صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" کلیشه اعزام بازرس از سوی وزیر و وعده مجازات متخلفان در روزهای اول و به موازات آن تلاش برای حذف مساله از تیتر رسانه ها و استفاده از شیوه های اغوا کننده برای جلب رضایت آسیب دیدگان روشی برای مهندسی بحران در وزارت آموزش و پرورش است "

نامه علنی رهبر انقلاب به رییس قوه قضاییه و ابراز اندوه و تاسف از جنایت اندوهبار در یکی از مدارس غرب تهران می تواند سرمشقی برای مدیران وزارت آموزش و پرورش باشد

شیرزاد عبداللهی/ همکار صدای معلم

ورود مقام رهبری به موضوع نشانه این است که حفاظت و حمایت از کودکان و حساسیت نسبت به جنایت علیه کودکان مساله ای فراجناحی و ملی و غیر سیاسی است و هر سه قوه باید برای پیشگیری از این اتفاقات وارد عمل شوند/ جنایت علیه کودکان تهدیدی علیه فرزندان اصلاح طلبان ، اصولگرایان ، اعتدالیون و مردم عادی و حتی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش است/ حاجی بابایی به خبرنگارانی که در باره آسیب های اجتماعی پرسش می کردند جوابهای تند و چکشی می داد/ در دوره وزارت فانی ناظم یک مدرسه ابتدایی در شهرک دانشگاه واقع در غرب تهران به 6 کودک 6 تا 11 ساله تعرض جنسی کرد/  اذیت و آزار جنسی کودکان در نهادهایی مانند مدارس، ورزشگاه ها ، مدارس مذهبی، خوابگاه های دانش آموزی ، اردوهای ورزشی و غیر ورزشی و  محیط های خانوادگی بسیار محتمل است/ تهیه پروتکل رفتاری برای کارکنان مدارس ، مربیان باشگاه های ورزشی ، سرپرستان خوابگاه های دانش آموزی ، مدرسان جلسات آموزش مذهبی ، مربیان اردوها و... ضروری است/ خلوت کردن با یک کودک در یک مکان دربسته ، بوسیدن، بغل کردن و نشستن در نیمکت دانش‌آموز، گفتن جوک و متلک جنسی ، رد و بدل پیامک در تلگرام و موبایل باید برای مربیان و معلمان ممنوع شود/ اِعمال چنین مقرراتی بی‌اعتمادی و توهین به آموزگاران و مربیان نیست.همچنان که عبور همه مسافران از گیت‌های امنیتی در فرودگاه‌ها هرگز به معنای تروریست یا قاچاقچی بودن مسافران نیست/ برخلاف دیدگاه مدیر روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در شرایطی که قربانی آزار جنسی کودک است ملامسه و تفخیذ و تقبیل با عمل لواط تفاوت "معنایی و ماهوی" ندارند/ لری ناصر پزشک تیم ژیمناستیک آمریکا هنگام انجام کار حرفه ای ماساژ دختران از دستهایش استفاده شهوانی و نادرست کرده بود/  ناصر به 175 سال حبس محکوم شد و تا آخر عمر باید بدون استفاده از عفو باید در زندان بگذراند/ مجازات ملامسه  (لمس کردن با دست از روی شهوت) و تقبیل (بوسیدن و لب گرفتن از روی شهوت)  در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 سی و یک تا 74 ضربه شلاق تعزیری است/ قانون مجازات اسلامی جرایم جنسی علیه کودکان را از جرایم جنسی علیه بزرگسالان تفکیک نکرده و تفاوت معینی بین جنایت جنسی علیه کودک و فرد بزرگسال قایل نشده است/  کودک به این دلیل که نمی تواند از خود دفاع کند و حتی ممکن است معنا و مفهوم عمل جنسی را درک نکند سزاوار حمایت قانون است/ در قانون مجازات اسلامی دست قضات شریف در اعمال مجازات سنگین برای جنایتکاران جنسی علیه کودکان بسته است/ در نظام های عرفی هرگونه تعرض (زنا، لواط، تفخیذ، ملامسه و تقبیل) از سوی یک بزرگسال نسبت به بدن کودک، چه کودک آگاه باشد یا نباشد و چه رضایت داشته باشد یا نداشته باشد، تجاوز به عنف محسوب شود /  نمایندگان مجلس و قوه قضاییه  بر اساس نامه رهبری باید وارد عمل شوند و فصل متممی را با عنوان جنایات جنسی علیه کودکان به  قانون مجازات اسلامی  اضافه کنند/ قتل ، شکنجه و آزار و بدتر از آن تجاوز و آزار و اذیت جنسی کودکان همیشه مهم ترین خبر رسانه های آزاد است/ آقای نظری حرفهای مندرس مدیران سنتی و محافظه کار روابط عمومی را در زرورق زیبایی از الفاظ قشنگ  ارائه داده/  وقتی خبر را بر اساس  شدت تجاوز طبقه بندی کنیم روزنامه نگار باید برود دنبال اینکه دخول صورت گرفته یا نگرفته و اگر دخول صورت نگرفته زیاد داد و بیداد زیادی نکند/  آقای نظری دانش و مهارت قلمی فکری  خود را فدای جایگاه اداری اش  کرده است/ اطلاعات و اخبار در دنیایی که هر شهروند یک رسانه است از انحصار و کنترل روابط عمومی ها  خارج شده است/ رسانه دولتی چه صدا و سیما باشد و چه بولتن خبری روابط عمومی آموزش و پرورش حالا رقبایی کوچک اما تاثیر گذار دارند که می توانند به مدد خوانندگان سوژه ای را داغ کنند و به خبر رسمی بی اعتنا بمانند/  اگر همین رسانه ها و مخاطبان که این خبر را داغ کردند نبودند ، ممکن بود اداری ها با یک بیانیه رسمی روابط عمومی سر و ته قضیه را هم بیاورند/ روابط عمومی توضیح دهد که جریان اذیت و آزار دختر 12 ساله ارومیه ای توسط سرایدار به کجا انجامید/  داستان تجاوز به دختر 9 ساله روستای قره محمد زنجان چه شد/  ناظم مدرسه شهرک دانشگاه جاده مخصوص که به 6 دانش آموز 8 تا 11 ساله تجاوز کرد الان کجاست/  من هنوز امید دارم که آقای نظری که انسان فهمیده و باشعوری است حرمت رسانه ها و مخاطبان رسانه ها را نگهدارد / اگر  این پستها به افراد وفا می کرد به آقای بطحایی  و هم تیمی هایش نمی رسید/ آقای نظری طبعا ماجرای مشاور سابق معاون متوسطه وزیر و پرونده کودک آزاری او  را می داند ، در شرایط حرارتی نشدن خبر توسط رسانه ها و مخاطبان ، نهادهای نظارتی و حراستی وزارتخانه چه کردند

آزار جنسی کودکان و دانش آموزان و سخنان رهبر انقلاب

 مدیران آموزش و پرورش در برخورد با آزار جنسی کودکان و دیگر حوادث ناخوشایند این وزارت از چه الگویی تبعیت می کنند؟

مرتضی نظری مدیر روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش  در باره آزار جنسی کودکان در مدرسه معین منطقه 2 تهران سه نکته را تذکر داده اند. این یادداشت را می توان انعکاس دهنده نظرات پخش پیشرو مدیران آموزش و پرورش دانست و از جهت شناخت دیدگاه تیم مدیریتی فعلی وزارتخانه و عکس العمل آنها در قبال حوادث ناخوشایند با اهمیت است. تیم بطحایی بر خلاف مدیریت های قبلی وجود آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش را می پذیرد و در مقابل افکار عمومی سیخکی نمی ایستد، بلکه برای عبور از بحران با موج همراهی می کند . اعزام بازرس از سوی وزیر  و  وعده مجازات متخلفان در روزهای اول و به موازات آن تلاش برای حذف مساله از تیتر رسانه ها و استفاده از شیوه های اغوا کننده برای جلب رضایت آسیب دیدگان از جمله روشهای مهندسی افکار عمومی در داخل و خارج وزارتخانه است. این شیوه به خوبی جواب می دهد. به دلیل کثرت حوادث ناخوشایند در جامعه خبرهای داغ مشمول مرور زمان شده و گزارشی هم از نتایج پیگیری ها منتشر نمی شود. 

آزار جنسی کودکان و دانش آموزان و سخنان رهبر انقلاب

به طور کلی تصور غالب در میان مدیران و تا حدودی معلمان این است که انعکاس آسیب های اجتماعی مانند تنبیه بدنی و اذیت و آزار جنسی کودکان و اعتیاد نوجوانان و... به وجهه این وزارتخانه و معلمان و مدیران آسیب می رساند.

این گمان وجود دارد که ارائه تصویری پاکیزه از آموزش و پرورش به اعتبار دستگاه و کارکنان آن کمک می کند.

حاجی بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش به خبرنگارانی که در باره آسیب های اجتماعی پرسش می کردند جوابهای تند و چکشی می داد.او حتی پرسش در باره حقوق معلمان را هم بر نمی تابید.

در دوره وزارت فانی ناظم یک مدرسه ابتدایی در شهرک دانشگاه واقع در غرب تهران به 6 کودک 6 تا 11 ساله تعرض جنسی کرد. بعد از افشای قضیه در رسانه ها آقای کفاش معاون پرورشی به خبرنگاران گفت : "بشر است دیگر. نمی‌خواهم بگویم که بشر جایزالخطاست ولی در زمان معصوم هم خطا وجود داشته است." وی با سیاسی کردن مساله افزود: "در کشورهای غربی روزی ۵ مورد از این اتفاقات می‌افتد و آنها اجازه نمی‌دهند کسی خبردار شود "

آزار جنسی کودکان و دانش آموزان و سخنان رهبر انقلاب  نامه علنی رهبر انقلاب به رییس قوه قضاییه و ابراز اندوه و تاسف از این جنایت می تواند سرمشقی برای مدیران وزارت آموزش و پرورش باشد که دست از پنهانکاری و ماستمالی کردن اتفاقات ناخوشایند بردارند و برنامه ای برای رفع آسیب های اجتماعی تدارک ببینند.

ورود مقام رهبری به موضوع نشانه این است که حفاظت و حمایت از کودکان و حساسیت نسبت به جنایت علیه کودکان مساله ای فراجناحی و ملی و غیر سیاسی است و هر سه قوه باید برای پیشگیری از این اتفاقات وارد عمل شوند. بدترین ظلم به کودکان این است که مساله را در کادر منازعات جناحی قرار دهیم. جنایت علیه کودکان تهدیدی علیه فرزندان اصلاح طلبان ، اصولگرایان ، اعتدالیون و مردم عادی و حتی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش است. این شتری است که فردا ممکن است در خانه من ، شما و یا هر شهروندی بخوابد. اعلام این جنایت ها در رسانه ها و بحث و تحلیل این اتفاقات حساسیت عمومی را بالا می برد و به خانواده ها کمک می کند که با هوشیاری بیشتری مرقب کودکان خود باشند.       

آقای نظری به درستی می نویسد  : "ارائه آگاهی های ضروری بهداشتی و مراقبتی در زمینه بلوغ و مسایل جنسی به دانش آموزان با رعایت تمام ظرافت ها و اقتضایات سنی البته توسط مربیان آگاه و مطمئنی و صلاحیت داریک ضرورت انکار ناپذیر است."، اذیت و آزار جنسی کودکان در نهادهایی مانند مدارس، ورزشگاه ها ، مدارس مذهبی، خوابگاه های دانش آموزی ، اردوهای ورزشی و غیر ورزشی و  محیط های خانوادگی بسیار محتمل است.شناسایی افراد پدوفایل قبل از وقوع جرم بسیار مشکل است. بنابراین تنها راه، آموزش کودکان است تا شکارچیان نتوانند از صداقت و اعتماد کودکان سوء استفاده کنند. عنوان "آموزش جنسی " برای آگاهی بخشی به کودکان در مقابل خطرات عنوانی است که در میان اقشاری از جامعه به خصوص اقشار سنتی ممکن است واکنش منفی ایجاد کند.  در واقع  کودک باید روش های حفاظت از بدن خود را بیاموزد. مثلا این آموزش ساده به بچه های دبستانی که هیچ کس حق ندارد بخش هایی از بدن آنها را لمس کند و یا اگر کودک با رفتارهایی مشکوک از طرف فرد بزرگسال مواجه شد حق دارد فریاد بزند، نمونه ای از این آموزشها است.

آزار جنسی کودکان و دانش آموزان و سخنان رهبر انقلاب

به طور کلی تصور غالب در میان مدیران و تا حدودی معلمان این است که انعکاس آسیب های اجتماعی مانند تنبیه بدنی و اذیت و آزار جنسی کودکان و اعتیاد نوجوانان و... به وجهه این وزارتخانه و معلمان و مدیران آسیب می رساند  نکته بعدی تهیه پروتکل رفتاری برای کارکنان مدارس ، باشگاه های ورزشی ، خوابگاه های دانش آموزی ، جلسات آموزش مذهبی ، اردوها و... است. به عنوان مثال می توان به این موارد اشاره کرد:

۱- ممنوعیت خلوت کردن معلم، مدیر، ناظم، سرایدار، مربی، با یک کودک در یک مکان دربسته (کلاس، دفتر،نمازخانه ، انبار، آزمایشگاه، کارگاه، سرویس بهداشتی و…)

۲- ممنوعیت بوسیدن، بغل کردن و نشستن در نیمکت دانش‌آموز؛ دست کشیدن به سر و صورت و گردن بچه ها و شوخی‌های غیرمتعارف با آنها با هر عنوان و توجیهی

۳- ممنوعیت گفتن جوک و متلک جنسی در کلاس و رد و بدل پیامک در تلگرام و موبایل بین اولیای مربی و متربی.

۴- کنترل شدید مربیان و سرپرستان شبانه‌روزی‌های روستایی و نصب دوربین و بازدیدهای سرزده و مصاحبه با دانش‌آموزان این مراکز.

۵- موظف کردن کارکنان این مراکز به گزارش رفتارهای مشکوک همکاران و ایجاد مکانیسمی سریع و آسان برای شکایت و پیگیری بدون افشای هویت فرد شاکی

۶- تنظیم مقررات رفتاری برای مربیان اردوها چه در طول سفر و چه در مقصد؛ و تدوین استانداردهایی برای محل خواب دانش‌آموزان در اردو، از نظر تعداد تخت و سرانه فضای خوابگاه و مدیریت خوابگاه. قتل کودکان ، شکنجه و آزار کودکان و بدتر از آن تجاوز و آزار و اذیت جنسی کودکان همیشه مهم ترین خبر رسانه های آزاد است

این‌ها نمونه هایی از مقرراتی است که فضا را برای افراد منحرف ناامن می‌کند. برخی مدیران و معلمان شرافتمند، ممکن است  اِعمال چنین مقرراتی را بی‌اعتمادی و توهین به آموزگاران و مربیان تلقی کنند؛ این برداشت البته نادرست است. عبور همه مسافران از گیت‌های امنیتی در فرودگاه‌ها هرگز به معنای تروریست یا قاچاقچی بودن مسافران نیست. بسیارند معلمانی که دانش‌آموزان را مانند فرزندان خود دوست می‌دارند و به آن‌ها صادقانه محبت ورزیده و این محبت را از طریق لمس و بغل کردن ابراز می‌کنند. آن‌ها باید به‌خاطر مصلحت بزرگ‌تری، از این رفتار دست بکشند. عادی شدن چنین رفتارهایی، فرصتی طلایی در اختیار معدود افراد منحرف و بیمار قرار می‌دهد که با استفاده از این مقدمات به ظاهر عادی، هدف شوم خود را دنبال کنند.ممنوعیت لمس و در آغوش گرفتن کودکان (برای غیر از بستگان نزدیک در حضور پدر و مادر )، یک فرصت پوششی طلایی را از افراد منحرف که در هر قشر و گروه اجتماعی به صورت بالقوه وجود دارند، می‌گیرد و زمینه را برای رفتارهای هدفمند آن‌ها از بین می‌برد.

آقای نظری به عنوان نکته دوم می گوید : "روی مصرف واژه ها خیلی دقت و وسواس به خرج بدهیم. «آزار»، «تعرض» یا «تجاوز» تفاوت ماهوی و معنایی خیلی فاحشی با یکدیگر دارند." برخلاف دیدگاه ایشان که به نظرم بر اساس "مصلحت اداری" بیان شده ، آزار و تعرض و تجاوز تفاوت ماهوی ومعنایی ندارند . فقط از نظر میزان شدت با هم متفاوت هستند. در شرایطی که قربانی آزار جنسی کودک است ملامسه و تفخیذ و تقبیل با عمل لواط تفاوت "معنایی و ماهوی" ندارند.

آزار جنسی کودکان و دانش آموزان و سخنان رهبر انقلاب

لری ناصر پزشک تیم ژیمناستیک آمریکا به قربانیان خود تجاوز به معنای فقهی و حقوقی آن نکرده بود. او ماساژور تیم بود و هنگام انجام کار حرفه ای خوداز دستهایش استفاده شهوانی و نادرست کرده بود. جرم او دقیقا همان عمل مجرمانه ای است که تحت عنوان ملامسه در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92  آمده است. او به 175 سال حبس محکوم شد و تا آخر عمر باید بدون استفاده از عفو باید در زندان بگذراند، در حالی که  مجازات ملامسه  (لمس کردن با دست از روی شهوت) و تقبیل (بوسیدن و لب گرفتن از روی شهوت)  در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 سی و یک تا 74 ضربه شلاق تعزیری است.

آزار جنسی کودکان و دانش آموزان و سخنان رهبر انقلاب  قانون مجازات اسلامی جرایم جنسی علیه کودکان را از جرایم جنسی علیه بزرگسالان تفکیک نکرده و تفاوت معینی بین جنایت جنسی علیه کودک و فرد بزرگسال قایل نشده است.  دنیای کودکان سرشار از معصومیت است . کودک به این دلیل که نمی تواند از خود دفاع کند و حتی ممکن است معنا و مفهوم عمل جنسی را درک نکند سزاوار حمایت قانون است.

در قانون مجازات اسلامی، اعمال جنسی مانند تفخیذ ( قرار دادن اندام تناسلی مرد بین ران‌ها یا نشیمن‌گاه انسان مذکر )، تقبیل (بوسیدن و لب گرفتن از روی شهوت) و ملامسه (لمس کردن با دست از روی شهوت) هم جرم دانسته شده و برای آن مجازات تعیین شده است.اما این مجازات‌ها به اندازه کافی بازدارنده نیست و دست قضات شریف در اعمال مجازات سنگین‌تر بسته است.

در اغلب کشورهای غربی هرگونه تعرض (زنا، لواط، تفخیذ، ملامسه و تقبیل) از سوی یک بزرگسال نسبت به بدن کودک، چه کودک آگاه باشد یا نباشد و چه رضایت داشته باشد یا نداشته باشد، تجاوز به عنف محسوب شود و مجازات‌های سنگینی برای مرتکبان منظور می شود.

آزار جنسی کودکان و دانش آموزان و سخنان رهبر انقلاب

نمایندگان مجلس هم باید وارد عمل شوند و فصل متممی را با عنوان جنایات جنسی علیه کودکان به  قانون مجازات اسلامی  اضافه کنند.

اما عجیب ترین تذکر مدیر روابط روابط عمومی  تذکر دوم او با عنوان " یک ابهامِ تاریخی" است.

نظری می نویسد "... همیشه در موضوعاتی شبیه به این رویداد اخیر که ذهن جامعه را شدید به خود مشغول می ساخته یک مساله حل نشده برای من وجود داشته و دارد. آن ابهام این است که چرا ما در چنین مواقعی گرایش به داغ کردن سوژه داریم و چرا در چنین شرایطی یک ماراتُن نفس گیر چه در میان تولید و توزیع کنندگان خبر (رسانه ها) و چه در بین مصرف کنندگان خبر برای هرچه جنایی تر کردن و شدیدتر نشان دادن رویداد، بزرگتر از مقیاس و اندازه واقعی موضوع در می گیرد؟ من هیچ وقت مسابقه شدیدی که برای هرچه حرارتی تر کردن یک اتفاق در میان ما در می گیرد را نمی فهمم." تعریف خبر و درجه جذابیت خبر از حوصله این یادداشت خارج است اما اینکه چرا جامعه به خبر اذیت و آزار جنسی کودکان اهمیت می دهد به خاطر موقعیت بی دفاع کودکان و معصومیت آنها است. هر مادر و پدری خودش را در جایگاه پدر و مادر قربانیان قرار می دهد و احساس اندوه و انزجار می کند و دنبال چاره ای می گردد که این شتر هولناک در خانه اش زانو نزند. من تصور می کنم برای یک پدر و مادر و یا خبرنگار و فعال اجتماعی و سیاسی درک این مساله دشوار نیست.

عجیب است فردی که دست به قلم است ، طرح این خبر در رسانه ها را به صورت "یک ابهام تاریخی" می بیند. این جنایت اگر در یک کشور اروپایی یا امریکا اتفاق افتاده بود (که می افتد) تا یک هفته تیتر اول روزنامه و سایت ها و خبر اختصاصی تلویزیون ها را به خود اختصاص می داد. قتل کودکان ، شکنجه و آزار کودکان و بدتر از آن تجاوز و آزار و اذیت جنسی کودکان همیشه مهم ترین خبر رسانه های آزاد است. آقای نظری حرفهای مندرس مدیران سنتی و محافظه کار روابط عمومی را در زرورق زیبایی از الفاظ قشنگ  ارائه داده. یعنی رسانه ها نباید با حرارت به این خبرها بپردازند. باید خبر آزار جنسی کودکان را بر اساس شدت تجاوز طبقه بندی کرد. مثل این می ماند که بگوییم روزنامه نگار باید برود دنبال اینکه دخول صورت گرفته یا نگرفته و اگر دخول صورت نگرفته زیاد داد و بیداد زیادی نکند.

انتظار دارم آقای نظری مواضع خود را تصحیح کند. به نظر من دو تذکر از مجموع سه تذکر آقای نظری در جهت پرت کردن حواس مخاطبانش از موضوع و تخفیف بحرانی است که می تواند دامن مدیران آموزش و پرورش را بگیرد. آقای نظری در اینجا 70 درصد در نقش یک مدیر روابط عمومی وفادار به وزیر و دستگاه  ظاهر شده و دانش و مهارت قلمی فکری  خود را فدای جایگاه اداریش  کرده است. 

آقای نظری و مدیران آموزش و پرورش که تصور می کنند می توانند انتشار خبر و درجه حرارت آن را مهندسی کنند دست به تلاشی نافرجام زده اند.  اطلاعات و اخبار در دنیایی که هر شهروند یک رسانه است از انحصار و کنترل روابط عمومی ها  خارج شده است. رسانه دولتی چه صدا و سیما باشد و چه بولتن خبری روابط عمومی آموزش و پرورش حالا دیگر رقیب دارد . رقبایی کوچک اما تاثیر گذار که می توانند به مدد خوانندگان سوژه ای را داغ کنند و به خبر دیگری بی اعتنا بمانند. این اتفاق خوبی است. اگر همین رسانه ها و مخاطبان که این خبر را داغ کردند نبودند ، ممکن بود اداری ها با یک بیانیه رسمی روابط عمومی سر و ته قضیه را هم بیاورند.

آزار جنسی کودکان و دانش آموزان و سخنان رهبر انقلاب  اگر همین رسانه ها و افکار عمومی نباشند مدیران با لفاظی های خود افکار عمومی را گمره می کنند . آقای نظری توضیح دهند جریان اذیت و آزار دختر 12 ساله ارومیه ای توسط سرایدار به کجا انجامید؟ داستان تجاوز به دختر 9 ساله روستای قره محمد زنجان چه شد؟ ناظم مدرسه شهرک دانشگاه جاده مخصوص که به 6 دانش آموز 8 تا 11 ساله تجاوز کردالان کجاست؟

من هنوز امید دارم که آقای نظری که انسان فهمیده و باشعوری است حرمت رسانه ها و مخاطبان رسانه ها را نگهدارد و از فکر و سواد خود به نفع جامعه استفاده کند که این پستها اگر به افراد وفا می کرد به ایشان و هم تیمی هایش نمی رسید.

آقای نظری طبعا ماجرای آن مشاور معاون متوسطه وزیر و پرونده اش را می داند  ، برای ما توضیح دهد که در شرایط حرارتی نشدن خبر نهادهای نظارتی و حراستی وزارتخانه چه کردند؟

چهارشنبه, 09 خرداد 1397 14:38 خوانده شده: 3240 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 -2 --
........ 1397/03/09 - 15:26
سلام

تقاضا می کنم همکاران محترم دقت نمایند که
مدرسه مربوطه یک دبیرستان پسرانه می باشد
یعنی گروه سنی 12- 18 سال ، که نوجوان نامیده
می شوند نه کودک. و همین نکته عمق فاجعه را
بیشتر می کند.
هم عمق تأسف رفتاری .
هم عمق ناآگاهی حاکم در بین نوجوانان.
هم عمق رفتار غیردفاعی یک نوجوان در این جامع.
که همگی احتمال آسیب پذیری تربیت کودکان و
نوجوانان را در دو نهاد خانواده و مدرسه عملا نشان
می دهد. حقیقتا یک فاجعه انسانی و اخلاقی.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/09 - 21:59
مدیران آموزش و پرورش برای پرت کردن حواس معلمان و جامعه روی دو نکته تمرکز کرده اند. نکته اول غیردولتی بودن مدرسه و نکته دوم غیر رسمی بودن معاون مدرسه است. البته این استدلال وارد نیست. چون موسسین مدرسه غیر انتفاعی بدون اجازه اداره و گزینش آموزش و پرورش نمی توانند فردی را به کار گیرند.کارکنان مدرسه غیر دولتی هم مثل مدرسه دولتی باید از فیلتر گزینش بگذرند و توسط اداره تایید شوند. از کسانی که غیر انتفاعی بودن مدرسه را به عنوان دلیل مطرح می کنند می پرسم آیا دبستان روستای قره محمد زنجان و یا روستای اسلام آباد ارومیه و یا دبستان شهرک دانشگاه جاده مخصوص کرج ، غیر انتفاعی بودند؟
پاسخ + 0 0 --
مدیر 1397/03/11 - 00:27
مرحبا جناب عبداللهی با فرمایشاتتان کاملا موافقم
چه بسا که فیلتر گزینش وگزش برای همکاران آزاد بسیار گحدودتر از نیروهای رسمی است چون نیروهای رسمی پشتشان به حقوق وموقعیتشان گرم است واین بندگان خدا سه سال یکبار توسط اداره گزیده میشوند.
به یاد دارم یکی از بهترین نیروهای بنده که اتفافا ادم مقیدی هم بود فقط به دلیل این که سهوا در مدرسه مویش بیرون بوده از گزینش رد شد ولی همکاران رسمی هر طور دلشان بخواهد میچرخند
وهرچه بخواهند در کلاس میگویند
پاسخ + +12 -1 --
جواد 1397/03/09 - 15:55
آقای عبداللهی این فاجعه پیامد عقاید شما و امثال شماهاست شاید این فاجعه در وجدان شما تلنگری ایجاد کنید تا به خود آید در این سالها همیشه از پولی شدن آموزش دفاع کردید دنبال طبقاتی شدن مدارس بودید سنگ مدارس غیر انتفاعی ، پولی و مدارس خاص را به سینه زدید نتیجه پولی شدن آموزش همین فساد و تباهی کودکان ماست کجا شما از آموزش رایگان و عادلانه و باکیفیت برای همه کودکان صحبت کردید کجا از دولت خواستید به تعهدات خود در حوزه آموزش عمل کند ؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/09 - 22:11
طرح این مسایل غیر مرتبط به نظرم راهی برای منحرف کردن اذهان از طریق تغییر موضوع بحث است. ازار جنسی کودکان ربطی به دولتی و غیر دولتی بودن مدرسه و رسمی و غیر رسمی بودن نیرو ندارد. آموزش و تربیت ما در مدرسه هم از نظر محتوا و هم روش از زمانه عقب تر است و با این برنامه درسی و این برنامه تربیتی قادر به تربیت بچه های دهه 70 و 80 نیستیم. همه می گویند باید تمرکز را روی آموزش مهارتهای زندگی بگذاریم. اما همین نظر درست هم وقتی اجرایی می شود تبدیل به کتاب درسی و کلاس و سخنرانی شده و برای بچه ها جذاب نیست. وقتی می گوییم مهارتهای زندگی را به کودکان یاد بدهیم در قالب این کلاسها و این برنامه درسی و این شیوه تربیتی جاری ، امکانپذیر نیست. مسئولان فکر می کنند با زبان بازی و گفتن حرفهای شیک می توانند مسایل را حل کنند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/03/10 - 01:45
شیرزاد و پور سلیمان و شهسوارزاده این سه نفر تا معلمینی مثل این سه نفر هستند اوضاع اپ روز به روز بدتر خواهد شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/03/10 - 01:45
شیرزاد و پور سلیمان و شهسوارزاده این سه نفر تا معلمینی مثل این سه نفر هستند اوضاع اپ روز به روز بدتر خواهد شد
پاسخ + +35 -6 --
!!!!! 1397/03/09 - 16:15
کاش مقام رهبری زمانی که قاری و آموزش دهنده
قرآن به نوجوانان چنین اعمال فجیع و پلیدی انجام
می داد معترض می گردیدند و با مجازات قانونی
صدای بیدار عدالت در جامعه می گردیدند.
اگر فردا خانواده ها از آموزش فرزندان خود سرباز
زنند چه کسی می تواند آنان را وادار به تحصیل نماید؟
دلایل افزایش چنین فجایع تفکیک جنسی و افراط در
رفتارهای مذهبی - اجتماعی است. تا زمانی که دو
جنس زن و مرد به عنوان دو انسان نگریسته نمی شوند
و افراط مذهبی آن هم بدون عمل عالمان وجود دارد چنین حوادثی دوام خواهد داشت.
واعظان کین جلون در محراب می کنند
چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/09 - 22:24
به نظرم ورود رهبری به موضوع بسیار با اهمیت است از این نظر که تا حالا مقامات رسمی وجود آسیب های اجتماعی در مدرسه و جامعه را اغلب منکر می شدند. نامه ایشان این فضا را ایجاد می کند که روی موضوع آزادانه بحث شود و دیگر کسی ادعا نکند که این حرفها را نزنید چون نظام تضعیف می شود. فرمایش شما که تفکیک جنسیتی و افراط در رفتار و گفتار مذهبی " اشباع دینی " عامل این اتفاقات است درست است اما هیچ پدیده ای تک عاملی نیست. ما در آغاز راه هستیم . باید مواظب باشیم که مباحث اجتماعی را تبدیل به موضوعی برای تسویه حساب های جناحی نکنیم. مسایل با اجماع حل می شوند . الان فرصت خوبی است که عالمانه موضوع را طرح کنیم. به نظر من معلمان در این قضیه نباید توجیه گر رفتار افراد منحرف در آموزش و پرورش بشوند . اتفاقا ما باید طلبکار باشیم چرا که معدود افراد بیمار و منحرف به شخصیت و جایگاه معلم در جامعه آسیب می زنند.
پاسخ + 0 0 --
!!!!! 1397/03/11 - 11:37
ورود رهبری به موضوع به دلیل رخ دادن حادثه
در تهران است و گر نه این نوع حوادث هر دایم
در هر جاییصورت می پذیرد و ... رسانه ها هم خبردار نمی شود.
در مناطق بسته به موصوع حیثیتی نگاه می کنند
لذا سکوت می کنند و سکوت یعنی تداوم ناامنی.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/03/13 - 21:08
سیاست یک بام ودوهوا!!!
اگراین ناظم یکبارسنگسارشود،طوسی بایدبارهاوبارهاسنگسارشود.حرمت قرآن وکلاس قرآن توسط طوسی شکسته شد.امادرموردطوسی باتساهل وتسامح رفتارشد.

البته درحوزه های علمیه هم مواردمتعددی ازانحراف جنسی شنیده میشودکه ردآن رامیتوان درافواه مردم هم یافت.
پاسخ + +11 -4 --
ناشناس 1397/03/09 - 16:16
.... درثانی جناب شیرزاد شما چرا اینقدر پررو هستید؟ این اتفاق در مدرسه غیر دولتی اتفاق افتاده که شما از حامیان اصلی ان هستید وزیر سابق و مسئولین از دارندگان بزرگترین مدارس خصوصی کشور هستند دولت حتی قصد داشت مدارس دولتی را منحل و به پیمانکاران واگذار نماید این مدارس نشات گرفته از ذهن شماست شما این مدارس را تاسیس و تقویت کردید ارباب جنابعالی روحانی معتقد به واگذاری تمام مدارس دولتی هست شخص شما در این جنایت سهیم هستی و باید محاکمه شوی
پاسخ + 0 0 --
نورالدین 1397/03/09 - 20:03
الان گودرز و شقایق بهم چه ربطی دارند؟!الگوی توسعه مدارس غیردولتی یک راه اجتناب ناپذیره...الان مدارس اروپایی و کشورهای توسعه یافته که تقریبا صد در صد مدارسشون غیردولتیه...چنین مشکلاتی دارند؟!ترا به روح امواتتون قسم این تفکرات حسین مظفری و عهد بوقی رو بذارین کنار و واقع بینانه قضاوت کنید...اتفاقا تو همین سیستم دولتی مدیر منطقه ای رو داشتیم که شرط پذیرش انتقالی یه زن شوهر دار رو رابطه جنسی قرار داده بود و بسیاری از فسادهای اخلاقی و مالی و رانتی بدلیل همین تصدیگری های و انحصار مدیران دولتیه!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/03/09 - 21:20
شما احتمالا یکی از دارندگان مدارس غیر دولتی هستی که اینطور از این مدارس دفاع می کنی مدارس اروپایی هرگز خصوصی نیست اونجا بیشترین بودجه صرف اموزش و پرورششان میشود اتفاقا تفکر شما عهد بوقی هست که معتقدی باید مدارس دولتی منحل تا به رفقای شما و شیرزاد خان واگذار بشه و با کمترین حقوق معلم تامین کنند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/09 - 22:33
دوست عزیز تاسیس مدارس غیر انتفاعی تصمیم مجموعه نظام در سال 67 شمسی بود. در این تصمیم مجلس ، شورای نگهبان و دولت نقش داشتند. بنیانگذار انقلاب اسلامی هم با این تصمیم مخالفت نکردند. در دولت اصولگرای احمدی نژاد هم مثل دوره روحانی توسعه مدارس غیر دولتی از سیاست های آموزش و پرورش بود. اصولا ما مدرسه غیر دولتی به معنایی که در کشورهای دیگر وجود دارد نداریم. مدارس غیر دولتی ما فقط هزینه تحصیل را از اولیا می گیرند و کلاس ها کمی خلوت تر هستند و معلمان با جدیت بیشتری درس می دهند و بچه ها را کنترل می کنند. اداره این مدارس و برنامه درسی و گزینش نیرو مانند مدارس دولتی است. از نظر آماری هم این گونه جنایت ها بیشتر در مدارس دولتی اتفاق افتاده و می افتد چون تعداد مدارس دولتی بیشتر است. در بین عوامل وقوع کودک آزاری ، پولی بودن مدرسه حداقل جزء ده عامل اول نیست.
پاسخ + 0 0 --
مدیر 1397/03/11 - 00:34
همکار ارجمند مدارس عیر دولتی تاسیس شد تا حداقل افرادی که بضاعت مالی دارند درنحوه تر بیت فرزندشان ازادانه تر وگزینشی تر عمل کنند.
وگرنه ما که در مدارس دولتیمان با نوع تربیت وآموزشمان کودکان را با استاندارهایی دوگانه وگاه معارض با واقعیتهای موجود وباورهای خانواده واجتماع ، تربیت که چه عرض کنم به وضوح دیده میشود که بی تربیت کرده ایم
پاسخ + +7 0 --
دبیر م 1397/03/09 - 16:33
شکی نیست که دولت و مجلس به اصلاحات بنیادین نیازمند است انشاا...98 و 1400
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/09 - 22:37
مشکل آموزش و پرورش با تغییر دولتها و عوض شدن ترکیب نماینده های مجلس حل نمی شود. معمولا در هر انتخاباتی با ماوعده های طلایی می دهند و ما هم به صندوق ها هجوم می بریم. اصلاحات بنیادین هم که همه وزرا از حاجی بابایی تا فانی و دانش و بطحایی مطرح کرده اند فقط یک شعار سیاسی است . تغییرات باید در مدرسه اتفاق بیفتد که متاسفانه سال به سال بدتر می شود.
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1397/03/10 - 10:44
در دولت و مجلس فعلی اکثریت اصلاح طلب و معتقد به اصلاحات نیستند متاسفانه
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1397/03/09 - 17:40
نتیجه حذف مدارس نمونه دولتی و سوق را ن دانش آموزان به مدارس غیر انتفاعی که برای پرداخت پول کمتر و سور بیشتر بردن از نیرو های جوان و دانشجو که بشتر آنها مجرد هستند و هیچ تجربه آموزشی ندارند نتیجه ای بهتر از این ندارد پس حفظ مدارس نمونه با همین شرایط از هر نظر برای آموزش کشور مفید است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/03/09 - 21:21
چه ربطی به مجرد بودن داره این معاون متاهل بوده نه مجرد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/09 - 23:56
ظاهرا بعضی کامنت گذاران محترم ترجیح می دهند به جای نقد ضعف های تربیتی سیستم آموزشی نارضایتی خود را از مدارس غیردولتی بیان کنند. این نظر محترم و در جای خود قابل طرح و بحث است اما ربط چندانی به موضوع ندارد. اتفاقا موارد اذیت و آزار جنسی که در رسانه ها طرح شده بیشتر مربوط به مدارس روستایی و شهری نقاط محروم است. مدارس غیر انتفاعی اجازه استخدام نیرو ندارند آنها نیروی پیشنهادی خود را به هسته گزینش ادارات معرفی می نند و پس از تایید کتبی گزینش آنها را به کار می گیرند. جوان و دانشجو و مجرد بودن جرم نیست. به فرض اینکه جرم باشد مسئولیت به کارگیری آنها با گزینش است. ضمنا جهت اطلاع شما دوست عزیز اغلب مردانی که دست به اذیت و آزار جنسی کودکان می زنند متاهل و دارای فرزند هستند. به عنوان نمونه ناظم مدرسه شهرک دانشگاه منطفه 9 تهران که سه سال پیش به 6 دانش آموز دبستانی تجاوز کرد 35 ساله ، متاهل و دارای دو فرزند بود.
پاسخ + +7 -9 --
عاشق سمپاد 1397/03/09 - 19:22
بازهم ورود حکیمانه ی مقام معظم رهبری باعث شد مسئولین بی کفایت از خواب غفلت بیداربشن.همونطور که در مسئله سمپاد با نظر حکیمانه ی ایشان مسئله ختم به خیرشد.اینجا هم تمام چشم امید خانواده های آسیب دیده به تدبیر ایشانه‌وگرنه مطمئن هستیم از این وزارت آموزش وپرورش آبی برای ملت گرم نخواهدشد.اگر وزیر آموزش وپرورش، ناظم و تمام مسئولین مدارس رو از بین نخبگان انتخاب می کرد قطعا چنین فاجعه ای رخ نمی دادشما کی دید نخبگان از این کثافت کاریها بکنند؟اونها تمام ذهن وفکرشون درگیر مسائل علمیه.بنابراین اینجا هم اهمال آمورش وپرورش مسلم شده.عدم نظارت از طرف خانواده این بچه ها هم برکار فرزندانشون جدا جای تاسف داره.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/10 - 00:06
عاشق همه چیز دنیا را جلوه ای از معشوق می بیند حالا حکایت شما است که همه مسایل را به سمپاد ربط می دهی . این فرمایش شما هم مثل حرف دوستانی که مساله را به پولی بودن مدرسه و جوان بودن معلم ربط می دهندبی بنیاد است. دوست عزیز نخبه ها دو درصد جامعه را تشکیل می دهند آموزش و پرورش جاذبه ای برای نخبه ها ندارد با این حقوق ها و این همه سختی کار کدام نخبه می آید استخدام آموزش وپرورش بشود ؟ در بین معلمان نخبه داریم ولی تعدادشان کم است. ضمنا در بین همه اقشار از جمله نخبگان هم افراد پدوفایل وجود دارد. در مورد سمپاد هم هنوز ختم به خیر نشده .خدا عاقبت ما و مدارس سمپاد را به خیر کند.
پاسخ + 0 0 --
رحمانی مهر 1397/03/10 - 00:50
چرارهبری دستور نمی دهد که آموزش وپرورش وضع اقتصادیش خوب شود و معلمان دنبال شغل دوم وسوم نباشند؟چرا دستور نمی دهد مدارس غیر انتفاعی فاسد منفعت طلب منحل شود؟؟؟
پاسخ + +5 0 --
حقی 1397/03/09 - 20:55
انفاق نامیمون تاسیس مدارس غیر انتفاعی بعد از انقلاب، بلا هایی بییشتری بر سر فرزندان این جامعه خواهد آورد.
در بیشتر این مدارس دانش آموز است که به مسئولین مدرسه دستور می هد. واین امری برخلاف تربیت مورد نظر قرآن است.در تربیت قرآنی معلم (پیامبر) نباید دنبال هوا وهوس دانش آموز راه بیافتد. بلکه دانش آموز باید ار معلم (پیامبر) پیروی کند.
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّـهَ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ ۗ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا ﴿احزاب١﴾
ای پیامبر از خداوند پروا کن و از کافران و منافقان اطاعت مکن، که خداوند دانای فرزانه است‌
پاسخ + +1 0 --
علی 1397/03/09 - 22:29
عدم آموزش روانی تربیتی و انظباطی کودکان و نوجوانان در خانواده و مدرسه و بچه محور شدن در خانواده و دانش آموز محور شدن در مدرسه و دسترسی کودک و نوجوان بدون هیچ کنترل و محدودیتی به شبکه های اجتمایی و اینترنت از عوامل مهم این رفتار ها شاید باشه.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/10 - 10:15
علی آقای گرامی من با شما موافقم که رفتار و روحیه و علایق دانش آموزان امروزی نسبت به 30-40 سال پیش متفاوت شده است. اما در قضیه مدرسه معین ، دانش آموزان دوره اول دبیرستان قربانی هستند و شما به جای معاون متجاوز یا متعرض، یقه دانش آموزان را گرفته اید. این دیدگاه در جامعه هم به این صورت وجود دارد که عده ای می گویند اگر زنان در خیابان و تاکسی و جاهای دیگر مورد آزار جنسی قرار می گیرند تقصیر خودشان است چون مثلا مانتوی کوتاه پوشیده اند و روسریشان عقب است و جوانان را تحریک کرده اند. در اینجا هم شاید نظر بعضی ها این باشد که بچه ها با رفتار خود معاون مدرسه را تحریک کرده اند. مواظب باشیم در قضاوت جای متجاوز و قربانی را عوض نکنیم.
پاسخ + +11 0 --
شایسته سالاری 1397/03/09 - 23:40
آیا نهاد رهبری برای مجوز تدریس دروس معارف دانشگاه ها بهترین و شایسته ترین ضوابط را پیاده می کند که آموزش و پرورش پیاده کند!؟
پاسخ + +3 0 --
خانم فرهنگ 1397/03/10 - 00:04
این مسئله در همه قشرها هم بوده وهست وحتی در این مدرسه هم چند ماهی است ولی رسانه ای نشد همه اینها در این زمان خاص که تورم بالا رفت ولی به حقوق ما اضافه نشد برنامه ابست که نگاه جامعه را نسبت به معلم بد کنند. حتی برنامه ماه عسل هم در جهت خراب کردن فرهنگیان پیش میرود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/10 - 10:29
خانم فرهنگ با عرض معذرت این نگاه ، توطئه اندیش است. اینکه مثلا در یک مرکزی عده ای آدم کله گنده نشسته اند و سناریویی برای اضافه نشدن حقوق معلمان نوشته اند و اجزای متضاد این سناریو را واداشته اند که آن را مو به مو پیاده کنند خنده دار است. که چه بشود ؟ معلم را بدنام کنند. همین حرف آخر شما را می توان به شکل مشروط بیان کرد. معلمان اگر از متجاوز و تجاوز پشتیبانی کنند حتما بدنام می شوند اما اگر معلمان در کنار دانش آموزان و اولیا بایستند و این عمل غیر انسانی را محکوم و حساب خود را از فرد و افراد جنابیت کار در شغل معلمی ، جدا کنند احترامشان خیلی بیشتر می شود. تنها جایی که همبستگی صنفی مضر است دفاع از افراد خاطی و جنایتکار است.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1397/03/10 - 01:10
عاشق سمپاد باز هم از آن حرفهای بسیار بسیار بسیارحکیمانه زد.همین معلمان موجود دنبال شغل دوم وحتی سوم هستند . ایشان می فرماید نحبگان را بیاوریم در آموزش وپرورش.
نوشته ایشان برای خندیدن بسیار عالی است.
پاسخ + 0 0 --
عاشق سمپاد 1397/03/10 - 15:05
دیدیم که در مسئله سمپاد عقب نشینی مفتضحانه ای از جانب وزارت رخ داد و حرف من درعمل انجام شد.بنابراین هرچقدر که دلت می خوادبخند. هیچ اشکالی نداره.خنده بر هر درد بی درمان دواست.:)
درثانی صحبت شما تایید حرف من مبنی بربی کفایتی وزارتخانه است.وگرنه چطور ژاپن می تونه برای نخبگانش توی آموزش وپدورش جاذبه ایجاد کنه ولی ایران قادر نیست؟؟؟غیر اینه که مسئولین وزارتی حتی تلفظ کلمه ی نخبه رو هم بلد نیستن.تا وزیر نخبه نباشه و معاونینش از بین نخبگان انتخاب نشن وضعیت آموزش وپرورش درست نمی شه.وقتی وزیر نخبه شد زیر دستاشم شکل وهمرنگ خودش انتخاب می کنه.شما از این دید به قضیه نگاه کن متوجه منظور من خواهی شد. ودرآخر اینکه به جای اینکه فرزند سالاری افسار گسیخته رو در جامعه تبلیغ کنیم کمی اخلاق مداری و پژوهش محوری رو سعی کنیم جا بندازیم.وقتی تمام مدت وقت بچه ها صرف تکالیف مدرسه بشه قطعا دیگه وقت اضافی نخواهند داشت که بخوان صرف انحرافات جنسی بکنند.
پاسخ + +2 0 --
حقی 1397/03/10 - 11:09
آقای عبدالهی به صد دلیل روشنتر از آفتاب یکسان سازی مدارس باید هدف بلند وبالای یک فرآیند تعلیم وتربیت باشد. این مسئله شواهد قرآنی بسیارزیادی دارد .

يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً ۚ (نساء)
ای مردم از پروردگارتان پروا کنید، همو که شما را از یک تن یگانه بیافرید و همسر او را هم از او پدید آورد و از آن دو مردان و زنان بسیاری پراکند،

استاد سخن سعدی چه زیبا این آیه شریفه را ترجمه کرده است:
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش زیک گوهرند

قضاوت با شما که براساس تعالیم قرآن مدارس باید یکسان باشد یا طبقه بندی شود.طبقه بندی بر اساس وضعیت معیشت خانواده نقطه مقابل تعالیم قرآن است.ودر بسیاری از موارد حس تکاثر وخود برتر بینی افراد را ارضا می کند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/11 - 08:19
جناب حقی یکی از اولین و بدیهی ترین اصول گفتگو تمرکز روی یک موضوع خاص است و گرنه طرفین یا اطراف بحث دچار پراکنده گویی می شوند. این نوشته در باره یک موضوع تربیتی یعنی تعرض یا تجاوز و یا تشجیع دانش آموزان به تجاوز به همدیگراست. قاعدتا باید کامنتها روی همین موضوع از زوایای مختلف متمرکز شود . عرض من این بود که فرمایشات شما در یک کامنت نمی گنجد .تصور کنید به جای تمرکز بر موضوع نوشته ، پای هر پستی هرکس بر اساس خوش آمد و بدآمد خود کامنتی بگذارد . یکی مثل عاشق سمپاد بحث نخبه ها را مطرح کند . حضرتعالی یکسان سازی ، دیگری مدرسه پولی ، دیگری عدم پرداخت پاداش بازنشسته ها، بزرگواری بحث محتوای دروس معارف دانشگاه ها... این موضوعات همگی مهم هستند اما وقتی ده نفر در باره ده چیز مختلف حرف می زنند کلام معناداری منعقد نمی شود. متدولوژی بحث به اندازه محتوای بحث اهمیت دارد . من اینجا نفیا یا اثباتا وارد موضوع یکسان سازی یا پولی کردن مدارس نمی شوم چون به موضوع مربوط نیست.
پاسخ + +4 0 --
معلم 1397/03/10 - 13:09
به قول معروف : "نه به آن شوری شور ، نه به این بی نمکی" در بدو استخدام ما معلمین دهه 60 و اوایل 70 مسوولین گزینش از پرسیدن تیکه های کفن میت گرفته تا نباید جوراب سفید بپوشید و خطبه های ایراد شده نماز جمعه و جماعات و و و سوال می کردند حتی بنده را که جانباز و رزمنده بودم شش ماه معلق کردند صد افسوس که امروزه همکارانی را می بینم که نه تنها به نظام بلکه به دین مبین اسلام هم هیچ اعتقادی ندارند ولی به عنوان مدیر انتخاب می شوند و زرنگی ومدیریت این مدیران در گرفتن پول از اولیا دانش آموزان و پرداختن سهم اداره از آن مبالغ کلان می باشد ودر نتیجه چنین مدیرانی مدیر برتر نیز انتخاب می شود بعضا مدارسی هستند دولتی که با جمعیت 500 وبالاتر که از هر دانش آموز حداقل 300 هزار تومان در طول سال یا یکجا اخذ می شود کسی نیست حساب وکتاب بعمل آورد که این مبالغ قابل توجه کجا وبه چه شکلی هزینه می شود حتی در مدارس شاهد مبالغ در خواستی خیلی بیشتر از عادی است و در نتیجه هر جا پای پول در میان باشد لذا فساد و فحشا نیز بدنبال خواهد داشت . شایسته است که واقعا تدابیری اندیشیده شود که نظارت ها بیشتر شود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/11 - 08:35
درست می فرمایید تقریبا در همه مسایل بین سیاه و سفید نوسان داریم.افراط و تفریط کار ماست. وضعیت امروز پیامد همان افراط کاری های دیروز است.تا زمانی که جامعه و حکومت به تعادل نرسند باید یک روز آش شور بخوریم و روز بعد آش بی نمک. دادن پاداش مادی به اعتقادات دینی مانند استخدام بر اساس پرسش های عقیدتی و انتخاب مدیران بر اساس مهر پیشانی و ریش و ظواهر دیگر باعث می شود که فرصت طلبان و دروغگویان با تظاهر و ریا از معتقدان سبقت بگیرند. متاسفانه چون دستگاه دروغ سنج یا اعتقاد سنج وجود ندارد متظاهران گوی سبقت را از معتقدان واقعی می ربایند . اگر افراد در برابر قانون برابر باشند و ملاک استخدام و مدیرشدن و ارتقا در پست مدیریت شایستگی های حرفه ای باشد و در عین حال رسانه ها بدون ترس از مجازات بتوانند قدرتمندان را نقد و مشت های بسته را باز کنند اوضاع بهتر می شود. بلبشوی پول گرفتن از دانش آموزان در مدارس دولتی یکی از منفذهای فساد است که چون به موضوع بحث ارتباط مستقیم ندارد می گذارم برای وقت دیگر .
پاسخ + 0 0 --
حمیدرضا کفاش 1397/03/10 - 14:11
جناب آقای شیرزاد عبداللهی
از شما با این قلم شیوا، بعید است که از یک مصاحبه طولانی، چند جمله آن هم ناقص رابیاورید.
حقیر افشای نام ، مشخصات ومدرسه آسیب دیدگان را صلاح نمی دیدم رسانه ای شود، به جهت توسعه آسیب های بعدی.....
ولیکن برگزاری دهها جلسه آموزشی با حضور اساتید دانشگاه، استقرار آسیب شناس ومشاور متخصص در مدرسه برای پیگیری موضوع وآموزش های لازم، استقرار تیم حقوقی برای شناسایی ومعرفی متخلفان و..... بصورت جدی انجام شد.
ولیکن همچنان معتقدم مسائل تعلیم وتربیت تخصصی است، ودر مجامع تخصصی باید به آن پرداخته شود.
کشاندن آن به سطح رسانه ها برای جلب مخاطب بیشتربه شکل صرفا خبری مشکلی را حل نمی کند.
پاسخ + 0 0 --
نورالدین 1397/03/11 - 03:44
جناب کفاش عزیز...این واقعیت انکار ناپذیزه که افرادی که منافعی در سیستم ستادی وزارتخانه دارند مدافع بی چون و چرای سیستم هستند...مطمئنم همین مرتضی نطری اگه الان پستی در سیستم نداشت دقیقا موضع جناب عبدالهی را داشت...بسوزه پدر این پست و مقام های فانی...که آدم رو بنده خودش میکنه و فدایی وزیر!! یکی برای خوشامد جریان پایداری این داوود روستایی رودر سمتش تاکسیدرمی میکنه یکی هم اینگونه روابط عمومی وزارتخانه روتبدیل به ماله کش خونه میکنه!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/11 - 09:03
جناب کفاش با تشکر از حضور بی ریای شما در بحث . در یک گزارش به عنوان فکت جملاتی از متن را نقل می کنند نه همه مصاحبه یک مدیر را...قطعا در مجامع تخصصی باید به این مساله پرداخته شود ، اما تا پشت سر یک مطالبه ، نیروی اجتماعی نباشد آن مطالبه فقط در اتاق های دربسته مدیران بالا و پایین می رود. من در نوشته ام اشاره کرده ام قوانین ما در مورد حفاظت از حریم کودکان بسیار ناقص است. سرگرم شدن معاونت پرورشی به کارهای نمایشی و سیاسی مانند تور عتبات و حج دانش آموزی و اردوهای راهیان نور و.... باعث می شود که نیروی عظیم معاونت پرورشی صرف جلوگیری از آسیب های اجتماعی نشود. در آموزش و پروش یک سیستم ظاهرسازی و لفاظی و در واقع نوعی تئاتر مدیریتی برقرار است. سند تحول بنیادی و تربیت دینی و نماز دانش آموزی و مسابقات تربیتی و... نوعی آمارسازی و صحنه سازی است. اگر همین رسانه های نصفه و نیمه و همین فضای مجازی نباشد قضایایی مانند این جنایت هم پوشیده و ماستمالی می شود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/11 - 09:14
به جای آقای نظری باید از شما بپرسم متجاوز به شش کودک دبستان شهرک دانشگاه الان کجاست؟ معلم روستای قره محمد که به دختر 9 ساله روستایی تجاوز کرد چه شد؟ من حتی شک دارم از آموزش و پرورش اخراج شده باشند. اینکه امروز فضایی علیه کودک آزاری شکل گرفته مدیون همین رسانه های خُرد و شهروند- خبرنگاران است. مدیون معلمانی است که حساب افراد پدوفایل را از قاطبه معلمان جدا می دانند و خود افشاگر این جنایات هستند. بر حسب نوشته های اخیرتان من شما را فردی اصلاح طلب می دانم ، چطور در مسایل دیگر مثلا فسادهای مالی یا جلسات قران و یا نهادهای انتصابی خواستار شفافیت هستیم اما نوبت به آموزش و پرورش می رسد طرفدار سکوتیم! فیلم "هیس دخترها فریاد نمی زنند" را دیده ای ؟ خانم درخشنده فیلم " هیس ! پسرها فریاد نمی زنند " را همدارد می سازد. افشای جنایت باعث هوشیاری خانواده ها ، مدیران و معلمان شرافتمند می شود و عرصه را بر بیماران و منحرفان تنگ می کند. انکار آسیب های اجتماعی فقط باعث پنهان شدن و گسترش آنهادر فضای تاریک می شود .
پاسخ + 0 0 --
مجتبي 1397/03/12 - 10:33
جناب كفاش ، مديران غير دولتي بعلت اين كه پخش شدن اين موارد باعث كم شدن در آمدشان مي شود ژس موضوع سكوت دارند. زيني وند از فرودين ماه در جريان بوده است /خودتان فقط به فكر در آمد زايي بوديد اصلا كار فرهنگي نكرديد.
پاسخ + +1 0 --
جواد 1397/03/10 - 20:54
متاسفم که آقای عبداللهی به جای اصلاح رویکردهایش به مغلطه روی آورده است کسی که از سیاستی و رویکردی حمایت می کند باید پاسخگو باشد نه این که امروز در پوشش منتقد ظاهر شود . امثال آقای عبداللهی هرگز در طول این سالها از عدالت آموزشی حمایت نکردند و به جای آن از پولی شدن مدارس دم زدند به جای یادآوری تعهدات دولت در حوزه آموزش از طبقه بندی مدارس صحبت کردند گفتند مدارس پولی به دولت کمک می کند تا پول کمتری در مدارس ثروتمند نشین خرج کند و مازاد آن را در مناطق فقیر نشین یا محروم خرج کند و آموزش رایگان و با کیفیت را گسترش دهد فرضیه ای که غلط از آب درآمد مدارس پولی عین قارچ گسترش یافت ولی ذره ای کیفیت آموزشی در مناطق محروم بالا نرفت پولی شدن آموزش ، معیارهای اخلاقی و حرفه ای را روز به روز از بین برد هر چیزی که سود بیشتری داشت مبنای تصمیم گیری شد مثلا چرا معلم حرفه ای استخدام کنیم معلم غیر حرفه ای با هزینه پایین تر استخدام می کنیم چرا سرانه مدارس را افزایش دهیم از مردم در قالب کمک های مردمی پول جمع می کنیم آقای عبداللهی آقای پور سلیمان شما باید پاسخگوی این وضعیت باشید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1397/03/11 - 09:33
آقا جواد عزیز از پنج مورد اذیت و آزار جنسی کودکان در مدارس و البته در دوسه سال اخیر که آخرین آن در مدرسه غیردولتی معین منطقه 2 اتفاق افتاد ، 4 مورد دیگر در مدارس دولتی حاشیه ای و فقیرنشین با معلم رسمی اتفاق افتاده است.اینها موارد افشا شده است. اینکه مدرسه غیر دولتی خوب است یا بد ،بحث دیگری است . اما از این اتفاق نمی توان به این نتیجه رسید که بین مدرسه غیر دولتی و تجاوز جنسی به کودکان ارتباط معناداری وجود دارد. آن ناظمی که به 6 کودک 8 تا 11 ساله تجاوز کرد در یک مدرسه دولتی در جاده مخصوص کرج این جنایت را انجام داد. مدرسه ابتدایی روستای قره محمد زنجان که معلم به دختر 9 ساله تجاوز کرد غیر انتفاعی نبود. مدرسه روستای اسلام آباد حاشیه نشین ارومیه، غیر انتفاعی نبود . به نظرم علت این مسایل نبود نظارت قوی بر مدارس و مدیریت هیاتی و نبود پروتکل رفتاری اولیای مدرسه با دانش اموز است که در متن اشاره کرده ام. واقعا تاسف بار است که شما بدون اینکه این جنایت را محکوم کنی گویی برای منحرف کردن اذهان ، مساله دیگری را طرح و برجسته می سازی که درجای خود مهم است اما به این موضوع ربطی ندارد.
پاسخ + +3 0 --
سعید 1397/03/11 - 10:08
انجام این کار های زشت از هر فردی قابل انجام است و ریشه آن فروپاشی خانواده هاست.اگر مرد و زن در فضای صمیمی خانواده با هم رابطه داشته باشند و از هم راضی باشند،عقده ها و خیانت ها و.... به حداقل می رسد.نکته دیگر ورود افراد غیر متخصص در حوزه آموزش و پرورش از نظر علمی و اخلاقی و دیدگاه مصرفی بودن آموزش و پرورش و واگذاری بخشی از دانش آموزان به مدارس پولی و منفعت جویی صاحبان این مدارس علت این حوادث ناگوار است
پاسخ + +1 0 --
معلم 1397/03/11 - 10:50
مقام رهبری بایدزودتر ازین به فکر معلمان آبرومندصادق بودندتا چنین اتفاقی نیفتد جه قدر گفتند حق التدریسها رو بدین وحقوق کم است و......
پاسخ + 0 0 --
کوروش 1397/03/11 - 21:32
آقای نظری حق داشتند من در کامنت ها و خبرها بزرگنمایی بسیاری از سوی هموطنان دیدم مثلا عده ای می گفتند ناظم به 30 نفرتجاوز کرده ان یکی نوشته بود ناظم با 45نفرسکس دهانی داشته .ان یکی نوشته بود دانش اموزان را ردیف کرده یکی یکی با او سکس کنند بعد سکس گروهی انجام دادند..عده ای نوشته بودند مردم به سمت مدرسه رفته و مدرسه را به اتش کشیدند و فریاد وامصبتای کامنت ها ..دسته اخر فهمیدم فیلم مستهجنی را به سه چهارنفرنشان داده که البته نه تنها قابل دفاع نیست بلکه درصحبت های جناب نظری نیز دفاعی صورت نگرفت

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور