صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رحمت دمنده/ دبیر آموزش و پرورش سردشت

نامه ی یک معلم لغو ابلاغی به وزیر آموزش و پرورش : آیا جواب حتی یک نامه را به مردمان رنجدیده و حارس و نگهبان مرزی که هر از چند گاهی جنازه ای را در راه کسب نانی تقدیم می نمایند روا نداشته و آنقدر سخت است که ما را نزدیک ‌به دو سال منتظر نگه داشته اید؟!

 آغاز به کار دولت دوازدهم با پشتوانه رأی 24 میلیونی آستانه توقع و مطالبات به حق مردم را بالا برده است ، هرچند به محض رونمایی از لیست کابینه دوازدهم دامنه نقدها و اعتراض ها به ویژه در حوزه های خاص از جمله آموزش و پرورش  بالا گرفت/ متاسفانه در استان آذربایجان غربی هنوز هم در بعضی از ارگان ها و ادارات تبعیضات قومی و مذهبی  و اعمال سلیقه گری جولان می کند/ رأی آوری جنابعالی در مجلس شورای اسلامی برای شخص آقای دکتر حسن روحانی و تعدادی از کسانی که از جنابعالی شناخت کافی ندارند و صرفا به انتخاب های رئیس جمهور محترم خوش بین هستند یا به نوعی مصلحت اندیشی شخصی و جناحی دارند خبر مسرت بخشی بود/ مهم ترین  دلیل آن نگرانی هم ناشی از همان عملکرد قبلی جنابعالی در پست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی، معاون شورای عالی آموزش و پرورش و سرپرستی وزارت آموزش و پرورش باشد/ آنچه غیر قابل پذیریش و توجیه است عدم پاسخگو و پیگیر نبودن حداقل مطالبات و مشکلات همکاران فرهنگی از طرف مقامات و مسؤولان ذیربط است/ انتظار می رود تجارب گذشته خود و دیگر وزیران و مسؤولان چراغ فراز راه آینده جنابعالی، همه ی مسؤولان و دلسوزان گردد و بیش از این امیدها به یأس و دل زدگی  تبدیل نشوند

نامه ی یک معلم لغو ابلاغی و اهل سردشت به وزیر آموزش و پرورش

جناب آقای  دکتر محمد بطحایی

وزیر محترم ‌آموزش و پرورش
سلام علیکم


آغاز به کار دولت دوازدهم با پشتوانه رأی 24 میلیونی آستانه توقع و مطالبات به حق مردم را بالا برده است ، هرچند به محض رونمایی از لیست کابینه دوازدهم دامنه نقدها و اعتراض ها به ویژه در حوزه های خاص از جمله آموزش و پرورش  بالا گرفت، فرهنگیان به عنوان قشری تلاش گر،مؤثر و محق کاسه ی صبرشان از وعده های سرخرمن،کم لطفی ها،بی تفاوتی نسبت به مطالباتشان، اعمال نگرش های تبعیض آمیز و ناروا در ابعاد و حوزه های مختلف لبریز گشته است.
علی رغم تأکیدات اسناد بالا دستی نظام از جمله قانون اساسی برعدم اعمال هر نوع تبعیض قومی،مذهبی،جنسیتی و... همچنین سفارش و توصیه مکرر مسؤولان رده بالای نظام از جمله توصیه اکید مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی (امام جمعه زاهدان و یکی از شخصیت های اهل سنت ) که فحوای کلام  ایشان بر مطرود دانستن هر نوع تبعیض ناروای در مورد اقلیتهای قومی و مذهبی صحه می گذاشت ولی متاسفانه در استان آذربایجان غربی هنوز هم در بعضی از ارگان ها و ادارات تبعیضات قومی و مذهبی  و اعمال سلیقه گری جولان می کند.

آقای بطحایی ارجمند ؛ هرچند رأی آوری جنابعالی در مجلس شورای اسلامی برای شخص آقای دکتر حسن روحانی و تعدادی از کسانی که از جنابعالی شناخت کافی ندارند و صرفا به انتخاب های رئیس جمهور محترم خوش بین هستند یا به نوعی مصلحت اندیشی شخصی و جناحی دارند خبر مسرت بخشی بود ولی آنچه در فضای مجازی مطرح شد حکایت از آن داشت کسانی که دور و نزدیک با عملکرد جنابعالی آشنایی دارند به محض مطرح شدن گزینه آقای دکتر روحانی برای وزارت آموزش و پروش دچار نوعی نگرانی و  دغدغه مندی گشته و به موفقیت جنابعالی در سکانداری این پست مهم و حساس چندان خوش بین نباشند.
 شاید مهم ترین  دلیل آن نگرانی هم ناشی از همان عملکرد قبلی جنابعالی در پست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی، معاون شورای عالی آموزش و پرورش و سرپرستی وزارت آموزش و پرورش باشد.

بدیهی است چالش های پیش رو آموزش و پرورش تنها ناشی از عملکرد یک دولت نبوده و نیست، حل چالش ها و مشکلات هم  خارج از توان و قدرت یک وزیر وزارتخانه به تنهایی است امّا آنچه غیر قابل پذیریش و توجیه است عدم پاسخگو و پیگیر نبودن حداقل مطالبات و مشکلات همکاران فرهنگی از طرف مقامات و مسؤولان ذیربط است که در ذیل به نمونه ازآن اشاره می گردد .

جناب بطحایی بزرگوار !

بنده یک سال و نه ماه  پیش ( ۹۴/۸/۱۴ ) در فرمانداری سردشت و بعد از آن به فاصله ی چند دقیقه مجددا در شهر ربط در حیاط و بیرون یکی از مدارس ( دبستان فرهنگ ) جهت رسیدگی به حکم لغو ابلاغیه ی خود و مجموعه ایی از همکاران آموزش و پروش ( که بدون هیچ دلیل محکمه پسندی مجموعه ایی از معلمان و دبیران دلسوز شهرستان سردشت از استان آذربایجان غربی طی سال های ۹۲-۹۱ به صورت فله ایی!! لغو ابلاغ گردیده اند ) جنابعالی را زیارت نموده و طی دیدار به پیشنهاد جنابعالی نامه ای مبنی بر اعتراض و درخواست به صورت دستی تقدیم تان نموده و قرار براین شد که نامه را پیگیری و نتیجه را در اسرع وقت به ما ابلاغ فرمایید ولی باز هم دریغ از این وعده و وعیدهایی که مسئوولان به مردم می دهند.

آنچه غیر قابل پذیریش و توجیه است عدم پاسخگو و پیگیر نبودن حداقل مطالبات و مشکلات همکاران فرهنگی از طرف مقامات و مسؤولان ذیربط است راستی جناب وزیر!

ما که لب مرز و اولین شهر شیمیایی زده ی جهانیم ؛ آیا جواب حتی یک نامه را به مردمان رنجدیده و حارس و نگهبان مرزی که هر از چند گاهی جنازه ای را در راه کسب نانی تقدیم می نمایند روا نداشته و آنقدر سخت است که ما را نزدیک ‌به دو سال منتظر نگه داشته اید؟!


جناب دکتر بطحایی !

رهبری و مدیریت یکی از مهمترین وزارت خانه ها خدای ناکرده  با سهل انگاری و یا با سکوتی مصلحتی در برابر ضایع کردن حق معلمان، مورد رضایت خدواند رحمان نیست و فردای قیامت همه ما در پیشگاه پروردگار عالمیان باید جوابگو عملکردمان باشیم.

انتظار می رود تجارب گذشته خود و دیگر وزیران و مسؤولان چراغ فراز راه آینده جنابعالی، همه ی مسؤولان و دلسوزان گردد و بیش از این امیدها به یأس و دل زدگی  تبدیل نشوند.

رحمت دمنده

دبیر لغو ابلاغ شده آموزش و پرورش شهرستان سردشت با ده سال سابقه از استان آذربایجان غربی

رونوشت:
* دفتر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران
* معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 20 شهریور 1396 18:53 خوانده شده: 1658 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 0 --
معلم ... 1396/06/20 - 19:12
انشاا...گره مشکلات همه همکاران محترم و غیر فرهنگی علاقمند به نظام و اسلام باز شود
پاسخ + 0 0 --
معلم ... 1396/06/20 - 19:15
این پست وزارت مانند قطاریست که وزرا در ایستگاه های مختلف سوار و پیاده می شوند لذا قدرت همیشگی نیست و رفتار و کردار و پندار نیک و خوب یا خدا نکرده بد ما می ماند
پاسخ + +18 -2 --
شهاب 1396/06/20 - 19:45
درود برشما که به سابقه ی غیرقابل دفاع وزیر پرداختید وآن بخش از سخنتان که فرمودید مشکلات آ.پ بوسیله ی وزیر قابل حل نیست درست نمی باشد اگر وزیری نمی تواند مشکلات را حل کند باید پادر رکاب وزارت نگذارد اگر براسب وزارت سوار شد باید پاسخگوی کاستی ها باشد وآنها را حل کند
پاسخ + +4 -1 --
شهروند 1396/06/20 - 21:16
درود .اگر روحانی به وعده های خود راجب حصر آقایان موسوی کروبی عمل کرد وزیرش هم راجب امثال جنابعالی عمل خواهد کرد..من امیدوارم با جراتمندی حق خود را بگیرید با گام استواز خودتان
این جماعت وزرا ونمایندگان وشرکا گفتار درمانگرا ن قابلی هستند و بس .آنها بیشتر حرف می زنند
پاسخ + +6 -1 --
خالد 1396/06/21 - 00:02
نامه پر دردی بود. ولی واقعیت اینه وقتی انتصاب ها و مدیریت ها از روی شایستگی نیست و بر اساس روابط است باید منتظر بروز چنین مشکلاتی هم بود.
همین مدیر فعلی آموزش و پرورش سردشت کسی است که به اتکا روابط برادرش با ارگانهای امنیتی بر صندلی مدیریت تکیه زده و شایستگی های لازم برای یک مدیر را ندارد.
امیدوارم مسئولین به فکر تغیر باشند.
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1396/06/21 - 08:40
از بس در پیش بینی بودجه آموزش و پرورش غیر واقع بینانه عمل میشه که هر وزیر بیچاره ای که تو این وزارتخانه سر کار میاد باید کارش دائما بشه پول گرفتن از دولت ، مثل پول خواستن بچه از باباش .
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1396/06/21 - 10:17
کار مدیران ادارات و معاونین اداره شده نابود کردن و له کردن معلمان مظلوم

از مدیر اداره گرفته تا معاونت ادره تا حراست-ارزیابی عملکرد-مدیران مدرسه همه با باند بازی و سفارش نماینده مجلس و امام جمعه ان شهر به ریاست رسیده اند

پس نتیجه ان می شود نابود کردن سیستم اموزش و پرورش ایران
پاسخ + +3 0 --
رهگذر 1396/06/21 - 11:05
ذات نایافته از هستی بخش

کی تواند که بود هستی بخش
پاسخ + +2 -1 --
سقز -کرد 1396/06/21 - 21:26
خوب بزرگوار بفرمایید دلیل لغو ابلاغتان ؟؟؟؟؟؟؟؟//
تا بدونیم این مدل بازی از کجا نشات میگیره و خلاصه خودمان را اماده این مدل را بکنیم
پاسخ + +2 -1 --
علی ش 1396/06/21 - 23:09
بشین و نتیجه رای 24میلیونی را ببین جناب....


اگر هم طرفدار حسن بودی هم که طبیعتا اعتراضت جایی نداره...
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/06/26 - 22:45
وقتی مدیران آموزش و پرورش و مدارس نه از روی لیاقت و شایستگی بلکه از مجرای روابط و پارتی پست می گیرند نتیجه ای بهتر ازین نیست.نمونش مدیر قبلی و فعلی اموزش و پرورش سردشت.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور