صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

پاک سازی معلمان مدارس و اساتید دانشگاه در ترکیه آغاز شد

دولت ترکیه 15 هزار فرهنگی را از کار تعلیق کرد/ دولت پروانه کار 21 هزار معلم مدارس غیردولتی را باطل کرد/ اداره امور مذهبی دولت، برگزاری مراسم مذهبی برای کشته شدگان حامی کودتا را ممنوع اعلام کرد/ آماج تصفیه ها در دانشگاه و مدرسه و قوه قضاییه و ارتش و پلیس نیروهای مذهبی رقیب هستند/ جنبش گولن معروف به خدمت "هیزمت " یک جنبش آموزشی و فرهنگی است/ جنبش خدمت شبیه فعالیت روشنفکران مذهبی در دوره شاه و تاسیس مدارسی مانند علوی و رفاه و کمال و... در مقیاسی بسیار بزرگتر است/ گولن پیروانش را تشویق می‌کند که به جای مسجد مدرسه بسازند و با پیروان ادیان دیگر گفت و گو و تعامل کنند/ در جهان سوم اغلب، زدن رقیب مهمتر از مبارزه با دشمن است/ کودتای 15 جولای ترکیه بیشتر شبیه نمایش خودکشی ژنرال ها بود/ احتمالا دولت از پیش لیست مخالفان خود در نهادهای مختلف را تهیه و به بهانه کودتا دست به اخراج و بازداشت مخالفان خود زد/ سازماندهی کودتا توسط دولت بسیار بعید و غیرقابل باور است ، اما  برخی خبرها حاکی است که دولت ساعاتی قبل از وقوع کودتا از آن با خبرشده،  اما اقدامی برای خنثی کردن آن نکرده بود/ حزب عدالت و توسعه که سال 2002 با شعار دمکراسی و اسلام اعتدالی روی کار آمد، دستاوردهای سیاسی واقتصادی مثبتی برای جامعه ترکیه داشته است/ حاکمان ترکیه، حامی جریان های وابسته به اخوان المسلمین در خاورمیانه هستند/ سیاست دولت ترکیه در سوریه به بن بست برخورده است/  به نظر می رسد هدف از بگیر و ببندها، مرعوب کردن جامعه مدنی و ایجاد زمینه برای دیکتاتور فردی اردوغان است/ رییس پارلمان اروپا دولت ترکیه را به انتقام گیری و سرکوب منتقدان و رقبای سیاسی خود متهم کرد/ مقامات اتحادیه اروپا گفتند که در صورت برقراری مجدد مجازات اعدام در ترکیه پرونده پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا بسته خواهد شد

اخراج معلمان و اساتید دانشگاه پس از کودتای ترکیه  پاک سازی معلمان و اساتید دانشگاه در ترکیه آغاز شد. دولت ترکیه در اولین اقدام ، ۱۵ هزار و دویست نفر از کارمندان وزارت آموزش این کشور را به خاطر آنچه ارتباط با کودتا علیه دولت خوانده، از کار تعلیق کرده است. شورای آموزش عالی ترکیه هم به روسای بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه کشور دستور داده تا استعفا دهند.همچنین دولت پروانه کار 21 هزار معلم که در موسسات آموزشی غیردولتی کار می کنند باطل کرد. ! اتهام همه این افراد ارتباط با فتح الله گولن روحانی تبعیدی ترک مقیم امریکا است. گولن امروز از دید هواداران اردوغان ، نقش تروتسکی در نظام استالینی را بازی می کند.

بعد از کودتای روز جمعه که بیشتر شبیه نمایش خودکشی ژنرال ها بود و با حضور مردم در خیابان ها خنثی شد، نهادهای امنیتی وفادار به دولت ، بیش از 6000 افسر و درجه دار از جمله حدود 30 ژنرال ارتش را دستگیرکردند. 9000 مامور پلیس ازکاربرکنار شدند. نزدیک به 3000 قاضی از کار معلق شدند. حدود 1500 کارمند وزارت دارایی برکنار شدند. نزدیک 5000 نفر از کارکنان اداره امور مذهبی اخراج شدند. حتی 250 تن از کارکنان دفتر نخست وزیری هم مشمول تصفیه شدند. پروانه 24 کانال رادیو و تلویزیون غیردولتی هم باطل شده است.

در جریان کوتای نافرجام 230 نفر کشته و 1500 نفر زخمی شدند.در روزهای گذشته جنازه کشته شدگان حامی دولت با حضور انبوه مردم تشییع شد . اما اداره امور مذهبی برگزاری مراسم مذهبی برای کشته شدگان حامی کودتا را ممنوع اعلام کرد. آماج تصفیه ها و دستگیری ها افراد سکولار مخالف دولت نیستند، بلکه دولت با رقبای مذهبی خود و به عبارتی متحدان دیروز خود تسویه حساب می کند. به همینن دلیل وابستگی به عبدالله گولن روحانی تبعیدی به اسم رمز عملیات پاک سازی بعد از کودتا تبدیل شده است.

فتح الله گولن چهل سال پیش شبکه ای اجتماعی برای «خدمت عمومی و آموزشی به همه مردم» راه اندازی کرد. این مجموعه بسیار بزرگ که به « خدمت» و به ترکی "هیزمت" معروف است، در میان دانش آموزان، معلمان، تجار،روزنامه نگاران و افراد تحصیل کرده طرفداران زیادی دارد. جنبش گولن چیزی شبیه فعالیت آموزشی روشنفکران مذهبی در دوره شاه و تاسیس مدارسی مانند علوی و رفاه و کمال و... در مقیاسی بسیار بزرگتر و بین المللی است. تاسیس بیش از هزار مدرسه در کشورهای دیگر و 300 مدرسه در ترکیه از فعالیت های این جنبش است.

آقای گولن که حالا ۷۲ سال دارد، در سال 2000 با اتهام براندازی جمهوری سکولار ترکیه مواجه و مجبور شد به آمریکا برود. او "در ملکی دنج در خارج یکی از شهرهای ایالت پنسیلوانیای آمریکا به‌دور از شلوغی زندگی می‌کند. پیروانش را تشویق می‌کند که به جای مسجد مدرسه بسازند و با تأسیس انجمن‌های گفت و گو، با پیروان ادیان دیگر تعامل کنند. جنبش خدمت چهره ای مدرن ، فرهنگی و اهل مدارا از دین ارائه می کند. با این حال امروز در ترکیه و از سوی دولت اسلام گرای این کشور به عنوان اهریمن مطرح می شود و دولت اردوغان خواهان استرداد او به عنوان یک مجرم از ایالات متحده آمریکا است.

سرعت عمل دولت در دستگیری و اخراج طیف وسیعی از نظامیان ، قضات ، معلمان، اساتید دانشگاه، کارمندان و پلیس و... این فرضیه را تقویت می کند که دولت از پیش لیست هایی از مخالفان خود در نهادهای مختلف تهیه کرده و مترصد فرصت  بود و به بهانه کودتا دست به اخراج و بازداشت مخالفان خود زده است. گولن روحانی مخالف دولت گفته است که کودتا کار خود دولت بوده است. هر چند سازماندهی کودتا توسط دولت بسیار بعید و غیرقابل باور است ، اما  برخی شواهد و خبرها حاکی است که دولت ساعاتی قبل از وقوع کودتا از آن با خبرشده،  اما اقدامی برای خنثی کردن آن نکرده بود.

فتح الله گولن که این روزها نامش وسیله ای برای تصفیه مخالفان دولت شده است گفته است که با کودتا ارتباطی نداشته است. گولن تا سال 2011 از متحدان رجب طیب اردوغان بود. اما با سران حزب عدالت و توسعه بر سر تحقیقات قضایی در مورد فساد حلقه اطراف اردوغان ،اختلاف نظر پیدا کرد و از آن به بعد دولت تلاش کرده طرفداران او را از نهادهای قضایی و آموزشی و ارتش تصفیه کند، اما رعایت قواعد دمکراسی اجازه تصفیه مخالفان فکری به شکل گسترده را به دولت نمی داد. کودتای ناکام و بدون برنامه بخش کوچکی از نظامیان  این فرصت طلایی را در اختیار اردوغان و حزب او گذاشت که مخالفان سیاسی خود را از نهادهای قدرت دور کند.

حزب عدالت و توسعه که با شعار دمکراسی و اسلام اعتدالی روی کار آمد دستاوردهای سیاسی و اقتصادی مثبتی برای جامعه ترکیه داشته است اما به نظر می رسد که در سال های اخیر گرایش مذهبی در شکل بازگشت به ارزش های دوره خلافت عثمانی،  در حزب حاکم تقویت شده و علاوه بر آن حزب عدالت و توسعه می کوشد کیش شخصیت رجب طیب اردوغان را ترویج و او را به عنوان رهبری با اختیارات متراکم بر جامعه ترکیه تحمیل و ارزش های سکولار و مبانی دمکراسی این کشور را تضعیف و حتی نابودکند. این اقدامات در تمام سال های حکومت حزب عدالت و توسعه به صورت تدریجی جریان داشت اما کودتای اخیر به آن شتاب خیره کننده ای داد. به نظر می رسد هدف از این اقدامات مرعوب کردن جامعه مدنی و ایجاد زمینه برای دیکتاتور فردی اردوغان است.

آیا دولت ترکیه به سمت نوعی دیکتاتوری مذهبی پیش می رود؟ مخالفان دولت به این سوال جواب مثبت می دهند. ترکیه در سال های اخیر هرچه بیشتر از معیارهایی که برای پیوستن به اتحادیه اروپا لازم است دور شده و به عنوان یک بازیگر منطقه ای عمل کرده است. حاکمان ترکیه حامی جریان های وابسته به اخوان المسلمین در خاورمیانه هستند. اردوغان از کودتای ارتش مصر علیه اخوان المسلمین عصبانی شد. او به ظاهر حامی جریان میانه رو اسلامی مخالف اسد است هرچند احتمالا چنین جریانی فقط روی کاغذ و در رسانه ها وجود خارجی دارد. در عمل حمایت های سوریه به سود افراطگرایان اسلامی مانند جبهه نصرت تمام می شود .

مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا دولت ترکیه را به انتقام گیری و سرکوب منتقدان و رقبای سیاسی خود متهم کرده و از اظهارات  مقامات ترکیه درباره بازگشت مجازات اعدام ، عمیقا ابراز نگرانی کرده است. بسیاری از مقامات اتحادیه اروپا هشدار داده اند که در صورت برقراری مجدد مجازات اعدام در ترکیه پرونده پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا بسته خواهد شد.

به نظر می رسد دولت اسلام گرای ترکیه هم علاقه ای به ورود به اتحادیه اروپا ندارد. جامعه ترکیه که از شکاف های اجتماعی متعددی مانند شکاف ترک- کرد و شکاف سکولار- دیندار رنج می برد. اینک با شکاف بین گرایش های  اسلامی حاکمان روبه رو شده است. ترکیه که تا چند سال پیش به عنوان الگویی برای توسعه در خاورمیانه  مطرح بود، اینک خود با انواع تهدیدات و بحران ها روبه رو است.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 30 تیر 1395 20:55 خوانده شده: 2094 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +10 -2 --
Morteza Hajibabaei 1395/04/30 - 21:15
خر به خرابات می رود سر گاو را می برنند
ارتش کودتا می کند فرهنگیان را اخراج می کننند
پاسخ + +16 0 --
معلم 1395/04/30 - 21:46
امروز وقتی فیش حقوقی ام را دیدم حالم بهم خورد
خرداد ماه مالیاتم 70 هزار تومان بود
این ماه بدلیل اینکه ما به تفاوت افزایش اردیبهشت ماه را آوردن روی تیر ماه مالیاتم شده 130 هزار تومان

این همه هم بیمه کسر میکنن تا حقوق صدها میلونی برای خودشان بردارن بقیه اش هم خودم حذف کردم تا گدا بازی نشه

بيمه عمرسهم کارمند
ماليات مستمر
معوقه بيمه سرانه
صندوق ذخيره فرهنگيان
بيمه عمرمکمل
بيمه ثالث معلم
پس اندازوام ضروري اداره
کمک به صندوق امدادفرهنگيان
بيمه تکميلي سهم کارمند
صندوق بازنشستگي سهم کارمند
بيمه خدمات درماني سرانه

آخرش هم چندر غاز میمونه که باید بدیم به اقساط دیگر بانکها

بیخیال درد ترکیه
پاسخ + +9 0 --
بازنشسته ۹۴ 1395/04/31 - 00:56
سلام ودرودآقای عبدالهی کامنت بالا راخواندین شماراحع به کودتای ترکیه وبازداشت فرهنگیان آن کشوراشاره کرده ایدومخاطبان شمابه کسورات حقوقشان پرداخته اند.فکرنمی کنیدبه مسایل خودمان بپردازیدبهترازاین مقاله هاست.اصلا به ماچه ربطی داردکودتای ترکیه مردحسابی زمین وزمان می داننداینهاهمه فیلمه اردوغان بازی میکنه.اماچه اشکالی داردازادوغان بخواهیم فانی ماراهم به علت دروغگویی بازداشت کنداون که چندروزه فقط کارش بگیروببندشده واسه این چندنفردروغگوی آپ ماهم حتماجاپیدامیکنه. آقای عبدالهی معلمان حال وحوصله مسایل حاشیه ای راندارندفکرشان فقط به درآمدبرای یک زندگی خوب توام باآرامشه ازجنابعالعی دریکی ازمباحث خواندم همکاری خواسته مقالاتی پیرامون وضع معیشتی مابنویسید.چرانمی نویسید.می ترسیدمحاکمه تان کنند؟نترس فانی گناهکاره نمی توانددادخواست کندچون چندین باردروغ گفته وصحبتهایش دررسانه ملی ضبط شده همکارمان یادم است گفته بودشماصاحب قلم ایدمی دانیدیعنی چه ؟اوفکرکرده شمابافانی ونوبختنشست وبرخاست دارید.یکبارهم شده دل همکارانت رانشکن. چندخطی راجع به این دریافتهای نجومی ورنجهای فراوان معلمان بنویس.خداقوت حاجی...
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/04/31 - 09:43
همکار بازنشسته 94 احتمالا استاد شیرزاد مشکل فرهنگیان داخل کشور را با یادداشت ها و مقالاتش حل کرده حالا برنامه برای حل اخراجی های ترکیه دارند!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/04/31 - 10:38
درود برشما بازنشسته 94 ، اول اینکه بنی آدم اعضای یک گوهرند ... تعلیق 15 هزار معلم و لغوپروانه کار 24 هزار معلم ترک به ما هم مربوط می شود. ثانیا این مقاله برای تصحیح افراد معتقد به تئوری توطئه که فکر می کنند کودتا کار اردوغان بوده مفید است. ثالثا بهتر نیست که شما هم برای حل اختلاف خودت با وزیر آموزش و پرورش دست به دامن اردوغان نشوی و اجازه بدهی مسایل ایران را در داخل ایران حل کنیم؟ رابعا از من خواسته ای که نترسم و آنچه را مدنظرشماست بنویسم ، شما که این توصیه را به من می کنی چرا خودت نمی نویسی؟ قلم بردار و با اسم واقعی خودت بنویس و نترس. خامسا من با فانی و نوبخت نشست و برخاست ندارم. سادسا خدا به شما قوت بدهد که قلم برداری و آنچه را با عتاب و خطاب از دیگران می خواهی خودت زحمتش را بکشی.
پاسخ + 0 0 --
اسماعیل نژاد 1395/04/31 - 12:22
دوستان! تا به این مسایل هم نپردازیم مشکلاتمان حل نخواهد شد.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مرد میدان 1395/04/31 - 12:40
چرا همه اه ونال می کونید باید وارد میدان
شد وعملا این تفاله ها را به زباله دان
بفرستیم
پاسخ + +6 -3 --
ناشناس 1395/04/31 - 09:30
اردوغان مرد عمل وراستگو وقهرمان ملی خودشه شما دردولت پیدا کن شخصی مثل این شخصو
پاسخ + +2 -2 --
سید محمد حسن حسینی 1395/04/31 - 11:54
در اینکه اردغان مثل سایر زمامداران کشورهای اسلامی یک دیکتاتور است و خلق و خوی شاهی دارد شکی نیست. فقط این برای من معماست که چرا با این همه خساراتی که به اقتصاد و وجهه سیاسی و دموکراسی ترکیه زد ظاهرا ترک ها هنوز ایشان را می خواهند! شاید برایشان امنیت آورده و یا ....
پاسخ + +4 -2 --
بازنشسته ۹۴ 1395/04/31 - 12:11
دیگه نشدتوکه قدرتشو نداری ازترکها وآذریهای مملکتت دفاع کنی خواهشن معلمهای ترک به دفاعیه شمانیازدارندشمابه فکرهمکارنت توی ایران باش. اصلا نمی دانم برات چی بگم حتما خواهی گفت هرچه دله تنگت می خواهدبگو اخه چندبارگفتیم افرادی مثل شما مطلب درست وحسابی ندارین بنویسین مجبورید اتفاقات اطراف راپیگیرباشید گفتی بنی آدم زیک گوهرندتوگوهرهای خودتان راپشتیبانی کن گوهرهای ترک ترکیه پیشکش. مردحسابی معلمان پیش دبستانی ۱۰ ساله به امیداستخدام ورسمی شدن تلاش می کنندکسی کاری نمی تواندبکندبازنشسته های ۹۳ و۹۴هزاران باراعتراض وشکایت کردندکسی گوش ندادحالا توبه فکرمعلمان تعلیق شده ترکیه ای هستی ؟افسوس هزارافسوس مرده هایمان راهم مردم ترکیه تشیع خواهندکرد.اصلاتومی دانی فلسفه پیدایش وتجهیزداعش دردست کیه ؟تنهاترکیه است که تمام مرزهایش رابرای این گروه کثافت بازکرده. بایداردوغان تاوان کارهلیش رابدهد.
پاسخ + +3 -1 --
معلم 1395/04/31 - 12:43
چی فکر کردی ؟ هنوز آقای شهسوار زاده مقاله خویش را تکمیل نکرده اند پس منتظر تحلیل جامع اکناف ایشان هم باشید.
پاسخ + +3 -1 --
کریمی 1395/04/31 - 13:10
جناب شیرزاد شما بدانید که دولت ترکیه و اردوغان که اگر میلیون ها نفر را هم را بازداشت کند طبق قانون اساسی رفتار می کند و راست و دروغگویی اش و سیاستش را باید از مردم ترکیه نظر خواهی کرد ویا با اقتصاد و عمل به قانون مقایسه کنی نه با اخبار کذب داخلی، بهتر است شما به این دولت خودمان بپردازی که نمی تواند یک نفر از این اختلاس حقوق های نجومی را به پای میز محاکمه بکشد.
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/04/31 - 13:19
تو کشور ما باید اخراج مسولین رو شروع کنن مخصوصا وزارت فخیمه آ. پ
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/04/31 - 14:57
شما کمی به قیافه و صورت اردو غان نگاه کنید ...روانی بودن از سر و رویش می بارد ...یک سلفی سنی تمام عیار است که در ارزویش خلافت به سبک سلا طین عثمانی است ...تا کنون هم ارای 51 درصد مردم ترکیه را داشته با این کثافت کاری های اخیرش دوره اخر رمامداری ش است .... قطعا ارتش و پلیس چنین تحقیری را فراموش نخواهند کرد و افراد برکنار شده بیکار نخواهند نشست ....اما در خصوص معلمان اخراجی انتقال انان به ایران بهترین مجازات است ...بیایند یک ماه حقوق ریالی ما را بگیرند انوقت می فهمند و که صرفه برکناری بیشتر از معلمی در ایران است .....این خردوغان علیرغم خریتی که کرده اما وضع معلمای ترکیه بهتر از ماست ...هر لیر ترک 12000 ریال ماست ...وای برما که چقدر عقب افتا دیم از قافله پیشرفت در دنیا
پاسخ + 0 -1 --
م 1395/04/31 - 15:09
جناب شیرزاد با درود.از بیان دیدگاه ونظراتتان نسبت به مسایل پیرامون سپاسگزارم.رشد واقعی یک جامعه به افزایش دانش سیاسی افراد آن جامعه از منابع آزاد رسانه ای می باشد.آن فردی که در دوران بازنشستگی دچار مشکل معیشت بوده، متاسفانه نتوانسته در سی سال خدمت به رفع مشکلاتش بپردازد.پس برماست تا آینده خوشایند خویش را ،از حالا درست نماییم.با سپاس
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/04/31 - 21:26
هزاران بار میارزه به ... این فانی دروغگو اقا اردوغان قهرمان
پاسخ + 0 -1 --
سعید شهسوارزاده 1395/05/01 - 20:54
به نام دوست
استاد فرهيخته جناب آقاي شيرزاد عبدالهي دستمريزاد .
شما استاد بزرگوار با قلم نافذ و تحليل عميق ، يکي از رخداد هاي سياسي - اجتماعي کشور همسايه را با نگاهي به آثار خود مختاري اردوغان و فشار بر معلمان (افول آموزش و پرورش ترکيه ) را بتصوير کشيده ايد !
سپاس از همت شما
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
معلم بازنشسته 1395/05/01 - 22:53
باسلام به دوستان ونویسندگان اول کشور فرو پاشیده خودمان را با راهکار درست واقدام عملی اصلاح کنیم ,,اباد که شد انوقت الگو ومحقق باشیم برای دیگر کشور ها ,
با حرف وصحبت این کشور اباد نمی شود چون ...
اینده را جوانان ما وابچه های در حال حاضر اداره می کنند که هیچ هزینه ای برای رشد وشکوفایی شان نشده ,,
باید فکری کرد ,بسیار عمیق که ریشه جهل ونادانی ازبین برود تا ملت ازد این فشار وظلم وفقر وبیکاری وسردگمی نجات پیدا کنند
به امید او !
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/05/03 - 04:23
الان داشتم افاضات شما را در گفتگو با اقای جلایی پور می خواندم .یاد کامنتهای همکارانی افتادم که شما را ضد معلم خطاب کرده بودند .همیشه این سوال برایم مطرح بود که چرا در مورد شما اینطور قضاوت می کنند ایا انان اطلاعاتی داشتند که من از ان بی خبر بودم یا اینکه جامعه معلمی اینقدر کینه ورز است که به کوچکترین انتقادات یک فرد نویسنده وتحلیلگربا مواضع اننقادی اینگونه برخورد می کند تا اینکه با مطالعه چند سطر از مقاله مذکور متوجه شدم که همکاران زیاد بی ربط نمی گفتند .واقعا متاسفم که فردی از جنس معلم اینگونه جامعه فرهنگی را "پولکیپادی بیسواد دنبال کار کمتر وپول بیشتر گریزان از نظارت پر مدعا طلبکار بی انگیزه دنبال شعارهای پوپولیستی ودروغ" معرفی کند وحتی به این فکر نکند که خودش هم عضوی از این جامعه می باشد ودر پایان هم ادرس سایت معلم رامرقوم بفرماید واز اقای جلایی پور بخواهد که در مورد صحت وسقم نظراتشان در مورد معلمان پولکی وعقده ای تحلیل جامعه شناسی کند .پس ما هم با شما منتظر ان تحلیل جامعه شناسی خواهیم ماند!"قل کل فتربص فتربصوا"
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/05/03 - 05:05
جناب شهسوار زاده واقعا تجلیلی که از اقای عبداللهی بابت این تحلیل عمیق کردید شایسته این براستی معجزه هزاره سوم میباشد چرا که دربین جامعه معلمان پولکی بی انگیزه وعقده ای وجود ایشان واقعا چیزی جز معجزه نمی تواند باشد به قول یک ضرب المثل معروف درکشور کوران یک چشم پادشاه است!
با تقدیم شایسته ترین احترامات
معلم بیسواد عقده ای وپولکی که در عین حال منتظر تحلیل جامعه شناسی مورد درخواست جناب عبد اللهی است
پاسخ + 0 0 --
عبدالله حقگو 1395/05/04 - 17:13
سلام
درودجناب عبدالهی
کاملا روشن است که این کارتوسط خودحکومت ترکیه برای سرگرم کردن ملت به مطلبی دورکننده افکارعمومی درعملکردچندسال اخیر. والبته بهانه ای برای خلاص شدن از منتقدین ومخالفین.
ببینیدملتها را چگونه منکوب ومنحرف ازهدف میکنند.
دنیای سیاست دنیایی واقعأکثیف است.
کاش مردان خدا وروحانیون خودراازبدنه سیاسی ایران جداکنندوفقط ناظر وتذکردهنده باشندتاهم آبروی خود،هم آبروی دین وهم بیت المال وسلامت اخلاقی این مردم را رصدوحذراست کنندوترس جهادهمیشه پشت سیاسیون رابلرزاندتاقدمی برعلیه تنها حکومت شیعی جهان برندارن.
قبح سیاسیون شکسته ومنفورمشوند.
کاش روحانیت برائت بجویند ازسیاس واعمال سیاسی ومثل سیزده قرن گذشته همان روش راست وحسین را پیشه کنندتاهمچنان وکمافی السابق حاکم وسیاستگذار قلب وروح مردم باشند
انشاالله

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور