صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«آن « استقلالی » که آقای لاشکی از آن سخن می گوید دقیقا به چه معناست و آیا شامل حال « معلم » به عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت می شود و آیا وزارت آموزش و پرورش و سایر ارکان آن و نیز نهادهای بیرون از تعلیم و تربیت آن را به رسمیت می شناسند ؟»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از کدام " حق و عدالت " در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری سخن می گوید ؟

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد سخنان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و عملکرد هیات های رسیدگی به تخلفات اداری

به تازگی و به تاریخ 12 اسفند ابلاغیه ای از سوی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری مستقر در اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برای آقای « لقمان افضلی » از معلمان ناحیه دو سنندج ارسال گردیده است .

سه مورد اتهامی برای این معلم عنوان گردیده و همه موارد را با ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری ( بندهای دو و چهار ) منطبق نموده است . ( این جا )

به عنوان مثال ؛ اتهام سوم ایشان چنین بیان شده است : « تشویش اذهان عمومی و جریحه دار نمودن افکار در مطالب منتشره توسط شما در فضای حقیقی و مجازی با کیفیتی که در جلسه مصاحبه حضوری عنوان گردید . »

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی هیئت های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری قطب پنج کشور چنین می گوید: ( این جا )

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد سخنان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و عملکرد هیات های رسیدگی به تخلفات اداری

« هدف و فعالیت هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری با مسئله عدالت گره خورده است.

 تعامل بیش از پیش هیات های رسیدگی به تخلفات اداری موجب تعمیق اهداف سلامت اداری خواهد شد.

احمدی لاشکی فعالیت هیئت رسیدگی به تخلفات اداری را بسیار سخت و مهم دانست و گفت:  استقلال هیئت ها هیچ گاه نباید خدشه دار شود و همچنان در مسیر حق و عدالت باید گام بردارند .

متاسفانه قانون رسیدگی به تخلفات اداری که حدود سه دهه از تصویب آن می گذرد بسیار موسع بوده و هیات های رسیدگی تفسیرهای متفاوت و متعددی از آن دارند .

بند دو از ماده 8 می گوید : « 2 - نقض قوانین و مقررات مربوط. » نظر ایشان و مدیر کل رسیدگی به هیات های تخلفات اداری در مورد « منشور حقوق شهروندی » چیست ؟

بند 4 تصریح می کند : « 4 - ایراد تهمت و افترا، هتک حیثیت. »

پرسش « صدای معلم » از معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل هیات های رسیدگی به تخلفات اداری آن است که آیا این تخلفات قابل تعمیم به خارج از محیط  اداری و آموزشی یعنی « مدرسه » هستند ؟ آیا این هیات ها مجاز به رصد کردن فعالیت های کارمندان در خارج از محیط اداری هستند در حالی که اساسا قانون گذار نام این قانون را رسیدگی به تخلفات اداری گذاشته است ؟

 چهارشنبه 22 اسفند ماه 1397 در نشست خبری معاونان  وزیر  آموزش و پرورش و رؤسای سازمان‌ها در اردوگاه منظریه تهران ( شهید باهنر )که در سالن شهید فهمیده برگزار گردید ؛  صدای معلم گفت و گویی را با « علی عسکری » معاون وقت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در مورد  تحصن ( اعتصاب معلمان ) ، فعال شدن هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش و غلبه فرهنگ امنیتی بر امنیت فرهنگی در وزارت سید محمد بطحایی انجام داد .  ( این جا ) و ( این جا )

در این گفت و گو صدای معلم از آقای عسکری پرسید : « بر اساس اخبار رسیده ؛ تاکنون این ابلاغیه ها در تعدادی از استان ها مانند خراسان رضوی و خراسان شمالی برای این معلمان صادر گردیده است .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد سخنان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و عملکرد هیات های رسیدگی به تخلفات اداری

موارد اتهامی عمدتا شامل : " شرکت در تحصن " ، " تجمع " ، " ترک محل خدمت " و برخی موارد سیاسی بوده است . « مطالبات صنفی یک مطالبه معقول انسانی است. ما هم در جایگاه آنها باشیم مطالبه را خواهیم داشت. ما همیشه باید آن طرف میز را ببینیم.»

استناد هیات های تخلفات اداری به موادی مانند بند 33  ، بند 29 و بند 1 از ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری بوده است .

نکته قابل تامل این است که این هیات ها مصادیق سیاسی را از  فعالیت معلم متهم از طریق نوشتن متن در فضای مجازی اخذ کرده اند .

بند 1 از ماده 8 قانون مربوطه اشعار می دارد :

" اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری . "

این گونه موارد ناظر بر فعالیت و رفتار فرد شاغل در محیط کار است و به نظر می رسد هیات های تخلفات اداری از این قانون " تفسیر موسع "  و یا حداکثری داشته و گویا قرار است معلمان را در  همه جا مورد نظارت و کنترل قرار دهند .

آیا این هیات ها فرضا خود را " پلیس فضای مجازی " فرض کرده اند ؟

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد سخنان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و عملکرد هیات های رسیدگی به تخلفات اداری

.... در زمان آقای فانی که وزیر بودند و آقای دانش آشتیانی کمتر، معلمان تجمع کردند تحصن کردند اعتراض کردند ولی تا جایی که من می دانم برای این معلمان در زمان وزارت آن آقایان پرونده ای تشکیل نشد اما در زمان وزارت آقای بطحایی پرونده تشکیل می شود ، پرونده سازی می کنند. مسئول مستقیم آن هم شما هستید !

 می گوئیم  در همین دولت این تجمعات در دو وزیر قبلی هم انجام شده آن زمان چنین چیزی جرم نبوده الآن در زمان مدیریت شما جرم شده است؟! دوستان نمی دانستند که آن موقع جرم نبوده ولی الآن جرم است؟

ما می گوئیم که رئیس جمهور منشور حقوق شهروندی دارد . وزرای قبلی گفته اند مهمترین شعار ما تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی است. شما بفرمایید به عنوان مقام مسئول توضیح شما در مورد این خط مشی چیست ؟ »

معاون وقت حقوقی و امور مجلس در بخشی به صدای معلم چنین گفت : « ما مطالبات صنفی معلمان و عزیزان مان را نه سیاسی می دانیم نه امنیتی و توضیح دادم در عین حال نگاه پلیسی بر موضوع و مسئله نداریم.

مطالبات صنفی یک مطالبه معقول انسانی است. ما هم در جایگاه آنها باشیم مطالبه را خواهیم داشت. ما همیشه باید آن طرف میز را ببینیم.

من این تجمعات را در حوزه صف و ستاد به نحوی سعی می کردم مدیریت بکنم حتی از ناحیه نمایندگان ببینیم این یک مطالبه صنفی است که اگر جلوی مجلس می آیند یا برای مطالبه حقوقشان و عزیزانی که در خارج معلم بودند و در بحث حقوقی شان اعتراضی داشتند اینها مطالبه صنفی و مطلوب و سازگار با نظام و کشور و انقلاب و مشی و مرام خودمان تلقی بشود و پاسخگویی داشته باشیم. ولی من این را هم رد نمی کنم که ممکن است در یک هیئتی یک چنین تلقی و برداشت موسعی که شما اشاره کردید وجود داشته باشد که اگر مواردش را شما بگویید یا خود طرف مراجعه بکند ما از جایگاه قانونی خودمان به آن رسیدگی می کنیم.

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد سخنان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و عملکرد هیات های رسیدگی به تخلفات اداری

من می گویم افزون بر این آن چیزی که خیلی مهم است و شما باید دنبال کنید و ما و دولت و مجلس در چارچوب همان قانون شهروندی که فرمودید این است که ما مطالبات صنفی را در قانون بیاوریم و یک چارچوبی برایش تعریف کنیم که سیاسی برداشت نشود ، امنیتی برداشت نشود و حق هم به حق دار برسد .

من الان دنبال این هستم .

دنبال یک ماده واحده هستم ... »

حال پرسش « صدای معلم » از آقای لاشکی که از حق و عدالت سخن می راند این است که آیا در جریان آن ماده واحده ای که آقای عسکری می گفت ، هستند ؟

نظر ایشان و مدیر کل رسیدگی به هیات های تخلفات اداری در مورد « منشور حقوق شهروندی » چیست ؟

آن « استقلالی » که آقای لاشکی از آن سخن می گوید دقیقا به چه معناست و آیا شامل حال « معلم » به عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت می شود و آیا وزارت آموزش و پرورش و سایر ارکان آن و نیز نهادهای بیرون از تعلیم و تربیت آن را به رسمیت می شناسند ؟

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد سخنان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و عملکرد هیات های رسیدگی به تخلفات اداری

چهارشنبه, 18 اسفند 1400 21:57 خوانده شده: 1901 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1400/12/23 - 23:32
آیا عدالت فقط حقوق است؟ غصب شغل معلمی نیست؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1400/12/28 - 13:09
دوست گرامی درکشورما کسانی که به شغل معلمی نائل می شوندازدههافیلتروگزینش به سختی عبورمی کنندوبه عنوان معلم به کارگمارده می شوند.تازه درطول دوره معلمی بازازاحضارگزینش وحراست مصون نیستندچگونه ممکن است باوجوداین شرایط سختگیرانه وبسته کسی بتواندشغل معلمی راغصب کند؟!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 2 1401/01/03 - 23:42
مثلا این فیلترها چیست؟
تربیت معلم قدیم؟ دانشگاه فرهنگیان و بی فرهنگیان جدید؟
سابقه؟ نهضت؟ شاگرد دزدی؟ آزمون جهاد دانشگاهی؟
آزمون بدون کارنامه سال 89؟ آزمون سال 84؟ آزمون سال 96؟ آزمون سال 99؟ آزمون 1401؟

حق التدریس شدن با پارتی بازی در دهه 60 و 70 و 80 ؟
اصرار شاگردان و انجمن اولیا و مربیان برای ورود فرد یا افرادی برای تدریس در مدرسه در دهه 90 و عدم پذیرش آن؟
برخی از معلمانی که تحصیلات خود را با تقلب پیش بردند و می‌برند؟
کدام فیلتر؟ مشکلات اخلاقی سطحی و یا عمیق افشا شده و یا افشا نشده برخی از معلمان؟؟
آیا همینکه از نظر علمی افرادی قویتر وجود داشته باشند و از بی سواد تا دکتری را آموزش می‌دهند ولی به دلایلی وهم زده مثل سن و سال نمیتوانند معلم شوند؛ آیا این غصب نیست؟
و چه برحق و نیکوست، رشد نزول عذاب بر غاصبین و حمایت کنندگانشان و تایید کنندگانشان !!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 2 1401/01/04 - 00:09
سلام بر معلم گرامی
علاوه بر گزینشهای علمی، گزینشهای اخلاقی نیز متاسفانه گویا عموما ناشیانه عمل می‌کنند و گزینشهای اعتقادی نیز بعضاً همچنین؛ در سطح جامعه به صراحت و وضوح برای تیزبینان مشهود است.

اتفاقا گاه شرایط سختگیرانه باعث می‌شود، گرایش به دروغ و ریای علمی و اخلاقی و اعتقادی ایجاد شده و پیروز میدان شود.

و شرایط بسته نیز همچنین و در حال حاضر نیز بیشتر،
قوانین استخدامی کشور از شرایط توهّم زده بسته مبرا نیست. تا شرط بسته را چه معنا کنی؟
قرار گرفتن در حلقه و بسته درستی، درست است؛ آنچه نادرستش می‌کند، تشخیص درستی است.
خیلی از بسته ها، شرایط شایسته سالاری را در بسته ناقص خود می‌پندارند و به واسطه این مطلب، غصب را جهلاً و یا سوء نفساً، به وجود می‌آورند.
خداوند آنها را به واسطه نفسشان و اصرار بر گناهشان، به حق آنچه که پناه بردن به او و آن شایسته است، در دو دنیا شرمنده سازد.
پاسخ + +6 0 --
معلم 1400/12/28 - 13:04
هیاتهای تخلفات آموزش وپرورش ونیزهیاتهای تجدیدنظروزارت آموزش وپرورش خیلی درحق معلمان ظلم کرده اندومی کنند.بنده تاحدودی درجریان فعالیتهای چندسالۀ این هیاتهاهستم.اولاکارشان اصلابرمبنای تخصص نیست ثانیااعضای این هیاتهاآدمهای فرهیخته وباسوادی نیستندثالثادربررسی پرونده معلمان هیچگاه قانون به معنای واقعی رالحاظ نمی کنندوبه شدت تابع دستورات ارگانهای امنیتی هستنداین به معنی عدم استقلال این هیاتهامی باشدهمانطورکه این عدم استقلال درقوۀ قضاییه نیزدیده می شود.درطول سالهای اخیربرای تعدادبیشماری ازمعلمان وهمکاران گرامی احکام شدیدصادرکرده اندوباعث آوارگی وافسردگی دههاخانوادۀ آبرومندشده اند اصلادرقاموس این هیاتها"اصل برائت"وجودندارد.به هرقیمتی که شده علاقه دارندبرای فرهنگیان حکم تنبیهی صادرکرده وآنهارامتهم به ارتکاب جرم نمایند.درضمن وضعیت اخلاقی وروحیات برخی ازاعضای این هیاتهاکه حقیردورادورباآنهاآشنایی دارم بسیارتامل برانگیزاست منتهی به احترام این رسانۀ محترم وهمچنین حفظ آبروی اعضاء یادشده ازبیان آنهاصرف نظرمی کنم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/01/07 - 03:35
سلام بر شما معلم محترم،
تا زمانی که یکی از معصومین را در عالم خواب بطور مفصّل ومعنادارندیده بودم باورم نمی‌شد که این مطلب شدنی است، پس دلیلی هم ندارد کسی را که امام زمان(عج) را بطور حضوری و نشانه‌دار دیده است را چون تجربه ندارم منکر شوم و یا برای تایید جایگاهش رازش را که صرفاً برای من بیان کرده است را افشاء کنم.
مقصودم این است که اگر نمی دانی چه کنی، از خدا بخواه تا به طریقی هدایتت کند ولی آیا حاضری پای هدایت خدا ایستادگی کنی؟، اگر چنین خواستی قبلش دنیا را سه طلاقه کن و شهادت و محرومیت‌هایی را بپذیر و در مسیر بندگی اگر دستور محرومیتی مثل تشنه ماندن رسید، تشنۀ تشنه ماندن شو؛ کسی که بیشتر هدایت می‌یابد در پیشگاه خداوند مسئولتر است و در صورت ترک یا کوتاهی در مسئولیت گناه کارتر است و مجازات گنه کار معلوم.
امروزه حجّت‌هایی پایان یافته، حضرت یعقوب(ع) حجّتی را به پایان رساند و یوسف(ع) آزمایششان کرد پس برادرانش مستحق افشای عمومی در قرآن شدند.
ادامه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/01/07 - 04:45
ادامه قبل
چند نکته 1- دلیلی نداری افشاء نکن، چه بسا بدانی که مشمول لوتکاشفتم ماتدافنتم می‌شوند ولی نباید چیزی را که می دانی و نمی توانی اثبات کنی را بیان کنی.
3- اگر ارتکاب بعضی از بدی ها را در جامعه دیده‌ای، از خدا بخواه که برخی از خوبیها را در جامعه نبینی شاید ظرفیت تحمّلش را نداشته باشی، مثلا اگر شاهد جماع فردی با حیوان بوده‌ای از خدا بخواه که هیچگاه توفیق دیدار امام زمان(عج) را نداشته باشی یا چنین فردی را ملاقات نکنی، چون در پس آن فسادهای دیگری را هم خواهی دید مثلا خواهی دید که اولی از بی عرضگی (نه همه) در رقابت تربیت معلم پذیرفته شده ولی دومی در رشته سنگینی در دانشگاه ...، اولی از بی صبری مادرش را کتک زده و بر خلاف رضایت مادرش همسر گرفته و از امتیازات قانونی تاهل استفاده کرده ولی دومی پدر و مادر بیمارش را پرستاری می‌کرده و ...، اولی به ارتقاء و بازنشستگی نزدیک شده و دومی با وجود توان علمی و عملی بالا و آزمونی موفق و کرامات فراوان از جذب شدن در نظام اسلامی یا بازمانده یا به موجب علوّ دیگران و قوانین بد و توهّم زده منع شده و آنگاه تحمّل فساد جذب و ارتقاء چه سخت است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/01/07 - 04:55
2- مراقب سوء تفاهم نیز باش
4- افشاگری به اندازه دانایی و عقل مصلحت دانت داشته باش و با صاحبان خرد و تجربه برای محدوده مطلوب مناسب و متناسب مشورت کن.
5- با مجوزی گسترده‌ در رؤیای صادق و با مجوز عقلم در عالم بیداری، اجازه زیر سؤال بردن گسترده را دارم و به دلایلی به شخص شما توصیه افشاگری مستند و یا استدلالی را می‌کنم ... .
6و7و8- به چگونگی اجرای افشاگری هم توجه کن و از خدا هم کمک بخواه، شاید شایسته آن شوی که بفهمی که چگونه می توان دانست و این دانایی را به کسی آموزش نده و شاید شایسته آن شوی که بیشتر بدانی.
بر پلنگ تیز دندان و اشک تمساح و غاصب شغل و کفار شدید باش و ... .

9- عذر مرا هم برای دوم شخص نوشتن بپذیر، چون در اثر مطاله ترجمه متون عربیست.
موفق باشید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/01/15 - 13:29
احسنت
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1401/01/23 - 20:11
بسیار عالی

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور