صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی ترابیان زلیوا / دبیر آموزش و پرورش شهرستان دلفان

قضیه ی نعل وارونه زدن دکتر حاجی بابایی ( وزیر سابق آموزش وپرورش )

فرهنگیان عزیز !

قدرت و مرجعیت اجتماعی ما در تحصن و تعطیل نمودن کلاس های درس نیست ، ما نسبت به حال و آینده نونهالان این مملکت تعهد اخلاقی داریم ، بیایید به جای حرف های احساسی به قول شاعر طرح دیگری دراندازیم :
ما فرهنگیان توانایی استفاده ی مناسب از شبکه های اجتماعی ،تبلیغات فردی و جمعی فراوان، استفاده از رسانه های مکتوب و...داریم .

بیایید باهم شروع کنیم و عرصه را براشخاصی مانند ( دکترحاج بابایی وزیر سابق ، دکتر زاهدی ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، فرشیدی وزیر سابق ، سحرخیز معاون سابق وزارت آموزش وپرورش و...) که شما می شناسید، آن گونه تنگ کنیم که حتی جرات شرکت در انتخابات را نداشته باشند .

بیایید باور کنیم :
" ما می توانیم اگر بخواهیم و با هم باشیم . "

نقد عملکرد حاجی بابایی و قضیه ی نعل وارونه زدن دکتر حاج بابایی

« داستان نعل وارونه زدن جناب دکتر حاج بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش »


« فرهنگیان عزیز مخصوصا فرهنگیان استان همدان ! »
قاآنی شاعر معروف در یکی از قصایدش موضوعی اجتماعی را به صورت زیر مطرح می کند :


تا نشان سم اسبت گم کنند       ترکمانا نعل را وارونه زن


در تفسیر و توجیه این بیت آمده است که طایفه ای از ترکمانان به نام (یغما ) که پیشه و کار اصلی شان راهزنی و غارت بود برای اینکه مسیر حمله و فرارشان مشخص نشود (ردگم کنی ) ، نعل اسبه ا را وارونه نصب می کردند ؛ از آن زمان این اصطلاح ( نعل وارونه ) به عنوان یک واژه مطرح شد که سیاست مداران اکنون از واژه ی «  فرار به جلو » استفاه می کنند و این درست همان کاری است که اکثر دولت مردان دو دولت گذشته (دولت نهم ودهم ) جهت توجیه اقدامات ورفتار غلط شان از آن استفاده می کنند .

 

جناب دکتر حاج بابایی !

حال که مدعی هستید که وزارت آموزش وپرورش را مطابق قانون اداره کرده اید از همان قانون شروع می کنیم :


اول بحث معیشت :

شما مستحضرید دلیل اصلی تدوین قانون خدمات کشوری ، وجود تبعیض گسترده در پرداختی به نیروهای دولتی در آن زمان بود و این قانون سعی داشت که تبعیض را ازبین ببرد ، اما سوال اینجاست آیا تبعیض از بین رفت ؟ آیا فاصله بیشتر نشد ؟

دلیل افزایش فاصله ی پرداختی ها از دو حالت بیشتر نیست :


حالت اول ) قانون خدمات کشوری یک قانون موثر و کارا نبوده است که این اشکال به شخص شما مربوط می شود ، چون در زمان تدوین قانون خدمات کشوری شما عضو هیئت رییسه ی مجلس و یکی از نمایندگان موثر مجلس در تدوین قانون خدمات کشوری بودید.


حالت دوم ) قانون خدمات کشوری به درستی اجرا نشده است که این نقص هم به شخص شما مربوط می شود زیرا شما از سال 1388 وزیر آموزش و پرورش بودید و نتوانستید قانون را به درستی اجرا کنید ، چون سایر وزارت خانه ها که کارکنان شان از حقوق مکفی برخوردارند ادعا می کنند پرداختی آنها مطابق قانون خدمات کشوری می باشد ، پس ایراد به شما برمی گردد چون بالاترین مقام اجرایی وزارت آموزش وپرورش بودید .
دوم ، شما در زمان وزارت تان با استخدام های خارج از قاعده ،  15درصد به تعداد کارکنان وزارت آموزش وپرورش اضافه کرده و در همین دوره نسبت بودجه وزارت آموزش وپرورش به بودجه ی عمومی دولت از 12درصد به  9 درصد کاهش یافت و این موضوع یعنی بودجه وزارت آموزش و پرورش نسبت به بودجه ی عمومی کاهش 25 درصدی داشته است و اگر این دو عامل ( افزایش 15 درصدی کارکنان و کاهش 25 درصدی بودجه ی آموزش وپرورش نسبت به بودجه ی عمومی دولت ) را جمع کنیم حاصل آن کاهش 40 درصدی دریافتی کارکنان آموزش و پرورش در اثر اقدامات نادرست شما می باشد و این کاهش جدای از سایر کاهش ها مانند عدم رشد دریافتی کارکنان متناسب با تورم ، اجرای نادرست و ناقص قانون خدمات کشوری و.... می باشد .


موضوع دوم :تغییر نظام آموزشی
هرچند معتقدم این سند (سند تحول بنیادین ) که شما مدعی تدوین آن هستید نه در ایران بلکه در پیشرفته ترین ممالک دنیا قادر به تامین اهدافی که برای آن ذکر کرده اید نخواهد بود ما همین سند را به عنوان داور قبول می کنیم و به بررسی اقدامات شما می پردازیم :
اول - شما معتقدید تغییر نظام آموزشی مطابق سند بوده و نظام آموزشی را به این ترتیب (6-3-3) تغییر دادید اما این نظام آموزشی در هیچ جای سند (سند تحول بنیادین ) نیامده  ،آنچه که در سند تحول در مورد پایه ها و نظام آموزشی آمده در فصل سوم (بیانیه ماموریت ) طی دوره آموزسی در دوازده پایه (چهار دوره سه ساله ) است و در این سند اشاره ای به سه دوره نشده ؛ حال شاید شما وزیر سابق با فرافکنی بگویید می خواستیم به تدریج کار را پیش ببریم یا بگویید مثلا دوره شش ساله ابتدایی با دو دوره ی سه ساله فرق ندارد اما ما می گوییم هر دو حرف شما از بنیان بی اساس است چون شما می دانستید که اگر دوره ی ابتدایی به دو دوره تبدیل می شد باید تعداد مدارس ابتدایی به دو برابر می رسید و این امر در آموزش وپرورش تقریبا غیر ممکن بود و اگر استدلال دوم تان را بررسی کنیم ما هم استدلال می کنیم که اصلا نیاز به چهار دوره نیست بلکه دو دوره ی شش ساله (6-6) کافیست .
دوم- شما سند را به طور شتاب زده اجرا نمودید و از همان سال اول پایه ی ششم را وارد دوره ی ابتدایی کردید و در مقابل منتقدین که اعتقاد داشتند این کار عجولانه است ادعا می کردید که در هر حال باید این اتفاق بیفتد ، شاید بعضی این استدلال شما رابپذیرند اما هم ما خوب می دانیم هم خود شما و هم خدایی که ناظر اعمال و رفتار ما و عالم و آگاه به نیت و غرض ما که دلیل اقدام شتاب زده ی شما چه بود :

آیا قصد عجولانه ی شما به این موضوع ربط پیدا نمی کرد که تعداد زیادی نیرو به بدنه آموزش وپرورش تزریق کردید و به زعم خود می خواستید با ایجاد مجتع های آموزشی وپرورشی و تغییر نظام آموزشی این نیروهای مازاد را ساماندهی کنید ؟

البته خدا عالم ودانا به ضمیر انسان هاست اما این هم می تواند دلیلی باشد برتغییر عجولانه نظام آموزشی ؛ البته از خدا می خواهم حدس ما درست نباشد و نیت شما از انجام این کار اصلاح آموزش و پرورش بوده است.
سوم – آیا فاجعه ی استخدام های به قول خودتان قانونی را به یاد دارید ؟

 

منظورم همان استخدام هایی است که در مناطق محروم پدر بزرگ و مادر بزرگ مدیران آموزش وپرورش مناطق طبق توصیه هایی وارد پروسه ی استخدام شدند و در فضای غبار آلودی که بعداز انتخابات 88 پیش آمد و کشور در فضای امنیتی فرو رفته بود کسی حتی در مجلس جرات بررسی پیدا نکرد و اگر روزی پرونده های استخدامی آن زمان به فرض محال مورد بررسی قرار بگیرد چه فضیحتی گریبان شما را خواهد گرفت ؟


چهارم – پروژه ی هوشمند کردن مدارس که یادتان نرفته ، منظورم همان پروژ ه ای که با یک کامپیوتر و یک دیتا پروژکتور یک مدرسه ی 12 کلاسه در یک لحظه تبدیل به مدرسه ای هوشمند می شد .البته این اقدامات مشعشع شما در وزارت آموزش و پرورش زیاد است و موجب طولانی شدن موضوع می شود ؛ اجالتا به همین چند نکته اکتفا می کنم .


من با این نوشته می خواهم چند نکته را با همه ی همکارانم درمیان بگذارم :
اول – هیچ گونه خصومت شخصی با وزیر سابق نداشته و هیچ گاه ایشان را ازنزدیک زیارت ننموده و تصویر ایشان را فقط درقاب تلوزیون و یا سایر رسانه ها زیارت کرده ام .
دوم- وزیر سابق آموزش وپرورش در ذهنش این تداعی پیش نیاید که ما معلمان هیچ اطلاعی از اقدامات خارج از قاعده و قانون ایشان نداشته ایم و چون فرهنگیان انتقاد زیادی نسبت به زمان وزارت ایشان ندارند از اقدامات و رفتارش بی اطلاع می باشند ؛ اگر معلمان حرفی از گذشته نمی زنند فقط دلیلش نجابت و بزرگواری و گذشت فرهنگیان عزیز می باشد.


سوم – فرهنگیان عزیز !

قدرت و مرجعیت اجتماعی ما در تحصن و تعطیل نمودن کلاس های درس نیست ، ما نسبت به حال و آینده نونهالان این مملکت تعهد اخلاقی داریم ، بیایید به جای حرف های احساسی به قول شاعر طرح دیگری دراندازیم :
ما فرهنگیان توانایی استفاده ی مناسب از شبکه های اجتماعی ،تبلیغات فردی و جمعی فراوان، استفاده از رسانه های مکتوب و...داریم .

بیایید باهم شروع کنیم و عرصه را براشخاصی مانند ( دکترحاج بابایی وزیر سابق ، دکتر زاهدی ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، فرشیدی وزیر سابق ، سحرخیز معاون سابق وزارت آموزش وپرورش و...) که شما می شناسید، آن گونه تنگ کنیم که حتی جرات شرکت در انتخابات را نداشته باشند .

بیایید باور کنیم :
ما می توانیم اگر بخواهیم و با هم باشیم .

چهارشنبه, 25 شهریور 1394 20:45 خوانده شده: 6578 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +56 -4 --
ناشناس 1394/06/25 - 21:31
معلمان افزایش حقوق می خواستند تا با دیو تورم و گرانی دست و پنجه نرم کنند ولی آقایان آدرس را اشتباه رفتند و به رتبه بندی ناقص بسنده کردند!!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/06/25 - 23:41
آقای ترابیان
خواهش میکنم شعار نده.
اینها رو البته به آقای فانی و تیمش بگو

تعهد اخلاقی نسبت به دانش آموز!
همکار محترم شخصا تعهد اخلاقی را فراموش خواهم کرد....
درس را تعطیل خواهم کرد....
در هر نوع اعتراضی برای احقاق حقم شرکت خواهم کرد...
اما انتخابات رو تحریم میکنم چون معلم در هیچ کدام از نهادهای ما از مجلس تا دولت حامی ندارد...

گناه بی تدبیری آقای فانی را به گردن آقای حاج بابایی نینداز.
هرچند جناب حاج بابایی معصوم از خطا و اشتباه نبود اما در یک مورد حداقل _ رتبه بندی_ منزلت معلم را لگد مال نکرد آن گونه که وزیر شما آقای فانی مدتهاست. در پی آن است.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/06/25 - 23:43
فعلا وزیر عزیز تر از جان شما عرصه را بر معلمان تنگ کرده است... بهتره فکری برای خودمون کنیم که تحت فشار دستهای وزیر و معاونانش گردن از مو باریک تر معلمان درحال خرد شدنه و کارمان داره به قطع نخاع میکشد.

آدم فلج مغزی هیچ حسی ندارد.... حتی حس تعهد اخلاقی....
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/06/25 - 23:46
تنها زبانی که مسئولان ما می‌فهمند زبان تحصن و تجمع است.. تجربه این سالها. این مساله را به خوبی نشان میدهد.

تنها راه علاج درد بی درمانی که گریبان فرهنگیان را گرفته همین راهکا ره.
پاسخ + 0 0 --
معلم قم 1394/06/26 - 10:10
بنده فکر می کنم نویسنده این مطلب رو خطاب به فانی و تیم متبوعش نوشته بودند ولی مسئولین سایت به جای فانی نوشتند حاجی بابایی
پاسخ + 0 0 --
کارمند اداری 1394/06/26 - 10:51
چقدر راحت


معلمان دچار تفرقه شدند


خخخخخخخخخخخخ
پاسخ + 0 0 --
حسنی 1394/07/23 - 22:10
دستگیری معامان امارات وبی غیرتی دولت هم تقصیر 6-3-3ودولت قبل است!!!!!!!
پاسخ + +37 -2 --
ناشناس 1394/06/25 - 21:33
معلمان افزایش حقوق می خواستند تا با دیو تورم و گرانی دست و پنجه نرم کنند ولی آقایان آدرس را اشتباه رفتند و به رتبه بندی ناقص بسنده کردند!!..
پاسخ + 0 0 --
با سابقه 1394/06/25 - 22:21
ناشناس درست قضاوت کن.
پاسخ + 0 0 --
گرایلی شور 1394/06/26 - 07:11
با سابقه محترم! لطفا بیشتر توضیح بده متوجه نشدیم!کجای حرف بالا اشتباه است؟
پاسخ + +38 -14 --
معلم استان گلستان 1394/06/25 - 21:37
از این همکار محترم که البته بعید می دانم معلم باشد تقاضا دارم چشم بسته و دهان باز صحبت نکنند. و تنها بر اساس تفکرات سیاسی حرف نزنند. کمی فکر کنند و منصفانه قضاوت کنند
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1394/06/25 - 21:51
اتفاقا ایشان چشمشان باز است ویک از هزار شق القمرهای وزیر پیشین را هم بر نشمردند وخیلی با احتیاط ودست به عصا حرف زده اند دورانوزارت حاجی بابایی مثل زلزله ای مخرب در ساختار آموزش وپرورش بود.
پاسخ + +41 -25 --
ناشناس 1394/06/25 - 21:40
ایشان نسبت به فانی صد برابر بهتر بودند برای معلمان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/25 - 21:46
احتمالا شما یکی از استخدامی های بی ضابطه دوره ایشان هستید
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/06/25 - 23:48
به نظرم نسبت به فانی که با مدرسه فروشی و چند برابر کردن بودجه غیر انتفاعی ها ، کاهش دادن بیمه ،مجبور کردن همکاران به تغییر مقطع ابتدایی و راهنمایی و هزار مورد دیگر از جمله نپرداختن حق التدریس ها و پاداش ها بهتر بود . .. بیاد داشته باشید هر کسی رفته یک نفر بدتر جایش را گرفت ...
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/25 - 23:49
در زمان شما بی ضابطه ای بیداد می کرد نه در زمان حاجی بابایی
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1394/06/27 - 20:21
همه این ---- از یک قماشند
پاسخ + +36 -3 --
دبیر 1394/06/25 - 21:53
برو ...خواهشاً
پاسخ + 0 0 --
معلم فقیر 1394/06/26 - 13:38
هر معلم عاقل که به دنبال جناح ها سیاسی نباشد و بخواهد این دو وزیر را مقایسه کند مقایسه ی این دو مانند عدد 0و20 است بابا فانی کم حرف و خجالتی اصلا داخل وزرا این دولت توسط نوبخت برای تقسیم بودجه حساب نمی شود(درضمن اقای نویسنده مطلب نگارش شده عین پاچه خواری است)
پاسخ + 0 0 --
سیدی 1394/06/26 - 13:42
در آموزش و پرورش ما فقر فرهنگی به مراتب فاجعه بارتر و اسف انگیزتر از فقر اقتصادی است !
پاسخ + +34 -7 --
معلم 1394/06/25 - 21:55
استفاده کردیم!!!!!!!
در مدرسه انشاء نخواتدی؟
تقبل الله
پاسخ + +46 -12 --
said 1394/06/25 - 22:09
صد رحمت ب حاجی بابایی . هفت ماه بوق و کرنا اخرشم 150هزار تازه اینم معلوم نیست چون حق شغل من پانصدو هشتاد هزاره چطور 15 درصدش میشه 150هزار !!!؟اقای فانی با این چندغاز دردی از زندگی ما دوا نمیکنه کی میخوای از خواب بیدار بشی
پاسخ + +23 -45 --
با سابقه 1394/06/25 - 22:15
حاجی بابایی واقعا ادم ...است گند زد به اموزش و پرورش هنوز هم ول بکن ما معلمان نیست .دست بکش که دل معلمان راخون کردی.دو صد گفته چون نیم کردار نیست .
پاسخ + +13 -41 --
مهرداد 1394/06/25 - 22:16
درود بر شما
جناب ترابیان
تحلیل خوب و مستدلی بود .
اگر کانون صنفی معلمان همدان واقعا این متن را بخواند باید که آگاه باشد و عرصه را به فرصت طلبان نسپارد .
فقط نشستن در کنار گود و اعلام بیزاری و برائت از مشارکت در ساختار قدرت مانند سایر کانون های صنفی دردی از فرهنگیان و معلمان دوا نمی کند .
باید در صحنه بود و نباید اجازه داد عوام فریبان دوباره قدرت بگیرند .
موفق باشید
پاسخ + 0 0 --
بیاتی 1394/06/25 - 22:46
حاجی بابایی قصد شرکت از حوزه انتخابی تهران راداره جهت اطلاع.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/25 - 23:51
چیه در زمان حاجی بابایی چیزی بهت ........... اما در این دوران ............. ورق برخواهد گشت
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/26 - 22:02
جناب بیاتی آدرس غلط نده. آقای حاج بابایی اگر قصد مجلس داشته باشد همان از همدان می آید که رای تضمین شده ای دارد. مگر آنکه قصد ریاست مجلس کرده باشد که آن هم با این رقبا محال است
پاسخ + +27 -1 --
بیاتی 1394/06/25 - 22:37
مسیر را اشتباه نروید مشکل آموزش وپرورش در تامین اعتبار ونحوه عملکرد ان است، گزینه عملکرد مدیریت قوی می خواهد. اما تا اعتبار کافی تخصیص پیدا نکند(یعنی آموزش وپرورش در اولویت نباشد)مدیریت کار ساز نیست .بودجه وزارت بهداشت دردوسال اخیر از 15هزار میلیارد به 56هزار میلیارد رسیده وانقلاب آنرا همه می بینند، آموزش وپرورش به انقلاب بودجه ای نیاز دارد،ونقطه شروع این انقلاب در کمیسیون تلفیق مجلس (تقسیم بودجه) است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/27 - 22:36
تمام بودجه را هم به فانی بهیند ایشان این کاره نیستند جناب
پاسخ + +29 -9 --
بازنشسته از چرام 1394/06/25 - 22:53
دوستان مشکل ما نمایندگان ناشایست در مجلس است که به نجفی رای ندادن
پاسخ + 0 0 --
معلم بازنشسته 1394/06/26 - 07:58
نجفی هم امتحان خود را پس داده بود در آن زمان نجفی کار شاقی برای معلمان نکرد اگر وزیر می شد در این دوره بیشتر از فانی نمی توانست عمل کند در حقیقت نمایندگان آبروی نجفی را خریدند. مشکل در ساختار نظام اداری بخصوص در آپ است دولت همه نرخها را به سمت آزاد وجهانی برده ولی آموزش وپرورش کوپنی ودولتی مانده آن هم از جیب معلم مشکل این است
پاسخ + 0 0 --
آشنا 1394/06/27 - 23:01
فاني بسيار بهتر از نجفي است چون حداقل از جنس آموزش پرورش است .
پاسخ + +35 -3 --
آزاد+ 1394/06/25 - 22:57
همیشه قضاوت در مورد اشخاص کار بسیار دشواریه.

اولا نمیخوام در مورد کلیت کار حاج بابایی قضاوت کنم. نواقص و ندانم کاریها در اون دوران بسیار زیاده. و دوم اینکه در حال حاضر نمیتوان در گذشته درگیر شد. فعلا عملکرد فانی و رفقاش اثرش بر ما به مراتب بیشتر.
متاسفانه بزرگترین ضعف که به نظر من در تاریخ اموزش و پرورش بی نظیر و شاید بی نظیر بماند، این است که فانی رتبه بندی مطرح شده توسط حاج بابائی رو شخم زد. حالا حاج بابائی کی بود و چه کار کرد مطرح نیست. ولی انصافا طرح ایشان رو با طرح فانی در مورد رتبه بندی مقایسه کنید.
فانی ریشه تغییرات اساسی رو در وضعیت معلمان خشکاند. دقت کنید (طرح هیئت علمی) میتونست مسیر معلمان رو به کلی تغییر بدهد. حالا فانی هر چقدر هم شعار تغییر بدهد، در عمل دگم ترین و محافظه کارترین وزیر است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/25 - 23:53
کاملا موافقم متشکرم از شما
پاسخ + 0 0 --
قاسمی 1394/06/26 - 11:45
فانی اگر لیاقت داشت می توانست طرح 80درصد هیات علمی ها را اجرا کنه اینجا که دیگر حاج بابایی جلوش را نگرفته .اتفاقا زمینه و طرح را آماده کرد وزیر فانی نمی خواهد معلمان هم شأن استاد دانشگاه شود
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/07/03 - 22:03
فانی هم مثل دیگر وزرای پیر و فرتوت دولت کلید گم شده است .حاجی بابایی بهترین وزیر بود.
پاسخ + +43 -13 --
جلیل 1394/06/25 - 23:08
واقعا مقاله مسخره ای بود که حتما یکی از دوستان فانی تهیه کرده است الان دو ساله فانی وزیر هست و حاجی بابایی نیست ایشان چه کاری برای معلمین انجام دادند شش ماه معلمین رو سر کار گذاشت اخرش هم شد 15 درصد حق شغل برای پایه که مبلغش حتی صد تومن هم نمیشه یک موی گندیده حاجی بابایی شرف دارد به صدتای فانی شما انشاءالله به کوری چشم شما و پور سلیمان حاجی بابایی با بالاترین رای وارد مجلس شده و پوزه فانی را به خاک خواهد مالید
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/25 - 23:17
آقا جلیل!
این قدر عصبانی نشو !
واسه قلبت ضرر داره !
شاید یک موقع مسئول دفتر حاجی بابایی شدی
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/25 - 23:57
کاملا موافقم در ضمن میدانید چرا کمتر از 6 ساله ها را در رتنه بندی( سابقه بندی ) لحاظ نمیکنند ، چون این آقایان کاملا سیاسی عمل کرده و انتقام سیاسی دارند میگیرد پایه ها دقیقا اکثریت کسانی هستند که در دوران احمدی نژاد استخدام شدند و ما هم در آینده جوابشان را خواهیم داد حتما
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/06/26 - 00:05
جلیل خان جوش نخور :هر وقت به عنوان یه تحصیلکرده که لیسانستو با زبان فارسی گرفتی ،یاد گرفتی که تو جمع معلمها درست وبی غلط حرف بزنی اونوقت نشون دادی با سوادی ومردم به حرفهات گوش میدن .
حد اقل ده بار اینجا یادت دادیم که :دوساله فانی وزیر هست ،غلطه و واسه یه فرهنگی درست حرف زدن اولین شرطه ،
دلبندم درستش اینه دو سال است که وزیر است ،یا عامیانه اش ،دوساله وزیره ،
هست به معنی وجود داشتنه :دقت کن :تو مغازه ماست هست ،
اخوی :یاد بگیر ،ماه هاست داریم یادت میدیم ولی یاد نمیگیری !توسباستم اینقدر زود آموزی؟!
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1394/06/26 - 08:14
جناب فرهنگی کاملا با شما موافقم .کسانی که به نام معلم در این صفحه پیام می گذارند باید دقت لازم را در زمینه نگارش صحیح داشته باشند . درست بنویسند ودرست تایپ کنند. متاسفانه بعضی پیام ها پر از غلط املایی است وحتی نگارش کاملا غلطی دارند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/26 - 12:31
سلیمان کیه؟ فک کنم حمید رضا بود.
پاسخ + +39 -13 --
دبیر 1394/06/25 - 23:40
اقای حاج بابایی مرد شریف و بزرگی است
پاسخ + +33 -8 --
معلم 1394/06/25 - 23:47
جناب ترابیان زلیوا شما اولا اختلاف حقوق در زمان حاجی بابایی خیلی کمتر از زمان فانی است ( با ارگان های دیگر) دوما اگر نیرو مازاد داشتیم و زیادی استخدام کرد چرا فانی جونت 5000 نیرو دیگر استخدام کرد سوما خداوکیلی حاجی بابایی بهتر بود یا فانی؟ سوما شماها هم در زمان رفسنجانی یا خاتمی خرواری استخدام شدی عزیز
پاسخ + +13 -17 --
فرهنگی 1394/06/25 - 23:52
مهم ترین وبارزترین کارحاج بابایی لحظه شماری برای شرکت در نماز جمعه ونشستن در صف نخست بود وهست .البته برای الگو سازی عمل شایسته وخدا پسند است اما دلمشغولی یک وزیر آن هم آ.پ باید واجبات باشد وانگهی مستحبات .حق الناس یعنی همین.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/26 - 12:34
درود بر حاجی بابایی
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/26 - 16:31
دروود و صد دروود بر حاجی بابایی
پاسخ + 0 0 --
رزيتا 1394/06/27 - 11:54
هزاران درود بر دكتر حاج بابايي
پاسخ + +14 -1 --
بهلول 1394/06/25 - 23:52
متاسفانه با ديدگاه غلطى كه در كشور ما نسبت به آموزش و پرورش و معلمين وجود دارد هر كس با هر ديدگاهى وزير شود كارى از پيش نخواهد برد و گواه اين مساله هم سالها تبعيض است اصولا جايگاه آپ در نظام ما بگونه اى است كه مانند طفلى صغير هر روز او را مورد سوء استفاده قرار مى دهند و چون قابليت دفاع و برخورد با اين افراد را ندارد هر كس مى آيد با شعارهاى عوامفريبانه مدتى كار خود را تثبيت نموده و بعد همه چيز را فراموش و سر را در لاك خود فرو مى برد عده اى نيز سالها در پستهاى ميانى آپ جا خشك كرده اند و هر كس با هر ديدگاهى مى آيد راه هاى سفسطه گرى را جلوى پايش قرار داده و تا زمانى كه بر مصدر كار است او را هدايت مى كنند اما بعد از رفتنش هزار تهمت به او مى زنند به هر حال دل بستن به بودن يا نبودن اشخاص كارى عبث است و آپ نياز به يك انقلاب ريشه اى و فرهنگى دارد تا ديدگاهها از حالت فعلى خارج شود و بايد از سياست زدگى دور شده و تبديل به يك نهاد آموزشى ، فرهنگى مولد و تاثير گذار شود
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/06/26 - 08:17
با نظر دوست خوبم جناب بهلول کاملاً موافقم . .
پاسخ + +7 -32 --
شهسوارزاده 1394/06/26 - 00:22
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب آقاي ترابيان قلم توانمند بهمراه تفکرواستدلال محکم منجر به راهکار مناسب مي شود .
در بيانات ارزشمندتان ،خطاب به جناب آقاي دکتر حاجي بابايي مقام محترم وزرات آموزش وپرروش وقت به بدرستي اشاره فرموديد :
1.در زمان تدوین قانون خدمات کشوری شما عضو هیئت رییسه ی مجلس و یکی از نمایندگان موثر مجلس در تدوین قانون خدمات کشوری بودید.
2.شما از سال 1388 وزیر آموزش و پرورش بودید و نتوانستید قانون را به درستی اجرا کنید ، چون سایر وزارت خانه ها که کارکنان شان از حقوق مکفی برخوردارند ادعا می کنند پرداختی آنها مطابق قانون خدمات کشوری می باشد ، پس ایراد به شما برمی گردد چون بالاترین مقام اجرایی وزارت آموزش وپرورش بودید .
نظر ادامه دارد .
پاسخ + +6 -30 --
شهسوارزاده 1394/06/26 - 00:23
ادامه نظر:
3.شما در زمان وزارت تان با استخدام های خارج از قاعده ، 15درصد به تعداد کارکنان وزارت آموزش وپرورش اضافه کرده و در همین دوره نسبت بودجه وزارت آموزش وپرورش به بودجه ی عمومی دولت از 12درصد به 9 درصد کاهش یافت و این موضوع یعنی بودجه وزارت آموزش و پرورش نسبت به بودجه ی عمومی کاهش 25 درصدی داشته است و اگر این دو عامل ( افزایش 15 درصدی کارکنان و کاهش 25 درصدی بودجه ی آموزش وپرورش نسبت به بودجه ی عمومی دولت ) را جمع کنیم حاصل آن کاهش 40 درصدی دریافتی کارکنان آموزش و پرورش در اثر اقدامات نادرست شما می باشد و این کاهش جدای از سایر کاهش ها مانند عدم رشد دریافتی کارکنان متناسب با تورم ، اجرای نادرست و ناقص قانون خدمات کشوری و.... می باشد .
4.آیا فاجعه ی استخدام های به قول خودتان قانونی را به یاد دارید ؟

منظورم همان استخدام هایی است که در مناطق محروم پدر بزرگ و مادر بزرگ مدیران آموزش وپرورش مناطق طبق توصیه هایی وارد پروسه ی استخدام شدند و ...

دظر ادامه دارد.
پاسخ + +6 -31 --
شهسوارزاده 1394/06/26 - 00:25
ادامه نظر:
5.ضيق وقت به شما اجازه نداد که درامد افسانه اي ناشي از فروش نفت 110 دلار ، تحويل خزانه خالي و بدهي به اندازه بودجه يکسال در سال 92 را در کنار کاهش قيمت نفت به 40 دلار و... را مطرح نماييد . لذا نا گريز بوديد فورأ و بسرعت به اصل مطلب بپردازيد .! که در تطر آمده است
نعل وارونه
چه استعاره زيبايي
کساني که خود از مسببان اين ويراني در آموزش و پرورش مي باشند جهت فرار به جلو ، نعل را وارانه نصب کرده و بشدت مي تازند .
هرچه گردو غبار بيشترو بيشتر ايجاد شود ، هرچه بيشتر پيش بروند بهتر است .!
هرچه آشوب و التهاب بيشتر باشد بهتر است .!
هرچه امواج خروشان و مخرب احساسات بيشتر و بيشتر تحريک شود بهتر است .!
هرچه فرياد ها بلند تر و استدلال ، بيشتر قرباني شود بهتر است .!
هرچه کار کارشناسي و تشکل مدني ، رسانه ، تعامل و تفکر بيشتر مسخ شوند بهتر است .!
هرچقدر تحرکات کورتر و بي منطق تر باشد بهتر است .!
هرچه بيشتر آرامش از جامعه سلب شود بهتر است .!
هرچه ..........
نظر ادامه دارد.
پاسخ + +5 -33 --
شهسوارزاده 1394/06/26 - 00:26
ادامه نظر:
شاهکار اين مقاله تحليلي راهکار آن است :
فرهنگیان عزیز !
قدرت و مرجعیت اجتماعی ما در تحصن و تعطیل نمودن کلاس های درس نیست ، ما نسبت به حال و آینده نونهالان این مملکت تعهد اخلاقی داریم ، بیایید به جای حرف های احساسی به قول شاعر طرح دیگری دراندازیم :
ما فرهنگیان توانایی استفاده ی مناسب از شبکه های اجتماعی ،تبلیغات فردی و جمعی فراوان، استفاده از رسانه های مکتوب و...داریم .
تا اجازه ندهيم
عده اي بسيار بسيار محدود ، عوام فريبان فرصت طلب با نصب نعل وارانه فرآيند حضور مجدد خود در قدرت را تکرار نمايند .
مهر را با مهر آغاز کنيم و اسفند را با هوشياري کامل و باحضور حداکثري در پاي صندوق هاي راي ، برگ زرين ديگري
به تاريخ کشور عزيزمان بيفزاييم .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
رجبی 1394/06/26 - 11:49
آقای شهسوارزاده شما که دوباره مقاله را کپی کرده آوردی در قسمت نظرات .هنر کردی!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/26 - 16:34
آقای شهسوارزاده شما که عالی دیگه دیگه چی میخواهی بدبخت به این بسنده کردی همه را فروختی
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/26 - 16:39
جناب لطفا فقط ننویس یه کم هم نظرات دیگران را نگاه کن یکی از راهکارها را خانم بخشی در جواب مقاله شما نوشته بودند که جالب بود آقای شهسوارزاده! راهکار میخواهی؟
1ـ برای کاهش تبعیض موجود در پرداختها، در فروردین ماه هر سال درصد افزایش حقوق فرهنگیان کمی بیشتر از سایر کارمندان باشد تا رفته رفته کوهها تراشیده شده و دره ها ، پر گردند.
2ـ قانون اختصاص 50 درصد درآمد سازمانها و ارگانها ملغی و قانون شود که همه ارگانها و سازمانها تمام در آمد خود را به خزانه دولت واریز ،تا دولت با عدالت اسلامی که هدف انقلاب پدران ما بود حقوق تمام کارکنان را پرداخت کند.
فکر نکنم از ساخت نیروگاه هسته ای و مذاکراتش سخت تر باشد. فقط اراده می خواهد که بنا به دلایل معلوم وجود ندارد.!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/26 - 16:40
در ضمن آقا معلم فروشی نکن
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/07/03 - 22:08
جناب شهسوار زاده نظرت به درد خودت می خوره حاجی بابایی بهترین بود و هست فانی همه معلما رو فنا خواهد کرد
پاسخ + +9 -25 --
معلم بازنشسته 1394/06/26 - 01:18
باسلام
.۱-معلمان محترم وعزیزی که سابقه خدمتی کمتری دارندانتظارنداشته باشندمانندهمکارانی که ۲۸یا۲۹سال سابقه خدمت دارندافزایش حقوق دریافت نماید.۲-باارتقارتبه وکسب امتیازلازم وهمچنین بالارفتن سنوات خدمت دریافتی همکاران افزایش خواهدیافت.۳-وزیرمحترم قبلی بابت شخم زدن ا.پ نشان درجه۱تعلیم وتربیت به اضافه۱۰۰سکه تمام بهارازدستان مبارک رییس جمهورخانه نشین دریافت کردپاداشی که ۳ برابرپاداش۳۰سال خدمت مابازنشستگان بود.۴-انتظارمیرودفرهنگیان شریف درهرکدام ازحوزه های انتخابیه ازرای دادن به باندوزیر پیشین وخودایشان جدا پرهیزنمایند.ادم عاقل برای۲بارازیک سوراخ گزیده نمیشود.مگرسوراخهای دیگرراتجربه نمایند.وعده دیدار۲۴اسفند.۵-نظام رتبه بندی شامل بازنشستگان هم بشود.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/26 - 16:41
برو استراحتت را کن
پاسخ + +34 -7 --
ناشناس 1394/06/26 - 05:51
در این مقاله اینقدر دلایل ابکی مطرح شده که نیازی به رد انها به وسیله دلیل ومدرک نیست حاجی بابایی هر کی بود وهرچه کرد حداقل چیزی به اسم مقرری ماه اول را کم نکرد از حقوق معلمان اما جناب فانی از همین مبلغ هم نگذشت
من نمی گویم حاجی بابایی خیلی خوب عمل کرده اما در مقام قیاس با فانی صد برابر بهتر بوده
پاسخ + 0 0 --
.... امرایی 1394/06/28 - 14:30
اتفاقا مقرری ماه اول قانون بوده وهست که در زمان دولت نهم ودهم مثل همیشه از آن تمرد کردند.حالا به خوب ویا بد بودن قانون کاری ندارم.
پاسخ + +25 -4 --
نا امید روزگار 1394/06/26 - 07:22
همکاران محترم! چرا بیهوده بحث میکنید و به بیراهه میروید هیچکدام از وزرای آموزش و پرورش نمی توانند و نباید برای معلمان کاری بکنند زیرا هدف این است که یک معلم ،هرگز بعنوان الگو، برای جامعه نباشد و این وزیران محترم هم این هدف را بخوبی اجرا میکنند و ما معلمان را بیهوده به جان همدیگر می اندازند.
تا بوده چنین بوده!!!
پاسخ + 0 0 --
مریم 1394/06/26 - 22:12
موافقم
پاسخ + +8 -31 --
احمد محمدی 1394/06/26 - 08:09
درود بر همکار خوبم جناب ترابیان ، قلم و بیان زیبای ایشان قابل ستودن است . مطالبی که در مورد وزیر قبلی فرموده اند تماماً مورد تأیید است ، ندانم کاری ، تصمیمات عجولانه و غیر کارشناسی ، استخدام های بی رویه و خارج از قاعده و قانون ، انحلال و انهدام تشکل ها و کانون های صنفی ، سرکوب فعالان صنفی و . . . تنها گوشه ای از ضربات مهلکی است که در دوران حاجی بابایی بر پیکره ی آ . پ وارد آمدند . . ادامه دارد
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/26 - 16:44
جناب بد نیست نظرا بالا را خوب بخونی بعد این را بنویسی شما هم از بیسوادان دوران رفسنجانی یا خاتمی هستی تازه اون موقع برای استخدام شما نیازی به امتحان نبود شماها رابطه ای استخدام میشدی مگه نه عزیز
پاسخ + +22 -6 --
احمد محمدی 1394/06/26 - 08:09
ادامه ی نظر :
اما بنده با بخشی از سخنان استاد فرزانه ام جناب ترابیان موافق نیستم ، استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب برای ابراز نظرات و تبلیغات جمعی و گروهی بدون شک راهی مؤثر و کم هزینه در راستای پیشبرد اهداف صنفی معلمان می باشد که جمیع فرهنگیان عزیز باید به اهمیت این عرصه پی ببرند و از آن بهره بگیرند ، لیکن برگزاری تحصن و تجمعات نیز می تواند در بیشتر مواقع ، فرادستان و برنامه ریزان را در تغییر مواضع و تصمیماتشان مجاب نماید ، وقتی درخواست های به حق و قانونی فرهنگیان همواره بی پاسخ می ماند ، راهی به جز تجمع و اعتراض مدنی باقی نمی ماند . این امر به باور من چیزی از تعهدات اخلاقی فرهنگیان نسبت به فرزندان کشور را نمی کاهد و حتی می تواند در بعد عدم سکوت در برابر بی عدالتی ، جنبه ی آموزشی نیز داشته باشد . . . پاینده باشید .
پاسخ + +4 -18 --
دبیر 1394/06/26 - 09:05
هردو سریک کرباسن
پاسخ + +13 -2 --
دبیر 1394/06/26 - 09:06
ما هنوز نمی دونیم که حتی خودمون بریم وزیر بشیم باید سیاست های دیکته شده رو اجرا بکنیم
پاسخ + +2 -26 --
دوست 1394/06/26 - 09:13
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت برادر گرامی آقای ترابیان زلیوا وسایر همکاران
شکی در این نیست که فرمایشات گهر بار این فرهنگی با سابقه اگر مورد توجه قرارگیرد میتواند اندک نوری باشد در تاریکی مطلقی که هشت سال بر مملکت عزیزمان روا داشتند باشد .امید است که عزیزان وزارت خانه که شعار تدبیر و امید سر می دهند به شعارشان که به حق میتواند کشور را از این ورطه رهایی بخشد جامعه عمل پوشانده و به قول این عزیز طرحی نو در اندازند
پیشنهادی که بنده به عنوان عضو کوچک خانواده تعلیم وتربیت ایران میتوانم ارائه دهم استفاده از معلمانی همچون برادر بزرگوارمان آقای ترابیان که همیشه با مقالاتشان موجب هوشیاری عزیزان فرهنگی است در بدنه رسمی وزارت خانه استفاده شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/26 - 12:30
هیچ هم گهر بار نیست. هیچ وقت تاریکی نبود .آن توهمات ذهن شماست .عروسی که رقص بلد نیست مقصر دیواررا می دونی؟
پاسخ + +30 -7 --
ناشناس 1394/06/26 - 10:39
اقای محترم ای کاش همه وزرا مثل حاجی بابایی بودند . شما حق یک رای خودت را دارید وظیفه تشویش اذ هان عمومی را ندارید. بعنوان یک معام می توانید نظر درست و منطقی بیان کنید. متاسفانه شما از روی عصبانیت دارید .مطالب را بیان می کنید. از خدا بترس فکر این داشتید که هیچ کس استخدام اموزش پرورش نشود . فقط شما امثال شما بمانید.
پاسخ + +30 -7 --
ص 1394/06/26 - 12:44
اقای حاج بابایی مرد شریف و بزرگی است
پاسخ + 0 0 --
مجید 1394/06/26 - 12:50
شریف و بزرگ بودن برای مدیریت کافی نیست !
آدم باید کار بلد باشد .
آدم خوب لزوما مدیر خوبی نیست .
هر چند در این صفات هم مناقشه هست !
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/26 - 13:31
اتفاقا کار بلد هستند چون بعضی ها توان تشخیص و توان تمییز خوب بد را ندارند؟
پاسخ + +6 -18 --
فرهنگی 1394/06/26 - 13:24
همکاران محترم همه وزرای آموزش و پرورش همه از یک جنس اند فقط به فکر حفظ و نگهداری مقام خوداند بیهوده بین خودمان اختلاف نیندازیم اینها هیچ وقت در فکر مقام و منزلت و معیشت معلم نبوده و نخواهند بود
پاسخ + +10 -18 --
ناشناس 1394/06/26 - 13:28
هیچ وزیر اموزش و پرورشی در تاریخ انقلاب به درد معلمان نخورده و نخواهد خورد..
باید سیاست های ضد فرهنگی و ضد معلمی از بین رود.
پاسخ + +7 -17 --
ناشناس 1394/06/26 - 13:28
هیچ وزیر اموزش و پرورشی در تاریخ انقلاب به درد معلمان نخورده و نخواهد خورد..
باید سیاست های ضد فرهنگی و ضد معلمی از بین رود.
پاسخ + +31 -2 --
جلیل 1394/06/26 - 13:43
من نمی دانم این شهسور زاده که بازنشسته شده و شاغل در آموزش و پرورش نیست چرا نظر می دهد مخصوصا اینکه با انداختن عکس با دوستش بطحائی برای همگان ثابت شد که از عوامل وزارت است جناب شهسوارزداده که 15 درصد معلمان را بی ضابطه می نامی و توهین می کنی اتفاقا بی ضابطه ترین نیروی آموزش و پرورش جنابعالی بودی با این وزیر با سوادتان که آتقدر دانشمند بود که شش ماه عنوان می کرد افزایش حقوق بین 300 تا 800 هزار تومان خواهد بود اما بودجه این کار را 1350میلیاردتومان معرفی می کرد همان موقع بود که پیشنهاد کمپین خزید ماشین حساب برای دوست جنابعالی مطرح شد تا ایشان بدانند که با این بودجه به هر معلم بیشتر از 225 هزار تومان نمی رسد و اینگونه هم شد و با مشخص شدن ضوابط رتبه بندی بدلی و کذایی معلوم شد که افزایش حقوق بین 60 هزار تا 400 هزار تومان است که بیشترین افزایش فقط برای معلمین با رتبه عالی است
پاسخ + +27 -2 --
جلیل 1394/06/26 - 13:49
جالب است هر جا که مقاله ای در تخریب دولت قبل و حاجی بابایی نگارش میشود موجب وجد شدید شهسوار زاده شده و مقاله این نویسنده ها با عباراتی از قبیل(( استاد بزرگوار جناب آقاي ترابيان قلم توانمند بهمراه تفکرواستدلال محکم منجر به راهکار مناسب مي شود )) توصیف می گردد سپس ایشان که سفره فانی بهره مند گردیده و توانسته در مدارس خصوصی فانی تدریس نماید اقدام به چاپلوسی نموده و به بیان استدلال های کاملا مسخره و پوچ خود می پردازد و مطابق روش همیشگی خود و با ادبیات دوست دانشمند و فرهیخته اش به توهین به معلمین استخدام شده در زمان حاجی بابایی پرداخته و پس از نثار کردن انواع فحش و توهین به این معلمین به افزایش درامدهای نفتی در دولت قبل می پردازد اما هیچ وقت پاسخ نمی دهد که اگر این استخدامها بی ضابطه و مازاد بوده پس چرا اکنون 5000 نفر به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند ؟
پاسخ + +28 -2 --
جلیل 1394/06/26 - 13:52
ایشان به افزایش درامدهای نفتی در زمان احمدی نژاد اشاره اما هیچ گونه اشاره ای به وضع تحریم های سنگین در زمان دولت سابق نمی کند ایشان به دلیل کهولت سن و وعده های رنگارنگ فانی در تدریس در مدارس خصوصی به یاد نمی آورد که با وجود تحریم های سنگین 25 درصد به حقوق معلمین اضافه و حتی یک طبقه تشویقی برای معلمین بالای امتیاز 85 در نظر گرفته شده که دولت محبوب و وزیر ناتوان شما عرضه نگه داری همین طبقه را نیز نداشته و موجب حذف این امتیاز از سالتحصیلی جدید شد
پاسخ + +6 -25 --
فرهنگی 1394/06/26 - 13:55
آن وزیری که 100 سکه از دست رییس جمهور بی نظیر از جهت ... دریافت می کنه ودر هر جمعه در صف اول نماز جمع جلوس می فرمایند چه می شد ؟ یک جمعه هم ، همراه آن معلم که مسافتی در حدود 70 کیلومتر کم تر ویا بیشتر را با موتورمی پیماید تا در روستاهای محروم انجام وظیفه نماید همراه می شد وحظور پیدا می کرد در ثانی آن رییس جمهور آن صد سکه را با ارزش آن سال را از ارثیه باباش به ایشان بخشیدند .وای به حال ما معلمان به خصوص همکاران سخت کوش بازنده نشسته .هشت برابر پاداش 30سال را یکجا به یک نفر بخشیده است.
پاسخ + 0 0 --
کارسناس 1394/06/29 - 20:57
فرهنگی عزیز باسلام
من شاهد بودم در حضور 80نفر شورای معاونین و مدیران کل ان را بین ستاد تحول توزیع کرد.
برای رضای خدا گفتم همه هم همین را می دانند
پاسخ + +29 -4 --
جلیل 1394/06/26 - 13:55
در آخر نیز معلمین را از هرگونه تحصن و تعطیلی کلاسها بر حذر داشته و توصیه می کند این کار در شان شما رهنگیان نیست و هر بدبختی که شما دارید تقصیر احمدی نژاد و حاجی بابایی است و اگر اعتراضی دارید به دولت قبل و استخدامهای بی ضابطه آن زمان انجام دهید مبادا اکنون در دوران روحانی وزیر دانشمند ایشان تحصن انجام دهید ایشان تمام تلاششان را انجام داده و اکنون با کاهش تورم رسالت خود را انجام داده است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/26 - 16:51
آفرین بر جلیل تحلیل خوبی بود
پاسخ + +1 -22 --
علی میرزایی 1394/06/26 - 14:07
با سلام
بنده سوالی داشتم :
در مناظره رادیویی مدیر سایت سخن معلم با این که قرار بود ایشان در این مناظره شرکت کند چرا نیامد ؟
دوما این که سایت سخن معلم تاکنون دو بار رسما از ایشان دعوت کرده است تا در حضور رسانه ها با آقای پورسلیمان مناظره کند ، اما پاسخی نیامد ؟!
البته نباید فراموش کنیم که ایشان وزیر دردانه معجزه هزاره سوم بوده است !
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/27 - 12:07
وجدانا اگر ما جاي ايشان بوديم حتي يك نوچه درجه سه مان را مي فرستاديم با يك وبلاگ نويس آن هم با بدنامي پورسليمان مناظره كند عجب كج فهمي اي !!!!!
پاسخ + 0 0 --
علی میرزایی 1394/06/27 - 12:17
آق معلم
به قول آقای احمدی نژاد :
آب را بریز آنجایی که بیشتر می سوزد !!
پورسلیمان در قلب ماست .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/27 - 18:04
شيوه پاسخت نشون مي ده كه خودت نياز به آب با فشار قويتري داري! الته اگر چنان اسم كذايي وجود داشته باشد!!!
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1394/06/27 - 19:10
همکار معلم :
حقارت یا بزرگی معمولا در ذات آدمی است وانسانهای بزرگ منش دیگران را حقیر نمی بینند. وازگان مبین ارزش اندیشه وغنا یا فقر منش و شخصیت گوینده هستند..عزیز ارجمند :توهین قبل از آنکه معرف شخص موصوف باشد معرف گوینده است :
فکر نمیکنید به عنوان یک فرهنگی راه بدی را برای معرفی وشناساندن خود بر گزیده اید؟
توهین ممنوع ،به خاطر خودمان نه دیگران،،،،،،
پاسخ + +23 -1 --
ناشناس 1394/06/26 - 15:04
طر حهای اجرا شده و نشده حاجی بابایی در خصوص امور حقوقی و بیمه ای معلمان بهتر و قابل قبول تر از دولت فعلی و فانی بوده ..اما در خصوص تغییر نظام اموزشی و کم کردن یک پایهخ از متوسطه دوره دوم و اضافه کردن به ابتدایی کار کا ملا اشتبا هی بو.ده چون محتوا تغییر نکرده و مشکلات اموزشی و کمبود امکا نات سر جای خود باقیست ..صرفا تغییر شکل و ظاهر بوده ...در خصوص استخدام هم امری طبیعی و بدیهی است هر دولت دست به استخدام می زند ..الان اقای فانی کلی نیروی دانشگاه فرهنگیان را استخدام کرده و قراره 5000 نفر هم استخدام کنه حالا با ظاهر ازمون ...ما که می دانیم ازمکون شکل و ظاهر کاره ..هر که را بخواهند می گیرند
پاسخ + +20 -1 --
شرمنده از بچه 1394/06/26 - 16:17
نترسید! با افزایش متفاوت حقوق معلمان ، آنها را شقه شقه کردید و بین آنها اختلاف بوجود آورده اید! جناب وزیر راحت بخواب که شهر در امن و امان است!!!!!!
پاسخ + +27 -1 --
ناشناس 1394/06/26 - 16:21
جناب ترابیان ! شما از حاج بابایی انتقاد دارید یا از دو دولت قبلی؟ فکر نمی کنید یه کم زود است برای تبلیغات مجلس؟ در ضمن بنده اهل لرستان هستم ومی دانم که شهرستان شما چقدر جمعیت دارد ، حاج بابایی که نمی خواهد بیاید شهر شما کاندید شود وبا شما یا دوستان شما رقابت کند چرا برای تهران سینه کوبی می کنی؟ اگر واقعا می خواهی مقاله علمی در مورد مشکلات آموزش و پرورش و معلمان بنویسی خوب است بی طرفانه وبه دور از حقد جناحی به بررسی مشکلات با دلایل علمی ومنطقی بپردازی وچه اشکال دارد از دولت های حال و گذشته نیز نقد منصفانه شود. در ضمن اگر در آموزش و پرورش نیرو زیاد است چرا برخی از مدارس را حذف می کنند وبر تراکم دانش آموزان می افزایند؟ البته ممکن است شهرستان دلفان به دلیل شرایط جغرافیایی تعداد دانش آموزانش کم باشد وشما از تراکم آن ها بی اطلاع باشید .
پاسخ + +27 -2 --
جلیل 1394/06/26 - 17:02
این دولت فاقد شعور سیاسی است به جای اینکه از پتانسیل و ظرفیت معلمین جوان در انتخابات به نفع خود استفاده کند با توهین کردن و بی سواد و مازاد و بی ضابطه خواندن آنان موجب ایجاد نفرت این نیروها از خود و تمایل این معلمین به سمت رقبای دولت میشود و بدین ترتیب خود رااز 40 هزار رای این معلمین و شصت هزار حق التدریسی تبدیل وضعیت شده محروم می کند دولتی که با رای شکننده و لب مرزی سکان ریاست را بر عهده گرفت اکنون با این کار موجب ریزش آرای خود را فراهم کرده و گویا رغبت چندانی به به ریاست جمهوری ندارد وگرنه هیچ دولت عاقلی به صد هزار معلم توهین نمی کند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/27 - 22:44
البته خانواده ها و دانش آموزان آنها را هم حساب کنید چه شود.....
پاسخ + +26 -5 --
رزيتا 1394/06/27 - 12:12
دكتر حاج بابايي چنان خاطره خوشي در ذهن فرهنگيان به جاي گذاشته كه چه در انتخابات مجلس شركت كند چه در رياست جمهوري ، فرهنگيان و خانواده هايشان به او راي دشمن شكني خواهند داد انشاالله
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/27 - 22:45
دروود و صد دروود به حاجی بابایی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/28 - 10:26
بخصوص در زمینه اجرای صحیح قانون هماهنگ پرداخت که خودش از سینه چاکان تصویب آن بوده. آثارش را مگر نمی بینی بازنشستگان طبق اجرای این قانون دیگر مشکلی ندارند والکی ناله می کنند. نظام 6 3 3 او که دیگر ما را به سطح سویس وسوئد رسانده.البته خاطره خوش هر وزیری در ذهن یک عده خاص می ماند این طبیعی است
پاسخ + +2 -19 --
شیرزاد سوری رومشکان 1394/06/28 - 14:20
با سلام و ارادت خدمت جناب ترابیان عزیز:
علی آقا حالا که برمسند قضاوت نشستید باید به حق سخن می راندید،عریضه شما راخواندم طوری قضاوت نموده اید که تخفیف مجازات زیادی را برای وزیر اسبق که ادعاهایش گوش فلک را کر و دهان همکاران را باز می گذاشت،داده اید.ولی عملا تغییر محسوس که بماند باعث پسرفت و واماندگی خانواده آ و پ شد. به طور مثال بنده هرگز به عنوان یک فرهنگی و اولیای دانش آموز ایشان را در استخدام سرایداران ومستخدمین مدارس (همکاران حال مان) نمی بخشم . همین جرم استخدام های خارج از ضوابط (بدون آزمون ورودی و مدرک تحصیلی و شرایط سنی و ...) برای اثبات ادعای فوق نمونه بارزی از عدم کفایت مدیریتی ایشان کافی است. دست مریزاد برادر ترابیان عریضه تان درد دل کسانی است که دل در گرو ابادانی این ملک دارند ودلشان به حال اینده نوباوه گان این دیار می سوزد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/28 - 23:20
مخصوصا دل ترابیان و فانی برای آ.پ چقدر میسوزه
پاسخ + +22 -1 --
دبیر 1394/06/28 - 17:40
دکتر احمدی نژاد با دست پر میاد.به کوری چشم دشمنان دکتر در انتخابات ریاست جمهوری با بیش از بیست ملیون رای دوباره ریس جمهور میشه.مردم فقیر و مستمند منتظر حضور این بزرگوار هستند
پاسخ + 0 0 --
شناس 1394/06/28 - 18:33
دبیرمحترم از برکات8سال خدمت صادقانه رجایی وار دکتر احمدی نژاد و وزرای دانشمند ی مانند حاجی بابایی دیگر فقیری و مستندی نمانده که دوباره بخواهند راه رفته را تکرار کنند (اسنادش هم موجود است)بگذار در دولت دکتر روحانی پولهای نفتی باقیمانده از دوره ی احمدی نژاد که در جیب مردم کپک زده خرج شود بعد بگو ایشان بیایند!چه حاجی بابایی و چه فانی فرقی ندارد همچنان که احمدی نژاد و روحانی تفاوت ندارند هر کدام از یک طرف بام می افتند! آموزش و پرورش این مملکت سالهاست نه مسوول دارد نه وزیر.
پاسخ + 0 -22 --
ارش 1394/06/28 - 23:40
اقا جلیل عزیز: اول یاد بگیرید با ادب باشید و نظر دیگران هم محترم بشمارید هر چند با خوندن نظرات شما یقیین دارم برای شما کار سختی است.
چرا کسی که مخالف نظر شما را دارد شروع به توهین می کنید .
البته دلیل ان برای من روشن است چون با استدلال و منطق نمی توانید بحث کنید .
پاسخ + +22 0 --
ناشناس 1394/06/29 - 09:19
آقايان سياسي لطفا كمي هم واقعيات را ببينيد
ما معلمان بيش از شما حاجي بابايي و فاني را مي شناسيم
ما معام ها نه دنبال چپ نه دنبال راستيم
اما خوب مي دانيم حاجي بابايي اگر 10 خطا داشت اما هزاران نقطه مثبت داشت حتي اگر شما بگوييد ايشان براي ما كاري نكرد اما ما معلم ها دوستش داريم و هميشه ذكر خير اورا داريم.
اما در مورد فاني ما ايشان را اندازه وزارت ندانسته و نمي دانيم و اصلا مقايسه اين دو وزير صحيح نيست چون فاني به گرد پاي حاجي بابا يي هم نميرسه
اما در آخر ما از اين به بعد به گزينه هاي دولت در انتخابات عمل نخواهيم كرد چون دوساله با انتخاب فاني خون بر جگر ما كرده
پاسخ + +20 0 --
رضازاده 1394/06/29 - 20:56
دوره حاجي بابايي دوره آسايش و افتخار خانواده فرهنگيان بود.
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1394/07/01 - 21:29
درود بر حاجی بابایی لعنت خدا بر فانی که معلم را فنا کرد اقای ترابیان
پاسخ + +11 -1 --
عشق معلمي 1394/07/02 - 07:22
انشاالله يكبار ديگر دوره حاج بابايي و عزت معلمان در كشور ما تكرار شود.
پاسخ + +9 -1 --
رزيتا 1394/07/02 - 14:17
قكر كنم اخبار روز فرهنگيان دير به دلقان مي رسه شايد هم رسيده ولي نويسنده متن كه بعيد ميدانم دبير واقعي باشه از فرهنگ و تمدن عقبه كه در مورد اسطوره فرهنگيان اينطور بيحرمتي نموده !
پاسخ + +9 -2 --
توکلی 1394/07/03 - 02:35
حاجی بابایی وزیرموفقی بود حالا نوبت فانی است اگر راست می گوییدعمل کنید آنقدر دولت تدبیر وامید ضعیف عمل کرد که همه محافل از احمدی نژاد ودولتش تعریف می کنند اگر میخواهی بدانی چطور همین وحشت که باعث شده دولت قبل را تخریب می کنند مردم ومعلمان با کسانی هستند که خدمت کند
پاسخ + +5 -1 --
م.ک 1394/07/04 - 21:21
بزرگترین مشکل آ.پ واردشدن در صحنه سیاست وسیاست بازیها واستخدام بیشتر را از خانمها انجام دادندنزدیک به 80درصد زنان هستندکه این بلا برسر آ.پ آمده است.
پاسخ + +7 -1 --
با انصاف 1394/07/05 - 07:55
کاش همه وزرا مثل حاجی بابایی کار کنند.خدانگهدارش باشه.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1394/07/06 - 09:09
واقعا از هر نظر بخوای بررسی کنی حاجی بابایی بهتر از فانی و این اظهارت چیزی جز برای چاپلوسی و خود شیرین کردن بیش نیست
پاسخ + +4 0 --
فرهنگی 1394/07/08 - 09:46
چرا اینقدر از حاج بابایی می ترسید.
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1394/07/25 - 23:34
حاجی بابایی به خاطر تصمیماتش باید محاکمه بشه فانی هم اخراج . واقعا دولت احمدی نژاد چه کارهایی که نکرد. حتی تغییر ساعت در شش ماهه نخست سال رو هم بدون مطالعه حذفش کردن و بعد از اینکه دیدن مصرف برق رفت بالا کوتاه اومدن .منتها تو خیلی جاها مثل آموزش پرورش چنان تصمیمات احمقانه ای گرفته شد که راه بازگشت هم دیگه نیست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/06 - 23:19
سلام
قدری تامل بس است.نظام 3-3-3-3!
مدارس با حداقل نیرو در ابتدایی و کمبود فضای لازم ( انباری و تیغه کشی اجباری) کلاسهای 40 نفری و ... آقایان! چگونه این سند ...!را توجیه می کنند.اگر فرزند شما یا این آقایان در این کلاسها بودند باز حمایت می کردید؟از گروهها و جناحهای جنجالی فاصله بگیرد و به فکر آینده خودمان که همین دانش آموزان هستند باشید تا امثال ... را تحویل جامعه ندهیم که به سادگی بیتالمال را غارت کنند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/06 - 23:25
همکار کدام عزت در زمان حاجی بابایی شامل حال رفاه فرهنگیان شد.فانی چه کار مثبتی انجام داد.چرا این قدر خودمان را فریب می دهیم.آموزش از پایه خراب و ویران است.هر دولتی بیل دولت قبلی را می زند و کار خودش را ماله می کشد.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/08/12 - 10:21
اگه حاج بابایی بیست درصد به خطا رفت فانی که صددرصد به خطا رفته. اقدامات وزیر قبلی و فعلی قابل قیاس نیست.
پاسخ + 0 0 --
منوچهر 1394/08/13 - 22:58
با اینکه فانی یک وزیر گماشته است و شاید هم الزایمری باشد ولی تیشه ای که حاج بابای بیسواد دکتری سهمیه ای به اموزش و پرورش زده صدها سال بگذرد درست بشو نیست مادر 48 ساله یکی از مسئولان را در بندر عباس استخدام اموزش و پرورش کرده.لعنت به احمدی نژاد و وزرای بی لیاقت ایشان که فاجعه در ایران ببار اوردند احمدی نقلی منکر هولوکاست بود و لی عزیزان در اینده کسانی خواهند امد که احمدی نقلی را واضع هولوکاست اقتصادی در ایران خواهند دانست.
پاسخ + 0 0 --
رضا 1394/08/19 - 11:45
با سلام بنده نظرات دوستان و همکاران رو در بالا حواندم متاسفانه همکاران ما به بحث های حاشیه ای و حزبی پرداختند واصل ماحرا را کنار کذاشته اندعزیزان نگاه دولت فعلی و قبلی وقبلتر وکلا بما یک نگاه مصرفی و هزینه بر میباشد در هیچ دولتی آموزش وپرورش از اولویت نهم بالاتر نیامده ان جی او ها دز آموزش وپرورش خفه شده ونابود شد نگاه صنفی از بین رفته خوب دوستان چرا از این وزیر و آن وزیر حرف میزنید ضعیفترین وزرا در دولتها ورزا آموزش پرورش اند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور