صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی

اجرای دستورالعمل "جذب دانشجو معلمان و شرایط و ضوابط استخدامی از نظر پزشکی و سلامت جسمی، روحی و روانی" می‌تواند آغازی بر استخدام معلم با معیارهای حرفه‌ای باشد ؛ منتقداین دستورالعمل در مورد تشخیص مصادیق تبعیض در استخدام معلمان دچار اشتباه شده اند

"شرایط احراز شغل" در همه مشاغل وجود دارد. حتی اعمال شرایطی مانند داشتن "مدرک تحصیلی لیسانس"، "شرط سنی" و "گذراندن دوره خاص تربیت معلم"، عده زیادی را از معلم شدن باز می‌دارد، با این‌حال معمولا کسی اِعمال این شرایط را تبعیض آمیز نمی‌داند/ بین نیازهای شغل و ویژگی‌های شاغل باید تناسب وجود داشته باشد. در همه جای دنیا از مشاغل ساده تا مشاغل پیچیده این اصل رعایت می‌شود/ "چرا اهالی رسانه به داشتن دندان خراب یک خلبان که مانع استخدام وی می‌شود حساسیت نشان نمی‌دهند،اما برای شرایط و ضوابطی که قرار است در افرادی که تربیت نسل‌های آتی این کشور را برعهده بگیرد، واکنش نشان می‌دهند/ معلمی هم از آن مشاغلی است که ظاهر فرد اهمیت دارد. آن را همه کسانی که دانش آموز بوده‌اند یا فرزند دانش آموز دارند می‌دانند/ خصوصیات فیزیکی معلم مانند یک مجری تلویزیون و گوینده خبر و هنرپیشه تئاتر و سینما در معرض قضاوت است، نه از سوی مدیران، بلکه از سوی کودکانی که احساس و عواطف آنها از منطق و استدلالشان قوی‌تر است. البته در این خصوص نباید مبالغه کرد/ کودکان مخصوصا در دوره پیش دبستانی و دبستان به ظاهر معلم و برخوردهای او اهمیت می‌دهند و باید به این جنبه احساسی دانش آموزان حتی الامکان اهمیت داد/ منتقدانِ دستورالعمل پزشکی و سلامت جسمی معلمان، در مورد تشخیص مصادیق تبعیض در استخدام معلمان دچار اشتباه شده‌اند/ همه آدم‌ها صلاحیت معلم شدن را ندارند/ حتی باید تلاش کنیم که صلاحیت تخصصی معلمان در طول سال‌های خدمت هم مورد سنجش قرار گیرد. همه اذعان دارند که کلید اصلاح وضعیت آموزش و پرورش، اصلاحات در نیروی انسانی این وزارتخانه در جهت افزایش کارآمدی است/ انتقادها اگر جهت درستی نداشته باشند باعث می‌‍شوند مسئولان، مرعوب و فلج شده و به ادامه وضع موجود رضایت دهند

دستورالعمل جذب دانشجو معلمان و شرایط و ضوابط استخدامی از نظر پزشکی و سلامت جسمی، روحی و روانی و معلم حرفه ای

انتشار دستورالعمل "جذب دانشجو معلمان و شرایط و ضوابط استخدامی از نظر پزشکی و سلامت جسمی، روحی و روانی" توسط خبرگزاری فارس، در فضای مجازی و رسانه‌ها ، موجی منفی علیه آموزش و پرورش ایجاد کرد. پرسش‌هایی مطرح شد. چرا افراد دارای برخی ناتوانی‌های جسمی در آموزش و پرورش استخدام نمی‌شوند؟ چرا افراد دارای "لهجه غلیظ " از استخدام در این وزارتخانه منع شده‌اند؟

انتقادها تا جایی بالا گرفت که شهیندخت مولاوردی، دستیار رییس‌جمهور ایران در امور شهروندی، این ضوابط را "تبعیض آمیز" دانست و وعده پیگیری و اعلام نتیجه را داد.

اگر معلمی را یک شغل تخصصی بدانیم باید این را هم قبول کنیم که مثل مشاغل تخصصی دیگر، برای معلم شدن، شرایط و ضوابطی متناسب با ویژگی‌های این حرفه لازم است. بدیهی است که همه آدم‌ها در همه جای دنیا با شرایط جسمانی و روحی و روانی و تحصیلات و علایق متفاوت، نمی‌توانند معلم شوند. "شرایط احراز شغل" در همه مشاغل وجود دارد. حتی اعمال شرایطی مانند داشتن "مدرک تحصیلی لیسانس"، "شرط سنی" و "گذراندن دوره خاص تربیت معلم"، عده زیادی را از معلم شدن باز می‌دارد، با این‌حال معمولا کسی اِعمال این شرایط را تبعیض آمیز نمی‌داند.

کاربری در تلگرام به طعنه نوشت که اگر شخصی مشابه "اِستیوِن هاوکینگ" دانشمند کیهان‌شناس بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج که دچار فلج کامل ماهیچه‌ای است و حتی توانایی سخن گفتن را نیز ندارد، برای استخدام به آموزش و پرورش ایران مراجعه کند او را با این بخش‌نامه رد می‌کنند. در پاسخ باید گفت معلوم است که "هاوکینگ" انسان بسیار ارزشمندی است و ناتوانی جسمی او چیزی از ارزش‌های علمی و انسانی او کم نمی‌کند، اما هاوکینگ مناسب معلمی در مدرسه نیست.

برای استخدام پلیس، خلبان، مهماندار، آتش نشان، بین نیازهای شغل و ویژگی‌های شاغل باید تناسب وجود داشته باشد. در همه جای دنیا از مشاغل ساده تا مشاغل پیچیده این اصل رعایت می‌شود.

جایی با بخش‌نامه و جای دیگر بدون بخش‌‍نامه و روش‌های ظریف‌تر و پوشیده‌تر . رئیس اداره برنامه ریزی سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید : "چرا اهالی رسانه به داشتن دندان خراب یک خلبان که مانع استخدام وی می‌شود حساسیت نشان نمی‌دهند،اما برای شرایط و ضوابطی که قرار است در افرادی که تربیت نسل‌های آتی این کشور را برعهده بگیرد، واکنش نشان می‌دهند؟"

فرض کنیم مدیر یک فرودگاه برای جابه جایی بار مسافران (چمدان‌های ۲۵ کیلویی ) می‌خواهد چند نفر را استخدام کند. در این استخدام به کدام ویژگی‌های جسمی داوطلب توجه می‌کند؟ قطعا چهره فرد مهم نیست اما وزن او و عضلات بازوی او از اهمیت زیادی برخوردار است. برعکس اگر یک شبکه تلویزیونی، یک مجری یا گوینده خبر را استخدام کند ترکیب چهره و تناسب اندام او مهم‌تر از زور بازوی او است. آیا در انتخاب یک بازیگر تاتر یا سینما به ویژگی‌های فیزیکی آنها توجه نمی‌شود ؟ معلمی هم از آن مشاغلی است که ظاهر فرد اهمیت دارد. آن را همه کسانی که دانش آموز بوده‌اند یا فرزند دانش آموز دارند می‌دانند.

دستورالعمل جذب دانشجو معلمان و شرایط و ضوابط استخدامی از نظر پزشکی و سلامت جسمی، روحی و روانی و معلم حرفه ای

خصوصیات فیزیکی معلم مانند یک مجری تلویزیون و گوینده خبر و هنرپیشه تئاتر و سینما در معرض قضاوت است، نه از سوی مدیران، بلکه از سوی کودکانی که احساس و عواطف آنها از منطق و استدلالشان قوی‌تر است. البته در این خصوص نباید مبالغه کرد و مثلا برای قد و رنگ پوست و برخی معلولیت‌های غیر مرتبط با وظایف سختگیری کرد. اما ناتوانایی‌هایی مانند کم‌شنوایی ، کم‌بینایی ، نداشتن دندان کافی برای بیان صحیح آواها، اعتیاد، صرع، آلزایمر ، فقدان انگشتان هردو دست، بیماری‌های عفونی، بی‌اختیاری مدفوع و ادرار و بسیاری از موارد دیگر که در فهرست آمده است، شخص را در انجام وظایف معلمی ناتوان می‌کند. کودکان مخصوصا در دوره پیش دبستانی و دبستان به ظاهر معلم و برخوردهای او اهمیت می‌دهند و باید به این جنبه احساسی دانش آموزان حتی الامکان اهمیت داد.

همه ما از دوره دبستان و پیش دبستان خاطراتی در ذهن داریم که ربطی به علم و دانش و نصیحت‌های معلم ندارد و خاطرات ما اغلب دارای بار عاطفی و احساسی مثبت و منفی است. وقتی می ‌گوییم یک داوطلب که دارای معلولیت‌های معینی است نباید معلم شود، نفی حقوق معلولان نیست. اتفاقا در آموزش و پرورش طرح ادغام کودکان دارای ناتوانی جسمی و ذهنی در مدارس عادی مطرح است و باید از این طرح دفاع کرد. افراد دارای ناتوانایی‌های جسمی قبلا در آموزش و پرورش به کار گرفته شده‌اند و بعد از این هم استخدام می‌شوند. یک فرد نابینا می‌تواند برای یک شغل فنی در آموزش و پرورش استخدام شود. اما یک فرد بینا که دچار کوررنگی است و یا فردی که دچار اختلال گفتاری است نمی‌تواند و نباید معلم کلاس دوره ابتدایی شود.

در فهرست منتشر شده‌ی بیماری‌ها و عوارض پزشکی، عناوین بیماری‌ها کاملا تخصصی است و دفاع یا رد تک تک آنها بر اساس تاثیر گذاری بر وظایف معلمی، نیاز به اطلاعات پزشکی دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت که هر معلولیتی که روی انجام وظایف معلمی درکلاس درس تاثیر منفی و بازدارنده داشته باشد باید مانع استخدام داوطلب به عنوان معلم شود. تشخیص این امر را به عهده کارشناسان آموزشی و روانشناسان کودک بگذاریم و به آنها اعتماد کنیم . البته در آموزش و پرورش مشاغل اداری هم داریم که مشمول این محدودیت‌ها نیستند.

نکته دیگری که در این فهرست احتمالا مورد توجه بوده است بیماری‌هایی است که نیاز به درمان طولانی و هزینه زیاد درمانی دارند. اگر معلمی در طول سال تحصیلی، مراجعات مکرر پزشکی و بستری داشته باشد، آموزش دانش آموزان مختل می‌شود و اگر آموزش و پرورش چنین معلمی را از گردونه آموزشی خارج کند، هزینه زیادی به آموزش و پرورش تحمیل می‌شود. آموزش و پرورش با خودداری از استخدام داوطلبان دارای بیماری‌های سخت و پر هزینه احتمالا از همان اول جلوی ضررهای احتمالی را می‌گیرد. البته وزارت بهداشت و درمان موظف است با گسترش و تقویت بیمه‌های عمومی همه بیماران را پوشش دهد. ضمنا مراجعه به کمیسیون پزشکی، و دریافت تأییدیه پزشکی مطابق ماده ٩٠ قانون تأمین اجتماعی برای همه کارکنان دولت در بدو استخدام ضروری و پیش نیاز استخدام در همه دستگاه‌های دولتی و حتی مراکز غیردولتی است.

دستورالعمل جذب دانشجو معلمان و شرایط و ضوابط استخدامی از نظر پزشکی و سلامت جسمی، روحی و روانی و معلم حرفه ای  نکته مهمی که در دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش وجود دارد ممانعت از استخدام بیماران اعصاب و روان و توجه به سلامت روانی ورودی‌های جدید آموزش و پرورش است. مشکلاتی مانند آزار جنسی دانش آموزان توسط تعداد کمی از معلمان و یا تنبیه بدنی دانش آموزان و رفتارهای هیستریک معدودی از معلمان در ارتباط با دانش آموزان نتیجه بی‌توجهی به تست‌های روانیِ ورودی‌های آموزش و پرورش بوده است. اجرای این دستورالعمل می‌تواند آغازی بر استخدام معلم با معیارهای حرفه‌ای باشد. معیارهایی مانند سواد، آشنایی با اصول تعلیم و تربیت و علاقه به شغل معلمی و سلامت روانی و غیره. کسانی که مغایرت این دستورالعمل با حقوق افراد دارای ناتوانی‌های جسمی را برجسته می‌کنند، صورت مساله را دقیق ترسیم نمی‌کنند.این دستورالعمل علیه افراد دارای ناتوانی جسمی نیست، بلکه بر اساس ویژگی‌های حرفه‌ای افرادی که باید شغل معلمی را انتخاب کنند نوشته شده است. اگر بگوییم شخصی برای انجام کار معینی مناسب نیست دلیل بر ضدیت و خصومت با او نیست.

نکته‌ای که در رسانه‌ها خیلی روی آن تاکید شد مساله "داشتن لهجه غلیظ " به عنوان مانعی بر سر راه استخدام بود. اما ظاهرا همه در حد تیتر رسانه‌ای به آن توجه کردند. ربط دادن "لهجه غلیظ" به مسایل قومی در ایران کاملا بی‌ربط بود. یک موضوع تخصصی را نباید در کادر سیاسی قرار داد . در متنی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است می‌خوانیم : "اختلالات تکلم و لکنت زبان در صورتی که علت روانی یا نورولوژیک داشته باشد (عدم استخدام برای حرفه معلمی ولی در امور اداری بلامانع است) و لهجه غلیظ و غیر قابل تغییری که مانع تلفظ برخی حروف فارسی مثل چ، گ، ژ، ق و ... می‌شود، برای دوره ابتدایی و دروس ادبیات فارسی ممنوع و در دوره راهنمایی و دبیرستان صرفا دروس اختصاصی مثل ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و ... و یا در امور اداری و دفتری بلامانع است" در دستورالعمل گفته نشده که افراد دارای "لهجه غلیظ" استخدام نشوند. در دوره دبستان ، یادگیری خواندن و نوشتن کلمات بر اساس "آوا شناسی" است. کودک آواها را می‌شنود و معادل نوشتاری آنها را می‌نویسد. به همین دلیل بیان آواها از دهان معلم با اهمیت است.

دستورالعمل جذب دانشجو معلمان و شرایط و ضوابط استخدامی از نظر پزشکی و سلامت جسمی، روحی و روانی و معلم حرفه ای

منتقدانِ دستورالعمل پزشکی و سلامت جسمی معلمان، در مورد تشخیص مصادیق تبعیض در استخدام معلمان دچار اشتباه شده‌اند. تبعیض در جاهای دیگری است که در این نوشته مجال پرداختن به آنها نیست. بدیهی است که همه آدم‌ها صلاحیت معلم شدن را ندارند. افرادی ممکن است در مشاغل دیگر بدرخشند اما برای شغل معلمی مناسب نباشند.

بخشی از صلاحیت داوطلبان معلمی قطعا به سلامتی و توانایی‌های فیزیکی آنها برمی‌گردد. شغل معلمی هم مثل همه مشاغل پارامترهای تخصصی خودش را دارد. حتی باید تلاش کنیم که صلاحیت تخصصی معلمان در طول سال‌های خدمت هم مورد سنجش قرار گیرد. همه اذعان دارند که کلید اصلاح وضعیت آموزش و پرورش، اصلاحات در نیروی انسانی این وزارتخانه در جهت افزایش کارآمدی است.

منتقدان باید در طی این مسیر درست به آموزش و پرورش کمک کنند. انتقادها اگر جهت درستی نداشته باشند باعث می‌‍شوند مسئولان، مرعوب و فلج شده و به ادامه وضع موجود رضایت دهند.

  • استیون هاوکینگ هفتاد ساله شد
  • محدودیت‌های زنان از شیوه‌نامه آموزش و پرورش 'حذف شده است'
  • ممنوعیت استخدام معلمان 'نابارور' یا دارای 'لهجه غلیظ' در ایران

bbc

یکشنبه, 05 شهریور 1396 08:30 خوانده شده: 2099 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 -7 --
ناشناس 1396/06/05 - 09:43
اصلاً این معاینات پزشکی واقعاً یه چیز بی خود و غیر استاندارد پزشک از دانشجو معلم ها می پرسید آیا ناراحتی اعصاب دارید؟آیا مریضی خاصی دارید؟ همه می گفتند نداریم .آخه این چه نوع جذب معلم هست.وقتی بیای دانشگاه می بینی چه کسانی رو جذب کردند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/06 - 12:38
من هم متوجه نشدم لیست اینهمه بیماری های عجیب و غریب را برای چی در این دستورالعمل آورده اند ؟ اصلا اینا را چه جوری تهیه کرده اند؟ همه اینها را می شد در یک عبارت خلاصه کرد : "داوطلب نباید بیماری یا معلولیتی داشته باشد که مانع انجام وظایف معلمی او بشود." تازه اگر انگونه که شما گفته ای معاینات پزشکی بر اساس خود اظهاری باشه که معلوم میشه هیاهو بر سر هیچ است. ضمنا ناشی گری کردند که نوشتند لهجه غلیظ . اصلا غلظت لهجه را با چه متری اندازه می گیرند همون اختلالات تکلمی هم علمی تر بود و هم حساسیت ایجاد نمی کرد.
پاسخ + 0 0 --
مطلع 1396/06/06 - 14:06
پروژه یکساله بطحایی برای وزیر ماندن

رتبه بندی شاید سال بعد خرید زمان
پاسخ + +11 -1 --
بازنشسته 1396/06/05 - 10:28
در این دستورالعمل هم وخود آقای عبداللهی هم به حق فرزندان فرهنگیان همچون سایر ادارات و وزارتخانه ها اشاره ای نکردند و همچنان مورد ظلم و بی عدالتی قرار گرفته اند . و ما مورد داریم در سایر ادارات هنوز پدر بازنشسته نشده یکی از فرزندانش را بغل پدر قرار دادند یا داریم موردی بعد از بازنشستگی ۲ نفر از فرزندانش استخدام شده اند ، ولی برای فرهنگیان در نظام عدل باید ظلم باشد .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/06 - 12:39
دوست عزیز چه ربطی داره فرمایش شما به موضوع ؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/06 - 17:42
از نظر معلمان ربط دارد
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1396/06/08 - 11:12
آقای عبدالهی ضمن سلام وآرزوی توفیق :
ربط استدام فرزندان فرهنگیان به موضوع مطرح شده اینیت که مسولان آگاه شوند که این حق را مانند سایر وزارت خانه ها برای فرزندان فرهنگیتن حفظ نمایند . وبا این طرح فرهنگیان را هرچند تا بحال نا امید کرده اند منبعد نیز نا امید تر نکنند . ضمنا این طرح که آرائه شده خود نطام ومسولین نظام در مرحله اول زیر سوال قرار میگیرند که نتوانسته اند در حوزه بهداشت وسلامت به مردم برسند .همچنین امروزه در اثر پیشرفت تکنولوژی و علم طب اغلب مواردی که آقایان بعنوان طرح جذب معبم اشاره کرده اند قابل درمان ورفع مشکل هستند . ولی اگر حوزه بهداشت وسلامت در خدمت مردم آحاد جامعه باشد نه همچو امروز که تمامی امکاناتپ خوب وقابل قبول در خدمت طبقات مرفه است
پاسخ + +11 -7 --
معلم 1396/06/05 - 10:37
احسن ! کاملا با نظر حضرتعالی موافقم دقت در انتخاب افرادبرای احراز شغل معلمی اهمیت وحساس بودن شغل معلمی را می رساند متاسفانه بسیاری تصور می کنند که آموزش و پرورش سازمان تامین و ایجاد شغل برای اشخاص بیکار جامعه می باشد اگر چه وظیفه تربیت نیروی انسانی همه دستگاهها به نوعی بر عهده آموزش وپرورش است اما دلیل ندارد جوان زن ومرد از همه جا رانده و مانده را آموزش وپرورش جذب کند متاسفانه کسانیکه به شرایط جذب و استخدام معلمان انتقاد دارند آموزش وپرورش را با اداره کار بابی اشتباه گرفته اند به نظر بنده باید برترین ها و نخبه ها جهت معلمی باید گزینش کنند واز همه مهمتر داشتن تعهد عملی فرد داوطلب بسیار مهم است در نتیجه داشتن شرایط برای جذب و استخدام در شغل معلمی از اوجب واجبات این رشته استخدام باشد اگر نخبه ها جذب می شدن صد در صد این اوضاع نابسامان را نداشتیم باید از کشورهای توسعه یافته وپیشرفته الگو بگیریم ودر این وضعیت بیکاری جوانان جوگیر نشویم جمله آخر هر کسی را بهر کاری آورده اند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/06 - 12:43
نخبه ها اگر کامنتهای همکاران پای پست های صدای معلم را بخوانند و اگر این هم درد دلهای معلمان را بشنوند، اگر عکس سفره خالی در اعتراض معلمان در خیابان را ببینند. اکر فریاد ما گرسنه ایم معلم - کارگرها را بشنوند. دوپا دارند دوپای دیگر قرض می کنند و الفرار
پاسخ + +16 -1 --
چغندربگ 1396/06/05 - 10:50
البته باید تست کوپر هم بگیرند و آزمون های شدیدتر از کوپر مثل نیروهای مسلح و آتش نشانی چون مطمئناً بعد از بیست سال چنان بلایی سر یک معلم میاد که تموم اون بیماری های مانعه الاستخدام را خواهد گرفت و باید بدون دکتر و بیمارستان و بیمه سر کنه!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 20:42
یعنی هرکس شل است نبآید معلم شود یا این جانبازان که مشکل جسمی دارند نباید معلم شوند این ایرانیان از قومیت های مختلف هستند با زبان مادر مگر میشود لهجه نداشته باشند مگر همین نمایندگان مجلس لهجه ندارند همین آقای نماینده که گلابی خورد مگر لهجه ندارد شما بخاطر یک مشت نسل جدید درس نخوان معلمان را طبقه بندی میکنید عین زمان هیتلر که معلولان جسمی را از بین می برد اصلا شما انسانیت در وجودتان است که انسانهایی را که خداوند آفریده طبقه بندی میکنید شما به آفریده های الهی ایراد میگیرید حالا یکنفر یک سانت کوتاهتر بود چه میشود اساس معلمی انسانیت وهوش است نه قد وهیکل همین آقایان طراح را به صف کنند ببینیم چه تیپی دارند ندیده معلوم است چه قیافه هستند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 21:27
معلمی هم هوش می خواهد و هم انسانیت ولی معلمی که قدش کوتاه است لهجه دارد همیشه مورد استهزا و خنده در کلاس واقع می شود شاید این بخشنامه به صلاح آنان می باشد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 22:35
درسته وقتی فرهنگ ملتی رو به آضمحلال میرور استهزا انسانها نیز افزایش می یابد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/06 - 12:54
چغندر بیگ جوسازی نکن . چغندر را که با کارخانه قند می برند عیار قندش را اندازه گیری می کنند. تست کوپر برای معلمها نیست. معلم باید معلولیت یا بیماریی که مانع انجام وظایف حرفه ایش شود را نداشته باشد. چغندر بیگ به ناشناس بگو قد و شل بودن و لهجه دلیل رد دانشجو در معاینات نیست. اگر بگوییم یک معلول که مثلا شنواییش را از دست داده نمی تواند معلم شود تبعیض نیست. من اگر باشم آقای قاضی زاده را به عنوان معلم سر کلاس اول دانش آموزان مازندرانی یا کرد نمی فرستم . زبان ابزار کار معلم ابتدایی است اما نماینده مجلس که نمی خواهد بخش کردن و صدا کشیدن را یاد بچه ها بدهد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/06 - 13:20
آقا این دوستانی که با این شرایط مخالفند بگویند آیا زبان بدن تاثر گذار در آموزش هست یا نه؟ معلمی که قدش از حد معمول هم کمتره نمی تونه به درستی و خوبی از تابلو استفاده کنه و در کلاس مطلبی بنویسه خب چی میشه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/06 - 17:28
شما معلمی دیدی که قدش به تخته سیاه نرسد یکی نام بعد شاید خودت نمیرسی آقای شیرزاد فعلا که سرنوشت معلمان در دست برادر قاضی است شاید به شما وقت ملاقات هم ندهد تا جهت معلم بودن استخدامش کنی زحمت نکش
پاسخ + +11 -2 --
شهروند 1396/06/05 - 11:14
پس این کسانی که شایستگی علمی ندارند نسبت به بقیه وفقط با سهمیه در کنکور قبول می شوند .رفتن معلم به کلاس درس با لباس سیاه و استخدام معلمانی در سالهای گذشته که اثرات جنگ روی آنها بود
جناب اگر وضع معلم خوب نشود از نظر معیشت همین باربی ها هم سرانجام بعد از مدتی وا می روند وبی انگیزه.آپ تعدادی برده می خواهد که به بازار برده فروشان مراجعه ودندان های آنها و فیزیک آنها را وارسی کند و سرانجام از بازار برده فروشان بهترین برده ها را خریداری کند وبه مزرعه بیاورد ولی غافل از این است که در این مزرعه آفت وجود دارد بردگان هم دچار بیماری مرسی خواهند شد کیک به یک دچار بیماری های وحشتناک روانی اعصاب جسمی می شوند
بعد فکر میکنه آپ بخشی از پولهایی که از معلم به عنوان بیمه می گیرد کمتر استفاده می شوند برای همکاران سالم واز این طریق صرفه جویی کند.آیا در تمام دنیا این قوانین وجود دارد .صدای چکمه فاشیسم تبعیض وبی عدالتی می آید .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/06 - 22:21
در کامنت شما به چندین مطلب مهم اشاره شده از سهمیه کنکور تا سهمیه ایثارگران و معیشت معلمان و سختی کار و بیماری های وحشتناک عصبی و جسمی معلمان شاغل و شنیدن صدای پای فاشیسم و بی عدالتی و... هر کدام از اینها می تواند موضوع ده ها مقاله باشد. اما در مورد بخشی از فرمایش شما مرتبط با موضوع بحث . بحث بخشنامه این است که ورودی آموزش و پرورش معلولیت یا بیماریی نداشته باشد که مانع انجام وظایف معلمی او شود. منع استخدام معلولین به طور مطلق تبعیض آمیر است. اما آموزش و پرورش حق دارد از میان داوطلبان افرادی که دارای معلولیت و بیمارهایی هستند که در کار معلمی آنه اخلال ایجاد می کند را برای شغل معلمی استخدام نکند. با توجه به فرمایش شما در مورد بیماری های روانی و و اعصاب برخی از همکاران شاغل فکر می کنم باید به این مساله هم توجه شود و معلمان شاغلی که رفتارهای ناهنجار از خود بروز می دهند از نظر بیماری مورد معاینه قرار گیرند و اگر بیماری اعصاب و روان تشخیص داده شود از حضور در کلاس منع شده و معالجه شوند.
پاسخ + +10 0 --
احمد 1396/06/05 - 11:54
این معیارها و آزمون ها بد نیست..!؟
ولی ای کاش این معیارها و علاوه بر آن ها تست های هوش، خلاقیت، انتقاد پذیری،توان مدیریتی، آزمون شخصیت شناسی و احتمالا اختلال شخصیت، دروغ سنجی و عدم صداقت و ایضا سلامت جسمانی هم قبل از انتخاب مدیران ارشد صورت می گرفت، که در این صورت به احتمال زیاد، 90 درصد مشکلات مملکت ما امروزه محلی از اعراب نداشت!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/06 - 22:26
بله کاملا فرمایش شما درست است و پیشنهاد خوبی است. اضافه کنم که تست خودشیفتگی ، متملق پروری ، ریاکاری ، باند بازی ، عشق به مدارک تحصیلی قلابی و درپیت هم ضروری است.
پاسخ + +12 -3 --
شهاب 1396/06/05 - 12:49
آیافردی باصلاحیت های بالا ووداشتن اندامی مناسب حاضراست به شغل معلمی بپردازد برای جذب اینگونه افراد باید سرمایه گذاری بالایی کرد درضمن محال است بتوان ا فرادی را پیدا کرد که فیزیک خوب وتخصص را توامان ودرسطح عالی داشته باشند پس در نظر گرفتن این شرایط آرمانی تعداد معلمان رادر سالهای آتی کاهش می دهد
پاسخ + 0 0 --
احمد 1396/06/05 - 16:30
اگر هم در ابتدا سالم و خوشگل باشند..!؟
بعد از گذشت چندین سال...
به اشخاصی کج و کوله،واجد انواع بیماریها، دندان های پوسیده، عصبی و... تبدیل خواهند شد..! (با این بیمه تکمیلی-حلبی آموزش و پرورش )
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/06 - 22:38
شهاب عزیز دوسه سال پیش برای استخدام 5 هزار معلم که 1300 تایش هم سهمیه بود، یعنی در واقع برای استخدام 3700 معلم از طریق آزمون علمی و مصاحبه ، بیش از 180 هزار لیسانس و فوق لیسانس و دکتر شرکت کرده بودند. نفری 48 هزار تومان هم هزینه برگزاری آزمون از آنها گرفتند. علت اصلی استقبال از شغل دولتی و مخصوصا معلمی احتمالا نرخ بالای بیکاری در میان فارغ التحصیلان است. اما هنوز آموزش و پرورش این امکان را دارد که از بین ده نفر داوطلب یکی را انتخاب کند. آموزش و پرورش امکان انتخاب بهترین ها را هم از نظر علمی و هم صلاحیت های حرفه ای دارد. در مورد قیافه و اندام هم نباید افراط و تفریط کنیم. مساله این است که ویژگی های جسمی و روانی داوطلب در انجام وظایف معلمی او اختلال ایجاد نکند. باید مواظب باشیم که گرفتار تبعیض و نژاد پرستی و ضایع کردن حقوق شهروندان نشویم.
پاسخ + +9 -1 --
رضایی.ر 1396/06/05 - 14:30
جاب شیرزاد گرچه بیشتر مباحث حضرتعالی درست است ولی واقع نفهمیدم که ناباروری چه مشکلی دارد.بیمری ریوی غیرمسری که امروزه سل هم ر فاصله نیم متری هم مسری نیست.لهحه با مشگلات گفتاری وتکلمی متفاوت است هم میخواهیم بومی گزینی کنیم هم لهجه انان مشکل افرین شد.بنظر شما اگر معلم لنگش پا یا حتی ویلچر نشین باشد چرا نباید جامعه را بصورت واقعی به بچه ها نشون بدیم چرا دانش اموز باید در جامعه تخیلی ندرسه تربیت شود و مشکلات جسمی و معلولیت را صعف بداند اگر واقع قرار است معلولین در کنار بچه های عادی درس بخوانند چرا معلم نمیتواند ویلچر نشین باشد.واقع مشکل پوست ومو یعنی چه یعنی معلم کم نو وحتی بی مو نباشد
من همه خاطرات دانش اموزیم از دبیر تارخمان هست که از هردو چشما نابینا بود ولی باسواد وشریف وحس همکاری را بین بچه اموزش میداد وبچه ها به نوبت درس را برایش میخواندند البته در منزلش البته که میتواتست از زن وفرزندش کمک بگیرد یا برای ایاب ذهابش بیایند.و معاونی که از دو پا لنگش شدید داشت بگذریم ولی واقع من نفهمیدم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/06 - 22:50
شرط باروری و ناباروی از شرایط مزخرف این دستورالعمل و ورود به حوزه خصوصی زندگی افراد و غیر مرتبط با توانایی حرفه ای معلمی بود که حتما حذف می شود. در مورد لهجه هم فرمایش شما درست است غلظت لهجه را چگونه اندازه می گیرند همان اختلالات گفتاری کافی است. در بخشنامه مساله لهجه غلیظ یا رقیق شامل معلمان بومی نمی شود. در مورد معلولیت باید با انجام وظایف معلمی تعارض نداشته باشد. معلم هم می تواند ویلچر نشین باشد. معلم دوره ابتدایی باید ببیند بشنود توانایی تکلم به صورت واضح بالهجه یا بی لهجه داشته باشد از نظر روانی سالم و متعادل باشد. در دبیرستان و مثلا در درسی مثل تاریخ معلم نابینا هم می تواند کار کند . معلولیت اگر مانع انجام کار یک فرد نشود نباید باعث منع استخدام شود. باید در این مسایل به دام افراط و تفریط و مخصوصا تبعیض ناروا علیه معلولین نشویم. همین بحث ها جوانب مختلف قضیه را روشن می کند.
پاسخ + +6 -1 --
معلم 1396/06/05 - 15:31
این نوع قوانین بازدارنده همیشه باعث سواستفاده عده ای و اجحاف در حق داوطلبان میشود ،چون در کشور ما هیچ نظارتی روی عملکرد افراد نیست ،به عنوان مثال مراقبین سلامت مدارس رو در نظر بگیرید که وظیفه حفظ سلامت دانش آموزان را دارند طبق دستوالعمل باید سالم ترین افراد از نظر روحی و جسمی وارد این حوزه شوند در حالی که عملا هر چی علیل وناتوان و ناکارآمد است به سوی مراقبت سلامت مدارس سوق داده می شوند و عده ای که اشنا ندارند از همین دستورالعمل برای عدم جذبشان استفاده می شود عملا چون نظارتی نیست برخوردها سیلقه ای می شود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/06 - 22:54
جدا از مسایلی که در مورد مراقبین بهداشت مدارس فرمودید و بنده نمی توانم تایید کنم این بخش از فرمایش شما که ممکن است بخشنامه شرایط استخدامی سلیقه ای اجرا شود و حق افرادی پامال شود نگرانی بجایی است.
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 17:30
هر معلمی که بازنشسته میشود باید یکی از فرزندانش جایگزین شود چون حق فرهنگیان است چطور این همه دانش آموز با بهره هوشی پایین و مشکل جسمی و روحی باید در مدارس عادی درس بخوانند ؟؟؟؟اصل پیشرفت بر هوش وعفل است نه قد و قواره لابد کسی که معلم میشود حتما فارسی بلد است صحبت کند لااقل
پاسخ + +10 0 --
بازنشسته 1396/06/05 - 20:07
واقعا اگر برای انتخاب معلمان اینهمه معیار جمع وجور میکنند .باید در انتخاب وزیرو مدیران کل و میران مناطق وکارشناسان اداری ومدیران ومعاونان مدارس هم همین قانون ها را تدوین و مراعات کنند علی الخصوص سلامت روحی وروانی و مدیریت انسانی ،که امروزه اغلب مشکلات آموزش و پرورش . ما ناشی از این حیطه می باشد . وهر چند معلم خوب داشته باشیم ولی در زیر دست مدیری نا کار باشد بازهم پیشرفتی بوجود نخواهد آمد .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/06 - 17:34
چرا برای نمایندگان ملت معیار انتخاب نمیکنند یا برای وزیران محترم چرا معیار و شرایط سنی انتخاب نمیکنند مثلا وزیر هفتاد و پنج ساله هم داشتیم همه بالای سن بازنشستگی قرار دارند خوشکل و خوش هیکل هم نیستند یعنی برای فرزندانشان جذبه ندارند اخوی؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/07 - 09:04
البته این بخشنامه در باره شرایط پزشکی است. سلامت روح و روان و تعادل شخصیت بسیار مساله مهمی است هم برای معلم و هم مدیران در هر سطحی . در مورد شرایط تخصصی احراز مشاغل مدیریتی هم فرمایش شما درست است. مساله ای که متاسفانه خیلی رعایت نمی شود.
پاسخ + +13 0 --
جلیل 1396/06/05 - 20:42
اصلاح طلبها سخت ترین و عجیب ترین قوانین را برلی مردم عادی وضع می کنند اما وقتی نوبت به اقازاده هایشان میرسد دیگر نه قانونی هست و نه سخت گیری ثروت قارونی روحانی جهانگیری حسین فریدون و اصلاح طلبان از کجا انده. چرا برای انتصاب مدیران خود تست و ازمایش و تخصص نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 20:53
اصلا اصلاح طلب یعنی کشک حزب باد کدام اصلاح طلب هرکس فکر منفعت گروهی خود است مثلا همین نوبخت اصلاح طلب است؟؟؟مثلا کجای ایران را اصلاح کردند هنین شهردار جدید تهران که همه را دور زده اصلاح طلب است ؟؟؟مجلسی ها اصلاح طلبند؟؟؟هرکسی فکر پول و مقام است وبس
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 20:58
آقا زاده های کج و معوج که بهره هوشی پایینی هم دارند و انگار از دماغ فیل بزرگ افتاده اند همه مدیر شهردار و رئیس هیئت مدیره شده اند اصلا اینها چرا خدمت مقدس سربازی نمیروند همینها و خاندانشان ایران را ویران میکنند همین که مشکلات است از همین آقا زاده ها و پدران محترم .است که منافع خود را بر ملت و نظام ترجیح میدهند
پاسخ + 0 0 --
احمد 1396/06/05 - 21:06
آقا جلیل حرص نخور، برادر من..!
این آقایون و ایضا آقا زاده هاشون، ژن خوب دارن که ما و امثال ما نداریم..!؟
ثروت قارونی و بقیه امکانات هم ناشی از همین ژن خوبه..!؟
ژن خوب، خیلی خوبه... ژن خوب، خیلی خیلی خوبببببه...!
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1396/06/05 - 21:35
در کتابهای درسی بعداز انقلاب خیلی زیاد خواندیم که در حکومت های طاغوتی هدف وسیله را توجیه میکند و به عنوان یک نقطه ضعف آن حکومت ها ودولت ها قلمداد می کردند . ولی همین دولت آقای روحانی نه تنها برای پیروزی خود در انتخابات به (هدف وسیله را توجیه میکند ) پناه بردند بلکه به مهمتر هم پناه بردند وآن (دروغ وسیله را توجیه می کند ) لذا آقایان دوره اول چهار ساله را طی کردند ودوره دوم را هم با هر ترفندی بدست آوردند ودیگر منتی از کسی نخواهند داشت وبه میل خود تاخت وتاز می نمایند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/07 - 09:31
آقای جلیل این تبلیغات عوامانه واقعا دون شأن شما به عنوان یک معلم است. یک معلم که خودش را در حد عَمَله این جناح یا آن جناح پایین نمی آورد. نکته مهم تر این است که شما از هر مطلب آموزش و پرورشی در پای هر پستی سوژه ای برای تبلیغ سیاسی علیه دولت روحانی و به نفع احمدی نژاد می سازی . برادر عزیز "ثروت قارونی روحانی جهانگیری حسین فریدون و اصلاح طلبان" (جدا از درستی و نادرستی ) چه ربطی به بحث ضوابط پزشکی استخدام دانشجویان تربیت معلم دارد؟ مثل این است که من وسط یادداشت "ضوابط پزشکی استخدام معلمان" به پرونده فساد مالی بقایی و احمدی نژاد و سعید مرتضوی (جدا از درستی و نادرستی آن ) اشاره کنم. من مرتبا به همکاران تاکید می کنم که "در موضوع "حرف بزنند. شما هر موضوع آموزش و پرورشی مطرح می شود بلافاصله آن را تبدیل به یک موضوع تبلیغاتی سیاسی می کنی . ظاهرا از نظر شما مباحث آموزشی استقلال موضوعی ندارند و مباحث آموزشی فی نفسه اصالت طرح ندارند.
پاسخ + +3 -5 --
معلم 1396/06/05 - 21:30
اگر می خواهیم جامعه ای آگاه وشهروند درجه یک تربیت کنیم ودر کل کشور را به جایگاهی برسانیم که بعد از این بر چسب جهان سوم را از کشور متمدن و پهناور ایران باستان زدوده شود و همینطور معلمان ایران جایگاه وپایگاه از دست رفته خودشان را بدست بیاورند شایسته و بایسته است که حتما گزینش معلمان را از تمام جهات جدی بگیرند و خصوصا از بابت درجه علمی و داشتن سوابق تحصیلی درخشان بطوری که دانش آموزان دیگر کم تر به رشته های پزشکی و مهندسی فکر کنند البته برترین ویژیگی داشتن علاقه است اگر معلمان با کفایت تربیت و استخدام بشود آنها قادر خواهند بود جایگاه خویش را بدست بیاورند اما اگر به خاطر معافیت از خدمت نظام وظیفه و یا به خاطر پیدا نکردن شغل مناسب از روی ناچاری تن به این شغل بدهند نتیجه این می شود که شاهدیم خلاصه کشورهای اروپایی و کلا پیشرفته را الگو قرار دهند و معلم استخدام کنند سعادت و بد بختی هر جامعه به آموزش و پرورش آن کشور مربوط میشود معلم متعهد و متدین وظیفه شناس شجاع مدیر شجاع و کارشناس و کاردان تربیت خواهد کرد صد در صد مشکلات کنونی کشور ریشه در آموزش وپرورش دارد. یاحق
پاسخ + 0 0 --
احمد 1396/06/06 - 08:07
آقای معلم عزیز..!
فقط و تنها فقط گزینش معلمان را جدی بگیریم و مابقی مسائل را شوخی ..!؟
یک چرای بزرگ؟؟؟
چرا آنگاه که موقع تعیین حقوق و دستمزد معلم که می شود، به قول شما کشورهای توسعه یافته را الگو قرار نمیدهیم؟!
شما مطمئن باشید که با این دستمزد بخور و نمیر که به آموزگاران مرحمت می نمایند! هیچ آدم نخبه، سالم و خوش تیپی از روی علاقه به این حرفه ورود نمی کند!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/07 - 09:46
احمد عزیز مسایل در عین پیوستگی استقلال نسبی دارند. معیشت و حقوق معلمان به جای خود مهم است. استخدام فرزندان معلمان بازنشسته موضوع مهمی است . پرداخت معوقات حق الزحمه امتحانات پارسال مهم است. بی کفایتی مدیران موضوع با اهمیتی است و.... صدها موضوع کارشناسی و تخصصی در آموزش و پرورش وجود دارد. ما به عنوان معلم و به عنوان افرادی تحصیل کرده باید اصل تفکیک موضوعات را بپذیریم. معلم ریاضی که سر کلاس نباید ادبیات درس بدهد. کی گفته گزینش معلمان را جدی بگیریم و مابقی را شوخی ؟ من که در کامنت این همکار گرامی چنین حکمی ندیدم. علاقه آدمها به یک شغل هم خیلی ربطی به حقوق و مزایا ندارد... الان تقاضا برای شغل معلمی زیاد است. اگر همین فردا آگهی استخدام 2 هزار معلم منتشر شود حداقل 200 هزار نفر ثبت نام می کنند. این فرصتی است که آموزش و پرورش بهترین ها را انتخاب کند.
پاسخ + +14 0 --
شهاب 1396/06/05 - 21:47
چندوقت پیش فیلمی در باره ی معلم ژاپنی تلویزیون پخش کرد که با ویلچر در کلاس حاضر می شداین معلم آنچنان ارتباطی با دانش آموزان کلاس ومشکلات آنها برقرار می کرد که من در طول 28 سال خدمتم از هیچ کدام معلمان سالم ندیدم آنها می شوند ژاپن ما می شویم ایران برای معلمی نداشتن اختلالات عادت ماهیانه ملاک انتخاب معلمی است،، در حالیکه باید ذوق معلمی،، عشق معلمی ،،هنر معلمی در وجود افراد کشف شود ،،وما هیچ معیاری برای این انتخاب نداریم...کدامیک از این دوستانی که این دستورالعمل تهیه کرده اند کلاس رفته اند؟؟صلا می دانند کلاس کجاست ؟؟اصلا می دانندتدریس در یک کلاس 40 نفری چگونه است ؟اصلا 400هزارنفر بازنشسته شدن می دانند اگر درست مدیریت نشودیعنی چه ؟اصلا فرزندان خودشان درکلاسهایی که دبیر بدون انگیزه متوسطه بالاجبار فقط می رود کلاس را تا ظهر اداره می کندبدون هیچ یادگیری واین کودک معصوم منتظر زنگ پایان است تا از این زندان آزاد شود درس می خوانند؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/07 - 09:55
شهاب جان نکته خوبی اشاره کردی . یک معلم می تواند روی ویلچر به کلاس بیاید و در عین حال وظایف معلمی خودش را درست انجام دهد این هیچ ایرادی ندارد. البته همه کارهایی که آن معلم ژاپنی می کرده ربطی به معلولیت او نداشته . نظام آموزشی ژاپن هم از ایران پیشرفته تر است و هم امکانات و بودجه بیشتری دارد. مقایسه بین کشورها گاهی ممکن است گمراه کننده باشد مثلا تولید ناخالص ژاپن 10 برابر ایران است. درآمد سرانه ژاپنی ها حدود 45 هزار دلار در سال است و در آمد سرانه ایرانی ها 5-6 هزار دلار. به همین نسبت آموزش و پرورش آنها هم متفاوت است.
پاسخ + +6 -1 --
ز ف 1396/06/05 - 22:42
با سلام وادب :
چگونه است که آموزش وپرورش سال هاست قصد دارد: فرهنگ برابری در ویژگیهای انسانی حتی با وجود نا مساوی بودن تواناییهای جسمی را با "آموزش فراگیر را" آن هم در خردسالی در کودکان ما نهادینه کند ولی در جذب بزرگسالان برعکس شعارها وآموزه هایش عمل میکند؟!
اگر فرزندان ما در خردسالی برابری را می آموزند ،پس باید در بزرگسالی هم با این افراد حتی با وجود بعضی نواقص وناتواناییها در آنها ،برابر باشند،
انگار این آموزه ها در مدارس برای وزارت آموزش وپرورشدر عمل حکم "فرش ملا"را پیدا کرده!!!!؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/07 - 09:59
آموزش و پرورش دانش آموزان دارای نا توانی های حرکتی و ذهنی را تا جایی که بتواند و کشش داشته باشند در مدارس عادی ادغام می کند. معلولان را نباید جدا کرد یا حق فعالیت را از آنها گرفت. بهترین جا برای ترویج فرهنگ پذیرش معلولان هم مدرسه است. حضور معلم معلول اگر اختلالی در وظایف شغلی او ایجاد نکند مانعی ندارد. تا کنون هم نداشته است.
پاسخ + +7 0 --
باران 1396/06/05 - 23:57
من ماندهام با ردیف کردن این همه شرط وشروط پس چرا سرباز معلم رشته حقوق را سر کلاس اول دبستان می فرستند .این آقایان محترم بهتر نیست به جای وضع این قوانین ابتدا به فکر معیشت معلمان باشند وبگویند معلم باید در درجه اول با روانی آرام وخیالی آسوده سر کلاس برود .در نظر بگیرید زیباترین وقدبلندترین معلم با بیانی شیوا هم با این حقوق سر کلاس درس مشکل پیدا می کند پس عزیزان به جای مستحبات به واجبات بپردازید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/07 - 10:03
هر سخن جایی و هر نقطه (نکته ) مقامی (مکانی ) دارد. باید استقلال مباحث را به رسمیت بشناسیم و گرنه گفتگو غیر ممکن می شود. وقتی در باره شرایط پزشکی استخدام دانشجو معلم صحبت می کنیم باید در باره همین موضوع اظهار نظر کنیم. معلم درس عربی سرکلاس نباید در باره فیزیک حرف بزند.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1396/06/06 - 09:58
در طول تاريخ نشان داده شده كه نگاه مكانيكي به مباحث اجتماعي منجر به عقده‌اي بار آمدن فرهنگ اجتماعي مي‌گردد. آنهم آموزش و پرورش كه خود متولي سلامت فرهنگ جامعه است. مقايسه خلبان‌ها و مهندسان و شغل‌هايي مشابه از ماهيت كاملاً مكانيكي برخوردارند و چنين چارچوبي براي اين مشاغل ايراد ندارد. يادمان باشد متولد شدن نگرش هيتلري برآمده از چنين نگاه مكانيكي در تاريخ گذشته بوده است و آيين اسلامي اعتقادي به چنين نگرشي ندارد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/07 - 10:06
کلیات فرمایش شما درست است. به نظر شما آموزش و پرورش در رابطه با انجام وظایف معلمی نباید هیچ ضابطه پزشکی را رعایت کند؟ تبعیض علیه معلولان مردود است اما اگر معلولیت فردی مانع انجام وظایف معلمی او باشد چه باید کرد؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/08 - 11:45
شايد شما اعتمادي به تاثير گذاري روح معلمي بر فعاليت معلمي نداشته باشيد كه يك معلول جسمي شايد بمراتب بهتر از شخص سالم عمل كند. تجارب ديده در مدارس اين را بخوبي نشان مي‌دهند. در ثاني هنگاميكه يك معلول بتواند در دانشگاه فرهنگيان با شرايط سخت خود قبول شده و ادامه تحصيل دهد و فرآيند تحصيل را به مانند يك شخص سالم بگذراند و در گزينش معلمي نيز قبول شود بنايراين مي‌تواند از پس كلاس درس هم برآيد.
پاسخ + +7 0 --
جلیل 1396/06/06 - 16:45
منکه نفهمیدم ارتباط بین تخصص وزارت اموزش وپرورش با شهرداری در چیست؟ چه طور برای استخدام جوانان اصلاح طلبان سخت ترین و بی ربط ترین شرلیط را میگذارند اما در مورد خودشان هیچ تخصصی نیست؟ مگر شهردار نباید فارغ التحصیل رشته های عمران وشهرسازی باشد یا حداقل در شهرداری سابقه کار داشته باشد؟ نجفی بامدرک دکترای ریاضی و بدون سابقه مدیریت در شهرداری چه می کند؟ باور کنید اصلاح طلبان بدترین فاسد ترین ظالم ترین اراد روی زمین هستند به خدا کسانیکه در خانه های میلیاردی زندگی می کنند هرگز افراد سالمی نیستند هرگز این ثروت مشروع و از راه حلال به دس نیامده اکنون زمام امور در دستان چنین افرادی سپرده شده است
پاسخ + 0 0 --
م 1396/06/06 - 21:50
این اصلاح طلبان فوق فوقش سروصورت خود را به زور اصلاح میکنند چه رسد به اصلاحات کشوری و لشکری
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/07 - 10:14
آقا جلیل دوباره تبلیغات سیاسی را شروع کردی . داری نجعفی را می زنی . نجفی هم رییس سازمان برنامه و بودجه بوده و هم عضو شورای شهر تهران . حالا یک سوال تحصیلات و تخصص دکتر سردار خلبان قالیباف برای شهرداری مناسب بود ؟ چرا شما خار را در چشم رقیب می بینید و تیر را در چشم هم جناحی های خودتان نمی بینید. اینها را از باب حمایت از نجفی ننوشتم که مقالات من در انتقاد از نجفی موجود است در همین صدای معلم. حیف یک معلم که شخصیت خودش را این قدر تنزل دهد که به عنوانتبلیغاتچی یک جریان رسوا پاورقی بنویسد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/07 - 10:20
آقای م اتفاقا اصلاح طلبان این یک کار را درست انجام می دهند و به سر و وضع خود بیشتر می رسند مخصوصا بر خلاف اصولگرایان ریش خود را آنکادره می کنند . :)
پاسخ + +6 0 --
معلم ترک 1396/06/06 - 23:49
آقای عبداللهی حرفه ای گری یعنی نداشتن لهجه؟
تعجب میکنم از این نوشته شما

بعضی مربیان و بازیکنان ورزشی ما با داشتن لهجه و حتی لکنت زبان از نظر حرفه ای در دنیا سرآمد هستند چه رسد به اسیران،

چرا از یک بخشنامه غیرانسانی دفاع میکنید؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/07 - 10:18
حرفه ای بودن معلم به داشتن و نداشتن لهجه نیست.

مربی و بازیکن ورزشی زبان ابزار کارش نیست اما معلم دوره ابتدایی که آواها را درس می دهد باید بتواند کلمات را فارغ از لهجه درست ادا کند.

من از بخشنامه دفاع مشروط کرده ام . نظر من تناسب بین توانایی های شاغل و شغل است از همه نظر چه جسنی چه روانی و چه معرفتی .
پاسخ + +7 0 --
معلم ترک 1396/06/06 - 23:50
آقای عبداللهی حرفه ای گری یعنی نداشتن لهجه؟
تعجب میکنم از این نوشته شما

بعضی مربیان و بازیکنان ورزشی ما با داشتن لهجه و حتی لکنت زبان از نظر حرفه ای در دنیا سرآمد هستند چه رسد به اسیران،

چرا از یک بخشنامه غیرانسانی دفاع میکنید؟
اندکی فکر
پاسخ + +3 0 --
لال زبان دار امیدوار 1396/06/07 - 11:34
اگر آموزش و پرورش می خواهد آواز خوان استخدام کند لهجه را مد نظر قرار دهد و گرنه برای مغلم شدن اگر شرط استخدام بدون لهجه بودن باشد کاری عبث و بیهوده است و تعجب بنده بیشتر از دفاع افراد مشهور و حامی معلمان از چنین بخشنامه ی مزخرف است
پاسخ + +2 0 --
لال زبان دار امیدوار 1396/06/07 - 11:40
اگر آموزش و پرورش می خواهد آواز خوان استخدام کند لهجه را مد نظر قرار دهد و گرنه برای مغلم شدن اگر شرط استخدام بدون لهجه بودن باشد کاری عبث و بیهوده است و تعجب بنده بیشتر از دفاع افراد مشهور و حامی معلمان از چنین بخشنامه ی مزخرف است.
بنده خودم هم اصلاح طلب هستم
پاسخ + +2 0 --
لال زبان دار امیدوار 1396/06/07 - 11:42
اگر آموزش و پرورش می خواهد آواز خوان استخدام کند لهجه را مد نظر قرار دهد و گرنه برای مغلم شدن اگر شرط استخدام بدون لهجه بودن باشد کاری عبث و بیهوده است و تعجب بنده بیشتر از دفاع افراد مشهور و حامی معلمان از چنین بخشنامه ی مزخرف است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/08 - 04:48
لهجه هیچ ایرادی ندارد تقریبا همه ایرانی ها کم یا زیاد لهجه دارند. بله فرمایش شما درسته : "برای معلم شدن اگر شرط استخدام بدون لهجه بودن باشد کاری عبث و بیهوده است" اما اولا در دستورالعمل گفته شده لهجه غلیظ . ثانیا در توضیح آن هم گفته شده که داوطلب نتواند برخی حروف را تلفظ کند .ثالثاگفته شده ممنوعیت فقط برای دوره ابتدایی . رابعا ممنوعیت در مناطقی است که داوطلب بومی آنجا نباشد. خامساٌ استخدام برای دبیرستان و امور دیگر آموزش و پرورش ایرادی ندارد.... یه شوخی لال زبان دار : می گویند شخصی داستان لیلی و مجنون را از اول تا آخر برای کسی خواند. داستان که تمام شد شنونده پرسید : لیلی زن بود یا مرد؟ حالا بعد از این همه بحث و فحص و توضیحات دوستان و همکاران شما برگشته ای سر پله اول که گویا هرکس لهجه دارد از استخدام در آموزش و پرورش محروم می شود! ذهن ما عادت به ساده کردن موضوعات دارد. در مباحث اجتماعی اگر یک ویرگول ، نفطه ، حرف ربط یا حرف شرطی را حذف کنیم ممکن است معنای جمله عوض شود، چه رسد به اینکه از یک متن، برداشت دلبخواهی بکنیم.
پاسخ + +8 0 --
جلیل 1396/06/07 - 14:54
قالیباف دکترای جغرافیای سیاسی داره که به شهرداری مربوطه درضمن مدرک قالیباف بی ربط هم باشه حداقل مثل اصلاح طلبها بی ربط ترین و عجیب ترین قوانین رو وضع نمیکنه روی سخن اینکه چرا اصلاح طلبان سخت ترین قوانین رو وضع می کنند اما فقط برای مردم عادی ؟ در کدام کشور وزیر اموزش و پرورش شهردار شده رییس گردشگری شده رییس برنامه و بودجه شده اونم با مدرک ریاضی ؟ چرا فرزند وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس مدیر شده ؟ اصلاح طلبها تمام قوانین سخت رو فقط برای مردم بیچاره وضع می کنند اما خودشان و اقازاده هایشان در بهترین نقاط شهر و در بی ربط ترین پستها مدیریت می کنند اصلاح طلبین بزرگترین دشمنان مردم عادی و بیچاره هستند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/06/08 - 04:29
جلیل جان دکتری جغرافی آنهم از یک دانشگاه نظامی چه ربطی به شهرداری دارد!؟ اگر دنبال تخصص هستی برای شهرداری دانش آموخته مدیریت شهری و رشته های مرتبط لازم است. نجفی حداقل 4 -5 سال عضو شورای شهر تهران بوده است. به دلیل سوابقش، در امور بودجه و مالی تخصص دارد. ایراد شما در مورد اینکه در مدیریت در سطح کلان و میانی و پایین به تخصص بهایی داده نمی شود وارد است اما ربطی به یک جناح خاص ندارد. این مساله عمومی است. به نظر شما احمدی نژاد با 7 پرونده مالی صلاحیت تشخیص مصلحت نظام را دارد؟ حمید بقایی با کدام مدرک صلاحیت ریاست گردشگری و معاونت اجرایی رییس جمهور را داشت ؟ باز هم میگم شما خار را در چشم رقیب می بینی و تیر چراغ برق را در چشم سیاستمداران محبوبت نمی بینی . در بحث آقازاده ها و پارتی بازی فامیلی و به اصطلاح "ژن خوب" این جوری نیست که یک جناح مبرا باشد و یک جناح آلوده . تازه اصلاح طلبان و معتدلها چون مورد حمایت دستگاه قضایی و نهادهای کنترل کننده مثل سازمان بازرسی نیستند احتیاط بیشتری در امور مالی و تخلف از قانون می کنند.
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته 1396/06/07 - 23:24
باید اذعان کنیم که اگر امروز یک فرد برای استخدام شدن مشکل دارد (از لحاظ شرابط جسمی و روحی وروانی و...) این مشکل مربوط به دیروز آن است که به رفع مشکلات آن توجه نشده ومقصر اصلی آن هم پدران وماداران اوبه بعنوان اولیای آن ویا مقصر اصلی دولت مردان جامعه علی الخصوص جامعه ی بهداشت ودرمان که امکانات رفع مشکلات برای افراد جامعه فراهم نکرده اند . لذا هریک از افرادی که میخواهند برای معلمی کاندیدا شوند اگر بخاطر مشکل جسمی مثل معیوب بودن دندانها پذیرش نشود . حق دارد که حوزه ی بهداشت ودرمان شکایت کند و از آنها توضیح بخواهد که چرا امکانات را برایم فراهم نکردید تا به چنین مشکلی بر نخورم واقعا عدالت اسلامی حاکم باشد باید مسولان را محاکمه کرد وزیر سوال برد نه افراد مشکل دار جامعه . لذا امروزه چنین آیتم های را درنطر گرفتن عذر بدتر از گناه خواهد بود . مضافا در اثر پیشرفت تکنولوژی و امکانات درمانی میتوان چنبن مشکلاتب را به آسانی حل نمود .لذا اینها میتواند بهانه ای باشد برای از گردونه خارج کردن افراد غیر نورچشمی .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور