صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در نشست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با دانش آموزان سمپادی مطرح شد :

دانش آموز سمپادی : اگر با بخشی از قوانین کشورمان مشکل داشته باشیم و به نظرمان غلط باشد ، چه ساز و کاری برای بیان اعتراض وجود دارد : هیچی ! کجا می توانیم برویم : هیچ کجا ! چه کار می توانیم بکنیم : هیچ کار !

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

گزارش صدای معلم از نشست قالیباف رئیس مجلس با دانش آموزان سمپادی در مورد اعتراضات ایران

پرتال وزارت آموزش و پرورش به نقل از « خانه ملت » خبر از برگزاری نشست جمعی از دانش‌آموزان نخبه مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد ) با « محمد باقر قالیباف » رئیس مجلس شورای اسلامی داده است . ( این جا )

آن گونه که گزارش شده این جلسه سه ساعت به طول انجامیده اما محتوای این خبر تطویل این همه زمان را نشان نمی دهد .

به نظر می رسد خبرنگاری از حوزه آموزش و پرورش در این نشست حضور نداشته است و از این نظر باید به « روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش » آفرین گفت !

گزارش صدای معلم از نشست قالیباف رئیس مجلس با دانش آموزان سمپادی در مورد اعتراضات ایران

نسخه کامل تر این نشست در سایت تابناک منتشر شده است . ( این جا ) ( 1 )

مقایسه این دو گزارش یکی در سایت تابناک و دیگری در پرتال وزارت آموزش و پرورش به وضوح می تواند نوع نگاه مسئولان این وزارتخانه و قامت فکری آنان را نسبت به « مطالبات دانش آموزی » و در مقیاس کلان تر « جامعه ایران » مشخص نماید .

در این گزارش ها ، نام دانش آموزان بیان نمی شوند .

دلیل این وضعیت چیست ؟

اگر قرار است شفاف سازی و با شناسنامه سخن گفتن که در واقع مهارت ابراز وجود است و در نظام آموزشی ایران جایگاهی ندارد نوعی تهدید برای فرد منتقد و یا معترض به شمار آید ؛ اساسا چرا این نشست برگزار می شود ؟

این نشست ظاهرا به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز برگزار شده اما در گزارش تابناک ،دانش آموزی از علامه حلی 10 چنین عنوان می کند : « از وقتی گفتند همچین جلسه ای است دقیق متوجه نشدم چه موضوعی دارد اما تصور کردم درباره اتفاقات اخیر است که البته مسائل دانش آموزی بی ربط به مسائل اخیر نیز نیست، زیاد هم هست . »

پرسش « صدای معلم » این است که چگونه نشستی برقرار می شود اما مدعوین نمی دانند که برای چه و به چه منظوری دعوت شده اند ؟

گزارش صدای معلم از نشست قالیباف رئیس مجلس با دانش آموزان سمپادی در مورد اعتراضات ایران

دانش آموزی از علامه حلی 10 چنین می گوید : « مدرسه ما خیلی خوب است اما کسی حرفی نمی زند و بنای حرف زدن ندارند . »

در این نشست ظاهرا دانش آموزی از فلسفه این همه تشکل های دانش آموزی و مهم تر از همه « مجلس دانش آموزی » در آموزش و پرورش پرسش نمی کند .

عمده انتقاد برخی دانش آموزان در این نشست بر محور « رسانه » و تاکید بر ضعف « سواد رسانه » در میان دانش آموزان و بی توجهی به این درس در آموزش و پرورش است اما همان گونه که بیان شد کسی از « نهاد تشکل » نمی پرسد و این در حالی است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش دائما حضور و فعالیت این تشکل های را دال بر وجود دموکراسی و مشارکت در این دستگاه قلمداد می کنند .

گزارش صدای معلم از نشست قالیباف رئیس مجلس با دانش آموزان سمپادی در مورد اعتراضات ایران

البته الهام یاوری رئیس مدارس سمپاد در پایان اشاره به « مجلس دانش آموزی » می کند و می گوید : « ممکن است با همه حرف هایی که در این جلسه گفت موافق نباشم اما فکر می کنم برای پخته شدن این بحث ها و گفتگوها حتما به این احتیاج داریم که بچه های خود را به فضای تصمیم گیری و سیاستگذاری نزدیک کنیم که یکی از مثال های آن مجلس دانش آموزی است اما طرح دیگری که بارها طرح کرده و خواهش کرده ایم این است که اجازه دهند این بچه ها به عنوان مستمع آزاد در محافل تصمیم گیری و سیاستگذاری حاضر باشند و درباره پیشنهادهایی که داده اند ببینند نظر دیگران هم هست یا اولویت ها و موانع سر راه آن چیست تا پخته تر درباره حوزه های مختلف تصمیم بگیرند.  »

گزارش صدای معلم از نشست قالیباف رئیس مجلس با دانش آموزان سمپادی در مورد اعتراضات ایران

« صدای معلم » محتوای این نشست را قابل تامل و گامی به پیش ارزیابی می کند اما پرسش این است که آیا رئیس مجلس و سایر مسئولان شهامت و جسارت این را دارند که در حضور رسانه های مستقل و منتقد پای صحبت دانش آموزانی که بازداشت شده و یا متحمل آسیب هایی شده اند بنشینند ؟

آیا این گونه نشست ها فراتر از « حرف زدن » و تخلیه ی هیجان مجال و نشانی از تغییرات در اصول حکمرانی و نوع نگرش مسئولان به اداره کشور را پیدا خواهد کرد ؟

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم از نشست قالیباف رئیس مجلس با دانش آموزان سمپادی در مورد اعتراضات ایران

پنج شنبه, 12 آبان 1401 15:59 خوانده شده: 647 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 -3 --
ناشناس 1401/08/13 - 00:28
۱۳ آبان روز اشتباه بزرگ بر همکاران مبارک باد!
پاسخ + +1 -2 --
اشتباه سفیهانه 1401/08/13 - 16:28
از قطعنامه ۱۳ ابان روز اشتباه بزرگ:
۳ـ ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی از مسئولین فرهنگی کشور بویژه وزارت آموزش و پرورش وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری و رسانه‌های جمعی می‌خواهیم رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «مد ظله العالی» را در زمینه جهاد و تولید محتوا و گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی را جامه عمل پوشانده و با احساس مسئولیت نسبت به برنامه ریزی برای مقابله با حجم عظیم محتوای دروغ تهمت و سخنان انحرافی که ذهن فعال نوجوانان وجوانان ما را هدف گرفته اند اقدام نمایند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/08/13 - 21:41
همینو کم داشتیم! هر که از راه رسید گلی به سر کتاب های درسی زد و رفت!
پاسخ + 0 0 --
مسعود 1401/08/14 - 00:57
اشتباه، وجود شما و امثال شما در آموزش و پرورش است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1401/08/17 - 13:37
شاید بهتر باشد اسمش را اشتباه ابلهانه یا احمقانه یا استراتژیک بگذاریم. آخر کدوم آدم عاقلی به سفارتخانه کشور دیگری هجوم می بره؟ چند مورد در جهان سراغ داریم؟ یه تروریست را در عربستان اعدام کردند و کنسول عربستان را داغون کردیم، سفارت بریتانیا را به آتش کشیدیم. مطمئن باشید آنهایی که در راس این کارهای هستند الی کوهن واقعی ایران هستند و خائنین به این مرزوبوم هستند. هزینه هایی که از قبل این دیوانگی و جنون آنی عده ای بی مسئولیت نصیب کشور شده بی اندازه است و گذشت زمان نشان خواهد داد که این رفتارهای ابلهانه چه فشار و درد و رنجی را بر کشور تحمیل کردند. ادامه دهندگاه بی مورد جنگ تحمیلی را هم باید به این لیست اضافه کنیم. وقتی عربده می کشیدیم که می خواهیم کربلا را فتح کنیم و ...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور