صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" جوابیه اداره کل امور اداری و تشکیلات به صدای معلم "

پاسخ وزارت آموزش و پرورش به مطلب " تبعیض هایی که در درون وزارت آموزش و پرورش دیده می شوند و چیزی که دیده نمی شود "

گروه اخبار/

در پی درج مطلبی با عنوان " تبعیض هایی که در درون وزارت آموزش و پرورش دیده می شوند و چیزی که دیده نمی شود ؟! "  ( این جا ) به قلم « مینو امامی » اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای برای صدای معلم ارسال نموده است .

ضمن تشکر و قدردانی از پاسخ گویی وزارت آموزش و پرورش ؛ متن کامل این جوابیه به شرح زیر است

جوابیه وزارت آموزش و پرورش به مطلب صدای معلم در مورد تبعیض ها در وزارت آموزش و پرورش

باسمه تعالی

مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ):

« تحول در آموزش و پرورش  یک کار بنیانی است »

مدیر مسئول محترم سایت صدای معلم

با سلام و احترام

 

عطف به مطلب مندرج در آن سایت به تاریخ  31 / 6 / 96 با عنوان " تبعیض هایی که در درون وزارت آموزش و پرورش دیده می شوند و چیزی که دیده نمی شود " عین جوابیه اداره کل امور اداری و تشکیلات موارد زیر را به استحضار می رساند :

 

1- حقوق و مزایای کلیه کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری با توجه به مصوبات و دستورالعمل های صادره از سوی مراجع ذیصلاح، نظیر هیات محترم دولت و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تعیین و پرداخت می گردد که بر همین اساس حقوق کلیه کارکنان اموزش و پرورش نیز تعیین و احکام مربوط صادر می گردد.

2- در اجرای قانون بازنشستگی، مصوبه 5 / 6 / 86  مجلس شورای اسلامی موضوع بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی به مدت 3 سال تا تاریخ 5 / 6 / 89 ، قانون یاد شده بر اساس تکلیف دستگاه های دولتی در بازده زمانی قانونی اجرا گردید و از تاریخ اتمام و لغو قانون یاد شده (5 / 6 / 89)، این وزارت خانه هیچ گونه دستور اجرای مجدد در خصوص قانون بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی را نداشته است.

3- با توجه به این که افراد جذب شده در دانشگاه فرهنگیان بر اساس قانون متعهدین خدمت در وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده اند، لذا مدت تحصیل آنها در دانشگاه مربوطه و پس از فارغ التحصیل شدن به عنوان سابقه محسوب می گردد.

مرتضی نظری

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی

   جوابیه وزارت آموزش و پرورش به مطلب صدای معلم در مورد تبعیض ها در وزارت آموزش و پرورش

چهارشنبه, 19 مهر 1396 22:09 خوانده شده: 2827 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +42 -3 --
خانم فرهنگ 1396/07/19 - 22:59
لطفا مسئولین به این سوال هم جواب دهند.چرا طرح سلامت برای کسانی که دفترچه بیمه ندارند وحق‌بیمه پرداخت نمیکنند اجرا میشود ودرعوض از ما ۵۵ هزار تومان برای دفترچه درمانی گرفته شود. دفترچه ای در مواقع خاص کارایی لازم را ندارد .آیا برای دفترچه تامین اجتماعی هم همین مبلغ گرفته میشود. بیمه رایگان درمان خوب وشایسته جامعه اسلامی‌است ولی برای همه
پاسخ + +41 -5 --
مینو امامی 1396/07/19 - 23:04
با سلام و تشکر برای پاسخگویی مسئولین محترم که امید برای روشنگری و اطلاع رسانی دقیق و درست ، این روند ادامه داشته باشد.
در خصوص بند بازنشستگی پیش از موعد به مدت سه سال با مشمولیت 5 سال ارفاق و پرداخت کامل پاداش و حقوق، تبعیض ذکر شده بر همین اساس بوده است. همه فرهنگیان زحمتکش هستند اما وجود چنین قوانین ضربتی موقتی ، بازنشستگان سنوات بعدی را منوط بر رعایت عدالت ،مجاب نمی نماید.
ادامه دارد
پاسخ + 0 0 --
رضا 1396/07/20 - 15:57
خانوم امامی چرا نمیگذاری این مرتضی چند صباحی اب خوش از گلویش پایین برود؟ تا کی شما و امثال شما میخواهید نشان دهید که افرادی مثل مرتضی نظری شب و روز راز و نیاز میکنند که مبادا مافوقشان که یکی بی دست و پا تر از خودشان است از ایشان ناراحت نشود؟ خواهر به این بدبخت رحم کن هر روز که پا میشود میبیند یک جای کار میلنگد بگذار چند صباحی این میز و صندلی بدلش بنشیند. اگر کار شما خدا را هم خوش اید مهم نیست چون وزیر نوظهور ما را ناخوش میاید.
پاسخ + +31 -7 --
مینو امامی 1396/07/19 - 23:13
بقیه : بند 3 پاسخگویی ،در خصوص 4 سال تحصیل رشته های دبیری، مورد ذکر شده مربوط به زمان قبل دانشگاه فرهنگیان است ،یعنی زمانی که رشته های دبیری زیر پوشش دانشگاهها بود. منطق حکم می کند که هر دبیری که 4 سال عمر مفید خود را برای آموزش مصروف داشته است مشمول این قانون باشد که تا حال نبوده است. به نظر حضرتعالی ، کفه ترازو در مورد همه دبیران اعم از تحصیل کنندگان رشته دبیری و رشته های آزاد دانشگاههای سراسری یا آزاد ،برابر است؟
پاسخ قانع کننده نیست.این یک بحث کلی است و فقط امروز را شامل نمی شود. همه ما بازنشستگان یا برخی شاغلین امروز از این حق محروم مانده ایم.عدالت یعنی مشمولیت عامه.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/20 - 02:05
پذریفته شدن در رشته های دبیری که تعهد استخدام اموزش پرورش را داشت سخت تر بود و این افراد رتبه های بهتری نسبت به همکارانی که بعدها طی طرحهای حق التدریس وارد اموزش پرورش شدن داشتند
پس هیچ اجحافی صورت نگرفته سطح علمی بالاتری داشتند
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/20 - 09:47
همکار ناشناس ، ما حق التدریس نیستیم و به صورت آزمایشی - رسمی جذب شده ایم. لطفا بدون شناخت هیچ همکاری جرأت مؤاخذه دانش و روش تدریس و..... او را به خود ندهیم یا قانون کلی وضع نکنیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/20 - 11:32
از ابتدا کاملا مشخص بود که دوسال تربیت معلم و چهار سال دبیری تعهد آموزش و پرورش هستند و تعهد خدمت از اولین روز شروع به تحصیل گرفته می شد پس باید جزو سوابق لحاظ شود و رشته های آزاد هیچ تعهدی نداشتند که بعدا در اموزش و پرورش خدمت کنند و بعد از فراغت از تحصیل جذب شدند پس نباید دوران تحصیلشان جزو سوابقشان لحاظ شود . پس بی عدالتی وجود نخواهد داشت
پاسخ + +30 -4 --
مینو امامی 1396/07/19 - 23:22
جناب آقای مرتضی نظری،
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی،
با سلام ، امیدوارم وزاری محترم به هنگام وضع قوانین یا اصول شغلی و رفاهی و امتیازات، به نحوی عمل نمایند که روند عادلانه بودن آن بر همگان محرز و در تمامی سالها ،قابل اجرا باشد. امتیازات مقطعی ، عین بی عدالتی است.

در ضمن از مدیریت سایت صدای معلم ، جناب آقای پورسلیمان، برای تحقق امکان برقراری ارتباط فرهنگیان با مسئولین رده بالای وزارت آموزش و پرورش نیز تقدیر و تشکر می نمایم .
پاسخ + +6 -1 --
آن دگر معلم 1396/07/19 - 23:26
باز پاسخی دیگر و باز تشکری از ما . ان شاءالله زمانی هم خواهد رسید که پاسخ ها با شواهد و قرائن و تفسیر و ارائه راهکار برای بهبودی به همراه بوده و سنگ تمام گذاشته خواهد شد. اما در پاسخ به خانم امامی این فرهنگی دلسوز به عرض برسانم دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از روز اول حضور در دانشگاه با دولت قرارداد می بندد که تا سی سال در خدمت دولت باشد پس بسیار شایسته است که از همان اغاز با امید و دلگرمی و پشتکار خود را معلم می پندارد و می اموزد و حقش است که این سال ها را جزو خدمتش حساب کنند. و اگر برای رشته های دبیری در دانشگاه ها هم می شد این قرارداد را بست حتما (ادامه)
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/20 - 09:51
آن دگر معلم محترم ، شما متوجه عرایض بنده نشده اید ، دبیران غیر رشته دبیری که جذب آموزش و پرورش شده اند ، سابقه 4 سال تحصیل شان به خدمت آنان اضافه نمی گردد و تبعیض در این نکته نهفته است. با تشکر
پاسخ + 0 0 --
آن دگر معلم 1396/07/20 - 14:11
حق با شماست و من از این بابت پوزش می خواهم.
پاسخ + +3 -1 --
آن دگر معلم 1396/07/19 - 23:27
(ادامه) جزو سنوات محسوب می شد. این جانب با دانشجو معلمانی که تازه وارد مدرسه ها می شوند چه اقا و چه خانم سر و کار داشته ام و اکثریت انان را بسیار با انگیزه و کارآمد دیده ام و این برایم خوشحال کننده بوده است و از هیچ تلاشی برای انگیزه دادن و انتقال تجارب نسبت به انان دریغ نکرده ام. اما از این می ترسم که دیدن بعضی کاستی ها و بی عدالتی ها و حتی پارتی ها توسط من با سابقه آنان را دچار نوعی گمراهی و یاس کند.(این کاستی هایی که اشاره کردم صد در صد در بعضی مدارس و ادارات هست) به هر حال از پاسخ گویی آ پ قدردانی می کنم.
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/20 - 09:53
همکار محترم ، همه ما اوایل خدمت به لحاظ شور جوانی و پرستیژ اشتغال ،با انگیزه و خوشحالبودیم ، اما هر دو را در طول خدمت گم کردیم.نظام آموزش وپرورش نتوانست تداوم علاقمندی معلمان را تثبیت نماید.
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/07/21 - 16:27
جناب دگر معلم هدف روشنگری است نیازی به عذرخواهی نیست.
پاسخ + +8 -10 --
ناشناس 1396/07/20 - 00:23
این خراب شده یعنی آموزش و مرورش با این حاضرجوابی ها درست بشو نیست.
...
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/20 - 09:56
همکار محترم ، هیچکس دوست ندارد که به خانواده اش توهینی صورت بگیرد. ما از شغل خود ناراضی نیستیم بلکه از شرایط نامساعد زندگی و سطح معیشت و امکانات آموزشی مان می نالیم.
پاسخ + +29 -3 --
مینو امامی 1396/07/20 - 06:28
جناب آقای نظری،
حال که فرصت ارتباط برقرار گردیده است فقط بعنوان یک بازنشسته، خدمت حضرتعالی و مسئولین رده بالایی برسانم که :
آنچه در نوشته تبعیض بنده آمده ،مربوط به وزرای قبلی است. ما فرهنگیان شاغل و بازنشسته از وزیر محترم جدید جناب آقای بطحایی، انتظار داریم که با توانایی و دلسوزی هرچه تمام تلاش برای از بین بردن هر نوع کاستی و نادرستی موجود در امتیازدهی یا رتبه بندی یا ارزشیابی کارکنان زیر مجموعه خویش را باجسارت و عدالت بالسویه منتفی نمایند و جامع و مانع بودن تعریف را رعایت و از هر نوع خاص نمایی بندها و تبصره های موجود بپرهیزند.
فراموش نکنیم که هر قانون با توجه به نیازها و زمانها باید روزی اصلاح و بازسازی شوند، بازنگری در شرایط موجود به نفع همه خواهد بود. ادامه دارد
پاسخ + 0 0 --
خانم فرهنگ 1396/07/20 - 13:21
فقط با تجمع ساید وار درست شود. وزیر جدید نیامده بیمه درمان را تقریبا دو برابر کرد حتما اگر بخواهند پاسخ دهند میگویند به وزارت بهداشت ودرمان ربط دارد. آقای نوبخت در اخبار رسانه ملی بعنوان مسول رده بالا وسیاست مدار قسم حضرت عباس را داد آن هم دوبار که دیگر نگویید جاری را افزایش دهید. وحتی گفتن قسم خدا را دادم نشد .ظاهرا فعلا قرار است نجومی بگیران واختلاسگران راضی باشند
پاسخ + +29 -2 --
مینو امامی 1396/07/20 - 06:30
بقیه:
ما از ایشان سه چیز دیگر نیز می خواهیم :
1 _ مطالبه جسورانه از مجلس برای تمامی خواسته های به حق فرهنگیان اعم از بازنشستگان و شاغلین.
2 _ استفاده تنگاتنگ از تجارب و نظرات ارزنده همکاران خصوصا بازنشستگان جدید که از حال و هوای تدریس و شرایط آموزشی دور نگردیده اند، برای بازنگری کتب درسی و هر آنچه که به ما مربوط می گردد.
3 _ بر پایی پایه حقوقی هماهنگ با سایر سازمانها و افزایش آن در سطحی بالاتر از خط فقر موجود و همچنین افزایش بودجه وزارت تا حدی که پرداخت 96 درصد بودجه فقط یرای حقوق کارکنان منطقی و عقلانی نیست.
پاسخ + +30 -1 --
مینو امامی 1396/07/20 - 07:14
و سخن آخر : افزایش بودجه دانشگاه فرهنگیان ، استفاده از اساتید فعال و مسلط به دانش روز. قبل از جذب دانشجو برای معلمی و دبیری حتما آزمون سنجش انگیزه و انگیزش و اهداف و توانایی او با سئوالات استاندارد ارزیابی گردد که زمان و انرژی و بودجه بیهوده هدر نرود. اجازه ندهید تا معلمی شغل ناچاری عده ای صرفا برای فرار از بیکاری و کسب درآمد باشد.
وزارت باید دانشگاه فرهنگیان را سرآمد همه دانشگاههای کشور نماید تا نسل پرورش یافته هیچ نوع کاستی و ضعفی در آن نبیند و گر نه جزو ناراضیان این شغل خواهند بود که بر کیفیت آموزشی اثر می گذارد. با تشکر.
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/20 - 10:07
اگر مبنای حقوق همه معلمین فقط سابقه خدمت و مدرک تحصیلی باشد ، عدالت رعایت می گردد. گروه های 4 سال یک بار قبلی برای افزایش عادلانه و همه شمول حقوق ها ، مقبول تر بود.
امتیازات خاص در بندهای خاص اعمال گردد نه شرایط عمومی.
پاسخ + +2 -1 --
امیر 1396/07/20 - 07:20
با سلام حضور خوانندگان
و مدیریت سایت وزین صدای معلم

از دوستان و همکاران عزیزی که در مورد نحوه محاسبه حق التدریس معلمان بازنشسته در سال 1396 و روش اجرای آن و بخشنامه اخیر وزارتی اطلاعی دارند درخواست می شود موضوع را برای بنده و دیگر دوستان به اشتراک بگذارند.
اکنون بحث و حدیث زیادی بین بازنشستگان درافتاده مبنی بر اینکه مبالغ پرداختی در آینده چگونه و چند است.
البته قانون مربوطه در سال 95 گفته بود یک سوم مبلغ پرداختی به کارکنان رسمی ولی وزارت آموزش وپرورش آن را رعایت نمی کند.
با تشکر
همکار فرهنگی
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/07/20 - 10:26
همکار محترم، ای کاش با این شرایط ناعادلانه
مجبور به تدریس نبودید. عدم پرداخت
به موقع پاداش پایان خدمت و عدم برقرای
به موقع حکم حقوق بازنشستگی، از دلایل
عمده ادامه فعالیت هست. بماند علاقه عده قلیل. موفق باشید.
پاسخ + +25 -3 --
دبیرم 1396/07/20 - 07:27
پاسخ سوالات توسط مسولین مربوطه ا.پ قانع کننده نبود همینطور که همکار خانم امامی اشاره کردند
پاسخ + +8 0 --
دبیرم 1396/07/20 - 07:32
تغیر موظفی معلمان و دبیران تقلیل ساعت از 20س به 18س بررسی بشه
چرا ملاک تقلیل ساعت 20سال تدریس است نه 20 سال سابقه خدمتی؟
پاسخ + +11 0 --
dabirmodir2 1396/07/20 - 08:49
من کاری با قانون مدیریت خدمات کشوری ندارم ، یک سوال از رئیس جمهور محترم و وزیر آموزش و پرورش دارم
بنده با اتکا به شغلی که در این وزارت پیدا کرده ام و حقوق و مزایای آن تشکیل خانواده داده ام در حال حاضر بنده با زیر حکم کمتر از 1700000 تومن دیگر قادر به اداره اداره یک خانواده 3 نفری نیستم خانواده من سوءتغذیه دارد یادمان رفته شیر چیه ؟ گوشت چیه ؟
به داد کارکنان دبیرخانه برسید ما نه خدماتی حساب میشیم نه آموزشی و نه کارمند
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/07/20 - 10:30
همکار محترم، زندگی با حقوق معلمی برای اشخاصی که همسرانشان شاغل نیستند عملا ناممکن است.
علت پاسخگویی بنده در این بخش فقط به دلیل طرح مشکلات و معضلات فرهنگیان است. فرصتی مناسب برای پاسخگویی قانع کننده جناب آقای نظری. پاسخ هایی که رنگ و بوی تغییر و تحول داشته باشد نه ذکر شرایط موجود. با تشکر
پاسخ + +17 0 --
صادق برهون 1396/07/20 - 08:51
بند 1 خیلی خنده دار و مسخره بود، چرا باید دولت و سایر مسئولین چنین تبعیض وحشتناک و ناروایی را برای فرهنگیان عزیز با سایر کارکنان اعمال نمایند واقعا به روز قیامت و حق الناس اعتقاد دارند؟! چه جوابی در آن دنیا برای ما و خانواده هایمان خواهند داد؟
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/20 - 10:00
همکار محترم ، به نظر می رسد مراجع برقراری حقوق معلمین ، از نحوه زندگی آنان بی اطلاعند و گر نه همچنان که آقای لاریجانی رئیس مجلس گفته اند: زندگی دبیر بازنشسته با حقوق کمتر از یک میلیون تومان تأسف‌بار است،فکری به حال دگرگونی ضوابط حقوقی می کردند.
پاسخ + 0 0 --
آن دگر معلم 1396/07/20 - 11:44
خانم امامی شاید رئیس مجلس کنونی برای جامعه خوب باشد اما بکی از جفاکارترین انسان نسبت به رعایت منزلت و حرفه ای شدن معلمان ایشان است. زیرا سال هاست رئیس قوه قانون گذاری است و بهتر از هر کسی اوضاع آ پ را می داند و به تمام وجه های آن هم اگاه است ولی با این وجود برای آ پ تره هم خرد نکرده است و به نظرم ضمن احترام به این قوه نباید سخنانی که فقط جنبه ریا دارد بازگو نماییم. صحبت های ریاگونه ایشان یا هر مجلسی دیگر به مثابه این است که من معلم بگویم نباید دانش اموزم ضعیف باشد و برای این نباید هم هیچ کاری نکنم در صورتی که این وظیفه من است که دانش اموزم را به سطح نسبتا خوبی برسانم.(البته می دانم مجلسی ها به ریشمان می خندند و می گویند خودتان کس و کار دارید به ما چه!)
پاسخ + +26 0 --
مینوامامی 1396/07/20 - 12:02
جناب دگر معلم، بنده از کسی حمایت یل سخنان کسی را تایید نکردم قصدم اعتراف
به خطاست نه چیز دیگر. جمله ایشان
افتخارآفرین نیست که قصد تاییدداشته باشم.
پاسخ + +26 0 --
مینو امامی 1396/07/20 - 12:23
جناب دگر معلم ، لطفا یادداشت اینجانب با عنوان
با خبرهای خوش میولین ،زندگی فرهنگیان خوشایند نمی شود را ،مطالعه نمایید.باتشکر
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/07/20 - 15:35
ببخشید مسولین
پاسخ + 0 0 --
آن دگر معلم 1396/07/21 - 15:09
نقد بسیار رسا و قابل تحسینی بود انشاءالله همیشه در نوشتن موفق باشید و نیز بتوانیم مرتبا صحبت های مسئولین را به خودشان پاس دهیم.
پاسخ + +26 -1 --
مینو امامی 1396/07/20 - 13:24
همکار ناشناس محترم ، ممنون از پاسخگویی تان. تعهدی ضمن تحصیل نبوده اما انجام خدمت بوده و امتیازات ضمن تحصیل رشته های دبیری برایشان کافی است ، امتیاز محاسبه مدت تحصیل اصولا بهتر است مشمول همه جذب شدگان رسمی آموزش و پرورش باشد . عدالت یعنی این.
پاسخ + +6 -28 --
شهاب 1396/07/20 - 14:18
بازنشستگی پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی برای خانم ها با 25 سال سابقه اجرامی شود ولی آقایان باید 30 سال خدمت کنند وبازنشستگی پیش ازموعد ندارند خانم ها می توانند در مدارس ابتدایی پسرانه تدریس کنند ولی آقایان نمی توانند درمدارس ابتدایی دخترانه تدریس کنند درمدارس متوسطه ی اول ودوم موظفی دبیران 24ساعت است ولی معلم ابتدایی 25 ساعت کار می کند اگراینها تبعض نیستند چه هستند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/20 - 19:45
کلا در کشور ما آقایون رو افرادی دارای مشکلات روحی فرض میکنند و گاهی فلسفه حجاب را امنیت بانوان ذکر می کنند گویی آقایان افرادی فاقد کنترل درونی و تعقل اند و خانمها باید خود را از آنها دور و محفوظ نگاه دارند ،این طرز فکر نه تنها ازادی خانها را محدود می کند بلکه توهین آشکار به آقایان است
در مدارس دخترانه ابتدایی هم همین دیدگاه نسبت به آقایون وجود دارد
پاسخ + +4 -15 --
ناشناس 1396/07/20 - 15:16
یه جوری شده فک میکنیم اون مسولای بالا رده از ما بهترونن.
پاسخ + +17 -6 --
ناشناس 1396/07/20 - 15:45
کسی که با هزینه خود و خارج از دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم درس خونده و از طریق آزمون و مصاحبه و گزینش وخلاصه با شایستگی وارد حرفه معلمی شده چرا نباید دوره تحصیلش را جزو سنوات خدمت قبول نکنند. آیا این تبعیض نیست.
پاسخ + +20 -5 --
ناشناس 1396/07/20 - 15:50
بنده خودم معلم هستم وعلت اینکه خارج از دانشگاه تربیت معلم درس خوندم این بود که بار علمی بالایی داشته باشم. انتظار براین است دولت محترم عادلانه رفتار کند دوران تحصیل را به سنوات خدمت اضافه کنند این افراد که به همین راحتی جذب آموزش و پرورش نشده اند.
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/20 - 16:20
بله همکار محترم ، همه در آموزش و پرورش یک عمر استخوان شکستند و همه باید در برابر قانون جامع و مانع ، یکسان باشند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/20 - 19:41
این حرف شما جای تعجب دارد چون همیشه رتبه های برتر دبیری و تربیت معلم را انتخاب می کنند حق التدریس ها تحت شرایط ویژه توانستند وارد آموزش و پرورش شوند گاهی با رابطه و گاهی با ضابطه
هیچ گاه به اندازه یک فارع التحصیل تربیت معلم و یا دانشگاه فرهنگیان اموزشهای لازم برای معلم شدن را ندیده اند

بار علمی و غیره بهانه ای بیش نیست در کنکور که رقابت علمی بود نتوانستند عملکرد مطلوبی داشته باشند وگرنه فردی که هدفش معلمی است و بار علمی کافی دارد هیچ گاه خود را درگیر بلاتکلیفی حق التدریسی نمی کند
پاسخ + +22 0 --
ناشناس 1396/07/20 - 16:07
خانم امامی این تبعیضات و نابرابری ها باعث شده معلمان از شغل خود راضی نباشندو الا معلمی یکی از بهترین و پاک ترین و آسوده ترین شغل هاست. ولی امان از تبعیض و نابرابری و بی عدالتی مسئولان مملکتی.!
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/20 - 16:33
تصورم بر آن است که همه معلمان عاشق شغل خود و رسالت آن هستند اما مشکلات تحمیلی ما را نالان ساخته است.
غرض از عرض این نکته جلوگیری از هر نوع سوء برداشت است. ما شغل خود را دوست داریم اما......
پاسخ + 0 0 --
سارا 1396/07/20 - 19:55
بنده نیز کاملا با همکار محترم ،ناشناس،موافقم نیروهایی که از ابتدا گزینش شده و تحت نظر اموزش و پرورش آموزشهای لازم را دیده اند با افرادی که بعد ها به این گروه اضافه شده اند فرق آشکاری دارند ،هیچ بی عدالتی در این مورد وجود مشاهده نمی شود ،و اموزش و پرورش در دوران تحصیل هیچ تعهدی در قبال شغل و یا دوران آموزشی این گروه نداشت ،

ولی در خصوص تفاوت آشکار حقوق معلمان رسمی و یا حق التدریس با سایر کارمندان تبعیض و بی عدالتی بسیار مشهود است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/20 - 20:00
به هر حال خانم امامی عزیز نیز از نیروهای حق التدریس بوده اند ، وبهتر در جریان شرایط حق التدریسها هستند
پاسخ + +14 0 --
مهدي 1396/07/21 - 01:01
با سلام و احترام ، تبعيض بدتري كه در اموزش و پرورش وجود دارد ، ساعت كاري هنرستان ها با مقاطع ديگر است كه حقوق و مزاياي عوامل اجرايي يكي است . در صورتي كه تا سال ٨٨ اضافه كار و سختي كار و پول لباس داشتن
همچنين كم كردن نيرو در تنرستانهاست و م از افزايش مهارت و اشتغال مي زنيم
پاسخ + +20 0 --
مینو امامی 1396/07/21 - 09:12
سرکار خانم سارا و جناب ناشناس ، خیر بنده حق التدریس نبوده ام . بالا نیز توضیح دادم . از دقت نظرتان ممنون.
پاسخ + 0 -19 --
ناشناس 1396/07/21 - 10:27
اگر ارزشیابی ها به معنی واقعی انجام بشه ونظر دانش آموز نیز ملاک قراربگیره خیلی چیز ها روشن میشه.
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/07/21 - 12:44
همکار ناشناس، دانش آموز توانایی یا پختگی
دانشجو را برای ارزیابی معلم دارد؟
پاسخ + +16 -1 --
ناشناس 1396/07/21 - 10:31
همکارانی خارج از دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به این مجموعه اضافه شدند که واقعا بار علمی بالایی دارند مدرس دانشگاه هستند کلاسهای کنکور دارند و اتفاقا به لحاظ علمی خیلی هم بین مردم اعتبار دارند.
پاسخ + +1 -13 --
ناشناس 1396/07/21 - 10:34
من تا حالا رتبه برتری را ندیدم معلمی را انتخاب کنه رتبه برتری که میتونه مهندس بشه آیا میاد معلم بشه.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/21 - 12:03
رتبه برتری حق التدریس هم ما ندیدیم
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1396/07/21 - 10:36
اگه حرفه معلمی خیلی مهمه و رتبه آنچنانی میخواد چرا تو آموزش وپرورش سرباز معلم داریم کجا آموزش دیده ؟ یا چرا حق التدریس را به عنوان معلم انتخاب میکنند؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/21 - 12:14
بله حق با شماست نیروهای آزاد،سرباز معلم ....همه از معضلات آموزش و پرورشن
هر مهندسی هم رتبه برتری نیست بعصی از مهندسی ها از اول معلومه شغلی پیدا نمی کنند و متقاضی ندارند
پاسخ + +9 -3 --
ناشناس 1396/07/21 - 10:38
الان در آموزش وپرورش افرادی را داریم که فقط به خاطر عشقشان معلمی را انتخاب کردن. ونیازی به پول آن ندارند اتفاقا هم خارج از تربیت معلم اومدند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/21 - 12:07
کسی که عشق معلمی دارد و نیاز مالی هم ندارد می تواند در غیر انتفاعی تدریس کند نه اینکه تلاش برای رسمی شدن و یا محاسبه سنوات تحصیلش او را مجبور کند شب روز در سایت پیام بگذارد
جناب عالی نه حق التدریسی نه تربیت معلمی پس نهضتی هستید با اینهمه بار علمی و عشق معلمی
پاسخ + +23 0 --
مینو امامی 1396/07/21 - 12:25
جناب آقای نظری ،
ما فرهنگیان مرسوم است که یکدیگر را با عنوان
سرکار خانم.... یا جناب آقای.... ،
خطاب می کنیم. منتظر ماندم تا کسی در این خصوص اشاره ای می کند یاخیر ، که تا حال خبری نشد.آدمی برای احترام خدمتگزار خویش او را مشدی یا کربلایی صدا می زند.
هیچکس از کس دیگر کم یا زیاد نیست مگر در کمیت و کیفیت عقل و اندیشه و تقوی. حداقل اگر برای جنس و شغل بنده ارزش قائل نیستید برای سن بازنشستگی ام حرمت می نهادید.
در ضمن ما خواستار تحول بنیادی در ساختار آموزشی کشور هستیم ، با بیان سه بند از تبصره های موجود، مشکل کسی حل نمی گرددد. با تشکر همکار شما امامی
پاسخ + +1 -8 --
ناشناس 1396/07/21 - 12:57
مهم نیست از دانشگاه فرهنگیان آمدی به آموزش و پرورش یا نه ؟ مهم اینه به لحاظ عملکرد چقدر موفق بوده ای چقدر به لحاظ رفتاری بین دانش آموزان جایگاه داری.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/21 - 14:13
لطفا مسولین روابط عمومی کمی هم به شکایت ودردلهای فرهنگیان استان اصفهان هم گوش بدهند.خودتان را به خواب نزنید.بیشتر ازین امید را تبخیر نکنید تدبیری بیندیشید.صبر هم اندازه دارد کم کم کاسه صبرمان دارد لبریز میشود.
پاسخ + 0 -7 --
ناشناس 1396/07/21 - 17:53
تازمانی عاشق شغلت نباشی نمی تونی موفق باشی ومدام مجبوری خود تو الکی بزرگ نشون بدی.
پاسخ + 0 -6 --
ناشناس 1396/07/21 - 18:18
اتفاقا جالب اینجاست همون آقایی که بخاطر عشق به حرفه معلمی اومده رسمی است و بیشتر از 15 ساله به عنوان خیر در منطقه شناخته شده است.
پاسخ + 0 -12 --
ناشناس 1396/07/21 - 19:17
بهتره به جای رخ کشیدن مدرک و دانشگاه محل تحصیل ، همکاران عزیز کیفیت کار خود و رضایت مندی دانش آموزان را به رخ همدیگر بکشیم.
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/21 - 20:52
همکار محترم هرچیز جای خود نیکوست .فعلا اینجا بحث دیگری مطرح است.
باتشکر
پاسخ + 0 -21 --
سارا 1396/07/21 - 21:21
یکی از همکاران در پیامها تعبیر صحیحی از عشق به معلمی داشتند که بین عشق به معلمی و عشق به شغل معلمی فرق بسیاری است ،و اگر عاشق خدمت کردنیم لزومی ندارد حتما در اموزش و پرورش و در جایگاه یک معلم باشد
هر چند این بحث ها بیهوده است این سازمان چه گلی به سر ما زده که تعصب نسبت بهش داشته باشیم ،روز به روز با وضع قوانین جدید اوضاع بدتر می شود ،
پاسخ + +23 0 --
مینو امامی 1396/07/21 - 21:52
فعلا که با یک پاسخگویی ، بایک تیر دو نشان زدند هم رضایت همکاران را جلب کردند و هم همه را به جان هم انداختند. ما دعوای چه چیزی را با یکدیگر داریم.
هم صدایی نیست که حصول نتیجه ای هم باشد. روی مساله را برای پاسخ نوشتن ،هنرنیست.تدوین قوانین عادلانه چاره ساز است.
دلمان به چه خوش است؟
پاسخ + +16 0 --
مدیر 1396/07/22 - 22:48
باسلام: تبعیضی که درآموزش وپرورش وجوددارداین هست که دبیران از ساعت 8تا12/50 مدرسه میایند6ساعت محاسبه میشودکه خیلی ازدبیران دریک روزشیفت بعدازظهرهم به کلاس می روند 12ساعت حساب میشود ولی آموزگار بد بخت از ساعت 7/45صبح تا12/35 دقیقه ظهرکلاس می رود5ساعت محاسبه در طول 5 روز 25ساعت از ساعت موظف هم بیشتر میشود برای حق التدریس های نگون بخت 22 ساعت درهفته محاسبه می گردد آیا این تبعیض بین دبیر وآموزگارنیست دبیران روزانه 1 ساعت کمتربه کلاس می روند وکسی هم پیگیر نیست.لطفا به گوش وزیر محترم برسانید.برنامه درسی دوره متوسطه اول نیاز به بازبینی می باشد.
پاسخ + 0 -1 --
معلم 1396/07/23 - 23:32
از پرداخت حقوق شاغلین رسمی که تا کنون با تاخیری مواجه نبوده و موجبات ارامش همکاران را فراهم نموده تشکر و تقدیر میکنم
پاسخ + +14 0 --
مینو امامی 1396/07/24 - 07:38
فرشیدی وزیر اسبق تصریح کرد: کسی که تخصصش معلمی است نباید به دنبال شغل دوم برود و دستگاه آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی برای معلمان داشته باشد و برای مناطق محروم هم قائل شدن تسهیلات ویژه باعث می‌شود تا معلمان به رفتن و کار در آن مناطق علاقه‌مند شوند و نیاز به حق‌التدریس و جذب بدون ضابطه آنها کاهش یابد.
جناب وزیر کاش به موقع وزارت نیز همه تنگناها را می دیدید؟!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/24 - 08:18
وزیر اسبق آموزش و پرورش با انتقاد از مفروض داشتن صلاحیت معلمان در نظر تهیه‌کنندگان طرح «الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش» تصریح کرد: معلم باید به شغل خود عشق بورزد و به اجبار و برای رهایی از بیکاری به معلمی روی نیاورده باشد و حتماً پس از گذراندن دوره‌های خود، آزمونی برای تأیید صلاحیت او گرفته شود.
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/24 - 08:19
وزیر اسبق آموزش و پرورش راهکار‌های کوتاه‌مدتی برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی برشمرد و خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت فرهنگیان شاغل با دادن حق‌التدریس و اضافه کار بیشتر یکی از راهکارهاست زیرا بسیاری از معلمان به دلیل مشکلات معیشتی به کار دوم روی می‌آورند و این کار با برنامه‌ریزی مناسب، باعث رضایت‌مندی فرهنگیان هم می‌شود.
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/24 - 08:20
فرشیدی ادامه داد: جذب آزاد از طرق غیر تربیت معلم با نگاه ایجاد اشتغال است زیرا دانشگاه‌های دیگر معلم تربیت نمی‌کنند؛ لیسانس رشته‌های مختلف را تربیت می‌کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش عنوان کرد: به نظر می‌رسد جذب معلم از طریق حق‌التدریس بابی است که بسته نمی‌شود؛ مجلس خودش ممنوعیت جذب را تصویب کرده و خودش مجدداً درباره تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس قانون وضع می‌کند.
پاسخ + 0 -5 --
معلم 1396/07/24 - 11:01
ضمن تبریگ هفته اولیا و مربیان استدعا دارم زمینه ی مشارکت بیشتر اولیا در حل نیازهای مدارس فراهم گردد و مشکلات مدارس بوسیله ی اولیا حل شود
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/07/25 - 19:26
با سلام معلم محترم،

اگر نیکوست یک دفعه بودجه آموزش و پرورش را هم اولیا متقبل شوند!!!!!!!!
پاسخ + 0 -2 --
مهدی 1396/07/25 - 20:27
بنده فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستم. در طول حضور در آ.پ خیلی از همکاران حق‌التدریسی رو دیدم که حتی از اصول اولیه روان‌شناسی هیچ اطلاعی نداشتند و صرفا به اجبار مدیر مدرسه و روندکاری تدریس می‌کردند.

البته بودند همکاران ماهر ولی امروز سیستم آموزشی ما اینجاست بخاطر اینکه خدمتگزاران و آشپزان معلم شدند.

آموزش و پرورش بنگاه کار دیگر دانشگاه ها شد.
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1396/07/26 - 00:27
خدا لعنتتون کنه به خدا قسم وسط این ماه بی پول شدم چرا ۵ ماه حق التدریس و حق امتحانات رو پرداخت نمیکنید ؟ این مدیر کل بی کفایت خراسان جنوبی چرا از خواب بیدار نمیشه ، اکثر استانها حق امتحانات رو پرداخت کردند نکنه میخای مثل سال ۹۲ نصفش را بالا بکشی ، ؟؟!
پاسخ + +2 0 --
فرهنگی 1396/07/26 - 21:14
حق التدریس نگیرید. کسی ارزشی برای آپ قایل نیست.یعنی در واقع ارزشی برای فرهنگیان قایل نیستند.بنده با سابقه بالا و مدیر آموزگاری درمنطقه محروم با مدرک ارشد.خدمت می کنم و واقعا با زحمات و مشکلات همکاران آشنا هستم.و میبینم که دو شیفت کارمی کنند ولی حقشان پرداخت نمیشه.بنابراین حق التدریس نمی گیرم/
پاسخ + 0 0 --
چغندربگ 1396/08/06 - 18:08
دروغ است دوست من در وزارتخانه است، میگوید به مناسبتهای مختلف پاداش های خوبی به ما میدهند! اعیاد ملی و مذهبی و ...... اضافه کاری و .....

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور