صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی ترابیان زلیوا/ دبیر آموزش وپرورش شهرستان دلفان

هشدار به دولت تدبیر و امید:جریانی در دولت قصد دارد رسانه های حامی گفتمان اعتدال را ناامید کرده و ارتباط آنها را با دولت قطع نماید. چرا با مدیر یک رسانه ،کارشناس مسایل آموزش و پرورش و حامی گفتمان اعتدال این گونه رفتار می کنند ؟

در دومین روز از نشست مجلس دانش آموزی مدیر پایگاه صدای معلم را که بارها وبارها از دست آوردهای دولت تدبیر و امید به صورت علمی و مستدل دفاع کرده بود به روش ناشایستی از جلسه اخراج کردند/ آیا بیرون انداختن خبرنگاری از جلسه ی رسمی به طریقی زشت با تنفر و بی اعتمادی مبارزه می کند/ حال باید پرسید این رفتار ماموران حراست ماده 29 منشور حقوق شهروندی را نقض نمی کند/ معتقدیم آفت ملک و ملت ، تندروی و استبداد و تمامیت خواهی است/ آیا اهانت و توهین وبیرون انداختن یک خبرنگار، عمل به احکام وموازین دین مبین اسلام است ؟ آیا برخورد زشت ماموران حراست با یک خبرنگار بخشی از موازین و مقررات می باشد ؟ آیا برخورد زشت ماموران حراست ،با فردی حاضر در جلسه ی رسمی رعایت اصل احترام وتکریم ارباب رجوع می باشد/ حال آقای رحمانی فضلی برخورد زشت با یک معلم ،فعال رسانه ای و خبرنگار در جلسه ی رسمی عشق بازی و محبت واقعی به مردم تفسیر می شود/ حال از وزیر محترم آموزش و پرورش می پرسم زمانی که یک خبرنگار ،فعال سیاسی و معلم را به طریقی زشت از مجلس دانش آموزی بیرون می کنند موجب ترویج فرهنگ گفت و گو و مشورت بین دانش آموزان می شود ؟آیا این رفتار زشت تاثیر معکوسی بر رفتار و اعمال دانش آموزان ندارد /حال آقای وزیر ! آیا آقای پورسلیمان معلم این مملکت نیست/ اگر همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش این گونه ما را تکریم می کنند چه انتظاری از دیگران باید داشته باشیم/ این چه رفتاریست که مدیر یک پایگاه تخصصی را در مورد سازمان نظام معلمی طرف مشورت قرار می دهید ولی همکاران شما زشت ترین رفتار و توهین را نسبت به همان فرد اعمال می کنند ؟ این تناقض را چگونه باید توجیه کنیم....

اعتراض به اخراج مدیر صدای معلم از مجلس دانش آموزی در دولت تدبیر و امید

بسم الله الرحمن الرحیم

  ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

وزیر محترم کشور

وزیر محترم آموزش وپرورش
با سلام و آرزوی توفیق روز افزون


جناب آقای رییس جمهور !

نیک می دانید و می دانیم که دولت محترم تدبیر و امید با ضعف شدید ساختار تبلیغاتی مواجه است به طوری که رییس جمهور محترم خود راسا هم دست آورد های دولتش را برمی شمارد، هم به دفاع از دولت در مقابل منتقدان (بهتر است بگوییم دشمنان قسم خورده )می پردازد .

در عصری که تمام قدرت رسانه های رسمی در اختیار دلواپسان قرار دارد اگر فضای مجازی و سایت های مستقل و کانال های مجازی نبود با توجه به وضع موجود رییس جمهور محبوب خود نیز نمی توانست به دفاع از دولتش بپردازد ؛ اما آقای رییس جمهور برخی از دشمنان دولت تدبیر که در لباس دوست در دولت محترمتان صندلی های زیادی را اشغال کرده اند و نقش غضنفر را بازی می کنند ،قصد دارند که رسانه های حامی دولت را از دولت جداکرده ودر فضای کنونی کشور این ابزار (فضای مجازی )و مدیران گرداننده ی این ابزار را از دولت نا امید کرده  و ضربه ی نهایی را بر دولت محترم وارد آورند.

 

آقای رییس جمهور !

در دومین روز از نشست مجلس دانش آموزی مدیر پایگاه صدای معلم را که بارها وبارها از دست آوردهای دولت تدبیر و امید به صورت علمی و مستدل دفاع کرده بود به روش ناشایستی از جلسه اخراج کردند!

 

آقای رییس جمهور!

آیا اطلاع دارید که مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری جهت بحث و بررسی و هم اندیشی در موضوع « لایحه ی دائمی شدن قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس ، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی » با اطلاع از بعد کارشناسی پایگاه صدای معلم از رسانه ی نامبرده دعوت کرده بود ؟

حال این چه تناقضی است که در دولت وجود دارد ؟

از یک طرف در بعد کارشناسی دعوت نامه می فرستند و از طرف دیگر به طریقی زشت و نامیمون مدیر صدای معلم را از جلسات رسمی اخراج می کنند ؟

آیا کسانی که اخراج می کنند قصد ناامید کردن رسانه های حامی دولت تدبیر و امید را ندارند ؟

آیا این پروسه ای از پیش طراحی شده توسط دشمنان دولت تدبیر و امید نیست ؟

اعتراض به اخراج مدیر صدای معلم از مجلس دانش آموزی در دولت تدبیر و امید

آقای رییس جمهور !

در بخشی از منشور 120 ماده ای حقوق شهروندی آمده است :

ماده ۶- شهروندان حق دارند از محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی و دینی و تعالی معنوی برخوردار شوند. دولت همه امکانات خود را برای تأمین شرایط لازم جهت بهره‌مندی از این حق به کار می‌گیرد و با مفاسد اخلاقی ازجمله دروغ، ریا، تملق، نابردباری، بی‌تفاوتی، تنفر، بی‌اعتمادی، افراط‌گری و نفاق در جامعه مبارزه می‌کند.

آیا بیرون انداختن خبرنگاری از جلسه ی رسمی به طریقی زشت با تنفر و بی اعتمادی مبارزه می کند ؟

ماده ۹- حیثیت و اعتبار شهروندان مصون از تعرض است. هیچ شخص، مقام یا رسانه‌ای به‌ویژه آن‌هایی که از بودجه و امکانات عمومی استفاده می‌کنند نباید با رفتار یا بیان اهانت‌آمیز نظیر هجو و افترا، حتی از طریق نقل‌قول، به اعتبار و حیثیت دیگران لطمه وارد کند. حال باید پرسید که با این اقدامات ماموران حراست ،حیثیت واعتبار شهروندان مصون از تعرض است ؟

ماده ۲۹- دولت از آزادی، استقلال، تکثر و تنوع رسانه‌ها در چارچوب قانون حمایت می‌کند. هیچ مقامی حق ندارد برخلاف موازین قانونی برای انتشار یا عدم انتشار اطلاعات یا مطالب درصدد اعمال فشار بر مطبوعات و سایر رسانه‌ها برآید یا به سانسور یا کنترل نشریات و سایر رسانه‌ها مبادرت نماید. حال باید پرسید این رفتار ماموران حراست ماده 29 منشور حقوق شهروندی را نقض نمی کند ؟

البته آقای رییس جمهور دشمنان گفتمان اعتدال اگر ما را به صلابه بکشند نور امید را در دل ما خاموش نمی کنند ؛ چرا که معتقدیم آفت ملک و ملت ، تندروی و استبداد و تمامیت خواهی است واین کج سلیقه ای ها را به حساب دولت تدبیر و امید نمی گذاریم .

 

جناب آقای رحمانی فضلی وزیرمحترم کشور!

با توجه به اینکه نظارت بر بخش حراست کلیه ی ارگان ها و سازمان های دولتی از وظایف وزارت کشور می باشد یک بار دیگر منشور سازمانی حراست را درلینک ( این جا ) مطالعه فرمایید.

در بخشی از منشورحراست آمده است :

- عمل به احکام و موازین دین مبین اسلام.

- رعایت موازین و مقررات و ترویج فرهنگ مسوولیت پذیری، قانون گرایی و تعمیم آن در سازمان.

- رعایت اصل احترام و تکریم ارباب رجوع .

حال باید از شما پرسید آیا اهانت و توهین وبیرون انداختن یک خبرنگار، عمل به احکام وموازین دین مبین اسلام است ؟ آیا برخورد زشت ماموران حراست با یک خبرنگار بخشی از موازین و مقررات می باشد ؟ آیا برخورد زشت ماموران حراست ،با فردی حاضر در جلسه ی رسمی رعایت اصل احترام وتکریم ارباب رجوع می باشد؟

 

آقای وزیر کشور!

گزیده ای از فرمایشات مقام معظم رهبری در لینک ( این جا ) در مورد حراست از منظر رهبری آمده است :

(.....عشق ورزی و محبت واقعی به مردم و رفتار همراه با لطف و محبت با آنان از وظایف اصلی مسئولان نظام اسلامی است و مسئولان در برخورد با لغزش های احتمالی مردم باید همراه با عفو و گذشت برخورد نمایند. چشم پوشی از خطاهای قابل اغماض مردم را،متفاوت از برخورد با قانون شکنان و گروه های خاص مقدم است......)

حال آقای رحمانی فضلی برخورد زشت با یک معلم ،فعال رسانه ای و خبرنگار در جلسه ی رسمی عشق بازی و محبت واقعی به مردم تفسیر می شود؟

آیا حتی اگر لغزشی صورت گرفته باشد روش مناسبت ری برای برخورد وجود نداشت ؟

آیا نمی شد از این لغزش احتمالی چشم پوشی کرد ؟

اعتراض به اخراج مدیر صدای معلم از مجلس دانش آموزی در دولت تدبیر و امید

جناب آقای دانش آشتیانی وزیر محترم آموزش و پرورش !

در بخشی از آیین نامه مجلس دانش آموزی که در ذیل نوشته می شود آمده است :

در ماده 1(اهداف ) و بند 2 این آیین نامه آمده است :

ترویج فرهنگ گفت و گو و مشورت بین دانش آموزان.

حال از وزیر محترم آموزش و پرورش می پرسم زمانی که یک خبرنگار ،فعال سیاسی و معلم را به طریقی زشت از مجلس دانش آموزی بیرون می کنند موجب ترویج فرهنگ گفت و گو و مشورت بین دانش آموزان می شود ؟

آیا این رفتار زشت تاثیر معکوسی بر رفتار و اعمال دانش آموزان ندارد ؟

 

جناب وزیر محترم آموزش و پرورش!

در بخشی دیگر از آیین نامه مجلس دانش آموزی آمده است :

ماده  2( وظایف و اختیارت ) بند 8 - بررسی و تعیین شیوه های تکریم و تجلیل دانش آموزان از مقام و منزلت معلم .

 

حال آقای وزیر !

آیا آقای پورسلیمان معلم این مملکت نیست ؟

آیا تکریم معلم به معنی رفتار زشت با آنان است ؟

اگر همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش این گونه ما را تکریم می کنند چه انتظاری از دیگران باید داشته باشیم ؟

مگر نشنیده اید که می گویند :

"  متولی باید حرمت امامزاده را نگه داشته باشد "

حال که همکاران ما این گونه حرمت مان را نگه می دارند باید چه انتظاری از فلانی و فلانی داشته باشیم ؟

 

آقای وزیر !

این چه رفتاریست که مدیر یک پایگاه تخصصی را در مورد سازمان نظام معلمی طرف مشورت قرار می دهید ولی همکاران شما زشت ترین رفتار و توهین را نسبت به همان فرد اعمال می کنند ؟ این تناقض را چگونه باید توجیه کنیم ؟

در پایان از دولت تدبیر امید می خواهیم که مانع از تکرار این گونه رفتارها در آینده شود .

دوشنبه, 07 فروردين 1396 20:18 خوانده شده: 1183 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +32 -7 --
ناشناس 1396/01/07 - 21:38
کار زشتی بوده
پاسخ + 0 0 --
یک فرهنگی شاهد ماجرا 1396/01/08 - 11:34
طرفداری از یک جریان نمی تواند مجوزی برای اقدام خلاف قانون و بی احترامی اقای پور سلیمان به ضوابط و مقررات باشد. دست عوامل اجرایی درد نکند... کار درستی کرده اند.
پاسخ + 0 0 --
رضا 1396/01/09 - 15:40
ای فرهنگی شاهد ماجرا. ماجرا را شرح بده ببینیم اقای پورسلیمان چه عمل خلافی انجام داده؟برادر فکر کنم فکر میکنی فقط تو شاهد ماجرا بوده ای نه بابا غزیزم ما هم شاهد ماجرا بودیم ما هم دعوت بودیم و ما هم بقدر خودمون میفهمیم. از شهادتت در ماجرا خوشحالم. شهادتتون مبارک بدرگاه خوب ادمهایی شهید شده ای. مولوی داستان قشنگی دارد که میگوید تو شهیدی دیده ای از ( چون اینجایش را صاحبان سایت نقطه چین میکنند خودم ایکار را میکنم اما عقلای قوم که داستان مولوی را خوانده اند کم نیستند شاید خودت هم خوانده باشی)
پاسخ + +7 -18 --
جلیل 1396/01/07 - 23:38
در دومین روز از نشست مجلس دانش آموزی مدیر پایگاه صدای معلم را که بارها وبارها از دست آوردهای دولت تدبیر و امید به صورت علمی و مستدل دفاع کرده بود به روش ناشایستی از جلسه اخراج کردند! معنای این سخن اینکه صدای معلم بر خلاف تز بی طریفش بی طرف نبود و رسالتش دفاع از دولت روحانی بود و بعد از این همه خدامات گسترده به دولت حقش اخراج از جلسه نبود
پاسخ + +28 -7 --
رضا 1396/01/08 - 00:14
برادر عزیز اگر پورسلیمان را اخراج نمیکردند جای گله و شکایت داشت. شما از این عزیزان توقع داری بیایند بگویند پور سلیمان بزم ما را به هم بزن؟ عزیزم اینها مرد رزم نیستند مردان رزم خیلی وقت است مرده اند و احتمالا اخرین باز مانده شان همین پور سلیمان و ادمهایی امثال تو هستند که هنوز تبدیل به سیب زمینی بی رگ نشده اند. این عزیزان از امام خمینی تنها چیزی که میدانند این است که عکس ان بزرگوار روی هزار تومانی چاپ شده و ارزش امام را به هزار تومانی میشناسند که در ماه بیست سی هزار تا از عکس امام های سبز بحسابشان واریز میشود. از اینها توقع زیاد نداشته باش.خیلی کوچک و حقیزند. پورسلیمان اب انداخته توی لونه مورچه که اینطوری تحریک شده اند. دست مریزاد. با دیدن پورسلیمان بخودم امیدوار میشوم که هنوز اسیر هزار تومانی نشده ام.
پاسخ + +18 -7 --
معلم ناامید 1396/01/08 - 07:05
کاملا موافقم بنظر من با توجه به اختلافات اصولگرایان و اصلاح طلبان ترکیبی از مسولین اجرایی و وزرای از این دوجناح در این کابینه باعث ناهماهنگی و مشکلات شده و روحانی اگر بار دیگر رای اورد باید تیم جدیدش بخصوص اکثریت آن معتدلین و اصلاح طلبان باشند
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامیدشده 1396/01/08 - 16:47
چرا منفی؟؟ یعنی روحانی با حمایت اصلاحات بیاد و باوخالفت اصولگراها اونوقت وزرا و کابینش اصولگرا باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
پاسخ + +3 -12 --
معلم 1396/01/08 - 10:37
کاش

کاش

و ای کاش

سایت صدای معلم (سخن معلم )یکبار این گونه جدی و رگباری در دو سال پیاپی مسائل اصلی معلمین ودغدغه معلمان را پیگیری می کرد!!!!!!!


میگین چی ؟؟؟؟!!!

مثلاً

همین رفع محدودیت ادامه تحصیل فرهنگیان بیش از یک مدرک که قرار شد بزودی حل بشه ومعلم از دامنه این محدودیت حذف بشه و آن اینکه معلم به عنوان شغل پژوهشی ،حق ادامه تحصیل به هر تعدادی(بیش از یک مقطع ) به شرط نیاز آموزش وپرورش رو داشته باشه ....یادتون هست گفتند به زودی داره ابلاغ میشه این رفع محدودیت ......به زودی !!!!

از مسئولین محترم سایت می خوایم در حد یک دهم اخراج نماینده سایت صدای معلم از یک جلسه ،به این موضوع که یکی از دغدغه های بزرگ فرهنگیان است پرداخته شود ...


باتشکر
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1396/01/09 - 07:28
سلام
دوست عریز معلم

سعی کرده و می کنبم مسائل و مشکلات معلمان در صدای معلم طرح و پی گیری شود .

بحث ادامه تحصیل معلمان هم نخستین بار در این رسانه مطرح و پی گیری شده است .

همکار محترم
آقای ترابیان با قلم خودش از این رسانه به طور منطقی دفاع کرده است .
وقتی شما و همکاران محترم تان حتی حاضر نیستید یک مقاله و یا یادداشت انتقادی در مورد مشکل خودتان بنویسید دیگر چه انتظاری دارید ؟

پایدار باشید .
پاسخ + +8 -11 --
مهدیان 1396/01/08 - 14:03
اقای پور سلیمان وقتی شما را اخراج کردند چقدر ناراحت شدید و تاسف خوردید.حال معلمی که به دلیل حقوق کم از زندگی ارام اخراج شده است حق دارد سفره خالی پهن کند.به مقاله خودتان در مورد نقد واکنش معلمان نگاهی بیندازید.خداوند بسیار بزرگ است.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1396/01/09 - 07:31
سلام
دوست عزیز
آقا/ خانم مهدیان

این دو ارتباطی با هم ندارند .

همان طور که پهن کردن سفره وسط خیایان دون شان جایگاه معلمان است ، بیرون کردن نماینده یک رسانه معلمی هم وهن جایگاه یک معلم و توهین به فضای آزاد اطلاع رسانی و اصل آزادی بیان است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1396/01/13 - 07:07
با نظر سرکار مهدیان موافقم
پاسخ + +8 -13 --
علی 1396/01/08 - 15:16
دوستان عزیز چرا انقد چرا انقد شلوغ کرده اید؟!
صدای معلم چرا یکماهه از این موضوع حرف می زنید؟!!!!!!!
به خدا معلم ها و جامعه فرهنگیان حرف ها و مطالبات مهم تر از اخراج خبرنگار صدای معلم از مجلس دانش آموزی دارند! اصلا مجلس دانش اموزی همه ش تشریفاتی و دکوریه لطفا به جای پرداختن به حواشی بی اهمیت به اصول و موضوعات اساسی بپردازید. آقای ترابیان شما هم به جای جار و جنجال و داد و بیداد الکی وظیفه خود را درست انجام دهید و در لابه لای این مطلب بی اهمیت شعارهای عامه پسند خود را در بوق و کرنا نکنید.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1396/01/09 - 07:43
سلام
دوست عزیز
آقای علی

همه مطالبات فرهنگیان و معلمان مهم هستند .

جایگاه رسانه ای که هم قصد پی گیری این مطالبات را دارد جیاتی و راهبردی است .

این گونه بحث ها و نوع طرح موضوعات از جنس حرف های " پوپولیستی " است .

دانش آموز هم یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت است .

مجلس دانش آموزی هم نوعی تمرین گفت و گو ، مدارا و دموکراسی است .

پیشنهاد ما این است که یک بار شناسنامه این رسانه را در بخش " درباره ما " مطالعه بفرمایید .

رسانه هایی که پی گیر و اجرا کننده محض مطالبات معیشتی معلمان و مطوب نظر باشند هم کم نیستند .

پیشنهاد ما این است که به آن ها مراجعه کنید .

پایدار باشیئد
پاسخ + 0 0 --
چغندربگ 1396/01/21 - 19:20
مگه شما امید داری؟
خوش بحالتون!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور