صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

داود محمدي/ پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگيان تبريز

فرهنگیان و معلمان تماشاگر نباشند/ آموزش و پرورش در انتظار تحول/ بايستگي ها و شايستگي هاي وزير آموزش و پرورش آینده

حل مشكلات و بهبود فرآيندها و نيز اصلاح ساختارها، مستلزم بهره مندي از مديران خلاق، جسور و راهبردي در فرآيندهاي تصميم گيري، اجرايي و نظارتي مي باشد/ متاسفانه وضعيت مورد نظر در طول زمان نه تنها بهتر نشده بلكه در مسير چرخه معيوب خود ادامه يافته و خسارت هاي مادي و معنوي فراواني را متوجه جامعه نموده است/ جمعيت عظيم معلمان فرهيخته، با تجربه و تحصيل كرده، هيچ نقشي را در انتخاب مديران نداشته و هميشه با يك حالت انفعالي، نظاره گر فعاليت روسا و مديران خود بوده و حتي تصور يك نقش نظارتي ناچيز نيز براي آن ها هرگز قابل تصور نبوده است/ وزير آموزش و پرورش بايد در ساختار حاكميتي دولت وزين، نافذ و صاحب كاريزما باشد/ وزير آموزش و پرورش بايد داراي قدرت لابي‌گري و رايزني گسترده و موثر با نهادهاي قدرتي و حاكميتي باشد/ وزير آموزش و پرورش بايد برنامه محور بوده و ضمن توصيف وضعيت موجود و ترسيم وضعيت مطلوب، مسئولانه عمل كرده و در هر زمان كه نسبت به حل مشكلات موجود و خلق شرايط مناسب، ناتوان باشد؛ بلافاصله ضمن تشريح شرايط و موانع از مسئوليت خود به صورت داوطلبانه كناره گيري نمايد/ وزير آموزش و پرورش بايد داراي تيم كاري موثر در آموزش و پرورش باشد/ نكته آخر و مهم در اين ارتباط، تمركز جامعه فرهنگيان بر انتخاب وزير شايسته و مديران توانمند مي‌باشد و ضرورت دارد اين حساسيت‌ها به صورت نگارش نامه و مقاله و انعكاس آن به مسئولان ارشد نظام و شخص رئيس‌جمهور محترم و نيز طرح گسترده آن در فضاهاي مجازي مورد توجه  جدي تصميم‌گيران اصلي جامعه قرار گيرد....

 

ویژگی های وزیر آموزش و پرورش پس از فانی

آموزش و پرورش به عنوان يك سازمان گسترده، فراگير و خطير با ماموريت هاي مختلف و پيچيدگي ها ي خاص خود نيازمند برخورداري از مديراني توانمند با ويژگي خاص مرتبط با مهارت هاي مديريت بوده و اين امر زماني حساسيت خود را چند برابر مي كند كه مشكلات عديده منزلتي، هويتي، فلسفي و ساختاري، دامن گير اين نهاد عريض و طويل بوده و حل مشكلات و بهبود فرآيندها و نيز اصلاح ساختارها، مستلزم بهره مندي از مديران خلاق، جسور و راهبردي در فرآيندهاي تصميم گيري، اجرايي و نظارتي مي باشد.

تاملي بر شرايط حاكم در ارتباط با فرآيند انتخاب و به كارگيري مديران در دستگاه تعليم و تربيت در شگل گسترده آن، همواره سوالاتي را در ذهن كارشناسان و فرهنگيان مطرح نموده كه متاسفانه وضعيت مورد نظر در طول زمان نه تنها بهتر نشده بلكه در مسير چرخه معيوب خود ادامه يافته و خسارت هاي مادي و معنوي فراواني را متوجه جامعه نموده است.

آنچه كه در اين ميان جاي تامل بيشتري دارد؛ توجه به اين امر است كه جمعيت عظيم معلمان فرهيخته، با تجربه و تحصيل كرده، هيچ نقشي را در انتخاب مديران نداشته و هميشه با يك حالت انفعالي، نظاره گر فعاليت روسا و مديران خود بوده و حتي تصور يك نقش نظارتي ناچيز نيز براي آن ها هرگز قابل تصور نبوده است و نكته جالب و قابل بحث در اين ميان، مساله استيضاح وزير آموزش و پرورش بوده كه متاسفانه همگان در اين زمينه نقش آفريني مي كردند و معلمان صرفا تماشاگر داستان بودند.

با كنارگذاري يا استعفاي آقاي فاني، جامعه معلمان كشور با مساله مهم انتخاب وزير آموزش و پرورش و در ادامه با تعيين مديران ارشد اين وزارت خانه مواجه هستند كه لازم است در ارتباط با مساله فوق، نسبت به برخي از واقعيت ها و وضعيت‌ها در بين فرهنگيان محترم دقت شود (هر چند كه تنها بخشي از مشكلات آموزش و پرورش در ارتباط با شخص وزير آموزش و پرورش و تيم كاري او قابل تصور و توجيه مي باشد).

 جامعه  عظيم معلمان بايد يك صدا، مطالبات خود را در اين ارتباط در قالب  وزيري توانمند با ويژگي هاي زير مورد تاكيد گسترده قرار دهند:

1. وزير آموزش و پرورش با توجه به موضوع وزارتخانه متبوع خود يعني "تعليم و تربيت" بايد داراي دانش آموزشي و پرورشي اصيل و آگاه به شرايط و مشكلات آموزش و پرورش ايران در گستره زماني خود بوده و همچنين داراي باور و بينش واقعي نسبت به سرمايه اي بودن آموزش و پرورش باشد؛  چرا كه هر گونه اشكال و كاستي در اين زمينه سبب شكل گيري تصميمات غيركارشناسي و آسيب زا خواهد بود.

2. وزير آموزش و پرورش بايد در ساختار حاكميتي دولت وزين، نافذ و صاحب كاريزما باشد تا سبب تمركز و حساسيت اعضاي كابينه نسبت به شرايط و واقعيت‌هاي آموزش و پرورش گردد؛ چرا كه وزيري ضعيف و با نفوذ كم، مناسب ماموريت هاي پيچيده و گسترده دستگاه تعليم و تربيت نخواهد بود.

3. وزير آموزش و پرورش بايد داراي قدرت لابي‌گري و رايزني گسترده و موثر با نهادهاي قدرتي و حاكميتي باشد تا با توسل به مهارت فوق، زمينه جذب منابع مالي و معنوي به نهاد آموزش و پرورش شود.

4. وزير آموزش و پرورش بايد داراي اقتدار و استقلال تصميم‌گيري باشد تا مانع نفوذ تاثيرات منفي بيروني به دستگاه تعليم و تربيت شود و در اين ميان نكته مهم و قابل توجه، فشار سياسي و غيرعلمي برخي نمايندگان در جهت مهندسي مسئوليت‌ها در آموزش و پرورش مي باشد كه نمونه بارز آن در پرونده آقاي فاني و حتي وزراي قبلي قابل تصور و بررسي بوده كه اين روند، شرايط نامناسبي را بر مديريت هاي آموزش و پرورش تحميل كرده است كه نمونه بارز آن، تسري اين خصيصه نامبارك به مديران كل آموزش و پرورش استان ها در انتخاب مديران مياني است.

5. وزير آموزش و پرورش بايد برنامه محور بوده و ضمن توصيف وضعيت موجود و ترسيم وضعيت مطلوب، مسئولانه عمل كرده و در هر زمان كه نسبت به حل مشكلات موجود و خلق شرايط مناسب، ناتوان باشد؛ بلافاصله ضمن تشريح شرايط و موانع از مسئوليت خود به صورت داوطلبانه كناره گيري نمايد.

6. وزير آموزش و پرورش بايد شجاعت در عمل و تصميم گيري را درحدي داشته باشد كه قادر به حذف برنامه‌هاي نامناسب و غيرعلمي  از بدنه آموزش و پرورش و جايگزيني طرح ها و برنامه هاي مناسب باشد.        

7. وزير آموزش و پرورش بايد داراي تيم كاري موثر در آموزش و پرورش باشد و منظور از تيم كاري اين است كه چنين تيم كاري بايد معرف تخصص، تجربه و شعور فرهنگيان كشور بوده و داراي قدرت تصميم سازي، تصميم گيري، اجراي راهبردي و قدرت رايزني با نهادهاي بيروني آموزش و پرورش و نيز پاي بند عملي به شعار تدبير و اميد دولت باشد.

اميد است موارد فوق مورد توجه آقاي دكتر روحاني در انتخاب وزير آموزش و پرورش آينده قرار گيرد و فصل جديدي در عرصه تعليم و تربيت كشور شروع گردد تا كارآمدي دولت تدبير و اميد بيش از گذشته، شكل عملي قرار گيرد.

نكته آخر و مهم در اين ارتباط، تمركز جامعه فرهنگيان بر انتخاب وزير شايسته و مديران توانمند مي‌باشد و ضرورت دارد اين حساسيت‌ها به صورت نگارش نامه و مقاله و انعكاس آن به مسئولان ارشد نظام و شخص رئيس‌جمهور محترم و نيز طرح گسترده آن در فضاهاي مجازي مورد توجه  جدي تصميم‌گيران اصلي جامعه قرار گيرد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 29 مهر 1395 22:40 خوانده شده: 1801 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 0 --
منتظرپاداش ۹۴ 1395/07/29 - 23:01
داداش داودانشاالله که گفته هایتان عملی باشدبزک نمیربهارمیایدخربزه و....نباشدماکه آنقدردروغ ووعده وعیدالکی شنیدیم دیگرهیچ چیزراتاعملی نشودباورش سخته
پاسخ + +14 0 --
معلم کلاس اول 1395/07/29 - 23:07
روحانی قائم مقام صندوق اختلاس 8000 میلیاردی را سرپرست وزارتخانه کرد.!!
پاسخ + +14 -2 --
جلیل 1395/07/29 - 23:09
بر کناری فانی و معرفی وزیر جدید بهترین فرصت برای اینست که بفهمیم ایراد و اشکال کار از فانی بود یا دولت بعد از انتخاب وزیر جدید هر کس که باشد نجفی یا هر وزیر دیگر دو حالت اتفاق خواهد افتاد حالت اول اینکه هیچ تغییری در جهت بهبودی معیشتی فرهنگیان مطلقا صورت نخواهد گرفت و همین و ضعیت فعلی تداوم خواهدیافت در این حالت نتیجه میگیرم که ایراد از فانی نبود بلکه دولت بود که در خرداد باید رای به نغییر دولت داد در حالت دوم حقوق معلمین رشد خواهد یافت در این حالت نتیجه میشود ایراد اساسی از ضعف فانی بود نه دولت که این به نفع دولت تمام خواهد شد شرایط موجود بهترین فرصت برای دانستن این مطلب است
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1395/07/30 - 09:25
در هردوحالت از ضعف فانی نمیتوان عبور کرد اما کدخدا خودش باید دست به جیب از قبل میشد نه الان برای رای. البته تحریم گاهی خیلی خوبه
پاسخ + 0 0 --
محسن 1395/07/30 - 10:23
اقاجلیل
معلوم نیست شهسوارزاده و دوستانش چراخبری ازشون نیشت این همه هیاهوکردند برای فانی و دارودسته اش مثل غندالی که با کمک مرتضی حاجی وفانی و...بزرگترین اختلاس ایران رو رقم زدند وپول فرهنگیان رو توی جیب امثال ح.هد...اسپانسرولخرج فوتبال ریختن.
مردان آمارهای دروغین خفقون گرفتند و نمودار واماریادشون رفته .البته صدای معلم حتی اگر بنویسید دولت کلید بهشون برمیخور وکامنتت روتاییدنمیکنند اماشهسوارزاده موقعی ازاین دولت یاد میکننداینقدرپسوند وپیشوند برای دولت محبوبشان می آره که تملق وچاپلوسی ازاین کلمات شرشرمی باره.
پاسخ + 0 0 --
عارف 1395/07/30 - 11:46
با سلام آقا جلیل مثل همیشه درست می فرمایید.
پاسخ + 0 0 --
ک م 1395/07/30 - 13:23
اقا جلیل
این فکر ونظر شما دقیقا دکترین ومنش روحانیه ایشون تو این مدت کم واسه ظاهر سازی هم که شده دوسه تا باج کوچولو خواهد داد .مقام وپست قربانی میخواهد! نه!؟
ایشون باتصویب چند برنامه دهن پر کن ودادن وعده اجرای آنها به سالهای آتی
والبته اجرای چند طرح سطحی وساده
دام تزویرش راپهن خواهد کرد
ومیبینم که ما از حالا گرفتار آن شده ایم !!!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/07/30 - 13:38
از نظر جناب شهشسوار زاده که دولت فعلی بهترین دولت است 85 درصد به حقوق فرهنگیان اضافه کرده تورم را کاهش داده قدرت خرید معلمان را افزایش داده کشور را از رکود عبور داده و هیاهویی که بابت پاداش های نجومی مدیران دولت تدبیر و امید صورت می گیرد کمتر از 1 درصد است که مسئله مهمی نیست جناب شیرزاد هم که با هر گونه پرداخت حقوق به شاغلین و بازنشسنگان مخالف و عنوان این کار را دست معلمان بر جیب دولت می داند ایسن چکیده نظرات همیشگی و تکراری جناب شهسوار زاده و شیرزاد است درموردفانی هم چنانچه مقاله بنویسند حتما عزل فانی را در پاسخ به درخواستهای معلمان می دادند و شروع تقدیر از دولت می کند که این دولت مردمی به دلیل ذات مردمی خود اقدام به تغییر یکی از وزیران شایسنه خود کرد ولی معلمان هوشیارند و می دانند دلیل این تغییر صرفا به خاطر ترس از بر ملا شدن حقایق در جلسه استیضاح بود امیداورم با تعیین وزیر جدید حقوقها افزایش یابد در غیر اینصورت کار دولت یکسره و به طور کامل اعتماد معلمین را از دست خواهد
پاسخ + 0 0 --
داود 1395/07/30 - 22:29
بنظرم تو هم میخواهی از اب گل الود ماهی بگیری اینطور نیست داداش
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/07/29 - 23:09
روحانی وقت و گوشی برای شنیدن حرف ما معلمان ندارد.
اگر وزیر یا مسئول یک کشور خارجی بودیم شاید.
پاسخ + +5 0 --
محمد باقر 1395/07/29 - 23:25
اگر دولت در بودجه بندی و همین برنامه ی ششم توسعه برای اموزش و پرورش فکر اساسی بردارد و بالاخص نظام هماهنگ پرداختها اجرا و رفع تبعیص در پرداختها شود و معلمین از وصع حقوقی خود راضی گردند باور کنید که هر کسی وزیر باشد برایشان فرقی نخواهد کرد اما مادامی که این مشکلات فعلی موجود باشد اگر وزیر توانمند ی هم بیاید بازپس از مدتی به دلیل همان مشکلات قبلی و بالاخص معیشتی از چشم همه خواهد افتاد . اقاجان تبعیضها رابردارید و به مشکلات پایان دهید هر کسی وزیر است و وزیر بود و وزیر خواهد شد ، خوبمان است.با احترام
پاسخ + 0 0 --
عارف 1395/07/30 - 11:31
با سلام جناب محمد باقر کاملأ درست است. شخصیت و توانمندی وزیر خیلی مهم است ولی باید در کنار آن در برنامهٔ توسعهٔ ششم ونظام هماهنگ پرداخت به معلم توجه اساسی شود. و تبعیض های موجود در آنجا رفع شود. مثل فوق العاده های ویژه و خاص یا شامل معلم هم شود و یا حذف شود.مثلأوقتی متن تبصرهٔ 10مادهٔ68قانون مدیریت خدمات کشوری که همان فوق العادهٔ ویژه است را نگاه می کنم نمی دانم چی داره که شامل معلم نمی شه یا کارمندان عادی ادارات دیگه چه کار شاقی انجام می دهند که معلم ناتوان از انجام آن است. یا فوق العادهٔ خاص که خیلیها را آقای خاص کرده و معلم عام مانده. جناب محمد باقر همیشه از مطالب خوب شما استفاده می کنیم. سلامت باشید.
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1395/08/01 - 11:33
ممنون از برادر بزرگوارم آقا عارف.درود خدا بر جنابعالی
پاسخ + +12 -1 --
معلم 1395/07/30 - 00:58
فقط روحانی باید برود.خیلی ساده ایم اگر این نمایش تبلیغاتی را باور کنیم.
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1395/07/30 - 09:27
برا تنبیه کدخدا و کدخداهای بعد کدخدای فعلی برود
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/07/30 - 10:20
اگه با تعیین وزیر جدید حقوقها افزایش پیدا نکنه و همون افزایش ناچیز که در فروردین ماه اتفاق میفند اعمال شود قطعا باید به روحانی رای نداد عدم افزایش حقوقها در دوران وزیر جدید بدترین اتفاق برای روحانی خواهد بود که راه هر گونه توجیه را بر وی خواهد بست
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 16:42
جناب جلیل بزرگوار
به نظر حقیر اصلا دیگر نباید به روحانی رای داد...
شک نکنید این تغییرات ظاهری فقط برای کسب رای مجدد است.البته تا انتخابات چندماهی زمان هست و همین زمان برای قضاوت کافی است اگر کسی به سه سال اخیر نمیخواهد توجه کند.
پس روحانی.................نه
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/07/30 - 01:15
اگر فانی به جلسه استیضاح می رفت آبروی روحانی میرفت با اختلاس 8000 میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان.
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 16:43
روحانی خیلی هوای فانی را داشت که به زور مجبور به استعفاش کرد.
این یعنی باز هم آنچنان که باید و شاید معلمان برای روحانی اهمیت ندارند....
متاسفانه
پاسخ + +3 -1 --
بازنشسته 1395/07/30 - 01:28
همان وزیر بهداشت بیاید وسرپرستی را روحانی بهش بدهید حداقل سواد چانه زنی دارد 100 درصد اپ هم رنگ ارامش خواهد گرفت اگر نوبخت هم برداشته شود همیشه گروه در دزدی شرکت دارند این اختلاس ور دور احمدی نژاد که نبود
حال که بطهایی که خودش در صندوق نقش داشت همه با هم دستشون تو یه کاسه است
روحانی خبر از معلم ندارد ??? این همه اعتراض اینها با مغز کوچک خود فکر می کنند ....
.....,,,باید پاسخ تخلف وخیانت
وعدم خدمت صحیح وسالم را به ملت بدهید .... ایران کشور زرتشت وکوروش کبیر است
درود وسپاس بر خداوند دانا وتوانا ,,وهمین شما را بس که رسوا واواره شوید ?,
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 16:47
دوستان عزیز در اینترنت یک جستجویی در مورد اختلاسهای پست بانک فقط در سال 95 بکنید ببینید اوضاع چگونه است.
در روستای 3 هزار نفری ما حدود500تا1500میلیون تومان اختلاس شده...
حالا فقط برای آموزش و پرورش بودجه کافی وجود ندارد.....متاسفانه
پاسخ + +1 0 --
معلم 1395/07/30 - 06:10
غندلی عندلیه مسئول صندوق دیشب اخبار گفت به جرم اختلاس هزاران میلیاردی بازداشت شده و ثابت شده
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1395/07/30 - 12:05
اری .ما خواهانیم جلسات بازجویی متهمین صندوق ذخیرهء فرهنگیان ،توسط شخصی زبده مانند اقای محسنی اژه ای انجام شود و از رسانهء ملی و سیمای جمهوری اسلامی پخش مستقیم گردد.همه با هم و همصدا با صدای معلم در صدد اجرای این خواسته براییم .با احترام
پاسخ + +7 0 --
شهاب 1395/07/30 - 07:18
وزیر آینده بایدرتبه بندی راحذف کند وبه جای آن نظام هماهنگ حقوق ودستمزد را اجرا کند وهمه ی مزایای که به دیگر کارمندان تعلق می گیرد به فرهنگیان هم تعلق بگیرد وزیر باید با فرهنگیان از طریق فضای مجازی ارتباط داشته باشد وزیر باید مشاوران توانمندی در اختیار داشته باشدوزیر باید جوان ومتخصص باشد به کار گیری افراد مسن خواسته هارا محقق نمی کند
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 16:48
بله باید انجام دهد. ...
البته اگر باجربزه باشد !!!!
پاسخ + +5 0 --
معلم خسته 1395/07/30 - 08:50
نظام هماهنگ اجرا کنند رلستگو هستند وگرنه عواقب ان در انتخابات 96 می بینیم رتبه بندی وعلم وقلم جمع کنید
پاسخ + +6 -1 --
جلیل 1395/07/30 - 10:28
حسین مقصودی سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت و گو با یک رسانه اظهارداشت:اگر فانی استیضاح می شد، با آرایی بالاتر از 200 رای استیضاح او رای می آورد و برکنار می شد.
وی با بیان اینکه فانی اشتباهات زیادی در بحث صندوق ذخیره انجام داد، گفت: اسنادی در دست دارم که در صورت کلید خوردن استیضاح فانی، همه آنها را اعلام می کردم و این مسائل برای دولت، آقای فانی و حتی خانواده های آنها اصلا خوب نبود؛ چندین بار اعلام کردیم اما در نهایت بهترین راه برای آقای فانی استعفا بود. اینهمه جار میزنند فانی رو به خاطر در خواست معلمان بر کنار کردیم در حالیکه مهمترین دلیل بر کناری فانی ترس ازافشای فسادهای مالی گشترده در صندوق ذخیره و بر ملا شدن نزدیکان دولت و فانی بود مطابق بیان این نماینده
پاسخ + 0 0 --
عارف 1395/07/30 - 11:49
با سلام آقا جلیل ما از مطالب خوب شما که آمیخته با تجربه است استفاده می کنیم.
پاسخ + 0 0 --
داود 1395/07/30 - 22:37
بهترین راه استیضاح بود نه استعفا چون در استیضاح این ادم تحقیرمیشد ودستش برا معلمین رو میشد حیف شد که از تله استیضاح گریخت با این کار روحانی باز هم سر معلمان کلاه گذاشت
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 16:49
کاملا موافقم بزرگوار
پاسخ + +6 0 --
سعیدی 1395/07/30 - 10:32
با سلام خدمت دوستان و همکاران عزیز به نظر بنده آقای روحانی باشعور واحساسات ما معلمان بازی می کنه.ومی خواد رای فرهنگیان رادرانتخابات آینده مهندسی کنه.
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 16:49
اصلا شکی در این مورد وجود ندارد
پاسخ + +3 0 --
حسین 1395/07/30 - 11:31
اموزش و پرورش شده باند بازی

تمام مدیران اداره و مدیران مدرسه به وسیله تبلیغ کردن برای نماینده مجلس و امام جمعه شهر مدیریت به دست می اورند

مدیریت یک علم است و مدرک خاص خود را دارد

به همین خاطر است که معلمین در مملکت ایران نابود شده و محیط مدارس به نابودی کشیده شده
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/07/30 - 11:44
روحانی با این کار نه تنها محبوبیتی بین معلمان کسب نخواهد کرد بلکه وضغیتش بدتر خواهدشد ، چون اگر به ضعف وزیر آگاه بود چرا همون روزهای اول برکنارش نکرد و گذاشت چندماه مونده به انتخابات که فانی درست آ. پ رو زیر و رو کنه. این کار یک عوام فریبی بیش نیست.
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 16:50
فقط برای رای گرفتن است...
نباید دوباره گول خورد...
پاسخ + +3 0 --
فراستخواه 1395/07/30 - 11:58
آقای دکتر امید است این موارد مورد توجه دکتر روحانی قرار گیرد
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/07/30 - 14:44
همه کسانی که در اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان نقش داشتند باید محاکمه شوند.
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 16:54
دولت آبادی گفته به بدهکاران میگیم برگردونید میگن نداریم در حالی که در برج عاج نشستند....!!!!!!!!!!!!!!!! توروخدا قوه قضاییه رو نگاه... نمیخواد یا نمیتونه...
حالا اگر معلم بنده خدا ضامن کسی باشه یا وام درصد بالایی گرفته باشه مثل من بدبخت در یکی دوماه مصادره اموالشو میگیرند ، حقوقشم مسدود میکنند.میگن اسلام به خطر افتاده
پاسخ + +2 -1 --
اکبر 1395/07/30 - 14:55
ای کاش میشد در این شرایط هم فانی را به مجلس می بردند و به خاطر سوء مدیریت و کم کاری والبته ضرر رساندن به قشر بزرگی از جامعه از او باز خواست می کردند تا بعد از این هر کسی بخود اجازه ندهد این طور خیانت کند و با یک استعفا از معرکه فرار کند تنها در این صورت بسیاری از رازها امکان فاش شدن پیدا می کرد و روحانی ونوبخت هم قادر به ماستمالی آن نمی شدند.انشاءالله در انتخابات جواب خوبی می گیرند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/07/30 - 19:31
لایک
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 16:55
این که منفی داده کیه؟
خیلی فانی رو دوست داره هاااااااااااااا
پاسخ + +2 -2 --
محمد 1395/07/30 - 15:15
✅✅حاجی بابایی با اقدامات نسنجیده وغیر کارشناسی تیشه به ریشه آپ زد مانند ۱-ایجاد پایه ششم به جای پیش دبستانی که قراربود اضافه شود که هم هزینه رودوش خانواده ها برداشته بشه هم هماهنگی در روش کاراموزشی که مهمترین مقطع پیش دبستانی هست و...۲-کمبود معلم وساختمان بواسطه کلاس ششم واستفاده از خدمتگزاران ومعلمان متوسطه در مقطع بسیارحساس ابتدایی۳-مجتمع های غیرمجتمع ازنظرساختمانی وایجادسردرگمی مدیران ومعاونان وافزایش هزینه ها باایجاد معاونت های جدید۲-بدترین اقدام اوایجاد دانشگاه فرهنگیان که ضربه سختی به اموزش وپرورش زد مانندادامه دارد
پاسخ + +2 -2 --
محمد 1395/07/30 - 15:18
۱-افزایش بار مالی ۲-خالی کردن معلمان توانمند با مدارک دکترا وارشد وگسیل دادن به این دانشگاه این در حالی بود که تربیت معلم قدیم بدلیل بار مالی حذف شده بود.اگر واقعا اموزش وپرورش برای هر استان معلم نیاز داشت میتونست با قرارداد با اموزش عالی تحت عنوان رشته های دبیری اون رشته گزینش صورت بگیره وبعد از فارغ التحصیلی به استخدام آپ دربیاورد.۵-باوجود نفت صدوچهل دلاری نصف تورم حقوق اضاف کردو۶-ریخت وپاشهای بی مورد در کلانشهرهاتحت عنوان استخر شنا در مدارس و....درصورتی که ما نیاز به عدالت اموزشی داشتیم هنوز مدارس کپری ودوشیفت در مناطق محروم کشور ادامه دارد.وهمچنین استخدام چهل هزار معلم غیرمرتبط با اموزش وپرورش مانند رشته های شیلات وکشاورزی ومدیریت وبیمه و.....برای مقطع مهم وپایه ای ابتدایی که بیشترشون دفترنشین هستند .وووو
پاسخ + +2 -4 --
محمد 1395/07/30 - 15:42
باور کنید عزیزان فانی ازنظر برنامه ریزی واموزشی ضعیف نبود ولی جرات وجسارت وتوان تغییر نداشت البته مجبور بود راه کج حاجی بابایی ادامه دهد هم در ایجاد کلاس ششم که اشتباه محض بود وهم دانشگاه فرهنگیان که کمر اموزش وپرورش شکست شما بودید جای فانی چه کار میکردید مانند ساختمانی بود که شصت درصد کارشده فانی راهی جز ادامه اشتباهات حاجی بابایی نداشت البته توبحث صندوق بخشیش میگند برای دوره قبل هست که باید شفاف بشه پول مفتی دستشون افتاده معلم هم که صاحب نداره .دربحث فانی اگر مشکلی داشت خیانت مجلس اصولگرا کرد که با یک رای به نجفی وجامعه معلمان ظلم کرد اقا جلیل شمامشکلشون با اختلاس نیست چرا در مورد رای ندادن به نجفی توسط مجلس وابسته به شما چیزی نمیگی تنها کسی که توان این داشت ودولت تودستش بود راه اشتباه حاج بابایی ادامه نده وبرگرده به راه درست وهمه قبولش داشتند نجفی بود .شما اگر معلمی این قدر معلم را فلان فرض نکن فانی هرچه بود از وزیران احمدی نژاد بابرنامه تر بود خیانت اموزشی نکرد.این مطالب شما هم برای انتخابات هست .
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/07/30 - 16:14
آقای محمد من در زمان آقای نجفی معلم بودم ایشان کار شاقی برای آموزش وپرورش نکردند همان موقع هم معلمان زیادی از عملکرد وزیر ناراضی بودند بخصوص در بخش معشت وزمان آغاز سال تحصیلی وساعت کار بالای معلمان ابتدایی که 28 ساعت در هفته بودباتوجه به اینکه ایشان 65 سال سن دارند وباز نشسته هستند ودر سازمان گردشگری هم به دلیل ناتوانی در انجام امور استعفادادانتخاب نشدنش توسط مجلس ضربه ای به آموزش وپرورش نزد بلکه به وی کمک شد که امروز مثل فانی اعتراض فرهنگیان را درمورد عملکرد خودش نداشته باشد مادر کشور مدیران توانمد جوانی داریم که می توانند با تصدی پست وزارت ،آموزش وپرورش را متحول کنند آقای نجفی باتوجه به سابقه ی قبلی خود وهمچنین عدم موفقیتش در سازمان گردشگری گزینه ی مناسبی نیست واگر وزیر شود آ.پ از زمان فانی هم بدتر خواهد شد
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 17:00
باید وزیران آ.پ از معلمانی انتخاب بشه که از اول استخدام در روستاهای دورافتاده بوده و در ابتدایی حداقل تدریس کرده باشه و از عمق مشکلات باخبر باشه نه مثل فانی که از اولش مدیر کل بوده و از وزارتخانه ببرون نیومده...
استاد دانشگاه شاید هیچ وقت وضعیت معلم ابتدایی و متوسطه را ندیده و درک نکرده.پس نمیتونه ایده آل باشه.
مثل بانک که فرد از پایین ترین سطح شروع میکنه و پله پله بالا میره
پاسخ + +2 -2 --
جلیل 1395/07/30 - 16:18
عدم رای به نجفی بزرگترین اشتباه مجلس قبل بود که به دلیل انتساب در فتنه و عدم اعتقاد به مسائل دینی مطابق بیان اقای زاکانی به نجفی رای نداد اما از نظر من این عدم رای به نجفی بهترین فرصت برای روحانی شد که تمام ناکارامدیها ی خودشان را به گردن نماینده ها به خاطر عدم رای به نجفی بندازند سه سال ایم سیاست را در پیش گرفتند و کاملا هم موفق شدند تا اینکه رسید به این هفته که فساد صندوق ذخیره بر ملا و استیضاح فانی اعلام وصول شد اتاق فکر روحانی که از سیاستمداران زبده تشکیل شده بهترین تصمیم را گرفت و باز هم توانستند با نمره 20 شرایط را به نفع خود تغییر دهند و با بر کناری فانی به بهانه ترمیم کابینه و درخواست معلمان خود را از رسوایی بزرگ نجات و شرایط را به نفع خود تغییر دهند اما بعد از انتخاب وزیر جدید دیگر هیچ بهانه ای قابل قبول نخواهد شد و عدن بهبود معیشت موجب روانه شدن سیل اعتراضات به سمت دولت خواهد شد در مورد
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 17:01
البته برخی نمایندگان مجلس هم اقرار کردند که نباید نجفی را رد میکردند.
در رسانه ها دیدم
پاسخ + +1 -2 --
جلیل 1395/07/30 - 16:18
اسخدامهای 40 هزار نفری و موارد دیگر هم به اندازه کافی با دلایل متقن تو ضیح داده شده ضمن اینکه بهتر است جنابعالی در مورد استخدامهای 10 هزار نفری توضیح دهید در مورد دانشگاه فرهنگیان هم جالب است که جنابعالی این دانشگاه را قبول ندارید حتی فانی و دولت فعلی هم بهترین راه را جذب معلم از طریق این دانشگاه می دانند در مورد حاجی بابایی هم روش انداختن تقصیرات به وزیر قبل دیگر جواب نمی دهد هر چند که در مورد تمام این موارد به فراخور بحث شده و دلایل جامع و علمی اورده شده است
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/07/30 - 18:26
ترفند تغیر فرد و نه تغیر سیاست.!
تا کی؟
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/07/30 - 22:10
ای کاش مدیران وابسته به فانی مثل ساکی که آموزش و پرورش البرز. را ویران کرده است نیز برکنار شوند.
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 17:02
انشاءالله کم کم
پاسخ + +1 -4 --
مهران 1395/07/30 - 22:16
آقای جلیل ،وقتی مطالب تورامی بینم بوی تعفن ازنوشته ولجن پراکنی هایت حالم رو به هم می زند. مشکل مملکت ما متعفنانی مثل تو وآن نماینده انتصابی که ازش نام می ببری است. هرکسی هم جای فانی باش با این وضعیت اقتصادی بوجود آمده در سراشیبی سی وهشت ساله نمی تونه کاری بکنه. انقدر معلمها را گاو فرض نکنیدآقایان جلیل و محمد باقر. آقای محمد به نظرتان درود می فرستم.
پاسخ + 0 0 --
علی معلم ابتدایی 1395/08/01 - 17:03
فقط تاسف باید خورد!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/08/01 - 19:46
به هر کسی رای دادید فقط یک نه بزرگ به روحانی بگید که اگه می خواست کاری برای فرهنگیان بکنه تو این چهار سال میکرد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور