صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و گوی خبرگزاری جمهوری اسلامی با مدیر صدای معلم

" سازمان نظام معلمی " شرط لازم و کافی برای اجرای درست رتبه بندی معلمان ؛ تهدیدها و فرصت ها

در كشور ضعف های جدی در زمینه اجرا و نظارت وجود دارد/ قضاوت نهایی در مورد صلاحیت های حرفه ای معلمان اكثرا توسط هسته های گزینش صورت می گیرد/ در حال حاضر الگوی آموزش و پرورش ایران از یك الگوی حرفه ای تبعیت نمی كند/ در سازمان نظام معلمی حرف اول را باید مهارت های معلمی و تخصص بزند/ سازمان نظام معلمی یك تشكیلات معلمی است و معلمان خود باید در شكل گیری آن نقش ایفا كنند/ مهم ترین وجه و ویژگی سازمان نظام معلمی استقلال آن است/ از دیگر چالش و تهدیدهای بزرگ برای طراحی سازمان نظام معلمی وجود جریانات پوپولیسم میان بدنه آموزش و پرورش و معلمان است/بزرگ ترین دغدغه و نگرانی مسئولان به ویژه مسئولان امنیتی آن است كه ممكن است سازمان نظام معلمی به یك مركز رسمی و قانونی برای تجمع معلمان معترض و اتخاذ تصمیم های هزینه بر تبدیل شود

گفت و گوی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا با علی پورسلیمان مدیر سایت صدای معلم در مورد سازمان نظام معلمی

علی پورسلیمان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب اظهاركرد: تاكنون در مورد لزوم تشكیل سازمان نظام معلمی ، بسیار گفته شده و از طرفی تجارب مختلف نشان داده كه در كشور ضعف های جدی در زمینه اجرا و نظارت وجود دارد و بسیار مشاهده شده كه یك قانون خوب به خاطر اجرای بد حتی به ضد خود تبدیل و موجب نارضایتی ذی نفعان و جامعه شده است.


پورسلیمان نسبت به تشكیل سازمان نظام معلمی ، گفت: با وجود آنكه در نظام های پیشرفته تعلیم و تربیت طراحی این ساختار از دیرباز مورد توجه قرار گرفت ، اما ' سازمان نظام معلمی' برای بار اول در تاریخ آموزش و پرورش ایران مطرح و تجربه می شود.
وی افزود: باید تمام جوانب مساله مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و حتما در این مورد از نظرات كارشناسان و اهل فن استفاده شود. در حال حاضر الگوی آموزش و پرورش ایران از یك الگوی حرفه ای تبعیت نمی كند.


كارشناس حوزه آموزش و پرورش تاكید كرد: هم اكنون دانشگاه فرهنگیان كار تربیت ' معلم ' را برای تامین كادر نیروی انسانی وزارتخانه آموزش و پرورش برعهده دارد و قضاوت نهایی در مورد صلاحیت های حرفه ای معلمان اكثرا توسط هسته های گزینش صورت می گیرد كه با توجه به استمرار وجود معیارهای ایدئولوژیك نمی تواند جایگزین مناسبی برای تعیین صلاحیت های حرفه ای معلمان باشد.
وی افزود: ممكن است بسیاری از معلمان وجود و نیز وجوب این تشكیلات را خیلی جدی نگیرند اما مهم آن است كه طراحی درست و منطقی این سازو كار می تواند در ارتقاء معیشت و منزلت آنان نقش مهم و راهبردی داشته باشد.


پورسلیمان گفت: اگر معلمان بر اساس یك ' كار راهه ' مسیر شغلی حرفه خود را بدانند خواهند توانست در شكل گیری یك نظام حرفه ای آموزش و پرورش نقش اساسی ایفا كنند.
وی بیان كرد: در حال حاضر ذهنیتی در میان جامعه و حتی مسئولان وجود دارد كه معلمی به عنوان یك تخصص مطرح نیست و هر فردی با داشتن یك مدرك و اندكی اطلاعات می تواند معلم شود.
وی افزود: چنین نگاه و نگرشی به حرفه معلمی، باعث شده است تا این شغل جدی تلقی نشده و پرستیژ اجتماعی آن در سطح نازلی باشد. برآیند این نگرش در مجموع باعث می شود تا آموزش و پرورش یك دستگاه مهم تلقی نشده و در اولویت های نخست برنامه ریزان و سیاست گزاران قرار نگیرد.


« مدیر سایت صدای معلم » اظهار كرد: شكل گیری ' سازمان نظام معلمی ' یك فرصت مهم برای بازسازی و نیز بازشناسی حرفه معلمی در جامعه علمی و در افكار عمومی است. اما نكته مهم آن است كه فقدان یك تئوری منسجم و نیز یك طراحی علمی برای این ساختار می تواند تشكیل سازمان نظام معلمی را با چالش مواجه كرده و در نهایت در كنار دهها ساختار و تشكیلات نمایشی و یا فرمایشی وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.
این كارشناس حوزه آموزش و پرورش معتقد است مهم ترین وجه و ویژگی سازمان نظام معلمی استقلال آن است . این ساختار باید از قاعده هرم شروع و تشكیلاتی از پایین به بالا داشته باشد.
اعمال نظر و یا سلیقه نهادهای دولتی و نیز دوایر مربوط به آن باید به حداقل برسد . سازمان نظام معلمی یك تشكیلات معلمی است و معلمان خود باید در شكل گیری آن نقش ایفا كنند.


پورسلیمان گفت: مهم ترین مساله ای كه تشكیل سازمان نظام معلمی را تهدید می كند همان نظام متمركز آموزش و پرورش است كه حتی برای پیش پا افتاده ترین مسائل مدرسه بخشنامه تولید می كند! در شكل گیری این تشكیلات شوراهای معلمان و نمایندگان معلمان باید نقش ' اول ' را ایفا كنند. دخالت و اعمال نظر دوایر و بخش هایی مانند حراست و گزینش در این تشكیلات باید به حداقل برسد.
وی بیان كرد: در سازمان نظام معلمی حرف اول را باید مهارت های معلمی و تخصص بزند. برخی مسائل می تواند به عنوان چالش های بزرگ در شكل گیری این سازوكار مطرح شود.


كارشناس حوزه آموزش و پرورش افزود: مهم ترین مساله شتاب زدگی است. قرار بود این ساختار هم زمان با اجرای فاز اول رتبه بندی معلمان شكل گیرد اما این وضعیت محقق نشد.
وی بیان كرد: با نزدیك شدن به اجرای فاز دوم طرح رتبه بندی همان گونه كه قبلا نیز بیان شد به نظر می رسد وزارت آموزش و پرورش برنامه خاصی برای طراحی این ساختار ندارد.می توان با كمك كارشناسان و نیز تشكل های معلمان، پیش نویسی برای سازمان نظام معلمی تهیه كرد و با جذب پیشنهادات از بدنه آموزش و پرورش و معلمان آن را غنی كرد. مهم این است كه این طرح باید پخته باشد و تماما صلاحیت های حرفه معلمی را مورد سنجش و اندازه گیری قرار دهد.


پورسلیمان افزود: از دیگر چالش و تهدیدهای بزرگ برای طراحی سازمان نظام معلمی وجود جریانات پوپولیسم میان بدنه آموزش و پرورش و معلمان است. مهم ترین مشخصه پوپولیسم در بدنه آموزش و پرورش تكیه صرف بر گفتمان معیشت و نیز جریان اشتراكی در مورد تقسیم بودجه و افزایش حقوق میان معلمان است.


« مدیرسایت صدای معلم » گفت: در حال حاضر در نظام آموزش و پرورش تفاوت چندانی میان عملكرد افراد وجود ندارد. به عبارت دیگر ، آنكه كار می كند و آنكه وقت می گذارد فرق چندانی با هم ندارد! شرط لازم برای پویایی سازمان نظام معلمی این است كه قبلا حداقلی برای حقوق و مزایا متناسب با خط فقر در نظر گرفته شود.
وی اظهار كرد: پیاده كردن معیار و شاخص های مركز سنجش صلاحیت های حرفه ای معلمان و یا سازمان نظام معلمی در مورد معلمانی كه اكثرا زیر خط فقر به سر می برند ممكن و یا عملی نیست.


پورسلیمان افزود: قرار است نظام معلمی صلاحیت های حرفه ای را مورد سنجش قرار داده و آنان در یك فضای رقابتی از سطوح پایین ' كار راهه شغلی ' شروع كرده و به مراحل بالای شغلی برسند. بر اساس تقسیم بندی معلمان در چهار پایه حرفه ای باید بین اولین پله تا چهارمین پله تفاوت قابل ملاحظه در بحث دریافتی ها مطرح باشد ضمن آن كه تاكید می شود اولین پله نباید زیر خط فقر قرار گیرد.


وی افزود: به عبارت دیگر ، برای معلمان باید انگیزه برای كسب شاخص و امتیازات طراحی شده باشد و مشوق و افزایش ها باید قابل توجه باشد. لحاظ كردن این ظرفیت و پتانسیل ها می تواند مانع از به دست گرفتن ابتكار عمل به دست جریانات پوپولیسم باشد.ضمن آن كه به نظر می رسد بزرگ ترین دغدغه و نگرانی مسئولان به ویژه مسئولان امنیتی این باشد كه ممكن است سازمان نظام معلمی به یك مركز رسمی و قانونی برای تجمع معلمان معترض و اتخاذ تصمیم های هزینه بر تبدیل شود .


این كارشناس حوزه آموزش و پرورش بیان كرد: معتقدم طراحی هوشمندانه سازمان نظام معلمی با درنظر گرفتن تهدید و فرصت ها و توجه به نظر كارشناسان و نیز تجارب موازی در سایر وزارتخانه و دستگاه ها مانند نظام پزشكی ، نظام مهندسی وغیره ، می تواند نقطه عطفی برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشد.


وی گفت: در نشستی كه تشكل های معلمان اخیرا با منتخبان مجلس دهم داشتند و گزارش كامل آن در صدای معلم منتشر شد جملگی منتخبان ، نمایندگان تشكل های معلمان و نیز شخصیت های فرهنگی و آموزشی بر ضرورت استقرار این سازوكار تاكید كردند. در این جلسه محمدرضا عارف به عنوان منتخب اول مردم تهران به صراحت از تشكیل این ساز و كار دفاع كرد. با این وجود تاكنون تحرك خاصی از سوی وزارت آموزش و پرورش دیده نشده است. در این مورد تنها اظهار نظرهای جسته و گریخته ای است كه گاها از سوی برخی مسئولان این وزارتخانه شنیده می شود.
این گزارش حاكیست ، محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مركز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در تابستان سال 1394 اعلام كرد كار مقدماتی اجرای لایحه رتبه‌بندی آغاز شده است. او همچنین تاكید كرد مركز برنامه ‌ریزی منابع انسانی و فناوری مدیریت سنجش صلاحیت فرهنگیان را برعهده دارد كه برای این كار، ساختاری را تعریف كرده‌ایم .
بنابراین گزارش ، مدیركل امور اداری و تشكیلات وزارت آموزش و پرورش نیز در آخرین اظهار نظر در رابطه با سازمان نظام معلمی ، گفت: نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان در آینده‌ای نزدیك تعریف خواهد شد و فرد باید بتواند امتیازهای لازم را كسب كند تا به رتبه‌های بالاتر یعنی خبره و عالی دست یابد و در این رابطه منتظر ابلاغ نظام سنجش صلاحیت‌ها هستیم .
فراهنگ 1417 ** 1569

انتهای پیام /*

چهارشنبه, 18 فروردين 1395 21:26 خوانده شده: 3413 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +22 -1 --
مهدی 1395/01/18 - 21:58
به گمانم سال 95 بدترین سال در اقدام و عمل برای معلمان خواهد بود.
از رتبه بندی کذایی بگیر تا حذف و اضافه معلمان در نظام صلاحیت های یک شبه و ووو
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/01/19 - 13:33
این سازمان نظام معلمی هم می بود چندان تغییری نداشت امثال نوید ادهم و بهرامیان و ... سریع اونجا رو پاتوق خودشون میکردند و مادام العمر مشغول میشدند کسی هم نمیتونست بیرونشون کنه !
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/19 - 17:17
اگه یک اصل اساسی رعایت بشه بقیه موارد حل میشه؛
جدا کرد کار اموزش و اجرایی. مانند دانشگاه کار اجرایی توسط کادر اجرایی و کا اموزشی توسط گروههای درسی یعنی معلمان سر کلاس.
حالا اگه نظام معلمی هم باشه بد نیست.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/01/19 - 17:29
سلام
دوست عزیز
گروه های آموزشی در حال حاضر عملکرد و بازده مناسبی ندارند ضمن آن که استقلالی از خود نیز ندارند .
تشکیل سازمان نظام معلمی یک ضرورت است .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/19 - 20:16
منظور از گروه آموزشی, یک نهاد قانونی با تمام اختیارات مربوطه. دقیقا مثل دانشگاه.
آیا عقلی و منطقی است که یک کارشناس علوم ابتدایی به عنوان مدیر یا معاون آموزشی منطقه به کار و تدریس یک معلم شیمی یا ریاصی و... گیر بده و حتی معلم و تعلیق کنه؟!!!
این قضیه کاملا شده معضل فرسایشی برای معلمان.
پاسخ + +11 -1 --
کریمی 1395/01/18 - 22:04
لام ضمن تشکر از مدیرمحترم سایت خواهشا درمورد اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان صحبت بشه خیلی از فرهنگیان شهر ری مدرک گرفته اند اما اعمال نمی کنند درحکم کارگزینی
پاسخ + +12 -1 --
مریم 1395/01/18 - 22:05
مطلب در حد ایده پردازی عالیه و مفهوم اون در یک عبارت کوتاه شایسته سالاریه ولی جناب پور سلیمان این در صورتی قابل تحققه که در رأس هرم هم این شایسته سالاری وجود داشته باشه در صورتی که خود شما بهتر از هر کس میدونین وجود نداره پس هیچی دیگه نتیجه از پیش معلومه!
نمیخوام آیه یأس بخونم ولی مملکت ما با این روشی که داره اداره میشه نه معلم شایسته میخواد و نه وزیر و وکیل شایسته…خودتون بهتر میدونین که چی میخواد فقط تعجب میکنم چرا اینقدر تلاش میکنین در لفافه بحث کنین و واقعیتو که خیلی تلخ و در عین حال روشنه اینقدر پیچیدش کنین!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/01/19 - 08:37
سلام
دوست عزیز
وجود سازمان نظام معلمی مانند همه نظام های توسعه یافته یک ضرورت است .

فرد از زمانی که وارد حرفه معلمی می شود تا زمان خروج باید تحت آموزش باشد .

فکر می کنم شما این گفت و گو را کامل نخوانده اید !

بنده به حراست ها ، گزینش ها و... انتقاد کرده ام .

به نظر شما چه باید کرد ؟

شما چه پیشنهادی دارید ؟

دائم بنشینیم و آیه یاس بخوانیم !

سرانجام چه کار باید کرد ؟

آیا نباید از تجارب موفق دیگران استفاده کرد ؟

اتفاقا بر خلاف نظر شما که معتقد است همه چیز باید از بالا شروع شود بنده نظر دیگری دارم !

نظر من همان شعر معروف "شیخ بهایی " است :

آن كس كه بَدم گفت، بدى سيرت اوست‏
و آنكس كه نکو گفت مرا، خود نيكوست‏
حال متكلم از كلامش پيداست‏
از كوزه همان برون تراود كه در اوست‏

پایدار باشید .
پاسخ + +14 -1 --
رضا.معلم 1395/01/18 - 23:47
بخدا آدم وقتی شرکت ها و کارخانحات مالی و تولیدی و بانک سرمایه را که همشون زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان هستند نگاه میکنه شاخ درمیاره.!
این همه ثروت اونم با کسورات ماهیانه یک میلیون معلم تو این صندوق ریخته و از طرفی حال و روز معلمان اینه..!!!
آقای پور سلیمان شما که صاحب نظرین جواب بدین.
جریان چیه؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/01/19 - 08:39
سلام
دوست عزیز
موضوع این یادداشت چیز دیگری است .

البته در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان ، گروه صدای معلم گفت و گوهایی انجام داده و یادداشت ها و اخبار زیادی را منتشر کرده است .

اگر جناب عالی منتقد این امر هستید هم اکنون قلم به دست گرفته و شروع به نوشتن کنید !
بسم الله !
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1395/02/01 - 09:01
سایت معلم ی مقایسه ای بین درامد کارمندای بانک سرمایه و فرهنگیان انجام بده ممنون میشیم
نتایج جالب خواهد بود
پاسخ + +9 0 --
امید شرف الدینی 1395/01/18 - 23:52
سلام علیکم
ضمن عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از مطالب ارزشمندتان
امسال به واسطه یک تحقیق میدانی که در سطح شهر تهران انجام دادم مناطق 19 گانه را پیمایش کردم.
سردرگمی و عدم برنامه ریزی مسئولین آ.پ و خلف وعده ها و تآخیر طولانی در جبران خدمات همکاران موجی از انفعال و بی انگیزگی را به وجود آورده که جداً نگران کننده است.
تا آنجا که بنده اطلاع دارم چنین طرحی در ذهن مسئولین وجود دارد اما مشکل اجرای ان است مثلا فرض کنید در شرایط فعلی بخواهند دبیران محترم را از نظر احراز صلاحیت های حرفه ای و تخصصی ارزیابی کند .
نتیجه تشخیص بی انگیزگی و فرسودگی و عدم احراز صلاحیت در سطح وسیع است که به نظر من دلیل اصلی ان اجرای سیاست های غلط و کاشتن بذر نا امیدی در دل معلمان است.
خوب حال سوال این است با نتایج ارزیابی چه کنیم؟
آیا می توان این جمعیت عظیم را از کلاس درس بیرون کشید با ان ها چه کنیم همه را که نمی توانیم در بخش های ستادی بکار گیریم .
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/01/19 - 13:38
همین اقدام در دانشگاه فرهنگیان پیاده شده به عنوان " آزمون صلاحیت حرفه ای " برای فارغ التحصیلان بعد از کلی بحث نتیجه این شد که اگر تعداد زیادی قبول نشدند چه بایدکرد ؟ سرانجام اعلام کردند این افراد مشغول بکار میشوند و در دفعات بعد بارها و بارها آزمون میدهند ... حالا این آزمون فایده ای دارد ؟؟؟
زمان میتوانیم از تعیین صلاحیت حرف بزنیم که جایگزینی برای کسانی که مردود میشوند وجود داشته باشد که هم اکنون معلمی و رسته ی آموزشی پایین رده است
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1395/01/19 - 00:02
از مدیر محترم سایت خواهشمندیم در مورد کارتل صندوق ذخیره فرهنگیان و ماموریت و نقش ضعیف و منفعل آن در معیشت فرهنگیان بیشتر توضیح دهند.
ظاهرا بحث دز مورد این صندوق خط قرمز مسئولان عالی وزارت است.!!
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1395/02/01 - 09:02
بنده که برا بار دوم سرخود توسط اداره عضو شده بودم انصراف دادم
پاسخ + +8 0 --
امید شرف الدینی 1395/01/19 - 00:03
توجه کردید؟
با این دیدگاه مسئولان ، تشکیل نظام معلمی دردی را دوا نمی کند.
اما اگر منظور یک تشکیلات یا سازمان با ارکان مشخص و وظایف تعریف شده در راستای ارتقای کارایی درونی و بیرونی نظام آموزشی باشد می تواند مفید واقع شود.
تشکیلاتی که در کنار معلم ، و کمک حال او راهنما و تسهیل گر مسیر او در اجرای بی نقص فرایند یاددهی یادگیری و موجب ارتقای منزلت و معیشت او باشد.
به امید روزی که معلمین هنگام تدریس دغدغه مسائل اقتصادی شغلی و سازمانی و امنیت شغلی را نداشته باشند با این اطمینان که تشکیلاتی هست که روند ارتقای شغلی و تخصصی آنان و روند جبران عادلانه خدمات و بهره مندی از مزایا را به طور سیستماتیک تضمین می نماید.
پاسخ + +10 0 --
معلم ناامید 1395/01/19 - 06:33
انشاا...تصویب نظام صنفی معلمان در مجلس جدید تا راه رسیدن معلمان ب معیشت و منزلت مناسب ازراه تشکل صنفی هموار شود
پاسخ + +9 -1 --
فرهنگی 1395/01/19 - 06:43
طرح خوبیه, اگر در تمام مراحل از طراحی تا اجرا و نظارت, توسط افراد توانمند, خوش فکر, دلسوز و متخصص متعهد انجام بگیره,
اگر از همان اول. طراحان و مجریان طرح بر مبنای پارتی و منفعت شخصی و حزبی انتخاب شوند, از همین الان نتیجه قابل پیش بینیه!
پاسخ + +12 -4 --
سیفیاری 1395/01/19 - 07:19
آقای پور سلیمان لطفا دیگر بس است. نظام معلمی دیگر چه صیغه ای است؟ برای خودت دکان باز کرده ای. وقتی همه دولتها از کثرت معلم سخن می رانند شما هر اسمی روی معلم بگذاری باز تبعیض وجود دارد. با عوض کردن نام، چیزی عوض نمی شود.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/01/19 - 08:43
سلام
دوست عزیز
ادب مرد به ز دولت اوست
پایدار باشید .
پاسخ + +8 -1 --
روز معلم روز توخالی 1395/01/19 - 07:51
هیچ اقدام وعملی برای معلمان صورت نمیگیره زمان به شنا ثابت میکنه
پاسخ + +6 0 --
فرهنگی 1395/01/19 - 12:16
موافق نظام شایسته سالاری در همه ارکان هستیم ، اگر قانون گرایی اصل شمرده شود وبه قانون گردن نهیم به نظرم کارها سریع تر به سامان می رسد این بی نظمی که در کشور گردن فرازی می کند نتیجه زیر آبی رفتن و دور زدن قانون است . اگر قانون حکم فرمایی کند می شود کشور چین که با یک میلیارد وچهارصد و... میلیون جمعیت ویا هندوستان ، در مقایسه با کشور ما چگونه اداره می شود؟!
پاسخ + +3 0 --
- 1395/01/19 - 13:08
آقای پور سلیمان و همکاران محترم سلام
در مورد نظراتی که در مورد بی انگیزگی گفته شد باید عرض کنم خدا شاهده تمام این عقب ماندگی های آموزش و پرورش مبتنی بر کموبود امور مالی در مدارس و وضعیت اسف بار معیشت معلمان و وجود نیروهای ناکارآمد مدیریتی در سطح وزارت خانه است چندین دلیل از دلایل بیشمار
1- پرداخت نشدن حق الزحمه اضافه تدریس
2- ناقص اجرایی شدن رتبه بندی و اجرا نشدن احکام همکاران از 2 مهر به این طرف
3- پرداخت نشدن حق الزحمه امتحانات
4 - اختصاص یافتن منابع اضافه تدریس ها و امتحانات به اجرای شش ماه رتبه بندی
5- شانه خالی کردن از انجام مسوولیت هایی مثل اجرای احکام دقیق رتبه بندی و پاس دادان آن بین همکاران وزرات خانه که الان این توپ در زمین بخش فناوری و برنامه ریزی می گردد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/01/23 - 12:36
سلام
همان گونه که گفته شده است شرط مهم ارتقای معیشت و منزلت همین اجرای درست سازمان نظام معلمی است .
پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
ا555 1395/01/19 - 13:09
ادامه مطلب قبلی
6- توجه نکردن به دردهای معلمان با وجود این همه فریاد
7- کوچکترین نمود انگیزه شدن همان انتخاب معلمان نمونه بود که آن هم جای خود با تکریم معلم عوض کرد با نوشتن این جمله که همکارران محترم انتظار پاداش مالی نداشته باشید البته امید بود که ارتقایی باشد به نفع معلم
8- تبعیض تبیض تبیض بین معلمان با کارکنان نهادهای دیگر و.... و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
شما را به خدا این قشر شریف هستن
پاسخ + +3 0 --
شهسوارزاده 1395/01/19 - 19:32
به نام دوست
قابل توجه قلم بدستان ، تشکل هاي مدني بخصوص 9 تشکل که با تنظيم ميثاق نامه و حمايت از معلمان تعدادي از فرهنگيان فرهيخته را راهي بهارستان نمودند .
اتاق فکر تشکل ها و کار گروهاي تخصصي نهاد هاي مدني بايد در سايه تعامل بايکديگر در ترسيم نقشه راه " سازمان نظام معلمي " نقش آفريني کنند .
از کارگروهاي تخصصي نهاد هاي مدني تقاضا دارم که پيش نويس طرح هاي خود را در رسانه ها از جمله سايت وزين " گروه صداي معلم " به معرض سنجش و داوري قرار دهند .تا از نقد و تحليل اين پيش نويس ها ، طرح هاي نوين برويند .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
خواهان حقوق مساوی 1395/01/22 - 09:47
هر گروهی در جامعه دارای یک سندیکا یا اتحادیه و یا نظام میباشد و هر ساله تعرفه های درآمدی را برای آنها تعیین میکند ، نظام پرستاری ، نظام مهندسی اتحادیه تاکسی داران سندیکای کامیونداران و ده ها و شاید صدها نمونه دیگر ... ولی معلمین با بیش از یک میلیون نفر دریغ از داشتن یک نظام و یا هر تشکل صنفی میباشد، حالا دیگر نباید زمان را از دست داد و هر چه سریع تر باید یک نظام صنفی تشکیل دهیم.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگي 1395/01/23 - 12:30
مبحثي در مديريت وجود دارد كه اشاره به اين دارد براي حل موارد پيچيده در سازمان مدير و يا برنامه‌ريز مي‌بايست نقاط حساس و تعيين كننده را پيدا نمايد و با تغيير اندكي در آن تحولي بزرگ را رقم بزند. مبحثي كه جناب آقاي پور سليمان اشاره فرموديد برمي‌گردد به پيچيدگي سازمان بزرگي مانند آموزش و پرورش . اجراي سازمان نظام معلمي جزء سياستهاي استراتژيك محسوب مي‌گردد و موجب ايجاد استانداردها در سطوح مختلف آموزش و پرورش مي‌گردد كه اثربخشي آموزش و پرورش را رقم مي‌زند اما اجراي آن نيازمند اهداف اجرايي تر است از جمله رقابت‌پذير بودن مدارس.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگي 1395/01/23 - 12:30
رتبه‌بندي براي معلمان هنگامي اتفاق مي‌افتد كه مدارس رقابت‌پذير باشند و خودشان بتوانند معلمان شايسته را كه مورد تاييد آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند جذب نمايند. رقابت‌پذيري مدارس هنگامي اتفاق مي‌افتد كه عرضه و تقاضاي آموزشي و دسترسي دانش‌آموزان به مدارس رقابتي افزايش يابد. بنابراين چرخه معيوبي در آموزش و پرورش وجود دارد اگر بخواهيم نقطه حساس و تعيين‌كننده براي آموزش و پرورش را براي رفع عيب اين چرخه بشناسيم اين نقطه در مدرسه وجود دارد. ايجاد ساختاري رقابت‌پذير براي مدرسه موجب مي‌شود چرخه معيوب رسيدن به سازمان نظام معلمي تحقق يابد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/01/23 - 12:35
سلام
دوست عزیز
این که نظام آموزشی ما متمرکز است و باید به سوی تمرکززدایی حرکت کتد تردیدی نیست .
استقلال سازمان نظام معلمی هم ارتباط نزدیکی با این مفهوم دارد .
اما باید از جایی شروع کرد .
مهم ترین رکن هم معلم است .
اگر درج بندی معلمان بر اساس صلاحیت ها نهادینه شود خود به موضوع کمک خواهد کرد .
از نظر شما سپاسگزارم .
پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
همکار 1395/01/29 - 07:15
از مدیر محترم سایت خواهشمندیم در مورد همترازی فرهنگیان دارای مدرک فوق لیسانس و فوق العاده شغل که باید 2000 باشد نیز پیگیری کنند ممنون و متشکر
پاسخ + 0 0 --
مسعود ستوده نژاد 1395/02/02 - 09:07
با عرض ادب خدمت جناب پور سلیمان همانطور که مستحضرید اینجانب قبلا مقاله ای با عنوان لزوم تشکیل سازمان نظام معلمی برای شما ارسال کردم که وب سایت شما لطف کرد و آن را منتشر کرد. این پیشنهاد را به نمایندگان بسیاری از شهرها برای تصویب قانون مربوطه ارسال کردم اما متأسفانه هیچکدام اقدامی نکردند. به نظر می رسد با توجه به لزوم قانون در این باره باید پیگیری ها از طریق دولت یا مجلس صورت پذیرد. از شما که در ارتباط بیشتری با وزارتخانه هستید تقاضا دارم اقدام نمایید. ضمنا همکاران محترم در شهرستان ها در صورتیکه لازم باشد آمادگی داریم جهت تنظیم اساسنامه یا لایحه یا طرح کمک نماییم و در صورت لزوم جلسات مجمع عمومی را برگزار کنیم.
ضمنا در جهت لزوم تشکیل نظام معلمی همین مقایسه کافی است که بدانید پزشکان با کمک سازمان نظام پزشکی حق خود را از این جامعه می گیرند و فاقد مشکلات معیشتی حقوقی و یا مشکلات قضایی هستند و کسی هم حق دخالت در کار آنان ندارد
پاسخ + 0 0 --
شیللر 1395/02/06 - 15:42
گروههای آموزشی یعنی کشک

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور