صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در نشست هم اندیشی با کنشگران صنفی این استان ؛

مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان البرز شکاف میان ستاد و صف را رد کرد !

گزارشگر : رضا قاسم پور/ خبرنگار صدای معلم

گروه گزارش/

گزارش صدای معلم از نشست مدیر کل آموزش و پرورش البرز با کنشگران صنفی و رد کردن شکاف صف و ستاد

 ششم بهمن ۱۴۰۰ نشست هم اندیشی کنشگران صنفی با مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان البرز در فضایی دوستانه و صمیمی برگزار گردید.

در این نشست دو ساعته ، کنشگران صنفی نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مبتلابه آموزش و پرورش استان و کشور به اشتراک گذاشته و پیشنهادات و دل نگرانی های خود را شفاف به گوش مدیر کل و هیات همراه رساندند.

در ادامه علی حجرگشت ضمن استقبال از جلسه هم اندیشی؛ دیدار با فرهنگیان مطالبه گر را فرصت مغتنمی در جهت مفاهمه مشترک از مسائل حوزه چالشی دستگاه تعلیم و تربیت عنوان نمود.

گزارش صدای معلم از نشست مدیر کل آموزش و پرورش البرز با کنشگران صنفی و رد کردن شکاف صف و ستاد

پیگیری مطالبات از مجاری قانونی

"رضا قاسم پور" مدیر شهیدستان کرج با اشاره به پیشینه مثبت در دسترسی سهل به مدیرکل و برگزاری جلسات هم اندیشی با سالار قاسمی افزود: از رواداری، تساهل و تسامح سالار قاسمی و تیمش در همراهی و شنیدن صدای اعتراضات همکاران، دانش آموزان و اولیا و تحمل نقدهای منتقدین سپاسگزاریم.

امیدواریم این رویه میمون همچنان در دور جدید مدیریتی تداوم یابد.

وی گفت: مدیرکل جدید از کف کلاس و مدرسه بالا آمده و مشکلات آموزش و پروش را با پوست و گوشت خود لمس کرده و اشراف به موضوعات دارد.

قاسم پور ضمن تشکر از همراهی آقایان درکی، والی پور و حسینی در هماهنگی و حضور در جلسه افزود: هدف از جلسه هم اندیشی، تلاش برای رسیدن به فهم مشترک و ایجاد تقریب ذهنی در خصوص مسائل حوزه تعلیم و تربیت و همچنین دست یازی به رهیافت های جدید و احصا ایده های نوین از مجاری قانونی است.

گزارش صدای معلم از نشست مدیر کل آموزش و پرورش البرز با کنشگران صنفی و رد کردن شکاف صف و ستاد

قصه پر غصه رتبه بندی معلمان

"حبیب سعیدی" از معلمان مطالبه گر صنفی ضمن اشاره به قصه پر غصه رتبه بندی معلمان، توضیحات مبسوطی در خصوص مطالبات منزلتی و معیشتی فرهنگیان داده و تاکید کرد: معترض لایحه سرهم بندی و سرشار از تناقضات رتبه بندی معلمانیم.

کار معلم همان کار اساتید دانشگاه و چه بسا سنگین تر و حساس تر از آنهاست در حالی که در رتبه بندی، معلمان را با مربی دانشگاه که وجود خارجی ندارد قیاس کرده اند و با همه ایرادت رتبه بندی؛ متاسفانه شورای نگهبان با استناد به اصل ۷۵ (عدم تامین منابع مالی) مصوبه مجلس را برگشت داده است.

گزارش صدای معلم از نشست مدیر کل آموزش و پرورش البرز با کنشگران صنفی و رد کردن شکاف صف و ستاد

ثروتمندترین وزارتخانه ایم

"علی لکی زاده" از اعضای هیات‌ مدیره کانون صنفی فرهنگیان البرز گفت: انتظار داریم مدیر کل بومی که شناخت و اشراف به استان دارد حرکت ماندگاری برای آموزش و پرورش انجام دهد.

وی با یادآوری پتانسیل های قابل توجه آموزش و پرورش استان افزود: آموزش و پرورش با دارا بودن هزاران ملک موقعیت دار از ثروتمندترین وزارتخانه ها بوده ولی دولتمردان از این مزیت غافلند. می توان با تغییر کاربری بخشی از مدارس موقعیت دارِ شهر به اقتصاد آموزش و پرورش مدد رساند.

مدیر مسئول "هفته نامه دیار کهن" افزود: به کارگیری مدیران دست پاک و دل سیر و پاسخگو باعث تخفیف و فروکش کردن برخی از اعتراضات استانی خواهد شد.

 در کنار هم هستیم نه مقابل هم

"سولماز فیض اله زاده" از اعضای هیات‌ مدیره کانون صنفی فرهنگیان البرز نیز صنفی تبریک انتصاب مدیرکل گفتند: ما مقابل اداره نبوده و مطالبات قانونی خود را در اشل استانی و ملی از مجاری قانونی پیگیری می کنیم.

وی افزود: ما صرفا دنبال مطالبات معیشتی خود نبوده و دنبال استقرار عدالت آموزشی و رفع تبعیض ها هستیم امروز دیگر سرپوش گذاشتن روی مطالبات به حق امکان‌پذیر نبوده و از اینکه آموزش و پرورش در اولویت دولت‌ها نیست متاسفیم. ما در کنار هم هستیم نه مقابل هم.

پویایی در مطالبه گری است

"مسعود فرهیخته" از فعالان صنفی ملی ضمن تشکر از درایت تیم سالار قاسمی در همراهی و صیانت از معلمان در تحصن ها و اعتراضات گذشته افزود: ما خود را محق می دانیم بدین معنا که:

م: مطالبه گریم . پویایی در مطالبه گری است.

ح: حق طلب و عدالت خواهیم .

ق: قانون مداریم و قلم نماد و سلاح ماست. خارج از قانون حرفی نداریم.

اصولا اعتراض و دغدغه ما گله مندی از قانون گریزان در فراموشی و عدم اجرای اصول مغفولی چون اصل سی قانون اساسی است.

فرهیخته افزود: وضعیت معلمان از سفید رو به قرمز شدن بوده ممکن است در صورت بی توجهی مسئولین، اعتراضات صنفی تشدید شده و از مسیر خود خارج شود.

وی با اشاره به ۶۰ درصد افت تحصیلی در آموزش مجازی و ۲۰ درصد ترک تحصیل گفت: دردهای مشترک را از مجازی قانونی فریاد می زنیم و به دنبال رفع تبعیضم. آموزش و پرورش در بودجه ریزی مشکل اساسی داشته و این نقطه پاشنه دستگاه تعلیم و تربیت ماست. باید استقلال آموزش و پرورش حفظ شود.

گزارش صدای معلم از نشست مدیر کل آموزش و پرورش البرز با کنشگران صنفی و رد کردن شکاف صف و ستاد

از ایده های خلاقانه استقبال می کنم

در ادامه "علی حجرگشت" مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان البرز ضمن استقبال از جلسات هم اندیشی با همکاران افزود: از احساسات برادرانه همکاران نسبت به خادم خود ممنونم قطعا هیچ تقابلی بین ما نبوده و ما در کنار همیم.

وی با اشاره به تحصیلات دانش سرا و تربیت معلم خود گفت:در واقع بدون احتساب تحصیلاتم در این دو مرکز، ۲۹ سال سابقه معلمی داشته و الباقی مربوط به تحصیل در این مراکز است. بومی استانم و همه چیز در موردم شفاف و شیشه ای است.

قطعا بهترین نفر از بین ۲۵ هزار فرهنگی شاغل استان برای مدیر کلی آموزش و پرورش نیستم ولی سعی می کنم با اخلاق مداری ،شایسته سالاری، خلوص نیت و تعهد کاری در پایان دوره مدیریت شرمنده همکاران نباشم.

وی با اشاره به پتانسیل های بالای استان و قوانین دست و پاگیر مدیریتی گفت: از ایده های خلاق و نو استقبال کرده و آماده هم اندیشی با تشکل‌های فرهنگیان هستم و مطالبات همکاران را بی لکنت از مجاری قانونی و در جلسات با مسئولین مرتبط جار خواهم زد.

حجرگشت در پایان ضمن رد شکاف کاذب بین صف و ستاد افزود: همین الان ۳۱ پست خالی در آموزش و پرورش استان هیچ جذابیتی برای همکاران نداشته و عملا متقاضی همکاری برای آنها نداریم.

گزارش صدای معلم از نشست مدیر کل آموزش و پرورش البرز با کنشگران صنفی و رد کردن شکاف صف و ستاد

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم از نشست مدیر کل آموزش و پرورش البرز با کنشگران صنفی و رد کردن شکاف صف و ستاد

پنج شنبه, 07 بهمن 1400 13:07 خوانده شده: 5392 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور