صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«کاش نهادهای نظارتی،‌ تشکل‌های صنفی مستقل یا خبرنگاران آزاده امکان حضور در دانشگاه و گفت و گو با دانشجویان و تهیه گزارش را داشتند تا معجزه مدیریتی حضرات را مشاهده کنند»

نگاهی به مدیریت ده ماهه " رضا مراد صحرایی " در دانشگاه فرهنگیان ؛ عجز یا اعجاز؟

سلمان احمدی

نقدی بر عملکرد مدیریت رضا مراد صحرایی در دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم 

آقای دکتر صحرایی به کرات عملکرد ده ماهه خود در دانشگاه فرهنگیان را با عباراتی همچون «معجزه» ، «حیرت‌آور» ، «دستاورد ده ماه بیش از عملکرد ده‌ سال قبل از آن» ، «غیرقابل باور» و تعابیری از این دست توصیف نموده است. 

 به عنوان مثال مراجعه فرمایید به پیام ویدیویی پایان سال ایشان ( 1 ) و یا فایل صوتی سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان و سایت دانشگاه.  ( 2 )

 رئیس دانشگاه فرهنگیان در این ویدئو که مربوط به پیام نوروزی ایشان است مدعی می شود که با کار جهادی در عرض ده ماه توانسته است کار ده ساله را انجام دهد :

تکرار این خط تبلیغاتی در سخنرانی های متعدد ایشان به همراه بازتاب اغراق‌آمیز و چند باره روابط عمومی دانشگاه، ظاهرا این تصور را برای برخی ایجاد کرده حضور ده ماهه دکتر صحرایی در دانشگاه فرهنگیان نمونه ای از مدیریت جهادی و حضور یک قهرمان و منجی با عملکرد خارق العاده بوده است. چه بسا همین تصور ایجاد شده زمینه سرپرستی ایشان در وزارت آموزش و پرورش پس از استعفای وزیر را نیز فراهم کرده است.

 اما آیا واقعاً چنین ادعایی صحت دارد؟ 

 آیا به تعبیر آقای دکتر صحرایی دانشگاه فرهنگیان بیمار رو به موت بستری در آی سی یو بوده که همه از آن قطع امید کرده بودند و ایشان در قامت پزشکی حاذق و منجی بزرگ توانسته در عرض ۱۰ ماه معجزه مدیریتی خود را در دانشگاه فرهنگیان به نمایش بگذارد؟ کاش چنین بود!

شوربختانه بررسی واقعیت‌های میدانی وضعیت دانشگاه به دور از جوسازی و پروپاگاندا،  نشان از وضعیت بسیار نابه سامان  و اندوه بار دانشگاه دارد. وضعیتی که بیش از هر چیز نتیجه عجز مدیران در حل گرفتاری‌های زیرساختی دارد تا اعجاز آنها در بهبود وضعیت.  متاسفانه با حاکم کردن فضای پلیسی و تهدید و ارعاب، کوچکترین اعتراض صنفی داشجویان  انگ امنیتی و برچسب ضدیت با نظام خورده و سرکوب ‌می‌شود.

پذیرش انبوه دانشجویان بدون فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم عامل اصلی بسیاری از مشکلات کنونی دانشگاه است. این وضعیت برای هیچ کس مخفی نبود و به سادگی روشن بود که اولویت اول مدیریت دانشگاه در دوره جدید باید حل این مشکلات باشد. طبیعتا راه‌حل کوتاه مدت در اختیار گرفتن فضاهای آموزشی و رفاهی از وزارت آموزش و پرورش یا دیگر دستگاه‌های دولتی بوده  و راه‌حل بلند مدت اقدامات عمرانی برای ساخت فضاهای مورد نیاز است.

اگر چه در ده ماه گذشته تعدادی فضا در اختیار دانشگاه قرار گرفته و یا بعضی پروژه‌های خیرساز که از گذشته شروع شده بود در این دوره اتمام و به بهره‌برداری رسید؛ اما هرگز نتوانست که جز اندکی از مشکلات را پوشش دهد. متاسفانه کیفیت آموزش و آرامش ذهنی دانشجو‌ معلمان قربانی این کم کاری مدیران دانشگاه شده است.  

نقدی بر عملکرد مدیریت رضا مراد صحرایی در دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم

همچنان کلاس‌های با تراکم بالا و در فضاهای نامتعارفی مانند انباری، راهرو، رختکن، ‌زیر پله،‌ آلاچیق، نمازخانه و.... تشکیل می‌شود. هنوز دانشجویان مجبورند روزانه ده تا دوازده ساعت کلاس شرکت کنند تا کلاس‌های آنها در دو یا سه روز فشرده برگزار شود و گروه‌های دیگر در بقیه هفته کلاس تشکیل دهند. خوابگاه‌های با تراکم بالا و اتاق‌های بیست تا سی‌نفره که به سربازخانه شبیه‌تر است تا دانشگاه صف‌های یک ساعته سلف سرویس برای دریافت غذا و.... اتفاقات عادی و روزمره دانشگاه فرهنگیان است. 

مدیریت دانشگاه با کاهش فعالیت‌های نمایشی و همایشی خود می‌توانست با توجه به حمایت صد در صدی وزیر بسیاری از فضاهای موجود و قابل استفاده را دراختیار بگیرد که متاسفانه چنین نشد. 

نقدی بر عملکرد مدیریت رضا مراد صحرایی در دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم

کاش نهادهای نظارتی،‌ تشکل‌های صنفی مستقل یا خبرنگاران آزاده امکان حضور در دانشگاه و گفت و گو با دانشجویان و تهیه گزارش را داشتند تا  معجزه مدیریتی حضرات را مشاهده کنند. 

متاسفانه با حاکم کردن فضای پلیسی و تهدید و ارعاب، کوچکترین اعتراض صنفی دانشجویان  انگ امنیتی و برچسب ضدیت با نظام خورده و سرکوب ‌می‌شود.

دانشجویان به ستوه آمده از بلبشوی اداره دانشگاه دائما در فضای ناامنی روانی با لحنی خشن و چکشی تهدید می‌شوند که شما متعهد خدمت هستید و حقوق دریافت می‌کنید و دانشگاه به راحتی می‌تواند شما را اخراج و حقوق‌تان را قطع کند. 

برای دانشجو معلمی که با این سیل نابه سامانی و بی‌عدالتی مواجه است و اجازه یک آخ گفتن و یک اعتراض ساده هم به او داده نمی‌شود  و دائما مورد تحقیر و تهدید است، چه عزت و احترام و شخصیتی باقی‌می‌ماند؟ این دانشجو معلم چگونه یاد می‌گیرد معلمی عزت‌مند، آزاده، پرسش‌گر و کنش‌مند باشد؟ 

نقدی بر عملکرد مدیریت رضا مراد صحرایی در دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم

آنچه در فایل صوتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان شنیده شد یک نمونه کوچک از رویکرد مدیریتی دکتر صحرایی است. رویکردی که دانشجویان  کوچکترین حقی برای پرسش‌گری و مطالبه حتی صنفی ندارند و چون حقوق می‌گیرند و تعهد خدمت دارند باید برده‌وار مطیع محض مدیران دانشگاه باشند. متاسفانه این نگاه دکتر صحرایی در حال اشاعه در سطوح پایین‌تر مدیریتی دانشگاه هم هست. حتما از نظر ایشان این معجزه مدیریتی است! 

بنا به اظهارات مدیران و تبلیغ روابط عمومی به برخی دیگر از معجزات مدیریتی آقایان توجه کنید. 

تشکیل جلسه هیئت امنا با حضور رییس جمهور: 

در اساس‌ نامه دانشگاه ریاست هیات امنای دانشگاه با رییس جمهور است. در دولت گذشته رییس جمهور همان گونه که در بسیاری از شوراهای عالی حاکمیتی شرکت نمی‌کرد در هیئت امنای دانشگاه هم فرهنگیان هم شرکت نمی‌کرد و طبق قانون جلسات هیئت امنا با ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل و مصوبات با امضای رییس جمهور ابلاغ و اجرا می‌شد. در دولت جدید با تغییر رویه،  ریاست محترم جمهوری شخصا پیگیر حضور در همه شوراهای عالی و مجامعی است که طبق قانون رییس جمهور باید در آن شرکت کند. با این وصف تشکیل یکی از جلسات هیئت امنا با حضور رییسی جمهور مصداقی از معجزه مدیریتی است؟ البته ظاهرا جلسه فوق از حیث فرصت مغتنم برای ارائه و نمایش شخصی رییس دانشگاه در حضور رییس جمهور برای ایشان البته اثری معجزه آسا داشته است!! 

 نقدی بر عملکرد مدیریت رضا مراد صحرایی در دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم

تصویب آیین نامه تسهیل در تبدیل وضعیت معلمان دارای مدرک دکتری به هیئت علمی دانشگاه: 

مشکل کمبود هیئت علمی از کاستی‌های زیرساختی دانشگاه است و یکی از راه‌حل‌ها تبدیل وضعیت دکتر معلم‌ها به هسئت علمی است که از سالیان گذشته انجام می‌شده البته با آیین‌نامه‌های تبدیل وضعیت وزرات علوم تعداد کمی توفیق این تبدیل وضعیت را می‌یافتند. موضوع ساماندهی دکتر معلم‌ها از زمان طرح موضوع رتبه‌بندی در مجلس و به عنوان بخشی تکمیلی از آن به صورت جدی مطرح شد. به گونه‌ای که براساس اظهارات رییس کمسیون، یکی از پیش‌شرط‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیران علوم و آموزش و پرورش این موضوع بوده است.  

اکنون این آیین نامه تصویب شده و در گام‌های آغازین اجراست در حالی که هنوز هیچ پرونده‌ای به نتیجه نرسیده و تا همین جا هم هزاران ابهام و حرف و حدیث در پی داشته است. واقعا این اتفاق یک معجزه مدیریتی است؟

موارد عدیده دیگر از مصادیق اعجاز مدیریت ایشان قابل بررسی است. در خوش‌بینانه ترین حالت عملکرد ایشان را می‌توان شروع شتاب زده چندین طرح ناتمام دانست که در تبلیغات در حد پروژه‌های به اتمام رسیده جا زده شده‌ است. به نظر می‌رسد معجزه این جا رخ داده که با تبلیغات و بزرگ‌نمایی و اغراق این عملکرد را به عنوان معجزه و حیرت‌آور و بی‌نظیر و معادل ده سال معرفی شده است!

کاش ریاست محترم جمهور با معرفی فردی مناسب‌تر برای وزارت، این فرصت را به دکتر صحرایی بدهند با تداوم مدیریت خود در دانشگاه دستکم چند مورد از این طرح‌های ناتمام را به سرانجام برسانند. 

( 2 ) سخنان رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان در جمع دانشجو معلمان هرمزگان :


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نقدی بر عملکرد مدیریت رضا مراد صحرایی در دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم

یکشنبه, 27 فروردين 1402 15:51 خوانده شده: 1539 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 0 --
شهریاری 1402/01/27 - 17:39
خخخخخخخ
خییییییلی خوب بود

از رفقای ایشون، آقای بهرامی
شهرستان های تهران و معجزات شون میگفتین
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد 1402/01/28 - 12:48
خوب شما بفرمایید! تا بدانیم.
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1402/01/27 - 19:50
حقیقتا این واژه خز " دکتر معلم" را بکار نبرید! متاسفانه معلمانی که در طول خدمت مدرک دکترا گرفتند ( حالا از کجا و با چه کیفیتی) تلاش بسیار زیادی انجام دادند که امتیاز خاصی از آموزش و پرورش دریافت کنند! حالا چه از راه تلاش برای تصویب رتبه بندی! و یا از راه جذب در دانشگاه فرهنگیان!
البته کسی منکر ارزش علم و دانش نیست اما واقعیت این است که معلمی در اصل هنر و مهارت یاددهی و یادگیری است و مدرک دکترا که یک مدرک کاملا پژوهشی است، کمک چندانی به بهبود حرفه معلمی نمی کند جز اینکه توهم سواد و دانایی را در عده ای بالا می برد!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/01/28 - 02:30
بهتر بود حداقل بررسی می شد افرادی بعداز جذب درآموزش وپرورش مدرک بالاترگرفته اند باچه سازوکاری این کاررا انجام داده اند چون آموزش وپرورش مجوزقانونی این کاررا نمی دهد در مقطع ابتدایی زمان کاری از ابتدای هفته تا روز پنجشنبه بوده اگر اداری بوده اند نیز زمان کاری همین گونه بوده تنها معلمان دوره متوسطه اول ودوم روزهای کاری کمتری دارند پس مدرک بالاتر گرفتن بدون کم کردن غیرقانونی ساعت کاری درمقطع ابتدایی واداری امکان پذیر نبوده ویک تخلف هست حال کسانی که تخلف نکرده اند ونتوانستند ادامه تحصیل بدهند در رتبه بندی مجازات می شوند ورتبه کمتر می گیرند این آیین نامه پراز اشکال ایراد است
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد 1402/01/28 - 12:48
+ +
پاسخ + +7 0 --
رضوانی 1402/01/27 - 20:56
عالی احسنت
صحرایی از ابتدا فقط دنبال نمایش و همایش و مطرح کردن خودش بود.
فقط دنبال همین که از دانشگاه سکوی پرش و نردبان درست کند و به مقامات بالاتر برسد.
بیشتر وقتش دنبال لابی و تبلیغ خودش بود
وقتی قبل عید میثم نیلی رو برد همایش اصفهان برای سخنرانی، وزارتش رو قطعی کرد
https://cfu.ac.ir/fa/241006
پاسخ + 0 0 --
بلاغی 1402/01/28 - 00:41
دفیقا درست می‌فرمایید.
میثم نیلی برادر داماد رییسی و از چهره پشت پرده دولت و حلقه‌ای که وزیر تعیین می‌کنند و در همه امور دخالت می‌کنند.
واقعا صحرایی از آن جوانان انقلابی! فرصت‌طلبی است که خوب راه و روش سوارشدن بر آسانسور قدرت را بلد شده‌اند
ظاهرسازی و اغراق و وعده دهن پرکن دادن و خط و نشان کشیدن برای مخالفان
مثل عبدالملکی و دکترای پایتون
وای به حال ما معلمان که نان و حیثیت اجتماعی و سرنوشت‌مان بازیچه چنین فردی خواهد شد.
پاسخ + +7 0 --
نگذاشتند معلم باشم 1402/01/27 - 21:24
ه ه هه
دکـــــــــــتــــــــــــر معلم

این چه دکتر معلمیست که باید بیاد پیش منِ فوق لیسانس اشکالهای درسیشو بپرسه
پاسخ + 0 0 --
بلاغی 1402/01/27 - 22:41
دفیقا درست می‌فرمایید.
میثم نیلی برادر داماد رییسی و از چهره پشت پرده دولت و حلقه‌ای که وزیر تعیین می‌کنند و در همه امور دخالت می‌کنند.
واقعا صحرایی از آن جوانان انقلابی! فرصت‌طلبی است که خوب راه و روش سوارشدن بر آسانسور قدرت را بلد شده‌اند
ظاهرسازی و اغراق و وعده دهن پرکن دادن و خط و نشان کشیدن برای مخالفان
مثل عبدالملکی و دکترای پایتون
وای به حال ما معلمان که نان و حیثیت اجتماعی و سرنوشت‌مان بازیچه چنین فردی خواهد شد.
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد 1402/01/28 - 12:55
ناچاراً می توانی آزاد تدریس کنی؛ به اهلش به اندازه‌ای که صلاح می‌دانی!
چنین وضعیتی که مدرک پایینتر به مدرک بالاتر آموزش دهد بارها دیده شده.
پاسخ + +10 -3 --
مهدی پارسایی 1402/01/27 - 21:44
آقای صحرایی! سخنان شما خطاب به فرزندان دانشجو معلمم را شنیدم، واقعا از خودم شرم کردم که فردی چون شما وزیر آموزش و پرورش ایران باشید! جایگاه دکتر شکوهی و شهید باهنر و شهید رجايي
ولع قدرت و جاه طلبی انسان را به چه بازیگری‌ها که وادار نمی‌کند.
همین شما که در دولت روحانی معاون دانشگاه علامه طباطبایی بودی آن وقت هم چنین تفکری داشتید؟؟
شما زمانی که در دولت تدبیر و امید مدیر کل بنیادشهید بودید چنین حرف‌هایی می‌زدید؟

راستی شما که امروز دانشجو‌معلم را تهدید می‌کنی و طرفداری از نظام را به رخ دیگران می‌کشی، نرخ امروز نان چقدر است؟
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد 1402/01/28 - 13:00
صحبت‌های ایشان، صحبت‌هایی است درست، ناقص و دارای عیب و نقد بسیار و از حوصلۀ نقّادی بنده خارج.
پاسخ + 0 0 --
معلم مفلوک 1402/01/29 - 16:58
.....هم ازجنس صحرایی بودند.اینهاهمشون به ایدئولوژی وامپراطوری خیالی خودمی اندیشندواصلاتخصصی درزمینه آموزش وپرورش نداشتندوندارند.
پاسخ + +12 0 --
دانشجومعلم‌ دختر 1402/01/28 - 00:59
مطمئن باشید در دانشگاه تربیت پاسداری هم هرگز این مقدار توهین و تحقیر وجود ندارد.
آنجا لااقل امکانات اولیه رفاهی و آموزشی فراهم است. چارتا برنامه فرهنگی هنری یا ورزشی برگزار می شود نه مثل برهوت دانشگاه فرهنگیان
بخدا امکانات دبیرستان دولتی جنوب شهر تهران که میرفتیم امکانات بیشتری داشت
آیا فعالیت فرهنگی فقط اردوی راهیان نور و اربعینه؟ اینا رو خودمون هم میرفتیم
ما چه گناهی کردیم که به عشق معلمی اومدیم فرهنگیان؟
حالا که تعهد خدمت دادیم باید هر بلایی سرمون بیاد؟
هیچ کس صدای ما رو نمیشنوه
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد 1402/01/28 - 13:45
در دانشگاه امام حسین(ع)، توهین نیست ولی تحقیر مشاهده شده است؛ برخی از افراد دلیل جمعی از افراد نیستند. تکبّر، علوّ و خود برتر بینی در دانشگاه فرهنگیان بیشتر(عمیق‌تر و وسیع‌تر) است. این عیب در دانشگاه شریف نیز بسیار است ولی در دانشگاه فرهنگیان اثر فسادش بیشتراست.
تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذينَ لا يُريدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقينَ (قصص83 و خطبه شقشقیه)
خطوط میانی بماند
آنکس که صدای شیعیان را می‌شنود، امام زمان(عج) است. شکایت بردن پیش ایشان سیم کارت حلال و حرام و سامانه ثنا نمی‌خواهد و دعای شاکی ذی حقِ ستم نکرده بر دعای جامعه، احاطه دارد؛ همانطور که ادریس نبی(ع) چنین کرد. چه بسا در پیشگاه ایشان تجرّد و تأهّل مهّم نباشد ولی آنچه قطعاً بسیار مهّم‌تر خواهد بود، آدم بودن است.
پاسخ + +4 -7 --
ناشناس 1402/01/28 - 02:01
سلام علیکم
رضا مراد صحرایی در کمتر از یکسال کارهای خوبی در دانشگاه فرهنگیان انجام داده است.
البته طبیعی است با توجه به کمبودهای زیاد رفت مشکلات زمان و بودجه بیشتری لازم دارد.
پاسخ + 0 0 --
مدرس آزاد 1402/01/28 - 13:44
همه چیز زمان و بودجه نیست؛ تکمیل تفکّر مهم‌تر از آنست. چه بسا زمان و بودجه تباه شوند.
کمترین نکته: حق معلمی، دانایی و فرهنگ را با ضوابط محصور شده و معیوب، محصور به خود می‌دانند. دانشگاهی برای معلمان، دانشگاه معلمان!
پاسخ + +1 -1 --
مهدی 1402/01/28 - 13:21
نوری کجا رفت ؟
پاسخ + 0 0 --
دباغ 1402/01/28 - 21:31
مگر بود و نبودش فرقی دارد مثل همین صحرایی
نوری ماموریتش را به خوبی انجام داد و حتما سهم خواهی سیاسی خود را به دست خواهد آورد
و اجازه گسترش دامنه خانواده سیاسی خود را به عنوان یک پدرخوانده خواهد گرفت
پاسخ + +5 0 --
دباغ 1402/01/28 - 21:29
بعضی ها چنان خود را مشغول این نوی و آن صحرایی می کنند که انگار مشکل این ها هستند
مشکل کلیت این سیستم سیاسی حاکم است
و پرداختن به این حاشیه ها، جز وقت تلف کردن و سردواندن سودی ندارد
استقلال حاکمیتی وجود ندارد
فساد بسیار گسترده شده و قبح آن ریخته
وجدان ملی خاموش شده و مردمان را مشغول کرده اند
پاسخ + +4 0 --
مهدی 1402/01/29 - 00:27
لطفا درباره مدیریت فشل در سازمان استثنایی کسور هم مطلب بذارین. کار سنجش را داده اند به دیپلم ردی های و والدین در برخی مناطق. در ثورتیکه اینهمه فارغ التحصیل و افراد شایسته و جویای کار وجود دارد. تاسف برای سازمان استثنایی که آقای طریفی با بی تجربگی تمام‌ اونجا وقت و انرژی همه همکاران تخصصی را به فنا می دهد.
پاسخ + +9 -1 --
رحیم انصاری 1402/01/29 - 03:06
تجربه ده ماهه اداره دانشگاه فرهنگیان «حتی در بهترین وضعیت» هرگز برای اداره وزارت آموزش و پرورش کافی نیست.
به لحاظ تنوع حوزه‌های مسئولیت،‌سازمان‌های عدیده و گوناگون وابسته،‌گردش مالی و حجم کار اداری وزارت به فردی با تجربه و کاربلد و آشنا با ریزه‌کاری‌های اداره آموزش و پرورش دارد.
با احترام به دکتر صحرایی ایشان هرگز توان و تجربه اداره وزارت‌خانه را ندارد و متاسفانه انتصاب ایشان فقط به زیان نظام تعلیم و تربیت کشور معلمان و دانش‌آموزان خواهد شد.
کاش دکتر رییسی در این چهارمین تجربه خود در انتخاب وزیر آموزش و پرورش بیشتر دقت کند.
پاسخ + 0 0 --
حمزه‌لو 1402/01/29 - 09:22
درود بر شما
حرف حســــــــــــــاب.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/01/29 - 22:11
اتفاقا بهتر که دکتر صحرایی یا حاجی بابایی یا مدعیان دروغین باشند، ببین آنوقت چطور آنها را نقد و مفتضح خواهم کرد و زیر سؤال خواهم برد.
شاید خیر در این باشد که یکی از این دو بی عرضه مدعی باشند
بی عرضگی تعدادی دیگر که محرز است و یا ادعایی نداشته اند یا مدعیان جفا کار نبوده اند.
پاسخ + +8 0 --
حسن درویشی 1402/01/29 - 10:57
مانند همیشه مسئولان نالایق ونا کارآمد خود را به عنوان ((نظام )) تعریف می کنند وآنگاه هر گونه نقدو اعتراضی به خود وعملکردشان را ذیل اعتراض به نظام و حاکمیت تفسیر می کنند ومعترض ومنتقد را ساکت
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/01/29 - 22:04
مثل امام جماعتهای بعضاً مفت خور مساجد
پاسخ + 0 -3 --
ناشناس 1402/02/20 - 00:09
جناب آقای دکتر صحرایی عزیز شنیدی میگن گدا گر معتبر شود از خدا بی خبر شود هرکس که جنبه نداشته باشد شکمش که سیر بشه به خدا وپیامبر وقرآن ونظام و...پشت میکنه .حرف حق همیشه تلخه اینهایی که سوختن واز حرفهای تو برآشفته شدن خودشان میدانند تودرست می گویی ولی امان از کینه نفس
پاسخ + +2 -1 --
کیان 1402/02/24 - 10:16
بنظرم وزیز شدن صحرایی برابر است با نامیدی هزاران جوان برام سواله چرا قصد حذف ازمون استخدامی دارند؟؟؟
پاسخ + 0 -2 --
محمدرضا ابراهیمیان 1402/02/31 - 20:05
واقعا ایشون کارهای روی زمین مونده دانشگاه فرهنگیان رو با روحیه جهادی پیگیری کردن و خیلی هاش رو به نتیجه رسوندن
کاش نمیرفتن وزارت و اینجا ادامه مدیریت داشتن
پاسخ + +1 0 --
جاسی 1402/03/04 - 09:33
خاک تو سر تربیت معلمی ها که این .... منت دو قرون حقوق و سربازی رو میزاره سرشون از سربازی میترسونشون برید سربازی برینید بهش آشغال جمع کنید بفروشید حقوقش بیشتر ه تا با بچه ها این دوره زمونه درس بدید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور