صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

کارشناس آموزشی از گروه پارلمانی سوسیال دموکرات : مدرسه و پوشاندن صورت با یکدیگر همخوانی ندارند

پارلمان هامبورگ استفاده از روبنده در مدارس را ممنوع کرد

گروه رسانه/

گزارش ممنوعیت استفاده از روبنده و حجاب در مدارس هامبورگ آلمان در صدای معلم

استفاده از روبنده در مدارس هامبورگ از این پس رسما ممنوع خواهد شد. طرح این ممنوعیت از سوی فراکسیون‌ حزب سبزها و سوسیال دمکرات‌ها (احزاب دولت ائتلافی) به پارلمان هامبورگ ارائه شد. این پیشنهاد روز چهارشنبه ۱۵ مه (۲۶ اردیبهشت) با اکثریت آراء، از جمله با رای مثبت نمایندگان احزاب دموکرات مسیحی و آلترناتیو برای آلمان به تصویب رسید. فراکسیون چپ‌ها به آن رای منفی داد.

نیلز هانسن، کارشناس آموزشی از گروه پارلمانی سوسیال دموکرات در توضیح ضرورت این قانون، ضمن تاکید بر این که « مدرسه و پوشاندن صورت با یکدیگر همخوانی ندارند» و باید « امکان خواندن چهره طرف مقابل برای برقراری ارتباط » وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد که عدم استفاده ازروبنده پیش از این قانون نیز در مدارس هامبورگ رایج بود، اما "مدارس نیاز به ضمانت قانونی دارند ».

ضرورت چنین تغییری در قانون به این دلیل است که در سال ۲۰۲۰ دادگاه هامبورگ در رابطه پوشش یک دانش آموز مسلمان ۱۶ ساله حکم داد که مدرسه نمی‌تواند مانع از پوشیدن روبنده شود زیرا هیچ مبنای قانونی برای این کار وجود ندارد.

گزارش ممنوعیت استفاده از روبنده و حجاب در مدارس هامبورگ آلمان در صدای معلم

ضرورت ممنوعیت قانونی علیرغم موارد کم

در حال حاضر تنها حدود ۱۰ مورد در شهر هامبورگ شناسایی شده است که در آن دختران با روبنده در کلاس درس شرکت کرده‌اند. هانسن می‌گوید اگرچه این‌ها موارد کمی هستنند، اما نیاز به قانونی برای ممنوعیت روبنده را منتفی نمی‌کنند. استفاده از روسری و ماسک‌های محافظ در مقابل عفونت همچنان بدون مانع است.

پوشش حجاب در مدارس آلمان همواره بحث برانگیز بوده است. از آنجا که ایالت‌ها هرکدام خود مسئول مقررات آموزشی هستند، با این مسئله نیز به شکل یکسان برخورد نمی‌شود. به عنوان مثال در ایالت‌های بایرن و نیدرزاکسن از سال ۲۰۱۷ پوشش صورت ممنوع شده است.

گزارش ممنوعیت استفاده از روبنده و حجاب در مدارس هامبورگ آلمان در صدای معلم

تصمیم دادگاه عالی اداری هامبورگ در سال ۲۰۲۰ بحث درباره نبود مبنای قانونی برای ممنوعیت روبنده، موضوع حجاب را همان زمان در چندین ایالت دیگر آلمان نیز دامن زد.

ایالت‌های بادن-وورتمبرگ و شلسویگ-هولشتاین در آن سال قوانین سخت گیرانه‌تری را در مدارس به اجرا گذاشتند. ایالت راین‌لند-فالتس نیز قانون مدارس خود را اصلاح کرد تا به گفته وزارت آموزش این ایالت « از نظر قانونی ممنوعیت پوشاندن صورت را تضمین کند » .

برخی ایالت‌های آلمان مانند نوردراین-وستفالن و برمن در گذشته استدلال کرده‌اند که نمی‌خواهند تک مورد در این زمینه را بزرگ نمایی کنند. به گفته آنها حجاب کامل در مدارس مطلوب نیست، اما دلیلی برای تشدید قوانین مدارس وجود ندارد.

( دویچه وله )


گزارش ممنوعیت استفاده از روبنده و حجاب در مدارس هامبورگ آلمان در صدای معلم

شنبه, 29 ارديبهشت 1403 14:59 خوانده شده: 268 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1403/02/30 - 12:21
این روبنده هاناخواسته آدم رویادداعش میندازه.امان ازدست این افکارخشونت باروضدانسانی که این گروههای افراطی تبلیغ می کنن.
پاسخ + +2 0 --
مردانی 1403/02/31 - 23:23
درود
مذهب باید وارد خانه ها و مساجد شود
چون یک مقوله ایمانی و اعتقادی است نه علمی و آموزشی
همچنین باید در انتخاب اعتقاد و مذهب و ایمان به یک انسان فرصت داد
خیلی مسخره است که یک بچه که خوب و بد و بسیاری از مسائل را تمیز نمی دهد به اجبار باید مسلمان یا مسیحی شود
این اجبار مذهبی به خصوص در دنیای اطلاعات کنونی نه تنها جواب نمی دهد بلکه نتیجه عکس دارد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/03/08 - 14:34
ازروزی که امثال سیدقطب، فضل الله نوری ،مدرس،کاشانی ،اخوان المسلمین، داعش، حماس، القاعده ،طالبان و...خودراداعیه داردفاع ازمذهب ودین اسلام قلمدادنمودندخاورمیانه ودنیادچاریک بدعت خطرناک گردید.این افرادوگروههاصرفابه سبب تجارت ودکانشان است که به ظاهرخودراحامی مذهب شیعی یاسنی می پندارندوگرنه اینهاکجاواعتقادبه دین ومذهب کجا.خروجی عملکرداینهادرصدسال اخیرچیزی جزتندروی درمذهب ودین،خشونت،قتل وغارت وبروزفجایع دردناک درممالک باصطلاح اسلامی نبوده است.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور