صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رضا مرادی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

جفای حاجی بابایی در حق آموزش و پرورش و کشور و حلقه مفقوده ای به نام " عدالت " !

رضا مرادی عضو شورای نویسندگان سخن معلم  در مطالب پیش رو قصد نگارنده واکاوی نظام آموزشی ویرانگر 3-3- 6 نیست و تنها به جنبه هایی از آن به صورت موجز می پردازم. هرچه پیش می رویم زوایا و اثرات مخرب این به اصطلاح نظام – بی نظامی – آموزشی بیشتر پدیدار و هویدا می شود و بنیان و اساس نظری و فکری نادرست آن ازجهات گوناگون مشخص ترمی گردد .

بنده مدعی هستم بنا به دلائل و نقطه نظرات متعددی که در ادامه و پیش رو به آنان ورود و اشاره خواهم نمود این اقدام و حرکت را آگاهانه یا ناآگاهانه خیانتی آشکار و بین به انقلاب شکوهمند اسلامی و مبانی ارزشمند و مترقی اخلاق اسلامی و نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی که برآمده از الله اکبرها و خون گران بهای شهداء است،می باشد.

البته انتظارمی رفت وزیر فعلی آموزش و پرورش و تصمیم سازان و مجریان ارشد آن وزارت خانه شجاعانه و نه منفعلانه با اجرای آن نظام آموزشی ویران گر که تبعات و هزینه های منفی گزافی برای جامعه و نظام تعلیم و تربیت کشور به وجود آورده اند مقابله نموده و آن را اجراء نمی نمودند اما اتفاق نامبارک و نادرستی که نباید روی می داد و غیرعاقلانه سنگی در چاه انداخته شد که عاقلان نخواهند توانست آن را بیرون آورند.

جالب است که این طیف علی رغم لطمات فراوان به کشور و آینده آن مدعی بازگشت و دردست گرفتن امور را دارند و پرداختن نگارنده به اقدام ویران گر آنان در پاره ای ازامور اثبات عدم شایستگی ایشان در دست گرفتن سرنوشت و رقم زدن آینده کشور می باشد که مردم فهیم گول و فریب دسیسه های آنان را نخورده و اجازه ی بازگشت به آنان را در صحنه ی سیاسی و اجرایی کشور را ندهند.

اما چرا می گوییم خیانت به جمهوری اسلامی .تلاش تمامی علاقه مندان و دل سوزان باید از بین بردن انواع مشکلات در جامعه و برداشتن آنان از جلوی راه مردم باشد تا ایشان نسبت به نظام سیاسی کشور خود همواره خوشبین بوده و حمایت و هواداری از آن را یک وظیفه ی ملی تلقی نمایند، متاسفانه باید اذعان نمود نظام آموزشی مذکور هزینه های اجتماعی منفی متعدد و عدیده ای را برای نظام سیاسی کشور به وجود آورده و شکل داده است ،با مراجعه و مطالعه ی میدانی درخصوص ابعاد اجرایی و عملیاتی آن نظام آموزشی غیر عقلانی و غیرمنطقی به بازده و انعکاس منفی آن دربین همکاران شریف فرهنگی، دانش آموزان و اولیاء محترم آنان و سپس بازتولید منفی تر آن درسطح کلان جامعه برخورد نموده و پی می بریم ،که به بعضی مصادیق آن می پردازم .

با مراجعه به مناطق آموزش وپرورش در بحث سامان دهی معلمان و دبیران معزز به حجم وسیع نارضایتی های فراوانی برخورد و مواجه می شوید که حکایت از عصبانیت و ناخرسندی آنان از چنین چینش و سازمان دهی دارد که نارضایتی نگران کننده ای را شکل داده است . این وضعیت سبب شده معلمانی که در یک دوره ی آموزشی خاص تبحر و تخصص داشته و از جهات علمی و شخصیتی خود را آماده خدمت دریک دوره خاص نموده اند الان بدون آنکه اقناع شده و آموزشی دیده باشند و بر خلاف مهارت و سلیقه و توان علمی خود به دوره ای گسیل گردند که برای آن آماده نشده و تربیت نگردیده اند که این انتقال پیامدهای نابه سامانی را به دنبال می آورد و چنین وضعیتی برای دانش آموزان نیز نتایج بسیار بغرنجی را تولید نموده و می آفریند.

دبیری که حسابان تدریس می کرده به دوره ی ابتدایی گسیل داده شده و به علت نداشتن اطلاع کافی دانش آموزی را که تبحر در نقاشی داشته و دراین زمینه دارای رتبه بوده است را به آشنا و تبحر در نقاشی نداشتن متصف نموده است که این امرسبب ایجاد مشکل و آلام روحی برای آن دانش آموز گردیده است،این اتفاقات و رویدادها به اشکال و تنوع های متعدد متاسفانه در آموزش و پرورش و مدارس ما درحال نضج و شکل گیری است که بسیار پیامدهای ناگواری از جهات تربیتی و آموزشی داشته و هزینه های سیاسی و اجتماعی عدیده ای را به دنبال خواهد داشت که بیان و توضیح دقیق و ظریف آن در این مجمل نمی گنجد.

تاثیر منفی این اقدام بر روحیه ی سایر همکاران نیز حائز توجه است که همکار اعزام شده از دوره ی بالاتر به مقطع پایین تر در دو یا سه روز در هفته ماموریتش پایان می یابد ولی همکار دیگر باید پنج روز هفته را در مدرسه به انجام وظیفه بپردازد که این با احتساب درآمدهای نه چندان متفاوت پیامدهای نامطلوبی را به دنبال داشته است.

اما چرا می گوییم خیانت به تعلیم وتربیت و اخلاق، تبدیل ارزش های انسانی جهان شمول به رفتارهای انسان ها از جمله اهداف و برنامه های نظام های مختلف می باشد . توجه به نکات تربیتی و اخلاقی هم درکلان و هم دراجزاء از آموزه های دینی است و توجه به آنان سازنده و مقوم شخصیت انسان ها و زمینه سازسعادتمندی آنان است.

متاسفانه نظام آموزشی مذکور بنا به دلائل متعدد ظرافت ها و نکات اخلاقی و تربیتی را مد نظر قرارنداده است که در مطالب پیش رو به صورت موجز به پاره ای از آنان اشاره می نمایم.

1- در بعضی ازمناطق آموزشی به جهت وضعیتی که ره آورد نظام آموزشی مذکور می باشد دانش آموزان سال اول ابتدایی با دانش آموزان سال ششم یا دانش آموزان اول ابتدایی با دانش آموزان دوره ی اول متوسطه و حتی سال های بالاتر در یک واحد آموزشی به تحصیل گماشته و اشتغال یافته و از مکان های مشترک چون حیاط، آب خوری و... درنظر بگیرید ؛ دانش آموز سال اول را که با چه مشقتی باید در زنگ کوتاه تفریح آب بیاشامد را....و توالت استفاده نمایند که این نکته از جهت اخلاقی و تربیتی با توجه به زمان متفاوت بلوغ برای هریک تبعات بغرنج و نامطلوب تربیتی را به دنبال خواهد داشت .

2- گسیل و اعزام معلمان محترمی که برای آن دوره تربیت نشده اند در مخاطبین – دانش آموزان - بداخلاقی و تاثیرات نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت چراکه آموزش و پرورش مدعی تحقق ارزش های اخلاقی چون رعایت عدالت، احقاق حقوق شهروندی،اخلاق مداری و... است که نظام آموزشی مذکور در عمل بسیاری از آن اهداف و مشخصه های مورد ادعا را زیر سئوال برده و دروغ و شعارتوخالی را به ذهن متبادر می نماید که این از اساس باورها و اعتقادات را هدف قرارمی دهد.

3- اشاعه ی و حاکم گرداندن تز هدف وسیله را توجیه می نماید که تبدیل به باور شدن آن دربین جامعه ی تحت پوشش آموزش پرورش بسیار خطرناک می نماید که باتوجه به محتوا و عملکرد نظام آموزشی مذکور بسیار شکل گیری آن را محتمل می نماید.

4- ندیدن منافع ملی و اصرار بر اجراء وحاکمیت تفکر و برنامه ای نادرست به منظور اثبات خود - خودیت و فردیت - که خودرایی و استبداد را اشاعه داده و تعلیم می نماید که بسیار خطرناک می باشد. این موارد و موارد بغرنج فراوان دیگر را دانش آموزان فهیم متوجه شده و این می تواند در انگاره ها و باورها و ایجاد حس ملی و علاقه مندی آنان به کشور و آینده آن تاثیرمنفی بگذارد. لطمات نظام آموزشی مذکور به اخلاق و محوریت آن بسیار پردامنه و وسیع است که به موارد مذکور اکتفا می نمایم .

صدمات و خسارت های دولت قبلی بر هیچ شخص مطلع و آگاه و دلسوزی پوشیده نیست ؛ نگارش مطالب مختصر فوق ازآن جهت می باشد که آنانی که مسبب صدمات فراوان بوده اند نه تنها مورد بازخواست جدی قرار نگرفته اند بلکه این افراد با جسارت و وقاحت زیاد به دنبال بازگشت به قدرت هستند که باید هوشیار و بیدار بود.

به جای آن که فرهیختگانی چون پورسلیمان ، باغانی و هاشمی به مسلخ روند ؛ فرصت سوزانی چون حاجی بابایی باید به دست عدالت و قانون سپرده شوند .


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

سه شنبه, 30 تیر 1394 07:04 خوانده شده: 6689 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +76 -36 --
ناشناس 1394/04/30 - 08:26
بله معلمان مازاد دارند هزینه بی فکری اقای حاج بابایی را پس میدهند
پاسخ + 0 0 --
حمیده 1394/04/30 - 11:26
البته به نظر من اغاز معلمان مازاد در دوره اقای فرشیدی شکل گرفت که برای استفاده از فضاهای مدارس برای تشکیل کلاس های پیام نور، مدارس را یک شیفته کرد.و وزرای بعدی هم نه فقط اصلاح نکردند بلکه هریک کلنگی برداشته و دیوار دیگری را خراب کردند.
پاسخ + 0 0 --
معلم مدرسه 1394/04/30 - 12:50
حاج بابایی از فانی بهتر بود اما او هم وزیر خوبی و ایده ال برای معلمان نبود
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/30 - 17:56
سلام
حاجی بابایی بزرگترین ظلم را به فرهنگیان کرده.
پاسخ + 0 0 --
زیر خط فقر 1394/05/20 - 10:35
هیچیک از این وزیران به نفع معلمان اقدامی نکردند مگر آنکه منافع شخصی و منصبی خودشان را درنظر گرفتند. خداوند هیچیک از این وزیران را نیامرزد.
پاسخ + 0 0 --
عبدی 1394/06/08 - 12:35
اما امروزه عده ای با طرح موضوعاتی غیر منطقی اما سفسطه آمیز سعی دارند:
1) بی تحرکی
2) فقدان تدبیر
3) مهمتر ازهمه سیاست های القایی و دیکته شده از بیرون آموزش وپرورش
را به زلف سند تحول بنیادین به ویژه اجرایی شدن 6-3-3گره زده ،چنین وانمود کنند، که تمامی مشکلات حوزه نیروی انسانی حاصل استقرار نظام اموزشی جدید و انگشت اشاره متوجه گذشتگان است نه حال !.
اما با توجه به آنچه در بالا به آنها اشارتی رفت و به دلایلی که به ان خواهیم پرداخت. منشا این سوال ،مشکل ونابسامانی پیش آمده را باید جای دیگری جستجو کرد.
پاسخ + 0 0 --
عبدی 1394/06/08 - 12:54
بقیه

• ریشه مشکل ساماندهی و بروز عوارض
ریشه مشکل از آنجا نشات میگیرد، که مدیران کنونی آموزش و پرورش گویا متعهد شده اند.که شتاب و آهنگ روبه رشد نظام آموزشی را در حین اجرای ماموریت اجرای سند تحول به شدت کند کرده و یک باره کاهش 300 هزار معلم را از پیکره فعال و مولد اموزش و پرورش در پوشش الفاظ فریبنده ای مانند: متناسب سازی ،چابک سازی،اصلاح ساختار بودجه ای،بهبود نظام حقوق و دستمزدمعلمان انرا عملی موجه جلوه دهند . در مقام تمثیل باید چنین نسخه پیچی برای آموزش و پرورش را به کار طبیبی تشبیه کرد که قصد دارد 30 درصد از وزن انسان خوش قامتی که فکر می کند وزن او اضافی است. رابه طوردفعی و ناگهانی بکاهد. بدیهی است تحمیل چنین خواسته ای مساوی است با بروز عوارض طاقت فرسایی که هریک به تنهایی می تواند،سیستم های مختلف بدن چنین انسانی را دچار اختلال نماید .
پاسخ + 0 0 --
عبدی 1394/06/08 - 12:56
بقیه

چگونه انتظار دارید سیستمی مانند آموزش و پرورش که با ورود شما دوستان عزیز از سال 92 تا کنون که در آستانه سومین مهر قرار دارد قریب به 100 نفر از آن بازنسشته شده یا در حال بازنشستگی است. و تا همین الان اجازه استخدام و ورود به احدی را نداده است از حال وروز خوبی برخودار باشد ؟
ایا بهتر نبود:
1) به جای کند کردن چرخ دانشگاه فرهنگیان در پذیرش دانشجو
2) ،کوچاندن اجباری معلمان از متوسطه به ابتدایی،
3) الزام به جمع کردن مدارس روستایی کم جمعیت،
4) بالا بردن تراکم کلاسی،
5) امر به تعطیلی مجتمع های روستایی که از احکام سند است.
6) کاهش کادر مدیریتی و پشتیبانی مدارس،که مبارزه با جنگ نرم را تدارک می کنند.
7) واگذاری حدود 1000 مدرسه به بخش خصوصی به قیمت بالابردن ناگهانی 5/3درصدی دانش اموزان مدارس غیر دولتی در بیلان کار
8) و استثمار کردن معلم روزمزد با دستمزد پایین،
9) حذف و کاهش معاونین فناوری ،
10) مربیان پرورشی و قرآنی
, و دهها کار این چنینی لااقل مجوز جذب 60 هزار معلم ابتدایی رادر کارنامه کاری خود ثبت می کردید ؟
پاسخ + 0 0 --
عبدی 1394/06/08 - 12:58
بقیه3
وقتی مدام بر طبل تعدیل و کاهش نیروی انسانی می کوبید و یا اصرار داریدبه طرفه العینی 300 هزار معلم رسمی را از گردونه آموزش وپرورش آن هم با اشتباهات محاسباتی و اعمال غیر کارشناسی جدا کنید. تا به خیال خود اندامی متناسب برای آن بتراشید.آیا باید از چنین نظام اموزشی انتظار معجزه داشت؟
به نظر میرسد:
سند تحول و مظلوم تر ازآن نظام 6-3-3 مستمسک خوبی است تا :
1) رکود وفترت کاری،
2) مطالبات بر زمین مانده از پاداش پایان خدمت معلمان،
3) بیکاری
4) آلودکی هوای تهران
5) ،موضوع هسته ای 40
6) قول غیر کارسناسی غیر اجرایی مثل معاونت اقتصادی وسازمان رفاهی بدون مطالعه ونقشه راه
7) تحریم اقتصادی و دیگرچیز ها را متوجه آن ساخته و همواره برای فرار از پاسخگویی انگشت اتهام رابه سوی ان روانه کنیم.
پاسخ + 0 0 --
حسنی 1394/06/13 - 15:11
اقلی عبدی انصافا پاسخ علمی و دندان شکنی دادید .
پاسخ + 0 0 --
معلم نا امید 1394/08/05 - 18:58
هرچی بود از فانی بهتر بود
پاسخ + +44 -39 --
حسین قارداش2415 1394/04/30 - 08:57
جناب آقای مرادی، بسیار زیبا نوشته اید و اضافه می شود که سایر موارد، از جمله "درصد قبولی" چنان شخمی به آ.پ زده است که هر گونه انگیزه را از معلم و دانش آموز درسخوان گرفته است! و کسی نیست که ابعاد خرابکاریهای "آن مرد رفته "را برای عموم مردم تشریح کند .
پاسخ + 0 0 --
حسنی 1394/06/20 - 14:41
اگر وزارت هم به آقای مرادی می دادند نمی ارزیید این همه بی اخلاقی وفحاشی کند.
پاسخ + +33 -46 --
ولی دانش آموز 1394/04/30 - 09:55
حاجی بابایی خدا ازت نگذره اگه این طرحت به بچه های ما ضرر برساند. در پیشگاه خداوند باید پاسخگویی باشید. هم شما هم سایر دست اندرکاران این طرح ها.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/04/30 - 11:24
اگر ضرر بزند؟؟ سوختیم وکباب شدیم رفت..اصلا این طرح نمی دانم تراوش ذهن کدام نابغه قرن بود.شاید همان معجزه هزاره سوم در آن دخیل بوده.به هر حال مردم منتظرند تا قوه ی قضائیه شهامت خود را نشان دهد ومحاکمه همه فرصت سو زان و فرصت طلبان و دزدان وخائنان 8 سال حاکمیت معجزه هزاره سوم را ببینند.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/30 - 12:38
خروجی این نظام جدید چیزی است که من معلم و حتی اولیاء فکور و با دانش هم آنرا می فهمند.و آن چیست.بی سوادی بی سوادی و بی سوادی.البته نا گفته نماند از خدا که پنهان نیست از مخلوق خدای عز و جل هم پنهان نباشد.دست های و فکرهایی در کارست که این ملت هر چه بیشتر نادان تر و جاهل تر بمانند از نظر آن ها بهتر است.دانش و فهم همچون چراغ قوه است که در درازای تاریک شب سیاه سیاه در جنگلی وهم آلود و انبوه ، وحشت آفرینان و جغد منشان و عنکبوتیان را می گریزاند.
پاسخ + 0 0 --
محمد 1394/04/30 - 16:16
سیاست کشور هدر دادن نیروی انسانی و امکانات شده . فقط مدارس نیست وقتی با افزایش بادکنکی ظرفیت دانشگاه های آزاد و پیام نور و غیر دولتی و مجازی و ... همه ی متولدین دهه 60 را در دانشگاهها سر گردان کردند و اینک عده ای با یورش به دوره های تحصیلات تکمیلی وقت به بطالت می گذرانند و عده ای هم مدرک به دست در خیابان ها سرگردانند .
هیچ پیش بینی برای این موج جمعیتی جوان در دوره های گذشته نشده بود و اکنون هم در مدارس به اسم تحصیل اجباری و افزایش آمار همه را با معلومات کم راهی مقاطع بالا می کنند .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/20 - 14:42
بعید می دانم شما معلم باشی این سخن معلم نیست.
پاسخ + 0 0 --
همکار 1401/06/09 - 07:25
جناب مرادی هر کسی یک سال با شما همکار بوده خوب شما را شناخته. فردی مزور بی مطالعه و بی سواد و از همه مهمتر بدون تعهد به آنچه می گویید.
پاسخ + +37 -24 --
علی 1394/04/30 - 10:08
وزارت آموزش و پرورش ما مدت مدیدی است به وزارت سازش و سرزنش تبدیل شده است.دوست گرامی مان مطالب جامعی را نگاشته اند و چند مورد را نیز بنده اضافه می نمایم.۱.نگاه آزمون و خطا به در نظام جدید آموزشی‏ ‏در‏ ‏خصوص‏ ‏معلمان‏ ‏و‏ ‏دانش‏ ‏اموزان‏ ‏۲.رشد‏ ‏بی‏ ‏رویه‏ ‏بی‏ ‏سوادی‏ ‏و‏ ‏مدرک‏ ‏گرایی‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏نظام‏ ‏جدید‏ ‏۳.ایجاد چالش بین معلمان و مدیران باخود و حتی با اولیا دانش آموزان به خاطر درست نبودن فرایند ارتقا دانش آموزان به پایه های بالاتر ۴.تألیف کتاب های غیر استاندارد و دارای اشکالات متنی و محتوایی۵. اجرای سیستم نمره دهی کیفی که به هیچ وجه بستر آن فراهم نشده است.۶.و...
پاسخ + 0 0 --
دل عبرت بین 6219 1394/04/30 - 11:58
علی آقا به مطالب کاملا درستی اشاره فرمودید. چون دانش آموز بدون بار علمی لازم به کلاس بالاتر صعود میکند قدرت لازم زا برای یادگیری مطالب جدید ندارد و این عامل باعث افت تحصیلی شده و مدیر و اداره و اولیا ،همه تقصیر را گردن معلم فلک زده میکنند و این چالش با خود روان معلم بوجود می آید که حتما تقصیر از من معلم است.خلاصه اینکه :یکی بداد این آ.پ و به تبع آن به داد کشور برسد.و مسئولان قبلی باید محاکمه شوند
پاسخ + +44 -12 --
دبیر 1394/04/30 - 10:13
در سالهای بعد جفای فانی بر فرهنگیان زبان زد خاص وعام میشه.حاج بابای که رفت دیگه ولش کنید از حال حرف بزنید که کشتی اموزش وپرورش با کاپیتانی اقای فانی به گل نشته
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/30 - 13:02
همکار عزیز.جناب ((دبیر)).فراموشمان نشود که آینده محصول گذشته و حال ماست و حال ما محصول گذشته مان.عیب ها را باید دید تا چراغی باشد برای راه پر پیچ و خم آینده.زیر ساخت آینده ، امروز چیده می شود.
پاسخ + 0 0 --
حمید 1394/05/01 - 15:53
علی آقا ! این یعنی فرار به جلو و البته عقب!
شما از چی دفاع می کنی و از چی انتقاد می کنی؟

خوب برادر من امروز هم دیروز فردا خواهد بود!
یعنی ما همیشه باید به آینده برویم تا از گذشته انتقاد کنیم!

بابا الان الان الان الان الان الان رو بچسب!
یعنی الان کارهایی که میشه مثلا برای جبران خرابی های گذشته است؟

ما که الان نه تنها شاهد هیچچچچچچچچچ اقدامی حتی برای اصلاح گذشته نیستیم ! شاهد اینیم که داریم به فنا می ریم!
پاسخ + +37 -36 --
جلیل 1394/04/30 - 10:26
بی عدالتی رو این سایت انجام میده که بنده یک مقاله در مورد تحلیل نظام 3-3-6 نوشتم اما جرات نکردند منتشر کنند اما تا یه مقاله ای در حمایت از فانی و انتقاد از حاجی بابایی که اکثرا هم کاملا متعصبانه و غیر واقعی است نوشته میشه بلافاصله تائید میشه
آقای پورسلیمان از کسی دفاع می کنی که واست حکم محکومیت صادر کرد
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/04/30 - 18:07
حاجی بابایی ... به آموزش و پرورش گند زد وای که چقدر در این سال های خفقان غصه خوردیم خدا اح نژاد و حاجی بابا را لعنت کند.
پاسخ + 0 0 --
دل عبرت بین 6219 1394/04/30 - 20:36
بیش لعنت!
پاسخ + 0 0 --
بابک 1394/05/23 - 21:08
حاج بابایی فقط استاد سخن بود و بس .
پاسخ + +41 -30 --
داوود 1394/04/30 - 11:08
مطالب بسیاز زیبا و عین واقعیت است.واینکه فرمودید ملت فهیم و عزیز اجازه بازگشت را به یه عده ندهند که دوباره به راس کار بیایند بایستی هر کالای یک تاریخ مصرفی دارد که بر روی آن حک می شود با اتمام دوره آن کالا در صورت مازاد بودن و عدم مصرف معدوم می گردد واینک آن گروه مخرب و خیانتکار به مملکت که هر روز شاهد ظهور اختلاس های بسیار سنگین از طرف آن ها هستیم و متاسفانه همون آقایانی که هر روز و هلحظه به تمجید و تعریف آن ها می پرداختند و اینک سکوت اختیار کردند باید بدانند که دیگر آن گروه برای ملت روشنفکر مرده است و یه عده عوام که هیچ وقت تشخیص درست و نادرست را نمی دهند به آرزوی باز گشت دوباره آن گروه دامن می زنند...
پاسخ + +41 -29 --
فرخنده قربانی 1394/04/30 - 11:51
جناب آقای مرادی خیلی خوب نظام مذکور راتحلیل کرده اید.ماخود در بین همکاران شاهد بوده ایم که همکاری که دارای تحصیلات فنی در سطح متوسطه بوده با زور وی را به مقطع ابتدایی فرستاده اند،جایی که نه تجربه ونه انگیزه کاردر آنجا را داشته است تا جایی که حتی برای رهایی ازاین کار اجباری،وباوجود علاقه به معلمی ،اجبارا بازنشست کرده است.
در پایان نیز به این نکته کلیدی اشاره کرده اید،که مجرمین وسوء استفاده کننده ها در امنیت کامل هستند وافراد نیک ودلسوز جامعه تهدید شده ویا می شوند.
پاسخ + +7 -36 --
حسن 1394/04/30 - 12:16
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مشکلات معیشت فرهنگیان حل نمی شود مگر با کاهش نیروی انسانی آموزش و پرورش، تصریح کرد:اگر نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک میلیون به 750 هزار نفر برسد 33 درصد حقوق فرهنگیان افزایش خواهد داشت و هرچقدر بیشتر صرفه جویی کنیم بهتر می توانیم مشکل معشیت معلمان را حل کنیم.!!!!!
پاسخ + 0 0 --
محمد 1394/06/17 - 20:37
یعنی از خودمون بگیرن ، بعد با منت به خودمون برگردونن با سلام و صلوات و جار زدن در رسانه ها
پاسخ + +40 -26 --
نیلوفری 1394/04/30 - 12:29
سلام وسپاس ازبرادرارجمندم مثل همیشه ازمطلب وزین وآگاه گرایانه شما لذت بردم فقط یادمان باشد که دردوره معجزه هزاره سوم تصمیم گیری مبتنی برحساب وکتاب وعقلانیت نبودو نه قابل پیش بینی .دراین شرایط شایستگی فردی غالبا بی اثربوده وآنان صرفا به اتکای زیرکی های شخصی دراستفاده از فرصت ها و وابستگی باندی جلو می رفتند وملت فهیم کشورمان این موضوع به خوبی تشخیص می دهند نباید اجازه داد. مردم دلسرد ومنزوی به شوند.
پاسخ + 0 0 --
محمدی 1394/06/20 - 17:53
نیلوفری عزیز
اگر کسی تو چاله میدون این حرفها را به شما بزند. باز هم سپاس می گویی؟
پاسخ + +18 -24 --
علی 1394/04/30 - 12:39
خروجی این نظام جدید چیزی است که من معلم و حتی اولیاء فکور و با دانش هم آنرا می فهمند.و آن چیست؟بی سوادی بی سوادی و بی سوادی.البته نا گفته نماند از خدا که پنهان نیست از مخلوق خدای عز و جل هم پنهان نباشد.دست ها و فکرهایی در کارست که این ملت هر چه بیشتر نادان تر و جاهل تر بمانند، از نظر آن ها بهتر است.دانش و فهم همچون چراغ قوه است که در درازای تاریک شب سیاه سیاه در جنگلی وهم آلود و انبوه ، وحشت آفرینان و جغد منشان و عنکبوتیان را می گریزاند.
پاسخ + +47 -10 --
مسیبی 1394/04/30 - 13:05
من در زمان وزارت آقای نجفی دانش آموز بودم و الان معلمم با 17 سال سابقه. در زمان وزارت ایشون هم به ما که دانش آموز بودیم به لحاظ تحصیلی صدمه زیادی وارد شد با طرح بیفکر و رویا پردازانه نظام جدید متوسطه.فقط کسانی که بین سالهای 72 تا 77دانش آموز دوره متوسطه بودنند می تونن بگن که اون زمان از این طرح کذایی چه به سرشون اومده و چقدر لطمه خوردن. متاسفانه یه عده ای به دلیل اینکه سابقشون بیشتره و زمان ایشون حقوقشون افزایش قابل توجهی داشته و به دلیل مخالفت مجلس با اون میخوان ازش قهرمان بسازن درحالی که اگر با نگاه حزبی به این مسائل نگاه نکنیم و به موارد مستدل مثل میزان افت تحصیلی و سرنوشت نسلی که اون طمان دانش آموز بودن توجه کنیم میفهمیم ضعیفترین وزیر آموزش و پرورش آقای نجفی بود و نه حاجی بابایی
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1394/04/30 - 13:43
جناب مسیبی هرچند که هیچ کس نمی گوید آن موقع گل وبلبل بوده ولی باید بدانی زمانی نجفی وزیر شد که معلم را به خاطر بیان کوچکترین نقدی اخراج می کردند فضای خفقان حاکم نفس معلم را بریده بود ونجفی به آرامی این فضا را برداشت تا شرایط برای پیشرفت آماده شود قدم بعدی او ارتقاء مدارک تحصیلی معلمان از دیپلم وفوق دیپلم به لیسانس با فعال کردن مراکز تربیت معلم بود هرچند برای فارغ التحصیلان دانشگاها کاری نکرد ودیگر تفاوت حقوقی معلمان باسایر کارمندان خیلی ناچیز بود البته اشتباه ونابسامانی وفرصت طلبی ورابطه بازی عده ای هم متاسفانه کم نبود.
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/04/30 - 18:48
من هم کاملا با شما موافقم سرنوشت ما را همان نظام جدید آموزشی با وضعیت آموزشی نا بسامان و پذیرش سال 77 که کمتر از 5 درصد پذیرفته شده ها نظام جدید بودند عوض کرد ومن در این 17 سال واقعا متاثر هستم از اینکه چگونه قربانی برنامه ریزیهای غلط آموزشی شدیم دوست من بانصف درصدهای من در نظام قدیم دندانپزشکی خواند ودر کلاس 30 نفره ما در دانشگاه 28 نفر نظام قدیم و2 نفر نظام جدید بودند من نمی دانم تا کی باید افراد تاوان بی برنامگی برنامه ریزان آموزشی را بدهند.
پاسخ + +45 -5 --
اعظم رزاقی 1394/04/30 - 14:12
بزرگترین خیانت روش توصیفی نمرات ابتدایی ها بود.متاسفانه سونامی بیسوادی بچه ها را خواهیم دید. روش اشتباه بود نه کار و زحمت معلمین گرامی
پاسخ + 0 0 --
بهزاد 1394/05/01 - 12:43
ن نمیدونم تو کلاس شما چه خبره تو کلاس من وضعیت بهتر شده علاوه بر درس کار پژوهسی هم انجام میدن و خلاقیت موج میزنه.سونامی بیسوادی زمانی اومد که معلمای دیپلم زیر دیپلم و کاردان جدب ابتدایی شدن خدارو شکر وضعیت یادگیری دانش اموزان الان خوبه جو ندین سونامی بیسوادی!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/13 - 22:10
مبتکر آن در سال1383 آقای حاجی است.
پاسخ + +34 -45 --
جلیل 1394/04/30 - 15:04
مقاله مضخرفی بود این طرح مال قبل از انقلاب بود وحالا دانش آموزان اون زمان باسواد بودند یا الان ؟؟؟
این طرح بهترین و کارشناسی شده ترین طرحه و تمام مخالفت ها به دلیل مسائل سیاسی و ناراحتی معلمها فقط به خاطر خودشونه که مجبور برند راهنمایی
پاسخ + 0 0 --
محمد 1394/04/30 - 16:32
قبل انقلاب کجا دانش آموز بدون نمره از قبل قبول تلقی میشد؟
امتحان نهایی پایان دوره ابتدایی و راهنمایی را این جنابان حذف کردند . الان دانش اموز از اول مهر میداند که قبول است !
کدام کارشناسی ؟ عده ای که حتی یک روز هم در مدرسه نبوده اند با دریافت مزایایی کلان این طرح را نوشتند و مدارس را نابود کردند . کسی که فقط بخاطر دریافت چند صد هزارتومان حق التدریس ارزشیابی توصیفی و تغییر کتابها تمام قد از آن دفاع میکند راضی است وگرنه هیچ کس از آن راضی نیست
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/30 - 17:36
قبل از انقلاب با شرایط محیطی و اجتماعی و افتصادی آن زمان اجرا می شد شاید نتیجه بخش بود.نه اینکه همان طرح با تغییرات حساب نشده و بدون برنامه ریزی و هول هولکی اجرا شود.و این همه نابسامانی روی دست فرهنگ و فرهنگی بگذارد.
پاسخ + +55 -44 --
مهدی 1394/04/30 - 15:32
جناب آقای مرادی
سلام
ضمن رعایت احترام و ادب حضور شما نکاتی را که از خواندن نوشته شما به ذهنم رسید را اعلام می نمایم.
ضمن پوزش مجدد تصور می کنم نوشته هاتون واقعا یک رجز سیاسی بیشتر نیست! طوری گفتید هدفتان واکاوی نظام آموزشی است که فکر کردم از موضع یک کار علمی می خواهید سخن یا نقدی کارشناسانه بر زبان برانید!
در بیش از نیمی از سخنانتان با کلماتی مختلف فقط فحش می دادید و می گفتید من خوشم نمی آید! مثلا گفتید:
1. نظام آموزشی ویرانگر
2. اثرات مخرب
3. تبعات و هزینه های منفی گزافی برای جامعه و نظام تعلیم و تربیت کشور
4. خیانت به جمهوری اسلامی
5. لطمات فراوان به کشور و آینده آن
6. گول و فریب دسیسه های آنان
7. هزینه های اجتماعی منفی متعدد و عدیده ای را برای نظام سیاسی کشور به وجود آورده و شکل داده است
8. نظام آموزشی غیر عقلانی و غیرمنطقی
9. بازده و انعکاس منفی آن دربین همکاران شریف فرهنگی
ادامه دارد
پاسخ + +50 -43 --
مهدی 1394/04/30 - 15:34
ادامه از نظر قبلی اینجانب
آقای مرادی شما از چه موضعی سخن می گویید؟ از موضع نظام ساسی؟ یا آموزشی؟ یا از موضع یک کارشناس منتقد؟
خودتان قضاوت کنید این هایی که شما تا اینجا گفتید نقد نیست! فقط اتهام است از موضع یک جایگاه سیاسی خاص! البته عجیب نیست و ما سال هاست که در این فضا نفس می کشیم و در موضع سیاسی رقیب هم چنین موضع گیری هایی فراوان قابل مشاهده است !
شما در اثبات حرف هایتان فقط به دلایل زیر اشاره نمودید:
1. عصبانیت و ناخرسندی معلمان از سازمان دهی
2. اشاعه ی و حاکم گرداندن تز هدف وسیله را توجیه می نماید
3. ندیدن منافع ملی و اصرار بر اجراء وحاکمیت تفکر و برنامه ای نادرست

ادامه دارد
پاسخ + +51 -45 --
مهدی 1394/04/30 - 15:35
ادامه نظر قبلی

آقای مرادی دلایل تان هم بوی ایدئولوژی سیاسی می دهد و نه انتقاد کارشناسانه چرا که دلایلتان هم از سنخ فحش هایتان است و جالب تر از همه از چه نوشته ای چه چیزی را نتیجه گیری نمودید که اصلا هیچ ارتباطی به هم ندارند آزادی فرهیختگانی مثل پورسلیمان ، باغانی و هاشمی چه ربطی به تراوشات ذهنی شما دارد.
البته شاید نظام آموزشی ما مشکلات زیادی داشته باشد و من هم درصدد انکار آنها نیستم ولی نوشته شما رنگ و بوی واکاوی نظام آموزشی را ندارد!
ضمن پوزش
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/31 - 23:54
همکار عزیزم مهدی جان.جمله ی آخرتان این است:((البته شاید نظام آموزشی ما مشکلات زیادی داشته باشد و من هم درصدد انکار آنها نیستم ولی نوشته شما رنگ و بوی واکاوی نظام آموزشی را ندارد! ))
و من مانده ام که شما هنوز باور ندارید نظام آموزشی ما قطعاً پر از مشکل و اشکال است .آن وقت از لفظ ((شاید)) استفاده می کنید.شما هنوز به این باور نرسیده اید که آموزش و پرورش ما چه در برنامه ریزی و چه در اجرا و چه و چه و چه بسیار مشکل دارد .آن وقت هنوز از شاید استفاده می کنید.چشم ها را باید شست !
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/05/01 - 10:12
علی آقا !
سلام!
واژه شاید در جملات اینجانب هیچ سنخیتی با احتمال عدم آشنایی بنده با مشکلات نظام آموزشی ندارد!
همکار عزیز من!
تمام ایده من متوجه شیوه نقد است و نه خود نقد!
نقد نباید در خدمت صنعت فرهنگی قرار گیرد! یعنی هدف نقد باید واکاوی مکانیسم هایی باشد که علل ظاهری را که اصرار به سرپوش گذاشتن بر علل واقعی دارند و میل به فریب و حمایت از گفتمان قدرت دارد را افشا نماید!
علل ظاهری مشکلات نظام آموزشی اصرار دارند که مشکلات این نظام را فردی جلوه داده و سرپوشی بر علل واقعی گذارند! در حالیکه مشکلات بر کسی پوشیده نیست و صد البته عریان است و نیاز به بصیرت قوی هم ندارد!
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/05/01 - 10:23
ادامه ..

یک سوال از علی آقا !
حاجی بابایی را اعدام و فرهیختگان دربند را آزاد کنند !
نظام آموزش تو خالی ما رنگ محتوا می گیرد؟

نه عزیز هم من می دانم و هم شما که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد؟

بله با شما موافقم! چشم ها را باید شست و البته نبست!
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/05/05 - 09:33
آقا مهدی عزیز شما نویسنده را به مواردی متهم کردید که خودتان نیز به همان درد مبتلا شدید دوست عزیز حداقل نقطه قوت نویسنده بنظر من این بود که دست به قلم شد تا من و شما هم لحظه ای به تفکر بنشینیم اما از لحاظ محتوایی واقعیت انکار ناپذیری که هم فرهنگیان و هم خانواده ها را درگیر و گرفتار کرده پخته نبودن این طرح است زیرا جناب بابایی صرف نظر از عواقب این طرح و فقط برای اینکه خودشون رو در جامعه سیاسی مطرح کنن دست به اینکار زدن و این مشکلات رو برای ما ایجاد کردن .
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/05/09 - 13:55
حسین جان
سلام
اتهام! ؟ چه اتهامی من به نویسنده وارد کردم ؟
تمام نکاتی که بنده اعلام نمودم از متن آقای نویسنده استخراج شده!
دقیقا کدام قسمت حرف من اتهام بوده که خودم به آن مبتلا شده ام؟
کدام تفکر ؟ و کدام ابتکار ؟
سخن ایشان اصلا بوی نقد نمی دهد!
اتفاقا به نظر اینجانب اینگونه نقد ها ( البته نه نویسنده این مطلب) بیشتر بازیچه قدرت سیاسی است تا حمایت از حقیقت!
فقط همین!
پاسخ + +35 -34 --
ناشناس 1394/04/30 - 15:53
تغيير كتب درسى و تغيير ٦ ٣ ٣ بهترين خدمتى بود كه حاجى بابايى براى دانش اموزان (نه معلمان) انجام داد من رشد علمى و درك عميق تر دانش اموزان وارد شده از دوره شش ساله را نسبت به دوره هاى قبل تاييد ميكنم دانش اموزان پايه هشتم از دانش اموزان سوم راهنمايى دوره قبل داراى قدرت تفكر بالاترى هستند. لطفا همكاران انصاف داشته باشند و عيوب يك طرح را مطرح ميكنند خوبى هاى انرا هم بيان كنند هيچ شخصى خير مطلق و هيچ شخصى هم شر مطلق نيست .
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/30 - 23:08
قدرت تفکر درباره چه؟ دانش آ موز اسمش را نمی تواند بنویسد.جدول ضرب ساده را و حتی جمع را نمی داند.نمیداند شهر محل زندگیش در کدام استان کشور است.نمی داند غلط املایی را با غ بنویسد یا ق.نمیداند آب مایع جیات است ها روغن..فرق شورای نگهبان و شورای شهر را نمی داند.نمی داند امیر کبیر اسم یکی ازهمشهریانش است یا صدر اعظم ناصر الدین شاه و هزاران هزار ندانسته های دیگر.اما خوب می داند چگونه داخل اینترنت بچرخد.برنامه نصب کند .فیها خالدون تبلتش را دربیاورد.و خودش و عده ای را سر گرم کند!این ها یعنی‏ ‏
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/30 - 23:10
ادامه: و این یعنی قدرت تفکر!‏ خدا به دادمان برسد
پاسخ + 0 0 --
محمد 1394/04/31 - 10:13
یک سوال از علی آقا!
علی آقا شما چند سال سابقه کار دارید؟
منظورم اینه که این مسائلی که فرمودید در همین چند سال و با این نظام جدید ایجاد شده!

من حس می کردم قراره این نظام همین مسائل را که شما گفتید حل کنه! نه این که خودش متهم بشه به این که این مسائل رو ایجاد نموده!
پاسخ + 0 0 --
لیلا کام222 1394/04/31 - 12:00
با علی آقا کاملا و صد در صد موافقم . اثری از سواد در دانش آموزان وجود ندارد و فقط به نمودارکذایی درصد قبولی !!!دل خود را خوش کرده اند!!! واویلا واحسرتا که خیلی خیلی دیر شده است و روز جواب دادن به اعمال و کارهایمان ،بسیار نزدیک است که جوابی به این ندانم کاریها ،نخواهید داشت!
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/04/31 - 14:26
با سلام خدمت لیلاکام222
ببخشید این نظام هنوز در مقطع راهنمایی است ! درصد های قبولی کذایی در طول سابقه بیست ساله ینده مساله عادی بوده و هیچ فرقی نکرده!

دوستان مشکلات نظام آموزشی ما شخصی نیست ! منصف باشید یقه افراد را نگیرید که هر فرد دیگری هم بیاد مشکل همچنان پا برجاست!
وقتی کشوری اعتقاد کافی به اهمیت نظام آموزشی در تعیین مسیر حرکت جامعه نداره و به آن نه به عنوان یک نهادی که بر اساس نیاز سنجی می تواند به تربیت نیروهای انسانی مفید برای بخش های مختلف اجتماعی بپردازد بلکه به عنوان نهاد هزینه ای صرف که فقط برای رفع تکلیف و با اکراه در آن سرمایه گذاری تبلیغاتی می کنه جز این انتظاری از آن نیست!
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/31 - 23:46
سلام محمد جان.همکار عزیزم.مطمئناً این مشکلات مربوط به امروز و دیروز نیست. وحداقل نزدیک به دو دهه است که گریبان آموزش و پرورش را سفت و محکم چسبیده و ول کن ماجرا هم نیست.اما آن چه که بیشترین نمود را دارد اینکه شتاب سقوط آزاد به اعماق دره ی بیسوادی و جهل ، اگر تا چند سال قبل با سرعت مثلاً 20کیلومتر درساعت بودحالا سرعتش به یکبار ه و در این دو سه سال اخیر به دو یا سه برابر رسیده و این است که من و امثال من را نگران کرده است.
پاسخ + +31 -32 --
ناشناس 1394/04/30 - 15:53
تغيير كتب درسى و تغيير ٦ ٣ ٣ بهترين خدمتى بود كه حاجى بابايى براى دانش اموزان (نه معلمان) انجام داد من رشد علمى و درك عميق تر دانش اموزان وارد شده از دوره شش ساله را نسبت به دوره هاى قبل تاييد ميكنم دانش اموزان پايه هشتم از دانش اموزان سوم راهنمايى دوره قبل داراى قدرت تفكر بالاترى هستند. لطفا همكاران انصاف داشته باشند و عيوب يك طرح را مطرح ميكنند خوبى هاى انرا هم بيان كنند هيچ شخصى خير مطلق و هيچ شخصى هم شر مطلق نيست .
پاسخ + +43 -7 --
ناشناس 1394/04/30 - 19:51
به نظر من آقای نجفی خوب تونستن با قایم شدن پشت دولت اعتدال و امید از پاسخگویی به نسلی که با طرح نسنجیده نظام جدید ایشان ضربه خوردند فرار کنند. من به شخصه به خاطر خراب شدن آیندم ایشون را نخواهم بخشید. چرا زمان ما کسی حرف نمیزد و حالا همه منتقد حاجی بابایی شده اند
پاسخ + +26 -28 --
جلیل 1394/04/30 - 23:05
قبل از انقلاب مدارس به صورت 3-3-6 بود که بعدها کلاس ششم حذف شد و دبیرستان 4 ساله شد پس این طرح 3-3-6 جدید نیست و در گذشته امتحان شده و کاملا جواب گرفته
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/31 - 10:41
نه با تغییرات من درآوردی و فکر نشده.آن طرح سابق این نبود که محصل بدون امتحان نهایی و استاندارد و بررسی صلاحیت علمی و عملی لازم به پایه بالاتر برود.این نبود که کیفیت فدای کمیت شود.این نبود که تعدادی بی سواد که توانایی نوشتن دوخط نامه درخواست به شهرداری محلش را نداشته باشد تحویل جامعه دهد..یا از درست نوشتن اسمش عاجز باشد.و خیلی این نبود های دیگر که در این مقال نمی گنجد
پاسخ + +14 0 --
تیمور 1394/04/31 - 12:05
چه فرقی میکنه وزیر کی باشه. صحبت نظام جدید در کامنتا شد داغ دلم تازه شد ما اونزمان که جناب نجفی وزیر بودن دانش آموز بودیم و چون شهرستان ما چندان بزرگ نبود نابسامانی لسیار بیشتر. دیر رسیدن کتابهای درسی که برخی سه ماه بعد از شروع سال دستمون میرسید، تشکیل نشدن تمام کلاسها در مدرسه خودمان و به اصطلاح مهمان شدن در مدارس دیگر، بی نظمی در برگذاری کلاسها، برگذاری کنکور برای سال چهارم یا همان پیش دانشگاهی ، اختصاص کمترین سهمیه به داوطلبان نظام جدید در کنکور و .... آخرشم برگشتن به همان نظام قدیم. حالا که معلم شدم میبینم زمان دانش آموزی ما حق و حقوقی برایمان قایل نبودند مثلا کسی برای خراب شدن آینده و زندگیمان کوچکترین اعتراضی نمیکرد
پاسخ + +31 -22 --
مهدی 1394/04/31 - 14:49
به نظر منم این مقاله متعصبانه است چون حتی طرف دارای این دولت فخیمه هم اذعان دارن که عملکرد حاجی بابایی خیلی بهتر از فانی بوده
پاسخ + 0 0 --
ابراهیمی 1394/04/31 - 22:07
مقاله بسیار منصفانه است وچنانچه جامعه ای به معنی واقعی دموکراتیک داشتیم که معلمان می توانستند ابراز وجود نمایند واقدامات نامناسب امثال حاجی بابایی رابه نقد بکشند وبه میدان آیندنه تنها دولت را بلکه نظام سیاسی را با چلشی سترگ مواجه می نمودند یعنی اقدامات افرادی چون حاجی بابایی در درون خود نه تنها بحران آفرین می باشد بلکه استعداد وپیامد تغییر رژیم سیاسی را دردرون خود دارد.
پاسخ + 0 0 --
حمید 1394/05/01 - 15:15
فحش دادن منصفانه است؟
پاسخ + +29 -18 --
همکارفرهنگی 1394/04/31 - 21:13
از شما برادر عزیز آقای مرادی باید تشکر کرد .تشکر نه از بابت اینکه شما آقای مرادی هستید ، بلکه از این بابت که نقد می کنید.
من در مقالات دیگر در همین سایت هم کامنت هایی با همین مضمون گذاشته ام که مشکل اصلی این بوده و هست که قرار بوده جمهوریت در فراتر از یک اسم اتفاق بیافتد . قرار بود که ما فرهنگ نقد داشته باشیم .قرار بود که مدیران ، در معرض ، قرار بگیرند که خطاهایشان پنهان نماند، برنامه هایشان را برچسب محرمانه نزنند،
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/31 - 23:20
نقد با فحش دادن فرق می کنه جناب!
پاسخ + +13 -16 --
همکار فرهنگی 1394/04/31 - 21:22
ادامه :
و بالاخره قرار بود که کسی که مدیر و مسول می شود دایما نگران این باشد که در اتاق شیشه ای خود ، دیگران دارند او را می بینندو...... و باز هم «بالاخره» این اتفاق نیافتاد و مدیران به جای نگران شدن ، ونگران بودن ، توجه خودشان را به بالا دستی خودشان معطوف کردند و در راستای فرمایشات او عمل کردند و البته پاداش هم گرفتند. و همین جا بود که مصلحت های واقعی جایشان را به خوش خدمتی ها دادند . و شرط ماندن مدیران ، به جای ملاک هایی مانند شایسته بودن ، مهارت و سواد داشتن ، خلاقیت و....... تبدیل شد به « میزان وفاداری » آنها با بالا دستیشان .
حال این موضوع چندان ربطی به خط و خطوط سیاسی و جناحی و..... ندارد و تا زمانی که در معرض نباشیم ، همین قصه ادامه خواهد داشت. شخصیت افراد خوب است که * خوب * باشد ، اما بهترین شخصیت ها هم ممکن است فاسد شوند .شوخی نیست که فرموده است پنج بار در روز مرا یاد کنید، اورا یاد کنیم که بدانیم در معرض هستیم.
پاسخ + +30 -1 --
ناشناس 1394/05/01 - 08:07
وزیر فعلی عرضه اداره کردن وزرات خانه را ندارد اول کار خیلی فول هایی رو داد ولی هیچکدوم عملی نشد
پاسخ + 0 0 --
یوسف 1394/05/07 - 19:45
همکاران عزیز . این آقای فانی مگر معاون وزیران سابق نبوده ؟ پس در تمامی اشکالات نظام آموزشی دست داشته . ولی امروز میگه ، کی بود کی بود من نبودم .
پاسخ + 0 0 --
یوسف 1394/05/07 - 20:13
جناب آقای مرادی شما در زمان حاجی بابایی مدیر مدرسه نمونه دولتی امام صادق ع بودی و بخاطر ندادن سرانه از کار برکنارشدی و عدالت خدشه دار شد!!!!! ولی جدیدا مشاور رییس منطقه شدید . چرا آلان از کمبود سرانه انتقاد نمی کنی ؟ !!!!!
پاسخ + 0 0 --
رضا مرادی 1394/05/10 - 21:50
آقا یوسف عزیز سلام واحترام من درزمان حاجی بابایی مدیر دبیرستان نمونه ی امام صادق (علیه السلام ) نبوده ام وبه علت مخالفت با احمدی نژاد برکنار شدم . تعجب می کنم درروز روشن واقعیت را قلب می کنید نکند شما هم با حاجی با بایی محشور
بوده اید؟ !!!
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/05/17 - 16:13
مدیردبیرستان امام صادق نبوده اید و به علت مخالفت با احمدی نژاد برکنار شده اید!

یعنی چی؟؟؟
اعتماد به نفس در حد تیم ملی!
قلب واقعیت!؟
محشور بودن با حاجی بابایی !

جناب مرادی داری دست و پا می زنی یه جور خودتو به جریان سیاسی حاکم وصل کنی و .... ! هدفت واکاوی نظام آموزشی نیست!؟
یعنی این مطلب چیزی فراتر از این نیست!
پاسخ + +34 -23 --
بهزاد 1394/05/01 - 12:23
اقای عزیز این سایت کاملا سمت و سوی سیاسی داره و اکثر مقالات رنگ و بوی حمایت از فانی رو میده و کاملا مغرضانه نوشته میشه برا خوشامد وزیر حرف زدن هنر نیست اینقدرم یه طرفه به قاضی نرین حاج بابابایی فکر و ذکرش معلماش بود حقوق رو افزایش داد بیمه طلایی رو درست کرد نظام 633 هم اگر طبق روال جلو می رفت بد نبود بنده 8سال تو آموزش و پرورشم به کسی بر نخوره وقتی وارد آموز ش پرورش شدم یه مشت ادم کم سواد دیدم دور از علم و متدهای جدید که فقط به فکر دریافت حقوقن یکنواختی رکود فکری عدم تحرک عدم اشنایی با روانشناسی تربیتی و رشد اما با اومدن حاج بابایی حقوق بیشتر شد تکاپو و تحرک بیشتر شدیعنی خاصیت جهان سوم اینه هر کی بیشتر کار کنه بیشتر تخریب میشه معلمی که 400تومن حقوق میگرفت حقوقش شد یک و نیم بیمه ش شد طلایی حاج بابایی شدادم بد اون وقت که 300تومن میدادن معلم رو .....حساب نمیکردن چرا صداتون در نمیومد ایران همینه هیچ حرفی از اونیکه کاری نکرده نیستمثل حاجی وزیر اصلاحات اما اونیکه کار کرده همه ازش شاکین مثل حاج بابایی ی
پاسخ + +31 -11 --
بهزاد 1394/05/01 - 12:32
ببخشید اگه کامنتم ناقص اومد با این اوضاع یا د دکتر حسابی و حرف معروفش افتادم جهان سوم جاییست که خونتو بسازی باید مملک رو خراب کنی برا سختن کشور و مملکتت خونت خراب میشه.به هر حال دولت تدبیر با این وزراش گند زده به مملکت خدارو شکر میکنم هیچوقت جو منو نگرفته حقایق رو دیدم توجیه عدم موفقیت دولت تدبیر از بلاهت و حماقت ماست و جو گیری.
پاسخ + +37 0 --
فرهنگی9 1394/05/03 - 09:13
چناب مرادی خدا قوت :نمیدانم از روزی که به عنوان مشاور در منطقه 9 مشعولید چقدر به عمق فاجعه پی برده اید؟انگار کار آموزش وپرورش افتاده تو یه دور تند معیوب وهمینطوری هم جلو میره.
کدام عدالت ومنطق ؟به خدا تو این چند سالی که فرهنگیم تنها چیزی که ندیدم عقل ودرایت و برنامه ونظم ومنطقه .ربطی هم به این وزیر وان رییس نداره .از کامنتهای همه مناطق هم همین دستگیرم شده .
برای نمونه شما خودتون تو این یه ماه چیکار کردین؟. یادتونه از ظلم و بی ادبی یه مدیر نمونه دولتی تو شهرک آزادی چقدر حرف وناله اینجا دیدید؟چی شد ؟اون همه پول ناحق وبخور بخورو تهشو که میگیریم به اداره میرسه ؟یعنی چی ؟یعنی من پدر راضی ام که بر فرض قرار داد قلمچی بامن دوبرابر نوشته بشه وبقیه پولش توجیب اداره ومدیر و مشهد معلمها بشه ؟نه به خدا .
جالب اینکه کاری که نکردین که هیچ!!!!!!!!!!!خانم همین آقا هم قراره مدیر شه ؟یعنی قوز بالای قوز؟چرا چون راه وچاه رو از شوهرش میپرسه واداره چراغ خاموش همچنان به چاپیدن مردم میپردازه ؟.
پاسخ + +29 -1 --
فرهنگی9 1394/05/03 - 09:49
جناب مرادی اگر دنبال نیکی ونیکویی هستید کوتاه تر قدم بردارید خیز لازم نیست از منطقه خود شروع کنید.پیروز باشید.
پاسخ + +30 -7 --
جواد 1394/05/03 - 09:54
خدمت جناب مرادی
1- اولا معلمان مازاد تخم لقی بود که فانی از ان انتظار جوجه داشت تا دل سازمان مدیریتی ها را بدست اورد 2- بیش از دو دودهه است که ما در مراکز استانها نیروی خانم دارای کسری ساعت داریم اما کسی جرات نکرد جز فانی به انها لقب مازاد یا زیادی بدهد
3- ایا مصوبه سند مبنی بر شش ساله بودن ابتدایی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است پس ربطی به فانی و حاجی بابایی ندارد
4-به دبیر حسابان باید گفت چرا وقتی جواز انتقال و در کنار خانواده بودن را می گرفتی فکر این چیز ها را نمی کردی
پاسخ + +28 -7 --
جواد 1394/05/03 - 10:02
بقیه
5- ما هم مخالفیم دبیر بی انگیزه حسابان ابتدایی برود اما این بدتر است یا واگذاری مدرسه به معلمانی صفر کیلومتری که مزد افغانی میگیرند تا جیب موسسان را پر کنند
6- بر جسارت و شجاعت دو وزیر نجفی و حاجی بابایی باید درود فرستاد چون لااقل حرکتی کردند اما تن به معامله و محافظه کاری ندادند
7- اقای مرادی بهتر است سری به مدارس یا خاطره فرهنگیان بزنند بعد نقش مدعی العموم را ایفا کنند البته ایشان ضمنی با متهم کردن تلاش برای باز گشتن به قدرت اعتراف دارند که معلمان سره از نا سره را خوب میشناسند
پاسخ + +27 -12 --
جواد 1394/05/03 - 10:04
ببخشید سانسور نکنید ادامه مطلب قبلی است 8- جناب مرادی بهتر است به دور از حقد سیاسی سخن بگویند
پاسخ + +31 -14 --
عباسی 1394/05/03 - 10:06
مرادی باز صد مرحبا به تلاش حاجی بابایی رفقای شما که تن به هر ذلتی برای ماندن می دهند در کارنامه کاری انها جز در جا زدن و به معلمان به اسم زیادی توهین کردن چیزی یافت میشود ؟
پاسخ + 0 0 --
احمدی 1394/05/03 - 17:08
میلیاردها تومان بدهکارکردن آموزش وپرورش ، استفاده از رانندگان سرویس ومینی بوس وبه کار گماری آنان درمدارس ابتدایی،برپایی ظاهری گول زننده ی مدارس قرآن، ترویج ریا وتزویر، انتصاب مدیران ناتوان ونا کارآمد، انتقال چاپ نشریه نگاه به همدان به منظوری خاص، عدم تامین کتاب ومعلم برای 633، عدم مسئولیت پذیری در
موضوع دانش آموزان مظلوم شین آبادی وپاسخ آمرانه وسربالا به
خبرنگاران وده ها مطلب دیگرادعای آقای مرادی را اثبات می نماید
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/14 - 15:51
درسته یکی از آن راننده سرویس ها شما هستید چون معلم ادیب دارد ومعلم را تحفر تمی کند.
بر عکس روزنامه ای برنده چاپ نگاه از همدان شد من شاهدم حتی مدت کوتاهی هم انجام داد ایشان متوجه شدند لغو کردند مشکل نیست بررسی کنید. وچاپ کنید.
بقیه فحش ها هم که دادی کار معلم نیست پس اشکال ندارد.
نشان می دهد .معلم نیستی حتی اشتباهی جکم معلمی داشته باشی. درود بر116000معلم عزیز که حاجی بابایی استخدام کرد.
پاسخ + +29 -13 --
سلطانی 1394/05/03 - 10:08
اقای مرادی چرا فانی را که بیش از بیست سال عهده دار مدیریت در اموزش و پرورش بوده را محاکمه نمی کنید ناراحتی شما از کجاست ؟
پاسخ + +31 -13 --
عسگری 1394/05/03 - 10:10
اقای مرادی تجدید نظر کنید کمی بر تمایلات سیاسی خود که مثل دم خروس بیرون زده مسلط باشید
پاسخ + +32 -14 --
فولادوند 1394/05/03 - 10:11
حالا مرادی چیزی گفت به دل نگیرید اشتباه کرده ما تا ابد ممنون نجفی و حاجی بابایی هستیم
پاسخ + 0 0 --
مینا ولی نژاد 1394/05/03 - 18:15
به نظرمی رسد آقایان جواد، عباسی، سلطانی، عسگری وفولادوند یک نفرمیباشندچراکه ساعت ودقیقه ی ارسال مطلبشان فردرا به این جمع بندی می رساند، چه یک نفر باشند چه پنج نفر، بیش از 110تن از همکاران که امروز در مکانی گردهم آمده بودند می گفتند: آقای حاجی با بایی با اجرای ناشیانه 633بدون آنکه زیرساخت های آنرا فراهم نماید به روحیات
به اعتبارما وآینده دانش آموزان لطمه زد واین خیانت وظلم به حق الناس است به خدا واگذارش می کنیم.
پاسخ + +22 -24 --
داریوش 1394/05/04 - 08:30
مینا خانم ورود یک خانم را به کانون ورشکستگان سیاسی تبریک میگوییم و میگوییم با بد گفتن دنبال این وان ابی برای شما و110 نفر جمع نمی شود
پاسخ + +30 -8 --
جوادی 1394/05/04 - 08:31
دقیقا مشخص است احمدی مزد بگیر ستاد فانی است که جملات تکراری را نشخوار میکند
پاسخ + +30 -19 --
سهرابی 1394/05/04 - 08:58
اقای مرادی چرا نگرانی به دوستت فانی بگو قلبها را تسخیر کند نه میز ها را ،با معلمان معامله کند نه با نمایندگان ، خدا و اخرت را داشته باشد نه دنیا را
پاسخ + +30 -12 --
مجید 1394/05/04 - 10:14
خانم ولی نزاد نکند شما اصحاب 110 نفر تافته جدا بافته ای از معلمان هستید به خدا سوگند یک سری به مدارس شهرستانهای تهران از شهر قدس ، بهارستان ، شهریار و... بزنید تا ببنید محبوبیت وزیر قبلی در مقایسه با رکود و رخوت فعلی را . صادق باشید نه جو زده
پاسخ + +28 -11 --
سیروس 1394/05/04 - 10:18
احمدی عزیز به خدا سوگند اگر رانندهای با مدرک دیپلم و زیر دیپلم معلم است در رسانه ها و نهادهای نظارتی پیگیری نکنی خیانت است اما از انجا که بلوف زدی به خاطر خوش خدمتی و نوکر مابی به تیم فعلی شکی نیست لایق معلمی نیستی
پاسخ + +27 -14 --
کیانی 1394/05/04 - 10:19
جناب احمدی دروغ بزرگ شما رنگ باخته به درد سیزده نوروز می خورد
پاسخ + 0 0 --
احمد نصرتی 1394/05/04 - 17:28
آقایان کیانی،سیروس ومجید که ازظواهر پیداست یکی هستیدوشاید هم ارواح مشترک دارید.درروزروشن حاحی بابایی اخلاق ، آینده وآرامش هزاران معلم ،دانش آموز واولیاء را ذبح کرده وظالمانه حق آنان را زیر پا نهاده وکسی اورا به دادگاه ونهادهای ذی ربط ومسئول نمی کشاند مثل رحیمی ومرتضوی آن موقع شما از نظردهنده ای می خواهید آنمظلومانی که برای امرارمعاش
به مدارس ابتدایی بدون آموزش های کافی ناشیانه به واسطه ی
سیاست های نادرست حاجی بابایی اعزام شده اند به نهادهای نظارتی سپرده شوند طبق ضرب المثلی شاه دزد را رها وشمع دزد را گرفتار نمایند . چقدر شما کوته مغز هستید!!!
پاسخ + 0 0 --
کیانی 1394/05/06 - 10:14
چرا دروغ میگویید باید باب میل شما حرف زد تا باور کنید متاسفم بنده نهاوندی هستم روحم از بقیه خبر ندارد نمی دانستم شما فال بین هستید
پاسخ + +46 -6 --
فرهنگی 1394/05/04 - 14:58
آقای مرادی لیاقتش بیش از این سمتی است که گرفته و شایستگی مقام وزارت را دارد اما ....دستای پشت پرده که همراه به کینه ها و عقده هاست دست بدست هم داده و جلوی پیشرفت و ترقی را گرفته که این بایستی در محضر خدا جواب گو باشند ...امثال آقای مرادی اندکند که فقط محض رضای خدا و رضایت خلق خدا کار کنند و آنانکه منافعشان به خطر میافتد اگر آقای مرادی سمتی بگیرد دست به دست هم می دهند و داده اند تا مانع این شوند اما بدانید کسی که برای خدا و رضایت خلق خدا قدم بر می دارد مضمون آیه ی شریفه"تعز من تشاء و تذل من تشا "می باشد...
پاسخ + 0 0 --
شریفی 1394/05/06 - 10:12
واقعا امثال مرادی با این تفکر بسته و پر از حسادت اندکند
پاسخ + +5 -28 --
دبیر 1394/05/04 - 22:39
یکی از همکارانی که به ظاهر نمی تواند مستقیما حرفاشو به آقای مرادی بگوید با کامنت های متعدد با اسم همکاران دیگر این کار را می کند که این کار در شان آنها نیست البته آقای مرادی باهوشتر از آنچه که فکرشو می کند می باشد که باور نکند که این کامنت ها را فلانی ....و فلانی گذاشته است
پاسخ + +19 -26 --
علی محجوب 1394/05/05 - 12:02
جناب اقای مرادی بسیار زیبا فرمودید متاسفانه حاجی بابایی وزارت علمی اموزش و پرورش را با ستاد انتخابات اشتباه گرفته بود خدا رو شکر که نقشه بر ملا شد
پاسخ + 0 0 --
ظرافت 1394/05/07 - 09:10
جناب محجوب نه اینکه این حضرات فعلی خیلی علمی و بر اساس پزوهش عمل میکنند . مرد حسابی پزوهشگاه اموزش و پرورش دکانی است بله قربان گو و بادمجان دور قاب چین وزیر کافی وزیر لب تر کند برایش با همان وزن و قافیه مقاله می نویسند بنابراین خواهشا از حربه تکراری برای کوبیدن رقیب سود نبر بازهم به قول اذری ها "گنه حاجی بابایی"
پاسخ + +30 -10 --
حسن 1394/05/06 - 09:42
اتفاقا شما کوته مغز و عوام فریب هستید که مانند کبک سر در زیر برف دارید و مغلطه میکنید و پاسخگو دروغ خود نیستید وبه همکار فرهنگی تازه استخدام شده تهمت راننده می زنید و وقتی برای اتهام خود سند ندارید مدعی دلسوز میشوید سیاسی کاری چشم دلتان را کور و قلب هایتان را پر از حقد وکینه کرده با شهامت عرض می کنم من معلم شهریار هستم سری به مدارس شهرستانهای تهران بزنید اگر جرات دارید حاجی بابایی محبوب معلمان است
پاسخ + +28 -13 --
جوان 1394/05/06 - 09:45
پس معلوم شد گربه برای رضای خدا موش نمی گیرد اقای مرادی داعیه مسوولیت دارد رقبا را بر نمی تابد اما این کفش برای مرادی خیلی بزرگ است مطمئن باشد بوی کباب نمی اید
پاسخ + +27 -3 --
فیضی 1394/05/06 - 10:04
حسن جان گل گفتی .
پاسخ + +32 -11 --
نسرین 1394/05/06 - 10:06
ما معلمان ابتدایی به خاطر 5 روزه شدن ابتدایی تا ابد حاجی بابایی را دعا میکنیم برای مرادی و قضاوت سیاسی او متاسفم
پاسخ + 0 0 --
آزيتا 1394/05/14 - 22:00
احسنت حرف دل ما را گفتي
پاسخ + +30 -9 --
احمدی طوس 1394/05/06 - 10:09
نام نیک گذشتگان را به خاطر تسویه حساب سیاسی ضایع نکنید اخلاق مدار باشید خدایی ما از حاجی بابایی ممنونیم
پاسخ + +32 -9 --
زارعی از گل تپه 1394/05/06 - 10:11
من هم یک معلم ابتدایی با حرف خانم نسرین موافقم
پاسخ + +36 -13 --
معلم 1394/05/06 - 15:06
جناب مرادی نقدهای شما بوی تند سیاست میدهد وبیشتر تخریب است تا نقد.
پاسخ + +37 -7 --
داود محمدی 1394/05/06 - 16:16
دوست خوبم.همانطور که بارها در دفتر دبیرستان حضرت امام باهم در مورد گند کاری های حاجی بابایی صحبت کردیم ولی با وجود تمام ندانم کاری هاش از فانی عملکردش بهتره.حاجی بابایی با تصمیمات لحظه ای آ.پ را تخریب کرد و فانی هم تلاش می کنه تا تخریب شدت پیدا کنه و ازین ویرانه چیزی نمونه
پاسخ + +33 -1 --
داود محمدی 1394/05/06 - 16:31
راستی جناب مرادی پست جدید مبارکه.شمارتونو نداشتم وگرنه زودتر تبریک می گفتم
پاسخ + +35 -9 --
زعفرانی 1394/05/08 - 02:23
نظام 6 3 3علاوه بر اینکه در زمان بررسی وبرنامه ریزی هزینه گزافی را بدوش آموزش پرورش گذاشت و فقط جیب بعضی ها از بابت حق الزحمه طرح وپژوهش در راستا پر شد در حال حاضر تعداد زیادی از همکاران را در بحث ساماندهی دچار مشکل کرده وخواهد کرد وتا یکی ودو ماه بعد این مشکل خود را بیشتر بروز خواهد داد دورود بر آقای مرادی عزیز بابت واکاوی ارزنده شان
پاسخ + +32 -10 --
غلامی 1394/05/08 - 22:12
چنانچه عملکرد حاجی بابایی را در رابطه با ایجاد مدارس قرآن تحلیل نمایید منصفانه به این مطلب اعتراف خواهید کرد که با آن وضعیت یعنی وهن وتو هین به قرآن .
پاسخ + +32 -9 --
فرهنگی 1394/05/12 - 13:12
مطالب کاملاً بی اساس واز روی غرض ورزی است .

نمی شود اینطور وبادانش اندک درمورد برنامه های آموزش وپرورش قضاوت کرد ونام معلمی را یدک کشید .معلوم است کاملاً مغرضانه وبا اطلاعات اندک وارد این تحلیل شده اید زیرا می شود برهربرنامه آموزشی وپرورشی نقد وارد کرد ،امائ نقد منصفانه .مثلاً طرح عجولانه بوده وزیرساخت های لازم فراهم نشده ویا .....
اما خیانت به خون شهدا تلقی کردن برنامه ها نوعی جرم است که درصورت شکایت می توان نویسنده را مورد تعقیب قانون قرار داد.

پس درفضایی آرام باید نظر داد وبرای دیگران ارزش قائل بود وبرنامه ها را نقد کرد درفضایی علمی تا کشور پیشرفت کند .
پاسخ + +30 -6 --
ناشناس 1394/05/13 - 10:23
سلام دوست نگارنده و نظر دهندگان محترم / به نکات زیر در مورد متن توجه بفرمایید 1- در پرداختن به هر مساله ای رعایت انصاف فرض بسیار مهمی است که هر شخصی بویژه یک فرهنگی که می خواهد نقد کند با منصف باشد و از زاویه های مختلف به بررسی بپردازد 2 متن شما بیشتر جنبه شخصی و سیاسی دارد نه صنفی و دغدغه معلمی 3- در متن به این مورد اشاره فرمودید که شخصی با رشته حسابداری یا تدریس حسابان در ابتدایی مشغول شده و دیگری با نقاشی در جایی دیگر / خدمت شما عزیز عرض شود که همین اقایان روزی ارزو جذب شدن را داشتند و در دولت قبلی به این کار اهتمام شد و از جهت دیگر این عزیزان با توجه به دستورالعمل ثبت نام پذیرفتند که در فلان مقطع تدریس کنند در صورت نارضایتی ایشان حقی از دیگری ضایع کردند که باید جوابگو باشند ............
پاسخ + +29 -6 --
ناشناس 1394/05/13 - 10:27
-یک مورد مثال زدید که این استقرا ناقص است و از آن نمی توان چنین نتیجه گرفت که نظام اجرا شده مخرب بوده است 5- صحبت 3 روز تدریس و 5 روز را به میان آوردید که دولت فعلی باید پرسید که سال قبل امتیاز 1500 با کلی را برای ابتدایی اعمال کردند و ابتدای94 برای همه همان مبلغ را اعمال نمودند واین نشانه چیست ؟6- این که محیط اموزشی ابتدایی با هم یکی است دغدغه همه فرهنگیان است واین انصاف را داریم که در دولت قبلی بالاترین فضای اموزشی ساخته شده و سرنه و .......7 - ایرادات حضرتعالی توصیف بود وبه مسائل شخصی بر میگردد نه نظام آموزشی ای که هزاران ساعت وقت برای آن گذاشته شده 8 شک ندارم وقتی نهالی می کارم در همان سال اولیه در مورد ثمرش نمی توانم قضاوت کنم پس عزیزان اولین ثمردهی و خروجی انرا نبینیم نمی توانیم قضاوت قاطع کنیم هرچند ایراداتی وارد باشد
باتشکر
پاسخ + +31 -13 --
110 1394/05/14 - 08:11
تاکنون بهترین وزیر حاجی بابای بوده
پاسخ + 0 0 --
معلم نجیب 1394/05/14 - 23:31
بهترین وزیر کسی نبود جز نجفی
پاسخ + +13 -33 --
مصطفی 1394/05/14 - 10:48
لعنت به حاج بابایی بابا این ششم ابتدایی رو حذف کنن برای چه سعی در تامین نیرو میکنن ؟
پاسخ + +31 -13 --
آزيتا 1394/05/14 - 22:04
شما خيلي ... از آن هستيد كه فدر آدمي مثل جاچ بابايي و خدمات گرانقدرش رو بدونيد%
پاسخ + +28 -9 --
110 1394/05/18 - 12:22
آقای مرادی حقوقت چقدره خوشبحالت
پاسخ + +33 -2 --
ناشناس 1394/05/18 - 19:16
تغییر نظاام اموزشی از اشتبا هات بزرگ حاجی با بایی بود ...اما این فرد کار های مثبتی هم انجام داده که سایر وزرای اپ کمتر انجام داده اند .........بهر حال الان جناب فانی فرصت دارد که نشان دهد به مراتب چابک تر از حاجی با بایی است ...کاری برای معلمان انجام دهد
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/05/22 - 10:48
سلام لطفا کارهای مثبت حاجی بابایی رو فهرست وار برای ما بگو:
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/05/22 - 10:57
از مسول سایت درخواست می کنم راجع به زیان های جذب نیروی مازاد به عنوان مربی قرآن در مدارس ابتدائی و مشاوره در مدارس راههنمائی هم مطلب بگذارند که در زمان جناب حاج بابایی اتفاق افتاد و یا از زیان های مجتمع های اموزشی که یه عده ای را به بیکاره تبدیل کرد و یا در مورد نظام ناقص و نیم بند پرداخت هماهنگ دوران علی احمدی که به بهانه ی جذب رای معلمان در انتخابات و در شب انتخابات اتفاق افتاد یک قانون عجله ای و بدون فکر و فقط معلم فریب. لطفا کسانی که در امور اداری و کارگزینی سالهای 84تا92مشغول بوده اند نظر بدهند که طی این سالها چه ناموزونی و بی قانونی ای در نظام پرداخت ها به وجود آوردند. اول ترمیم بعدا تعدیل و بعدها تطبیق و نهایتا اختلاف فاحش در پرداختی همکاران (بین خود همکاران) و...
پاسخ + +29 -14 --
نامدار 1394/05/30 - 18:44
خدمات جناب دكتر حاج بابايي را به عنوان بهترين وزير تاريخ كشور ارج مي نهيم.
پاسخ + 0 0 --
اصغری 1394/05/30 - 22:51
ظاهرا درفکر وادبیات شما جای خدمت وخیانت با یکدیگر تغییر یافته است ، به مناطق آموزشی سربزنید، به میان معلمان متوسطه اول ودوم برویدببینید چگونه ازوی به تنفر وزشتی سخن می گویند. فردی که ظاهرا با فوق دیپلم به مجلس وارد وبا دکتری خارج شد درحالی که مقام معظم رهبری فرموده بودند راضی نیستم کار مردم را رها وبه دنبال مدرک باشید.- قریب به این مضمون- برای قضاوت نا عادلانه ی شما متاسفم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/08 - 12:17
من کامل اطلاع دارم حاجی بابایی سال75 که نماینده شد دانشجوی دکتری واز نجفی در هفته معلم لوح مدرس نمونه گرفت
یا دین
پاسخ + 0 0 --
ابراهیمی 1394/06/09 - 15:07
بادین دروغ گو کم حافظه می شود ،میگویی دردوره ی دانشجوی دکتری وارد مجلس شده است خوب درمجلس کارمردم را انجام می داده یا درس می خوانده و به رتق وفتق درسیش می رسیده است ؟کدام؟
پاسخ + +26 -16 --
ناشناس 1394/06/07 - 17:42
این سایت مغرضانه است هیچ وقت حقیقت را نمی گوید اموزش و پرورش را اصلاح طلبان نابود کردند و هیچ وقت درست نخواهد شد
پاسخ + +41 0 --
ابراهیمی 1394/06/08 - 07:38
دوست عزیز ازسایت ، سیاست واصلاح طلبی ومناسبات سیاسی واجتماعی جامعه ی خود آگاهی وشناختی نداری قدرت واقعی و نهانی همواره در دست اصول گرایان بوده حتی مواقعی که اصلاح طلبان درانتخابات موفق بوده اند.
پاسخ + +20 -11 --
معلم بازنشسته 1394/06/11 - 14:27
باسلام.جناب آقای ناشناس ازکجا وبعداز2سال به این نتیجه رسیدی که نظام6_3_3رشدعلمی ودرک عمقی دانش آموزان رابهترکرده است.حداقل یک دوره کامل تحصیلی باید طی شود تامعایب ومحاسن طرح خودش را نشان دهد.به اذعان اکثرکارشناسان خبره یکی ازخیانتهای وزیرسابق همین شخم زدن سیستم آموزشی بود.که اثرات مخرب وویرانگرآن چندسال بعدبروز می کند.هرچندکه ناکارآمدی آن ازهمین حالاوبعدازگذشت فقط3سال خودش رانشان داده است.بیچاره دانش آموزان که بازیچه دست افرادی مانندحاجی بابایی وسحرخیزو...شده اند.درکدام سیستم آموزشی ودرکدام کشورشماسراغ داریدبا10عنوان درسی مردودی دانش آموزبه پایه بالاتربرود.استدلال آقایان اینست که:اگرآنهاپایه ایی مردودشوندبه روحیه وشخصیتشان آسیب میرسد.بعدازاین هیچ تیمی نبایدببازد وگل بخوردچون شخصیت بازیکنان آسیب می بیندوالبته تیمی هم نبایدببردچون انگیزه ایی برای بردنمی ماند.جایگاه برنده وبازنده تفاوت چندانی با هم ندارد.بنازم به این ایده های بکرکه فقط ازذهن نخبگانی نظیروزیرسابق ومعاونانش تراوش کرده است.ودرهیچ کجای دنیاموردمشابهی ندارد.
پاسخ + +20 -15 --
معلم 1394/06/17 - 09:41
اقای مرادی بست جدیدت مبارک از کدوم جنگل اومدی نظر میدی
پاسخ + +10 -22 --
ناشناس 1394/06/17 - 12:18
به عنوان یک معلم می نویسم .فقط بس .حاج بابایی بدترین طلم را به دانش اموز ومعلم کرد . بدون بررسی عملی را انجام داد که بزرگترین مسایل را رقم زد
پاسخ + +21 0 --
محمد 1394/06/17 - 20:30
چطورشد زمانیکه کمبود نیرو وجود داشت ، همین معلمان مازاد در آن زمان با اضافه کار با مبلغ اندک و ناچیز مشکل دولت را حل کردند اما حالا به آنها انگ مازاد می زنید .
آیا میتوان به یک نیروی آتشنشان که ماهها در حال استراحت و والیبال است بگویید تو مازادی . حال آنکه او را در لحظات حساس به کار خواهید داشت . پس نیروهای به اصطلاح مازاد امروز آ پ مانند همان مامور آتشنشانی هستند که روزی به کارتان خواهند آمد ، البته اگر امروز چشم فانی کور نباشد.
چرا کسی چشم دیدن اندک رفاه معلم را ندارد.
پاسخ + +10 -29 --
بزرگ منش 1394/06/21 - 09:28
بابا ول کنید یک معلم تازه پست گرفته معامله گررا به نام مرادی با حاجی بابایی قیاس کردن موجب خنده امد از قیاسش خلق را می شود
پاسخ + 0 0 --
مطلع 1394/06/22 - 13:21
کدام معامله ! انتقاداتی آقای مرادی درجلسه ی مدیران مطرح کرد باعث شد عده ای ازاوبرنجند.اگر اهل معامله بود اینگونه صحبت نمی کرد.
پاسخ + +12 -34 --
صالحی 1394/06/21 - 09:30
از بی اخلاقی مرادی به عنوان یک معلم شرمنده ام
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/08/11 - 16:34
موافقم
پاسخ + +1 -11 --
مهدی 1394/07/02 - 09:55
جفای فانی در حق آموزش و پرورش و حلقه مفقوده ای به نام تدبیر
پاسخ + +1 -5 --
فرهنگی 1394/08/11 - 16:33
جناب آقای مرادی حرفهای شما فقط وفقط جنبه سیاسی دارد وتخریب شخصیت می کنید نه نقد از یک مشاور اداره بعید است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/14 - 16:36
موافقم.
پاسخ + 0 0 --
رضا 1394/10/05 - 10:24
حاج بابایی تغییر نظام آموزشی را در کشور برای جذب فرزندان و بستگان خود و همراهانش که با مدارک تحصیلی دانشگاهی ابتدا به عنوان نیروی خدماتی قراردادی بعد آنها را با توجه به کمبود آموزگار به جهت تغییر نظام آموزشی به عنوان معلم سر کلاس فرستاد و آنهارا بدون گذراندن شرایط استخدامی جذب نمود ایجاد نمود که با این طرح ها و تغییرهایی که در نظام آموزشی اجرا کرد بزرگترین خیانت و جنایت را در حق کشور و آینده فرزندان این کشور انجام داد و خیانت او به کشور کمتر از خیانت و جنایت مغول و صدام نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/09/03 - 00:42
اینکه خیلی خوبه
در سال 1389 آزمون استخدامی برگزار شد، آقای حاجی بابایی (حزب ولایی) وزیر بود و هیچگاه کارنامه آزمون صادر نشد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور