صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مجید غلامی/ تهران

درد بزرگ ما ! ما معلمان !

 هرچی نیروی خوب است از مدارس می آورند اداره/ وقتی به انسان های کوچک و ناتوان مقام و منصبی داده می شود همیشه این طور است که امر بر ایشان مشتبه شده و خود را عقل کل و فعال مایشاء در موضوع مرتبط با خود می دانند/ اگر همه معاونان و مشاوران خود و مشاوران معاونانت را از بیرون آموزش و پرورش نیاوری هیچ اتفاقی نخواهد افتاد چون اینها که الآن در وزارتخانه هستند عصاره تنبلی و محافظه کاری - به معنای غیر سیاسی اش - را در شما نیز خواهند دمید/ اگر قرار بود کسی کاری بکند تا به حال در این چند دهه کرده بود

شایسته سالاری در مدیریت های آموزش و شایسته سالاری    امروز آن قدر اوضاع آموزش و پرورش خراب است که از خرابی و ناکارآمدی به کاریکاتور و به کمدی تبدیل شده ، البته کمدی تراژدیک ! چون درد و گریه نیز دارد . امروز در این آموزش و پرورش ، معلم دقیقاً بی اهمیت ترین و به درد نخورترین عضو و عنصر در آموزش و پرورش می باشد ! معلم کجاست ؟ تاثیرش چیست ؟ کجا نظرش پرسیده شده ؟ کجا او را تحویل گرفته اند ؟

در حقوق قانونی ما - حقوق ماهیانه - دخل و تصرف می شود ! هیچ مزایایی نداریم ، چون مهم نیستیم ! مدرسه ها را ببینید ، نظر همسر مدیر و سرایدار از معلم مهم تر و داهیانه تر است ، برای مدیرخان ! قبلا عرض کردم، نمی دانم چرا به نظر عموم اهالی سایت نرسید!

معلم فقط کسی است که باید در پایان سال لیست نمره ها را با قبولی 100% تحویل مدیرخان بدهد  وگرنه انسان بیسواد ، ناکارآمد و...است و نماینده معلمان نیز به اندازه دستگاه پرفراژ چک اهمیت دارد !یعنی فقط امضای بی چون و چرای چک های مدیر ! همین ! هیچ گاه ندیدم نظر معلم و خود معلم در آموزش و پرورش هیچ اهمیتی داشته باشد در منطقه ما هر کس خدمتگزار ! دفتردار ! یا مشاغلی از این دست ! - غیر آموزشی داشت - با گرفتن یک مدرک از دانشگاه آزاد در اداره به مقام و منصبی رسید ! تازه یکی از آنها خیلی جدی و با اعتماد به نفس عجیبی در حد سوپرمن می گفت : ما سال فلان با آقای فلانی و فلانی از مدرسه فلان آمدیم اداره ! چون هرچی نیروی خوب است از مدارس می آورند اداره ! و .....

بله !

وقتی به انسان های کوچک و ناتوان مقام و منصبی داده می شود همیشه این طور است که امر بر ایشان مشتبه شده و خود را عقل کل و فعال مایشاء در موضوع مرتبط با خود می دانند  و ما فقط می بینیم و دلمان به حال خودمان و بچه های مردم می سوزد چه کنیم ؟ ما که جایی ، کاره ای نیستیم ! اصلاً مهم نیستیم ! وظیفه ای نیز لابد نداریم !

آقای وزیر عزیز !

هر چه می توانی از ارگان های دیگر معاون و مشاور بیاور و این معاونین و مشاورین خودت و معاونانت را بازنشسته کن - چونان که بیشترشان در بازنشستگی هستند و فقط منتظرند با مقام و منصبی همراه شود - آقای وزیر کارکنان سایر وزارتخانه ها و ارگان ها چون در محیط آموزش و پرورش نبوده اند مناعت طبع بیشتری دارند  و شاید به زخم های معلم نگاهی از سر دلسوزی بیاندازند، آنها یاد گرفته اند به همکاران و زیر دستانشان احترام بگذارند و حق آنها را نیز بدهند !

آقای وزیر !

اگر همه معاونان و مشاوران خود و مشاوران معاونانت را از بیرون آموزش و پرورش نیاوری هیچ اتفاقی نخواهد افتاد چون اینها که الآن در وزارتخانه هستند عصاره تنبلی و محافظه کاری - به معنای غیر سیاسی اش - را در شما نیز خواهند دمید و وقتی روزی بروید خواهید دید که معلمان مثل رفتن آن وزرای دیگر خوشحال می شوند !

آقای وزیر این آموزش و پرورش باید زیر و رو شود !

برای این کار هیچ نگاهی به داخل آن جایز نیست ! چرا که اگر قرار بود کسی کاری بکند تا به حال در این چند دهه کرده بود !

همین آقای فانی بیست و چند سال معاون وزیر بود  و پس از 8 سال از بازنشستگی اش وزیر شد ! خوب ایشان باید از همه بیشتر به مشکلات آشنا می بود و مسایل را به شکل بهتری حل می کرد ! چرا نکرد ؟ چرا نشد ؟ پس بازهم نخواهد شد اگر چشم تان به درون آن باشد و ما همچنان ناامید خواهیم بود !

آقای وزیر !

من نماینده معلمان ایران نیستم اما با قاطعیت به شما می گویم : من و بسیاری از همکارانم فقط منتظریم بازنشسته شویم و دیگر هیچ امیدی نداریم ! من اگر وزیر بودم همه حتا مدیران مناطق و مدارس را نیز تغییر می دادم ! کم ترین سودش امیدواری معلمان به یک گشایش است ! و مطمئناً هیچ ضرری ندارد ! چرا که ما اکنون نیز در عمیق ترین نقاط اقیانوس ضرر و نا امیدی هستیم !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 24 آبان 1395 07:34 خوانده شده: 1317 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1395/08/24 - 11:00
آفرین. اصل مطلب رو گفتی.
بای در یک کار اساسی مانند دانشگاه کارهای اجرایی و ستادی رو از کارهای آموزشی جدا کرد.
باید با ایجاد گروههای آموزشی واقعی مانند دانشگاه و ایجاد سازمان معلمی دست مدیران و کارکنان اجرایی رو از حیطه کار معلمی و آموزشی کوتاه کرد.
من یقین دارم در این صورت ورق بر خواهد گشت.
دیگر کارمند و مدیر جرات امر و نهی به معلم سر کلاس رو نخواهند داشت.
حالا بروند در حیطه ستادی و اجرایی هر غلطی خواستند بکنند، چون با کار تخصصی من معلم تداخل ندارد دیگر مهم نخواهد بود.
جناب آشتیانی شما الان بهترین موقعیت رو برای این کار دارید.
لطفا از هوچی گریها و ناله های این مدیران فاسد و باندی نهراسید.
پاسخ + +11 0 --
معلم 1395/08/24 - 12:01
آفرین ! حرف دل معلمان را زدی . آقای دانش ، در هر اداره ، همه با هم و بر علیه معلمان هستند . فقط اگر معلمی با آنها آشنا، همشهری و یا فامیلشان باشد، حسابش از ما معلمان جدا هست . الویت اداره، از رئیس اداره تا دربان اداره، حفظ منافع خودشان و البته تا حد امکان کار کمتر می باشد . برای کم کاری و کلک زدن به ما، همه ی کارمندان اداره پشت هم هستند . آقای دانش، حواستان باشد ؛ این ها را معلمی می گوید که 29 سال هست در یک منطقه کار می کند و این ها را به چشم دیده ام .
پاسخ + +9 0 --
علوی 1395/08/24 - 12:20
من 27 سال سابقه دارم ، شرایط کار به سوی بدتر شدن رفته است . خوش حالم که نزدیک بازنشستگی هستم . فانی یک قدم مثبت برای رفاه بیشتر معلمان برنداشت و شرایط را بدتر نیز کرد . به افراد نالایق زیادی در اداره ها پست مدیر و معاونت داده شد و به دنبال آنان ، مدیران نالایقی نیز مدیر مدرسه شدند . این مدیران نالایق به کار آشنا نیستند و باعث شدند که معلمان فرسوده تر شوند .
پاسخ + +11 0 --
شهاب 1395/08/24 - 13:31
بهترین کار بازنشسته شدن است لطفابازنشستگی پیش از موعد را اجر اکنیدبا تغییر مسئولان هم مشکلی حل نخواهد شد هرچه دستش بزنند بویش بیشتر می شود امسال برای دریافت رتبه باید از هفت خوان رستم عبور کرد آیا انجام چنین کارهایی دیگر انرژی برای معلم باقی می گذارد مضحکه ی خاص وعام شدیم برای پشیزی پول این وزارت خانه با وجود پیغمبران هم درست نخواهد شد سایه شوم نکبت برروی آن افتاده
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1395/08/24 - 13:44
سلام صدای معلم پرداخت مطالبات فرهنگیان چی شد؟؟؟مگه انتخابات آمریکا ربطی به بازنشته ها داره که رفته توکما؟؟؟؟
پاسخ + +5 0 --
ناجی معلم م 1395/08/24 - 14:06
فقط نظام پرداخت هماهنگ وبس
پاسخ + +7 0 --
فرهنگیف 1395/08/24 - 14:26
موافقم.
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1395/08/24 - 14:27
جالبه که معمولا هر نیرویی که در اداره ناکارآمد بوده می خواند طردش کنند می فرستند مدرسه به عنوان معلم!!!
این ساختار معیوب و معکوس آ.پ باید اصلاح شود و به مانند دانشگاه باسوادترین و زبده ترین نیروها برای معلمی و تدریس جذب شوند.
پاسخ + 0 0 --
فردی 1395/08/24 - 14:51
در منطقه ما این طور نیست . در منطقه ما، هر کی از جنس خودشان باشد،،جایش در اداره هست . حلقه ای از افراد پررو و کلک تشکیل داده اند .
پاسخ + +6 0 --
کاظمیان 1395/08/24 - 15:57
اگر بجای 4 سال رفتن به دانشگاه و خواندن رشته سخت شیمی، دنبال روابط برای ورود به بانکها بودم، صد در صد موفق تر بودم ولی افسوس !!!
پاسخ + +6 -1 --
دلشکسته94 1395/08/24 - 16:02
همکاران عزیز دوران طلایی بازنشستگی با ندادن پاداش و حقوقهای بسیار پایین به د ل همه ما زهر کردند خدا لعنتشان کند فکر می کنید بازنشسته شوید خوب است ان زمان مثل ماباید با فقر بجنگید
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/08/24 - 16:39
دلشکسته ی محترم حقوق شاغلان هم بالا نیست پاداش هم مثل مهریه است کی داده وکی گرفته خیلی نمی شود رویش حساب کرد فقط شما بزرگواران این توفیق بزرگ را دارید که چشمتان به ستادی ها نمی افتد واز شر بعضی از دانش آموزان آسوده هستیدباور کنید حاضرم حقوقم نصف شودواز این شکنجه گاه نجات پیدا کنم
پاسخ + +3 0 --
عارف 1395/08/24 - 16:07
همکاران گرامی با وضعیت بحرانی که آ.پ دارد به نظرم بیشر از هر چیز فقط شجاعت وزیر می تواند کارساز باشد. چون برای تغییر این وضع باید تصمیمات شجاعانه بگیرد و به قول آقای غلامی آ.پ را زیر ورو کرده و از نو بسازد. اگر اینطور نشد به نظرم تنها راهی که می ماند ادغام وزارت آ.پ با وزارت علوم و آموزش عالی و تشکیل یک وزارت برای آموزش است کاری که در خیلی از کشورها شده است و همین نظر را سالها پیش آقای نجفی در اواخر دوره وزارتش در آ.پ مطرح کردند که البته بعضی از اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس در مخالفت با آن مطاابی گفتند و خلاصه آن این بود که آیا ما می خواهیم ابتدایی را به سطح دانشگاه برسانیم یا آموزش در دانشگاه را تا سطح ابتدایی پایین بیاوریم.
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1395/08/24 - 17:23
وضع اموزش وپرورش روز به روز بدتر می شود در اموزش وپرورش دفتر دار شده معاون اجرایی و۴۰۰ هزارتومان از من معلم بیشتر می گیر د در حالی که کار من از او خیلی سختتر است وامسال یک مدیر نصیب ما شده که یکسره ما را با نمره ارزشیابی تهدید میکند وما هم از ترس این که رتبه بندی ما راکم نکنند بله قربان گوی اوهستیم خلاصه من با۲۵ سال سابقه فقط ارزویم این است که زود بازنشست شوم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/08/24 - 18:26
ما معلمان کم بی تقصیر نیستیم.
چرا نباید با اتحاد جلوی این برده های خود فروخته را که مثلا اسم مدیر رو دارند، ایستاد؟!!!
نباید قافیه رو باخت.
متاسفانه خیلی از معلمان با این از که مشکل اون همکار ، مشکل من نیست، کار معلمان رو خراب میکنند‌.
البته این به اصطلاح مدیران هم خوب بلدند تفرقه بیاندازند و حکومت کنند.
پاسخ + +3 0 --
.... 1395/08/24 - 21:58
عالی بود.کاملا حقیقت رو بیان کردین.مخصوصا در مورد کارکنان نالایق اداره.همه با هم کاهش نیروهای ستادی به یک سوم کنونی رو از وزیر درخواست کنیم.
پاسخ + +3 0 --
فیزیکدان 1395/08/24 - 22:11
با سلام و تقدیم احترام
همکار گرامی حرف دل ما را زدی. این مشکلات فقط ریشه در آموزش و پرورش ندارد. وقتی مجلس و دولت و دستگاه قضا معلم را رها کنند وقتی سالها بگذرد و با تغییر مجلسها و دولتها تغییری رخ ندهد باید گفت این ملت شریف است که با چشم حقارت به معلم و مقوله دانش مینگرد. آمار مطالعه را ملاحظه بفرمایید مشخص میشود که ایرانیان چه میزان اهل ارج نهادن به کتاب هستند.
من دبیرستان تیزهوشان درس میخواندم معلمی را انتخاب کردم به ناچار و برای داشتن شغل نیامدم اما راه را اشتباه آمدم.
من هم مدتهاست انتظار بازنشستگی را میکشم چون احساس میکنم کارم بیهوده است. دانش آموزی که به کلاس من وارد میشود پس از 9 سال تحصیل هنوز الفبای نوشتن انسان بر صفحه سرنوشت خود را نیاموخته است و آنجا که میخواهم او را وادار به اندیشیدن کنم به کما میرود.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور