صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« بهترین راه حل برای مقابله با اخبار جعلی، ترویج یک سیستم خبری سالم، شفاف و آزاد است که سواد رسانه‌ای را بالا ببرد »

اعتراض فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران قبرس (UCJ-ESK) به لایحه‌ای برای محدود کردن آزادی رسانه‌ها در قبرس

گروه رسانه/

اعتراض فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران قبرس (UCJ-ESK) به لایحه‌ای برای محدود کردن آزادی رسانه‌ ها در قبرس در صدای معلم

کمیته حقوقی پارلمان قبرس در حال پیشنهاد اصلاحیه‌ای به قانون کیفری است که مجازات‌های سنگین زندان را برای انتشار «اخبار جعلی» یا نوشتن نظرات «توهین‌آمیز» و انتشار تصاویر خاص در نظر گرفته است.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران قبرس (UCJ-ESK) به شدت این اصلاحیه و اثر مخرب آن بر آزادی رسانه‌ها در قبرس را محکوم کردند.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران اعلام کردند که بهترین راه حل برای مقابله با اخبار جعلی، ترویج یک سیستم خبری سالم، شفاف و آزاد است که سواد رسانه‌ای را بالا ببرد.

در بیانیه این فدراسیون‌ها آمده: «هر جایی که چنین قوانین سرکوب گری اجرا شده است، بی‌اثر بوده و هدف آن ترساندن روزنامه‌نگاران یا تشویق آنها به خودسانسوری بوده‌ است. ما از قانون‌گذاران قبرس می‌خواهیم که با در نظر گرفتن استانداردهای قانونی اروپایی و توصیه‌های اتحادیه اروپا، این لایحه را که نقشی مخرب برای آزادی بیان و رسانه دارد را تصویب نکنند.»

این دومین بار در سال جاری است که برخی از اعضای پارلمان سعی در تصویب چنین اصلاحیه‌ای دارند.

( شارا - شبکه اطلاع رسانی عمومی )


اعتراض فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران قبرس (UCJ-ESK) به لایحه‌ای برای محدود کردن آزادی رسانه‌ ها در قبرس در صدای معلم

شنبه, 06 مرداد 1403 16:18 خوانده شده: 287 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور