صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

هیچ فردی آن هم در جایگاه یک « معلم » حق ندارد به جامعه دروغ بگوید حتی اگر به حقوق اساسی و شهروندی او بی توجهی شده باشد

پرسش در مورد خبر " بازداشت همراه با ضرب و شتم شدید یکی از معلمان بازنشسته 1402 " ؟

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

پرسش های صدای معلم در مورد خبر بازداشت همراه با ضرب و شتم شدید یکی از معلمان بازنشسته 1402 توسط حراست وزارت آموزش و پرورش

« کانال صنفی معلمان » به همراه چند کانال و گروه دیگر خبری را در تاریخ سه شنبه سوم مهر 1403 با محتوای زیر منتشر کردند :

« در پی تجمع معلمان بازنشسته 1402 در 26 شهریورماه، مقابل سازمان برنامه و بودجه، مسئولان مربوطه و وزارت آموزش و پرورش قول داده بودند که تا قبل از مهر ماه، پاداش پایان خدمت این بازنشستگان را واریز کنند.

امروز چند تن از منتخبین بازنشستگان به منظور پی گیری این موضوع جهت گفتگو با مسئولان وزارت آموزش و پرورش به این وزارتخانه مراجعه کردند، اما مسئول حراست فیزیکی وزارتخانه به نام شاکری و عوامل ایشان از ورود آنها جلوگیری کرده و در پی اعتراض این معلمان بازنشسته با آنها درگیر شده و یکی از نمایندگان بازنشستگان به نام آقای وزینی اطهر را به شدت ضرب و شتم و بازداشت می‌کنند .

ضمن محکوم کردن این رفتارهای وحشیانه، خواستار پاسخ گویی وزارت آموزش و پرورش در مورد این اتفاق و برخورد با عوامل هتاکی و ضرب و شتم بازنشستگان هستیم.

شخص وزیر باید پاسخ گوی خلف وعده خود در زمینه عدم واریز مطالبات معلمان و بازنشستگان باشد » .

پرسش های صدای معلم در مورد خبر بازداشت همراه با ضرب و شتم شدید یکی از معلمان بازنشسته 1402 توسط حراست وزارت آموزش و پرورش

انعکاس این خبر بازتاب قابل توجهی در میان فرهنگیان داشته است .

اگر چه اعتراض و انتقاد جز لاینفک حقوق شهروندی همگان است و همه دستگاه و نهادها موظفند که در چارچوب « قانون و اخلاق » حرکت کنند و هیچ فرد و نهادی حق اعمال سلیقه را ندارد؛ با این حال « صدای معلم » جهت شفاف سازی نکات و پرسش هایی را مطرح می کند .

« وزینی اطهر » در این ارتباط می نویسد :

پرسش های صدای معلم در مورد خبر بازداشت همراه با ضرب و شتم شدید یکی از معلمان بازنشسته 1402 توسط حراست وزارت آموزش و پرورش

« قرارمان این بود که بی سر و صدا مطالبات بازنشستگان ۴۰۲ را پیگیری کنیم تا زمانی که به نتیجه رسید آن را خدمت شما که یک سال صبوری کرده اید .

گزارش بدهیم حتی حضورمان را برای پیگیری از سازمان برنامه و بودجه ، سپس وزارت آموزش و پرورش و در نهایت رفتن به صندوق بازنشستگی کشوری ، در ابرگروه مطالبات رسانه ای نکردیم تا همه چیز در آرامش پیش برود.

با قرار قبلی ، همکاران خانم قدسی ، خانم علیمردانی ، خانم شیلا آقای سلحشور  و بنده ساعت 8:30 صبح سوم مهر ۴۰۳ در سازمان برنامه و بودجه بودیم . پیگیری های لازم انجام شد .

جالب بود که دست اندرکاران مربوطه در سازمان برنامه و بودجه سوال می کردند که مگر سی درصد پاداش را دریافت نکردید ؟

پس این اخبار در خبرگزاری ها چیست که سی درصد پرداخت شده ؟؟

کلی توضیح دادیم که ریالی پرداخت نشده.

پس از برنامه و بودجه با مترو به سمت وزارت رفتیم که پس از اعلام حضورمون به حراست فیزیکی وزارت مثل 11 شهریور مجددا از حضور  ما برای ورود به داخل وزارت جلوگیری به عمل آمد که چانه زنی ها برای ورود حدودا نیم ساعتی طول کشید اما نتیجه ای نداشت.

می گفتند که ایشان و ایشان می توانند وارد شوند بقیه نه که چون این اتفاق برای بار دوم بود نپذیرفتیم .

مرتبه ی اول به خاطر اینکه فرصت گفت و گوی مستقیم با وزیر را از دست ندهیم و مطالبات 75 هزار بازنشسته را مستقیما به گوش مقام عالی وزارت برسانیم، کوتاه آمدیم و پذیرفتیم که من و آقای سلحشور وارد نشویم که آن دروغ بزرگ به وزیر آموزش پرورش گفته شده بود که تا متروی فردوسی رفتیم اما نتوانستیم پیدا کنیم درحالی که در لابی وزارت زیر دوربین های مداربسته نشسته بودیم و منتظر .

این بار جلوگیری از ورود ما ، قابل گذشت نبود.

فیلمی از این موضوع خطاب به وزیر آموزش پرورش جلوی وزارت گرفته ایم .  « صدای معلم » به عنوان رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران پرسش های فوق را بر اساس وظیفه ی حرفه ای و اخلاقی مطرح کرد اگر چه انتظار می رود نهادهای مرتبط در این مورد شفاف سازی لازم را به صورت رسمی انجام دهند .

بعداز گرفتن فیلم ، وقایعی اتفاق افتاد که نه در شأن وزارت آموزش و پرورش است نه در حق یک بازنشسته که بعداز سی و اندی سال خدمت برای گرفتن حق و حقوق خود که کاملا مطابق قانون است که بیش از یک سال امروز و فردا شده.

در این خصوص در پیام های بعدی توضیحات کامل داده می شود و منتظر رفتار وزارت آموزش و پرورش می مانیم که چه برخوردی خواهد کرد.

پس از صحبت های طولانی با وزارتی ها  قرار شد که نشستی با وزیر آموزش و پرورش داشته باشیم که حدودا چهار ساعت داخل ساختمان وزارت منتظر ماندیم تا جلسات وزیر برگزار شود  و حدودا نیم ساعت هم
در لابی ورودی اتاق وزیر آموزش پرورش منتظر ورود بودیم که ناگهان تصمیم شان عوض شد و به اتاق جلسات فرهادی رفتیم

پس از اینکه عدم حضور وزیر در این جلسه قطعی شد به نشانه اعتراض بلند شدم و جلسه را ترک کردم که با اصرار حاضرین ، نشستم اما گفتم  هیچ صحبتی با آقای فرهادی ندارم چون ایشان در جلسه ۲۶ شهریور داخل ساختمان سازمان برنامه و بودجه قول دادند نهایت یک هفته بخشی از پاداش پرداخت می شود که این یک هفته  دیروز تمام شده است و ریالی به حساب بازنشستگان ۴۰۲ واریز نشده است.

در نهایت؛

حرف های تکراری

وعده های تکراری

و هیچ زمانی برای پرداخت همین بخشی از پاداش تعیین نشد که می توانست مرهمی باشد بر تمام مشکلات بازنشستگان آن هم با بیش از یک سال تاخیر .

گفتند پیگیریم

ارادتمند شما هستم

و تا پایان در کنارتان می مانم » .

آقای وزینی اطهر از وقایعی نام می برد .

پرسش های صدای معلم در مورد خبر بازداشت همراه با ضرب و شتم شدید یکی از معلمان بازنشسته 1402 توسط حراست وزارت آموزش و پرورش

پرسش « صدای معلم » به ویژه از آقای وزینی اطهر آن است که آیا بر اساس ادعای رسانه های مذکور ؛ اساسا ضرب و شتمی صورت گرفته است ؟

کی قرار است آن توضیحات کامل ارائه شوند ؟

کانال صنفی معلمان از « رفتارهای وحشیانه » نام می برد .

آیا مصداق رفتارهای وحشیانه همان است که آقای وزینی اطهر توضیح داده و به آن ها اشاره کرده است ؟

اگر کانال صنفی معلمان و سایر رسانه ها اخبار کذبی منتشر کرده اند باید که در برابر آن عذرخواهی کنند .

هیچ فردی آن هم در جایگاه یک « معلم » حق ندارد به جامعه دروغ بگوید حتی اگر به حقوق اساسی و شهروندی او  بی توجهی شده باشد .

 « صدای معلم » به عنوان رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران پرسش های فوق را بر اساس وظیفه ی حرفه ای و اخلاقی مطرح کرد اگر چه انتظار می رود نهادهای مرتبط در این مورد شفاف سازی لازم را به صورت رسمی انجام دهند .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرسش های صدای معلم در مورد خبر بازداشت همراه با ضرب و شتم شدید یکی از معلمان بازنشسته 1402 توسط حراست وزارت آموزش و پرورش

چهارشنبه, 04 مهر 1403 15:24 خوانده شده: 157 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1403/07/04 - 20:57
به حق 14معصوم و 124000 پیامبر و 72 شهید مشهور و 313 یار امام زمان(عج)، در هر صبح و شام و نیمه شب و لحظه و ایام و نفس، مـلـعـون باد وزارتخانه ای که غصب شغل در آن وجود دارد یا بیداد می کرده و می کند.
و ملعون باد مجلسی که با قوانین ناقص و بد غصب شغل را بوجود می آورد و ملعون باد سازمان اداری و استخدامی که قوانین بد را اجرا می کند و ملعون باد وزیر و معاون وزیر و مشاور وزیری که لایحه خوب و درستی که غصب شغل بوجود نیاید به مجلس نمی فرستد.
ملعون باد غاصب و حامی غاصب و تایید کننده غاصب و هر علم و عمل و نفسی که آفریننده و ادامه دهنده غصب است.
ملعون و بی برکت باد مال و درآمد غاصب ولو همسری گرفته باشد و به اولادی خورانده باشد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/07/05 - 11:40
یک زمانی مرحوم منتظری راامیدامت!می نامیدندواوراجانشین رهبرمی خواندندوحتی به صورت شعار این نسبت رامرتب تکرارمی کردند.سالهابعدمنتظری راخانه نشین کردندواوراساده لوح ودرخط دشمن خواندندوبیچاره سالهابعددق کرد.اینهابه اون که میخواست رهبربشه رحم نکردندحالابه من وشمای معلم بازنشسته رحم میکنن؟
پاسخ + 0 0 --
حمید 1403/07/05 - 19:15
نکنید با ما این کار رو
بهمون دروغ نگید
بر اساس دروغ شما به طلبکارامون قول دادیم
نزارید شرمنده ی خونواده هامون شیم
پولی که حق خودمونه و طبق قانون مال ماست و طی 30 سال ازمون کم کردید ، چرا بهمون پسش نمیدید؟
از خدا نمیترسید از وجدانتون بترسید!
وجدان درد ندارید؟

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور