صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

وضعیت آموزش و پرورش اسفناک است ! قدرت را قدرت تغییر می دهد !

بیانیه سازمان معلمان ایران

گروه اخبار /

با توجه به اعلام برخی از گروه ها و نیز اطلاعیه های مجعول در مورد دعوت فرهنگیان و معلمان برای انجام تحصن ، تجمع و...  در روزهای آینده ؛ " سازمان معلمان ایران  "در این مورد اطلاعیه ای صادر نمود .

متن کامل این بیانیه که در اختیار سخن معلم قرار گرفته است به شرح زیر می باشد :


sazmansp معلمان دردمند ایرانی ؛

می دانیم کاسه ی صبرتان لبریز شده و از این که نگاه آمرانه و یک سویه آسیب های فراوانی به آموزش و پرورش وارد کرده و عزمی جدی برای اصلاح و نجات آن وجود ندارد ، عصبانی هستید .

می دانیم مطالبات انباشته شده  ی معلمان سال هاست همراه ماست .

از اولین تجمع معلمان در 25 دی ماه 1380 که سازمان معلمان ایران آن را شکل داده بود تا امروز پی گیر جدی و صادقانه مطالبات بر حق تان بوده و هستیم .

عزیران فرهنگی؛

تجربه فعالیت صنفی - مدنی در سال های گذشته ، این درس را به ما آموخته است که در مسائل اجتماعی الزاما کوتاه ترین فاصله میان دو نقطه ، خط مستقیم نبوده و تجمع و تحصن تنها راه پی گیری مطالبات انباشته شده مان نیست .

« قدرت را قدرت تغییر می دهد » تا زمانی که «  قدرت اجتماعی » حامی دولت منتخب ، بسیج نشود و در عرصه حیات اجتماعی حضور نداشته باشند و رویکردها تغییر نکند ، به صرف جا به جا شدن یک مدیر ( حتی در حد ریاست جمهوری ) اتفاق مهمی رخ نخواهد داد .

 ما با مشارکت سازمان دهی شده ی خود باید اوضاعی را رقم  بزنیم که مسئولان در نهاد آموزش و پرورش و فراتر از آن ناگزیر به تغییرات و اصلاح شوند .

ما در سازمان معلمان ایران آهسته اما پیوسته حرکت می کنیم زیرا می خواهیم به دور دست ها برسیم ، مسائل اجتماعی را پیچیده تر از آن می دانیم که با راه حل های ساده و کوتاه بتوان آن ها را حل کرد ، تجربه شکست خورده ی گذشتگان را تکرار نخواهیم کرد ، رویکردمان اصلاح طلبانه است و تغییر گام به گام و اصل مشارکت جویی را پذیرفته ایم .

ما حق اعتراض را برای همه ی اقشار از جمله معلمان فرض مسلم می دانیم و لیکن در شرایط کنونی که اقتدار طلبان با تکیه بر امکانات عمومی ، در مسیر حرکت دولت منتخب مردم ناهمواری هایی ایجاد کرده و می کنند ؛ تحصن و تجمع نه تنها گره از کار آموزش و پرورش نمی گشاید که زمینه را برای بازگشت امثال " معجره هزاره ی سوم " فراهم خواهد نمود .

همکاران فهیم ؛

ما نیک می دانیم در جوامعی چون ایران که نهادهای مدنی ضعیف بوده و سنت گفت و گو میان مردم و حکومت و مرجع قضاوت کننده مستقل وجود ندارد ، متاسفانه سرنوشت مطالبات در " خیابان ها " تعیین می شود و راه گفت و گو برای سازش و تفاهم دشوار یاب است ، بنابراین گروه ها مطالبات خود رابه سطح خیابان می کشند و برای رسیدن به اهداف خود نیازمند افراد و حامیان بیشتری هستند و البته آن ها که شعارهای رادیکال تری بدهند پذیرفتنی تر خواهند بود .

با توجه به این شرایط طبیعی است که اجازه ی برگزاری تجمع داده نشده و نمی شود !

کنش گران فرهنگی ؛

بیائیم با نهادینه کردن مشارکت درسرنوشت خود ، فضای عمومی و رسانه ها را از حضور خود لبریز نمائیم ، با معلمان سایر نقاط جهان ارتباط برقرار کرده و از تجارب آن ها جهت تعالی تعلیم و تربیت استفاده کنیم ، خود را در تشکل های موجود و یا تشکل های جدید سازمان دهی نموده و « منطق و عقلانیت » را وارد تصمیم گیری ها و اقدامات مان نمائیم و با اولویت بندی خواسته ها و تحلیل شرایط کشور آینده ی بهتری را برای خود و آینده سازان این مرز و بوم رقم زنیم .

سازمان معلمان ایران

اول اسفند 1393

جمعه, 01 اسفند 1393 11:56 خوانده شده: 7879 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +33 -8 --
یک فر هنگی 1393/12/01 - 12:34
البته از این دولت هم بخاری بر نمی خیزد
نه تحول صدرروزه دیدیم،نه شش ماهه ،نه دوساله وووو
فراموش نمی کنیم روحانی در مناظره می گفت من اگر رئیس جمهور شوم در همین سال انتخابم،حقوق کارمندان را به نسبت تورم افزایش می دهم،اما اون سال با یک جمله بسیار خلاصه،(شرمنده ی کارکنانیم) وامسال هم شرمنده کارکنان از این که بیشتراز 14 درصد، نقدیندگی وتورم ایجاد میشه انشاله ظرف 5تا10 سال آینده دویست هزار از تعداد فرهنگیان کم بشن،دانش آموز هم زیاد نشه(برخلاف سیاست های کلان نظام که فرزند آوری بیشتر تبلیغ می گردد)واگر تحریم ها شکسته شده وانشاله مشکل خاص دیگری پیش نیاد وروحانی رئیس وفانی وزیر بماند ،ای شاید بشود حقوق ها 3یا4میلیون کرد
پاسخ + +1 0 --
محمد 1393/12/02 - 21:08
سازمان معلمان ایران همیشه منفعلانه و عقب تر از معلمان حرکت می کند چون تحقیر معلم برای همه امری عادی و طبیعی شده و واژه ولش کن سرلوحه کارهای و بیانیه های سازمانهای مثلا مدافع حقوق معلم شده است.
پاسخ + +1 0 --
معلم ایرانی!!!!! 1393/12/05 - 19:21
چند وقت قبل حقوق پرستاران تقریبا دو برابر شد . روز یکشنبه قرار بود معلم ها تحصن کنند که بجاش پرستارها جلوی مجلس تحصن کردند . وزیرشون فرمودند که رسیدگی می کنیم . امروز 93/12/05 اخبار اعلام کرد که کارانه پرستاران 70 درصد افزایش یافت . ما هم وزیر داریم رئیس مملکت داریم نماینده تو مجلس داریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
پاسخ + +1 0 --
معلم 1393/12/05 - 22:40
به عنوان یک فرهنگی سازمان معلمان ایران راقبول ندارم.
پاسخ + +29 -8 --
شهسوارزاده 1393/12/01 - 12:59
به نام دوست
همانطور که در بيانيه "سازمان معلمان ايران " هوشمندانه اشاره شده است تجمع و تحصن تنها راه پيگيري مطالبات انباشته شده مان نيست . قدرت را قدرت تغيير مي دهد . فرهيختگان با حضور خردمندانه در تشکل ها ي مدني قدرت مي گيرند . فرهنگيان با تقويت نهاد هاي مدني و گفتگو با مسئولين اجازه دهند تا بارقه هاي اميدي که ازحضور مردم در انتخاب دولت تدبير و اميد ايجاد شده است و فضاي مثبتي که براي مذاکره اي ايجاد شده است ، توسط فرصت طلبان عوام فريب پايمال نشود .
با تقديم احترامات شايسته ارادتمند شما شهسوارزاده
اول اسفند نودو سه
پاسخ + +1 0 --
معلم 1393/12/02 - 16:05
25 نامه که درد دل معلمان بود ارسال شد و نامه معلمان سبزواری که بیش از 40 هزار امضا گرفت و اگر از قبل معلمین اطلاعات بیشتری داشتند همراه با خانواده در آن شرکت می کردند رکورد گینس رو با بیش از 6 میلیون امضا می گرفت.
کدامین پاسخ را شنیدیم به غیر از تحقیر.
در اسلام هم حرف حق را باید زد و مانند امام حسین عمل کرد .بس است ...
پاسخ + +1 0 --
طاها 1393/12/05 - 22:14
سلام
سياستهاي غلط دولت گذشته وضعيت معيشت فرهنگيان را نابود كرد حقوق معلمان كه 850 دلار بود به يكباره به 400 دلار تنزل پيدا كرد وزارت خانه ها و سازمانها و نهادهاي ديگر حقوق كاركنان خود را ترميم نمودند و تا 80 درصد افزايش دادند تا حقوق ايشان به كانال عادي دو سال پيش برگردد اما آموزش و پرورش و دولت كاري براي عادي سازي و ترميم حقوق معلمان نكردند بحث سر افزايش نيست فقط معلمان مي خواهند حقوقشان به همان ارزش 850 دلاري بازگردد اگر اين مهم صورت نگيرد معلمان زير خط فقر باقي مانده و عدالت جمهوري اسلامي زير سوال مي رود ما افزايش را گدايي نمي كنيم حقوق
حقه خودمان را به ما برگرداني
پاسخ + +1 0 --
فرهنگی سابق ! 1393/12/08 - 08:28
قدرت !
خر که از پل بگذرد به ریش ما می خندد !
در این سالها چند نماینده مجلس معلم بوده اند ؟
چند فرماندار ، استاندار ، بخشدار ، .... معلم بوده اند !
واقعا معلمی آدمی را کودک نگه میدارد !
بروم پی دستفروشی که معلمی شغل کاذب است !
پاسخ + +1 0 --
خروس بی محل 1393/12/09 - 13:54
معلم عزیز00000000حرفو بچسب نه سازمان رو...................
پاسخ + +29 -1 --
مهدی از اصفهان 1393/12/01 - 13:11
سلام
حرف از اینها گذشته اعتقاد راسخ همه معلمان این است که اینها نمی خواهند کاری برایمان انجام دهند سالهایی که نفت 140 دلار بود چکار کردند حالا هم که وضع اینگونه است اصلا در این 36 سال کدام مشکل فرهنگیان ریشه ای حل شده به جز وعد وعیدها موقع انتخابات چه دیدیم با تحصن نشد با حرف و فعالیت صنفی می خواهید مشکل حل کنید در خیال باطل بسر می برید . آموزش و پرورش و فرهنگیان در حال مرگند و نفسهای آخرمان است حرکت آهسته و پیوسته شما تا جواب دهد دیگر دیر شده فکری عاجل باید کرد
پاسخ + +1 0 --
خروس بی محل 1393/12/09 - 13:58
سلام فرهنگی سابق 0000000000حال کردم با حرفت.اتفاقا من رفتم آی حال میده.ضمنا ازنظرمن بازنشسته ها تاج سرن........
پاسخ + +16 -2 --
شهسوارزاده 1393/12/01 - 14:10
به نام دوست
يک فرهنگي محترم ، ( نظر 12:34 اول اسفند ) در بيانيه " سازمان معلمان ايران " آمده است : " مي دانيم کاسه صبرتان لبريز شده است . " ... " تجربه فعالیت صنفی - مدنی در سال های گذشته ، این درس را به ما آموخته است که در مسائل اجتماعی الزاما کوتاه ترین فاصله میان دو نقطه ، خط مستقیم نبوده و تجمع و تحصن تنها راه پی گیری مطالبات انباشته شده مان نیست . " ... " قدرت ، قدرت را تغيير مي دهد " راه حل شما چيست ؟
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
اول اسفند نودو سه
پاسخ + +1 0 --
محمد 1393/12/07 - 00:33
البته جسارتا باید عرض کنم که طبق اصول ریاضی ،کوتاهترین فاصله میان دو نقطه ، همان خط مستقیم است.
پاسخ + +10 -1 --
یک فرهنگی 1393/12/01 - 15:35
ما هم یاد گرفتیم با سکوت و انتظار به هیچ جایی نرسیده و نخواهیم رسید
پس چاره ای جز تجمع و تحصن نداریم . پرستاران با ۵۰۰ نفر تحصن و تجمع خود را برگزار کردن و به خیلی از خواسته هایشان رسیدن . چرا به ما که رسید آخ شد .؟!
پاسخ + +14 -1 --
شهسوارزاده 1393/12/01 - 18:37
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي مهدي اگر با شما هم عقيده شوم که در 36 سال گذشته کدام مشکل فرهنگيان ريشه اي حل شده است ؟ دليل آن را فقط در عدم حضور فعال و آگاهانه فرهنگيان در تشکل هاي مدني مي توان يافت .وقتي به سايت فرهنگيان نيوز مراجعه کرده و مقاله جناب آقاي سيد محمد حسن حسيني استاد گرانمايه را مطالعه کردم بنظرم آمد اين جمله را از اين مقاله نقل قول کنم . " توانایی گوش دادن به طرف مقابل " يکی از مهارتهای ارتباطی ضروري در زندگی موفق ، در دنیای پیچیده امروز است . اميد است فرهيختگان با حضور فعال در تشکل هاي مدني مقدمات برطرف کردن ريشه اي مشکلات را فراهم آورند .
با تقديم شايسته ترين احترامات –ارادتمند شما شهسوارزاده اول اسفند نودو سه
پاسخ + +1 0 --
مهدی از اصفهان 1393/12/02 - 01:13
استاد عزیز سوال من این است آیا کارمندان بانکها ، مخابرات ، وزارت نفت ، کمیته امدادو ... و حالا هم پرستاران در تشکلهای صنفی عضو هستند و عضو بوده اند که مشکلاتشان بسیار کمتر از ماست؟
آیا در خفقانی که وجود داشته و دارد امیدی به راه حل شما است؟
سخنرانی لاریجانی(رئیس مجلس) در همایش اقتصادی حدود دو سه روز پیش را گوش دادید که می گفت ما کشور را بسیار گران اداره می کنیم از کل بودجه کشورفقط 30000میلیارد در طرحهای عمرانی هزینه می شود 150000 میلیارد مابقی صرف هزینه های جاری وزارتخانه ها و حقوق کارمندان است . حالا آقایان می گویند معلمان زیاد هستند و حدود نصف کارمندان دولت معلمان هستند و تمام طرحهای ما بار مالی دارد چقدر از این 150هزار میلیارد را دریافت می کنند بودجه امسال آپ 23هزار میلیارد است حالا باورتان بشود که از عمد نمی خواهند برایمان کاری کنند و شما در فکر صنف هستید؟
ارادتمند شما مهدی رحیمی
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1393/12/02 - 11:31
آقای شهسوار زاده عزیز.
یکی از بزرگترین معایب تشکل ها شناسنامه دار کردن ودر نتیجه کنترل وهدایت وبه موقع سرکوب کردن عضوهای آنان است همان طور که تک تک اعضای کانون حتی در شهرستان ها گرفتار شدند ولی صدای معترضین غیر عضو خاموش نشد
پاسخ + +11 -1 --
ناشناس 1393/12/01 - 18:38
مرد حسابی به قول خودت داری از سال ۸۰ لاکپشت وار قدمها ی اصلاحی بر میداری چیکار تونستی بکنی !!! غیر از اینه که روز بروز بر بدبختی معلمها اضافه شده ، همکار بسیارمحترمی که احتمالا بنا بر توصیه ها و سفارشاتی این چند خط رو مرقوم فرمودید ! دیگر بالاتر از بالاترین مقام اجرایی کشور چه کسی در این خصوص می تواند تصمیم گیری کند که حضرتعالی معتقدید نمی تواند !!!!!!!!! چرا در باقی وزارتخانه ها به سادگیآآ آب خوردن میشود ولی در آموزش و پرورش نه !!!!! مگر اینکه نخواهند و یا طرز فکر افرادی چون جنابعالی به کلیت جامعه فرهنگیان تعمیم داده شود ، با کمال احترام نسخهای که شما نوشته اید به درددر کوزه می خورد.
پاسخ + +10 -3 --
یک معلم 1393/12/01 - 19:54
سکوت یعنی رضایت از وضع موجود، به نظر من باید فرهنگیان اعتراض و تجمع کنند و آشکارا به این وضعیت اعلام نارضایتی خود را به گوش مسئولین برسانند.
پاسخ + +22 0 --
باران 1393/12/01 - 20:12
وضعیت آموزش و پرورش اسفناک است ! قدرت را قدرت تغییر می دهد !
پاسخ + +11 -12 --
رضا 1393/12/01 - 21:14
جز تحصن راهی دیگر نمانده است
پاسخ + +19 -4 --
مجتبی خسروی 1393/12/01 - 21:28
با عرض سلام خدمت دوستان سازمان معلمان ایران
در مورد بیانیه شما چند نکته قابل تامل هست:
1-در ابتدای بیانیه نوشته اید-می دانیم کاسه ی صبرتان لبریز شده -گویا کاسه صبر شما لبریز نشده وپشت تان گرم ونرم است
2-نوشته اید -اولین تجمع معلمان در 25 دی ماه 1380 را شما برپانموده اید-که اگر ما در بودیم ودیدیم و تصاویر داریم اولین ها متعلق به 22آذرماه 80 و30آذر لرستانیها وهمدانیها وخوزستانیها بودوخود جوش
3-دربیانیه خود نوشته اید- به صرف جا به جا شدن یک مدیر ( حتی در حد ریاست جمهوری ) اتفاق مهمی رخ نخواهد داد-پس چرا همه منتظر نجفی بودیم-پس چرا همه عاشق وزیر بهداشتیم-اشتباه شما دوستان همینه که نمی دانید دنبال چه هستید
4-نوشته اید در سازمان معلمان ایران آهسته وپیوسته حرکت نموده اید-تا کنون تغییری هم داده اید-سی سال وچهل سال بس نیست-شاید به افق صد ساله بست نشسته اید
چرا وقتی حرکت خود جوش ومردمی به وجود می آید شما دوستان به نامهای مختلف سر وکله تان پیدا میشود-
لطفا راهکار صدسال آینده تان رو دنبال نمائید
پاسخ + +1 0 --
مهدی از اصفهان 1393/12/02 - 02:30
سلام
احسنت خوشم اومد سوالت دندان شکنی پرسیدی
اگه راست میگید به این سوالات جواب بدید
پاسخ + +1 0 --
خروس بی محل 1393/12/09 - 14:03
حاج رضاجون سلام.یه راه مونده اونم ادامه همین زندگی ودیگرهیچ ودر ادامه درزندگی معلمی به هیچ چیز م÷یچ
پاسخ + +8 -8 --
حيدر خورشيدوند 1393/12/02 - 00:18
حالات كه حق دادني نيست پس گرفتنی است. اعتصاب سراسری معلما نم آرزوست
پاسخ + +10 0 --
فراهانی 1393/12/02 - 00:37
معلم می گوید شرایط بحرانی را همه باید یکسان تحمل کنند . نمی شود که حقوق بگیر دولت باشی یا حتی کارمند کمیته امداد .دریافتی دو الی چند برابر معلم برای یک کار یکسان. این ها تفاوت طبقاتی مضحک درست می کند.معلمی به صورت اضافه کار در یک مدرسه ی غیر انتفاعی می رود می بیند اکثر دانش آموزان فرزندان کارکنان دولت هستند آن وقت فرزند خودش را حتی در یک مدرسه دولتی موردنظرش نمی تواند ثبت نام کند با همان حساب کتابمان که می فرمایید جور در نمی آید. درهمین وزارتخانه خودمان آیا معلمی تا بحال بن خرید به خودش دیده این بن ها از کجا دست کارکنان ادارات و وزارتخانه ما رسیده امکانات رفاهی آموزش وپرورش از ماهها پیش رزرو کارمندان وزارتخانه وغیر آموزش وپرورشی می شود معلم روحش هم خبر ندارد.آن موقع که از ترس حراست باید سکوت می کردیم حالا هم به خاطر سوء استفاده مخالفان .نگاهی به معلمان بازنشسته بکنید در زمان شاغلی همیشه گرفتار این دو مسئله بودند وقتی که دیگر هیچ کاری از دستشان ساخته نیست مسلما راهکار اعتصاب وتحصن شایسته نیست ولی راهی برای بیان واقعیت باید باشد
پاسخ + +12 -2 --
الفقیر بن فقیر 1393/12/02 - 00:58
همکاران عزیز ! خام این قلم به مزدان سست عنصر نشوید . به قول معروف " آخر الدواء الکی " آخرین چاره ، اعتصاب و عدم حضور در کلاس درس و مدرسه است . دیگر با جمله ی کلیشه ای " گناه بچه های مردم چیه " نمی شود چشمان خود را بر این ظلم مضاعف بست . گناه من و بچه هایم چیست که ده سال است رنگ مسافرت را ندیده ایم . دختر هشت ساله ام هنوز پایش را از شهرمان بیرون نگذاشته . دیگر نمی خواهم حسرت یک هدیه تولد خوب ، یک مسافرت خاطره انگیز و هزار حسرت دیگر را در چشمان قشنگش ببینم ، من از درد ، از زخم ، از سیلی حرف میزنم و تو از چشم انداز صدساله و هزارساله برایم لالایی می خوانی ؟!
پاسخ + +16 -1 --
شهسوارزاده 1393/12/02 - 08:05
به نام دوست
استاد گرانقدر يک فرهنگي از اينکه تا پاسي از نيمه شب ( 35 بامداد دوم اسفند ) براي معلمان ( من و خودتان و خيل عظيم فرهنگيان ) قلم مي زنيد سر تعظيم در مقابل شما فرود مي آورم . از مديريت سايت سخن معلم هم سپاسگزارم که اين فضاي گفتگو را فراهم نموده است .
عزيز گرامي من همچون شما معتقدم يک وزير و يا يک دولت به تنهايي نمي توانند مطالبات انباشته شده خيل عظيم فرهنگيان را محقق کند . بنده اعتقاد دارم تشکل هاي مدني با کار کارشناسي و مذاکره با مسئولين و اعلام درخواست مشخص مثلأ اجراي قانون خدمات کشوري آنچه در گذشته سازمان معلمان ايران مطرح کرده بود . بتدريج و گام به گام بايد مطالبات را محقق کرد . متأسفانه در آن زمان خيل عظيم فرهنگيان بصورت سازمان يافته از اين اقدام خردمندانه سازمان معلمان ايران و ديگر نهاد هاي مدني فعال در آموزش و پرورش استقبال نکردند و با حرکت خود بخودي سيل آسا موجبات سکوتي طولاني را فراهم آوردند . لطفأ ادامه مطلب را مطالعه فرماييد
پاسخ + +14 -1 --
شهسوارزاده 1393/12/02 - 08:07
ادامه مطلب :
اميد است فرهيختگان ، با کسب تجربه گذشته در پله بالا تر از گذشته دست به اقدامي نزنند که هزينه بالا و دستآورد اندک داشته باشد . آزموده را آزمودن خطاست .
با تقديم احترامات شايسته کارادتمند شما شهسوارزاده
دوم اسفند نودو سه
پاسخ + +1 0 --
امیر اسماعیلی/مشکلهز 1393/12/02 - 10:38
عزیز دل برادر جناب شهسوار زاده
اون از برخورد بسیار زشت تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله آقای بی هنر و نازاهد با نمایندگان صنف معلمان کردستان وهمدان،که البته به حق هم گفتند ،گفتند دولتی که با حمایت شما معلمان روی کار آمده،برای شما آستین بالا بزند،ازطرف دیگر آقای فانی دنبال بهره برداری سیاسی از جلسات با معلمان وکانون های صنفی به هنگام برگزاری سمینارهاست،نمونه اش جلسه ای که اخیرا با حضور حاجی واکرمی وزرای قبلی اصلاح طلب برگزار نمودند،
در کل نظر حقیر این است در هر شهرستانی حتی شده برای قبل از شروع سال 94 کانون های صنفی ودرصورت عدم وجود کانون در شهرستانی،معلمان با نوشتن نامه وتقاضا ازنمایندگان شهرستان محل سکونت شان جلسه هم اندیشی گذاشته، وخواهان پیگیری حق وحقوقشان از دو کانون قدرت مجلس ودولت گردند،
(ادامه در کامنت بعدی)
پاسخ + +1 0 --
امیر اسماعیلی/مشکلهز 1393/12/02 - 10:39
(ادامه مطلب)و ضمنا از طریق نمایندگان دولت را تهدید نمایند، اگر تکلیف لایحه رتبه بندی وپایانی بر تبعیض های بین معلمان وسایر کارمندان(هرچند سایر کارمندان نیز درمقایسه با کارمندان جامعه جهانی حقوق کافی نمی گیرند)پیگیری نگردد ...،ضمنا در هیچ انتخاباتی به عنوان مجری صندوق رای به دوش نخواهند نبودوالی آخر.....حداقل حسن اینکار شناخت عامل اصلی عدم توجه خدمت رسانی به معلمان از ناحیه دولت ومجلس مشخص می شود
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1393/12/02 - 14:04
متاسفم متکی شدن به دولت ومجلس در این مدت نتوانست راهکار مناسبی باشه ما دلمان را به کانون صنفی ودیگر تشکل ها خوش کرده ایم مهمترین راهکار همان ترک کلاس ومدرسه وتجمع جلوی ادارات کل شاید که گوش شنوایی پیدا شود
پاسخ + +14 0 --
شهسوارزاده 1393/12/02 - 14:15
به نام دوست
جناب آقاي مهدي رحيمي استاد گرانقدر از اينکه تا پاسي از نيمه شب ( يک و سيزده دقيقه بامداد بامداد دوم اسفند ) براي معلمان ( من و خودتان و خيل عظيم فرهنگيان ) قلم مي زنيد سر تعظيم در مقابل شما فرود مي آورم .
از مديريت سايت سخن معلم هم سپاسگزارم که اين فضاي گفتگو را فراهم نموده است .
همکارعزيز گرامي ، کارمندان بانک و وزارت نفت و ... که حقوق خوب و مزاياي عالي دارند ( بطور کلي افرادي که مطلبات انباشته شده ندارند ) که براي تحقق مطالبات انباشته نشده خود نيازبه کار کارشناسي و حضور فعال در تشکل هاي مدني ندارند . آنها براي تحقق نيازهاي فراتر از معيشت در تشکل ها حضور مي يابند .
لطفأ ادامه نظر را مطالعه فرماييد .
پاسخ + +14 0 --
شهسوارزاده 1393/12/02 - 14:16
ادامه نظر :
تجربه بشري نشان داده است که درهرجامعه اي که به فرموده شما خفقان وجود داشته ، مردم با حضور در تشکل هاي مدني توانسته اند حقوق حقه خود را تأمين نمايند . يک تجربه بشري مثال بزنيد که بدون سازماندهي و برنامه ريزي ملت ها توانسته اند دستآورد قابل توجه کسب کنند که پايدار بوده باشد . پايداري دستآورد مهم هر از خود دستآورد است . زيرا مقدمه اي مي شود براي دستآورد هاي بعدي . از اينکه نقطه نظرات ارزشمند خود را با اينجانب به اشتراک گذاشتيد صميمانه تشکر مي کنم .
با تقديم احترامات شايسته ارادتمند شما شهسوارزاده
دوم اسفند نودو سه
پاسخ + +4 -27 --
احمد 1393/12/02 - 15:08
وزیر فقط حاجی بابایی
پاسخ + +7 0 --
منوچهر 1393/12/02 - 20:01
مکر این معلمان نبودند در جبهه ها شهید شدند و در طول هشت سال با تمام توان در جنگ تحمیلی شرکت کردند مگر اعتراض یا تجمع گناه است وقتی معلمان رسانه ندارند پیامشان را به گوش مسئولین برسانند این تجمع و اعتراض یک نوع نقد به عملکرد کل مسئولان در مقابل معلمان است نه یک قوه خاص بنده خود رزمنده وجانباز هستم با سی سال خدمت وهنوز در سی سال خدمت قسط پرداخت میکنم و شرمنده زندگی خود هستم ولی یکی پیدا میشود هزاران میلیارد دزدی میکند اسم ایشان را با م-ر ب-ز مطرح میکنند ولی وقت نوبت به معلم میرسد نقد انها بر علیه دولت قلمداد میشود در این 36 سال همش با وعده و نوید معلمان را فریب داده اند معلمان هم بهتر میدانند وضعیت مملکت خوب نیست ولی این خوب نبودن باید برای همه باشد اگر همه یک وعده غذا بخورند جای اعتراض نیست ولی وقتی کامندان سایر ادارات در طول سال سه بار افزایش حقوق دارند و معلم 14 درصد این تعیض خانمانسوز است ادم شرمنده خانواده خود میشود همه بدانند معلم پشتوانه انقلاب است و خواهد بود این اعتراض ها بخدا سیاسی نیست و نخواهد بود ولی از تبعیض بیزاریم
پاسخ + +13 0 --
شهسوارزاده 1393/12/02 - 20:17
به نام دوست
استاد گرامي جناب ناشناس ( ساعت 11:31 ) عزيز و گرامي ، مي خواهم از منظر حضرتعالي به مشکلات تشکل هاي مدني بنگرم . اگر در تشکل مدني تک تک اعضاي آن گرفتار مي شوند. حذف و انحلال تشکل مدني راه حل مناسبي نيست . فکر نمي کنيد اگر هيچ تشکل مدني وجود نداشته باشد . اولأ صداي معترضين غير متشکل شنيده نمي شود ويا کمتر شنيده مي شود . شايد به همين منظور کسي به آنها توجه جدي نمي کند . از قديم پفته اند يک دست صدا ندارد !!!
با تقديم احترامات شايسته ارادتمند شما شهسوارزاده
دوم اسفند نودو سه
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1393/12/02 - 20:26
سلام
علی ع در نهج البلاغه میفرماید ازنظر قرآن بزرگترین دردها کفر نفاق تباهی و گمراهی است. و درمان آن هم فقط قرآن است.
پس بیایید متوسل شویم به قرآن ببینیم خدا چه فرموده است.
پاسخ + +12 0 --
شهسوارزاده 1393/12/02 - 20:46
به نام دوست
جناب آقاي امير اسماعيلي عزيز ، استاد گرانقدر ، عزيز دل برادر ، همانطور که اشاره فرموده ايد . در هر شهرستاني که تشکل مدني وجود ندارد ، حتي شده براي قبل از شروع سال 94 معلمان با نوشتن نامه و تقاضا از نمايندگان شهرستان محل سکونت شان جلسه هم انديشي داشته باشند . . پيشنهاد نگارش نامه و تقاضا از نمايندگان شهرستان خود بسيار بسيار هوشمندانه است . اگر تشکل مدني نداريد . با پيشکسوتان ، افراد آگاه به مسائل حقوقي ، مطلعين بخشنامه ها و آئين نامه ها و ... مشورت کنيد تا خواسته هاي مطرح شده در نامه هاي شما کارشناسي شده باشد . تا تحقق يافتني باشد . دقت فرماييد که سنگ بزرگ نشانه از نزدن است !!!
با تقديم احترامات شايسته –ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +5 -8 --
محمد 1393/12/02 - 21:28
سازمان کذایی به نام سازمان معلمان که در مواقعی به شکل باتوم مقابل خواسته های معلمان قد علم می کند و پس از آن دیگر خبری از آن نیست.
این سازمان اصلا وجود خارجی نداره
پاسخ + +1 0 --
reza khobsefat 1393/12/02 - 21:34
مشکل معیشتی فرهنگیان فقط در یک صورت یکبار برای همیشه حل میشود ...انهم اینست که ذفصل حقوق درست تقسیم گردد ما اگر یک میلیون کارمند داشته باشیم 700 هزار کادر مدرسه و 300 هزار کارمند ستادی داشته باشیم 70 درصد به مدارس و 30 درصد به کارمندان ستادی انوقت همه نیروها ی ا پ بطور متوسط سه میلیون تومان دریا فتی خواهند داشت ...در حال حاضر تقسیم سرفصل حقوق برعکس است ...بنا براین نیازی به افزایش بودجه نیست ..از ماست که بر ماست
پاسخ + +3 -10 --
ناشناس 1393/12/02 - 21:44
دوست دارم بدانم شغل آقای شهسوارزاده چیست و چطور این سایت تا حالا فیلتر نشده
عجیب است
پاسخ + +11 -3 --
فرهنگ زده ! 1393/12/02 - 21:50
کارها به روش های ساده تری هم انجام می شود .

همکار گرامی

لطفا نمره ندهید ، این درصد های قبولی صوری و قراردادی را رها کن ، شاید اندکی از ارزش کار ما نیز مشخص شود .

به محض واریز حقوق - از سوی گداخانه - کل مبلغ ناچیز را از سیستم بانکی کشور خارج کن ! خودش حدود هزار میلیلرد تومان است به شرط همکاری همه .

اعتراضمان را نسبت به اخبار بی پایه و وعده های سرگرم کننده و دروغین اعلام شده از صدا و سیما-وام 5 میلیونی و تسویه معوقه ها (5 ماه است که حتی یک ریال حق التدریس پرداخت نشده ) - با تماس تلفنی با این نهاد ملی اعلام کنیم

همکاران مستقر در ادارات نیز ظاهرا فرهنگی هستند اما هر بخشنامه اندکی مثبت فقط بین خودشان مطرح است و قرعه کشی می شود ! ما در میان دوستان نیز ... هستیم !

درصد قابل توجهی از نمایندگان مردم داعیه معلم بودن در گذشته را دارند ، چه زود برخاستگان از میان محرومان گذشته خویش را فراموش می کنند . از ماست که بر ماست!

معلم ها متاسفانه متحد و همراه نیستند !
پاسخ + +3 -4 --
reza khobsefat 1393/12/02 - 21:53
.....افزایش حقوق از طریق اسکناس تاثیری نخواهد داشت این بارها ثابت شده که ایجاد تورم پولی باعث کاهش ارزش پول و کاهش قدرت خرید شده ..بنا براین تمرکز معلمان روی اعتبارات غیر نقدی و ماندگارتر از اسکناس خواهد بود ...علاوه برتقسیم درست سر فصل حقوق بین کادر ستادی و کادر مدارس کشور ...اعتبارات غیر نقدی بصورت مستمر باعث تعدیل تدریجی معیشت معلمان خواهد شد
پاسخ + +12 -2 --
شهسوارزاده 1393/12/02 - 21:56
به نام دوست
جناب آقاي مجتبي خسروي ، استاد گرانقدر ،
1 . هر گاه شما در نوشتاري بخواهيد " معلمان درد مند ايراني " را مخاطب قرار دهيد . از کدام واژه " صبرتان " يا "صبرمان " استفاده مي کنيد ؟
2 . بنده بعنوان يک شهروند از اينکه مطلع شدم قبل دي ماه 1380 در 22آذرو 30 آذر هم در استان هاي دلاورخيز لرستان ، همدان ، خوزستان ( همه پهنه گسترده ايران عزيز، سراي من است . ) حرکت خود جوش شکل گرفته است خوشحال شدم . ايکاش اين حرکات خود جوش نبود و سازمان يافته بود و يک خواسته مشخص قانوني را ماننده تجمع 25 دي ماه 1380 " سازمان معلمان ايران " دنبال مي کرد .
3 . من که بيانيه سازمان معلمان ايران را مطالعه کردم . چنين دريافتم که مي فرمايند : « قدرت را قدرت تغییر می دهد » تا زمانی که « قدرت اجتماعی » حامی دولت منتخب ، بسیج نشود و در عرصه حیات اجتماعی حضور نداشته باشند و رویکردها تغییر نکند ، به صرف جا به جا شدن یک مدیر ( حتی در حد ریاست جمهوری ) اتفاق مهمی رخ نخواهد داد .
لطفأ ادامه نظر را مطالعه فرماييد .
پاسخ + +3 -2 --
reza khobsefat 1393/12/02 - 21:57
در چنین شرایط اقتصادی دشوار ..حرکت های تند بدون در نظر گرفتن عواقب ان باعث دادن بهانه به دست افرادی خواهد بود که منتظر تسویه حساب های سیاسی هستند ..و بدین شکل حرکت های غیر قانونی بنفع سیاسیون خواهد بود و برای معلمان نهایتا چندر درصد افزایش بیشتر مثلا تا 20 درصد افزایش نخواهد داشت ...
بنابراین حرکت های صنفی باید به صورت حرفه ای و قانونی انجام گیرد ...
شتاب و عجله تاثیر معکوس خواهد داشت
پاسخ + +13 0 --
شهسوارزاده 1393/12/02 - 21:57
ادامه مطلب :
به نظر بنده مشخص است که نگارنده مي دانسته چه مي خواهد ! از شما استاد گرانقدر تمناي عاجزانه دارم مجددأ بيانيه را با دقت مطالعه نماييد .
4 . اگر بيش از يکصد سال گذشته ، از مشروطيت تاکنون ، نگاه به دورست ، حرکت آهسته ، پرهيز از عوام فريبي در جامعه ما فرهنگ سازي شده بود . امروز ، هرگز فرصت طلبان ، جامعه مدني را نگران از بازگشت امثال " معجره هزاره ی سوم "نمي کردند .
مي گويند جلو ضرررا هر موقع بگيري منفعت است .
در پايان بيان فرموده ايد : چرا وقتی حرکت خود جوش ومردمی به وجود می آید شما دوستان به نامهای مختلف سر وکله تان پیدا میشود ؟
همانطور که حصرتعالي و ديگر فرهيختگان آگاه ، مطلع هستيد ، حرکت هاي خود جوش اگر از جانب فرضت طلبان عوام فريب برنامه ريزي نشده باشد حتمأ از جانب آنها مورد بهره برداري قرار مي گيرد . تجربه بشري نشان داده است که حرکت هاي خود جوش پر هزينه و کم فايده است . اگر حضرتعالي تچربه اي جز اين داريد . براي روشن شدن افکار عمومي بيان فرماييد .
با تقديم شايسته ترين احترامات – ارادتمند شما شهسوارزاده
دوم اسفند نودو سه
پاسخ + +17 0 --
سخن معلم 1393/12/02 - 22:00
دوست عزیز ناشناس
سلام
آقای مهندس سعید شهسوار زاده عضو شورای نویسندگان سخن معلم و یک معلم است که با سایت سخن معلم ارتباط قلمی دارد و با شناسنامه سخن می گوید .
این که سایتی فیلتر شود نه افتخاری برای گردانندگان آن سایت دارد و نه دلیلی بر حقانیت و درست بودن کنش های آن !
فرضا اگر این سایت فیلتر شود ، چه چیری نصیب شما و سایرین می شود ؟
راهبرد ما حرکت بر مبنای اعتدال و عقلانیت بر اساس اصول گفت و گو و تفکر نقادانه است .
شما هم می توانید در این چارچوب ما را از نظرات خود بهره مند سازید .
پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
reza khobsefat 1393/12/02 - 22:11
متاسفانه سازمان های صنفی بدلایل مختلف و عدم حمایت دولت ها ازانها و بطور کلی پراکندگی معلمان از نظر طرز فکر و اندیشه ..گرایشات سیاسی ...ومال اندیشی شخصی ...هیچگاهبصورت جامع و کامل نتوانسته اند معلمان کشور را جذب کنند ...و چون سیاسیون این سازمان ها را نهایتا 30 درصد معلمان هم نمی بینند ..ارزش زیادی برای ان قایل نیستند ...شخصا تجربه کرده ام ..
پاسخ + +3 -6 --
ناشناس 1393/12/02 - 23:09
البته ببخشيد فقط معلوم است كه اقاي شهسوارزاده گويا شك مشان هميشه سيراست و پشت شان گرم و حقوق بالاي سه چهار تومان و مزاياي زياد و جدا از گروه معلمان كه اين گونه بيانات را مطرح مي نمايند.
بنده كه بيست سال بيشتر هم سابقه دارم هنوز هر روز و هر ماه شرمنده خانواده ام كه از كلمات تكراري ندارم و حقوقم نميرسه زياد استفاده مي كنم.
پاسخ + +17 0 --
حسینی 1393/12/03 - 00:18
چه راحت سیاست میبافیم ،طعنه میزنیم وقضاو ت می کنیم.
بیایید تمرین صبوری کنیم.
خوب بشنویم .درست بفهمیم
باورکنید تا به یک خرد جمعی نرسیم اوضاع همین است.
پاسخ + +5 -8 --
حسین مقدم 1393/12/03 - 15:22
ای کاش در این بیانیه مدت فعالیت آهسته و پیوسته شان اعلام میشدکه چند سال دیگه به نتیجه میرسد شاید برای نوادگانمان سودی به همراه داشته باشد .
پاسخ + +3 -12 --
قدیر قلی زاده 1393/12/03 - 15:23
سازمان معلمان يك سازمان وابسته به وزير و زير نظر وزير كار مى كند و ما به هيچ عنوان سازمان ملعمان را از آن خود نمى دانيم
پاسخ + +13 0 --
شهسوارزاده 1393/12/03 - 18:22
به نام دوست که هرچه داريم از اوست
استاد گرانقدر سرکار خانم / جناب آقاي ناشناس دوم اسفند ساعت 23:09
باسلام و عرض ادب ، احترامأ بعرض مي رسانم :
1.قلم بدستان گاهي از مشخصات شناسنامه اي خود بهره نمي برند مانند شهريار ، گل آقا و ...ولي با شناسنامه سخن گفتن از ابتدايي ترين ضروريات قلم بدست گرفتن است . اين حق خواننده است که فقط با يک نوشته ، قلم بدست را ارزيابي نکند .
2.از حضرتعالي تقاضا دارم همانند ديگر فرهنگيان فرهيخته ، مقالات اينجانب را که در سايت وزين " گروه سخن معلم " درج شده است . با دقت مطالعه فرماييد تا مطلع گرديد که بنده از ديرباز دغدغه معلم و تشکل هاي مدني معلمان را دارم . لطفأ بنده را با نقد هاي سازنده خود راهنمايي فرماييد .
3.پس از مطالعه اين دل نوشته ها قطعأ شما نيز تصديق مي فرماييد ، وقتي در بيانيه " سازمان معلمان ايران " نشانه هاي پر رنگي از عقلانيت و خرد جمعي ملاحظه کردم در حد توان و بضاعتم از اين بالندگي حمايت کنم .
پاسخ + +13 0 --
شهسوارزاده 1393/12/03 - 18:22
4.اين حمايت بنده از رشد بالندگي در مورد همه تشکل هاي مدني معلمان جاري وساري است .لطفأ به مقاله " دیالوگ مهم ترین و اثر بخش ترین روش برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش از رهگذر جامعه ی مدنی " به قلم بنده مراجعه فرمايد . تقاضا دارم به تاريخ نگارش مقالات هم توجه فرماييد .
5.از حضرتعالي تقاضا دارم بنده حقير و فرهنگيان فرهيخته را راه نمايي فرمايد، در چه سايت يا رسانه اي مي توانيم اثار قلمي ارزشمند شما را مطالعه نمايم .چرا که امروز عصر تعامل ديدگاه هاست . گذشت آن زمان که افراد را بر اساس قد ، وزن ،زور بازو و.....مقايسه مي کردند .امروز ملاکˏ سنجش ، آن است که ، قلم و قدم شما چه کمکي به معلمان در راستاي منافع ملي مي نمايد .
در پايان ازشما استاد گرانقدر وعزيز از صميم قلب پوزش مي طلبم که حضرتعالي را با اسم مستعار ناشناس دوم اسفند ساعت 23:09 خطاب نمودم . اميدوارم زين پس ( بعد از معرفي شما و مطالعه اثار ارزشمند تان ) حضرتعالي را با عنوان مناسب خطاب قرار دهم .

با تقديم شايسته ترين احترامات – ارادتمند همه فرهيختگان شهسوارزازاده
پاسخ + +14 0 --
شهسوارزاده 1393/12/03 - 19:27
کنش گران فرهنگی ؛

بیائیم با نهادینه کردن مشارکت درسرنوشت خود ، فضای عمومی و رسانه ها را از حضور خود لبریز نمائیم ، با معلمان سایر نقاط جهان ارتباط برقرار کرده و از تجارب آن ها جهت تعالی تعلیم و تربیت استفاده کنیم ، خود را در تشکل های موجود و یا تشکل های جدید سازمان دهی نموده و « منطق و عقلانیت » را وارد تصمیم گیری ها و اقدامات مان نمائیم و با اولویت بندی خواسته ها و تحلیل شرایط کشور آینده ی بهتری را برای خود و آینده سازان این مرز و بوم رقم زنیم .
پاسخ + +14 -1 --
شهسوارزاده 1393/12/03 - 23:07
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي قدير قلي زاده بر اساس چه اسنادي اعلام مي فرماييد : سازمان معلمان يك سازمان وابسته به وزير و زير نظر وزير كار مى كند . شايد اشاره به اين مطلب داريد که در بيانيه آمده است :
ما حق اعتراض را برای همه ی اقشار از جمله معلمان فرض مسلم می دانیم و لیکن در شرایط کنونی که اقتدار طلبان با تکیه بر امکانات عمومی ، در مسیر حرکت دولت منتخب مردم ناهمواری هایی ایجاد کرده و می کنند ؛ تحصن و تجمع نه تنها گره از کار آموزش و پرورش نمی گشاید که زمینه را برای بازگشت امثال " معجره هزاره ی سوم " فراهم خواهد نمود .
اگر وزير آموزش و پرورش ما مخالف بازگشت " معجزه هزاره سوم " است که مورد تأئيد اکثريت احاد جمهوري اسلامي ايران است .
فرموده ايد : ما به هيچ عنوان سازمان ملعمان را از آن خود نمى دانيم .
هيج اشکالي ندارد شما مي توانيد در ديکر تشکل ها که مورد تأئيد حضرتعالي است فعاليت نماييد و اگر هيچ تشکل موجود را قبول نداريد تشکل مورد نظر خود را بوجود آوريد زيرا در بيانيه آمده است :
لطفأ ادامه نظر را مطالعه فرماييد
پاسخ + +14 0 --
شهسوارزاده 1393/12/03 - 23:08
ادامه مللب :
کنش گران فرهنگی ؛
بیائیم با نهادینه کردن مشارکت درسرنوشت خود ، فضای عمومی و رسانه ها را از حضور خود لبریز نمائیم ، با معلمان سایر نقاط جهان ارتباط برقرار کرده و از تجارب آن ها جهت تعالی تعلیم و تربیت استفاده کنیم ، خود را در تشکل های موجود و یا تشکل های جدید سازمان دهی نموده و « منطق و عقلانیت » را وارد تصمیم گیری ها و اقدامات مان نمائیم و با اولویت بندی خواسته ها و تحلیل شرایط کشور آینده ی بهتری را برای خود و آینده سازان این مرز و بوم رقم زنیم .
با تقديم احترامات شايسته ارادتمند شما شهسوارزاده
سوم اسفند نود وسه
پاسخ + +3 -5 --
Ayub Akbari 1393/12/04 - 11:45
سلام من حاضرم بخاطر ایفای حق معلمان جلوی مجلس خودم رابه اتش بکشم به شرطی که همکاران راه راتا ایفای حق تداوم بخشند.09157923741
پاسخ + +8 -2 --
محمدزاده 1393/12/04 - 15:06
با سلام
به همکاران گرامی
برای من واقعا جای سوال است که چرا وقتی فضا کمی باز می شود به دنبال شورش ، هرج و مرج و... هستیم .
کسی مخالف آزادی و یا اعتراض قانونی نیست اما سوال این است که چرا برخی معلمان از این فضا سوء استفاده می کنند ؟
این معلمانی که الان سینه چاک می زنند و ندای " هل من مبارز " سر می دهند در 8 سال گذشته کجا بودند و سکوت کرده بوده اند ؟!
منطق این ها هم فقط نالیدن و غر زدن و انگ چسباندن به دیگران است .
صحبت هم که می کنی دیواری کوتاه تر از " معیشت " پیدا نمی شود .
فعالیت های صنفی با عجله درست نمی شود و باید حوصله داشت والا نتیجه معکوس می دهد .
با صحبت های آقای روزبهانی و آقای پورسلیمان و نیز آقای حامد سام دلیری و آقای شهسوار زاده هم کاملا موافقم .
با تقدیم احترام .
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1393/12/04 - 20:22
تو کی هستی که با نظر این موافق باشی یا با نظر اون فعلا بروکلاهت رو محکم بچسب که باد نبره ، معلومه خوب بهت رسیدن و یا به قولی رسوندن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +1 0 --
مجتبی خسروی 1393/12/05 - 22:02
بهتره بری ثبت احوال ونام خود رو جاده صاف کن دولت بگذاری
ازاین کانون ها وسازمانها برای جاده صاف کنی دولت زیاده
می تونم سئوال کنم کانون صنفی و....دیگر سازمانها در 8 سال قبل چه کردند ما که کاری نکردیم.
خدا پدر کاظم فارسیانی ومعلمان سبزوار رو بیامرزدبا اولین نامه هایشان
چند وقت دیگر کانون صنفی میگه ما بودیم
پاسخ + +6 -3 --
ناشناس 1393/12/04 - 15:25
کارها ساده است !


آب نرم و لطیف است و هیچ مانعی آن را سد نمی کند !


1= همه همکاران "مــــــرد" عزیز لطفا سر ها را به نشانه اعتراض با ماشین 4 اصلاح کنید !!!! جامعه شاید یکه بخورد .


2= با اطلاع به ادارات از ادامه کلاس های غیر موظف استعفا دهید .

با این روش ها هیچکس متهم نخواهد شد ...

از همراهیتان ممنون
پاسخ + +6 -4 --
ناشناس 1393/12/04 - 19:19
دوستان عزیز درسازمان معلمان بیانیه شما راخواندیم متاسفانه شما به جای حمایت از معلمین عزیز بیشتر دغدغه دولت را دارید شما با این طرز فکر نمی تونیدسخنگوی تمام معلمین عزیزباشید مگرفرقی بین معلمین وخانواده های این عزیزان با سایردستگاههای دولتی مانندپرستاران است مگرفرزندان وخانوده انان چه گناهی مرتکب شده اند که این همه بی عدالتی راببینند مگر وزیرمحترم اموزش وپرورش تا به حال شده جایی از حق وحقوق معلمین دفاع کندپس لطفا برای معلمین تعیین تکلیف نکنید واگرکمی وجدان داشته باشید بایدخجالت بکشید
پاسخ + +9 0 --
شهسوارزاده 1393/12/04 - 19:24
ادامه نظر "
در پاسخ به سئوال 3 ايجاد تشکل هاي مدني منتقد دولت براي اين دولت و دولت هاي بعد مفيد است . حضور حضرتعالي و اساتيد همفکر شما مي تواند در غنا بخشيدن به آن تشکل ها موثر واقع شود . جامعه از توانمندي تشکل هاي منتقد دولت بهره فراوان مي برد . دولت تدبير و اميد هم سود مي برد زيرا نقد با نگاه کارشناسي از تمجيد نا آگاهانه بهتر است . و هم وقتي منتقدان اين دولت ، قدرت را تصاحب نمودند . نقد هاي کارشناسي شده آنها به دولت تدبير و اميد پايه خرد ورزي گروه جديد مي شود و جامعه از نکبت بي خردي و اقدامات خلق الساعه نجات مي يابد .
با تقديم احترامات شايسته ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1393/12/04 - 20:17
سلام
باتبریک روز پرستار که هرگونه بی احترامی جرم محسوب میشود ازجمله زندان و شلاق و ... که در تمام بیمارستان ها و درمانگاه ها نصب شده است.
لازم نبود قوانینی هم برای منزلت اجتماعی فرهنگیان وضع میشد.
معلمان عزیزند ام برای وام گیرندگان محترم بانک ها که بجای اینکه بگویند ضامن بیاورید می گویند معلم بیاورید.
پاسخ + +2 0 --
بی خبر 1393/12/05 - 01:58
با سلام
معلم این شمع سوزان دو مزیت دارد1عدم قرارگیری در دامنه دزدی چون پول در دستش نیست2 استفاده به عنوان ضامن. به قول دوستان همیشه با عناوین مختلف زبان او را با اسم معلمی خودش بسته اند نتیجه چه شده؟همین وضعیت شان و منزلت اجتماعی ناچیز خود و خانواده اش و از نظر مالیم زیر خط فقر. تا زمانی که معلمان همدل و پرصدا نباشند همان جایگاه و چه بسا بدتر حقشان است.حالا شماها مدام بیانیه بدین.
پاسخ + +5 0 --
دبیر زجر کشیده 1393/12/05 - 13:15
همکاران عزیز سلام
بدون تردید راهی جز اعتراض تحصن ورها کردن اضافه تدریس و نرفتن به حوزه های تصحیح اوراق نهایی برای فرهنگیان نمانده.اگر سازمان معلمان ایران راهی جز این می داند ارائه دهد تا بعد از 36 سال به هدفمان برسیم.
پاسخ + +3 -2 --
جعفر 1393/12/05 - 21:25
شما آرام و پیوسته برید بزارید ما هم کارمونو بکنیم خواهشا نسخه ندید مطمئن باشید اعتراضات جمعی نتیجه بخش تر از بیانه ی یک گروه کوچک است در ضمن ما هم از دولت تدبیر و امید حمایت می کنیم و هم انتظاراتی داریم که باید انجام شود به قول معروف بی مایه فتیره
پاسخ + +10 -1 --
شهسوارزاده 1393/12/05 - 23:03
به نام دوست
استاد گرانقدر، ناشناس ساعت 19:19 چهارم اسفند نود و سه چرا تصور مي کنيد اگر يک تشکل مدني بيانيه دهد وديدگاه هاي خود را مطرح نمايد مي خواهد " سخنگوي تمام معلمين عزيز" باشد . حق شماست که بيانيه را بخوانيد و آنرا سرلوحه اقدامات خردمندانه خود قرار ندهيد و دوستان خود را هم به راه خودتان دعوت کنيد . ولي ابتدايي ترين قوانين زندگي اجتماعي و تعامل سازنده با تشکل هاي ديگر ( حتي تشکل هايي را که قبول نداريد ) به شما و هيچيک از همفکران اجازه نمي دهد که به فرد ويا تشکلي بي احترامي کنيد . چون باور دارم که حضرتعالي وجدان داريد وبه حقوق شهروندي احترام مي گذاريد تقاضا مي کنم بابت عدم نزاکت در بيان از "سازمان معلمان ايران " عذر خواهي نمود و از خدواند منان طلب مغفرت نماييد .
با تقديم شايسته ترين احترامات –ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +8 0 --
شهسوارزاده 1393/12/05 - 23:25
به نام دوست
استاد گرانقدر، ناشناس ساعت 20:22 چهارم اسفند نود و سه
ايشان استاد گرانقدري هستند که جامعه ايشان را محمدزاده خطاب مي کند ولي بنده بسيار شرمنده هستم که استاد گرانقدري چون حضرتعالي را مجبورم ناشناس ساعت 20:22 چهارم اسفند نود و سه خطاب کنم .از حضرتعالي سئوال دارم چرا موافقت نامبرده با چند نفر از همکارانش شما را آنچنان منقلب کرده است که نظر حدود سي کلمه اي از سي و يک علامت تعجب استفاده نموده ايد !؟
با تقديم شايسته ترين احترامات –ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +8 0 --
شهسوارزاده 1393/12/06 - 00:04
به نام دوست
اُستاد گرانقدر جناي آقاي مجتبي خسروي از اينکه مجددآ حضرتعالي را مخاطب قرارمي دهم بسيار خوشحالم و به خود مي بالم که همکاران دلسوز و علاقمندي چون حضرتعالي دارم ( زيرا هم فاضل و هم پيگير امور فرهيختگان هستيد . ) اميد است در آينده نه چندان دوري از قلم توانمند شما در مقالات سخن معلم بهرمند شويم .دو نکته ارزشمند در نظر ساعت 22:02 روز پنجم اسفد حضرتعالي نهفته است . اول به صورت تلويحي تصديق فرموده ايد که از تشکل هاي مدني در دوره 8 ساله قبل خبري دريافت نکرده ايد آنچه شاهد بوده ايد تحرکات ارزشمند استاد گرانقدر کاظم فارسياني و معلمان سبزوار بوده است که بنظر بنده بسيار ارزشمند و ستودني مي باشند چرا که اين فرهيختگان از خرد جمعي بهره مند شدند و اقدام به تنظيم اولين نامه ها نمودند سپس آن را مسئولين ارائه نمودند .( خدا پدر و مادرشان را بيامرزد )
لطفأ ادامه نظر را مطالعه نماييد .
پاسخ + +9 0 --
شهسوارزاده 1393/12/06 - 00:04
ادامه نظر :
طرح سئوال شما من را به فکر واداشت ، شايد تشکل ها در آن 8 سال مورد نظر شما ، به جمع بندي اثرات مخرب اقدامات عجولانه و عوام فريبانه و تخريب گر گذشته خود پرداخته اند . و از دلˏ پختگي تحليلˏ اقداماتˏ پر هزينه و دستآورد هاي اندک گذشته به اين نتيجه خردمندانه رسيده اند که از دولت "تدبير و اميد " که فضاي ديالوگ را جايگزين منولوگ نموده است . حمايت کنند .
در پايان مجددأ تاکيد مي کنم که اگر شما و همفکران گرانقدر شما ،هيچ يک از تشکل هاي مدني موجود راقبول نداريد . اين حق مسلم شماست که جهت تشکيل تشکل مدني مورد تأئيد خود اقدام نماييد .
با تقديم شايسته ترين احترامات –ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +6 0 --
شهسوارزاده 1393/12/07 - 00:29
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب دبير زجر کشيده فرموده ايد اگر " سازمان معلمان ايران " راهی جز این می داند ارائه دهد . غافل از اينکه در بيانيه به صراحت بيان شده است :
تجربه فعالیت صنفی - مدنی در سال های گذشته ، این درس را به ما آموخته است که در مسائل اجتماعی الزاما کوتاه ترین فاصله میان دو نقطه ، خط مستقیم نبوده و تجمع و تحصن تنها راه پی گیری مطالبات انباشته شده مان نیست . "قدرت را قدرت تغییر می دهد" استنباط بنده آنست که بدون تردید راهی جز حضور گسترده فرهنگيان فرهيخته در تشکل هاي مدني براي فرهنگيان نمانده است .
شما استاد گرانقدر فکر مي کنيد که براي ايجاد تعامل بين دو ديدگاه بنده و حضرتعالي و هزاران راهکاري که فرهيختگان کشور بيان مي کنند چه مکانيسمي بهتر از حضور فعال در تشکل هاي مدني وجود دارد؟
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 -4 --
ناشناس 1393/12/07 - 10:24
ابتدا شکل تشکل را بیان بفرمایید.
پاسخ + +6 0 --
شهسوارزاده 1393/12/07 - 16:40
به نام دوست
استاد گرانقدر ناشناس ساعت 10:24 روز هفتم اسفند
در بيان خلاصه ، شکل تشکل مورد نظر بنده يک تشکل مدني است .که در ذيل بصورت مختصر بيان مي شود .
تشکل يعني تعدادي از فرهنگيان ، حول يک يا چند محور که خودشان تشخيص مي دهند همگرايي داشته باشند . افراد مي توانند با مطالعه اساسنامه ، مرامنامه ، اطلاعيه ها و بيانيه ها و بطور کلي سوابق تشکل هاي مدني موجود ، يکي را که بنظرشان نزديکتر است را انتخاب کنند و يا در صورت تشخيص يک تشکل مدني جديد تأسيس کنند . ولي ويژگي تشکل هاي مدني آن است که براي ورود به يک موضوع ، ابتدا کار کارشناسي بر روي آن موضوع صورت مي گيرد .
لطفأ ادامه نظر را مطالعه فرماييد
پاسخ + +6 0 --
شهسوارزاده 1393/12/07 - 16:46
به نام دوست
استاد گرانقدر ناشناس ساعت 10:24 روز هفتم اسفند
در بيان خلاصه ، شکل تشکل مورد نظر بنده يک تشکل مدني است .که درذيل بصورت مختصر بيان مي شود .
تشکل يعني تعدادي از فرهنگيان ، حول يک يا چند محور که خودشان تشخيص مي دهند همگرايي داشته باشند . افراد مي توانند با مطالعه اساسنامه ، مرامنامه ، اطلاعيه ها و بيانيه ها و بطور کلي سوابق تشکل هاي مدني موجود ، يکي را که بنظرشان نزديکتر است را انتخاب کنند و يا در صورت تشخيص يک تشکل مدني جديد تأسيس کنند . ولي ويژگي تشکل هاي مدني آن است که براي ورود به يک موضوع ، ابتدا کار کارشناسي بر روي آن موضوع صورت مي گيرد .
ادامه دارد
پاسخ + +6 0 --
شهسوارزاده 1393/12/07 - 16:49
ادامه نظر :
و موضوع از چند جهت مطالعه مي شود و در گروه مورد بررسي و نقد قرار مي گيرد . هزينه و فايده آن ارزيابي مي گردد .خلاصه در يک فرايند مردمسالاري مبتني بر خرد جمعي امور بررسي ، مطالبات دسته بندي و الويت بندي ، راهکار ها مشخص ، زمان شروع و پايان کاملأ مشخص ، گام اول کاملأ مشخص است . پس از موفققيت گام اول ، آن نهاد مدني با نقد خود، اعضا و هوادارانش از يک سو و نقد و ارزيابي مخالفين خود از سوي ديگر ، خود را براي برداشتن گام بعدي آماده مي کند . جهت مطالعه بيشتر لطفأ به مقاله اکتيويسم و تشکل ها به قلم بنده در همين سايت مراجعه فرماييد .
با تقديم احترامات شايسته ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
مهدی از اصفهان 1393/12/08 - 03:05
سلام
تاکید شما بر ایجاد تشکل های مدنی و حرکت در این جهت کاملا درست بوده و اگر جواب دهد مشکلات معلمان را ریشه ای حل کرده و قدرت عظیم معلمان را نشان میدهد که البته زمان بر است اما در شرایط کنونی همه انتظار حرکتی عاجل و موثر از طرف دولت داریم وضعیت ما مانند غریقی است که هر لحظه ممکن است غرق شود. همچنین هر روز از تحصن و اعتراض برای افزایش حقوق در کشورهای جهان اولی مانند آلمان از رسانه ملی اخباری می شنویم آنجا که دموکراسی و تشکل مدنی بیداد می کند پس چرا اعتصاب می کنند؟
پاسخ + +4 -5 --
محمد زنگنه 1393/12/07 - 18:41
بالاخره مشخص شد که آقای پورسلیمان که فقط یک نفر است و به نام سازمان معلمان ایران بیانیه صادر می کند .طرفدار سرسخت فانی می باشد. حرکت خود جوش فرهنگیان ربطی به سازمان کذایی ندارد.
پاسخ + +2 0 --
صياد 1393/12/07 - 19:48
يك فوق ليسانس هستم كه با اخرين گروه قانونى بازنشسته شده ام حقوق زير حكم مبلغ ١٣ميليون ريال است ( ٣٠ سال خدمت تمام) ودر صورتي كه فوق ليسانس ديگر كه بازنشسته است بالاى بيست مليون (زير حكمش)ان هم مثل من از اموزش وپرورش است ( تضاد درون سازمانى) حالا مسئولان محترم بگويند كه فوق ليسانس ديگر سازمانها با سى سال خدمت چقدر مى گيرند لطفا خجالت نكشيد!!!!(تضاد برون سازمانى)در دانشگاه دولتى برابر كنكور سر أسرى درس خواننده ام به جبهه هم رفته ام از هيچ امتيازى استفاده نكرده ام ومعلمى شغل أنبياست
پاسخ + 0 0 --
باباشَمَلو 1393/12/09 - 11:01
گوش اگر گوش تو و ناله اگرنالهء من انكه(انچه)البته به جايي نرسدفرياد است.
پاسخ + +5 0 --
فولادوند - لرستان 1393/12/10 - 00:13
با سلام
پیوند کانون صنفی معلمان و کانون تربیت اسلامی را به عموم فرهنگیان ایران تبریک و تسلیت می گویم .
مراسم ختم متعاقبا اعلام می شود .
پاسخ + 0 0 --
محمدعلی رضاپور 1393/12/10 - 20:11
ترکیب بند اجتماعی"مردبازیگوش!"
(تقدیم به همه ی اهالی شریف فرهنگ
-به ویژه ، همکاران ایثارگر فرهنگی: معلمان عزیز):

1-خوش به حال تو مرد بازیگوش!/حال،مال تو مردبازیگوش!/
ماکه اوت ایم در زمانه و ، گل/ به جمال تو مرد بازیگوش!/
شاهکارتو چیست؟شوت و دریبل/ این، کمال تو مرد بازیگوش!/
برترین رویداد دوره ی ماست:/ فوتبال تو مرد بازیگوش!/
//منِ بیچاره، اهل فرهنگ ام/ دور از تو! عجیب دلتنگ ام//

2- درس خواندیم تا، کسی بشویم/ یا نویسای نارسی بشویم/
یا که در شهرِ پر فریبِ زمان/ " اهل شغل مقدسی " بشویم/
و شدیم آنچه که نمی بایست/ تا که سالارِ بی کسی بشویم/
در ترافیکِ خرج، پارک کنیم؟/ یا که محتاجِ ناکسی بشویم؟/
// علم و تحصیل و فن! چه مظلوم اید!/ آرزوهای من! چه مظلوم اید!//
پاسخ + 0 0 --
محمدعلی رضاپور 1393/12/10 - 20:11
3- آب از سر،گذشت. راحت باش/ با همین سرگذشت، راحت باش/
جامعه با همین مرام، خوش است/ چون ز معبر گذشت، راحت باش/
سختیِ عمرِ کوتهِ دنیا/ چون که دیگر گذشت، راحت باش /
ناقدی تا همین اواخر بود / دیگر او درگذشت. راحت باش/
// ای رفیق شفیق! می بینی؟!/ ختم ما می دهند شیرینی //
پاسخ + 0 0 --
محمدعلی رضاپور 1393/12/10 - 20:12
4- سایت، کم نیست. می توان رخشید/ نکته را، هم گرفت و هم بخشید/
و چه فردای پر امید، خوش است!/ که بر اوج زمانه می رخشید/
بله؛ این، امتیاز دوره ی ماست/ دوستان! پس سوار بر رخش اید/
فرصتم کم؛ کم است راحتِ فکر/ فکرِ صد پاره را نمی بخشید؟/
// یکسره می دوم برای معاش/ بود وقت تنفسی ای کاش! //

5- اهل فرهنگ! انتقاد کنید/ بغض ها را دوباره داد کنید/
سایت هایی برای گفتن هست/ تا کلیدی بر اِنسداد کنید/
سخت باشد؛ ولی وظیفه ی ماست/ در رهِ معرفت، جهاد کنید!/
در نشان دادنِ جهالت قرن/ " به غمِ عشق" استناد کنید/
// ما که گفتیم و کار خود کردیم/ آنچه را داشتیم،آوردیم. //

محمدعلی رضاپور
پاسخ + 0 0 --
محمدي از كرمان 1393/12/11 - 21:59
چرا دولت با آن همه ثروتي كه در اختيار دارد به فكر معيشت معلمانش نمي باشد . مگر معلمان فرزندان اين انقلاب و نسل انقلاب نيستند . دولت بزرگوار بداند تا زمانيكه فرهنگيان را از فقراقتصادي نجات نيابد نسل آينده جامعه اي روشن ندارد در نتيجه فقر مالي فرهنگيان = مردودي نسل آينده
پاسخ + 0 0 --
یک باز نشسته گمنام 1393/12/11 - 23:40
کارمند کدام سازمان شش ماه از بازنشستگی وی میگذرد و هنوز یک ریال پاداش هم به وی پرداخت نشده است به جز یک معلم .
چرا چون آبرو دارد نه مصرفی است. چون با فرهنگ است است وباخداست.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور