهند؟

آیا می‌دانید برای شب عید غدیر چند ویلا برای شما در چادگان رزرو شده بود و رزرو معلمی لغو شده بود و با خانواده و مهمانان شرمنده به اصفهان برگشتند؟ و جواب ارزیابی عملکرد تهدید بود؟ بله آقای مدیرکل عملکرد شما و حوزه تحت امرتان قاعده‌مند و قانون‌مند و باانصاف است.

وضعیت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و انتقاد معلمان

آیا می‌دانید برای اوقات فراغت تابستان فرهنگیان استان اصفهان با بی‌سلیقگی و بی‌تدبیری بدترین کلاس‌های درس در محمودآباد در نظر گرفته‌شده بود و مایه شرمندگی همکاران نزد خانواده‌هایشان شد ؟

جناب مدیرکل تیتر برکناری یکی از مدیران آموزش‌ و پرورش اصفهان به دلیل وظیفه شناسی را خواندید و پای درد دلش نشستید؟ مدیر مدارس استثنایی استان اصفهان را مثل آب خوردن برکنار کردید. بر اساس کدام قاعده و قانون بود؟ آیا بر اساس انصاف این عزل‌ها انجام شد؟

لذا واکنش آموزش‌ و پرورش اداره کل به درخواست عزل مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان تأمل‌ برانگیز و عجیب است و آنچه در حق دیگران  روا داشته شده بر خود روا نمی‌دانند که حقیقتا نتیجه ضعف عملکرد مدیر کل است !

در یایان حديث امام صادق علیه‌السلام را یادآورتان می‌کنم:

" هر كس مؤمنى را به گناهى سرزنش كند، نميرد تا خودش آن گناه را مرتكب شود. "


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 18 مهر 1396 15:04 خوانده شده: 2868 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 -1 --
دبیرم 1396/07/18 - 17:27
شکی نیست تغییر همه مدیران کل و معاونتها با نیروهای جوانتر باانگیزه تر و سالمتر و خوبتر و...
انشاا...
پاسخ + 0 0 --
دبیرم 1396/07/19 - 08:33
ا.پ به جراحی کلی و تغییرات کلان مدیرانش نیازمند نیست؟!
پاسخ + +5 -5 --
ناشناس 1396/07/18 - 19:09
حالا این ک برکنار شده فامیل خود شماست؟؟
پاسخ + +8 -1 --
معلم 1396/07/18 - 20:51
سلام
من یک مرتبه با همسرم به اداره ناحیه 2 اصفهان رفته بودم.جهت یک کار اداری کوچک که تنها 5 دقیقه کار داشت.البته خودم میدانستم رفتار پرسنل اداری ناحیه2 با معلمان خوب نیست.چنان رفتار زننده ای با من شد که همسرم اصلا نمیگذاشت دیگر سر کار بروم.نمیدانم اداره ناحیه2 چه پدر کشتگی با معلم دارد که اینقدر بد رفتار میکنن.از اموزش و کارگزینی و حسابداری و معاونین و ...
نمیدانند اگر معلم نبود سر کلاس برود اینها بیکار بودند.البته من با دل شکسته همه انها را به خدا واگذار کردم.در روز با 30تا دختر بچه که شاید فرزند خود انها هم باشند سر میکنیم و به انهاوعشق می ورزیم اما در اداره شخصیت معلم اینگونه باید زیر سوال برود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/18 - 21:44
آنها یک مشت پیاز متعفن هستند که خیال میکنند گل محمدی وگلاب هستند خودت ناراحت نکن در عالم خلقت اینها که چیزی نیستند
پاسخ + +5 0 --
معلم 1396/07/18 - 20:58
ارزیابی عملکردی که عرب و امثالهم در ان باشند وصفش نگفتنی است.اقایان مثل اب خوردن در ا.پ اصفهان جابجا میشوند.ریاست انواع ادارات و نواحی مختلف .مثل تور شده واسشون ا.پ اصفهان.10 کلمه حرف زدن بلد نیستن خودشون مهره میدونند
اونوقت یه معلم بدبخت اگر خواست انتقالی بگیرد پدرش رو در میارن.خدایا کجاست امیر المومنین.....
پاسخ + +1 0 --
آن دگر معلم 1396/07/18 - 21:03
فارغ از این که مدیران و معاونان اداره کل و مناطق و مدارس طرفدار کدام گروه یا چناح باشند اگر متعهد و کاردان و با انگیزه و بدون غرض و مرض و حافظ ارزش ها باشند و باعث رشد و پرورش می شوند باید باقی و پاداش بگیرند خواه یک سال خدمت باشند خواه سی و پنج سال. و ان دسته که جز خفت و خواری چیزی برای جامعه جا نگذاشته اند باید برکنار شوند. هر دو نمونه زیاد داریم. تعصبات مغرضانه زمینه ساز نابودی جامعه می گردد.
پاسخ + +6 -1 --
معلم 1396/07/18 - 21:21
شکایات اداره کل اصفهان با معلمان مثل ارباب و رعیت برخورد میکند فقط مشکل داشتید با اداره حل کنید که انجا اشک شما را هم در میارند و بدهکار هم میکنند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/18 - 21:46
تقصیر خود معلمان است که به اینها روی زیادی میدهند
پاسخ + +18 -1 --
رهگذر 1396/07/18 - 21:23
مدیران ارشد و و پوشک بچه ها باید زود به زود عوض شوند ،
هر دو به یک دلیل !!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگ‌پرور 1396/07/21 - 10:59
این رسم کشور ماست وگرنه در کشورهایی که برنامه‌ریزی های بلند مدت دارند و به آموزش و پرورش با دید صد ساله نگاه می‌کنند، مثل ژاپن مدیران مجبورند تا چندین سال آینده را پیشبینی کنند و نه فقط دوران مسئولیت لحظه‌ای خودشان را.
پاسخ + 0 0 --
احمد 1396/07/22 - 08:24
سلام
هميشه عملكرد خوب و قابل دفاع يك مدير از نظر بعضي از افراد كه كاملا سياسي فكر ميكنند مورد هجمه قرار ميگيرد پس بايد به چنين مديراني صبر و شكيبايي و استقامت در راه را توصيه نمود و بايد نسبت به اين حرف و حديثها توجهي نكنند و مسير خود را با صلابت طي كنند
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1396/07/19 - 20:44
با سلام خدمت همکاران عزیزم در استان اصفهان . خیلی ناراحت نباشید در استان ها و شهر های دیگر نیز رفتارکارمندان ادارات اموزش وپرورش با فرهنگیان عزیز به همین منوال است وبه محض اعتراض کارشان رابسیار سخت تر از معلمان میدانند ونمیدانم این چه سختی است که هیچ کدام حاضر به استعفا نیستند واخر کار هم ارباب رجوع را محکوم میکنند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/20 - 20:40
ایا تا به حال کسی را در اداره دیده اید که حتی تصور کلاس رفتن این شخص کابوس نباشد بر ای خودش و دانش اموزان
پاسخ + +1 -2 --
فرهنگ‌پرور 1396/07/21 - 10:54
این جار و جنجال‌ها که به راه افتاده، این مقاله نوشتن ها،شب نامه راه انداختن ها، هیچکدام برای دفاع از حقوق معلمان و آموزش و پرورش نیست.
در این‌که آموزش و پرورش استان اصفهان و سایر استان‌ها مشکلاتی دارند، شکی نیست، در این‌که باید اصلاحاتی صورت بگیرد شکی نیست، در این‌که گروه‌های سیاسی هم نباید در آموزش و پرورش دخالت کنند هیچ شکی نیست.
قرار نیست گروه‌های سیاسی آموزش و پرورش را میدان تاخت و تاز هم کنند، وقتی گروهی مشغول اداره آموزش و پرورش است، گروه دیگر با تمام روش‌های متعارف و غیرمتعارف به او هجوم بیاورند و برای مناسب از دست رفته ی خود چنگ و دندان تیز کنند.
نمایندگانی که در زمان نیاز آموزش و پرورش برای دفاع از حقوقش در مجلس صم بکم هستند چرا اکنون برای جابجایی پستها در آموزش و پرورش اینقدر دست و پا می‌زنند.
انتظار فرهنگیان از نمایندگان این نیست.
قرار نیست از چاله بیرون بیاییم و در چاه بیفتیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/21 - 18:35
عزیز برادر چرا صغرا کبرا میچینی.
اینکه در ادارات اصفهان و به خصوص نواحی ششگانه به معلم احترام که هیچ بی احترامی هم اوقاتی میشود شکی نیست.یکبار به عنوان معلم سری به ادارات اصفهان بزنید خودتان کاملا مجاب خواهید شد.
پاسخ + 0 0 --
احمد 1396/07/22 - 08:17
سلام
ضمن احترام به نويسنده مقاله نكات ذيل را معروض ميدارم
1- اولا جنابعالي در يك فرصتي از مركز ايران برخاسته و به مناطق استان اصفهان سفر فرموده و با انصاف عملكرد آموزش و پرورش استان را رصد كرده و بعدا قضاوت خود را در معرض ديد همگان قرار دهيد
2 - يقينا نگاه جنابعالي به مسائل و مشكلات آموزش و پرورش يك بعد سياسي و جناحي دارد چرا كه بسياري از فرمايشات حضرتعالي احساسي و عقده گشائي بيش نيست
3- مگر جناح قبلي چگونه عزل و نصب ميفرمودند؟ همگان اذعان دارند كه در اين دوره كميته انتصابات بسيار خردمندانه و با تدبير و رعايت حقوق افراد انجام ميشود
پاسخ + 0 0 --
محمد 1396/07/22 - 18:47
سلام
در آموزش و پرورش اصفهان در حالیکه مدارس در تامین هزینه برق و آب و گاز سال گذشته خود و دیگر هزینه ها مانده اند مجله ای چاپ می شود به نام پرتو مهر به تیراژ تعداد مدارس استان و گاه بیشتر با چاپ رنگی و کاغذ کلاسه مجله ای صرفا تزئینی جهت آرشیو روابط عمومی اداره کل مجله ای که مخاطب ندارد و در مدارس مثل سینی چایی جای استکان ها بر آن نقش بسته است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/07/23 - 13:30
من مطمئن هستم در پشت میز اداره کل مدتها هست تکه زده اید و الان احساس خطر کرده اید که پست و میز و صندلی گرم و نرم را از دست بدهید.
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1396/07/23 - 13:34
بنده امروز جناب رنجبر را در دفتر حراست اداره آموزش و پرورش فلاورجان دیدم گویا احضار شده اند.
پاسخ + +5 -1 --
محمود 1396/07/22 - 20:11
بنده یکی ازاون افرادی هستم که صرفا به خاطر داشتن یک تفکر به شدت مورد بغض آقایان قرار گرفتم وبه هر کس وهرجا مراجعه کردم کار ومشکلم سخت تر شد که بهتر نشد. حاضرم بامدیرکل مناظره کنم تاثابت شود چه اقدامات نسنجید های کردند. وچه بلایی برسر نیروهای توانمند آوردند بنده 18سال مدیر بودم در دولت های مختلف. بعنوان مدیر نمونه ومعلم نمونه بودم. در اواخر خدمتم قرار داشتم. که با حب وبغض های شخصی حق وحقوق خانواد هام را تضییع کردند به هرکس هم پناه بردم وضعیت بدتر شد. حتی مدیر ناحیه در کمال بی ادبی به بنده می کفت اگر ازاستان خارج بشی تقدیر هم برایت می نویسم آقای مدیر کل گناه من چه بود. صرفا به خاطر توهینی که معاون اداره به من کرد جوابش رادادم. یعنی برخی این آقایان انتظار دارند توهین کنند وفرد تشکرکند. آقای مدیر کل آموزش وپرورش را به کجا برده ای شده محل تسویه حساب های شخصی. قومیتی. وحزبی
پاسخ + 0 -5 --
احمد 1396/07/23 - 07:45
- مورد ي كه صحبت از عزل مدير 8 ماهه ميفرماييد دروغي بيش نيست
- يكي از افتخارات مديران در اين توجه ويژه به امور رفاهي كاركنان و معلمين بوده است اي كاش يك مقايسه اي بين خدمات ارائه شده در آن دوره و خدمات فعلي انجام ميداديد تا سخن به گزافه نگفته باشيد
-در پايان جنابعالي را به رعايت ادب گفتاري توصيه ميكنم كه گفتن هر مطلبي در هر رسانه اي كار خيلي ساده و راحتي است اما رعايت انصاف و ادب تقواي زيادي مي طلبد كه نگاه سياسي ما موجب افت تقوا شده است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/07/23 - 13:13
شما که اداره کل هستید نویسنده را بخواهید حراست اداره کل اصفهان شما که اینو خوب بلدید اگه تا به حال نخواسته باشیدش
پاسخ + +6 0 --
محمد 1396/07/26 - 12:49
بحران آموزش و پرورش استان محصول عقده گشایی ها اداره کلی ها از جمله رحیم محمدی معاونت آموزش اوست که اداره کل را عرصه ترک تازی و سیاست بازی های خود کرده است
پاسخ + +6 -1 --
حسنی 1396/07/27 - 15:17
باتشکر از نویسنده مقاله که به حق حرف حساب زده،به خداتمام حرفهایشان درست است کسانی هم که قبول ندارند حتما چیزی بهشون رسیده وگرنه عملکرد وانتخاب بعضی ها بعد از امدن قایدیها فاجعه بوده است،اگه بادیده انصاف شکایات در سایت صدای معلم رابخوانید خودتان متوجه میشوید اگروزیر کاری نکند ما جور دیگری صدایمان را به گوش رییس جمهور میرسانیم.
پاسخ + +6 -1 --
تاجمیری 1396/07/27 - 15:40
جناب آقای رنجبر بدینوسیله از جنابعالی تشکر میکنم که با مقاله خود صدای امثال من هم شدید.درمقاله خود نوشتید که ارزیابی به مدیر ۵دقیقه فرصت دفاع داده است.اگر به نامه بنده که شهریور پارسال درسایت صدای معلم قرار گرفت اشاره نمودید باید تصحیح کنم که خود مدیر کل وقتی باوقت قبلی خدمتشان رسیدم به من گفتند فقط ۵ دقیقه بیشتر وقت نداری !!!بماند که عملکرد ارزیابی وحراست هم اصلا خوب نبود .بنده نیز به دیوان عدالت اداری شکایت کردم .دیوان نیز از اداره کل وارزیابی زرینشهر خواست مدارک خود را بفرستند که توجهی نکردند تا آنجا که ۳بار اخطاریه برایشان فرستادند ودر اخطارسوم تاکید شد که درصورت عدم پاسخگویی محکوم میشوید .درتیرماه امسال دیوان رای صادر کرد ومحکوم به تخلف ونامه شاهمرادی رییس اداره زرینشهر راباطل اعلام نمود.
پاسخ + 0 -3 --
ناشناس 1396/07/28 - 22:09
سلام
اقای رنجبر مطمئن باشید اگر مدیر کل فعلی با آن همه خدمات ارزشمند و کارنامه درخشان بازنشسته شوند و یا حتی دولت تغییر کند برای جنابعالی که هدفهای شخصی دارید در سیستم آموزش و پرورش جای پایی نخواهید داشت چون تحول در نظام آموزشی و تغییر اساسی در بحث رفاهی معلمین عزیز نیاز به فعالیت شبانه روزی دارد و با چند پارگراف مقاله نوشتن و احساسی برخورد کردن چیزی از مشکلات حل نخواهد شد سعی شود اینگونه بحث ها بصورت کلان در سطح بالا مطرح شود تا به گوش مسئولین بالاتر برسد و گرنه آقای قائدیها که بروند شخص دیگری خواهد آمد و مشکلات اصلی آموزش و پرورش همچنان پابرجا خواهد ماند
پاسخ + 0 0 --
کرامت رنجبر دستنایی 1396/08/02 - 20:20
سلام و سپاس
از توصیه حضرتعالی سپاسگزارم
تلاش اینجانب هم در حد خرد و کلان در همین راستا است.
پاسخ + +2 0 --
مدیر سابق یک مدرسه 1396/08/22 - 03:26
اینجانب در یک سال مدیریت مدرسه کارهایی کردم که چهل سال کسی در این مدرسه انجام نداده بودند.و همه اولیاء راضی بودند حتی اداره کل نوسازی استان ولی به خاطر بازنشستگی یکی از سوگلی های اداره بدون هیچ ایرادی به من گفتند اسعفا بده .بعد وی را بجای اینجانب مدیر دبستان روستا قرار دادند تا دو سال آخرش با حکم مدیری و حق روستا بازنشست شود.
پاسخ + +2 0 --
مدیر سابق یک مدرسه 1396/08/22 - 03:29
اینجانب مدیر دبستان روستا با عملکردی فوق العاده به خاطر بازنشستگی یکی از سوگلی های ادره مجبور به استعفاء شدم و وی را به خاطر دو سال آخر کاریش مدیر قرار دادند. بی انصاف ها
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/09/30 - 23:22
قبادی به درد نمیخوره
پاسخ + +1 0 --
سجاد عسکری پور 1396/10/08 - 14:07
هیچکدام بالاتر از مرحوم پرورش نیستند که الن میدانم در جهنم خود ساخته در دنیای دیگر معذب است چرا ؟ به چه حقی ایشان در دوران وزارتش چند ساعت به دبیران تحمیل کرد وکماکان ادامه دارد ؟این حق ملیون ها فرهنگی را چگونه پاسخ خواهد داد . اسلامبه دائم الذکر بودن نیست خدا به فریاد این مسئولان برسد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور