صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

در حاشیه نشست فرهنگیان و محمود احمدی نژاد و چند پرسش

خطای هاله ای (اثر هاله ای) (به انگلیسی Halo Effect ) به نوعی خطا در شناخت و تصمیم گیری گفته می‌شود که تحت تاثیر ذهنیت قبلی قضاوت کننده شکل می گیرد و می تواند از حقیقت و انضاف به دور باشد/ نگارش این مطلب به هیچ وجه به منزله تایید عملکرد فانی و مجموعه وی نیست/ بسیاری از اوقات " احساسات و هیجانات کاذب " سرنوشت افراد و جامعه را رقم می زند و  این وضعیت همیشه بین « سکوت » و " شورش » در نوسان است/ از نظرات و دیدگاه های سایر فرهنگیان که در این نشست سخنرانی کرده بودند خبری نبود/ ترتیب دادن یک مراسم رسمی با سخنرانی تعدادی از چهره های موافق و از قبل تعیین شده با شعار " مردمی بودن " تناسب ندارد/ اکثر محتوای آن هیچ ارتباطی با مسائل آموزش و پرورش و فرهنگیان ندارد/ اگر آقای احمدی نژاد در حوزه آموزش و پرورش حرفی برای گفتن ندارد ؛ حداقل اجازه می داد تا سایرین به ارائه دیدگاه های خود بپردازند و ایشان شنونده بوده و یا به پرسش های احتمالی حاضران پاسخ دهد/ محمود احمدی نژاد تاکنون و در مورد عملکرد 8 ساله خود در آموزش و پرورش هیچ گاه پاسخ گو نبوده است  و آدرس های غلط داده است / .« عدالت » مورد نظر آقای احمدی نژاد دقیقا به چه معناست و چرا این عدالت در قانون مدیریت خدمات کشوری متبلور نشد/ چرا در دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ظرفیت های ماده 68 این قانون برای معلمان اجرایی نشد/ از سال 87 تا پایان سال 92 ، دولت احمدی نژاد هیچ گاه حقوق کارمندان و نیز فرهنگیان را بر اساس نرخ تورم افزایش نداد/ چرا دولت احمدی نژاد در آن زمان حتی به قوانین مصرح عمل نکرد و تاسف بار تر آن که بابت این قصور عذرخواهی هم نکرد/ دولت محمود احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ تا ۹۱، ۸۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته/ سر جمع درآمد‌های نفتی دولت‌های محمود احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ تا ۹۱ به رقمی معادل ۵۷۸ میلیارد دلار بالغ می‌شود که از سر جمع درآمدهای نفتی کشور طی سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۳ رقمی معادل ۱۴۵ میلیارد دلار بیشتر است/ چرا در 8 سال دوران ریاست جمهوری ایشان هیچ گاه کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش صفر و یا نزدیک به صفر نشد/ حاجی بابایی  در تدوین لایحه بودجه 90 ، بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت اموزش و پرورش را  کافی  دانسته بود/ یکی از عناوین برنامه کوتاه مدت وزیر آموزش و پرورش، اعطای دو ماه پاداش کارکنان دولت به معلمان در سال 84 بود/ هیچ یک از وزرای آموزش و پرورش و نیز شخص رئیس دولت ؛ هیچ گاه حق اعتراض را برای معلمان به رسمیت نشناختند/ پرسش این است که آن معلمان منتقد به رفتار غیرقانونی دولت وقت احتمالا هنوز همان " مخالفان بی مقداری " هستند که آقای احمدی نژاد در گردهمایی اخیر مسجد غدیر قزوین نام برد/ این " کرامت " و " انسان جهانی " که آقای احمدی نژاد به کرات در سخنرانی اخیرش یاد کرده است چگونه و کجا مصداق پیدا می کند ....

عملکرد دولت احمدی نژاد در آموزش و پرورش از نگاه صدای معلم

در ابتدا لازم  می دانم  یک نکته روان شناسی تخت عنوان " خطای هاله ای "  را متذکر شوم .

در روان شناسی و علوم شناختی خطای هاله ای (اثر هاله ای) (به انگلیسی Halo Effect ) به نوعی خطا در شناخت و تصمیم گیری گفته می‌شود که تحت تاثیر ذهنیت قبلی قضاوت کننده شکل می گیرد و می تواند از حقیقت و انضاف به دور باشد. به عنوان مثال وقتی معلمی از دانش آموزی ذهنیتی منفی به عنوان یک فرد "تنبل" دارد، در برخوردهای بعدی نیز ممکن است این پیش داوری بر قضاوت او تاثیر بگذارد. از این رو است که به معلمان همیشه توصیه می‌شود در هنگام تصحیح ورقه‌های امتحانی به اسامی دانش آموزان نگاه نکنند تا ذهنیت‌های قبلی بر نحوه قضاوت آنها تاثیر نگذارد. ( این جا )

یادآوری این مطلب از آن جهت بود که برخی به علت ذهنیت های منفی که نسبت به وزیر فعلی آموزش و پرورش دارند ممکن است همه چیزها را تحت این ذهنیت تعبیر و تفسیر کرده و کاری به عملکرد فعلی نداشته باشند و یا بر عکس به علت شیفتگی و یا کششی که نسبت به وزیر دیگری مانند حاجی بابایی دارند همه چیز ایشان را مطابق کلیشه های ذهنی خود مثبت ببینند و انتقادی را برنتابند .

نگارش این مطلب به هیچ وجه به منزله تایید عملکرد فانی و مجموعه وی نیست .

« صدای معلم » بر اساس مشی مستقل خود به نقد عملکرد و فرآیندها می پردازد و وام دار هیچ فرد و یا گروهی نیست .

متاسفانه در جامعه ما سیاست زده ما ، عنصر " عقلانیت " همیشه در حاشیه و مهجوریت بوده است و بسیاری از اوقات " احساسات و هیجانات کاذب " سرنوشت افراد و جامعه را رقم می زند و  این وضعیت همیشه بین « سکوت » و " شورش » در نوسان است .

جمعی از فرهنگیان و معلمان سراسر کشور چهارشنبه (۱۷ شهریور ۹۵) با محمود احمدی نژاد دیدار کردند.

خبری که از این دیدار در پایگاه رسمی دکتر محمود احمدی نژاد منتشر شد بیشتر حاوی " گزارش تصویری " بود . ( این جا )

دوشنبه ؛ « صدای معلم » در خبری نوشت : ( این جا )

" در این گزارش اشاره ای به مکان برگزاری مراسم نشده است .
علی رغم تصاویر سخنرانی تعدادی از چهره ها و شخصیت ها و تصویر سخنرانی احمدی نژاد، گزارشی از محتوای سخنرانی ها  منتشر نشده است .
با وجود اینکه در این گزارش تصویری  از حضور وزرای آموزش و پرورش دولت نهم و دهم دیده نمی شود اما چهره همیشه منتقد  وزیر کنونی آموزش و پرورش و دست راست حاجی بابایی یعنی " ابراهیم سحرخیز "در این دیدار برجسته شده است و به نظر می رسد این برنامه از سوی طرفداران حمیدرضا حاجی بابایی طراحی شده است. "

ظرف مدت کوتاهی ؛  پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد اقدام به انتشار کامل متن سخنرانی ایشان کرد .

آن چه که مهم این است که برای برگزاری این نشست به صورت شفاف و یا جامع اطلاع رسانی نشده بود .

نشست قبل از آن در مسجد غدیر قزوین برگزار شد که همراه با درگیری و خشونت فیزیکی دو فرهنگی بود و صدای معلم گزارشی با عنوان " حاشیه های سفر محمود احمدی نژاد به قزوین و ماجرای خشونت فیزیکی دو فرهنگی را منتشر کرد . ( این جا )

شاید مسئولان برگزاری این مراسم ترجیح داده بودند تا در یک جو آرام و کنترل شده این سخنرانی انجام شود .

از نکات مهم دیگر این نشست آن بود که فقط سخنان احمدی نژاد منتشر شده و از نظرات و دیدگاه های سایر فرهنگیان که در این نشست سخنرانی کرده بودند خبری نبود .

البته این وضعیت در سایر مراسم رسمی مسئولان و مدیران مشهود است اما نکته این جاست که احمدی نژاد در حال حاضر مقام اجرایی ندارد و به ادعای طرفداران به صورت مردمی برگزار می شود .

ترتیب دادن یک مراسم رسمی با سخنرانی تعدادی از چهره های موافق و از قبل تعیین شده با شعار " مردمی بودن " تناسب ندارد .

با این که نشست احمدی نژاد در یک محیط فرهنگی و معلمی برگزار شده است اما به غیر از موارد معدودی در این سخنرانی ، اکثر محتوای آن هیچ ارتباطی با مسائل آموزش و پرورش و فرهنگیان ندارد !

اگر آقای احمدی نژاد در حوزه آموزش و پرورش حرفی برای گفتن ندارد ؛ حداقل اجازه می داد تا سایرین به ارائه دیدگاه های خود بپردازند و ایشان شنونده بوده و یا به پرسش های احتمالی حاضران پاسخ دهد .

محمود احمدی نژاد تاکنون و در مورد عملکرد 8 ساله خود در آموزش و پرورش هیچ گاه پاسخ گو نبوده است و  اکثرا آدرس های غلط داده است .

سوالات در زمینه عملکرد دولت احمدی نژاد در حوزه فرهنگیان و آموزش و پرورش بسیار است اما در این جا و از باب یادآوری « حافظه تاریخی » ، به برخی از  آن اشاره می شود :

1- یکی از وقایع مهم و قابل ذکر دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد ، موضوع " قانون مدیریت خدمات کشوری " بود . این لایحه قبلا و در زمان ریاست جمهوری خاتمی مطرح و جمع بندی شد اما فرصت نیافت تا در مجلس مطرح شود .در آذرماه سال 1385 زمانی که لایحه مدیریت خدمات کشوری به مجلس آمد ، دولت احمدی نژاد تقاضای استرداد آن را کرد .

وزیر وقت آقای فرشیدی حتی به این موضوع هم اعتراض نکرد .این مساله موجب ناراحتی معلمان و خشم تشکل های معلمان شد و متعاقب آن ، اعتراضات و تجمعاتی در مقابل مجلس برگزار گردید .فارغ از این که قانون مدیریت خدمات کشوری چگونه اجرا شده است ؛ آقای احمدی نژاد به این پرسش پاسخ دهد که با چه انگیزه و دلایلی اقدام به استرداد این لایحه کرد ؟

 

2- قانون مدیریت خدمات کشوری در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و مجلس هفتم تایید و تصویب شد .قضیه فیش های نجومی  به اذعان مسئولان ناشی از همین درزهای و فرارهای قانونی بود که در قانون مدیریت خدمات کشوری گنجانده شده بود . هدف آقای احمدی نژاد و تیم وی از این وضعیت چه بود و چرا بسیاری از دستگاه ها و نهادها از شمول این قانون خارج شدند ؟

ضمن آن که ایشان در سخنرانی و در حضور فرهنگیان به کرات از واژه " عدالت " نام می برد .« عدالت » مورد نظر آقای احمدی نژاد دقیقا به چه معناست و چرا این عدالت در قانون مدیریت خدمات کشوری متبلور نشد ؟

 

3- همان گونه که ذکر شد ، قانون مدیریت خدمات کشوری از همان ابتدا از مسیر خود منحرف شد .

اشتباهی که دولت روحانی انجام داد تمدید دوباره آن بود بدون آن که  اشکالات آن تصحیح شود .اما سخن این جاست که همین قانون دارای اشکال نیز به صورت کامل برای معلمان اجرا نشد .

پرسش این جاست که چرا در دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ظرفیت های ماده 68 این قانون برای معلمان اجرایی نشد ؟

به عنوان مثال ؛ بند 5 ماده 68 در دوره اول ریاست جمهوری ایشان اجرایی نشد .در دوره دوم ریاست جمهوری و با وجود درآمدهای قابل توجه نفتی ، تنها امتیاز 800 آن هم در اواخر دوره ریاست جمهوری و آن هم با تهدیدهای وزیر آموزش و پرورش وقت یعنی آقای حاجی بابایی تحقق یافت .

حکایت  تحقق این ضریب در گفت و گوی 5 / 5 ساعته صدای معلم با آقای حاجی بابایی چنین آمده است :

 

" صدای معلم  :

سوال مشخص ما اين است :

تا پارسال ضريب فوق العاده شغل 800 بود . مثلأ ضريب فوق العاده شغل معلمي که کارشناسي ارشد دارد و بيش از بيست سال سابقه خدمت دارد تا همين پارسال ضريب فوق العاده شغلش همان 800 بوده ولي امسال به 1300 افزايش يافته است .زمان وزارت شما اين ضرايب اعمال نکرده اند . شما چطور مي فرماييد که اعمال شده است .

حاجي بابايي :

 ضريب 2000 است . شما به حرف من گوش نمي دهيد .اگر گوش بدهيد مشکل حل مي شود .

عرض بنده آن است که براي فوق ليسانس و دکتري 2000  ديپلم و فوق ديپلم 800 امتياز است .ما بايد اين را کامل اجرا کنيم .

 ما طبق قانون بايد اجرا کنيم .

قانون برنامه توسعه و قانون بودجه مي گويد به اندازه پولي که از سازمان مديريت مي گيريد بايد اجراکنيد .بيشتر از آن نمي توانيد توزيع کنيد .ما در تير ماه 750 ميليارد تومان گرفتيم .

750 میليارد تومان را که نمي دادند . يادم هست : 

ماه رمضان در مشهد بوديم  ، خزانه پول را نمي داد.  پنج روز هم حقوق معلمان به تآخير افتاده بود . تا پنجم مرداد هم آمديم آمديم جلو ، من رسمأ به مسئولين اعلام کردم :

من به عنوان وزير آموزش و پرورش تا رسمأ ابلاغ نکنيد حقوق معلمان را نمي دهم . به مسئولين خزانه هر چه  زنگ مي زدم جواب نمي دادند .يادم هست بايد وزير اقتصاد و چند نفر ديگر نظر مي دادند . همه کساني که بايد نظر بدهند از جمله وزير اقتصاد و غيره را يک جا جمع کردم ( پاي افطار ) به آنها  اعلام رسمي کردم تا به صورت رسمي ابلاغ نکنيد من به عنوان وزير آموزش و پرورش حقوق معلمان را نمي دهم .هر اتفاقي هم رخ دهد به عهده شماست . حقوق معلمان پنج روز  به تأخير افتاد. همان جا در افطار همه کساني که بايد نظر مي دادند ، نظر دادند . از همان جا وزير اقتصاد تلفن زد به منزل رئيس خزانه داري ( شب بود )  گفت اين را پرداخت کنيد، پرداخت کردند .

 ما اعلام کرديم به تيپ هاي مختلف ، امتيازات گوناگون اختصاص دهند و پرداخت کنيد تا 750 ميليارد تومان تمام بشود .مثلأ 1200 امتياز ، 900 امتياز و 800 امتياز داشتيم ، پرداخت کرديم .

بعدأ که  دوستان ما آمدند . مثلأ در ابتدايي ابلاغ کردند که ما مي خواهيم  20 % کمک بکنيم به 30% از ابتدايي چيزي تعلق نگرفت زيرا قبلأ 1200 را گرفته بودند .

اصلأ حرف شما درست است چون اعتبارش ابلاغ نشده بود . من پنجم مرداد ماه حقوق تير را پرداخت کردم و براي مرداد نبودم . حقوق مرداد را من پرداخت نکردم .من حدود 27 مرداد ماه رفتم .

نکته اي که در مورد قانون مديريت فرموديد يک منظر ديگر دارد . در طول اين چند سالي که گذشت . اتفاقات بدي براي قانون مديريت خدمات کشوري افتاد .( متن کامل را این جا بخوانید ) "

 

4- ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری بر این موضوع صراحت دارد که ضرایب حقوق فرهنگیانی که مشمول این قانون هستند، باید حداقل به اندازه نرخ تورم که هر ساله از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، افزایش پیدا کند.

همچنین ماده ۱۵۰ قانون برنامه چهارم توسعه بر این موضوع صحه گذاشته و بند ۲۴ قانون بودجه در سال ۸۷ بر این صراحت دارد که برای تمامی شاغلان و بازنشستگان افزایش سنواتی به همین ترتیب در نظر گرفته شود.

از سال‌های ۸۷ به بعد حقوق فرهنگیان متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته است.

 به طور مثال در سال ۹۱، ‌۱۱ درصد حقوق فرهنگیان افزایش یافت؛ در حالی در‌‌ همان سال بانک مرکزی نرخ تورم را ۳۰ درصد اعلام کرد. این مابه التفاوت رقم قابل توجهی است.

در سوم خرداد سال ۸۸ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شماره ۲۰۶۳۳۸۸ صادر شد که براساس آن، افزایش حقوق کارکنان دولت را به اندازه شاخص تورم اعلام کرد.

در واقع ، از سال 87 تا پایان سال 92 ، دولت احمدی نژاد هیچ گاه حقوق کارمندان و نیز فرهنگیان را بر اساس نرخ تورم افزایش نداد .

حال پرسش این است که چرا دولت احمدی نژاد در آن زمان حتی به قوانین مصرح عمل نکرد و تاسف بار تر آن که بابت این قصور عذرخواهی هم نکرد ؟!

 

5- بنا بر اظهار نظر کارشناسان ، وزارت آموزش و پرورش هر سال با کسری بودجه رو به رو بوده است .

این کسری معمولا بین 3000 تا 5000 میلیارد تومان تخمین زده می شود .

دولت محمود احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ تا ۹۱، ۸۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته که از محل مالیات، اوراق مشارکت، صادرات نفت و خصوصی‌سازی بوده است .

طبق این گزارش، «حتی به رغم کاهش درآمدهای نفتی و رکود فعالیت‌های اقتصاد کشور در سال‌های اخیر، دولت دهم از محل صادرات نفتی بالا‌ترین درآمد را در مقایسه با همه دولت‌های قبلی در جمهوری اسلامی داشته است.»«سر جمع درآمد‌های نفتی دولت‌های محمود احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ تا ۹۱ به رقمی معادل ۵۷۸ میلیارد دلار بالغ می‌شود که از سر جمع درآمدهای نفتی کشور طی سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۳ رقمی معادل ۱۴۵ میلیارد دلار بیشتر است.» ( این جا )

حال پرسش این است که چرا در 8 سال دوران ریاست جمهوری ایشان هیچ گاه کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش صفر و یا نزدیک به صفر نشد ؟

جالب است بدانیم حاجی بابایی  در تدوین لایحه بودجه 90 ، بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش را  کافی دانسته بود !

در آن سال ، فقط 8 درصد بودجه آموزش و پرورش افزایش یافت و این عدد بدون در نظر گرفتن مازادی است که سال گذشته توسط مجلس به بودجه افزوده شد که به آموزش و پرورش پرداخت نشد .

 

6- محمود فرشیدی ،نخستین وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی نژاد یک برنامه کوتاه مدت یک ساله با 18 عنوان و سرفصل در زمان کسب رای اعتماد از مجلس ارائه داد.

یکی از عناوین برنامه کوتاه مدت وزیر آموزش و پرورش، اعطای دو ماه پاداش کارکنان دولت به معلمان در سال 84 بود .

متاسفانه و با وجود اعتراضات مستمر معلمان و حتی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، هیچ گاه این مبلغ به معلمان پرداخت نشد .

 

7- یکی از مسائل مهمی و البته تلخی که در دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد اتفاق افتاد ، برخورد قضایی و اداری با معلمانی بود که به خاطر رفتار خارج از قانون و ضابطه دولت در مورد استرداد ناگهانی لایحه مدیریت خدمات کشوری به عنوان حق مسلم خویش در مقابل مجلس تجمع کرده بودند .

حکایت این برخوردها و تشکیل پرونده های مختلف در حراست ها و هیات های رسیدگی به تخلفات اداری بارها تکرار و بیان شده است .

هیچ یک از وزرای آموزش و پرورش و نیز شخص رئیس دولت ؛ هیچ گاه حق اعتراض را برای معلمان به رسمیت نشناختند .

حال پرسش این است که آن معلمان منتقد به رفتار غیرقانونی دولت وقت احتمالا هنوز همان " مخالفان بی مقداری " هستند که آقای احمدی نژاد در گردهمایی اخیر مسجد غدیر قزوین نام برد ؟

این " کرامت " و " انسان جهانی " که آقای احمدی نژاد به کرات در سخنرانی اخیرش یاد کرده است چگونه و کجا مصداق پیدا می کند ؟

جمعه, 26 شهریور 1395 20:25 خوانده شده: 3411 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +19 -10 --
ناشناس 1395/06/26 - 21:30
احمدی نژاد دیگه به ...تاریخ پیوسته
خواهشا دیگه این... رو اینور اونورش نکنید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/26 - 21:44
سلام
دوست عزیز
جریان احمدی نژادیسم و پوپولیسم هنوز زنده است .

مسائل را خیلی ساده نبینیم !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/06/26 - 22:15
احمدی نژاد هرگز به تاریخ نپیوسته بلکه این روحانی وفانی هستند که به تاریخ خواهند پیوست در سراسر شهرها فوج فوج به استقبالش میروند اگر روحانی در دور دوم رییس جمهور شود پروژه واگذاری مدارس تکمیل وامنیت شغلی معلمان ازبین خواهدرفت و اموزش و‌پرورش باذانبوه معلمان قراردادی مواجه ومعلمین تحت سلطه سرمایه داری نوین اموزش وپرورش درخواهند امد دیگر نه برای افزایش حقوق که بایددبرای اخراج نشدن تلاش کرد انتخاب دوباره روحانی بدترین وخطرناک ترین انتخاب برای اموزش وپرورش خواهدشد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/26 - 22:24
سلام
آقای جلیل

به نظر می رسد بیشتر صخبت های شما تکراری ، فی البداهه و فاقد مبانی قوی تئوریک و مطالعاتی است .

آخرین دیدار آقای احمدی نژاد در گرگان و مسجد جامع این شهر بوده است و تا جایی که بنده اطلاع دارم و تصاویر آن منتشر شده است خبری از " فوج فوج " نبوده است !

امنیت شعلی معلمان باید توسط اتحادیه و سندیکاهای قدرت مند معلمی تضمین شود نه توسط دولت !

( مثل همه کشورهای توسعه یافته )

البته صلاحیت حرفه ای معلمان باید توسط سازمان نظام معلمی تایید شود و نه دولت !

و تا جایی که بنده می دانم دولت های نهم و دهم اساسا و از بیخ و بن با این مفاهیم بیگانه و حتی دشمن بودند !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/06/26 - 22:27
جناب پورسلیمان با عرض سلام و ادب؛
یه خواهشی داشتم:
می شه برای ایجاد تنوع هم که شده دست از یقه دولت احمدی نژاد
بردارید و با توجه به علاقه ای که به تاریخ دارید؛ کمی هم به نقد
مسائل آموزش و پرورش در دوران اصلاحات و سازندگی بپردازید!
یا حتی به دلایل تجمع معلمان و قتل مرحوم ابوالحسن خانعلی در
سال 1340 همت گمارید!
در ضمن برای اینکه خیال شما راحت بشه توی سایت ها و مطبوعات
شنیدیم که آقای احمدی نژاد ظاهرا از شرکت در انتخابات منصرف
شده اند؟!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/26 - 22:33
سلام
دوست عزیز
آقای احمد

1- بنده تاکنون و در باب آسیب شناسی تشکل های صنفی معلمان حداقل 12 یادداشت مفصل نوشته ام و یکی از آن ها در مورد شهادت دکتر خانعلی است .

2- بخش بعدی پرسش ما در مقدمه پاسخ داده شده است .

3- آقای احمدی نژاد - چه بیاید و چه نیاید - موظف است در مورد وقایع و مسئولیت های دوران ریاست خود پاسح گو باشد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/06/26 - 22:49
در تمام سفرهای احمدی نژاد به شهرهای مختلف با سیل عظیم مردم مواجه بدیم که در اینترنت تصاویر ش موجود است اتفاقا این دولت روحانی است که کاهش استقبال از سوی مردم علیرغم تبلیغات وسیع و میلیاردی مواجه شده و تمام شعارها هم بر علیه ایشان است در مورد پاتسخ گویی احمدی نژاد سیاست ایشان سکوت است البته این سکت به خاطر نداشتن پاسخ نیست بلکه به خاطر این است که نگویند احمدی نژاد در کار دولت جدید سنگ اندازی می کند این دولت شماست که با بسیج امکانات و تمام طرفدارن خود صبح تا عصر مشغول یدگویی از وی است احمدی نژاد در اولین سال دولت روحانی رئیس جمهور منتخب را به مناظره دعوت کرد روحانی می توانست این مناظره را بپذیرد و تمام سوالاتی که در ذهن شماست رود در رو بپرسد و پاسخ بگیرد اما جرات رو یارویی با احمدی نژاد را نداشت در مورد تشکیل اتحادیه باید گفت این اتخادیه ها و تشکل ها که با نام معلمها ایجاد میشه بعض وقتها بر علیه معلمان حرکت می کنند مثلا در جریان استیضاح فانی با نام معلمان با این استیضاح مخالفت می کردند ممکن است همین تشکل ها فردا از حامیان اصلی
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/06/26 - 22:54
واگذاری مدارس و اخراج معلمان باشند در این صورت که واویلاست شما در نظر بگیرید که شخصی با افکار شیرزاد عبداللهی نماینده معلمها بشه و شروع به دفاع از دولت کند به همین خاطر این شکل ها مضرات زیادی دارند در ضمن دولت احمدی نژاد درست است از لحاظ معیشتی کاری برای معلمان نکرد اما امنیت شغلی معلمان را تضمین کرده بود که نمونه ان تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی بود که از اسارت اصلاح طلبان نجات یافتند
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/06/26 - 23:12
من سال گذشته در دفتر ایشان در ولنجک برای سخنرانی حضور داشتم سیاست کلی ایشان سکوت است و اینکه چرا در جمع فرهنگیان در مورد اموزش و پرورش و مسائل فرهنگیان صحبت نمی کند مربوط به سیاست کلی ایشان است احمدی نژاد در هر جمع و تشکلی که حاضر میشود صرفا در مورد امام خمینی و انقلاب اسلامی حرف میزند هر چند که من هم معتقدم در زمینه معیشت کاری برای معلمان انجام نداد ولی تقریبا اکثر معلمان پذیرفتند وزیر احمدی نژاد بهتر از وزیر روحانی است یعنی در مقام مقایسه هر چند نه روحانی و نه احمدی نژاد در زمینه حقوق کاری نکردند اما احمدی نژاد صرفا در مقام مقایسه بهتر از روحانی است حداقل وزیرش اینه دق نبود و طرح افزایش حقوق معلمان بر مبنای رتبه بندی را داده بود
پاسخ + 0 0 --
کامکار 1395/06/26 - 23:22
آقای جلیل
راستی در آن جلسه اثری از هاله نور ندیدی ؟
راست بگو !
شیطون !
آقای پورسلیمان از خطای هاله ای گفت .
شاید آن هاله با هاله شما مخلوط شده است !
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/06/27 - 11:28
این شماهایید که به ... پیوستید
....
احمدی نژادوافرادی مثل ایشون نباشند داعش تا ....
اینقدر .... که از انسانیت به کلی فاصله گرفتید
مصداقش فیش ای نجومی و صدها مصداق دیگر
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/06/27 - 11:34
کامکار عزیز دراون جلسه همه چیه دیدیم جزدروغ وآمادگی وطن فروشی طایفه مملکت برانداز
احمدی نژاد سال بعد رئیس جمهوره اونوقت مجدد دراین سایت ضد انقلاب بسته خواهدشد
خداییش کجا دیدید یه رسانه خودش بیشتر ازبقيه بذاره
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/06/27 - 12:21
جناب پورسلیمان با عرض ادب و سلام؛
نگفتید که چه موقع گزارشاتی در نقد آموزش و پرورش در دولت
اصلاحات و سازندگی در وب گاه وزین صدای معلم مشاهده خواهیم
نمود؟!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/27 - 13:49
سلام
آقای احمد

پاسخ شما را در جواب به آقا / حسینی داده ام .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/27 - 14:07
سلام
دوست عزیز معلم

زنده باد مخالف من
آزادی یعنی " آزادی مخالف " و " منتقد "

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/06/28 - 23:22
درود بر تو ای جلیل و امثال جلیل که دیگر تاریخ مصرفتان گذشته و به تاریخ پیوسته اید فقط قبل از این که کاملا در تاریخ فرو بروی یکی از کارهای مفید اون آقا یعنی احمدی نژاد رو با سند بگو متشکریم
پاسخ + +18 -7 --
سلام 1395/06/26 - 21:31
با احترام
همکاران ارجمند فریب وعده های احمدی نژاد را نخورید وی 8 سال رییس جمهور بود اگه کاری قرار بود برای آموزش و پرورش انجام دهد بایست در ان 8 سال که از لحاظ درآمدی ور اوج بود انجام میداد
احمدی نژاد یک فریبکار به تمام معناست البته این هم یادآوری کنم که دولت تدبیر و امید هم سودی به حال فرهنگیان نداشت
پاسخ + +17 -4 --
علی 1395/06/26 - 21:32
نوشته شما مستند و منطقی است. لازم است در قضیه معیشت فرهنگیان و مشکلات آموزش و پرورش، حب و بغض ها را کنار بگذاریم و به قضاوت ها و دعواهای جناحی نپردازیم. ما خود دوران فاجعه بار و قانون گریزی های دولت قبل رو تجربه کرده ایم
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/26 - 21:46
سلام
دوست عزیز
آقای علی
از توجه شما سپاسگزارم .
پایدار باشید .
پاسخ + +10 -11 --
جلیل 1395/06/26 - 21:36
من به عنوان وزير آموزش و پرورش تا رسمأ ابلاغ نکنيد حقوق معلمان را نمي دهم . به مسئولين خزانه هر چه زنگ مي زدم جواب نمي دادند. میبینی جناب پورسلیمان وزیر به این میگند میبینی چه طور از حقوق معلمان با قاطعیت دفاع می کرد بر عکس فانی که اصلا نای حرف زدن ندارد واقعا چه گوهری رو از دست دادیم حاجی بابایی مرد بود دلسوز واقعی معلمان
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/26 - 21:42
آقای جلیل
سلام

در مقدمه ، به خطای هاله ای اشاره شد .

گویا شما هنوز در توهمات خود غوطه ور هستید !

حاجی بابایی اگر به این مساله اعتراض کرد اما در خیلی موارد هم سکوت کرد !

حاجی بابایی سال قبل توصیه های انتخاباتی به احمدی نژاد هم داشت !

فراموش که نکرده اید ؟

ضمنا این پرسش ها متوجه رئیس حاجی بابایی است نه حاجی بابایی !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/06/28 - 23:30
به من هم صد تا سکه بدند از این بهتر بلبلی می خونم
پاسخ + +10 -5 --
ناشناس 1395/06/26 - 21:41
از توضیحات آقای پور سلیمان به دلیل این که گزارشی با موضوع مشخص و مستند است، تشکر می شود.
موضوع این است که معمولا نقدها از هر مقام و دولتی که باشد، کلی، بدون استناد و آغشته به احساسات و با بیانی غیرمحترمانه است.
این رویه از هر گروهی قابل انتظار باشد، از فرهنگیان که معلمان نسل ها هستند، قابل انتظار و پذیرش نیست. با احترام
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/26 - 21:48
سلام
دوست عزیز

من هم سپاسگزارم .

فرهنگیان و معلمان هم مانند سایر صنوف و اقشار طبقه بندی دارند و افراد درون آن مانند هم نیستند .

پایدار باشید .
پاسخ + +13 -4 --
معلم ناجی ملت 1395/06/26 - 22:37
متاسفانه هنوز عده ای ازهمکاران به شکل افراد عامی وکم سوا فکر میکنند وعده ای هم که با وجود آمدن دولت قبل به نان ونوا یاپستی میرسند که سنگش رابه سینه میزنند عوام کم سواد هم که با وعده وعید زود راه کج میکنندواحمدی نژاد آنها وعقایدشان را میشناسد که قول یارانه دویست پنجاهی میدهد اما نکوهش دولت تدبیر و امید چنین است که درمورد آموزش و پرورش تدبیر ندارد الان بهترین موقع برای دلجویی فرهنگیان است باعزل فانی ومعرفی نجفی برای سرپرستی وزارت مجلس هم رای اعتماد میدهد و اجرای کامل قانون خدمات کشوری رای نودشش راازان خودکند دیگرفرجام وبرجام قدیمی شده تدبیر جدیدلازم است
پاسخ + +6 -10 --
جلیل 1395/06/26 - 23:00
در سال ۹۱، ‌۱۱ درصد حقوق فرهنگیان افزایش یافت؛ جناب پور سلیمان در سال 91 پانزده درصد به حقوقها اضافه شد نه 11 درصد در ضمن بند سایر هم به وجود امد که اگه این بند رو ده درصد در نظر یگیریم میشه 25 درصد البته نه احمدی نژاد و نه روحانی کارنامه خوبی در زمینه معیشت معلمان ندارند ولی حداقلش اینکه وزیر احمدی نژاد بهتر از روحانی بود شما یک معلم البته به اشتثنای شیرزاد و شهسوار زاده نمی توانی پیدا کنی که بگوید فانی بهتر از حاجی بابایی است اکثر معلمها حاجی بابایی را به فانی ترجیح می دهند البته اگر رتبه بندی حاجی بابایی تصویب شده بود اکنون شاهد افزایش شدید حقوق در بین فرهنگیان بودیم
پاسخ + 0 0 --
حسین یوسفی 1395/06/26 - 23:10
آقای جلیل
سلام
فکر می کنم شما اگر حرف نزنید بیشتر به نفع رئیست باشد !
برخی اوقات سکوت بهترین راه است .
واقعا الان به یقین رسیدم که طرفداران احمدی نژاد اکثرا بی سواد و هوچی و غیرمنطقی هستند !
با تشکر .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/06/27 - 14:26
پورسلیمان فکر نمیکردم تا این حد احمق باشی!!!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/06/27 - 20:44
برای این قبیل ادبیات متاسفم اگر نقدی به اقای پور سلیمان داریم بهتر است عنوان کنیم و حتما ایشان هم اگر اهل منطق باشد اصلاح می کند اما استفاده از چنین ادبیاتی خود منو به شدت متاسف کرد اختلاف دید گاه طبیعیست و می توانیم با هم بحث کنیم اما استفاده از ادبیات ناشایست و توهین امیز تحت هیچ شرایطی درست و پسندیده نیست
پاسخ + +10 -9 --
ناشناس 1395/06/26 - 23:08
در زمان ریاست جمهوری ایشان بود که طرح بیمه طلایی فرهنگیان اجرایی شد و حتی دندانپزشکی هم می دادند انشاالله با انتخاب دوباره روحانی بیمه طلایی هم حذف می شود مطمئن باشید
پاسخ + +14 -7 --
معیم شهرستانی 1395/06/26 - 23:10
با انتخاب دوباره روحانی مطمئنا معلمان فراموش خواهند شد بنده از احمدی نژاد هم حمایت نمی کنم ولی از معلمان خواهشمندم گول روحانی را نخورید و برعکسش رای دهید
پاسخ + +11 -8 --
احمد 1395/06/27 - 00:26
فانی بدتر از حاجی بابایی است.خیلی هم بدتر
پاسخ + +7 -4 --
بازنشسته فریب خورده 1395/06/27 - 07:35
اقای پور سلیمان من قانع شدم،احمدی نژاد بدرد رييس جمهوری نمیخوره،به همین دلیل اگه فانی کاندید بشه منو خانواده و دوستان و... بهش رای میدیم،
دیگه خودتو خسته نکن،
الان فانی را بیارن جلو دوربین انچنان تصویر زیبایی از وزارت خانه خودش رسم میکنه که خود من باورم میشه پاداشمو گرفتم،حقوقم کافیه،و روز بروز بهتر هم میشه،
عزیزم بذارید اینا برن هرکی بیاد بهتر از این دروغگویان فریبکاره،
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/27 - 07:52
سلام
دوست عزیز بازنشسته

بنده به عملکرد آقای فانی هم انتقاد دارم و به هیچ وجه ایشان را در این حد و اندازه نمی بینم !

بسیاری از افراد حرف های خوبی می زنند ، شعارهای قشنگی سر می دهند اما همبن که به قدرت می رسند یا آن ها را فراموش می کنند و یا می فهمند به آن سادگی که فکر می کنند نیست !

مطالبات فرهنگیان بازنشسته هم یک حق است و باید پی گیر بود .

صدای معلم هم تاکنون به جد پی گیر این مساله بوده است و باید همچنان پی گیر بود .

اما در ابتدای یادداشت به نکاتی اشاره کردم .

چامعه ما همیشه بین چرخه شوم " سکوت - شورش " در حال جا زدن است .

اکثر مردم ما همیشه به دنبال یک ناجی هستند که حق آن ها را از آسمان ها گرفته و در زمین تحویل آن ها دهد !

مردم باید حقوق خود را بشناسند و پی گیر آن باشند .

پایدار باشید .
پاسخ + +5 -3 --
فرهنگی با سابقه 1395/06/27 - 09:15
از فرهنگیانی که مسائل را به دید افراد عامی جامعه نگاه می کنند و ضربات جبران ناپذیری که احمدی نژاد به بدنه اقتصاد فرهنگ و سیاست کشور وارد نمود را فراموش کرده ویا درک نمی کنند متاسفم..
پاسخ + +5 -4 --
فرهنگی با سابقه 1395/06/27 - 09:21
من هرگز نمی گویم که دولت روحانی در زمینه آموزش و پرورش موفق عمل کرده ولی یقین دارم که دیگاه ایشان نسبت به آموزش و پرورش مثبت است و اگر نمایندگان مجلس حمایتش کنند با انتخاب یک وزیر خوب مثل دکتر نجفی می تواند به اهدافش برسد..
پاسخ + +4 -2 --
فرهنگی با سابقه 1395/06/27 - 09:24
رفتار دولت احمدی نژاد در قالب حضور در اقصی نقاط کشور در قالب سفرهای استانی و در بین مردم، ساده سخن گفتن با مردم، طرح مسکن مهر، پرداخت یارانه و اقداماتی از این قبیل، همواره با واکنش رسانه ها و احزاب رقیب روبرو می شد و متهم ردیف اول، محمود احمدی نژاد همواره به عنوان فردی پوپولیسم، عوام فریب و گداپرور معرفی می شد.
پاسخ + +7 -2 --
بازنشسته دل شکسته 1395/06/27 - 10:30
همین احمدی نزاد بود که حثوق بازنشسته ها را از360هزار تومان یکدفعه دو برابر کرد وگرنه بازنشسته های بیچاره با این دولت باید 500 هزار تومان می گرقتند این دولت فقط میگه ندارم تا کی جیبشان پر شود خدا می داند باز همان دولت قبلی نو بخت گدا را کجا سو غاتی ببرند فکر میکند پو ل از جیب او میرود
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/27 - 13:33
سلام
دوست عزیز بازنشسته

آیا این افزایش حقوق دو برابری در چه زمانی رخ داده است ؟

آیا در عرض 8 سال این افزایش دو برابری رخ داده است ؟

اما تا جایی که می دانیم :
بر اساس آن چه سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشته است و در ماده ۳۴ لایحه برنامه ششم توسعه گنجانده شده است؛ صندوق های بیمه‌ای بازنشستگی مکلفند در سال اول برنامه ششم حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را ۵۰% افزایش دهند .

ضمنا رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده است :
" همه کارمندان ۱۲ درصد افزایش حقوق داشته اند ولی بازنشستگان ۲۰ درصد افزایش حقوق را دریافت کردند."

بارهم مطابق نظر آقای نوبخت ، الان دولت به طور متوسط ۱۵۰۰ میلیارد تومان ماهانه فقط برای تعدیل گام اول حقوق بازنشستگان صرف می کند، منتهی چون فاصله دریافت ها زیاد است، این مسایل دیده نمی‌شود.

اگر قرار بود در زمان آقای احمدی نژاد این افزایش های شگرف رخ دهد باید این ها دیده می شد !

تازه پس از سال ها و امسال به دستور آقای روحانی ، بازنشستگان از تبصره ۱۰ ماده ۶۸ بهره مند شدند .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
عرفان 1395/06/27 - 15:04
با سلام جناب پور سلیمان از شما انتظار نداشتم اولأ تبصرهٔ10مادهٔ 68 که همان فوق العادهٔ ویژهٔ 35درصدی است شامل شاغلین است نه باز نشستگان یعنی شامل هیچ شاغلی در هیچ اداره ای نشد. قبلأ بعضی از ادارات برای شاغلین اجرا کرده بودند آنهایی که به علت کمبود اعتبار وغیره اعمال نکرده بودند برای پستهای کارشناسی اعمال شد که شامل کادر اداری اپ هم شد و در عمل غیر نیروی خدماتی و غیر ه شامل همه آنها شد. برای معلم شاغل اعمال نشده برای بازنشستهٔ آن شد ؟دومأ افزایش 20درصدی فقط برای دریافتیای تا 900هزار تومان بود بعد از آن به روش پلکانی به ازای هر 50هزار توما ن نیم درصد کم شده تا می رسید به دریافتی 1میلیون و 700هزار تومان به بالا که می شد فقط 12درصد وتمام.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/27 - 15:13
سلام
آقای عرفان
این سخنی بود که از آقای نوبخت نقل شد .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
عرفان 1395/06/27 - 16:15
سلام و خسته نباشید دوباره جناب پور سلیمان اول یک قسمت از گفته ام را اصلاح کنم که شامل هیچ بانشسته ای (به جای هیچ شاغلی )نشد. بعد اینکه درست می گویید آقای نوبخت بارها افزایش حقوق بازنشستگان را 20درصد گفت یعنی 20به پایین تا 12درصد را نگفت یعنی قایم کرد البته من بودم می گفتم چون معلم هستم و معلم ماندم ولی او نمی گه چون نخواست معلم بما ند ولی انصافأ فوق العاده ویژه راچندین بار بطور واضح و رسا گفت و شاید اگه شامل کادر آموزشی می شد اینطور نمی گفت و احتمالأ می گفت با هزار زحمت این پول را جور کردیم و امیدوارم این فوق العاده ادامه پیدا کنه و به علت کمبود منابع قطع نشه آخرش هم یا درصدش به چای 35در صد 5درصد می شد ویا قطع می شد.
پاسخ + +6 -3 --
حسيني 1395/06/27 - 11:09
چرا در حاشيه سخنان خاتمي چيزي نمي نويسد ، چرا از دستگيري معلمان در زمان خاتمي در سايت خبري نوشته نمي شود ، صداي معلم جناحي كار نكنيد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/27 - 13:44
سلام
فعلا آقای خاتمی قصد کاندیداتوری ندارد !

اگز قصد آمدن پیدا کند می توان آموزش و پرورش را در زمان ایشان نقد کرد .

« صدای معلم » رسما از سال 92 شروع به کار کرده است .

بنده از سال 1377 در عرضه مطبوعات قلم می زنم .
در همان زمان بنده در مقالات انتقادی در موضوعاتی مانند :

" انتخابی شدن مدیران مدارس - اصلاحات در آموزش و پرورش - ارتقای شغلی - حق هم ترازی - تجمعات معلمان - دستگیری دو فعال صنفی توسط قوه قضاییه و انفعال حاجی و... نوشته ام .


تا جایی که می دانم در زمان آقای خاتمی برای معلمی پرونده سازی نشد .

تنها مورد دستگیری آقایان بهشتی و ذاتی توسط قوه قضاییه بود که بنده نیز در یادداشت های متعدد به آن اعتراض کردم .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/06/27 - 14:14
جناب پورسلیمان با عرض ادب و سلام؛
در مورد نقد آموزش و پرورش در دوره سازندگی چیزی بیان
نفرمودید! در زمان اصلاحات نیز که ظاهرا از نظر جنابعالی همه چیز
گل و بلبل بوده است!
در مورد رئیس دولت اصلاحات هم که فرمودید قصد کاندیداتوری
ندارد! جواب:کاملا بدیهی است چون ایشان فعلا ممنوع التصویر است
و فرد ممنوع ا لتصویر نمی تواند کاندید پست مهم و حساسی چون
ریاست جمهوری شود!
حتما باز هم می فرمائید ما از سال 92 سایت زدیم یا من از سال77
در مطبوعات قلم می زنم! باید گفت شما می توانید مطالعه و تحقیق
کنید وآموزش و پرورش در دوره سازندگی رو نقد کنید! (البته اگر
خط قرمز شما نباشد )
جناب پورسلیمان یادتون باشه که حضرت مولانا می فرمایند:
سخت‌گیری و تعصب خامی است!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/27 - 14:33
آقای احمد
سلام

موضوع این یادداشت طرح پرسش از آقای احمدی نژاد است .

بنده به عنوان یک فعال رسانه ای و منتقد از آقای احمدی نژاد چند سوال مطرح کرده ام .

منطقی است که این دوستان به این پرسش ها پاسخ دهند .

موضوع این یادداشت نقد آموزش و پرورش پس از انقلاب و یا پس از دوره سازندگی نیست .

البته این موضوع خوبی است و همه می توانند آموزش و پرورش پس از انقلاب و حتی قبل از آن را رصد ، تجزیه و تحلیل و مستند سازی کنند .

متاسفانه در جامعه ما همان گونه که قبلا نیز تاکید کرده ام ، حاشیه روی برای فرار از پاسخ گویی یک فرهنگ شده است .

در ابتدای یادداشت نیز به خطای هاله ای اشاره کردم .
نقد یک جریان به معنای تایید جریان دیگر و بالعکس نیست .

زمانی که ما برای گفت و گو و طرح پرسش به اتفاق دوستان پیش آقای حاجی بابایی رفتیم ، پرسش کننده ما بودیم .

برخی اوقات ، جریان بر عکس می شد !

دوست عزیز !
آموزش و پرورش در هر دورانی ویژگی ها و مشکلاتی داشته است .
سال 88 ما گفت و گوی مفصلی را با آقای دکتر نجفی انجام دادیم .

البته سعی می کنم نسخه کامل آن را اگر پاک نشده باشد در بخش " دیدگاه " قرار دهم .

جناب احمد
آیا قرار است فقط بنده این دوران ها را نقد کنم ؟!

شما نیز می توانید قلم به دست گرفته و مستدل و منطقی این دوره ها را نقد کنید .

پایدار باشید .
پاسخ + +9 0 --
احمدی 1395/06/27 - 12:17
طرح رتبه‌بندی دردی را دوا نکرد!
طرح رتبه‌بندی معلمان هم که این همه در بوق و کرنا شد نه‌تنها دردی را از معیشت معلمان دوا نکرد، بلکه با نادیده گرفتن  نیروهای جوان و میزان تحصیلات معلمان، تبعیض‌های ناروایی را بین فرهنگیان ایجاد کرد و بر نارضایتی‌ها افزود، در حالی که با اجرای قانون نظام هماهنگ خدمات کشوری، نیازی به طرح‌هایی همچون رتبه‌بندی معلمان که بیش از هرچیز فرار رو به جلوی دولت در رسیدگی به مشکلات این قشر است، نبود. سال تحصیلی شروع می‌شود اما شادابی مورد نظر مدیران عالی نظام در مدارس به چشم نمی‌خورد، تبعیض‌ها و ناروایی‌ها، لبخند معلمان‌مان را بر لب خشکانده و دوشغله و سه‌شغله بودن آنها برای جبران کم‌کاری‌های دولت، صحبت از کیفیت آموزشی را به طنزی تلخ تبدیل کرده  است، مدارس کپری و حادثه‌ساز مناطق محروم باز هم انتظار بچه‌ها و معلمان را می‌کشد. موسم بازگشایی مدارس فرا رسیده اما در سیمای نظام تعلیم و تربیت نشاطی هویدا نیست!


برچسب‌های خبــــر: اخبار آموزش و پرورش
پاسخ + 0 0 --
کریم 1395/06/30 - 12:40
احمد جان دلیل ممنوع التصویری آقای خاتمی پاک بودن ایشان است چرا اگر کوچکترین مشکلی داشتندرئیس دولت به اصطلاح پاک دستان شما با آن همه بگم بگم آنها را بیان میکردند
پاسخ + +4 -2 --
حسين 1395/06/27 - 12:41
همكاران گرامى روشن است كه ما معلمين از ٥٠ سال پيشتر مورد ظلم تمام دولت ها بوده ايم وهيچ زمانى نبوده كه رضايت فرهنگيان از نظر معيشتى جلب شده باشد حالا چه احمدى نژاد چه روحانى هر دو نسبت به فرهنگيان كم لطف بوده اند پس دوباره امدن روحانى چندان توفيرى با نيامدن ايشان نخواهد كرد....به هر حال دادخواهى معلمان هر زمانى بايد ادامه يابد تا زمانى كه به حق حقوق خود برسيم!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/27 - 13:47
سلام
آقای حسین

این که در همه دولت ها موضوع آموزش و پرورش در اولویت نبوده است با شما موافقم اما رویکردها دقیقا مانند هم نبوده است .

پایدار باشید.
پاسخ + +5 -3 --
معلم 1395/06/27 - 14:31
صدای معلم
کمی هم درمورد هاشمی وخاتمي بنویس
اگر موضوع نقده وصرفا سیاسی بازی یکطرفه نیست بسم الله
ولی شما امثال شماها یه مشت وطن فروش لائیک بیش نیستید این را قاطبه فرهنگیان می دانند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/27 - 14:43
سلام
آقای معلم

خوشحال می شوم در یادداشت فوق واژه ها و عباراتی که از تظر شما بار " صرفا سیاسی بازی و یک طرفه " دارند را پیدا کرده و برای مخاطبان توضیح دهید .

نمی دانستیم که نقد عملکرد دولت آقای احمدی نژاد در آموزش و پرورش سیاسی کاری و... باشد ؟!

جالب است که برخی از افراد سعی می کنند طوری جا بیندازند که انتقاد از آقای احمدی نژاد و یا آقای حاجی بابایی و... سیاسی کاری است و معلمان نباید در این حوزه گام بردارند ؟!

لابد شاقول و مرز سیاست و غیر از آن باید توسط شما و هم فکران شما تایید شود !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
رضا 1395/06/30 - 12:35
در ضمن مثل زمان آقای احمدی نزاد دزد نیستند ورئیس جمهور آنقدر شهامت دارد که چند نفری که به گفته آقایان حقوق نا متعارف گرفته بودند را از کار بر کنارنمود ولی احمدی نزاد میگفتند کابینه ام خط قرمز من است
پاسخ + +3 0 --
بازنشسدته دل شکسته 1395/06/27 - 16:04
سلام اقای پور سلیمان افزایش زمان دولت قبلی برای بازنشیتگان به یک دفعه بود یعنی یهم حقوق بازنشسته ها دو برابر شد 20درصد الان شامل بیچارهایی شد که زیر 1/000/000میلیون می گر فتند نه همه هر که از این دولت خیر ببیند از خدا بلا خواهد دید برای ساغلین خوب شد ولی ما با زنشیته ها در فقر مطاق دست وپا می زنیم تا بمیریم و نو بخت با پول ما ... از شما انتظار می رود حرف عا قلانه بزنید
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته 1395/06/27 - 18:23
سلام اقای پور سلیمان
ایا این همه مسایل ومشکلات به گوش روحانی ونوبخت وغیره می رسه ,,چرا حل نمی شه چرا راه حلی نمی زارند
چون ...,,,,اجازه نمی ده که کار درست وبرای مردم ورفاه معلم کاری کنند
چون دور همی دزدی مثل دایره ایرات رو فرا گرفته ,
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/06/27 - 20:51
سلام
دوست عزیز بازنشسته
امیدواریم که این صدا به همه مسئولان برسد .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
عرفان 1395/06/27 - 18:31
سلام وآرزوی سلامتی شما همکار بازنشستهٔ دل شکسته همانطور که فرمودید و من هم در قسمتهای بالا گفتم افزایش 20درصدی شامل همه بازنشسته ها نشد و کمتر از 900هزار تومان را شامل شد ولی یک خبری بدهم که شاید آن دل شکسته ات کَمکی ترمیم یابد و آن اینکه این روزها زمزمه هایی از نوبخت شنیده می شه که بازنشستگان قدیمی که هیج کدام از10فوق العادهٔ تبصرهٔ 10مادهٔ68نظام پرداخت که شامل آنها نشده قرار است نسبت به شاغلین افزایش نسبتأ ببشتری داشته باشند. خوب کی ؟فروردین یا بهتره اردیبهشت 96باشد .چرا؟خوب نزدیک خرداد ماه است و بقیه اش را می دانی.
پاسخ + +2 -3 --
شهسوارزاده 1395/06/27 - 18:50
به نام دوست

استاد پر تلاش و آگاه به مسائل آموزش و پرورش گزارش اوليه شما تحليل عميق اخيرتان آنقدر موثر مي باشد که معاونت محترم حاجي بابايي را به وجد آورده است ! دستمريزاد .

اميد است اين گزارش و تحليل عميق بعد از آن ، محرکي براي ديگر رسانه ها و تشکل هاي مدني باشد!

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 -5 --
شهسوارزاده 1395/06/27 - 19:01
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب آقاي پور سليمان دستمريزاد

گزارش اوليه و تحليل عميق کنوني شما ، آنقدر موثر مي باشد که معاونت محترم آقاي دکتر حاجي بابايي را به وجد آورده است .

اميد است که اين گزارش اوليه و تحليل متعاقب آن ، محرکي براي ديگر رسانه ها و تشکل هاي مدني باشد !

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +8 -1 --
سجاد 1395/06/27 - 20:41
نمی دانم چرا شما سنگ روحانی را به سینه می زنید ؟چه کاری برای معلمان کرده ؟چه گلی به سر معلمان زده؟ اگر در همین دولت افزایش حقوق دیگر ارگانها را مطالعه کنید دیگر از ایشان حمایت نمی کنید سه برادر دارم که یکی کارمند بهداشت دومی کارمند بانک و سومی هم برای اداره برق است از زمان سر کار آمدن دولت روحانی حقوق شان چندین برابر شده ولی برای معلمان چه کرده اند شما حقوق زیر حکمی خودتان را نبینید که با سابقه اید و با مدرک بالا ( آقای پور سلیمان) حکم معلمان با مدرک لیسانس و سابقه کار 7 سال را ببینید به اندازه یک چهارم بانکی های هم سابقه اش نیست در ضمن برادرم که کامند بهداشت است هر سال 7 تا 10 مورد پاداش های مختلف تا مرز 15 میلیون تومان می گیرد و... پیشنهاد من اینست که روحانی در این سه و اندی سال هرچه از دستش برآمده برای معلمان کرده و اگر دوباره هم انتخاب شود معلمان فراموش خواهند شد پس ما فرهنگیان یکصدا دنبال گزینه بهتر از روحانی باشیم وگر نه افسوس خواهیم خورد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/06/27 - 23:11
بارک الله
پاسخ + +2 0 --
فرهنگي 1395/06/30 - 00:11
هرجه زمان پيشتر مي رود قدر اقدامات ارزشمند احمدي نژاد و حاجي بابايي براي فرهنگيان بيشتر مشخص مي شود.
پاسخ + 0 0 --
رضا 1395/06/30 - 12:30
بابا برو جمع کن کدام قدر ارزشمند چه کاری برای فرهنگیان کردند با آن در آمد بالا ی دولت جز اینکه خفهقانی برای این معلمان درست کردند که کسی جرات نداشت کوچکترین اعتراضی کند
پاسخ + 0 0 --
جنوب 1395/07/22 - 21:18
نه که حالا جرات انتقاد داریم

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور