صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« وضعیت و موقعیت انسانِ پلتفرمی به جایی رسیده که انسان جدید حتی حوصله خواندن رمان و داستان و اساسا ادبیات را هم ندارد! »

انسانِ پلتفرمی در عصر ارتباطات و گدایی مدرن ؟!

ابوذر شریعتی

تعریف انسانِ پلتفرمی در عصر ارتباطات و گدایی مدرن در صدای معلم  از من می‌شنوید آرام آرام و بدون عجله بخوانید.

در روند مطالعه و خواندن سر سوزنی عجله به خرج ندهید چراکه این عجله موجبات نابودی جان سخن را فراهم می‌کند و باعث از بین اصل مطلب و صدای متن می‌شود.

شوربختانه در دنیای امروز، انسان جدید هر چیز و هر پدیده و شی و عین و حتی ارزشی را با سرعت می‌سنجد! این میزان و ملاکی که انسان جدید برای سنجش چیزها و امور برگزیده است به تقلید از تبلیغات رسانه‌ها و ماشین پروپاگاندای پلتفرم‌ها است.

اگر دقت کرده باشید مدام در رسانه‌ها از تندتند خواندن و تندتند نوشتن و تندتند تولید کردن و تندتند مصرف کردن و... سخن گفته می‌شود.

سرعت بخشیدن به امور و تندتند دیدن و با عجله خواندن (تند‌خوانی) و با سرعت هرچه بیشتر کار کردن و تولید کردن و صحبت کردن و نوشتن و ... خود، به تنهایی یک ارزش شده است و همه چیز هم با همین ملاک و معیار یعنی تندتند و با سرعت و شتاب انجام دادن سنجیده و ارزش‌گذاری می‌شود!

وضعیت و موقعیت انسانِ پلتفرمی به جایی رسیده که انسان جدید حتی حوصله خواندن رمان و داستان و اساسا ادبیات را هم ندارد!

تعریف انسانِ پلتفرمی در عصر ارتباطات و گدایی مدرن در صدای معلم

چه می‌گویم رمان چیست! حتی حوصله‌ی سینما و تئاتر و هنر را هم ندارد. او فقط و فقط می‌تواند کلیپ‌های ۵ الی ۳۰ ثانیه‌ای را تماشا کند! به همین جهت است که شومن‌های موفقیت، در سمینارهای خود کلیشه‌ی تکراریِ « قلاب پنج‌ثانیه‌ای موثر برای کلیپ‌هایت بساز » را تکرار می‌کنند!

مقصودشان این است که اگر توانستید در عرض ۵ ثانیه مخاطب را سرگرم کنید که موفق می‌شوید و به شهرت و ثروت می‌رسید اما اگر بنا به هر دلیلی نخواستید یا نتوانستید دیگر هیچ جای و جایگاه و شانی نخواهید داشت و این یعنی شکست!

دقت کردید چه شد؟ همه چیز برگشت به سرعت! آن هم سرعتی در ساحت سرگرمی و ابتذال!

هرچه‌قدر که بتوانید بیشتر و بهتر در عرض ۵ الی ۳۰ ثانیه مخاطب را سرگرم کنید و طوری عمل کنید که وادار به واکنش شود و در برابر کلیپ‌های چندثانیه‌ای، کامنتی بگذارد ولو شده فحش و ناسزا و ... شما برنده و پیروز شده‌اید و نه کسی که ناسزا می‌گوید چراکه اگر دقت کرده باشید فحش و ناسزای ناسزا دهنده هم به نفع و سود شما تمام خواهد شد! و نهایتا با همین ناسزاها شما دیده خواهید شد و صاحب شبکه و فالوور و مرید می‌شوید!

تعریف انسانِ پلتفرمی در عصر ارتباطات و گدایی مدرن در صدای معلم

و وقتی صاحب شبکه شدید صاحب بازدید می‌شوید و این بازدید برای شما سفارش تبلیغ را به همراه خواهد داشت و بدین‌ ترتیب هم ثروت را خواهید داشت هم شهرت را و هم لذت را!

این مسیر و طریقی‌ست که برای انسان امروز (انسان پلتفرمی) طراحی و تبعیه شده است و انسان جدید هم گله‌خصلتانه در تمنای به دست آوردن آن به سمتش حرکت می‌کند!

اصلا به همین دلیل و به خاطر تحمیل همین راه سعادت کذایی و دروغین است که افراد در شبکه‌های اجتماعی، متوسل به گدایی مدرن می‌شوند.

گدایی مدرن یعنی گدایی لایک و کامنت و ... به قیمت ابتذال و ترویج اراجیف و خرافه و ... به جان خریدن فحش و ناسزا و درگیری و لجن‌مالی و به لجن کشیدن همه چیز حتی ارزش و کرامت انسانی!

( کانال تاریخ فلسفه از صفر )


تعریف انسانِ پلتفرمی در عصر ارتباطات و گدایی مدرن در صدای معلم

چهارشنبه, 25 مهر 1403 21:13 خوانده شده: 62 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور