صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« چه کسی پی گیر احراز صلاحیت های حرفه ای معلمی برای داوطلبان ورود به آموزش و پرورش است ؟ »

در اتاق های مصاحبه داوطلبان " حرفه معلمی " چه می گذرد ؟!

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

انتقاد صدای معلم از مصاحبه های داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی تهران از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای انجام مصاحبه و سایر مراحل از سوی وزارت آموزش و پرورش دعوت شده اند .

مطابق چارتی که اعلام شده است ؛ داوطلبان ورود به این دو دانشگاه نخست باید صلاحیت های عمومی آن ها توسط " هسته های گزینش استان ها " مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند .

انتقاد صدای معلم از مصاحبه های داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

سپس این داوطلبان باید در مصاحبه " تخصصی " که مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش در پردیس های استان ها صورت می گیرند شرکت کنند .

نگاهی به  اخبار و مطالب منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی نشان می دهد که نقطه کانونی در محتوای این اخبار اعتراض برخی رتبه‌های برتر کنکور به دعوت نشدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان است .

دانشگاه فرهنگیان و سازمان سنجش آموزش کشور هر یک در این مورد اطلاعیه ای داده و وضعیت را به گونه ای توجیه کرده اند .

این که در سال های اخیر ، رتبه های خوب و برتر کنکور بر خلاف سنت و رویه غالب مانند دهه 60 ، دهه 70 و حتی دهه 80  شمسی به سوی این دانشگاه تمایل پیدا کرده اند نکته در خور توجه و قابل تاملی است اما پرسش استراتژیک « صدای معلم » آن است که آیا این داوطلبان ورود به « حرفه معلمی » واقعا از روی علاقه و میل به معلم شدن گرایش پیدا کرده اند و یا فقدان فرصت های شغلی و به عبارت دیگر از سر " ناچاری " چنین وضعیتی رخ داده است و دوم آن که  آیا با ساز و کارهای موجود در دانشگاه فرهنگیان و فرآیندهای آموزشی آن و نیز فضا و فرهنگ سازمانی غالب در آموزش و پرورش ، این " معلمان " بر خلاف سابق و نسل پیشین می توانند موجد " اصلاحات آموزشی " بوده  و تحولی اساسی در وضعیت فعلی به وجود آورند و یا روزمرگی و فرهنگ سازمانی از آنان یک " کارمند " و به قول معلم فقید ، صمد بهرنگی یک " چوخ بختیار " خواهد ساخت ؟!

انتقاد صدای معلم از مصاحبه های داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

و اما نکته راهبردی  در پذیرش دانشجو معلمان ، نوع و محتوای مصاحبه های صورت گرفته می باشد .

به یکی از این مصاحبه ها که در کانال " معلمان و دانشجو معلمان کشور " با بیش از 72000 عضو است توجه کنید :

« تجربه داوطلبی که امروز به مصاحبه رفته و بسته ما را هم تهیه کرده است .

سلام امید وارم حالتون خوب باشه

امروز به ما اطلاع دادن که بعد از ظهر مصاحبه داریم

البته فعلا فقط مصاحبه ی عقیدتی سیاسی رو انجام دادیم و مصاحبه روان شناسی مونده واسه هفته ی بعد که اونجا معاینات و اینا انجام میشه

ما رفتیم هسته ی گزینش اسممونو نوشتن زیاد معطل نشدیم حدود 20 دیقه ای نشستیم بعد صدامون کردن رفتیم تو یه اتاق (تو این مرحله هیچ مدرکی ازمون نخواستن)

رفتم داخل اتاق یه خانوم بودن خیلی محجبه و تقریبا خوش برخورد بعد سلام و اینا خودش گفت که رو صندلیه روبروش بشینم وسوالا شروع شد

اول درمورد خودمو خونوادم که خیلی آسونه .مثلا پدر مادرت چیکارن و چن خواهر برادرین و از این قبیل سوالات

بعد سوالای دیگه:

چه فعالیت هایی داشتی تو مدرسه یا مسجد یا هر جای دیگه ای هر فعالیت ورزشی علمی فرهنگی هنری و اینا  -  چقدر تو جامعه حضور داری و سعی میکنی حضور داشته باشی- آخرین راهپیمایی که شرکت کردی - سخنرانش_موضع سخنرانی(جایی که سخنران وایمیسته سخنرانی میکنه) - هدفت از شرکت در راهپیمایی  - نماز جمعه شرکت کردی - نیت نماز جمعه چجوریه  - حکم نماز ظهر و عصر بعد از نماز جمعه چیه (ک نماز ظهر مستحبه ولی نماز عصر واجبه و باید خونده بشه) - نماز جماعت شرکت میکنی - اخرین بار کی بوده - اسم امام جماعت مسجد محله تون _ اداره ی کشور به عهده ی کیه؟ - مانتو تنگ و کوتاه میپوشی؟ - چاردی هستی؟ - چقد آرایش میکنی؟ - لاک میزنی؟؟  - یکم قرآن بخون - ویژگی دوست خوب .

اگه تو تحقیق بگن که شما اصلا حجابتونو رعایت نمی کنید و لباس نامناسب میپوشید لاک میزنید(گیر داده بود؟؟)شما برای دفاع از خودتون چیکار میکنید

من چون سال دومم بود که تو مصاحبه شرکت میکردم یه چن تا سوالم از این منظر پرسید محور توسعه پایدار ، توسعه انسانی است و این معبر از آموزش و پرورش حرفه ای و معلم حرفه ای می گذرد .

مثلا :

فک میکنی پارسال مصاحبه ت خوب بوده یا امسال؟ - چرا -

اگه ازت بخوان که بین مصاحبه گر پارسال و امسال یکیمونو انتخاب کنی کدوممونو انتخاب میکنی .

(من هر چی گفتم جفتتونم خوبین گفت نه باید یکیو انتخاب کنی . گفت که شما باید قدرت انتقاد و انتخاب و اینجور چیزا داشته باشی. )

هیچی دیگه همینا

بچه های عزیز ریلکس باشید و راحت اینطوری میتونین به همه سوالتشون جواب بدین .

ممنونم ازتون بسته مصاحبتون عالی بود خیلی کمکم کرد تقریبا هر چی سوال پرسیدن داخلش بود . »

انتقاد صدای معلم از مصاحبه های داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

به تجربه ی داوطلبی دیگر در این زمینه توجه کنید :

« سلام من امروز رفتم مصاحبه

خب اولش مدارکو تحویل دادم و به یه سری سوالات شخصی جواب دادم، راجع به خانوادم و تحصیلاتشون، آدرس منزل و معدل سال دوازدهم و سه سال دبیرستان، رتبم و....

سوالاتی که ازم پرسیدن؛ راجع به : (ولایت فقیه، مرجع تقلید، نام چند تا از مراجع تقلید،  فرق ولی فقیه و مرجع تقلید، برای اینکه رای و نظر مرجع تقلید راجع به موضوعی رو بدونیم چی کار میکنیم؟، رهبر ما چه کسی است؟، چه کسانی رهبر را انتخاب می‌کنند؟، وظایف رهبری، مسئولیت مردم در برابر رهبری، قرائت قرآن، خواندن نماز 3 رکعتی ، گرفتن وضو، انواع غسل و شیوه انجام آن، غسل های واجب،  اگر کسی بعد از گرفتن غسل و خواندن نماز متوجه بشه که نجاست کاملا برطرف نشده باید چیکار کنه؟ نمازش چی میشه؟؟، روزه، مکلف شدن پسران و دختران از چه سالی است؟ ،مبطلات روزه، حکم مسافر در ماه رمضان، نماز جماعت، نماز جمعه،آیا خطبه های نماز جمعه را قبل اذان ایراد می‌کنند یا بعد آن؟، شرکت در راهپیمایی ها، آخرین راهپیمایی که رفتی، شرکت در مراسم مذهبی، نظرم راجع به سیگار و مواد مخدر، نظرم راجع به آرایش، در اوغات فراغت چی کار میکنی؟، از چه پیامرسانهایی استفاده میکنی؟ آیا عضو بسیج هستی یا بودی؟ آیا در رشته خاصی فعالیت داشتی؟، مقام و رتبه ای اوردی؟.......) بودن اگر به برون دادهای مراکز تربیت معلم پس از انقلاب اسلامی و نیز خروجی های دانشگاه فرهنگیان در دهه ی گذشته نگاهی بیفکنیم ؛ آیا چهره هایی به وزن " بالا " یافت خواهند شد ؟

خواستم ازتون تشکر کنم بابت این بسته  فوقالعاده ای که در اختیارمون گذاشتین .

تونستم همشو درست جواب بدم

قبولی خودتان را تضمین کنید».

فارغ از اشکالات و اغلاط املایی و نگارشی وافر در این نظرات ؛ اما پرسش این است که  آیا  ارتباطی میان بحران در نظام آموزشی آن و مهم تر از همه ، " ناکارآمدی " آن با این پرسش ها  مشاهده می شود ؟

این پرسش ها تا چه حد با نیازهای آموزشی ما و نیز " تجارب جهانی " سنخیت و تناسب دارد ؟

آیا در اتاق های مصاحبه ، دو طرف قرار است فیلم بازی کرده و اصطلاحا ایفای نقش کرده و صحنه " فریب سازمان یافته " را تداعی کنند ؟

آیا معلم از همان ابتدا و پیش از ورود به سیستم یاد نمی گیرد که باید نقش بازی کرده و دروغ بگوید ؟ برای آن که صرفا به هدفش برسد .

و این که ؛

« هدف ، وسیله را توجیه می کند »

آیا این معلمان در آینده همین آموزه ها را به دانش آموزان و فراگیران منتقل نخواهند کرد ؟

انتقاد صدای معلم از مصاحبه های داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

پرسش " صدای معلم " همان گونه که پیش تر نیز مطرح شد آن است که برون دادهای مراکز تربیت معلم در این 40 سال با این فیلترهای گزینشی ، عقیدتی و ایدئولوژیک چه اثربخشی و کارایی برای نظام آموزشی و جامعه داشته اند ؟

در ساده ترین نتیجه گیری می توان به فرآیند تعطیلی مدارس در هشت ماه گذشته بر اثر بحران کرونا اشاره کرد و این که این تعطیلی ظاهرا تاثیری بر روند اوضاع نداشته و می توان گفت که تقریبا همه ارکان تعلیم و تربیت از بسته بودن " در مدرسه " رضایت دارند .

پیش تر این پرسش مطرح گردید :

« حال اگر به برون دادهای مراکز تربیت معلم پس از انقلاب اسلامی و نیز خروجی های دانشگاه فرهنگیان در دهه ی گذشته نگاهی بیفکنیم ؛ آیا چهره هایی به وزن " بالا " یافت خواهند شد ؟

نکته قابل تامل آن است که استاد فقید " محمدرضا شجریان " خروجی دانش سرای مقدماتی " در پیش از انقلاب بوده است . ( این جا )

انتقاد صدای معلم از مصاحبه های داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

( در آینده به تفصیل به این مورد خواهیم پرداخت )

این چرخه معیوب ، ناکارآمد و غیرعلمی قرار است تا کی و کجا استمرار یابد ؟

با این ساز و کارها و وضعیتی که تعریف کرده ایم ؛  می توان براساس سند تحول بنیادین و در افق 1404، ترسیم‌گر ایرانی توسعه ‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن آوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی، انقلابی، الهام‌ بخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و مؤثر در عرصه روابط بین‌المللی باشیم ؟ ( این جا )

اگر قرار است منبع تغذیه آموزش و پرورش به لحاظ " ورود نیرو " مراکزی این چنین باشند  ؛ آیا نمی باید که مدیریت و سازه های علمی و امروزی متناسب با تجارب کشورهای موفق در آن تعریف ، تببین و عملیاتی شوند ؟ پرسش " صدای معلم " همان گونه که پیش تر نیز مطرح شد آن است که برون دادهای مراکز تربیت معلم در این 40 سال با این فیلترهای گزینشی ، عقیدتی و ایدئولوژیک چه اثربخشی و کارایی برای نظام آموزشی و جامعه داشته اند ؟

محور توسعه پایدار ، توسعه انسانی است و این معبر از آموزش و پرورش حرفه ای و معلم حرفه ای می گذرد .

پیشنهاد « صدای معلم »از سال ها قبل تاسیس و تثیبت " سازمان نظام معلمی " برای احصای صلاحیت های حرفه ای معلمان بوده است که مهم ترین ویژگی این سازمان ، استقلال حرفه ای آن است .

در صورت سر باز زدن از چنین مهمی و ادامه این روند معیوب نه تنها تحولی صورت نخواهد گرفت که ممکن است به بن بستی برگشت ناپذیر و غیرقابل تدبیر هم منجر شود .

پایان گزارش/


انتقاد صدای معلم از مصاحبه های داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

جمعه, 18 مهر 1399 22:07 خوانده شده: 7575 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +17 0 --
ناشناس 1399/07/18 - 23:00
ممنون. عالی بود. تجدید خاطرات شد.
پاسخ + +1 0 --
مدرس آزاد 1399/07/19 - 20:56
مبحث خوبی که دنیایی سخن دارد
پاسخ + +11 -3 --
ناشناس 1399/07/18 - 23:20
در مصاحبه های دکتری هم مصاحبه ها همین شکل است. به حدی در ریز زندگی شخصی وارد می شوند که حالت به هم می خورد ادامه تحصیل دهی. ترجیح می دهی از هر کجا می توانی پولی تهیه کنی و از ایران بروی.
مملکتی که در آن نوع صابونی که در حمامت می گذاری برای ادامه تحصیل مهم هست را باید گِل گرفت.
پاسخ + +15 -4 --
احمدی 1399/07/18 - 23:59
شایسته سالاری هیچ جایگاهی ندارد
پاسخ + +1 0 --
مدرس آزاد 1399/07/19 - 20:59
مقداری پارتی بازی قانونی جایگاه دارد و مقداری شایسته سالاری و...!
متاسفانه در تشخیص شایسته سالاری دارای معیارهای ناقص و گاهاً توهّم زده هستند!
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/07/19 - 21:49
فقط پارتی و سهمیه و آشنایی 90 درصد شاید هم بیشتر
پاسخ + +7 -3 --
فرزاد 1399/07/19 - 00:16
سلام
اینکه در زمانی که تهران به علت کرونا تعطیل است باید به مصاحبه بری معلوم اوضاع چه خبر . و مصاحبه گر و مصاحبه شونده در چه حالی هستند. واینکه بفهمی جان معلم برای سیستم ارزشی نداره باید سی سال این شرایط تحمل کنی
پاسخ + +14 -4 --
داود 1399/07/19 - 16:09
ممنون از صدای معلم که دغدغه های معلمان را منعکس می کند.احتمالا رتبه های برتر کنکور در صلاحیت عمومی(تحقیقات محل!) که جای بحث زیادی دارد رد شده اند. واقعا اگر کسی پرونده سیاسی یا کیفری ندارد
نباید به خاطر نظرات پر از بغض وکینه افراد مغرض وبا تنگ نظری رد شود. وباید با انصاف ومدارا با این موضوع برخورد شودبا سرنوشت دیگران نباید بازی کنیم.
پاسخ + +1 0 --
مدرس آزاد 1399/07/19 - 21:11
هر پروندۀ سیاسی یا کیفری بد نیست! داریم مظلومینی که دربارۀ آنها قضاوت اشتباه صورت گرفته و پس از سالها مظلومیت تبرئه شده اند! ولی قانونی برای جبران حقوقشان نیست!
فلانی در آزمون استخدامی پدرش بیش از یکسال اسیر ببرون مرزی بوده از کسر سن استفاده می کند ولی فلانی دیگر پدر یا مادرش سالها در زندانهای داخل کشور اسیر بوده و خون دل خورده و اموالش را نیز به ناحق از دست داده و فرزندان عالم و شاسته اش درگیر شدند ولی از کسر سن نمی توانند استفاده کنند!!!
آه که گاهاً چه ناقص الفهمند قانون نویسان! و شاید هم وزیران! و کارشناسان!
بار الهی !! سلام مرا به هر فردی که در 40 سالگی مولایش صاحب الزمان(عج) را ملاقات کرد برسان! چه نیکو و خوش فهم است دولت مهدی(عج) که از توهّم مبرّاست !!
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/07/20 - 22:23
دلیلی ندارد یک نابغه که پرونده دارد از زندگی و پیشرفت ساقط شود و جای او را یک دانشجوی سفارشی بگیرد
پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1399/07/19 - 23:44
خیلی از رتبه برتر ها توسط مدیر و معاون مدرسه خود تایید نمی شوند
پاسخ + +12 0 --
داود 1399/07/20 - 08:07
سلام آقای مدرس آزاد!سخن من در قیاس بین رد صلاحیت عمومی داوطلب به شکل مستند(پرونده کیفری وسیاسی) یا غیر مستند(اعمال غرض وتکیه صرف بر گزارشات محلی که خالی از حب وبغض نیست)بود. که اولی را عادلانه تروشفاف تر از دومی می دانم هرچند که با شما هم در مورد سلب حقوق شهروندی (حق شغل)با داشتن یک مورد پرونده سیاسی یا کیفری که تاوان را را نیز لابد پس داده وتمام شده است موافقم.ولی قانون باید اصلاح شود وجور دیگری به این موضوع نگاه کرد.همان نگاه مدارا وانصاف واغماض و..چشم هارا بای شست...
پاسخ + +1 0 --
مدرس آزاد 1399/07/20 - 22:46
سلام بر آقا داود!
با شما تقریباً هم نظرم؛ اولی بطور میانگین عادلانه تر و شفاف تر است!
البته در تحقیق محلی اگر محقق کار بلد باشد، خطای دومی کمتر است!
و اما گاهاً اولی نیز پر خطاست، مثل فردی که پس از سالها اثبات میشود مبرّاست و تبرئه میشود و عوارضی چون افزایش سن و استخدام نشدن را نیز باید تحمل کند!
چه تلخ است پرونده هایی که چند نفر قاضی و کارشناس و ... روی آن کار کرده باشند و نهایتاً یک قاضی و نه کارشناس و غیره، با دقت و حوصله به حقیقت رسیده باشد!

آنچه گاهاً شما و قاضیان ممکن است اشتباه کنند اینست که بابت فعل مثبت انجام داده شده، لطف نموده و بگویند طرف تاوان خطا داده!! و این خود قضاوتی ضعیف است که جای پاداش، لطف بخشش تاوان و اغماض در نظر گرفته شود!!

بار الهی !! بحق هر ستمدیدۀ ستم کشیدۀ ستم نکرده به تو پناه می‌برم!
پاسخ + +8 0 --
داود 1399/07/23 - 15:58
دوست عزیز در مورد تاوان دادن بابت پرونده کیفری وسیاسی با قوانین جمهوری اسلامی منظور من این بود که فرد تاوان داده مجددا به خاطر سلب حق استخدام نباید تاوان دهد.تاوان از نگاه قوانین نظام وگرنه چه بسا از نظر اخلاقی وحاق واقع فرد سزاوار چنین مجازاتی هم نباشد.منظورمن این بود برادر !که با فرد مجرم (با ملاک این نظام)هم همدلی دارم.وچه بسا مستحق جبران خسارت هم بشود.ولی درجه دقت واندازه گیری وولیدیتی تحقیقات برای تایید صلاحیت عمومی داوطلب استخدام را ضعیف می دانم. موفق باشید.
پاسخ + +1 0 --
مدرس آزاد 1399/07/25 - 21:28
سلام آقا داود، متوجه بودم؛ حاشیه نویسی کردم.
پاسخ + +8 -1 --
سینا 1399/07/25 - 15:43
در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان تقلب بیداد میکند. قبل مصاحبه افراد سفارش شده مشخص می شوند. در هنگام مصاحبه چند اتاق وجود دارد. با این تفاوت که اتاقها رچسب قبولی و ردی خورده اند. افراد مردودی حتی با رتبه های خوب به اتاقها با مصاحبه های سخت و غرض ورزانه فرستاده می شوند و مردود می گردند و افراد سفارش شده به اتاقهای قبولی برای مصاحبه هدایت می شوند. در نهایت پرونده های مردودی فرمایشی دور ریخته شده و پرونده های افراد سفارش شده به سازمان سنجش ارسال می شود. بدین ترتیب اگر ایثارگر و فرهنگی نباشی حتی رتبه خوب هم داشته باشی کارت تمومه. تقلبها کاملا سیستماتیک هست.موندم اون روانشناسی که اسمشو گذاشته استاد چطور به عاقبت خودش تو اون دنیا نگاه میکنه.
پاسخ + +1 0 --
داود 1399/07/26 - 10:04
سلام اقای سینا چرا آن دنیا ؟همین دنیا عاقبتش را باید ببیند. اگر فرمایش شما درست باشد وای اگر از پس امروز بود فردایی! چو بد کردی برو ایمن مباش / تخم بد کشتی برویاند خداش. تو همین دنیا باید حساب پس بدهند .مگر سزاوار است که با سرنوشت کسی نا عادلانه بازی کرد؟...امیدوارم که شدت فساد به آن اندازه ای که شما گفتید نباشد.با حافظ زمزمه می کنم :تو با خدای خود انداز کار ودل خوش دار/که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند خدا بکند !خدا بکند!....
پاسخ + +1 0 --
زهرا نادری 1399/09/26 - 19:09
واقعا با فرمایشتون موافقم، من دو سال به امید و عشق دبیر شدن پشت کنکور نشستم ولی بی انصافا منو به بهانه های واهی و الکی مردود کردن در صورتیکه هر دوسال رتبه های بسیار بدی پذیرفته شدند و من با بهترین رتبه مردود شدم... عدالت کجا رفته
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1399/07/25 - 21:26
دبیر سابق هیأت عالی گزینش کشور با اشاره به غزلی از حافظ، گفت: اگر من و شما دست افتاده ای را گرفتیم کار خدایی کرده ایم. در واقع خدا دست گرفتاران را می گیرد؛ ولی شانس و بخت و اقبال با یک بنده همراه می شود که دستش کار خدایی می کند. یعنی با لطف و کرم و تدبیر درست مسئولین و مهربانی مردم با هم، برکات نازل و گرفتاری ها برطرف می شود. آیه قرآن می گوید خدا گواه است که این کار اتفاق می افتد.
حجت الاسلام ناصر نقویان افزود: داعش با این استراتژی و خیال و تصور شکل گرفت که طرفداران همه ادیان مشرک هستند و هرکس مثل او فکر نکند باید کشته شود. یک معنای ساده، ابتدایی و کودکانه از تبلیغ و ترویج دین است. اگر پیروان ادیان دیگر از بین رفته بودند، امروز فکس و ایمیل و تکنولوژی وجود نداشت. امروز دانشگاه از نظر حضوری تعطیل است و استاد برای 100 نفر دانشجو آنلاین درس می دهد. تجارتمان را هم با بیزینس الکترونیک انجام می دهیم.
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1399/07/25 - 21:27
وی تأکید کرد: همچنان که 100 سال پیش ما نمی‌دانستیم در زمینه صنعت و تکنولوژی چه اتفاقاتی رخ می دهد، الآن هم نمی دانیم خداوند چطور دینش را جهانگیر و جهان شمول می کند؛ قدرت نظامی هم لازم نیست. یک فرض این است که بگوییم با توپ و تانک و موشک کاخ سفید را می گیریم و تبدیل به حسینیه می‌کنیم؛ و به قول آن آقا، آنجا نماز جمعه برگزار می کنیم. یعنی همان طور که در سر داعش بود در سر خیلی از ما هم هست و فعلا بروز نمی دهیم. شاید روز قیامت من را هم به صف اعضای داعش ببرند. چون می گویند تو همین فکر را داشتی ولی زمینه بروزش را پیدا نکردی.
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1399/07/25 - 21:27
وی با اشاره به دوره حضورش در هیأت عالی گزینش کشور، گفت: من مطمئنم گزینشی که ما درست کرده‌ایم نامشروع است و با موازین فقهی ثابت می کنم که نامشروع است. کسی کار بلد است و انسان پاکی است و می‌خواهد خدمت کند، تو به او می گویی ریش می تراشی و آستین کوتاه می آیی؟ در 88 طرف چه کسی بودی؟ شما یک میزان فقهی به این شکل نشان من بدهید. امیرالمؤمنین(ع) در عهدنامه مالک می گوید اگر می خواهی کسی را سر کار بیاوری نماز و روزه و ولایت من علی(ع) را از نپرس؛ ببین کار را بلد است و پاکدست و پاکدامن هست، کافی است.
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1399/07/25 - 21:28
نقویان با تأکید بر اینکه در حقوق شهروندی همه مساوی هستند، اظهار داشت: از کجا آورده اند و با چه مبنایی ثابت کرده اند؟ با چه مبنایی عمل می کنند؟ این همه آدم را دور کرده ایم و غربی ها روی هوا زده اند. معاون بانک مرکزی برای من گفت شخصی را رد کردیم به دلیل اینکه عکسی در خارج از کشور از او دیده بودیم. چند ماه بعد یکی از بانک های معتبر انگلیس او را جذب کرد و الان رئیس آن بانک است. بعد می گوییم سیستم اداری ما چرا تنبل و ناکارآمد است. ما اولین شرط کارآمدی که خدمت به مردم است را به او یاد نداده ایم و می گوییم آستینت کوتاه نباشد.
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1399/07/25 - 21:30
وی با اشاره به مطالبی که در خصوص دو تابعیتی بودن افراد مطرح می‌شود، تأکید کرد: پروفسور سمیعی چند تابعیت دارد که الان بزرگترین بیمارستان مغز را دارد می‌سازد؟ اگر کسی را ندارید که کشاورزی کشور را درست کند، دو تابعیتی بیاورید. اگر کسی را ندارید که صنعت کشور را درست کند، سه تابعیتی بیاورید. اگر نمی‌توانید اقتصاد را درست کنید، پنج تابعیتی بیاورید. مگر هر دو تابعیتی جاسوس است؟! مگر هر دو تابعیتی خائن به این مملکت است؟! چرا فرض را این قرار داده‌ایم؟ من چقدر آدم در اروپا به شما نشان بدهم که ایرانی، مسلمان و متدیّن هستند و غرب دارد از آنها استفاده می‌کند؟
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1399/07/25 - 21:31
در اروپا به آنها کارهای سنگین پیشنهاد داده اند و گاهی مسئولیت‌های سیاسی به آنها می‌دهند. می‌گویند ما این آدم را امتحان کرده‌ایم؛ هم کار بلد است و هم سالم است و دزد و جاسوس نیست.وی در پایان تأکید کرد: خیلی دلمان پر است؛ چون دلمان می‌سوزد. این انقلاب با خون‌های مقدسی به اینجا رسیده و انسان های پاکی برای آن تلاش کرده اند و نفس های پاکی پای این نخل کشیده شد تا به اینجا رسید و عده‌ای با ناتوانی و بی‌تدبیری همه چیز را بر باد می‌دهند. امیدوارم آن روز پیش نیاید؛ ولی تاریخ به ما می‌گوید اگر اکثریتی ناراحت بود، باید حاکمان گوششان را بدهکار سخن مردم کنند. مردم ما مردم شریفی هستند. خدا به داد ما برسد و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1399/07/27 - 14:59
وام و سود + دروغ + ریا = یک نسل بدبخت
پاسخ + +2 0 --
بنده 1400/05/19 - 11:31
فکرکنم بهترین مصاحبه جهت قبولی دردانشگاه فرهنگیان مربوط به عشق وعلاقه خودشخص برمی گرده معلم بایدماننددانشگاههای پیشرفته دنیادرزمان آموزش ارزیابی بشه نه قبل ازرفتن به دانشگاه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور