صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

ابراهیم زعفرانی / دبیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران

سهم آموزش و پرورش از پول های آزاد شده پسا تحریم

سهم آموزش وپرورش و معلمان از پول های آزاد شده پسا تحریم در ابتدا لازم می دانم شادمانی خود را از اجرای برجام و لغو تحریم ها که به  همت دولت مردان مدیر و مدبر و نیز پشتیبانی و حمایت رهبر معظم انقلاب صورت گرفت اعلام نموده و آن را به ملت بزرگ ایران و فرهنگیان و معلمان فرهیخته تبریک بگویم .

در مورد میزان و مقدار آزاد سازی  پول ها بلوکه شده که به دو صورت ارزی و شمش و سکه طلا می باشد با استناد به خبر روزنامه اعتماد مورخه 24 دی 1394 روایت های مختلفی وجود دارد که استاندار تهران عدد 180میلیارد دلار و آقای مصباحی مقدم ابتدا پول های ارزی  بلوکه شده را 130 میلیارد دلار را ذکر کرده بودتد که بعدا منظور خود را اصلاح نمودند و گفتند مجموع مطالبات ارزی و طلای بلوکه شده متعلق به ایران 130 میلیارد است و رییس کل بانک مرکزی پول های آماده ورود به کشور را 30 میلیارد دلار اعلام نمودند که شامل : امارات  12.4میلیارد دلار ، کره جنوبی  5.9میلیارد دلار، هند 5.3میلیارد دلار ، ژاپن4.7میلیارد دلارمی باشد که جمعا 28.3میلیارد دلار می گردد.

تازه 22 میلیارد دلار  چین به صورت وجه ضمانت بلوکه کرده است و در صورت احتساب آن حدودا 50 میلیارد دلار به خزانه بانک مرکزی واریز خواهد شد .

اگر پول های آزاد شده 30 میلیارد دلار باشد معادل   90 هزار میلیارد تومان واگر  50 میلیارد دلار محقق شود معادل 150 هزار میلیارد تومان آزاد و وارد خواهدشد که مقداری از آن وارد شده است .

حال با تاکیدات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و رییس جمهور محترم و مردمی مبنی بر تغییر نگرش حاکمیتی به آموزش وپرورش از یک سازمان و نهاد مصرفی و هزینه ای به یک سازمان تولیدی و سرمایه ای با محوریت تولید منابع نیروی انسانی متعهد و کار آمد ،قوه مجریه و مقننه نیز بستر لازم برای عملیاتی شدن این تغییر نگرش و رویکرد را باید فراهم سازند .

در مقطع زمانی کنونی برای  عملی نشان دادن این باور ؛ دولت با مساعدت مجلس می تواند 10 الی 12 درصد این پول های آزاد شده را با نظارت کافی و وافی به آموزش وپرورش اختصاص دهد تا هم معوقات و پاداش بازنشستگان وهم  معوقات  حق التدریس پارسال و سه ماه امسال و اضافه کار و حق الزحمه ناظرین و مصححین امتحانات نهایی  پرداخت شود و هم با توجه و استناد  به سخنان آقای نوبخت منتشر شده در روزنامه اعتماد مورخه چهارشنبه 23 دی 1394 با عنوان سال جهش حقوق ها ، مقداری از آن 10 درصد اختصاص داده شده از آزاد سازی پول های بلوکه شده برای افزایش حقوق درقالب فوق العاده حقوق که می تواند تا 50 درصد حقوق ثابت را شامل شود در نظر گرفت، این مبلغ بر اساس حکم کار گزینی برای هر فر هنگی بین پانصد تا نه صد هزار تومان می گردد که به طور متوسط  هفت صد هزار تومان می باشد ؛ با توجه به تعداد پرسنل آموزش و پرورش تقریبا 700 میلیارد تومان در ماه و سالیانه هشت هزار و چهارصد میلیارد تومان خواهد شد که با اختصاص 10 الی 12 درصد از پول های بلوکه آزاد سازی شده (150هزار میلیارد × 10%) که بالغ بر 15الی 18 هزار میلیارد تومان می گردد این مهم دور از دسترس نیست .

در ضمن با ضریبی حقوق بازنشستگان را نیز می توان اصلاح نمود .

امید که با پی گیری مسئولان محترم به ویژه وزیر محترم آموزش و پرورش و نیز مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی گامی در جهت احقاق حقوق فرهنگیان و مطالبات مغفول معلمان برداشته شود .


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 27 دی 1394 15:06 خوانده شده: 3045 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +18 0 --
ناشناس 1394/10/27 - 16:09
احتمالا همون 180 میلیارد دلار درست تره ...ولی این پولها در جا های دیگه ای خرج خواهد شد و وقتی دولت جدید روی کار بیاد خواهد گفت دولت قبلی این پولها را هدر داده و قس و علیهذا
پاسخ + +3 -50 --
علی 1394/10/27 - 17:08
شما آموزش و پرورشی ها سیر شدن ندارید یک سوم دیگر کارکنان دولت کار میکنید توقعتون هیچ وقت تمام شدن نداره همیشه ناله ناله تحصن اخلال در نظم جامعه
در طول سال مفید 3 ماه 15 روز مفید کار میکنید
مشکل شما اینه که اینقدر اوقات فراغت دارید که آقایون شاغل در آموزش و پرورش یکسره فکر و خیال میکنن که از نظر عصبی مشکل پیدا میکنن بیکاری زیاد برای مرد عین سمه
این وزارتخونه باید اکثر نیروهاش رو از خانوما بگیره
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/10/27 - 17:41
من یه خانومم و جوابتونو میدم:اخوی "چیزی که زیاده اعتماد به نفس زیادی شماست که کاملا مشخصه از روی خبث طینت ،نادانی وعناد با فرهنگیان است ولا غیر
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/27 - 17:48
باید برای معلمین و آموزش و پرورش که افراد ناسپاس و نادانی چون شما را تربیت کرده است تاسف خورد چرا که قدرت درک و فهم ارزش تعلیم و تربیت را ندارید چه از نظر دینی آنجا که مولایمان حضرت علی (ع) می فرمایند که هرکس به من کلمه ای بیاموزد من را بنده خودش کرده است و هم از نظر جهانی آنجا از مرکل می پرسند چرا حقوق و مزایای فرهنگیان و دبیران بالاست جواب می دهد که آموزش و پرورش انسان و در نتیجه جامعه را می سازد . . اگر می توانید یک روز فقط به یکی از مدارس رفته و کلاسی را اداره کنید و بعدا نظر دهید . در ضمن جهت اطلاع سال تحصیلی درهمه دنیا 9 ماه یا کمتر می باشد ولی تمام وقتی که یک معلم در کلاس است مفید است . کاش مقداری تحقیق کرده و جانب انصاف را روا میداشتید . معلمی که با تمام وجود خود به تربیت فرزندان این نسل و بوم می پردازد به اندازه کافی مورد بی مهری و کم لطفی و تبعیض از جانب مسئولین امر روبرو می شود مجددا باید به حال خود ( معلمین ) که عمری را صرف تربیت افرادی چون شما نمودند افسوس خورد . تنها دلخوشی ما مزد و اجر الهی و معنوی است و من الله التوفیق
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/27 - 18:12
سلام من یه خانمم من در طول این چند سال یاد گرفتم هر کس باتوجه به لیاقتی که داره حرف میزنه لیا قته شما هم همینقدره
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/27 - 18:26
علی شاگرد بب تربیت.برو بیرون
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/27 - 18:27
به نظرم پولها در جاهایی دیگر خرج خواهد شد..!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/27 - 18:41
ما که توی هر اداره ای رفتیم کارمندانش بیکار بودن .بعد هم اضافه کار انچنانی میگیرن. حالا دیگه شما انتظار داری از اینم بیکارتر باشی در ساعات اداری ,دیگه نوبره . برای کارنکرده اضافه کار میگیری .تازه اضافه کار نکرده ات معادل حقوق ما معلماست.پس حرف نامعقول نزن لطفا.
پاسخ + 0 0 --
عادل 1394/10/27 - 21:13
جناب علی تو اول برو معنی آموزش وپرورش رایادبگیر بعد بیا نظربده
پاسخ + 0 0 --
معلم خانم 1394/10/27 - 21:15
دوست عزیزی معلمی که میخاهد یک ساعت تدریس مفید داشته باشد حداقل باید دو برابر این زمان را خارج از زمان مدرسه صرف کند تا با آمادگی سر کلاس برود بگذریم که یک ساعت تدریس در یک کلاس 30 نفره شاید با 3 ساعت کار اداری برابری کند این رو از این لحاظ میگم که من خودم قبل از آموزش و پرورش دو سال در اداره ای کار میکردم از این حرفها زیاد است ولی کو گوش شنوا .....
پاسخ + 0 0 --
f 1394/10/27 - 22:06
خخخ نکنه میخوای بگی تو کارمند بدنیا اومدی؟؟همین معلم اگه نبود تو حتی نمیتونستی همین متن رو تایپ کنی طرف.الانم زیاد نباید بهت سخت گرفت چون پول زیادی ادمو به طمع میندازه برو با پول مفتی که دولت بهت میده حال کن که عصر،عصر شما مفت خور هاست در اون حدی نرسیدی که بخوای راجع به مقام معلم حرف بزنی
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 94 1394/10/27 - 23:44
معلم ناراضی محصولی بهترازاین موجودتحویل جامعه نخواهددادبرای پرورش انسان های فهیم معلم رادریابید
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/10/28 - 01:22
روشن فکر ای جامعه شما باشید دیگه از بقیه چه انتظاری من در تمام صحبت هام به هیچ وجه توهینی نکردم معلمان با شعور یک بار کامنت های خود را بخوانید دقیقا عین کوچه بازاری ها به نقد من جواب دادید گیریم من بیسواد شما دقیقا عین عوام و چاقو کش ها پیام گذاشتید بیکاری عامل اصلی روانی شدن معلمان است اینجا آمریکا نیست که معلمان اوقات فراغت را به پژوهش اختصاص بدهند اینجا معلمان فوق دیپلمشان هم به صورت مدرک معادل است اینجا معلمان با گذراندن دوره ضمن خدمت مدرک معادل لیسانس میگیرند اینجا معلمان حتی حاضر نیستن در خود اداره آموزش و پرورش برای انجام وظیفه حاضر شوند اینقدر تنبل هستن اینجا معلمان به خاطر بیکاری از نظر روانی مشکل دارند اینجا فقط یک روانپزشک از 30000 بیمارش بیش از 25 درصد بیمار مرد معلم دارد و طبق نظر همان روانپزشک همه مرد هستن اینجا معلمان اکثرا توهم توطئه دارن فاجعه در نیروهای آموزش و پرورش زیاد استمعلمان اینجا حتی قادر به نوشتن یک درخواست اداری نیستن چه برسد به نوشتن یک نامه اداری اینجا معلمان فقط کارشان این است که هر روز به اداره مراجعه کنند و علیه همکار خود شبنامه و گزارش بدهند
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/10/28 - 01:32
معلم فهیم 94 کدام معلم را در یابند تا دانش آموز درست تربیت نماید معلمی که با مدرک معادل فوق دیپلم گرفته یا معلمی که با گذراندن دوره ضمن خدمت مدرک معادل لیسانس گرفته یا معلمی که در روستا با ... یا معلمی که در تربیت فرزند خود مانده یا معلمی که پول میگیرد و نمره میدهد یا معلمی که چند ماه پیش یتیمی را با فجیع ترین حالت تنبیه کرده بود
خدا...من زیر دست شما درس نخواندم من تمام مدت تحصیل ابتدائی و نظری ام در خارج از کشور بودم این حرف های کشکی که شما میزنید که در اروپا فلان است دروغ محض است اگر یکی از شما در اروپا تدریس کنید روز اول مجازات میشوید و بابت عملکردتان محاکمه میشوید آنجا سناتور ها و بعد آتش نشانان بیشترین را حقوق را دریافت میکنند شما یکسره فقط مظلوم نمایی میکنید
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/10/28 - 01:45
آقا یا خانم f فهم و شعور شما در حد گفتن حرف بی معنی خخخخخ معلم!!!! مثل کوچه بازاری ها نوشتی
من بیسواد شما که ادعای باسواد بودن و فهم و کمالات دارید شما مثلا روشنفکر هستید چه الفاظ کوچه بازاری به کار بردید
من تا بیست سالگی ایران نبودم الان 42 سال دارم ولی در اقوام چندین معلم داریم که بیسواد ترین افراد فامیل هستن در اروپا هر شخصی جایگاه خود را دارد اینکه شما میگویید که آی معلمان فلان میکنند یا فلان حقوق را میگیرند اینگونه نیست بعد از سناتور ها مشاغل سختی همچون آتش نشانان از حقوق خوبی برخوردارند البته آنها هم محدود هستند آنجا چیزی به نام شغل ویژه یا گروه ویژه نداریم شما زمانی که میشینید دور هم یکسره فقط خیال بافی میکنید و دروغ میگویید اگر یکی از شما معلمان در آنجا کار کنید در همان روز اول اخراج میشوید ویا تحت تعقیب پلیس قرار میگیرید
واقعا یکبار پیام های خودتان را بخوانید واقعا برای یک معلم شرم آور است من بیسواد شما که مثلا معلمین
دقیقا یک سوم تمام کارمندان کار میکنید توقع ده برابر
پاسخ + 0 0 --
f 1394/10/28 - 09:51
اقای به ظاهر محترم بنده پدرم فرهنگیه و خودم ۲۰ سال سن دارم.حرفای کوچه بازاری نه اقای تحصیل کرده تگه تو،تو کوچتون اینجوری میخندی حرفی نیست این حرفای مجازی و چتی هستش اقای خارج رفته تو که nسال ایران نیستی پس حق نداری تو مسائل ایران دخالت کنی.خوشم اومد این همه کامنت اومد نتونستی جواب بدی اونوقت چسبیدی به حرف من همین حرف زدنتو مدیون پدرم و امثال پدرم هستی چیه نکنه میخوای بگی مامان بابات یادت دادن؟خیالت تخت اونا هم از معلماشون یاد گرفتن خدا لعنت کنه وزیرو که کاری میکنه هر کسی کوری بخونه واسه فرهنگیان
پاسخ + 0 0 --
f 1394/10/28 - 10:01
هروقت رفتی تو کلاس و سر و کله زدی با ۴۰ تا دانش اموز که هرکدوم نیاز مختلفی دارن و نمیخوان سر کلاس باشن یا اذیت میکنن اونوقت میفهمی معلمی یعنی چی.تو یک قشر رو نام ببر که واقعا کار میکنه من حرفای پرتتو که از سر شکم سیریه تایید میکنم.بخاطر یک فیلم جامعه ی پزشکان که حقوقشون خدا تومنه تو ایران تهدید کردند کفن تنشون میکنند و میریزن تو خیابونا فیلمو قطع کردند و این یعنی اختشاش اما پول فرهنگی بازنشسته که ۳۰ تو بدترین اب و هوا،کلاسای غیر استاندارد،مناطق صعب العبور خدمت کرده رو با دروغگویی نمیدند اما معلم اونقدر با وجدان هستش نه تهدید میکنه نه چیز دیگه اونوقت یکی مثل تو که پاشو از شهرش یک قدم اونور تر نگذاشته و دم از خارج بودن میزنه میاد به فرهنگیان خرده میگیره؟؟کار ما خانواده های فرهنگی به کجا رسیده که هر کسی دیگه میاد حرف پرت میزنه واسمون.
پاسخ + 0 0 --
f 1394/10/28 - 12:09
واسه فهم و شعورتم همین کافیه که تو سایتی که مختص درد دل معلم هاست اومدی و تز روشن فکری و حرف شکم سیری میزنی تقصیر خودتونم نیست اینقدر تو شکمتون پول مفت میریزن دیگه فکر میکنید مملکت مال شماست.(اینم بدون پشت گوشی همه خارج رفته هستن حتی یکی مثل تو).نمیدونم جریان چیه اسم خارج میاد طرف فکر میکنه روشن فکر هستش و خیلی میفهمه نه برادر طرز حرف زدنت و فکرت مشخصه چند مرده حلاجی
پاسخ + 0 0 --
رضا 1394/10/28 - 12:31
علی جان من معلمم و با مسایل و مشکلات معلمین به خوبی واقفم . برای طرز تفکر شمای به قول خودتان در خارج تحصیل کرده بسیار متاسفم. شاید دوست روان پزشک شما راست بگوید که 25 درصد مریض هایش معلم هستند چرا جنابعالی باسواد از ایشان سوال نکردید که ریشه مشکلات به وجود آمده برای این معلمان نگون بخت چیست و از کجا آمده ؟ ایا این معلمین زمانی که استخدام شدند نیز مشکل روانی داشتند؟ آیا اکثر آنها در زمان تحصیل جز بهترین دانش آموزان مدارس نبودند ؟ که امروز به خاطر مسایل مالی و ... به این روز افتاده اند؟ با آرزوی موفقیت برای شما و امیدواری به اینکه از این به بعد قدری منصفانه به مسایل بنگرید نه از روی غرض ورزی و حسادت.
پاسخ + 0 0 --
ali52 1394/10/28 - 16:16
از کوزه همان برون تراود که در اوست!!!!
جواب...........وخاموشی
جواب مرکز صدر اعظم آلمان به پزشکان و مهندسان آلمان:
چگونه میخواهید حقوق شما از تربیت کنندگان تان بیشتر باشد!!!
پاسخ + 0 0 --
مظفر 1394/10/28 - 21:15
معلمان عزیز من نمیخوام از کسی دفاع کنم ولی این بنده خدا چیزی نگفت یه نقد کرد بعضی از شما خدایی نکرده عین چاله میدونیا جواب میدید این بنده خدا میگه اکثر شما در مدارکتون معادله یا حداکثر کاردانیه این فاجعه است. الان یکی پیام میزاره من دانشجوی نخبه هستم ما که نمیگیم که همه ولی اکثرا اینجورین فوق آخرش مدرک از دانشگاه فرهنگیان گرفتید که اساتید مجربشو همه میشناسن!!!!! بحث میزان کارکردتون مردم البته دارن کم کم آشنا میشن بحث موظفی 24 ساعت معلمان به 44 ساعت کارمندان معلم عزیزمون بالا گفته کارمندان از ساعت کارشون می دزدن!! بحث دزدیدن از کار شامل همه کارمندان میشه هیچ کس زنگ خواب رو فراموش نکرده یا این جمله رو که معلم وسط درسش میگه از این به بعد هرکی خواست بیاد کلاس خصوصی یا یک سوال دیگر است که معلم در بالا گفته اضافه کارمندان اگر خوب است چرا هیچ کدام از شما حاضر به اداره رفتن نیستید 24 ساعت کار به 44 نصف 4ماه تابستان مفید 4 ماه کارمیکنید البته بالای بیست سال سابقه 20 ساعت موظفی و اکثر کمتر از 20 ساعت
پاسخ + 0 0 --
مظفر 1394/10/28 - 21:18
روشنفکریتون منو کشته موقع اعتراض و تعطیل کردن ساعت درسی دانش آموز بیگناه خودتونو با اروپا مقایسه میکنید ولی موقع بحث و تبادل نظر و آداب معاشرت عین جیبوتی و افغانستان خخخخخخخخخخخ
پاسخ + 0 0 --
امیر 1394/10/28 - 22:40
آخه بعضی از آدم ها اینقدر بی شعور هستن که حرف غیر منطقی میزنند.معلم اگه فقط دو ساعت در هفته بره توی کلاس های چهل نفره با دانش آموزان امروزی تدریس کنه.با این سیستم مزخرف آموزشی.و با توجه به ارزش بالای تعلیم و تربیت باید به اندازه یه پزشک حقوق بگیره.بعد یه آدم احمق که اصلا خارج نرفته میاد بر علیه معلم حرف میزنه.با این سیستم آموزش و پرورش که ما داریم و با این کلاسهای چهل نفره سه ماه تعطیلی کمه تعطیلات باید به ده ماه افرایش پیدا کنه و حقوق چند برابر بشه
پاسخ + 0 0 --
محسن 1394/10/29 - 12:56
واقعا واست متاسفم تا طرز فکر امثال تو وجود داره اموزش و پرورش به سامان نمیرسه اما واقعا گل گفتی اموزش و پرورش یه شغل زتانه است نه مردانه چون تدریس برای خانوم ها خیلی راحت تره تا اقایان و مزایای بیشتری هم دارند از جمله حق تاهل برای مجردهای سر پرست
پاسخ + 0 0 --
مظفر 1394/10/29 - 17:04
امیر عزیز خودت رو حتما به دکتر روانپزشک نشون بده
امیر کامنتی که تو گذاشتی حداقل به من ثابت کرد خدایی تمام حرفای علی درسته
اگر امیر با این سواد و فهم شعور بشه مدافع معلمان دخل همه معلمان اومده
.... خخخخخخخخ
پاسخ + 0 0 --
امیر 1394/10/29 - 20:21
مظفر ...سوختی حرف حق شنیدی .تو ... حرف های منو بفهمی.پس بهتره بگم جواب ابلهان خاموش...
پاسخ + 0 0 --
فردین فر 1394/10/30 - 22:23
حسود هرگز نیاسود کور شه چشمی که نتونه ببینه
پاسخ + 0 0 --
ایران 1394/11/01 - 17:42
ببین فرهنگی ما رو فردین فر جواب خاله زنکی میده سوادت در این حد
نکنه شما هم از اون فرهنگی های عزیزی هستی که مدرک معادل دارن معادل فوق دیپلم با گذروندن 100 ساعت ضمن خدمت خداقوت
پاسخ + 0 0 --
فراست 1394/11/01 - 21:26
علی اقا لطفا مشکلات دوران مدرسه وکودکی خود را فرافکنی نکن تقصیر معلم نیست که به توی بیچاره اهمیتی نمیدهند از حرفات معلوم میشه ...
پاسخ + 0 0 --
فردین فر 1394/11/01 - 21:32
لطفا کسانی که پاسخ علی کوچولو را میدهند جملات اسان استفاده کنندچون عقل ایشون قد نمیده و ناراحت میشه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/02 - 10:19
حق با شماست علي كوچولو! اگر ما معلمها ساعات زياد و مفيد كار ميكرديم، امثال شما را درست تربيت ميكرديم تا با خرد و منطق قضاوت كنند!
پاسخ + 0 0 --
فردین فر 1394/11/02 - 20:00
ایران کوچولو با تو نبودم با علی کوچولو بودم در ضمن بنده با مدرک کارشناسی ارشد فیزیک در یک گاوداری مشغول انجام خدمت مقدس سربازمعلمی هستم
پاسخ + 0 0 --
ایران 1394/11/03 - 15:14
آن لقبی که لیاقت خودت و همکاران خودت هست به فرزندان این وطن نده بنده خدا شما چقدر از نظر روانی مشکل داری بنده خدا اینها مگر چند سالشان است که شما این القاب را به آنها نسبت میدهید 14 15 دوره اول متوسطه یا ابتدایی هم باشند که چه بدتر چه جرمی را انجام داده اند هر کاری هر کاری هر کاری هم که انجام داده باشند مقصر من و شما هستیم شما باید به آنها جهت بدهید
واقعا برای کشور متاسفم که چه کسانی ادعای فرهنگی بودن دارن
البته فکر نمیکنم شما متوجه صحبت من شده باشید
من و علی و...... خیلی های دیگه در جامعه و مردم شریف متوجه عملکرد شما شدن و به این دلیله که احترامی برای شما قائل نیستن
پاسخ + 0 0 --
ایران 1394/11/03 - 15:27
فردین فر عزیز خدایی خدا شفای عاجل عنایت کنه
تاحالا از خودتون سوال کردید که چرا معلم ها در زمان جنگ و قبل جنگ به عنوان یک معتمد و بزرگ و عالم قبول داشتند ولی الان در چندین روستا و شهر معلمان را به دلایل مختلف از آنها با کتک پذیرایی میکنند و بصورت مطلق دیگر در هیچ جا احترام میگذارند و با دید ترحم به شما نگاه میکنند ترحم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/03 - 23:50
ایران کوچولو خوبه خودت میگی زمان جنگ .مردم زمان جنگ رو با خودت مقایسه میکنی.مردم زمان جنگ مثل تو حسود نبودند.همین حرف ها رو میزنی بهت میگن ایران کوچولو
پاسخ + 0 0 --
ایران 1394/11/04 - 21:43
معلم عزیز. کوچولو چیه هرچی دلت میخواد بگو اصلا فحش بده
روشنگری روشنگری
پاسخ + 0 0 --
فردین فر 1394/11/05 - 14:54
مدیر سایت محترم لطفا نظرات اشخاص غیر فرهنگی را در سایت انعکاس ندهید اشخاصی مثل ایران - علی و سایر افراد مغرض که تحمل وجود معلم و پیشرفت معلم را ندارند
پاسخ + +3 -3 --
شهسوارزاده 1394/10/27 - 19:39
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي زعفراني
با قسمت اول فرمايش شما کاملأ موافق هستم .
اولأ تبريک به فرجام رسيدن برجام که يک پيروزي بزرگ براي همه ملت ايران است .
ثانيأ دنيا بدرستي درک کرده است که سرمايه گذاري در آموزش و پرورش يک سرمايه گذاري بلند مدت و پر بازده است .
اين مطالب را در سخنان مقام معظم رهبري و ديگر مسولان جامعه نيز انعکاس يافته است .
ثالثأ اختصاص بخشي از پول هاي آزاده شده به آموزش و پرورش به پيشنهاد حضرتعالي 10 الي 12 درصد ( که قطعأ اين ميزان بر اساس کار کارشناسي و پشتوانه تحقيقاتي مطرح شده است .)
ولي با نحوه هزينه کردن اين پول بنظر حقير بايد به چند نکته مهم اشاره کرد .


نظر ادامه دارد .
پاسخ + +2 -4 --
شهسوارزاده 1394/10/27 - 19:43
ادامه نظر :

1. کشور عربستان سعودي قسمتي درآمد هاي افسانه اي فروش نفت بشکه اي 120 دلار را زير ساخت هاي اقتصادي به شکل خودشان هزينه کرده و قسمتي از آن در آمد افسانه اي را در صندوق ذخيره ارزي خودشان پس انداز نموده است .
2.امروز برجام به فرجام رسيده است و نفت کشور عزيزمان ايران به بازار هاي بين المللي بدون تحريم ها ارائه مي گردد و خود بخود قيمت ها افت مي کند . ( با توجه به کاهش مصرف ) اين کشور براي ضربه زدن به اقتصاد ايران قيمت نفت خودش را پايين تر از قيمت جهاني ارائه مي دهد تا بصورت اتوماتيک قيمت نفت ايران بازهم پايين تر بيآيد .
3. همين ماه گذشته دولت يازدهم به دليل کسري بودجه حقوق فرهنگيان فرهيخته را چند روز با تأ خير پرداخت نمود .


نظر ادامه دارد .
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1394/10/27 - 19:44
پولها بین دانه درشت ها و آغازاده ها به نسبت مساوی طوریکه به کسی ظلم نشه توزیع خواهد شد.
بقیشم میره لبنون جووووون.
پاسخ + +1 -6 --
شهسوارزاده 1394/10/27 - 19:48
ادامه نظر :

1. قابل توجه است که بودجه سالانه اين کشور 80% وابسته به درامد هاي نفتي است . در صورتيکه بودجه امسال جمهوري اسلامي ايران به ميزان 30% به درامد هاي نفتي وابسته است .
متأسفانه عربستان با تکيه به ذخيره ارزي خود که يک سرمايه استرتژيک براي دولت و ملت ها مي باشد . قادر است با 80% وابستگي بودجه اش به درآمد هاي نفتي نسبت به کشور عزيزمان جمهوري اسلامي ايران که بودجه اش 30% وابستگي نفتي دارد در اين رابطه موفق تر مانور بدهد .
5. انتقادبجايي که کارشناسان و تحليل گران اقتصادي اجتماعي به دولت هاي نهم و دهم وارد مي کنند آنستکه 760 ميليارد دلار درآمد افسانه اي نفت را ارج نه نهاد و با ورود بي رويه گوشت و ميوه و تزريق نقدينگي ( پرداخت يارانه نقدي ) هم زير ساخت هاي افتصادي را نابود کرد. و هم تورم 42% را به ارمغان آورد و هم صندوق ذخيره را خالي نمود .
6.نفت و منابع ديگر نعمت خدا دادي است که مربوط به اين نسل نمي باشد بلکه بايد عوايد فروش آن براي نسل هاي آتي هم سرمايه گذاري بشود .



نظر ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/10/27 - 22:50
افزایش حقوق معلمین در سراسر دنیا امری عادی و معمول است حالا چرا جنابعالی اینگونه از این کار براشفته شده اید معلوم نیست این افزایش چه ارتباطی به اصلاح ساختار دارد ؟ شما میفرمایید نه حقوق معلمین رو زیاد نکنید بذارید گرسنه بمونند چون ساختار درست نیست اتفاقا دلیل معیوب بودن ساختار کم بودن حقوق معلم و ووجو افراد بازنشسته ای چون شما در این سیستم با این افکار امپریالیسمی و ضد معلم است که اموزش و پرورش را به این روز انداخته
پاسخ + 0 -7 --
شهسوارزاده 1394/10/27 - 19:49
ادمه نظر :

فرهنگيان فرهيخته با صداي بلند در کنار تشکل هاي مدني و کارشناسان اقتصادي اجتماعي بر سر دولتمردان ، دولت تدبير و اميد فرياد مي کشند که يک سنت حتي يک سنت اين درآمد هاي آزاد شده را بجزء در گسترش زير ساخت هاي اقتصادي و اجتماعي جامعه بويژه براي تعالي آموزش و پرورش اين مرز و بوم هزينه نکنند ! تا مرتکب خيانت به اين نسل و نسل هاي آتي نشوند .
فرض بگيريم طبق فرموده حضرتعالي هشت هزار و چهارصد میلیارد تومان در يک سال آتي تحت عنوان حقوق به فرهنگيان فرهيخته پرداخت شود براي سال بعد و سال هاي بعد و نسل هاي بعد چه برنامه اي داريد ؟
8. به گفته برخي از کارشناسان و تشکل هاي مدني از جمله سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران ) اگر چند برابر کل بودجه کشور هم به آموزش و پرورش اختصاص داده شود تا ساختار آموزش و پرورش اصلاح نشود مشکلات اين سيستم پا برجا مي باشد .


نظر ادامه دارد .
پاسخ + 0 -8 --
شهسوارزاده 1394/10/27 - 19:51
ادامه نظر :

از سوي ديگر کار شناسان و سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران ) بحث ايجاد عزم ملي و بهره مندي از توليد ناخالص ملي را مطرح کرده اند . در اين ديدگاه بايد بخش هاي اقتصادي رشد کنند و توليد ناخالص ملي افزايش يابد تا در سايه اختصاص سهمي از توليد ناخالص داخلي ، آموزش و پرورش رشد کند و در سايه رشد آموزش و پرورش توليد ناخالص داخلي رشد يابد و قائده برد برد براي آموزش و پرورش به آموزش و پرورش و توليد ناخالص ملي شکل بگيريد .
10.امروزه بحث مسئوليت اجتماعي بخش خصوصي در دنيا و اخيرأ در ايران مطرح مي شود .


نظر ادامه دارد .
پاسخ + 0 -6 --
شهسوارزاده 1394/10/27 - 19:53
ادامه نظر :

11.بهتراست با کار کارشناسي بيشتر و دست در دست يکديگر بهمراه نهاد هاي مدني و کارشناسان اقتصادي اجتماعي عزم ملي در آموزش و پرورش را ايجاد نماييم و توجه جامعه را به مباحث مهم و مغفول مانده

اصلاح ساختار آموزش و پرورش


اقتصاد آموزش و پرورش



احياء نماييم تا پس از اصلاح ساختار آموزش و پرورش هشت هزار و چهارصد میلیارد تومان ويا بيشتر را براي فرهنگيان فرهيخته محقق نماييم .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/10/27 - 21:17
خسته نباشید دوست عزیز
پاسخ + 0 0 --
زعفرانی 1394/10/30 - 14:53
با سلام خدمت استاد گرانقدر آقای شهسوار زاده تا حد زیادی با پیشنهاد جنابعالی موافقم ولی ای کاش در صدی که عرض کردم در قالب ساخت وتوسعه و ایجاد کارخانجات و بنگاه های اقتصادی سرمایه گذاری شود وبصورت اوراق سهام فرهنگیان را در این امر سهیم سازند وبعد از سود آوری سهم سود فرهنگیان را پرداخت ویا سهم انها را افزایش دهند . در همین راستا با توجه به اصل 44 قانون اساسی میتوانند مدارس را در قالب تعاونی به بخش خصوصی به شکل سهامی به فرهنگیان واگذار کنند ودر هیات مدیره وموسسین بالای 50 درصد معلمین حضور داشته باشند البته باید این پیشنهاد با همفکری ومعاضدت شما فرهنگیان محترم پخته و کامل شود . در ضمن بزرگوار لا اقل افزایش حقوق فرهنگیان طی چندین سال متمادی آینده باید 5 الی 7 درصد نسبت به دیگر ادارات وارگانها بیشتر باشد تا شاید این فاصله فاحش در دریافتی فرهنگیان ترمیم وتصحیح گردد . با تشکر مستدام وپایدار باشید
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1394/10/27 - 20:42
جناب آقای زعفرانی متشکریم
پاسخ + +6 0 --
دیبا 1394/10/27 - 21:55
وقتی معلم از هر دری وارد ا پ میکنند باید نتیجه اش سخن علی اقا باشد با این معلمان جدید حق التدریسی از این بهتر هم تحویل جامعه میدهند خدایش اگر یک ازمون یا مصاحبه ای یا سوالی ازاین مثلا معلمان جدید بگیرند البته بدون پارتی بازی وسلیقه ،حساب دستشان می اید که چه ظلمی کرده اند وتا چه زمانی باید تاوان این معلمان بیسواد وناارکامد راپس بدهند
اگر مجلس استخدام رسمیشان را تصویب کند که دیگر فاتحه خوانده است
پاسخ + +5 0 --
ایرانی 1394/10/27 - 23:23
وقتی فرهنگ مسؤلین رده بالا نسبت به آموزش و پرورش عملا تغییر پیدا نکندو فقط شعار داده شود ,خب یک فرد بیسواد و تازه به دوران رسیده که معلومه سواد درست و حسابی هم ندارد باید کار آموزش را با دیگر شغل ها مقایسه کند.این فرد آن قدر سواد ندارد که مثلا در دانشگاهها هم یک مدرس میزان ساعات کارش با دیگر شغل ها حتی یک معلم آموزش و پرورش کمتر است و البته حقوقش به مراتب بیشتر است.خب چاره ای هم نیست باید این افراد بیسواد رو تحمل کرد. اینجا جهان سوم است
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/11/01 - 17:47
تازه به دوران رسیده و با سواد و با فرهنگ هیئت علمی دانشگاه حداقل به قول دوستمان در بالا با گذراندن دوره ضمن خدمت مدرک معادل فوق دیپلم و لیسانس نگرفته است و..... اساتید دانشگاه حداقل برای ارتقا خود حداقل در سال کار تحقیقات جزئی انجام میدهند شما حتی کتاب درسی مربوطه را مطالعه نمی کنید از کجا بگویم و....
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/10/28 - 11:07
مجلس و دولت در مجموع نه اختیار کاملی دارند ونه اراده ای که حداقل به بخش معیشت معلمان توجه کنند ...الان تحریم ها برداشته شده و مبالغی هم ازاد شده است ببینیم دولت و مجلس برای رفع تبعیض و معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته چه کاری انجام می دهند ؟ هیچ کاری نخواهند کرد ....خواهید دید
پاسخ + +2 0 --
رضا 1394/10/28 - 13:46
علی جان من معلمم و با مسایل و مشکلات معلمین به خوبی واقفم . برای طرز تفکر شمای به قول خودتان در خارج تحصیل کرده بسیار متاسفم. شاید دوست روان پزشک شما راست بگوید که 25 درصد مریض هایش معلم هستند چرا جنابعالی باسواد از ایشان سوال نکردید که ریشه مشکلات به وجود آمده برای این معلمان نگون بخت چیست و از کجا آمده ؟ ایا این معلمین زمانی که استخدام شدند نیز مشکل روانی داشتند؟ آیا اکثر آنها در زمان تحصیل جز بهترین دانش آموزان مدارس نبودند ؟ که امروز به خاطر مسایل مالی و ... به این روز افتاده اند؟ با آرزوی موفقیت برای شما و امیدواری به اینکه از این به بعد قدری منصفانه به مسایل بنگرید نه از روی غرض ورزی و حسادت.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/10/29 - 17:24
با سلام خدمت شما معلم عزیز و فرهیخته از فهم و کمالات شما که در پیامتتون مستتر بود لذت بردم رضا عزیز در پیامم گفتم علت بیکاری بیش از اندازه است از هر نظر بیکاری بیش از اندازه برای مردان مانند سم میماند چرا این بیماری در خانم ها کمتر است آن به دلیل این است که آنها با کار در خانه ای بیکاری را پر میکنند
رضا عزیز این توهین نیست این یه واقعیت است که برخی از همکاران بی فرهنگ شما با توهین پاسخ دادن آخر مگر اینها نام فرهنگی را یدک نمیکشند به همین تعارضات است که مردم با شما همراهی نمیکنند. درود بر شما آقا رضای عزیز
پاسخ + 0 0 --
امیر 1394/10/29 - 21:31
دلیل روانی شدن بیکاری معلم ها نیست .دلیل اصلی استرس و فشار کاری زیاد هست.معلم هم آدمه از فولاد که نیست در مقابل تمام استرس ها و فشارهای کاری مقاومت کنه آخرش کارش به بیمارستان میکشه.بعد باید هر چی حقوق گرفته از اول تا آخر بده خرج بیمارستان.این یعنی بیگاری کشیدن .یعنی کار بدون دست مزد
پاسخ + +3 0 --
يك معلم 1394/10/28 - 23:53
هم كدام به نوعي درست مي گوييد. اما علت بيشتر مشكلاتي كه در اپ وجود دارد نه معلم بلكه سيستم معيوب آن است كه معلمين و دانش آموزان هم قربانيان آن هستند. بجاي بحث و جدل كاش مشكلي را حل كي كرديد يا حداق همدردي مي كرديد.
خواهرزاده اي دارم كه تا زماني كه دانشجوي ارشد بود هميشه سر به سر من ميگذاشت و حرفهايي شبيه به اين دوستان ميزد اما در همان دوره ارشد بر حسب اتفاق فقط يك ترم و فقط ١٢ ساعت در يك دبيرستان تدريس گرفت واين باعث شد تا با بدبختي هاي معلم از نزديك آشنا شود و تا به امروز كه شغل بسيار سختي هم در پيش گرفته معلم را مسخره نكرده است خوشبختانه!!!!
پاسخ + +1 0 --
f 1394/10/29 - 14:52
کدوم شما حتی یک متن کوچک برای ظلمی که تو حقتون تو پرداخت پاداشتون شده تو اینهمه نرم افزار اجتماعی نوشتین؟اینهمه کانال،گروه،چت روم و...نکنه می ترسید از شماره هاتون؟حاضرید این ظلمو تحمل کنید فقط بخاطر ترس؟بقیه ارگان ها که واسه همه چی اعتراض کردند یا کمپین و هزار چیز دیگه راه افتاد طوریشون شد؟یکی غیرت کنه گروه بزنه یا کانالو هزار چیز دیگه حتی بخواید خودم میزنم اگه شماره بفرستید.اینجا فقط متن هامونو خودمون که ظلم در حقمون شده میخونیم اینم بذاریم لب کوزه چون خودمون میفهمیم چی کشیدیم و میکشیم اگه کسی گروه یا کانال و هرچی زده بگه شمارمو همینجا بفرستم براش ترس فایده نداره دیگه
پاسخ + +1 0 --
افسان 1394/11/02 - 00:37
بااین وزیر خواب الود استوایی فکرنکنم چیزی به اموزش و پرورش برسه بعد چرت زدن بلند میشه میگه مگه چی دادن که ماخرج کنیم
پاسخ + +2 0 --
یاوری 1394/11/02 - 00:58
همکاران عزیز لطفا به حر ف های امثال ع جواب ندهید .تا فکر کند جزو....به حساب آورده ایم. ظاهر ما امثال ع ها را می سوزاند وباطن ما خود مان را. راه کار شغل دوم است وبس اگر امکانش است. چاره ی دیگری نیست. مگر...... اعصاب خودتانرا خرد نکنید .پایدارباشید.
پاسخ + 0 0 --
عباس 1394/11/03 - 16:35
فرهنگی عزیز میگی شغل دوم میخواستم ببینم از شما فرهنگی های عزیز چه کار دومی بر میاد آها یادم اومد درب بنگاه وایسید معامله دو طرف که جوش خورد از روی ترحم یه انعامی هم به شما بدن شاگرد بنگاه 90 درصد شاگردای بنگاه ها آموزش و پرورشی هستن
چرا مسافر کشی هم خوبه دیگه چیز دیگه ای که تو در توانت باشه سراغ ندارم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/03 - 23:37
حرف حق جواب نداره.شغل دوم کجا بود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/03 - 21:26
عباس... لطفا مشاغلی که خودت تجربه کردی به دیگران پیشنهاد نکن

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور