صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

بیانیه ی انجمن اسلامی معلمان شهرستان های تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1403 ؛

به کارگیری مدیران توانمند معتقد به گفتمان دولت پزشکیان و آشنا با معضلات نظام آموزشی همزمان با تغییر رویکردها و روندهای موجود مهم ترین نیاز فعلی آموزش و پرورش است

صدای معلم منتشر می کند ؛

گروه تشکل ها/

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ؛ انجمن اسلامی معلمان شهرستان های تهران بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار « صدای معلم » قرار گرفته به شرح زیر است .

  بیانیه انجمن اسلامی معلمان به مناسبت آغاز سال تحصیلی و توصیه به به کارگیری مدیران تحول خواه و معتقد به گفتمان پزشکیان در آموزش و پرورش  آغاز سال تحصیلی عید و بهار تعلیم و تربیت است که امسال با میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق ( ع ) همزمان شده است . انجمن اسلامی معلمان شهرستان های استان تهران با تبریک این میلاد این دو معلم بزرگ و سال تحصیلی جدید به همه همکاران معلم و دانش آموزان ، بیان موارد ذیل را لازم می داند:

1- آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با شروع به کار دولت جدید شده است . دکتر مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران از انتخاباتی برآمد که اکثریت مطلق شرکت کنندگان در آن و بخش عمده ای از کسانی که در آن شرکت نکردند ، خواهان تغییر در شرایط موجود کشور هستند . این تحول خواهی در برنامه ها ، خط مشی و روند فعالیت آموزش و پرورش نیز وجود دارد .

در طول سه سال گذشته با تشدید برنامه های ایدئولوژیک بر بحران های نظام تعلیم و تربیت کشور افزوده شده است .

فاصله وحشتناک بین برنامه های رسمی و مطالبات و نیازهای دانش آموزان و تحولات اجتماعی و فرهنگی کشور مهم ترین معضل پیش روی آموزش و پرورش است . اگر وزارت آموزش و پرورش نخواهد به نقد درونی خود بپردازد و خود را با مناسبات و تحولات بطن جامعه هماهنگ سازد، بر بحران های موجود افزوده می شود .

دولت جدید باید پنجره های تصمیم گیری را به روی افکار و اندیشه های نوین بگشاید و واقعیت های موجود را بپذیرد .

بیانیه انجمن اسلامی معلمان به مناسبت آغاز سال تحصیلی و توصیه به به کارگیری مدیران تحول خواه و معتقد به گفتمان پزشکیان در آموزش و پرورش

2-  با آغاز به کار دولت جدید، انتخاب مدیران نیز شروع می شود . آموزش و پرورش بیشتر از آن که به تغییر مدیران نیاز داشته باشد به بهبود سیستم تعلیم و تربیت و اجزای آن نیاز دارد . فقدان کیفیت آموزش و پرورش و بی عدالتی آموزشی و بی اعتنایی بخش مهمی از دانش آموزان به آموزه های آموزشی و تربیتی ، نشانه بارز ضعف عملکرد سیستم آموزش و پرورش است و نیاز مبرم به بهبود نظام تعلیم و تربیت را یادآوری می کند .

اگر مدیران جدید آموزش و پرورش در جهت سودمند ساختن کتب درسی ، علاقه مند و با انگیزه نمودن معلمان و کارآمدساختن شیوه های تدریس گامی برندارند ، تغییر و تحول بی حاصل است .

به کارگیری مدیران توانمند معتقد به گفتمان دولت و آشنا با معضلات آموزش و پرورش همزمان با تغییر رویکردها و روندهای موجود مهم ترین نیاز فعلی آموزش و پرورش است . بخشی از تغییرات انجام شده در طول یک ماهه گذشته بیش از آن که پیام تحول بدهد ، نشانه به کار گیری مدیران غیر همسو با دولت است و بازتاب های منفی فراوانی را به وجود آورده است .

بیانیه انجمن اسلامی معلمان به مناسبت آغاز سال تحصیلی و توصیه به به کارگیری مدیران تحول خواه و معتقد به گفتمان پزشکیان در آموزش و پرورش

3- دانش آموزان مخاطب نظام آموزش و پرورش هستند . ابر و باد و مه و خورشید و فلکِ نظام تعلیم و تربیت باید در خدمت رشد و شکوفایی دانش آموزان باشد . نتایج آزمون های نهایی و آزمون های بین المللی همچون تیمز و پرلز و نتایج آزمون های نهایی از نشانه ی شکست سیاست های آموزش و پرورش و فقدان کیفیت آموزشی است . مواردی مانند ضعف سیستم اداری در صدور کارت ورود به جلسات در امتحانات خرداد امسال، بر استرس دانش آموزان و اولیای آن ها افزود و ضعف آموزش و پرورش را نشان داد .

در طول سه سال گذشته هر چه غلظت ایدئولوژیک برنامه های رسمی بیشتر شده ، بر گریز دانش آموزان از مدرسه افزوده شده است .میزان بالای ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل نیز وضعیت وخیم عدالت آموزشی را نشان می دهد .

همه موارد فوق راهکارهای عاجل ، علمی و هوشمندانه می خواهد.

آموزش و پرورش پیش از آن که به ساختاری فاقد مخاطب تبدیل شود باید به خود بیاید .

ادامه ی روند موجود نتیجه ای جز خسران نخواهد داشت .

بازسازی وجهه ی آموزش و پرورش در نزد دانش آموزان و جامعه مهم ترین گامی است که باید برداشته شود .

4- انجمن اسلامی معلمان شهرستان های استان تهران در طول سه سال گذشته در بیانیه های مختلف به مشکلات آموزش و پرورش کشور و شهرستان های تهران پرداخته است و نسبت به آن ها هشدار داده است .

متاسفانه وضعیت آموزش و پرورش شهرستان های تهران در طول سه سال گذشته اسفناک بوده است . کمبود معلم و امکانات ، تراکم بالای کلاس ها و ... در شرایط فعلی مصداق بارز بی برنامگی و بی توجهی به مسائل اصلی است .

مدیرانی شرایط موجود را به وجود آورده اند که به وظایف خود عمل نکرده اند .

بیانیه انجمن اسلامی معلمان به مناسبت آغاز سال تحصیلی و توصیه به به کارگیری مدیران تحول خواه و معتقد به گفتمان پزشکیان در آموزش و پرورش

اخباری از سطح اداره کل شهرستان های تهران و ادارات تابع آن به گوش می رسد که فعالیت ها رها شده اند و مدیران به وظایف خود عمل نمی کنند . متاسفانه نمایندگان شهرستان های تهران نیز با سکوت خود در قبال وضعیت موجود در این شرایط سهیم اند و باید پاسخ گو باشند.

تغییرات اساسی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران و به کار گیری مدیرانی دلسوز ، کارآمد و معتقد به گفتمان دولت ، ضروری و الزامی است . خیل وسیعی از معلمانی که در ستادهای دکتر پزشکیان فعالیت کرده اند و به ویژه در ستاد های شهرستان های تهران موتور محرک ستاد ها بوده اند امید به تغییر داشته اند .

تحول در رویکردها و برنامه ها و تغییر مدیران مهم ترین پاسخ به امید معلمان است .

در پایان ؛

بیانیه انجمن اسلامی معلمان به مناسبت آغاز سال تحصیلی و توصیه به به کارگیری مدیران تحول خواه و معتقد به گفتمان پزشکیان در آموزش و پرورش

انجمن اسلامی معلمان شهرستان های استان تهران با تاکید بر حمایت از دولت دکتر پزشکیان که چشم امید تحول خواهان به آن است ، نظارت و انتقاد را مهم ترین نشانه همراهی می داند .

از وزیر آموزش و پرورش و مدیران جدید انتظار می رود که به برنامه های دولت و امیدهایی که به رئیس جمهور محترم است پای بند باشند و برای پاسداشت آن بکوشند .

امیدواریم که در طول سال تحصیلی اتفاقات مثبتی برای آموزش و پرورش کشور و شهرستان های تهران رخ دهد و گام های موثری برای تغییر و تحول اساسی برداشته شود .

انجمن اسلامی معلمان شهرستان های تهران


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

بیانیه انجمن اسلامی معلمان به مناسبت آغاز سال تحصیلی و توصیه به به کارگیری مدیران تحول خواه و معتقد به گفتمان پزشکیان در آموزش و پرورش

شنبه, 31 شهریور 1403 14:06 خوانده شده: 162 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 -2 --
ناشناس 1403/06/31 - 15:58
با سلام بله درست اداره کل تهران رها شده است در اداره کل تهران قسمت نیروی منابع انسانی و کارگزینی کسایی اونجا خدمت می کردن که اداره و به گند کشیده بودن آقای مرادی بی سواد با برادرش ..... ....
پاسخ + 0 0 --
مریم رنگرز 1403/07/01 - 10:11
لمسایی بدتر از مرادی بوده و هست اداره کل شهرستان ها را با باند بازی و رابطه سالاری آباد کرد بعد پارسا که الان مدعی هم شده بردش تهران جای مرادی!!الانم خودشون رو اصلاح طلب و مدعی می دونند و پست می خوان!!!!!!!!!
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1403/07/01 - 02:18
سلام و درود بر حضرت صاحب الزمان(عج) که شرط حضور در دولت و حکومتش سن و سال نیست بلکه شایسته سالاری و بهینه سالاریست.
پاسخ + +1 0 --
نیلوفر محلوجی 1403/07/01 - 10:17
اگر منظور انجمن از مدیر توانمند امثال یزدان پناهه که در دوره مدیریت خودش بسیار منفعل و سرسپرده و دهان بین بود که مفهوم مدیر توانمند رو هم درک کرده ایم!!مدیری که روی حرف خودش نمی تونه بایسته و اختیار کوچکترین انتصابی رو دردوره مدیریتش نداشت و به نیرورای اصلاح طلبی که تحت فشار بودند کوچکترین مساعدتی نکرد نباید مجال و فرصت دوباره بازگشت به قدرت را داشته باشه یا اگر منظورتون از مدیران توانمند امثال مصلحی و داوود محمدیه که بسه دیگه واقعا بسه!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور