صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" کنش گری آموزش دهندگان سرانجام جواب داد "

طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تصویب شد

گروه گزارش/

پس از نامه ها ، یادداشت ها ، گزارش ها و البته تجمعاتی که توسط آموزش دهندگان سوادآموزی انجام شد این کنش گری به بار نشست و ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی اصلاح شد .

به این ترتیب، با اصلاح این تبصره، نیروهای مذکور  (مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی ؛ آموزش دهندگان سوادآموزی و...) به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می‌آیند .

« صدای معلم » دیروز گزارش تفصیلی در مورد تجمع آموزش دهندگان سوادآموزی در مقابل وزارت آموزش و پرورش با عنوان :" تجمع کنندگان در گفت و گو با صدای معلم : قانون را اجرا کنید ! " منتشر کرد . ( این جا )

تصویب طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش

طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تصویب شد .

در اصلاحیه مصوب مجلس آمده است :
ماده الحاقی- یک ماده به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 15 مهرماه سال 88 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن الحاق می شود:

ماده الحاقی - وزارت آموزش و پرورش مکلف است مشمولان قانون اصلاح تبصره (10) ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را با رعایت موارد ذیل استخدام کند.

4 - بارمالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق‌التدریسی‌های تبدیل شده در این قانون در بودجه سنواتی تامین می‌شود.

بند (4) ماده الحاقی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

اجرای حکم این قانون منوط به پیش‌بینی منابع لازم در قوانین بودجه سنواتی است.

قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به شرح زیر است:

وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکتهای عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده اند همچنین حق التدریسان غیرمستمر را که قبل از سال ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته اند به منظور تأمین نیروی حق التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر)، مربی پرورشی، مربی بهداشت، مشاور و اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه)، مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه، بدون الزام به رعایت ماده (۸) این قانون به کار گیرد. استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است. بار مالی ناشی از اجرای این قانون در حد سقف حق التدریس سالانه و از محل حق التدریس پرداختی به کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تأمین می گردد.

به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی باشد.

نیروهای آموزش دهنده تجمیعی نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند، مشمول این تبصره می باشند.

به این ترتیب، با اصلاح این تبصره، نیروهای مذکور در فوق (مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و...) به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می‌آیند.

خبرگزاری پانا

سه شنبه, 13 شهریور 1397 14:21 خوانده شده: 4396 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +1 -2 --
مهدی 1397/06/13 - 15:08
الان یعنی دیگه باور کنیم مجلسیها ووزارت قصد دور زدن مارا ندارند
باور کنیم با زهم از خودشون ابهام درنمیارن
آیا واقعا جناح بازیها تمامه
ویا همچنان منتظر ایرادات جدیدی باشیم که وزارت قراره بوجود بیاره ونمایندگان توان رفع ان رادوسال نداشتند
پاسخ + 0 0 --
کلمان 1397/06/13 - 22:24
خدا رحمتش نکند آن کس که این نوع نگاه و بی اعتمادی و ترس از امیدواری را در دل شما ایجاد کرده است
برادر خوبم توکل به خدا داشته باشید
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1397/06/14 - 08:43
چرا خبری از رتبه بندی عادلانه و منصفانه و سازمان نطام معلمی و...نیسییسیت؟؟؟!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/06/14 - 10:33
جناب دبیرم خسته شدید نامتان
را عوض کردید؟
معلم ناامید چرا؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/06/14 - 10:33
جناب دبیرم خسته شدید نامتان
را عوض کردید؟
معلم ناامید چرا؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/06/14 - 10:34
جناب دبیرم خسته شدید نامتان
را عوض کردید؟
معلم ناامید چرا؟
پاسخ + +5 -4 --
شهاب 1397/06/13 - 16:19
به کارگیری نیروی حق التدریس وپیش دبستانی درآ.پ به زیان این سیستم است درآ.پ نگاه صرفه جویانه نداشته باشید افراد نجبه ی علاقمند را با حقوق بالا استخدام کنید تا افرادتوانمندی راتربیت کنند تاکشور از فقر وعقب ماندگی نجات پیدا کند تاچه زمانی قراراست نگاه مسئولان به آ.پ تغییر کند مسئولان گنج های زنده ی این سرزمین را به امان خدا رها کرده اند واجازه نمی دهند سرمایه درونی آن ها بوسیله ی معلمان توانمند کشف شود وبه ثمربنشیند
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/13 - 20:19
سلام
جناب آقای شهاب منصف باشید . چرا ؟ مگر ما چه چیز اضافه داریم که آنها ندارند؟ آنها در سختی های مدت خدمت خود آبدیده شده اند و قدر مسلم افراد شایسته ای برای نظام آموزشی کشور خواهند شد.
به قول معروف کج بنشینیم و راست سخن بگوئیم مگر همه معلمان رسمی کانالیزه شده افرادی فوق العاده اند و یا خارق العاده اند؟
خدمت به جامعه و انجام فعالیت تأثیر گرفته از عوامل بسیار فردی و اجتماعی است ما که تک تک این عزیزان را نمی شناسیم از کجا معلوم از من یکی با کفایت تر نباشند ؟ عزت زیاد
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/13 - 20:49
سلام
سرکار خانم امامی
اینجا بحث انصاف نیست مساله ی آینده ی کشور است اگر با مساله ی جذب معلم سطحی وساده انگارانه برخورد شود نسل های آینده دچار مشکل می شوند وکشور دچار مشکلات بزرگی خواهد شد اگر من وشما با این تصمیمات سیاسی مسئولان همراه شویم باید گریست چرا که آیندگان ما را سرزنش خواهند کرد که چرا شما به عنوان فردی آگاه با یک تصمیم غلط همراهی کرده اید
مجلس زمینه ی استخدام این نیروها رابرای کارهای اداری سازمان های دیگر فراهم کند
فرستادن واستفاده از نیروی حق التدریسی در گذشته کاری اشتباه بوده ونمی توان بااستناد به آن اشتباه دیگری انجام داد
ورود بنده به آ.پ در 27سال پیش از طریق تربیت معلم وباشرکت در کنکور سراسریانجام شده است ولی این نیروها نتوانستند در آزمون استخدامی حداقل نمره را برای ورود به آ.پ کسب کنند این جا بحث من وشما نیست بلکه بحث آینده ی یک کشوراست
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/13 - 21:21
جناب شهاب با کدام ابزار یا فاکتور ، بی کفایتی این
عزیزان را می سنجید ؟ شرمنده اما شرط کفایت فرد
فقط تحصیل در تربیت معلم نیست ، همه اینها خواهران
و برادران ما هستند و آنان هم حق دارند گوشه هایی از
دامن خدمت به وطن را بگیرند. فقط یک بار هم که شده
از زاویه ای دیگر به قضیه بنگرید یقین داشته باشید کار
سختی نیست. آنان جوانند و آرزوهای دیروز من و شما
را دارند جا برای آنان جهت خدمت هست و جای کسی را
تنگ نمی کنند .مشکلات نظام آموزشی را آنان بوجود نیاورده اند
آنان نیز زاییده ناکارآمدی نظام آموزشی اند .تشکر
پاسخ + 0 0 --
هما 1397/06/13 - 21:29
با سلام و احترام
سرکار خانم امامی
از توضیحات خوب شما کمال تشکر را داریم
خداوند به شما عزت و توانمندی بدهد.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/13 - 21:35
سلام سرکار خانم امامی
لطفا نوشته ی مرا نقد کنید بحث خارج اززموضوع واحساسی به نتیجه ای نخواهد رسید ابزار وفاکتور را درنوشته ام قید کرده ام
امیدوارم روزی نخبگان جامعه به شغل معلمی ورود کنند
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/13 - 21:40
سلام
سرکار خانم هما ،
همانقدر که به وحدانیت خدا اعتقاد دارم به درستی
این مصوبه هم ایمان دارم. قبلا یادداشتی در این
خصوص نوشته بودم خدا را شاکرم که محتوی آن
تحقق یافت . آرزوی توفیق و سربلندی برای فرد فرد
لایقان توانمند این عرصه دارم. همه چیز در عمل و حین
انجام خدمت شما عزیزان مشخص خواهد شد.. موفق باشید.
پاسخ + 0 0 --
هما 1397/06/13 - 21:49
جناب آقای شهاب
سلام
اجازه ندهید مجبور شویم پا را فراتر بگذاریم و به جای خودکار قرمز ، ماژیک با سر قلم درشت برداریم و نقاط ضعف تک تک شما را بلد کنیم که این قدر از ناکارآمدی ما سخن نگویید.
شما کجای آینده این کشور هستید؟
قطعا اگر سوزن بزنید
صدا هم می شنوید
چون درد دارد
کسی به به نمی گوید
اگر کار شما به کار ما گیر کرده است تحول را بهانه نکنید. هر چه قدر هم که ایراد بگیرید باز هم سر سوزنی نمی توانید پوششی برای جبران مافات خطاهایی که خیانت کاران به کشور داشته و دارند عنوان کنید.
آموزش دهندگان و همکاران حق التدریس حداقل وجدان و شرف برای تعلیم و تربیت دارند و سازششان را هم با شرایط وحشتناک اقتصادی کشور با صبوری در مقابل بی حقوقی داشته اند. این نهایت سبک سری یک مسئول را می رساند که تا این حد بی چشم و رو باشد که این مسائل را نبیند.
اوضاع کشور خراب تر از این است که بخواهید با آزار ما مته را به خشخاش تیم مقابلتان بکشید که دلتان خنک شود.
مشکل آموزش و پرورش را می شود حل کرد
نه وزیر می خواهد و نه معاون
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/13 - 21:50
جناب شهاب ظاهرا تمامی بن بست های این
مملکت به احساس ختم می شود. وقتی شعور
ما بین انسانها حاکمیت دارد چرا دامن احساس
را می چسبید. نظر شما را نقد نکردم با شما به
بحث نشستم. بحث بین موافق و مخالف . هم حق
شماست و هم بنده.
ما ایرانی ها اغلب معلول ها را علت فرض می کنیم
برای همین دچار برخی اشتباهات می شویم . این افراد
قربانیان ناکارآمدی نظام آموزشی اند و این مصوبه حق
آنهاست.تشکر
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/13 - 21:54
راستی آقای شهاب کدام نخبه جامعه ،معلم شده است ؟
ظاهرا ایده آلیست هستید . از کجا معلوم مابین همین
نیروها نخبگانی مد نظر شما نباشند ؟
پاسخ + 0 0 --
هما 1397/06/13 - 21:56
راهکار دارد
در ضمن وقتی ظرف مدت دو روز می توان بار مالی طرحی این چنینی را تامین کرد و در کمتر از سی ثانیه آن را به تصویب رساند
چطور نمی شود وضع اقتصاد جامعه را بعد از 16سال حل کرد؟
من آموزش دهنده حاضرم در همین لحظه با تک تک مسئولین وزارتی و ستادی و سازمانی آزمون یکسانی را در یک روز امتحان دهم ببینیم هر کدام در چه وضعیتی قرار داریم.
سوال و جواب ها را هم از قبل بخوانید و بیایید. با این هم مشکلی ندارم.
بگذارید وقتمان را صرف تحقیقات و آموزش در حیطه شغلمان کنیم. وقت و عمر و جوانیمان را هدر ندهید. وظیفه ما کمک به برخی مسئولین برای کنجکاوی در امور مخلصان و چاکران نیست.
در آینده ای که شما برای من و فرزندانم رقم زده اید احتمالا فرهنگی بودن معنایی بسیار بدی خواهد داشت.
تا همین حد برای رسیدن به سند تحول تلاش کردید و بنیادین نشد.
مسلما فرق زیادی هست بین من با سابقه و تحصیلان با دانشجوی سال اول دانشگاه فرهنگیان که بدون تحصیلات پایه و سنوات کاری پا به عرصه می گذارد.
پاسخ + 0 0 --
هما 1397/06/13 - 22:21
اگر احساس گناه و احساس شادی را از جامعه بگیرید همین می شود که شیره کش پیر جامعه ،برای اینکه سن از هفتاد رد کند و به هشتاد برساند ،خون مردم را هم می مکد و می کشد.
دیگر مردم شاد نیستند چون تمام احساساتشان را گرفته اند.
شما در خیابان هم بیفتید و بمیرید از سر ناچاری چنانچه مشکلی برای کسی نباشید تنها کاری که شاید برایتان بشود کرد این است که با 115 تماس گرفته شود.کسی به شما نگاه هم نمی کند.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/14 - 13:25
سلام
عنوان یادداشتم در صدای معلم :

وزیر محترم ! اولویت استخدام با حق التدریس ها،آموزشیاران نهضت سوادآموزی و سرباز معلم ها و معلمین آزاد نبود که آزمون استخدامی برگزار کردید؟!
21 شهریور 1396
پاسخ + 0 0 --
احمد 1397/06/14 - 14:26
خانم امامی عزیز
سلام
از این که چون مادری دلسوز و مهربان در کنار همه نیروهای مشمول هستید از شما تشکر می کنم.
البته هنوز وزارت حاضر به اجرای مصوبه 95 و جذب ما نشده است و با بهانه هایی که درمانش در هیچ عطاری یافت نمی شود ما را بلاتکلیف گذاشته است.
معلوم نیست که هدف واقعی وزارت از این کار چیست.
خداوند خودش همه را هدایت کند. ما دیگر از این زجر کلافه شدیم. آخه این که نشد که با ظلم ما را آزار دهند
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/14 - 14:58
سلام
همکار محترم احمد آقا ،
آرزوی سعادت و سربلندی تمامی جوانان ایران خواستۀ
هر ایرانی است. نگران نباشید با بازنشستگی همکاران نیاز به نیروهای درحال و آماده هست که چه کسانی بهتر از شما. چون در شرایط فعلی فارغ التحصیل مورد نیاز را ندارند. البته وزیر علوم آقای غلامی نیز قول مساعد داده اند که از بین دانشجویان سال آخر برای جذب معلم کمک نمایند. حال همکاری یا اجرا به چه نحوی باشد نمی دانم. صبور باشد و امیدوار، خدا کریم است. موفق و سربلند باشید.
پاسخ + 0 0 --
آموزش دهنده 1397/06/15 - 12:35
جناب شهاب عرض سلام و ارادت برادر ارجمند.
به کدامین سند و کدامین آمارو مشاهده لینچنین سخن میگویید؟نیروهای حقی و پیش دبستانی و نهضتی فرزندان با نشاط و عالم و اموزش دیده همین مرزو بوم اند.آنان که با شرایط سخت کار کرده اند و سالها عرق ریخته اند جوانانی پر نشاط و شاداب و امیدوار.و چه ازین بهتر که برای تربیت فرزندان این سرزمین نسلی امیدوار وظیفه تربیت این اینده سازان را بعهده گیرد.برادر نیروهای آموزش دهنده کم از مسئولین و سلایق سیاسی دولتمردان ضربه نخورده اند؛هنوز هم زخم بر سینه دارند شما بزرگوار با کلامتان حراحتی دیگر نیفزایید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/06/15 - 18:38
درد اینجاست، در گذشته دور اکثر نخبگان تربیت معلم نمی رفتند
آموزشیاران عموماً کم سواد بودند
حق التدریسی ها، تا حدودی حق الپارتی بودند
و اکنون در نخبه سنجی و شایسته سالاری آلوده به توهّمند

افراد نجبه ی علاقمند را با حقوق بالا.... عجب درمانی؟! و عجب علاقه ای؟ فکر کنم چه چیزی بهتر است!
اما سخنی نیکوتر و نقد شکن است که توانمندان و گنج ها عامل نجاتند
پاسخ + +3 -1 --
امامی 1397/06/13 - 17:04
سلام
خدمت تک به تک مشمولین تبریک
عرض نموده آرزوی سربلندی و توفیق
الهی برای هر یک دارم.
امید که در سایه خدمت شما عزیزان
دوشادوش دیگر همکاران فرهنگی
تغییرات و تحولات لازم را در نظام
آموزشی کشور عزیزمان بوجود آورید
و اعتلای فرهنگ و ادب را شاهد باشیم. در پناه حق
مقاومت و مبارزه تان به ثمر رسید.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/13 - 20:47
جمله ام را اصلاح می کنم :

امید که در سایه خدمت شما عزیزان ،
دوشادوش دیگر همکاران فرهنگی
تغییرات و تحولات لازم در نظام آموزشی
کشور عزیزمان بوجود آید و.....
پاسخ + 0 0 --
آموزش دهنده 1397/06/15 - 12:42
سلام عرض ادب و ارادت من را بپذیرید خانم امامی بزرگوار.
دلی که با قلمتان از آموزش دهندگان و کلا مشمولین طرح بدست آوردید را با هیچ زبانی یارای تشکر و سپاس نیست.همکار ارجمندم تمام نیروهای مشمول تبصره ۱۰بالاخص آموزش دهندگان نیروهایی پرتوان و امیدوار و با نشاط هستند و چه بهتر که نیرویی بانشاط و امیدوار سکاندار تربیت نسل آینده شود.امید که باشد آموزش اتفاق میفتد بازار کار درست میشود رفتار درست شکل میگیرد.و ما آموزش دهندگان همانیم که با وجود سالها از تصویب طرح و عدم اجرای آن همچنان امیدوار و کفش آهنین برپا نموده ایم و مذاکره میکنیم و بدنبال رفع ابهامات و ایرادات هستیم.دست یاری شمارا که با قلمتان یاریگر مایید میفشاریم.مهر خدای علی نگهدار و یاور شما
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/17 - 08:39
سلام آموزش دهندۀ بزرگوار ،

من بر اساس باور و اعتقادم طبق یافته های اجتماعی و جامعه شناسی می نویسم نه برای جذب محبوبیت. حق ، حق است. موفق باشید و سپاس.
پاسخ + +3 -2 --
معلم 1397/06/13 - 21:14
از تصویب این طرح متاسفم و امیدوارم وزیر محترم و دولت بار مالی انرا در نظر بگیرند تا بر مشکلات افزوده نشود
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/13 - 22:04
سلام
جناب بار مالی ندارد قرار بود 30 -40 هزار نفر استخدام
نمایند بهترین نیروهای آماده همین عزیزان هستند. آنان نیز
مثل من و شما برخی توانمند و شایسته اند و برخی خیر.
زمان بهترین محک زننده است ، مگر برای من و شما بجز
تحصیلات دانشگاهی منابعی چون ضمن خدمت چیزی بر دانش
ما افزوده است ؟ یک معلم اگر بخواهد دانش به روز داشته
باشد باید خود بخواند اینها هم همین طور.
نگران نباشید از حقوق ما کم و به آنها اضافه نمی شود. تشکر
پاسخ + 0 0 --
هما 1397/06/13 - 22:04
با سلام
آدرسی را خدمتتان معرفی می نمایم.
تشریف ببرید آنجا
اگر توانستید صحنه را ببینید و از غصه بیمار نشوید و دق نکنید تاسف بخورید

آدرس:زندان فشاویه
زندان اوین

در ضمن شما بزرگوار نگران صندوق سوراخ و خالی از اسکناس ذخیره فرهنگیان باشید
از این شاخه به آن شاخه پریدن برخی دلسوزان آموزش و پرورش، کمکی به فرار از بحرانی که خود اعضا ایجاد کرده اند نمی کند.
باز هم منتذکر می شویم که :
هیچ یک از اختلاسگران صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش دهنده نیستند.
ما برای غارتگری این سیستم را برای کار انتخاب نکرده ایم.بلکه تنها عشق و علاقه است که ما را تا اینجا نگه داسته است.
وگرنه همه می دانیم که حقوق معلمی زیر خط فقر است!
پاسخ + 0 -2 --
سیف 1397/06/14 - 10:22
آیا این طرح شامل مربیان پیش دبستانی فعال در بهزیستی ها هم شامل می شود؟
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/14 - 15:01
سلام
اخبار مربوطه را نگاه کردم ، نتایج متناقضی دیدم هم می گویند بلی هم می گویند چون آموزش پیش دبستانی رسمی اما اجباری نیست لذا ضمانتی برای استخدام این مربیان از سوی آموزش و پرورش نیست.
راستش متوجه معنای رسمی غیر اجباری نشدم اگر آموزش پیش دبستانی رسمی است باید اجباری هم باشد !!!! امیدوارم همۀ جوانان حق اشتغال رسمی را بدست آورند. موفق باشید.
پاسخ + +6 0 --
داود 1397/06/14 - 19:32
باسلام جذب نیرو در ا.پ با روش های غیر رسمی که بیشتر با پارتی بازی درست می شودمثل نیروهای حق التدریس .خرید خدمات.مربی پیش دبستانی واموزشیاران نهضت و...ناعادلانه وبرخلاف ماده 41قانون مدیریت خدمات کشوری است که به دعایت مراتب شایستگی وبرابری فرصت ها اشاره می کند وباعث تضییع حق دیگران می شود . البته برای نهضتی ها شرط ازمون گذاشته شده ولی برای حق التدریس وپیش دبسانی قبولی در دوره یکساله دانشگاه فرهنگیان که به نظر من با شرکت در اذمون استخدامی در یک سطح نیستند. میان این حسن تا ان حسن صد گز رسن . که نتیجه ان افت کیفیت اموزشی ولطمه به تعلیم وتریبت است. که دغدغه مسئولان چیز ای دیگری است نرم نرمک می رسد اینک بهار (بخوانید انتخابات مجلس) نگاه بنگاه کاریابی به ا.پ محصولش می شود این مصوبه که شاهدش هسیم
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/14 - 20:16
درودبرجناب داود
باپذیرش فله ای بدون ضابطه ی معلم درآ.پ توقع بهبود اوضاع راداریم سرشاخه نشسته ایم وبن شاخه را می بریم
امیدکه توجه به اقتصادآ.پ وجذب نیروی توانمند جدی گرفته شود وبنگاه کاریابی تلقی نگردد
پاسخ + 0 0 --
هما 1397/06/14 - 20:50
جناب آقای داود
سلام
متاسفانه همان هایی که می خواستند جلوی هست دزصدی ها را بگیرند با هجمه 88درصدی ها مواجه شدند.دلم میخواهد بدانم این حرفها از کجا درآمد و سر منشاش کجاست!
ما که با آزمون مشکلی نداریم
مشکل ابنجاست که وزارت و سازمان با هم به توافق های ... نمی رسند.
تبعیض را تا کجا تحمل کنیم تا شاید سند تحول بنیادین شما اجرا شود؟
به جان خودم خود شما هم نمی دانید بنیادینش کجاست تا متحولش کنید.
مگر برای این سند موفقیتی هم کسب کرده اید که طبل آن را بکوبید؟
کمی واقع بین باشید
پاسخ + 0 0 --
هما 1397/06/14 - 21:34
متاسفانه همان هایی که می خواستند جلوی هشت درصدی ها را بگیرند با هجمه 88درصدی ها مواجه شدند.دلم میخواهد بدانم این حرفها از کجا درآمد و سر منشاش کجاست!
پاسخ + +2 0 --
خلعت ز 1397/06/14 - 21:58
ببخشید
من یک سوال دارم
اگر نماینده های مجلس باید وضعیت ما را مشخص کنند و وزارت از مجلس دستور می گیرد ، چرا آقای مشهدی عباسی وقتی به وزارت آمدند به جای نماینده مجلس و وزارت حتی آیین نامه را هم نوشتند؟
ایشان هم تجمیعی را تعریف کردند
مثل اینکه مستمر را هم رفع ابهام نمودند
اگر سازمان تا این حد می تواند حرف بزند و کار پیش ببرد چرا ما هنوز بلاتکلیفیم.
من آموزش دهنده که استانم بیش از شش هزار نفر کمبود نیرو دارد می دانم که گره کارمان کجاست.
ولی چه کنیم که اگر صدایمان بلند شود
مانند کسانی که سازمان صدایشان را برید می سویم.
آقای بطحایی شما خون هانیه اکبریانی را بر گردن داری
چون نمی توانی جلوی ظلم بر ما را با نفوذ و قدرتی که داری بگیری.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/06/15 - 21:34
مشهدی عباسی رو دم انتخابات ببین اگر ساده ای و هیچگاه نبین اگر عاقلی
پاسخ + 0 0 --
f.ganji 1397/06/14 - 22:02
من مربی پیش دبستانی هستم
بر حسب اتفاق در جلسه آموزش دهندگان در وزارت بودم.خدا را شکر که ما مسئولی چون اون آقایی که ا سازمانشون اومده بود نداریم. خیلی رفتارش با نیروهایشان بد بود. اگر اون آقایی که مال خود وزارت بود این حرکات را می کرد عجیب نبود ولی شان خودشونو آوردند پایین.من برای دوست و همکارانم که چتین مسئولینی دارند متاسفم.
پاسخ + 0 0 --
مرادی 1397/06/15 - 13:02
به خدا ما آموزش دهنده ها خیلی مهمان نوازیم.اما این جلسه مربوط به آموزش دهنده ها بوده ،حضور شما برای چی بوده؟
پاسخ + 0 0 --
f.ganji 1397/06/15 - 15:48
تهران نیروهای مشمول طرح کم ندارد و همه هم پیگیر تعیین تکلیف هستیم.فقط شما نگران شرایطتتان نباشید.ما هم مهمان نوازیم. گفتم حسب اتفاق امدم.کنجکاوی کردم وگرنه می دانستم که شمانهضتی هستین.ایا بودن من در وزارت اشکالی دارد؟
پاسخ + 0 0 --
هما 1397/06/18 - 21:23
نه شما تاج سرید.هر جا دوست دارید باشید.فقط اگر به عنوان یک مسئول می نویسید و می گویید و هنرمندانه جلو می روید به نحوی باشد که برای همکاران خوب ما دردسر درست نکنید.
پاسخ + 0 -2 --
نرگس کارگری 1397/06/15 - 09:58
با سلام
از حضور گرم آقای پور سلیمان کنار آموزش دهندگان سپاسگزاریم
سرکار خانم امامی عزیز
از بیان صحبت های صمیمانه و عادلانه شما تقدیر می نمایم
بنده با صحبت های برخی مسئولین که در این پیام ها نیز دیده می شود وارد جبهه نبرد نمی شوم لیکن پافشاری بر طرد آموزش دهندگان و حتی نیروهای حق التدریس به صرف آنکه نیروهایی فله ای وارد آموزش و پرورش می شوند بیانش نیز دور از تفکر و بعضا دور از ادب است.
مسلما کسانی که تا این لحظه به عنوان مشمول این قانون محسوب شده اند دوره ها و سالهای متمادی را برای آموزش گذرانده اند. فکر می کنم در مصاحبه اخیر جناب دکتر باقرزاده جواب سوالات مسئولین داده شده باشد. لذا خواهش همه ما جوانان از مسئولینی که جای پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما هستند این است که اجازه دهید به گفته جناب آقای بطحایی مهارت های زندگی را در مدرسه همه تجربه کنند. این بار شما پاس بدهید بگذارید جوان ترها گل بزنند.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/17 - 08:11
سلام همکار بزرگوار،
سرکار خانم کارگری ،

انجام وظیفۀ ملی - وطنی است.
حق اشتغال بدیهی ترین و اولین نیاز هر جوان این سرزمین است. من به این ایمان دارم. دولت وظیفۀ خود را در این خصوص باید به بهترین وجه عمل نماید. سربلندی و اعتلای همین وطن در سایۀ تلاش شما جوانان عزیز ممکن خواهد شد. همگی سرافراز باشید.
پاسخ + 0 0 --
نرگس کارگری 1397/06/15 - 10:00
کمی حوصله به خرج دهید. گمان نمی کنم کاری که چهل سال حداقل زورش را زدید و نتوانستید انجام دهید یک شبه بتوانید به بار بنشانید. شاید نیاز باشد به دور از ظن و گمان اشتباه نسبت به ما ، امکانی فراهم کنید که تلاشی از ما را هم ببینید.
اکثریت آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی آموزگاران و دبیران مدارس ابتدایی و متوسطه نیز هستند. جدای از اینکه اغلب کلاس های سوادآموزی را نیز در مدارس و در کنار اولیای مدرسه برگزار می کنند و از ایشان کسب تجربه کرده اند.
پاسخ + 0 0 --
نرگس کارگری 1397/06/15 - 10:02
مشکلات آموزش و پرورش شالوده مدیریت های غلط و سرپیچی های منفردانه عده ای بوده است که به حکم آنکه حمایت احکام ناشناخته در هر جایگاهی همراه خود داشته اند این حس را به خود القا کرده اند که همیشه فاعلند و بالفعل عمل کنند. چرا که راس حاکم بر آموزش و پرورش ،تعلیم و تربیت را تجارت و سیستم را بازار می بیند. چرخش و گردش توازن مالی در این خانواده تاجر ، اقتصاد را رقم زده است. بنابراین تقلا برای در بورس بودن سهام این افراد کلا بنیاد سیستم را تغییر داد. در این زمان به جای آنکه ما را بکوبید بهتر است شاکی تغییر کاربری آموزش و پرورش باشید.
نخبه در بین ما نیز هست. قرار نیست بیش از آنکه نیاز بوده است برای همگان ابراز توانمندی کنیم. اگر علاقه مندید که بدانید خود تحقیقات میدانی انجام دهید.بنده نیز کمکتان می کنم.
پاسخ + +3 0 --
معلم رسمی 1397/06/15 - 12:59
نمایندگان محترم ما نیزوهای رسمی با طی دوره های تمرین دبیری و ضمن خدمت و غیره و ان همه تجربه تدریس هنوز به ان پخنگی لازم نرسیدیم حال چطور یک نیروی حق التدربس .و نهضتی میتواند تدریس موفق .و موثر ومفید داشته باشد ؟؟امیدوارم این طرح اجرا نشود
پاسخ + 0 0 --
رضا 1397/06/15 - 14:15
خودتان دارید اعتراف می کنید که پختگی لازم را ندارید. ولی ما هیچ وقت برای عالی شدن توقف نکردیم.آموزش دهندگان در نهضت سوادآموزی بنا بر اقتضای شرایط سختکوشی را یاد گرفتند. مسلما آدمی که با تمام توان تلاش کرده است درجا نمی زند. ولی کسی که فقط برای روی صندلی نشستن وارد سیستمی می شود چون توانایی تلاش و پشتکار را ندارد هیچ وقت همت نمی کند که عالی شود. فقط سعی می کند خوب باشد که از سیستم خارجش نکنند.
دوره های ضمن خدمتی که از آن صحبت می کنید را ما هم دیده ایم.کمای آنکه همان طور که شاهد هستیم در ادارات می بینیم که دو سه نفر اندک مایه تیله ای می گیرتد که جای همه امتحان دهند. بالاخره حرف برای گفتن زیاد است. ولی دلیل نمی شود که چون شما معلم رسمی هستید دیگران رسمیت پیدا نکنند!
پاسخ + 0 0 --
ارجمندی 1397/06/15 - 14:43
در بین دو گروه حسادت بسیار بالاست
یکی حوزویان
دیگری فرهنگیان
بنده به عنوان یک شهروندی که جزو هیچ یک از دو گروه بالا نیستم بلکه صرفا دنبال کننده اخبار هستم و مسائل اجتماعی را می خوانم متوجه نمی شوم چرا این همه بغص و کینه نسبت به این بچه ها وجود دارد؟
اینان به هر دری می زنند شما ساز مخالف می زنید
چرا اگر اینقدر اختیارات دارید که حرفهایتان پیش می رود فکری به حال اوضاع بد اقتصادی کشور نمی کنید؟
ما با شصت سال سن هنوز نمی توانیم در این کشور آسوده زندگی کنیم.چیزهایی که من از این کشور و انقلاب دیدم را جوان بیست ساله ندیده. بگذارید این ها کمی نفس بکشند. خوشبختی همه ما را که عده ای گرفته اند.مومن خدا سماجت شما برای چیست؟دل آدم به درد می آید.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/15 - 15:45
جناب ارجمندی
بدبینی نسبت به دلسوزان سیستم آموزشی ومتهم کردن آن ها به حسادت وسایر موارد درست نیست با منطق واستدلال پاسخ کامنت ها را بدهید مظلوم نمایی کردن هم کارصحیحی نیست
ما هرروز شاهد مشکلات بزرگی در جامعه هستیم سیاستمداران ناکارآمد تورم ،بیکاری کارشناسان ناتوان ،و...به نظر شما راه حل اینگونه مشکلات چیست افرادزیادی عوض شدند آمدند ورفتند نه تنها مشگلات کم نشد بلکه بیشتر شدند راهکارحل اینگونه مشکلات داشتن افرادمتخصص وتوانمند است ومسیری جز آموزش وپرورش توانمند برای تربیت افراد متخصص در جامعه وجود ندارد اگر ما به عنوان شهروندان بخواهیم با تحول وارتقای آ.پ کشور مخالفت کنیم دود آن همانطور که امروز به چشم ما می رود در آینده بیشتر خواهد رفت شما کشوری را مثال بزنید که غیر از مسیر آ.پ توانسته باشد معضلات کشورش را حل کرده باشد لطفا واقع بین باشید ومنافع زود گذرشخصی را بر منافع جاودانه ی ملی ترجیح ندهید
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/15 - 15:45
معلمی کاری تخصصی وبسیار مهم است وباید برای ورود به این شغل افراد صلاحیت بالای علمی داشته باشندکه اکنون به دلیل حقوق پایین معلم افراد باصلاحیت استقبالی از این شغل نمی کنند مگر تعدادی اندک
امیدوارم روری را ببینم که اقتصادآ.پ بهبود یافته وافراد باصلاحیت وارد این سیستم می شوند
اینکه کسی نمی تواند تاثیر گذاری بالای آ.پ را برای ارتقای کشور به مسئولان بفهماند ناشی از بی سوادی مسئولان کشور است
مویدباشید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/06/16 - 10:36
با نظر آقا شهاب موافقم
و ....
پاسخ + 0 0 --
ارجمندی 1397/06/16 - 20:55
آقای شهاب
من موضع نمی گیرم
چیزی که می بینم را می گویم. این موضوع با رعایت چارچوب های حکومتی قابل حل نیست. بهتر است به حساب اینکه نمی توانند را برای این جوانان به کار ببرید بگذارید جلو بروند. کمکشان کنید که یاد بگیرند. نه اینکه دم در نگهشون دارید و با همه جور حرفی ناامیدشان کنید.
یکم خوش بین باشید. در بین این جوانان همان همت و باکری و خرازی و عباس بابایی ها هم هستند.
ما جنگ را دیدیم. در بین خودمان جنگ راه نیندازیم.بگذارید به امید زندگی کنند. در حین کار از ایشان سختگیری کنید تا قوی شوند. با آزارشان کاری از پیش نمی رود. اگر می خواهید استدلال و منطق حاکم باشد باید خودتان منطقیث باشید. این راهش نیست .
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/17 - 08:17
بجای یکی از این مشمولین می نویسم :

با قوای جوانی ، با مجهز بودن به اراده ای برخاسته از محرومیت ظالمانه،با هم عصری خود با امروز و دانش آن و.........
نمی دانم برخی چرا تنگ نظرند و یا مدعی خردمندی!! اینجا وطن من است و من برای زندگی کردن این شغل را انتخاب کرده ام. خدا را شکر نه نان دارد نه آب . پس ترجیحات ما برای این شغل عقلانی و منطقی است نه باری به هر جهت.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/17 - 08:24
سلام
ضمن تشکر از خانم / آقای ارجمندی ،
جناب شهاب ، نوبت چون به این عزیزان رسید یادمان افتاد که معلمی کاری تخصصی و بسیار مهم است!! تا حال چظور بوده ؟ شما را به اعتقادتان سوگند از بین معلمان ودبیران رسمی چنددرصد طبق گفتۀ شمایند؟
بلی اگر می گوئید تا حال انتخاب صحیح نبوده از این به بعد باید درست باشد عارضم که امروز برای این افراد حق اشتغال ایجاد شده انشاء الله این عزیزان استخدام بشوند بعد طبق فرمایش شما دیگر هیچکدام از این نیروها را در نظام آموزشی نیاز نداشته باشند تا جامعه فرهنگی به صلاح آید. من می گویم شما ایده آلیست هستید باور نمی کنید. واقعیت ها را ببینید. گفته های شما برای یک دانشجوی در حال تحصیل مناسب است نه فردی که 27 سال است تدریس می کند. سپاس.
پاسخ + 0 -2 --
داود 1397/06/16 - 10:34
باسلام ودرود خدمت اقای شهاب به نکات درستی اشاره کردید ولی شوربختانه گوش شنوایی برای شنیدن نیست . دلایل قوی باید ومعنوی نه رگهای گردن به حجت قوی با نسبت دادن مخالف خود به حسادت ورزی وجواب های غیر منطقی دادن مشکل حل نمی شود که شما به درستی به ان پرداختید . در تایید فرمایش شما تمام حرف من هم این بود کهاین شیوه جذب نیرو نه قانونا ونه اخلاقا درست نیست وناعادلانه است وبه کیفیت ا.پ لطمه می زند.
پاسخ + 0 0 --
سلام 1397/06/16 - 17:35
قانون مگر اخلاقی یا عادلانه است؟
پاسخ + 0 0 --
ارجمندی 1397/06/16 - 21:02
رگ های گردن من و شما زمانی باید باد می کرد که با مشت گره کرده از هدفی دفاع کردیم که الان باعث نابودی این جوانان است.
بیش از این حق الناس به گردن نگیرید. الان شما سر این طناب را به کجا گره زده اید و می کشید؟
اگر جنگی پی بگیرد خود شما حاضر نیستی بروی و با گلوله دست و پنجه نرم کنی. کوله بارت را می بندی و خداحافظ. آن موقع همین جوانان بی پناه می مانند و این کشور. حفظ منافع ملی کشور مهم تر از کشکمش های بیهوده شماست. با راهنمایی و کمک اهل خرد این جوانان می توانند توانمند شوند. همه که از اول دانای کل به دنیا نمی آیند. بماند که عده ای آقا زاده به دنیا آمده اند و می آیند.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/17 - 08:29
سلام
حسادت نیست اما تنگ نظزی که هست. مسأله نسبت دادن صفتی ناشایست نیست ،نوع برخورد برخی با اینان دقیقا همانند برخورد اسرائیل با فلسطینیان است.(خیلی ببخشید) هر دو از ظن خود فکر می کنند حق دارند اما حق واقعی با فلسطینی هاست چون وطن مال آنهاست. حال این وطن مال همۀ افراد آن است. شما خطای مسئولین در نامگذاریها یا ایجاد شرایط نامناسب آموزشی را برآمده از گلوگاه این عزیزان می دانید. انصاف نیست. کاش خواهر یا برادر شما و آقای شهاب و تمامی مخالفین هم جزئی از این افراد بود آن وقت قضاوت شما تماشایی بود. سپاس
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/17 - 12:22
سرکارخانم امامی
من متوجه ی منطق شما نشدم تنگ نظر واسراییلی خطاب کردن دیگران عجب منطقی ،قضاوت را به انسان های دانا واگذار می کنم من آشنایانی در آ.پ دارم که همگی یا از طریق آزمون ویا از طریق تربیت معلم وارد شده اند باور کنید اگر آشنایان من هم دربین این افراد بودند باز با این شیوه ی جذب نیرودر آ.پ مخالفت می کردم اگرشما ازنزدیک بامن آشنایی داشتید هرگز چنین تهمت هایی نمی زدید کاش منطقی استدلان می کردید وبرای ادعای خود دلیلی منطقی ارائه می نمودید
من اگرمخالف جذب نیروبدون ضابطه در آ.پ هستم درکنارآن جذب آین بزرگواران را درسیستم ادارای سازمان های دیگر پیشنهاد داده ام هیچ وقت ادعا نکرده ام نیروهای حق التدریس بی صلاحیت هستند بلکه توصیه من این است که باید این صلاحیت ها به گونه ای منطقی وشفاف بررسی شود که یکی از بهترین راههای آن شرکت درآزمون استخدامی است
من به کسی تهمت نزدم امیدوارم در وهله ی اول کمی راجع به سخنان خود درمورد دیگران تفکرکنیدوازاین مسیرناصواب برگردید درصورت ادامه دادن به این رویه نامناسب شما را به خدا واگذار می کنم
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/17 - 13:12
سلام جناب آقای شهاب ،
اولا استخدام در سایر ادارات پیشنهاد خود بنده در همان یادداشتی است که اینجا معرفی کرده ام یا هم در یادداشت روز 7 دیماه به مناسبت روز نهضت سواد آموزی. پس پیشنهاد شما نیست.
ثانیا شما یا هرکس دیگر نسبت به این جوانان چنان سخن می گوئید که انگار ایرانی نیستند اشاره به فلسطین و اسرائیل برای درک همین امر بود.
چه تهمتی ؟ شما نسبت به این گروه نظر مخالف و بنده موافق دارم تصور کنید مجلس است، حق هر دویمان است که دیدگاه خود را مطرح سازیم.
این ملت آزمون پس داده اند. نکند همانند آزمون ریون ، چیزی مورد نظر شماست ؟ چیزی بگوئید که آزمایش پس داده نباشد. مگر آزمونها اعتبار و روائی لازم را دارند ؟
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/17 - 13:13
بقیه پاسخ آقای شهاب:
بنده از واژه تهمت استفاده نکرده ام. شما به این افراد اعتماد ندارید. اگر با دقت ، کل نظراتم را در همین یادداشت مطالعه فرمائید نوشته ام که مگر معلمان رسمی همگی خارق العاده اند؟ آنان هم مثل مابقی افراد. باید از توانایی های فردی خود چون وجدان و دلسوزی ، صداقت در خدمت ، کم کاری نکردن و.... استفاده کنند. جملۀ آخرتان تلخ است اما به خاطر این عزیزان خم به ابرو نمی آورم. ما بحث می کنیم نه جدال. در ضمن هرگز هرگز به کسی تهمت نمی زنم. یکی گفت حسادت ، بنده عرض کردم تنگ نظری صحیح است. سربلند و پایدار باشید.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/17 - 13:17
جناب شهاب تا نسوزی ندانی طعم سوختن را.
پاسخ + 0 0 --
نرگس کارگری 1397/06/17 - 13:36
جناب آقای شهاب
سلام
متاسفانه مشکل ما با شهروندانی چون شما این است که عضوی از ما در شجره شما نیستند.
خیلی از مسئولین ساده زیست این مملکت دخمه ای که به عنوان محل تجارت پنجره اش را به روی رسانه ها گشوده اند اصلا و ابدا با محل زندگیشان قابل قیاس نیست. نمی توان از این افراد انتظار داشت درک کنند که عام مردم چه می کشند و چه می گویند.
حرف مرد باید با عملش همخوان باشد.
مسئولین کشور چه در دولت و چه در مجلس باید بتوانند بپذیرند که ما می توانیم.می خواهیم همه بدانند که ما می توانیم.
من می خواهم جواب تمام تلاش هایم را ببینم.مسیر را اشتباه نیامده ام. اینجا سرزمین اجدادی من است.ایرانی الاصلم و حق دارم به عنوان یک ایرانی برای این کشور خدمت کنم و نظر بدهم و در تصمیم گیری ها دخالت داشته باشم.حتی به عنوان یک آموزش دهنده. این را همه مسئولین باید بدانند و بفهمند.
اینجا وطن من است. وطن من
پاسخ + +1 0 --
داود 1397/06/16 - 10:42
حالا متهم کردن ما به جانبداری از نویسندگان سند تحول وخط فکری وسیاسی ان برای یک کامنت انتقادی دور از انصاف است. من وهمصحبتبی اهل ریا؟دورم باد شایان ذکر استکه بعد از ان اسخدام فله ای واتوبوسی تا سال 91 که 60 هزار نیرو را به شکل غیر رسمی به ا.پ تحمیل کردند قرار شد پرونده ان بسته شود ولیالانهم شاهد چنین تراژدی هستیم.
پاسخ + 0 0 --
سلام 1397/06/16 - 17:38
و امرهم شورا بی نهم! دهم و یازدهم! این است تأیید صلاحیت قانون، مدرسه و گزینش
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/16 - 19:12
آقای داود
حرف شما کاملا منطقی وناشی از روشنفکری شماست متاسفانه تخریب کنندگان منطقی دربرابرمنطق شما ندارند یا مظلوم نمایی می کنند یا توهین می کنند یا بحث های انحرافی مطرح می کنند امیدوارم شما استاد فرهیخته موید باشید
پاسخ + 0 -1 --
داود 1397/06/16 - 10:52
نماینده محترم ایکاش به جای تصویب چنین قوانین نا عادلانه وغیر کار شناسی وسیاسی ودخالت های بیجا وتر وخشک کردن ا.پ اجازه می دادی تا دستگاه ا.پ (بخوانید جوجه اردک زشت) مستقلا برای جذب نیروی انسانی مثل بقیه دستگاها اقدام می کرد تا بیشتر از این شاهد این همه نابسامانی وشوریدگی در این زمینه وپیامد های ان نباسیم.
پاسخ + 0 0 --
سلام 1397/06/16 - 17:39
بقیه دستگاه ها خیلی خوب عمل کردند! کجایی دیوید؟
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/17 - 08:36
جناب آقای داود،
آموزش و پرورش فعلا در شرایط کنونی تعداد بازنشستگان زیاد دارد و با کمبود نیرو مواجه است، در واقع چون برنامه ریزی مناسب و دقیقی برای تربیت نیرو نداشته غافلگیر شده است. این جوانان هم خدایی دارند. یادم هست همیشه در زیر چنین نوشته هایی به عزیزان می گفتم صبر داشته باشید. همین . ببنید خدای متعال شرایط مساعد را خودفراهم ساخت. جامعۀ ما از قانون احتمالات پیروی می کند. ما باید در انتظار برخورد با قوانین خوش شانسی به انتظار بنشینیم. ما هم تجربه هایی برای گفته های خود داریم. اینجا قانون درست به فریاد افراد نمی رسد. اینجا احتمالات شانس موفقیت افراد را تضمین می کند. به همین سادگی.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1397/06/17 - 09:22
ظاهرا کاربر داوود وشهاب درراحتی تمام وزندگی بدون مشکل روی صندلی شانش وژن خوب نشسته ودرارامش تمام چای می نوشند واز دور دستی برآتش میکشند وگاهی از سر شکم سیری خودرا اگاه از قانون وجامعه وفاجعه آسیب آموزش وپرورش میدانند .
درعجبم چرا فقط لحظه ای فرزندان عزیز خودرا درجایگاه یک آموزش دهنده ویا نیروی باسابقه به قول همکاران پشت دربهای بسته نمی بینند تا راحت تر قضاوت کنند .
پرواضح هست که ورود تمام اقوام واشخاص غیر حقیقی وبی ضابطه به اسم ۴گروه راوارد میکنند که بگویید ضربه به بدنه آ.پ وارد شد تاازحالا بهانه ای داشته باشند .وشروع به کنکاش کنند که ای وای ورود فله ای این افراد باعث دردسر شد .دوسال هست هرنیروی ورودی به اسم حق التدریس و۴گروه دیگر وارد شدند .
مافیای استخدامی را پیگیری کنیدکه با مسموم کردن افکار غیر ضربه بر اتحاد فرهنگیان زدند به جای اینکه دست برچانه وباژست قانون شناسی نظر دهید
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1397/06/17 - 09:22
ظاهرا کاربر داوود وشهاب درراحتی تمام وزندگی بدون مشکل روی صندلی شانش وژن خوب نشسته ودرارامش تمام چای می نوشند واز دور دستی برآتش میکشند وگاهی از سر شکم سیری خودرا اگاه از قانون وجامعه وفاجعه آسیب آموزش وپرورش میدانند .
درعجبم چرا فقط لحظه ای فرزندان عزیز خودرا درجایگاه یک آموزش دهنده ویا نیروی باسابقه به قول همکاران پشت دربهای بسته نمی بینند تا راحت تر قضاوت کنند .
پرواضح هست که ورود تمام اقوام واشخاص غیر حقیقی وبی ضابطه به اسم ۴گروه راوارد میکنند که بگویید ضربه به بدنه آ.پ وارد شد تاازحالا بهانه ای داشته باشند .وشروع به کنکاش کنند که ای وای ورود فله ای این افراد باعث دردسر شد .دوسال هست هرنیروی ورودی به اسم حق التدریس و۴گروه دیگر وارد شدند .
مافیای استخدامی را پیگیری کنیدکه با مسموم کردن افکار غیر ضربه بر اتحاد فرهنگیان زدند به جای اینکه دست برچانه وباژست قانون شناسی نظر دهید
پاسخ + 0 0 --
رضا 1397/06/17 - 09:27
کینه ها از آموزش دهند به قدری توسط عده ای رواج پیداکرده که حتی آخرت را نمی بینند که چه بلایی سر آینده تعدادی از جوانان آوردند
به فرمایش رهبری باید جوانان مملکت را حمایت کنید نه اینکه سرکوب کنند دست از افکار مخرب بردارید که هرچه بکارید همان رادرو خواهید کرد .
پاسخ + 0 0 --
داود 1397/06/17 - 14:59
دوستان از راست می رنجد نگارم چون کنم؟ دورود وسپاس از دوستانی که به انتقاد من سلبا وایجابا پاسخ دادند . هرچند به اصل انقاد بنده که مغایرت این مصوبه با قانون بود {ماده 41 قانون مدیریت خدمات کشوری)پاسخ ندادنند وبه موضوعا تی اشاره کردند که در تراذوی عقل واخلاق وزنی ندارد ومن را به اوصافی چون بی دردی ورفاه زدگی نواختند .شور بختانه قانون تا جایی برای ما موضوعیت دارد که از ان منتفع شویم در غیر این صورت از موضوعیت می افتد.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/18 - 07:12
سلام آقای داود،
راست دیدگاه شما برای برخی کج و راست دیدگاه برخی برای شما کج می آید. هر فرد اجتماعی مجموعه ای از ارزشها و باورها و پنداشت ها و ..... است. پس هیچ فردی نمی تواند خود را حق مطلق بینگارد حال با تبصره ها یا ماده های قانون یا با نتیجه گیری های شخصی. فراموش نکنیم که قوانین را هم انسانهای معمولی می نویسند و عاری از اشکال نیستند.
مهم همزیستی مسالمت آمیز و قضاوت بدون جانبداری شخصی است. جامعه به همه تعلق دارد و همه باید از آن بهره مند شوند.
موضوعیت قانون می تواند ناقص یا ناقض حقوق افراد باشد. قوانین ما ایده آل نیستند که بخواهیم دربست از آنها دفاع کنیم. در ضمن قوانین نسبت به شرایط زمانی و مکانی قابل تغییرندو همۀ ما ایرانی هستیم.
پاسخ + 0 0 --
داود 1397/06/17 - 15:12
ادامه مطلب شوربختانه رعایت مراتب شایستگی وعدالت استخدامی در مصوبه مجلس مغقول مانده ومن به این مطلب اشاره کردم وشورای نگهبان باید در این مورد ایراد می گرفت که ای کار را نکرد. اگر افت کیفیت اموزش را فاکتور بگیریم شما خودتان جای کسانی بگذارید که این مصوبه را(نه قانون چون هنوز تایید نشده است) تبعیض امیرز می دانند تا بهتر منظور مرا درک کنید. من شنیدم زپیر دانشمندتو هم از من بیاد این پند هرچه برنفس خویش نپسندی هم بر دیگری مپسد.
پاسخ + 0 0 --
داود 1397/06/17 - 16:05
درود ........سپاس از لطف ونظر جنابعالی نسبت به بنده همکار محترم وفرهیخته اقای شهاب
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/18 - 21:09
جناب آقای داود
ازشما کمال تشکر را دارم
افرادی مثل شما مایه ی افتخار آ.پ کشور هستید عاقبت اندیشی وژرف اندیشی شما در موضوع جذب بی ضابطه ی نیروهای حق التدریس ونهضتی وسایرنیروها مایه ی فخرومباهات بنده به عنوان یک ایرانی است امیدوارم مسئولان کشور دست از این سطحی نگریها بردارند وجوانان این مملکت را بانام حق التدریس و...به بردگی نگیرند تا مسئولان مجبورشوندزیر فشار یا بهره برداری سیاسی مجبور شوند این بزرگواران را بدون ضابطه استخدام نمایند هر جوان ایرانی محق است در ایران اسلامی دارای شغلی در خورو با حقوق مکفی باشد ای جوانان محترم حق التدریس باور کنید همه ی شما را از عمق وجودم دوست دارم وامیدوارم دروهله ی اول در سلامت وشادابی کامل باشیدودروهله ی دوم صاحب شغلی درشان خود وبا درآمد بالا شوید من قضاوت را به خودتان می سپارم ریشه ی تمام مشکلات کشور ما ازعدم توجه مردم ومسئولان به آ.پ این کشور نشات می گیرد
ای کاش چاههای نفت این کشور خشک می شد شاید این اتفاق ماومسئولان را از این بیراهه رفتن ها منحرف کند ودر مسیر ارتقای واقعی این کشور قرار دهد
پاسخ + 0 0 --
هما 1397/06/18 - 21:31
جناب شهاب
نه به آن شوری شور
نه به این بی نمکی

الهی افکار پوسیده مسئولین بخشکد نه چاه های نفت.
الهی جان معتادان خون خوار این کشور بالا بیاید تا چرخ این روزگار بچرخد
یه مشت پیر خرفت پوشک پوش نشستند در مسند قدرت و چنان سر به هوا تصمیم می گیرند که می رود دودمانمان نابود شود.
خیلی ها سعی کردند ریشه بند و بند بازی را در وزارت و آموزش و پرورش بخشکانند.
خودشان خشکیدند.
زیاد از حد هم از خدا طلب التماس کنیم تقدیرمان بر خلاف میلمان تا به تا می گردد.
این کشور را باید از نو بنویسند.ولی نه با روان نویس و جوهر با چکش و میخ
که برای هر نشانه اش جانی کنده شود و قدر عافیتی بدانند.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/19 - 08:19
سرکارخانم هما
موافقم
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/06/17 - 20:52
بنده نیز از هر دو همکار فرهیخته آقایان داود و شهاب
ممنونم !!!!!
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1397/06/18 - 21:11
من هم از شما ممنونم
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1398/08/11 - 12:30
دورود به همه ی عزیزان
با تشکر از خانم امامی
بنده یکی از معلمان حق التدریسی هستم که ۳ سال تدریس کردم و در تمام دوره های ضمن خدمت و آموزشی شرکت کردم. بنده کارشناس ارشد رشته مهندسی برق قدرت هستم دانشجوی دکترای همین رشته گرایش قدرت ، بنده ۷ مقاله ای اس ای دارم ، دو ثبت اختراع کشوری دارم ، ۷ سال سابقه تدریس با بیمه در دانشگاه ها رو دارم ، ۲ کنفرانس بین المللی یکی در لهستان و یکی در ترکیه سخنرانی کردم و پزیرش از دو دانشگاه اروپایی رو دارم ،
حالا جناب آقای شهاب شما قضاوت کنید آیا من سیستم آموزشی رو بالا میبرم یا پایین میارم .
شما چطور بدون هیچ معیاری میگویید این‌معلمان بی کفایت هستند!؟ بنده خودم در سیستم آموزشی هستم مگر معلمان رسمی چی تفاوتی دارند با ما ؟ با همه احترامی که برای معلمان رسمی قائل هستم ولی در بسیار از مسائل برای رفع اشکال به بنده مراجعه میکنند و حتی ساده ترین مسائل را هم بلد نیستند .
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1398/08/11 - 12:33
بنده در هنرستان فنی یکی از سخت ترین دروس با رنجر ترین دانش آموزان رو بر عهده گرفتم به طوری که میخواستم سر این کلاس بروم ،هم مدیر و هم ناظم به بنده گفتند سال قبل یه معلم رسی با ۲۰ سال سابقه بیشتر از دو هفته نتوانست کلاس رو نگهدارد ، بعلت شلوغ بودن دانش آموزان پا به فرار گذاشت و آ،پ مجبور به تغییر مدرسه آن معلم محترم شد . بند با افتخار و به راحتی این کلاس رو قبول کردم و هیچ مشکلی هم‌نداریم خدا رو شکر که باعث تعجب مدیر محترم هنرستان و همکار ها شد .
جناب آقای شهاب بنده اصلا از روی احساس سخن نمی گویم خواهش میکنم قضاوت نکنیم و معیار کفایت رو رسمی یا غیر رسمی بودن یه معلم ندانیم .
با تشکر
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1398/08/12 - 07:55
بنده در هنرستان فنی یکی از سخت ترین دروس با رنجر ترین دانش آموزان رو بر عهده گرفتم به طوری که میخواستم سر این کلاس بروم ،هم مدیر و هم ناظم به بنده گفتند سال قبل یه معلم رسی با ۲۰ سال سابقه بیشتر از دو هفته نتوانست کلاس رو نگهدارد ، بعلت شلوغ بودن دانش آموزان پا به فرار گذاشت و آ،پ مجبور به تغییر مدرسه آن معلم محترم شد . بند با افتخار و به راحتی این کلاس رو قبول کردم و هیچ مشکلی هم‌نداریم خدا رو شکر که باعث تعجب مدیر محترم هنرستان و همکار ها شد .
جناب آقای شهاب بنده اصلا از روی احساس سخن نمی گویم خواهش میکنم قضاوت نکنیم و معیار کفایت رو رسمی یا غیر رسمی بودن یه معلم ندانیم .
با تشکر
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/12/10 - 11:31
من سال ۹۴ تا ۹۷ فعالیت داشتم در نهضت ..قبل از نود دو هم بودم‌‌ایا فعال هستم؟یا باید ۹۸ داشته باشم؟

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور