صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« می فرمایند تقصیر وزیر نیست. تقصیر ساختار است. ما وزیر فرستادیم در آموزش و پرورش یا ساختار ؟ این ساختار را کی باید درست کند؟ ...این یک میلیون و هشتاد هزار نفر چند درصدش شما و این وزیرتان را قبول دارد...»

آقای حاجی بابایی ! چرا مهر سکوت بر لب زده اید ؟ حرف هایتان در شهریور 1382 را فراموش کرده اید !

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حمیدرضا حاجی بابایی در برابر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

در جلسه استیضاح مرتضی حاجی ، در شهریور ماه سال 82 ، حاجی بابایی به نمایندگی از سوی استیضاح کنندگان ، سیاست های دولت اصلاحات در حوزه آموزش و پرورش را در چند محور اساسی به چالش کشید .

او بر مسئولیت شخص وزیر تاکید کرد و گفت : « می فرمایند تقصیر وزیر نیست. تقصیر ساختار است. ما وزیر فرستادیم در آموزش وپرورش یا ساختار ؟ این ساختار را کی باید درست کند؟ ...» .

در همین ارتباط گفت :« چرا وزیر نفت می تواند در سازمان مدیریت برای کلیه پرسنل خود پول بگیرد اما وزیر آموزش و پرورش نمی تواند...».

وی مهم ترین ضعف وزیر وقت را در حوزه « رفاه ، معیشت ، رفع تبعیض و احقاق حقوق معلمان » دانست و گفت :« شما کدام تشکل آموزش و پرورش و نمایندگان معلمان را دارید که احساس رضایت از وضعیت بکند؟»

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حمیدرضا حاجی بابایی در برابر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

حاجی بابایی پا را از این هم فراتر گذاشت و خواستار برگزاری رفراندم شد تا معلوم شود « ...این یک میلیون و هشتاد هزار نفر چند درصدش شما و این وزیرتان را قبول دارد».

نماینده همدان در مجلس ششم به تفاوت حقوق بین مدیران و کارکنان اشاره کرد و با ذکر اطلاعاتی به مقایسه حقوق یک مدیر درجه چندم آموزش وپرورش که بیش از 15 برابر حقوق یک معلم است پرداخت .

وی در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان گفت :« 613 هزار معلم عضو صندوق هستند ، آیا یک معلم نیست که مدیر عامل شود . که برود عضو هیات مدیره شود؟».

حاجی بابایی در بخشی از سخنان خود گفت :« وزیر یا می تواند از حقوق معلمین دفاع کند که باید آثار داشته باشد و اگر نمی تواند باید استعفا کند».

حدود 15 ماه است که از رای اعتماد مجلس انقلابی به یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش می گذرد .

نوری در این مدت واقعا برای ارتقا و بهبود نظام آموزشی ایران چه کرده است ؟ و این در حالی است که نه او و نه آن 57 نماینده ی مجلسی که به یوسف نوری رای مخالف دادند  در برابر عملکرد وی سکوت کرده اند .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حمیدرضا حاجی بابایی در برابر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

هر از چند گاهی و به مصلحت بحث استیضاح مطرح می شود و دوباره به بایگانی می رود .

- قریب یک سال است که از قانون شدن رتبه بندی معلمان می گذرد اما با آن که به پایان سال نزدیک می شویم خبری از اجرای آن بر اساس همان قانون ناقص و پر ایراد مجلس انقلابی هم نیست .

احکامی که در گوشه و کنار برای برخی از معلمان زده شده نارضایتی بسیاری را برانگیخته و این نشانگر آن است که اساسا مکانیسم و ساز و کاری برای اجرای این قانون طراحی و اجرا نشده و سخنان وزیر و سایر تیم همراه وی هم بیشتر جنبه تبلیغات و بازار گرمی دارد .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حمیدرضا حاجی بابایی در برابر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

- تعطیلات بی حساب و کتاب و مدت دار مدارس به بهانه ی آلودگی هوا و ... در ماه های اخیر واکنش جدی نمایندگان مجلس را در پی نداشت هر چند این وزیر آموزش و پرورش به کرات از تعطیلی مدارس در دوران کرونا انتقاد کرده و آن را موجب وارد آمدن آسیب های جدی به نظام آموزشی دانسته است .

- برخوردهای امنیتی و بعضا خشن با دانش آموزان معترض و نیز تشکیل پرونده های مختلف برای فعالان صنفی در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش حساسیتی در نمایندگان مجلس ایجاد نکرد .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حمیدرضا حاجی بابایی در برابر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

« در همه ی دوره ها عضو این کمیسیون نشدم. برای آنکه کمیسیون آموزش و تحقیقات را کمتر مؤثر می بینم.» - اخیرا هم فروش مدارس خیر ساز ( مشارکتی ) به بهانه « مولد سازی » اعتراضات بسیاری را در سطوح مختلف جامعه ایجاد کرده است هر چند نه دولت مردمی و نه مجلس انقلابی پاسخی در خور به این حساسیت و دغدغه ها نداده اند .

« ابراهیم سحرخیز » در مطلبی با عنوان « محنت آموزش و پرورش » چنین می نویسد :

« چه کسی باور می‌کرد دولت رییسی ، به رغم آن وعده های پر طمطراق  یا با به علم به نقش و جایگاه آموزش وپرورش به عنوان یک اولویت بدیهی و روشن نزد خانم علم الهدی ، استاد و دانش آموخته حوزه فلسفه تعلیم و تربیت در دانشگاه به عنوان همسر رییس‌جمهور ، نصیب آموزش و پرورش از این جامعه نخبگانی متکثر و فرهیخته ، وزیر کم سوادی باشد که با نخستین الفبای مدیریت و تحلیل درست داده ها در آموزش وپرورش بیگانه بوده ، کار را به اطرافیانی بسپارد که برخی از آنها حتی از داشتن گواهی نامه کار آموزی اولیه، برای رسیدن به حرفه کلاس داری و معلمی محرومند؟!

چگونه انتظار دارید با سپردن کلیدی ترین منصب به عنوان پست حساس« معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع» به کسی که حتی به سن پختگی لازم نرسیده یا از داشتن اولین تجربیات ، بایسته ها و داشته ها محروم است دست و پای آموزش وپرورش همچنان در پوست گردو نماند؟!

این کار و معاونت شوخی بردار نیست تا محلی برای آزمون و خطای طرح کادی های صفر کیلومتر باشد.

آموزش و پرورشی که هر ساله با خروج بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزار معلم بازنشسته ، به شدت در حال نحیف شدن یا تهی شدن است را نمی توان با حرف ، «اگر» و« مگر» ، تسویف و تاخیر یا انشاا... و ماشاالله... گفتن اداره کرد.

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حمیدرضا حاجی بابایی در برابر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

وزارتخانه ای که در عرض سه ماه، مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آن ، سه سرپرست را یکی پس از دیگری تجربه کرده است و امروز چهارمین نفر را به انتظار نشسته است آیا می تواند ادعا کند که صاحب برنامه یا برنامه ریزی است؟! حاشا و کلا!

آیا از تحلیل صاحب نظران درباره سهم ناچیز ۱۰ تا ۱۱ درصدی آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت ، شفاف نبودن ردیف ها ، سهم میکرونی بخش غیر پرسنلی ، آب رفتن سرانه تحصیلی دانش آموزان مدارس شبانه روزی ، ناپدید شدن سرانه شیر و تغذیه رایگان مناطق نابرخوردار ، اعتبارات آموزش پیش از دبستان برای مناطق نابرخودار دوزبانه ، کسری آشکار در سهم اعتبارات پرسنلی ، صف بلا تکلیفی انواعی از معلمان و نیروهای قرارداد کار معین ،حق التدریس ، خرید خدماتی ، مطالبات سنگین هرساله از پاداش پایان خدمت گرفته تا حق التدریس بابت اضافه تدریس ماهیانه معلمان رسمی و پیمانی ، حق الزحمه امتحانات و انتخابات و هزار درد و گرفتاری دیگر باخبرید ؟!

این معاونت یا این وزارتخانه همان جایی است که خیلی ها با داشتن کلی سبقه و سابقه، کارنامه و رزومه، مدت ها تجربه زیسته ، سبک و سلیقه ، دانش و روش ،  محاسن سفید و شرح صدر ، پس از سالها، سرانجام لنگ انداخته، دستها را به نشانه تسلیم بالا برده ، به ناتوانی خود در به دوش کشیدن این بار بزرگ و طاقت فرسا اعتراف کرده اند ! «الان شما فرض کنید من عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات . چه کسی به اندازه ی من در مجلس راجع به آموزش و پرورش حرف می زند؟ »

آری ، هرچه می کشیم ، برخاسته از وزیران کم سواد یا بی سوادی است که فقط می خواستند چند صباحی را به هر قیمتی شده وزیر شده یا وزیر بمانند.

بر خلاف تصور به غلط شایع و رایج شده امروز ، به یدک کشیدن مدرک دکتری آن هم نوع پولی ، کوپنی یا سهمیه ای آن  نشانه  باسوادی ، فرهیختگی ، شایستگی و درک درست از ماجرا نیست.

طی طریق در مسیر ناهموار و پر فراز و نشیب آموزش وپرورش ، مستلزم پختگی ، نخبگی ، درایت و نکته سنجی است که به آسانی فراهم نمی شود و بسیار سفر بایدش تا خامی از آن زایل شود.

وزیر آموزش و پرورش باید در کنار دیگر شایستگی ها ، اهل خطر کردن ، از خود گذشتگی و پرهیز از محافظه کاری ، دوختن جیب برای دل کندن  از تعارض منافع ، باج دادن به اشخاص یا باند های سیاسی برای  ماندن بر سر کار به هر قیمتی باشد .... »

پرسش صریح « صدای معلم » از مجلس انقلابی و به ویژه « حمیدرضا حاجی بابایی » به عنوان رئیس فراکسیون فرهنگیان این مجلس آن است که چرا مهر سکوت بر لب زده اند ؟

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حمیدرضا حاجی بابایی در برابر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

( حاجی بابایی در کنار یوسف نوری )

 

هر چند این مجلس دیگر  در بسیاری از حوزه ها و مسائل عملا کاره ای نیست و از وظایف قانونی و نظارتی خویش دور افتاده و بسیاری از نهادهای موازی تحت عناوین مختلف آن را دور می زنند  اما پرسش این است که چرا این نمایندگان حداقل به عنوان « شهروند » نسبت به این گونه مسائل بی تفاوت بوده و در برابر آن به وظایف خود عمل نمی کنند ؟

حاجی بابایی به عنوان نماینده مجلس و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس چرا سکوت کرده و در برابر عملکرد وزارت آموزش و پرورش و خطاهای آن حرفی نمی زند ؟

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حمیدرضا حاجی بابایی در برابر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

کسی که در کسوت نماینده ی مجلس و در برابر فروش اردوگاه منظریه ( شهید باهنر ) در دولت پیشین آن گونه افشا می کرد و می تازید چه شده است که در برابر فروش مدارس سکوت پیشه کرده است ؟ برخوردهای امنیتی و بعضا خشن با دانش آموزان معترض و نیز تشکیل پرونده های مختلف برای فعالان صنفی در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش حساسیتی در نمایندگان مجلس ایجاد نکرد .

چرا حاجی بابایی مانند سابق دیگر کاری به صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد ؟

کسی که همیشه از فرمول افزایش حقوق معلمان بر اساس 80 درصد حقوق اعضای هیات علمی سخن می گفت چرا در مورد اهمال و کم کاری وزارت آموزش و پرورش در مورد اجرای همین قانون نیم بند هم دیگر حرفی نمی زند ؟

آیا این وزیر آموزش و پرورش در این مدت از حقوق قانونی معلمان دفاع کرده و معلمان او را قبول دارند ؟

چرا حداقل از وزیر آموزش و پرورش در مورد عمل به برنامه هایی که خودش ارائه کرده و به واسطه آن رای اعتماد گرفته سوالی نمی شود ؟

آیا حاجی بابایی آنی نبود که در همایش سالانه تشکل های فرهنگیان انقلابی استان اصفهان به مناسبت بزرگداشت مقام معلم در پاسخ به پرسش خبرنگار صدای معلم چنین گفت : ( این جا )

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حمیدرضا حاجی بابایی در برابر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

« در همه ی دوره ها عضو این کمیسیون نشدم. برای آنکه کمیسیون آموزش و تحقیقات را کمتر مؤثر می بینم.

من رییس فراکسیون فرهنگیانم که 120 نفرند و کمیسیون آموزش و تحقیقات 23 نفرند. به این نکته توجه کنید.

من روز اولی که وارد مجلس شدم و تحقیق کردم ، گفتند هر نماینده ای که عضو کمیسیون برنامه و بودجه بشود ، این به نفع آموزش و پرورش است و من عضو این کمیسیون برنامه و بودجه شدم و رییس کمیسون تلفیق برنامه ششم هم هستم و در این کمیسیون مطالبی برای آموزش و پرورش نوشتم که در یازده برنامه گذشته در 44 سال نوشته نشد و این نشان می دهد که کمیسیون برنامه و بودجه خیلی برای آموزش و پرورش بهتر است. از طرفی فراکسیون فرهنگیان مجلس را هم داریم.

الان شما فرض کنید من عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات . چه کسی به اندازه ی من در مجلس راجع به آموزش و پرورش حرف می زند؟ »

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حمیدرضا حاجی بابایی در برابر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

پنج شنبه, 04 اسفند 1401 13:07 خوانده شده: 812 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ
ناشناس 1401/12/04 - 15:02
خطشه پشت خدشه
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1401/12/04 - 19:21
با تشکر از رسانه وزین صدای معلم که بحق درد ودغدغه تعلیم وتربیت را دارد وهرکجا انحرافی ببند مسوولانه وشجاعانه انتقاد می کند. در باره اقای حاج بابایی به نظرم عکس "تخم مرغ نیمرو "در کنارتصویرشان برای پی بردن به شخصیت شان کافی باشد!!دکتر شریعتی زمانی از اصطلاح"نعمت محرومیت "که نه برای کسب ونه برای حفظ مقام انسان را وادار به نان به نرخ روز خوری نمی کند یاد کرده. دیر نیست که در همین دنیا(اخرت به جای خود) از نعمت هایی که در اختیار مان بوده مورد سوال قرار خواهیم گرفت.عاقل آن است که اندیشه کند پایان را جناب وزیر ونماینده!
پاسخ + +5 0 --
علی ادامه 1401/12/04 - 20:43
با سلام و احترام . گزارش بسیار علی تهیه فرمودید جناب پورسلیمان سپاس از دقت نظر شما که چنین چالش های سوال برانگیز را مطرح فرمودید تا به نقل از حافظ " خوش بُوَد گر مَحَکِ تجربه آید به میان تا سِیَه روی شود هر که در او غَش باشد
پاسخ چرای شما به نظم این است چون امثال آقای حاج بابایی یا عوام فریب و به قولی پوپولیسم هست مثا معاون سابق خود آقای سحرخیز که امروزه این شیوه را هنوز ادامه می دهد .بوی تعفن دو رویی و نفاق امثال این آقایان به دلیل پیروی از فرقه گرایان ضاله کشور را به محیطی زشت و بدور از آرمان های دینی خالص تبدیل کرده است . از این آقایان انتظار گفتار کردار و پندار درست نداشته باشید
باده نوشی که در او روی و ریایی نبود
بهتر از زهد فروشی، که در او روی و ریا است
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1401/12/05 - 00:36
حاج بابایی وامثال اونه سوادی دارندنه شاخصهای مدیریتی بلدهستندبالاترین هنرامثال ایشان فقط سرهم کردن کلماتی است که بتوانندباآن جمله ای بسازندوافکارعمومی رامنحرف کننداکثراین آقایون درحوزه های علمیه درس خوانده اندوچم وخم شیره مالیدن سرمردم رایادگرفته انداگرکمی شیطنت وزیرکی اینهانبودباوربفرماییدنمی توانستندفراش یک دبستان بشوندتاچه رسدکه وزیرووکیل مجلس بشوند.
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1401/12/05 - 08:48
مقاله عالی و منصفانه ای بود
کجایند مدعیان اصولگرا که بر آ.پ دولت روحانی و اصلاحات انتقاد داشتند؟؟؟؟
پاسخ + +7 -1 --
علی 1401/12/05 - 08:49
80 درصد مزایای هیئت علمی! چقدر این جمله رو تکرار کردند و امید واهی دادند و آخر هم هیچ!
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1401/12/05 - 08:49
مرحبا
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1401/12/05 - 08:51
معلمان و دبیران محترم
در انتخابات ۴۰۲ و ۴۰۴ بدون هیجان و منصفانه و عاقلانه به این عملکرد دولت و مجلس اصولگرا و مدعی محرومان و...‌بنگریم بعد ....‌
پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1401/12/05 - 09:01
معلمی از مشاغلی هست که به لحاظ اقتصادی همیشه در تنگنا خواهی بود درست شدنی هم نیست ادامه دادن این کار به امید بهبود اشتباه است هرکسی میتواند خودش را زودتر نجات دهد
پاسخ
ناشناس 1401/12/07 - 10:47
همین رتبه بندی ناقص وکم اثررا می خواهند با ایرادهای بنی اسراییلی برای خیلی ها اجرایی نکنند وبه نورچشمی ها اختصاص دهند
پاسخ
ناشناس 1401/12/08 - 21:11
جامعه ای که در آن غصب شغل وجود دارد، در سراشیبی سقوط قرار دارد.
پاسخ
ناشناس 1401/12/18 - 12:09
توقع تون از حاجی بابایی بالاست. حاجی بابایی همونطور که با مدرک ارشد و دکترای معارف دانشگاه آزاد کرج عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی شد و بعد در دوره وزارت انتقالی گرفت دانشگاه تهران، همونطور یوسف نوری رو وزیر آموزش و پرورش کرد و الان ساکت نشسته و جالب اینکه دست راستش آقای سحرخیز داره سعی میکنه همه چیز رو بندازه گردن خانم علم الهدی!!! انگار نه انگار که حاجی بابایی با کمک سجاد صدیق و برخی دیگر باغگلی و فیاضی رو تخریب کردن و فایل های صوتی صحبتهای نمایندگان با باغگلی و فیاضی در کمیسیون آموزش رو بیرون از مجلس منتشر میکردن. و حتی یک فایل از صحبت های نوری با اعضای کمیسیون بیرون نیومد.
پاسخ
ناشناس 1401/12/19 - 23:30
نفرین و .... بر حاجی بابایی که در سال 89 آزمون استخدامی برگزار کرد و کارنامه آزمون صادر نکرد
از آن سال به بعد همواره در آزمونها از نظر علمی قبول می شوم و همواره به خاطر سن و سال ردّ می شوم. .... که تحصیلاتم از او بیشتر و خانه نشینم.
پاسخ
ناشناس 1401/12/20 - 10:34
همه کاره ی آموزش پرورش حاج بابابییی هست از ده ۱۵ سال قبل .
پاسخ + +4 -1 --
زبان ایرانی وحدتگرا 1401/12/20 - 23:32
وزیر فعلی سواد تعلیم و تربیتی ندارد ...دهان باز کند معلوم است !؟ رزومه من با بیش از دهها کتاب و مقاله علمی پژوهشی و....و.... از جناب وزیر قوی تر است ( پیاده روی اربعین که جزء رزومه نیست!!!)
پاسخ + +1 -2 --
رهگذر 1401/12/24 - 12:18
در عجبم از برخی ....ادب از که آموختی از بی ادبان...مطلب با تصاویر گزینشی بوی تخریب دارد تا نقد....آنوقت صحبت از نخبگی هم می نمایید. مسایل باید تفکیک شود ومصادیق تحلیل و ارایه راهکار تا همه باهم قدم برداریم نه جاده صاف کن مطامع شخصی و سیاسی....بیشتر به تکثیر وبی ها فکر کنید نه فضای تخریب تا ماندگار شوید.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1401/12/24 - 16:47
درود

1- کسانی که چیزی در چنته ندارند به جای پاسخ گویی به دنبال تشکیک در مفاهیم و مصادیق نقد هستند !

نقد ، نقد است و فرد مسئول باید پاسخ گو باشد .

لابد شما و همفکران تان تصور نمی کردید پرونده آقای حاجی بابایی پس از 20 دوباره توسط « صدای معلم » گشوده شود ؟!

درست است که می گویند حافظه تاریخی ایرانیان ضعیف است اما ما برای خود می اندیشیم و و با تحلیل پیش می رویم تا احساس و خلسه !

پایدار باشید .
پاسخ
ناشناس 1402/01/07 - 20:09
حاجی بابایی اگر هنر داشت وقتی وزیر بود آزمون استخدامی بدون کارنامه آزمون برگزار نمی کرد

ادعای عدالت داره ولی اصلا عادل نیست، متکبّر، مغرور، خودخواه، حزب گرا و ....

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور