صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" آموزش و پرورشی که با ترس پیش برود راه به جایی نمی برد "

دل نوشته های یک دانش آموز سمیرمی

انتقاد ولی دانش آموز مدرسه متوسطه اول شهید چمران سمیرم از آموزش و پرورش و مدرسه

  به نام خدای عدالت
دوران دبستان و راهنمایی را در دنیای زیبای کودکی با خاطرات ارزشمندی پشت سرگذاشتیم. یادم هست که بعد از پایان دوران راهنمایی با ناراحتی به مادرم گفتم : ای کاش این دوران تمام نشده بود و مادرم گفت به نظر من دوران دبیرستان شیرین ترین دوران زندگی انسان است، هنوز درکش نکرده ای صبر کن بعد از پایان دبیرستان این حقیقت را خواهی فهمید.

نه تنها مادرم ، سایر اطرافیانم هم همین عقیده را داشتند.از سال دوم دبیرستان وارد مدرسه ای شدم که هیچ چیزش شبیه یک مکان آموزشی نبود. نه مدیرش فرد باشخصیت و دارای منش انسانی بود و نه معاونش و نه حتی فضا و مکان مدرسه. تنها وجود تعدای معلمان باعث دلگرمی ما بود.از دانش آموزان قبل از ما بسیار در مورد رفتارهای نامناسب مدیر و معاون مدرسه شنیده بودم، بنابراین از همان روز اول ورودم به مدرسه سعی کردم زیاد در مقابل دید آن ها قرار نگیرم چون شنیده بودم که منتظر کوچک ترین بهانه ای هستند که به ما گیر بدهند. حتی شنیده بودم که با دانش آموزانی که از مدارس دیگر به این مدرسه آمده اند بسیار بد رفتار می کنند. برخوردهای نادرست آن ها چیزی نبود که کسی درک نکند ولی ترس عجیبی بین دانش آموزان دیده می شد که مانع از اعتراض آن ها می شد.به دلیل این که در تمام دوران تحصیلم مدتی که در این مدرسه بودم از حضور در زندان برایم سخت تر بود و به جرأت می توانم بگویم بدترین سال های تحصیلم بود، تصمیم گرفتم که ناگفته هایم را بنویسم.

همیشه دوست داشتم به مدیر بگویم:
1- شما چگونه می توانید الگوی ما باشید در حالی که زود قضاوت می کنید و بدون این که از حقیقت ماجرایی خبر داشته باشید، دانش آموزی را محاکمه می کنید و وقتی خودتان محکوم می شوید و حرفی برای گفتن ندارید، می گویید به خاطر فلان شخص شما را بخشیدم. بگو به خاطر خودم بخشیدم.چه اشکالی دارد که شما هم معذرت خواهی کنید و به اشتباه خودتان اقرار کنید تا ما هم از شما بیاموزیم.
2- چرا یک مدیر باید آن قدر بد رفتار باشد و نتواند خشم خود را کنترل کند که بهترین دبیران شهر حاضر به خدمت در مدرسه اش نباشند و آن تعدادی هم که کلاس دارند از سر اجبار باشد، یعنی به خاطر فرزندان خودشان یا بستگان نزدیک شان حاضرند به این مدرسه بیایند.
3- چرا برخی از دبیران ما مجبور می شوند به خاطر رفتار ناشایست شما حتی با آن ها، شکایت شما را نزد مدیریت آموزش و پرورش ببرند (و البته که نتیجه نمی گیرند) و چرا مدیریت آموزش و پرورش ما در این زمینه ضعیف عمل می کند و به نظرات اولیا و دانش آموزان توجه نمی کند؟ در حالی که در جریان مراجعۀ بسیاری از اولیا به اداره هستیم و هستند.
4- چرا رفتار شما باید آن قدر تبعیض آمیز باشد که تمام دانش آموزان در این زمینه توافق نظر داشته باشند ولی جرأت اعتراض نداشته باشند به دلیل تهدیدات جنابعالی از کم کردن نمرۀ انضباط گرفته تا نمرات سایر دروس.آموزش و پرورشی که با ترس پیش برود راه به جایی نمی برد.
5- چرا به پوشش ما ایراد می گیرید. موهایتان بیرون است. فرم مدرسه نپوشیده اید. لباست کوتاه است و ... اما خودتان رعایت نمی کنید. بارها دیده ایم که وقتی مسئولین اداره هم در مدرسه حاضر می شوند خودتان پوشش مناسب ندارید. آیا کسی شما را ارزیابی نمی کند؟ یا ارزیابی کنندگان شما هم این گونه اند؟

یادتان باشد الگوی ما در مدرسه شما هستید.
6- مدیریت فقط جیغ و فریاد کشیدن، تحقیر کردن، دستور دادن، محکوم کردن، پشت میز نشستن، حقوق زیاد گرفتن، اعلام تمام شدن زنگ تفریح به معلمان و دانش آموزان نیست. شما فکر کنید از وقتی مدیر شده اید با قبل از آن چقدر رفتار و کردارتان فرق کرده است. اگر بهتر شده است که شخصیت انسانی تان رشد کرده است وگرنه سیر نزولی داشته اید.

چرا مشاوران باید به دانش آموزان تان توصیه کنند که مقابل شما و معاون تان زیاد آفتابی نشوند تا برخورد ناشایست با آن ها نشود؟ یعنی یک مدیر تا این حد باید ترسناک باشد؟ شما چه قدر با نهج البلاغه و زندگی پیشوایان دینی آشنایی دارید؟ حتی اگر در حد همان تحصیلات دوران دبیرستان تان هم اطلاعات داشته باشید، باید بر رفتارتان تأثیرگذار باشد.
7- چرا باید دانش آموزان سال چهارم مدرسه ات خدا را شکر بگویند که از شر شما راحت می شوند و اولیای آن ها نجات از مدرسه ی شما را بهترین فرصت زندگی فرزندشان بدانند و حتی از قبولی در کنکور هم ارزشمندتر باشد..
8- چرا به برخی از دبیران دروس عمومی که در طول سال هم فعالیت چندانی در کلاس ندارند و مدام وقت کشی می کنند، اجازه می دهید ساعات کلاسی شان را به طور مکرر ( از بعد از تعطیلات نوروز به طور کامل به جز یک جلسه) در مدرسه حاضر نشوند و کلاس های خود را به دیگران واگذار کنند در حالیکه دیگران هم دست کمی از او ندارند ؟

و از همه دردناک تر این که درس عمومی یادشده نیاز به تمرین و تکرار در کلاس دارد و دبیران دیگر حتی در کلاس هایشان وقت کم می آورند.

آیا حقوق چنین معلمانی از نظر شرعی حلال است؟ مگر شما نباید در این زمینه نظارت داشته باشید؟
9- دوست دارم بدانم آیا دوست دارید با فرزندان خودتان این گونه رفتار شود؟

هرچند که عده ای وقتی نوبت به فرزندان خودشان می رسد یک باره رنگ عوض می کنند مثل دبیرانی که بد تدریس کردن شان زبانزد خاص و عام بوده ولی وقتی به فرزندان خودشان رسیدند یک باره فعال شدند. اگر ما تمام دانش آموزان را فرزندان خودمان بدانیم با وجدانی آسوده زندگی و کار خواهیم کرد.
10- مدیر عزیز چرا به خاطر مشکلات شخصی که با برخی دبیران بسیار خوب شهرستان دارید، ما را از داشتن چنین دبیرانی و استفاده از آن ها محروم می کنید و حاضرید دبیرانی را که هیچ مدرسه ای کارشان را قبول ندارد دور خودتان جمع کنید و شخصیت خودتان را زیر سئوال ببرید.

می دانید در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشید؟
از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سمیرم تقاضا دارم که گاهی هم به درخواست های اولیا و دانش آموزان توجه داشته باشد. مدیر،معاون، دبیر و هرکسی که بیشترین انتقادات را متوجه خود می کند ، لازم است که بهتر و دقیق تر مورد ارزیابی قرار بگیرد.البته ارزیابی عملکرد ادارات هم باید روابط را کنار گذاشته و قانونی و عادلانه ایفای وظیفه کنند .
باوجود این که مدیریت آموزش و پرورش شهرستان از هیچ کوششی برای پیشرفت شهرستان فروگذار نمی کند ولی نظارت بر نیروی انسانی و زیرمجموعه اش بسیار ضعیف است و هممۀ ما می دانیم که این بخش از هر نهادی مهمترین بخش است و می تواند باعث سقوط یا صعود یک سازمان شود.

یکی از ایراداتی که بر وزیر آموزش و پرورش گرفته شده بود، انتصاب مدیران ناشایست بود که ما آشکارا در شهرستان خودمان به ویژه در مدارس متوسطه دوم شاهد هستیم. هرچند که از سراسر کشور نیز چنین مشکلاتی را پیوسته بیان کرده اند ولی گویا قرار است حل نشدنی باقی بماند.
بازرسان و مسئولینی که از ادرات کل استان ها یا کشور برای بازدید شهرستان ها و ... می روند باید سرزده وارد شوند نه این که یک هفته یا دو هفته قبل اطلاع بدهند، در این صورت روشن است که همه چیز ظاهرا خوب پیش می رود.
ما مدت سه سال در این مدرسه تحصیل کردیم ولی برای ما سی سال گذشت.

امیدواریم مسئولین اصلی آموزش و پرورش به داد کسانی برسند که در مدرسه ای که ما تحصیل کردیم تحصیل می کنند.باوجود این که طرح جداسازی دانش اموزان ضعیف از قوی طرح نادرستی بوده است ولی در این شهرستان و شاید در مناطق دیگر اجرا شده است که آسیب های جبران ناپذیری برای برخی از دانش اموزان داشته است.

ای کاش مسئولین، کارشناسان، مدیران و تمام دست اندرکاران تعلیم و تربیت ابتدا با مسایل روان شناسی آشنا می شدند تا بفهمند که هر طرحی قابلیت اجرایی شدن ندارد، درست نیست، ممکن است تصمیم آنی باشد و ...

لازم نیست برای این که امتیاز کسب کنیم هر طرح نادرستی را اجرا کنیم و آن وقت در جلسات مان اعلام کنیم که ما در اجرای این طرح موفق بوده ایم، غافل از این که اطرافیان ما را موردتمسخر خود قرار می دهند و پوزخند نمکینی می زنند...


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد ولی دانش آموز مدرسه متوسطه اول شهید چمران سمیرم از آموزش و پرورش و مدرسه

سه شنبه, 09 تیر 1394 21:43 خوانده شده: 22577 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +13 -8 --
ناشناس 1394/04/09 - 23:00
از دلنوشته این دانش آموز می توان فهمید که خطاب ایشان به یک مدیر ویک معاون مدرسه است نه همه ی مدیران مدارس ایران، در ضمن نمی شود یک طرفه به قاضی رفت باید گفته های مدیر ومعاون مربوطه را نیز شنید وبعد قضاوت کرد، به هر حال انتشار این نوع مطالب از سوی سایت سخن معلم ضربه به همکاران آموزش و پرورش است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/10 - 14:00
متأسفانه مدیر نامبرده تعادل رفتاری ندارد و سریع حرفهای خودش را فراموش میکند.نظرخواهی از کل دانش آموزان مدرسه به ویژه فارغ التحصیلان لازم است .
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/04/10 - 14:14
سخن معلم متعلق به فرهنگیان است و حرفها باید اینجا زده شود تا جلو ضربه گرفته شود.
پاسخ + 0 0 --
معلم مشهدی 1394/04/21 - 09:01
اگر دانش اموز محوری جای معلم محوری را نمیگرفت الان این همه مشکلات و معضلات در ا.پ و جامعه نبود
پاسخ + 0 0 --
sanam 1394/10/01 - 20:53
خیلی خوب حرف زدین باریکلا
پاسخ + +9 -1 --
ناشناس 1394/04/10 - 00:21
یک زمانی معلم در این مملکت برو بیایی داشت و همه ازش حساب می بردن و احترام میزاشتن.ولی از وقتی آقایون تشریف آوردن شخصیت و وجهه معلمان در ایران پیش دولت و ملت خدشه دار شده.
پاسخ + +10 -2 --
احمد محمدی 1394/04/10 - 02:49
متأسفانه بسیاری از مدیران مدارس , بویژه آنها که مدیریت مدارس خاص دولتی را برعهده دارند , دارای ویژگی ها و خصوصیاتی هستند که در نوشته ی این دانش آموز ( البته دانش آموز سابق ) بدرستی بدان ها اشاره شده است . این معضل البته در مدارس دخترانه بیشتر به چشم می خورد . من وقتی این دلنوشته را خواندم , بی اختیار , یاد مدرسه ای افتادم که چند سال پیش , تنها به مدت یک سال در آن تدریس نمودم , دبیرستانی دخترانه که بیشتر مطالب این نوشته , دقیقا" شرح احوال و حالات موجود در آن را به تصویر کشیده و رفتار و نوع برخورد و کنش مدیر و معاون آن را دوباره برایم تداعی نمودند . . به هر صورت , برای دوست دانش آموزمان , هر جا که هست آرزوی توفیق و بهروزی دارم . . .
پاسخ + +8 -2 --
همکار 1394/04/10 - 04:43
با سلام
البته که در کشور ما چنین مدیرانی وجود دارند که انشاالله گیر همچین همکارانی هرگز نیفتید. چرا ما باید واقعیات موجود را منکر شویم هر چند که یک مدرسه در کل شهرستان یا منطقه یا استان وکشور باشد با تشکر
پاسخ + +5 -15 --
ناشناس 1394/04/10 - 06:14
تابلو هست كه يه معلم اين مطلب رو نوشته كه با مدير مشكل داشته يا در ان مدرسه به او كلاس نداده اند
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/10 - 08:23
اگه یه معلم هم نوشته باشه باز هم به مشکلاتی که در مورد نحوه رفتار مدیر و معاون من با چشم خودم در مدارس دخترانه می بینم اشاره دارد
پاسخ + +19 -3 --
مسلم زاده 1394/04/10 - 08:01
سلام
بنده خودم معلم هستم .
این مسائلی که توسط این دانش آموز نوشته شده است عین واقعیت است .
کافی است عینک تعصب و پیش داوری را کنار بگذارید ، آن موقع همه چیز عیان می شود !
واقعیت این است که تعداد قابل توجهی از معلمان ، مدیران و معاونین و... به درد این کار نمی خورند و از سر اجبار معلم شده اند .
به نظر من ، آن هایی که در این طبقه قرار می گیرند باید این حرفه را رها کنند .
معاونی را می شناسم که با با فانوسقه به مدرسه می آمد و از این که بچه ها جلویش پا به زمین می کوبیدند لذت می برد !
آیا واقعا چنین فردی صلاحیت آموزش را دارد ؟
آیا این فرد می تواند حقوق شهروندی را به بچه ها آموزش دهد ؟
در مدارس دخترانه که فاجعه است .
بیایید واقع بین باشیم.
پاسخ + 0 0 --
زارع زاده357 1394/04/10 - 12:37
چطور در زمان قدیم و سابق! با چوب و فلک دانش آموزانی تربیت شد که انقلاب کردند و پس از آن 8 سال در مقابل دشمن ایستادند جان خود رابذل کردند ولی حالا تنبیه اخ شده است؟؟دانش آموزان قدیم درسخوان و مودب بودند یا دانش آموزان جدید؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/10 - 14:02
گفتن واقعیت همیشه خوب است . این که شما تشخیص دادید معلم نوشته یا دانش آموز کار مهمی نبوده. خسته نباشید.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی خراسان شمالی 1394/04/13 - 15:40
بنده به این دانش اموز نمره بیست میدهم واقعا در همه شهرستانها ازاین دسته مدیرها هستند در شهرستان اسفراین در مقطع متوسطه اول ما همچین مدیری داریم که نه تنها معلمها ودانش اموزان ازایشان دلخوشی ندارند که معاونهایش نیز ...... اما متاسفانه ادارات اموزش وپرورش از این دسته مدیران حمایت میکنند واین دوست عزیز ناشناس که میگویند اینا دلنوشته دانش اموز نیست ویک معلم اینا را نوشته باید بگم دوست عزیز یا حضرتعالی مدیر همان مدرسه هستید یا یکی مثل اون وگرنه اینطوری به نانق سخن نمیگفتی چرا ما مدیران ومعلملان از انتقاد میترسیم بذار انتقاد ککند تا خودمان را اصلاح کنیم
پاسخ + 0 0 --
علی ف 1394/05/01 - 15:08
آقای مسلم زاده خوابی یا بیدار ؟!!!!!!!!

کجا زندگی می کنی ؟
الآن کی جرأت دارد به دانش آموز نگاه چپ کند؟
بخواهی یا نخواهی نمره قبولی اش را می گیرد .پس برای چی در مقابل معلم زانوبزند .؟
چاقو کشی دانش آموزرا فراموش کردی که چگونه معلم فیزیکش را کشت؟ اگر خونی از صورت دانش آموز سرازیر شود کی معلم راحمایت می کند؟
پاسخ + +3 -8 --
مسولین اداره 1394/04/10 - 11:25
ضمن ارج نهادان به مطالب دانش آموزعزیز نکاتی چند را در جهت پاسخگویی به مطالب مطروحه بیان می گردد:
1- به این دانش آموز عزیز توصیه می گردد برای پیگیری مطالب و خواسته هایش به اداره مراجعه نماید ضمن اینکه تا کنون یک مورد مراجعه دانش آموزی و اولیاء نبوده است .
2- مفاد نامه بیانگر مدرسه دخترانه است که لازم است به چند مورد اشاره گردد: * کلیه مدارس دخترانه متوسطه دوم و اول در شهر سمیرم در ساختمانهای اداره کل نوسازی است که فقط 5الی 6 سال از عمر آن میگذرد ،تحصیل می کنند که دارای تمام استاندارهای لازم است *تاکید مدیر بررعایت اصول و حجاب وعفاف دلیل بر رفتار بد مدیر نیست * تغییر و جابجایی مدیران مدرسه دارای ضوابط قانونی و رعایت اصول اداری و اخلاقی است و صرف ادعای یک یا چند دانش آموز دلیلی بر برکناری مدیر و کادر آموزشی محسوب نمی شود. *تاکنون حتی یک مورد تفکیک دانش آموزان قوی وضعیف در هیچ آموزشگاهی و هیچ مقطعی انجام نشده .اگر موردی بوده دانش آموز عزیز با مراجعه و اعلام آن بلافاصله در حضور خودش پیگیری خواهد شد.
*
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/10 - 13:55
به نظر جنابعالی شرط معدل گذاشتن برای ثبت نام دانش آموزان در رشتۀ تجربی به ویژه و آن هم ثبت نام دانش آموزان با معدل بالای 19 تفکیک نیست؟ پیامدهای این کار آیا مودتوجه قرار گرفته است. دانش اموزانی که به خاطر روابط نمره میگیرند و غیرقانونی تا وارد این رشته شوند و سال دوم کشش نداند.عزیز من پس این چیست؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/10 - 13:58
من در این شهرستان مدیر مدرسه ای را میشناسم که به دانش آموزانش گفته روی فلان دبیر اعتراض نگذارید نمراتتان را لج میکند کم می کند، آنوقت خودش حاشا می کند.شاید همان مدیر مورد نظر باشد. متأسفانه این موضوع نیازمند مدیریت عاقلانه است. چون شخصی یکی دوسال بیشتر از خدمتش باقی نمانده و می خواهد با حکم مدیریت بازنشسته شود، اداره هم ظاهرا توان عزلش را ندارد.
پاسخ + 0 0 --
محصل 1394/04/10 - 16:29
منظور از مکان نامناسب نوساز بودن نیست. اتفاقا مدرسه مورد نظر نوسازترین مدرسه هم هست. متأسفم که تفکیک ها ی دانش آموزی مدیران مدارس را حتی مسئولین اداره هم خبر ندارند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/10 - 21:34
در مدرسه کوی ماندگار این شهرستان سال گذشته دانش اموزان سال اول تفکیک شده بودند. ترم اول یک کلاس قوی و یک کلاس ضعیف. با اعتراضات اولیا و ضربه های روحی که به دانش آموزان رسید ترم دوم به شیوه اول برگشت. مگر این تفکیک نیست؟؟؟؟؟!!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/13 - 21:07
تأکید مدیر بر رعایت حجاب دلیل بر رفتار بد نیست در صورتی که خودحجاب را رعایت کند و به ویژه لباس بدن نما نپوشد. لطفا دقیق بخوانید.
پاسخ + +6 -1 --
دبیر 1394/04/10 - 14:11
احسنت به این دانش آموز. حتی اگر یک معلم هم نوشته باشد باید حمایت شود . متأسفانه بیشتر معلمان سمیرم در مورد یکی از مدیران مدارس دخترانه و نیز معاون این مدرسه همیشه معترض بوده اند ولی یا پیگیری نمیکنند یا اداره توان رسیدگی ندارد.این مطلب تلنگری است برای یک اعتراض و احقاق حق.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/10 - 21:31
در مدرسه ی ماندگار این شهرستان سال گذشته یک ترم دانش آموزان سال اول تفکیک شده بودند .دو کلاس اول یکی قوی و یکی ضعیف. نوبت دوم با اعتراضات اولیا دوباره به شیوه اول برگشت. مگه تفکیک نیست؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
پاسخ + +5 0 --
وحید 1394/04/10 - 14:30
با بسیاری از دلنوشته های این عزیز موافقم ، خود من در طی این 29 سال ، متاسفانه شاهد چنین آدمهایی با القابی به نام مدیر و معاون و معلم بوده ام و هستم و همین مشکل بزرگ همیشه باعث رنج و حتی شکنجه ام بوده و هست ، بدتر اینکه وقتی از ناتوانی مدیر یا معاونی به اداره رو می آوری در نهایت تعجب مورد مواخذه قرار میگیری ، چون مدیر ( اکثرا )از روی رابطه ها ، ریاکاری ها و حتی مومن و متدین بودن ( بدون اینکه تخصصی داشته باشد )یا در خواست مسئول مستقیم به این مقام منتسب شده است و انتظار زیادی هم چنین افرادی نباید داشته باشیم . البته تبعات منفی خود را همچنان دریغ نمی ورزند . در آخر عرض کنم که مدیرانی لایق و شایسته هم بوده اند ولی به نسبت بسیار کم !!!!
پاسخ + +1 -2 --
دانشجو معلم 1394/04/10 - 16:32
هنوز معلم نشده ام.اما میدانم روزی پای به کلاس درس خواهم گذاشت.جایی که باید تمام سختی ها و کمبود ها و خورد و برد های اموزش و پرورش و سیستم و تربیت معلم را فرامو کنم به خاطر فرزاندن مملکتم با خیالی اسوده تدریس کنم.حتی اگر هیچ کس مرا به خاطر وجدانم تشویق نکرد به خدایی اعتقاد دارم که میبینم که میبیند.این جمله((تمام دانش اموزان را فرزندان خود بدانیم))سیستم را به مدینه فاضله تبدیل خواهد کرد.دانش اموز عزیز شاید تا رود من و هم قطارانم به مدارس شما فارغ التحصیل شده باشید اما خیالت اسوده.افرادی با سطح سواد بالا بینشی عمیق روانشناسی گسترده و شعور زیاددر حال ورود به مدارس به عنوان معلم هستند.این شعار نیست.ببینید ما با همه کمبود ها و حق کشی ها و بی عدالتی ها با اموزش و پرورش چه میکنیم...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/10 - 21:27
خوشحالم که افرادی با آرمان های انسانی و با هدف اصلاح و وجدان هنوز هم در مملکتم وجود دارد.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/05/01 - 20:45
هنوز گرمی داداش که شاعرانه حرف میزنی بیا یه چن سالی درس بده اونوقت بلبل زبونی کن
پاسخ + +3 -1 --
فرهنگی 1394/04/10 - 16:39
دلنوشته های این دانش آموز بسیار شبیه درد دل های ما معلمان است ولی یا مشغله کاری اجازه نمی دهد پیگیری کنیم یا پیگیری بی فایده است. بیشتر مدیرا ن مدارس سمیرم باوجود ناکارآمدی سال هاست در پست مدیریت هستند . کارشناسان اداره تکلیفشان با خودشان و عقایدشان روشن نیست میخواهند برای ما تصمیم بگیرند. اگه کسی نفهمه تا می توانند حقش را ضایع می کنند. طرح های مسخره ای را ارائه می دهند که با عقاید خودشان جور درنمی آید.
پاسخ + +4 -1 --
دبیر 1394/04/10 - 17:06
من خودم یه مدیر دارم اینو همینی که شرحش داده شده وجالب اینه که یه حرفی میزنه ومیگه یه کاری روبه اجبارباید انجام بدی وقتی کارانجام شد میگه به چه حقی این کارو انجام دادی!!!!!!!!!!!!!باورکنید من جرات حساب کردن روی حرفای این خانم رو ندارم
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1394/04/10 - 21:25
در پاسخ به کسی که میگوید اینها از زبان یک معلم است باید گفت: مگر واقعیت گفته نشده؟ شاید که در کلاس هستیم اسراری با دانش آموزانمان داریم که کمتر بر زبان می آوریم؛ چرا که واقعا بسیاری از مدیران رفتارشان چنان غیر انسانی است و انتقادناپذیرند که نمی شود به آن ها نزدیک شد.
پاسخ + +4 -2 --
بابک 1394/04/11 - 23:02
این دانش آموز عزیز نهایت تنفر خودش رو از یک کادر مدیریتی در یک مکان خاص و محدوده ی زمانی متعارف بیان میکنه . لطف کرده این گونه دلنوشته های احساسی و صرفا خصوصی را تعمیم داده و بزرگش نکنید .
پاسخ + 0 0 --
موافق 1394/04/12 - 20:54
مشکلی که این دانش آموز مطرح کرده مشکل بسیاری از دوستان و هم سن و سالهای او و معلمانش بوده است و خواهد بود. بابک جان احساساتت را کنترل کن. درست است که از مکان خاصی که طبیعتا خود مسئولین ادارۀ نامبرده بهتر میشناسند ولی سکوت کرده اند، نامبرده شده است ولی شرح حال بسیاری از دانش اموزان کشور ما می تواند باشد.متأسفانه ما معلمان خودمان را بی عیب میدانیم و طاقت کوچکترین انتقاد را نداریم. مطمئنا جنابعالی هم در اطرافتان شاهد اینجور مدیران هستید اگر خودتان نباشید.
پاسخ + 0 0 --
بابک 1394/04/13 - 23:14
موافق جان با نظراتت موافقم .
پاسخ + +3 0 --
دبیر 1394/04/12 - 21:21
حرفای این دانش آموز برای من بسیار آشناست. در یکی از دبیرستانهای دخترانه سمیرم خدمت میکردم. جلسه ای نبود که دانش اموزان دل پری از مدیر و معاون نداشته باشند. درددل زیاد داشتند ولی میترسیدند که حرف از کلاسشان بیرون برود و به ضررشان شود.از ورود ناگهانی و بی هماهنگی مدیر به کلاس گرفته در حالیکه دبیر سرکلاسشان بوده تا قضاوتهای بدون منطق میگفتند. میگفتند دبیر را جلو دانش اموز تحقیر میکندو فکر میکنم یکبار هم کسی اداره رفته بود، مدیر آمده بود و با بچه ها دعوا کرده بود که کی رفته حرف بیرون برده.ولی اداره هم کاری از دستش ساخته نیست چون این مدیر تا بازنشستگی کنار نمیره و دم به تله نمیده.کلاس چهارما میگفتند ما دیگه سال آخرمونه چرا خودمونو درگیر کنیم. سوما میترسیدند به ضرر امتحانات نهاییشون بشه و دوما هم که تازه وارد بودند چون از مدارس دیگه بعضا بودند و از ترس میمردند. پس بیخیال مشکل.باور کنید همین دلنوشته را هم اگه به کسی شک داشته باشه دنبال میکنه تا صاحبشو بدبخت کنه.
پاسخ + +3 0 --
دبیر 1394/04/13 - 06:11
لرزیابی عملکرد کجا؟ یه خانم اونجا کار میکنه. مدام گزارش بازدیدها و برنامه های اداره را یا تلفنی به مدرسه مذکور میده یا بنده شاهد بوده ام از تو پنجره ای که به کوچه مدرسه مذکور باز میشه اطلاع میده.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/04/14 - 06:56
فکر کنم همه فهمیدند مدرسه .... حدسم درست بود. بیشتر معلما مثل دانش آموزا از کادرش مینالند. چاره ای نیست باید دوسال دیگه تحمل داشته باشید. کارش تمومه بازنشسته میشه ولی بدبخت اونایی که این دو سال باید تحمل کنند.مدارس شهرمون اگه مدیر و معاون یکیش بد باشه اون یکی بد نیست ولی این مدرسه نه مدیرش خوبه نه معاونش. سه چهارتا نیروی سلندر و اضافی و همیشه بیکار هم داره.
پاسخ + +4 0 --
معلم 1394/04/13 - 13:32
اگر این امکان وجود داشت که مدیران مدارس با انتخاب معلمان سطح شهر و نیز دانش آموزان و به شکل رأی گیری انتخاب شوند، البته با نظارت درست و دقیق ، نه با دوز و کلک و تقلّب دیگر چنین مدیران نالایقی که بر اساس روابط و پارتی بازی بر سر کار گذاشته میشوند وجود نداشت. راستش کسانی که در امر تدریس و کلاس داری ناموفق بوده اند را مدیر میکنند و کمتر مدیرانی داریم که بر اساس لیاقتشان مدیر شده اند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/05/01 - 12:08
این حرفا یه اگه همه معلمایی ک اعتراض دارن ب اداره مراجعه کنند برش میدارن اگ جواب ندادن اداره کل
بعضی وقتا خود شما تنبلی می کنید
پاسخ + +2 -1 --
محمدطاهری 1394/05/10 - 12:36
باسلام وتحیت
این دلنوشته رو چه دانش آموز نوشته باشدچه همکارفرهنگی فرقی نمیکنه حرف دل است.وباید پیگیری شود.
پاسخ + +2 -1 --
معلم سمیرمی 1394/05/10 - 20:23
متأسفانه بیشتر مدیران مدارس بدون این که خودشان زحمتی بکشند و شخصا کاری انجام بدهند از توان معلمانشان استفاده میکنند و در واقع سوءاستفاده میکنند تا خودشان ارتقا یابند. طرح تعالی مدیریت یکی از این طرحها است .معلم باید مطالع کند، تدریس کند، برگه تصحیح کند و سوال طرح کند، به موقع در مدرسه حاضر شود و ..... آنوقت به ارتقا مدیریت هم کمک کند.پس خودش چی؟هیچ کدام از مدیران مدارس دخترانه سمیرم متأسفانه مدیر واقعی نیستند، البته آنهایی که در سه سال اخیر مدیر شده اند.
پاسخ + +2 -1 --
یک اولیا 1394/05/12 - 21:04
تمام انچه این فرزند عزیز نوشته عین واقعیت هست
من می گریم برای فرزند خودم که بهترین سالهای عمرش را
با تحقیر استرس و ترس به پایان برد
خدایا ببخش مسئولینی که چشمان خود را بستند
تا تحقیر شدن فرزندان این شهر رو نبینند
خدایا ببخش انهایی که گوشهایشان بستند تا صدای
دختران این شهر رو نشنوند
و ببخش مرا که نتونستم برای این دانش اموزان
کاری کنم
پاسخ + +2 -1 --
ولی دانش آموز 1394/05/12 - 22:45
پیگیری این مسایل در اداره مورد نظر بی فایده است.بنده به عنوان معلمی مسئول و قانونمند فقط یکبار از یک مدیربه دلیل بی نظمی مدرسه اش انتقاد کردم که به دلیل پیوند عمیقش با اداره از هر ترفندی برای ستم به من استفاده می کند و برای این که مبادا دیگر سر از کارهای غیرقانونی و تخلفاتش دربیاورم در جلسات سازمانبندی حاضر میشود تا من در مدرسه اش کلاس نگیرم. البته این رشته سر دراز دارد. دقیقا همین کارو با یک مسئول اداره کردم و همین اتفاق افتاد. یعنی به محض دیدن من چنان عصبانی میشود که حرفهایی میزند که با منطق جور درنمیاید و این تنیجه بی توجهی به شایسته سالاری در مدیریت است.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/05/13 - 13:00
این موارد را در شهر های کوچک استان اصفهان شخصا مشاهده کرده ام
پاسخ + +2 -1 --
معلم 1394/05/13 - 15:39
قابل توجه این دانش اموز منتقد: مدرسۀ مذکور با یک مدرسۀ دیگر ادغام شده است و بدبختی این است که هیچکدام از مدیران آنها افراد شایسته ای نیستند. یک سوال بسیار مهم اینجاست که چرا افراد لایق و توانمند سراغ پستهای مدیریتی نمیروند که اینگونه میشود؟ چرا که از گوشه و کنار میشنویم که به بسیاری از افراد واقعا کاردان و متشخص پیشنهاد داده اند اما نپذیرفته اند.
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/05/13 - 20:36
قابل توجه شما فردمحترم ک این حرف را میزنی مگر اینکه به خودت پیشنهاد داده باشندو تایید نشده باشی
پاسخ + 0 0 --
مسیول اداره 1394/05/13 - 20:42
چه جال!!!اصلا به فرد لایقی پیشنهاد نشدع است که بخواهند قبول کنند یا نه!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/05/13 - 22:32
اگه به کسی پیشنهاد نشده و شایعه باشد بهترین دلیل است بر اینکه هیچ کس از وضعیت موجود راضی نیست و همه منتظر یک تحول عاقلانه، عادلانه، مدیریتی و عظیم در این مورد هستند.جالب اینه که همه معلما میگن خوب نیستند مدیران نامبرده ولی کسی شجاعت اعتراض به خرج نمیدهد و منتظر اقدام دیگرانند.
پاسخ + 0 0 --
.... 1394/05/13 - 22:41
چه مسئول ادارۀ عصبانی و باسوادی؟؟؟!!! این یک نمونه از خرواره. چنان عصبانی که از نوشته پیداست. عزیزم شما باید برای حل مشکلات ارباب رجوعتون تحمل و منطق داشته باشید.... اینجوری؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
دانش آموز 1394/05/14 - 11:55
اگر منظور فردی باشد ک خودش این نوشته را تایپ کرده است و منتظر مدیریت است بداند که ما راضی به مدیر شدن ایشان نمیباشیم ای کاش میفهمید که ماهم اورا لایق نمیدانیم در واقع لایق مدیریت را پیدا نکرده ایم در این شهرستان .وفقط مسیولین افراد موافق خود را روی کار می آورند ک ما راضی نیستیم.
پاسخ + 0 0 --
محمدی 1394/05/14 - 12:01
من شنیدم که به کسی پیشنهاد داده شده ولی ایشان تایید نشده و زوری خود را میخواهد معاون کند بخدا ما راضی نیستیم وخدا را در نظر بگیر شخص مورد نظر!!!!
پاسخ + 0 0 --
دبیر1 1394/05/14 - 19:54
قابل توجه کسیکه میگوید کسی که این متن را نوشته منتظر مدیر شدن است. از کی تا حالا دانشجویان میتوانند مدیر شودند. احتمالا خود مدیر موردنظر یا معاونش هستیدو کس دیگه ای نمیتونه باشه. چون کسی از شماها راضی نیست. پس خیلی مودبانه کنار بروید.کسیکه این مدیر و معاونو انتخاب کرده کاری شتابزده کرد و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد.
پاسخ + 0 0 --
صابری 1394/05/13 - 20:21
من دانشجوی میباشم که در مدرسه مذکور درس خواندم بدترین لحظات عمرم در این مدرسه بود! مدیرش آن چنان بد رفتار میکرد که هیچگاه فراموش نمیکنم دانش آموزان راچگونه از کلاس درس به بیرون میکشید و اشک دانش آموز بی تقصیر راچگونه در میاورد!که دیگر دانش آموز در کلاس درس نمیتونانست وارد شود یا اگه وارد میشد دیگه تمرکزی نبود ک بخواد درسب گوش بده کاش یکی صداما دانش آموزان حال و گذشته را میشنید و توجه میکرد ولی افسوس!
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/05/14 - 20:01
نظر خانم صابری را تأیید میکنم. شخصا دیده ام چنین برخوردی را. اتفاقا دانش اموزان بسیار خوب را معمولا با چشمان اشکبار سر کلاس میدیدم. بارها دیده ام که با رفتارهای بسیار بچگانه دانش اموزش را برای چیزهای بسیار پوچ از کلاس بیرون کشیده است.ما دبیران چاره ای جز کوتاه امدن نداشته ایم و گاهی هم برای دلخوشیش دانش اموز را محکوم کرده ایم ولی منتظر انتقام خدا هستیم چون کاری از دست بندگانش گویا ساخته نیست.
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/05/13 - 20:29
من دبیری هستم ک چندسال است در این مدرسه کار میکنم مدیر این مدرسه چندسالی هی ک مدیر میباشد ولی سابقه او زیاد نیس 4سال است وظاهرا2سال دیگر بازنشست خواهد شد ولی این مدیر گاهی با دانش آموزان و معلمان آن چنان خوب است که مانند فرزندش رفتار میکند وگاهی آن چنان بداست که حاضر است طرف رابزند!!!ن افراط ن تفریط ای کاش مدیر این مدرسه این کامنت ها رامیخوندو خودش به کنار میرفت!و یا مسیولان تازه ورود به اداره خودشان پیگیری میکردند ای کاش!
پاسخ + 0 0 --
.... 1394/05/13 - 23:08
تنها مشکل مدیر این مدرسه نداشتن تعادل رفتاری است. در برخورد با دانش اموزان و معلمان بدون این که خودش متوجه شود متفاوت عمل میکند«تبعیض» و به نظر میرسد خیلی زود خودش فراموش میکند و درصدد توجیه برمی اید.هوای بعضی را خیلی دارد و بعضی را تحقیر میکند.البته معاونشم همینطوره.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/05/14 - 11:53
متأسفانه بيشتر مديران امروزي برنامه ر...ن هستند نه برنامه ريز ! مثل وزير آموزش و پرورش كه در رأس آنها ميباشد .؟!
پاسخ + 0 0 --
دانش آموز گذشته 1394/05/14 - 12:57
خوشحالم ک همچین مکانی را به من معرفی کردند که بتوانم حرفهایم رابزنم من دانشجو مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد هستم .یادم می آید آن زمان سال چهارم و دبیرستان ازهم جدا بود از اول دبیرستان که وارد مدرسه مذکور شدم مدیری داشتم که اورا بچه ها خیلی دوست میداشتندولی معاونش را کسی دوست نمیداشت و همه را آزار میداد ولی دلخوشی ما به مدیر آن مدرسه بود تا اینکه به مقطع پیش دانشگاهی رسیدم ولی آن جا هم اصلا خوب نبود نه محیطش را دوست داشتم و ن کادرش را نه تنها من بلکه همه دانش آموزات.جدیدا متوجه شده ام ک مدیر آن دبیرستان خدمتش به اتمام رسیده واقعا افسوس خوردم که او رفت.وقرار است همچین کادری جایگزین شوندو شده باشند.از ما که گذشت ولی تمام تلاشم را میکنم فرزندانم با همچین کادری مواجه نشوند .الهی آمین
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/05/14 - 20:03
معاون بدخلق مدرسه ای که شما میگویید همان کسی است که اکنون سر ان بحث است و مدیر شده است.
پاسخ + +2 0 --
همشهری 1394/05/15 - 12:02
دوستان اگه خوب دقت کنید میبینید که واقعا هم ما ادم لایقیو تا به حال ندیدیم که در شهرمان پست بگیرد.هرکس هم لایق بوده زودی جایی دیگر انتقالش داده اند. نالایقان همیشه ماندگار بوده اند و امثال خودشان از ان ها حمایت کرده اند.این افراد همواره به زور و آبرو ریزی برکنار شده اند.مگر در همین آ.پ خودمان نمیبینید .
پاسخ + 0 0 --
کارمند 1394/05/15 - 12:41
افراد لایق وجود دارد ولی ما قدرنشناس هستیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/05/15 - 16:32
من به عنوان یک دبیر از خدمات مدیریت آموزش و پرورش سمیرم تشکر میکنم چراکه بارها انتقاداتی از زیرمجموعه اش داشته ام البته به شکل کاملا ناشناس و ایشان واقعا با پیگیری هایی که کرده اند مشکل را رفع کرده اند و اگر هم ضعفی در گوشه و کنار دیده می شود به دلیل همان زیرمجموعه و به ویژه مدیران مدارس است که در این دلنوشته به گوشه هایی از آن اشاره شده است.شاهد اشکهای مظلومانه دختران دبیرستان مذکور سر کلاسم بوده ام. پای حرفهایشان نشسته ام و معتقدم قضاوت نادرست و عجولانه نامبرده و تبعیض اشاره شده، اساسیترین عیب است. حتی اشکهای همکاران تحقیر شده جلو دانش آموزان را هم دیده ام
پاسخ + +1 -1 --
دانش آموز 1394/05/16 - 11:32
چه تشکری!!!چیکار کردن واسمون؟؟؟؟فکر کنم گذاشته باشنت سر یه پستی که اینجوری تشکر میکنی وگرن هسچ کار واسه ما دانش آموزا نکردن جز استرس هیچی نبود!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/05/16 - 19:40
دانش آموز عزیز بهتره خودت تلاش کنی مشکلت حل بشه. مشکلت اینه که نشستی دیگران واست بدوند.چندبار رفتی پیش مدیر اداره که کاری واست نکرده؟ چرا شما همه چیزو تو پست میبیند؟ بعیده که دانش آموز باشی.
پاسخ + +3 -1 --
یک معلم 1394/05/20 - 23:20
زیادی دارین یک طرفه قضاوت میکنین!!! من چند سال معلم این مدرسه بودم , نمیگم صد در صد خوب عمل کردن ولی به این بدی هم که شماهامیگین نبودن!!!
پاسخ + +2 0 --
دبیر 1394/05/28 - 11:00
سلام به همه همکاران.خواهش من اینست که ابتدا سخنان مدیر روهم بشنویم،سخنان دبیران آن مدرسه رابشنویم،سخنان دانش آموزان واولیائشان را بشنویم تا به یک قضاوت نسبی ودرست دست پیدا کنیم.عزیزان معلم هنوزهم جایگاه وشأن داره.یادمون نره که جایگاه معلم قلم وقدرت تأثیر گذاری اوست هرچند که ناملایمات فراوان است ولی معلم،معلم است .موفق وپیروز باشید.
پاسخ + +2 0 --
دبیر 1394/05/29 - 13:10
مگه توجهی هم میشه به نظرات افراد؟؟؟!مگه کسی حرف مارو گوش میده ؟؟؟تازه باهامونم لج میکنن و پشتشونن!!!اگه واقعا گوش میدادن و مهم بود واسشون میومدن جلسه میگرفتن و به نظر ما دانش آموزا و معلما احترام میگذاشتن ولی ن احترامی نمیذارن بلکه اگه خرفی زدیم کاری میکنن که دیگه نتونیم و جرات نداشته باشیم حرف بزنیم!!!همش ناحقه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/01 - 15:30
وقتی بعضیها با پارتی پست بالا میگیرن باید معلمان و دانش اموزان زجر بکشن مخصوصا توی یکی از شهرستانهای خوزستان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/11 - 21:48
من تا به حال در چند شهرستان درس داده ام و اکنون در شهرستان سمیرم مشغول تدریس هستم.به نظر من در این شهرستان هم مدیران و هم همکاران دبیر بسیار خوب کار می کنند ولی مشکل اصلی این شهرستان قدر نشناسی دانش آموزان است که تنبلی و کم کاری های خودشان را به حساب مسئولین مدارس میگذارندو مقصر اصلی خانواده ها هستند که فکر می کنند مدیر و معلم باید معجزه کنند که فرزندشان به جایی برسد در حالی که اگر حمایتهای بی جای خانواده ها از فرزندانشان نبود و تنبیه جایگاه خود را در آموزش و پرورش داشت وضع دانش آموزان بهتر از این بود اما تا زمانی که دانش آموز می خواهد که با معجزه گری معلم و نه با تلاش خودش به جایی برسد هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد حتی اگر در پایتخت باشی.
پاسخ + 0 0 --
من 1394/06/12 - 09:09
دقیقا خانم یا آقای ناشناس. معجزه از خود فرد شروع میشه. هیچ معلمی و مدیری نمی تونه معجزه کنه. اصلا مگه قراره ما معجزه کنیم تا بچهها به جائی برسند؟ ما فقط راهنمائیم و بس. اصلا پیامبر هم با اون ابهتش فقط و فقط وظیفه ابلاغ داشته و به زور کسی رو به بهشت هل نمیداده. "و ما علیک الا البلاغ"...من معلم یا مدیر بیچاره چیکار میتونیم بکنیم وقتی دانش آموز زحمتی به خودش نمیده و تلاشی نمیکنه؟ تو همین دبیرستان (که من سمیرمی میدونم کجاست ، مدیر فوق العاده ای داره و بر خلاف فرموده این دانش آموز عزیز بسیار به دانش آموز احترام میذاره و صد البته که همکارش رو به دانش آموز ارجحیت میده.باید هم همینطور باشه. دانش آموزان عمدتا بی وفا و قدر نشناسن!) چندین و چند دانش آموز با رتبه های عالی(در حد شهرستان) داشته. خب اگه کم و کاستی ها رو به پای مدیر میذارید موفقیت ها رو هم به پای مدیر بذارید. بی انصافی نکنید.
پاسخ + 0 0 --
صابری 1394/06/17 - 10:26
فکر نکنم دانش اموزی که این مطلب را نوشته دانش آموز ضعیفی بوده یا از ضعف درسی خود حرفی زده که جنابعالی از معجزه حرف میزنید!!!! بله این مدرسه در زمینه معلمان علوم پایه به ویژه ریاضی بسیار ضعیف عمل میکند و به دلیل حمایت نامعلوم مدیرش از معلمان ناکارآمد ریاضی که البته بیشتر به خاطر بحث سازماندهی و تحمیلی بودن این موضوع مدیر مربوط هم کاری از دستش ساخته نیست.تنها کاری که معلمان ریاضی این مدرسه میکنند تخریب یکدیگر سر کلاس و تخریب معلمان آموزشگاههای آزاد است که اگر اینها نبودند معلوم نبود چه بر سر فرزندان ما میآمد.
پاسخ + 0 0 --
من 1394/06/12 - 09:10
"آنکه می تواند انجام می دهد و آنکه نمی تواند انتقاد میکند."
و دیگر اینکه اشتباه کردن محصول حرکت کردنه. کسی که حرکت نمی کنه هیچ اشتباهی هم نداره. کدوم شخصی رو سراغ دارید که عاری از اشتباه باشه؟ شاید ایشون در عملکردشون دارای اشتباه بوده باشن ولی مطمئنا در جاهائی هم خوب کار کردند، مهم اینه که خوبی ها و بدی ها، رو در کنار هم قرار بدیم و بی غرض قضاوت کنیم- که صد البته قضاوت کار ما نیست کار خداست و بس-
پاسخ + 0 0 --
ما 1394/06/23 - 21:30
مطمئن باشید خطاهای نامبرده و آسیب هایی که به دانش آموزانتان رسیده بیش از فوایدش بوده است.شماهایی که انتخاب کرده اید هیچوقت مردم شهرستان شما و وابستگانتان را نمیبخشند. شما خودتان از کی حرکت را شروع کرده اید ؟ آیا این حرکت از ترس ازدست دادن جایگاهتان نبوده است؟ شاید این مورد و معاونش هم که انتخاب شما و امثال شما بوده است از ترسی مشابه ترس شما عملکردش را تغییر دهد .به امید آنروز.....
پاسخ + +1 0 --
معلم 1394/06/12 - 23:24
شما ک حمایت کردی!!هر شخص حداقل نصف مخالف نصف موافق داره ن همه مخالف!!ایشون خودشونم میدونن اشتباهاتشون و ولی مشکل اینکه نمیتونن خودشون و کنترل کنن امیدوارم به را راست هدایت بشه و شماهم بهشون حتما بگید ک البته میگید!من به عنوان یک دانش آموز هیچ وقت نمیبخشمش اگه این دنیا کاری نمیتونم بکنم اون دنیا نمیبخشمش!!!!چون ظلا کرد بهم!!!مون دن
پاسخ + 0 0 --
من 1394/06/12 - 23:27
ما ک ندیدیم در هیچ جا خوب عمل کنن جز تبعیض !!!در ضمن دانش آموز خوب همیشه خوبه ربطی ب ایشون نداره!!!تا جای ک من میدونم!بهترین دانش آموزا ک بهترینند و تاپ ترین رشته ها درس میخوانند با آورن نام این فرد یابدترین روزهای خود می افتند و حاضر نیستن حتی نامش را بیاورند!!!
پاسخ + 0 0 --
من 1394/06/12 - 23:31
یک دانش آموز این حرف را مزده!!!بلکه اکثریت دانش آموزان و معلمان مدرسه شکاین دارند و متاسفانه رسیدگی نمود من ب عنوان ولی دانش آموز حاضرکیلومتر هت بپیماید ولی در اینن مدرسه ک روبروی خانه ام هست نرود فقط بخاطر رفتار بد این شخص و روحیه دخترم.
پاسخ + 0 0 --
افشاری 1394/06/12 - 23:40
اگه واقعا به خودت مطمینی کار نداره بیا بین ما دانش آموزا و معلما رای پنهان بگیر اگه بهت رای دادن همه ما اشتباه کردیم!!!ولی مطمینم ک جز چند نفر ان هم بخاطر صمیمیت بین دانش آموز و مدیر رای مثبتی نخواهی داشت امتحان کن بین معلمان و دانش آموزان اگر واقعا مطمینی!!!!!؟
پاسخ + 0 0 --
دانش آموز سمیرمی 1394/06/16 - 15:47
درسته که همه اشتباه میکنند ولی اشتباه یکبار انجام میشود. مدیر این مدرسه شاید از نظز انجام وظایفش خوب عمل کند و مورد قبول اداره باشد ولی شایستگی مدیریت در یک مدرسه دخترانه را ندارد. بیشتر بچه ها میترسند اعتراض کنند و بسیاری از معلمانی که در این مدرسه کلاس میگیرند مجبورند .البته مدیران مدارس دیگر هم خیلی بهتر از ایشان نیستند.
پاسخ + 0 0 --
افشاری 1394/06/18 - 20:56
و اما امروز گذشت و فردای در کار است من امروز رشته دلخواهم قبول شدن ولی افسوس با خاطرات گذشته چه کنم خاطراتی ک بدترین لحظات عمرم بود!!!مدیر مدرسه ای ک من با ترس در مدرسه حاضر میشدم الان نام من را به عنوان دانش آموز موفق مدرسه اش در اطلاع رسانی ها اعلام میکند ولی کاش بفهمد ک اگر معلمان و دلسوزی های خانواده ام نبود ک پشتم را گرم کنند و بگویند مدیر مدرسه مهم نس مهم خودت و پشت کارت هس!!که اگر آنها نبودند من هم الان دانش آموز موفق نبودم مدیر مدرسه بدان من موفقیتم را نه تنها مدیون تو نمیدانم بلکه میتوانستم بهتر از این هم بشوم ولی متاسفم واسه خودم!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/20 - 11:45
بله مدرسه مذکور دانش اموزان موفق بسیاری در کنکور داشت و خواهد داشت چراکه بهترین دانش اموزان مجبورند به این مدرسه بروند پس موفقیت اینها ربطی به مدیرش ندارد. دبیران خوب و باسابقه ای که مشکلات مدیرو معاون مدرسه و گاهی کارکنان اداره را میبینند و کاری نمیکنند و سکوت میکنند مدیون این دانش اموزان هستند.حمایت های مدیریت آموزش و پرورش منطقه از نامبرده و ناتوانیش در عزل این مدیر و سایر مدیران نالایق وقعا آزاردهنده است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/20 - 11:49
مدیر مدرسه ای ک من با ترس در مدرسه حاضر میشدم الان نام من را به عنوان دانش آموز موفق مدرسه اش در اطلاع رسانی ها اعلام میکند.
خانم افشاری عزیز با خواندن این جملات اشک از چشمانم جاری میشود.تنها کاری میتوانم انجام دهم دعا برای هدایت مدیر مدرسه و مدیراداره و کارشناسان ناتوانش است.
پاسخ + +1 0 --
معلم 1394/07/12 - 22:06
ای کاش معاون جدید این مدرسه از حسودی و بداخلاقی خود دست بردارد!!!بخدا حسادت در معاونت خوب نیست!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/15 - 16:49
حسادت و بداخلاقی یک ویژگی شخصی است که اگر در مورد دانش اموزان به کار نرود و در برخورد با دانش اموز به کار نرود اشکال ندارد . بستگی دارد این برخورد با چه کسی شده باشد.گاهی مواقع بیهوده ما دیگران را حسود میدانیم. آخه مدیریت و معاونت هم کار است؟ کلاس دارد؟تنها چیزی که برای یک مدیر لازم است شخصیت انسانی است که برخلاف دیگران معاون جدید از آن برخوردار است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/19 - 23:40
اول نظر دیگاران را بپرس بعد قضاوت کن خانم محترم!!توهین ب دیگران خوب نیست
پاسخ + 0 0 --
........ 1394/07/21 - 14:03
منظورتون کیه؟ نویسنده اصلی نامه هست یا اونی که میگه معاون جدید حسوده؟ معاون جدید که فکر نکنم حسود باشه. آخه حسادت کی؟ البته امیدوارم همنشین بد روش اثر نزاره.حدااقل تازه به دوران رسیده نیست.مدیر نامبرده یه کم تغییر کرده ولی ذاتش همونه و اونایی که پارسال اذیت میکرد الان یه جورای دیگه اذیت میکنه. آقای موسوی مدیونی به خدا......اگه کل مدرسه مشکل داشته باشن بازم مدیر یه عده خاصو میبینه. چه بچه های ناتونی! چه معلمان ناتوانتری و چه مدیریت ضعیفی. خدایا کجایییییییییییی!!!!!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/21 - 14:11
خیلی دوست دارم بدونم تو مدیریت چیه که هر کی رفته سراغش دیگه نخواسته رهاش کنه. بعضیا رفتن مدیر شدن حتی حرف زدن هم بلد نبودن یعنی اونقدر بی نزاکت و تندتند حرف میزدن که کسیکه اولین بار اونارو میدید متعجب میشد ولی در هر حال خودشونو اصلاح کردن. بعضیا آبروشون تو مدیریت رفت ولی بازم خودشونو به آب و آتیش زدن تا دوباره مدیر شدن. بعضیا از اول نزاکت و شخصیت نداشتن ولی با پارتی مدیر شدن و همچنان بی شخصیتانه مانده اند.خدایا کمکمان کن انسان باشیم و انسان بمانیم.
پاسخ + 0 0 --
..... 1394/07/22 - 13:40
lمنظورم.خودتی.که.این.اشوبودرست.کردی.....اگرمدیریت. .شخص.موردنظر/بدهست.چرامعاونش.شدن......البته.راست.م یگی.عده.ایوازمدیریت.برکنارکردن.ولی.بازاومده/معاون. شده.بدون.رضایت.مدیر.....
پاسخ + 0 0 --
..... 1394/07/22 - 13:43
چه....جالب"معلومه.هرکسی.از.خودش.طرفداری.میکندنه:عز یزم......توخوشاخلاقی.حسودم.نیستییی.نظر.بچه.هامهمه. ....
پاسخ + 0 0 --
؟؟؟ 1394/07/22 - 22:34
وقتی بلد نیستیم حرف بزنیم یا بنویسیم مجبور نیستیم.آشوب چیه تا نباشد چیزکی........ متأسفانه مسئولین همیشه جایی که به زیان خودشان است مسایل را نادیده میگیرند و نمیشنوند و نمیبینند.
پاسخ + +1 0 --
؟؟؟ 1394/07/22 - 22:49
بحـث داغیه. خوبه مدارس دیگه هم مورد نقد قرار بگیرند . ظاهرا با نظر نویسنده این نقد خیلیا موافق بودن.حالا که تغییر وتحول مناسبی در مدیریت مدارس ایجاد نمیشه و مدیریت موروثی همچنان وجود خواهد داشت بحث در مورد ان که اشکالی ندارد.پس مدیران عزیز ناراحت نشوید.
پاسخ + 0 0 --
!!!!! 1394/07/22 - 23:54
غصه نخور تو هم سال دیگه جا مدیر بدبخت و که علیهم آشوب درست کردن بعضیا....رو میگیری
پاسخ + +3 0 --
همشهری 1394/10/05 - 08:41
خانم مدیر محترم که مطمئنا هرازگاهی به این نوشته سرمیزنید بسیار از شما دلگیر و ناراحتم و از جمله کسانی هستید که به عنوان یک فرد ظالم همیشه در ذهن من و بسیاری از دانش اموزان ماندگار خواهید شد.اگرچه میگویند ظاهرا امسال تغییر کرده اید ولی ظاهرا کجا و باطنا کجا؟ امیدوارم با هر برخورد مغرضانه که با بچه های مردم میکنید فرزند خودتان به ذهنتان برسد. مگر این دختران مظلوم چندسالشونه و چقدر توان دارند که تحمل کنند؟راه موفقیت در هرکاری نفوذ به دلهاست که شما دیگر فرصت چنین کاری را ندارید. به امید آینده ای روشن برای مدارس شهرم
پاسخ + 0 0 --
زینب 1397/12/10 - 19:48
درسته که معاون و مدیر خوب هم در شرایط روحی بچه ها تاثیر داره اما تا این حد هم تاثیر نداره!من توی تیزهوشان دوره اول شهرری درس میخونم .مدیرو معاون حتی داد هم سرما نمیزنند اما کافی است یکی یه چیکه اشک از دعوای خانوادگی اش بریزد تا معلم ها انقدر اوننو بازجویی کنن که بچه دادش در بیاد همه تو این مدارس کم جمعیت سعی دارن مشکلاتو حل کنن در صورتی که خودشون مشکلن من سال پیش شاهد بودم که یکی از دوستام خودشو از پنجره شان پرت کرد پایین و یه پاش شیکست و یه عالم شکستگیه گنده دیگه.اما مدرسه به مادرش گف که به ما بپه ها بگه پاش لیز خورده در صورتی که دوس من از جو بد مدرسه و دوستاشو معلماش خودکشی کرده بود !
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/03/01 - 09:49
بچه ها اگه مدرسه جای خوابیدن نیست پس خونه هم جای درس خوندن نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/03/01 - 09:51
بچه ها اگه مدرسه جای خوابیدن نیست پس خونه هم جای درس خوندن نیست

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور