صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرهنگی / تبریز

نقدی بر " هر آن چه حاجي بابايي گفت ..." ( 3 )

گروه اخبار / گفت و گوی سخن معلم و حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش و نیز نماینده 4 دوره مجلس حاوی نکات فراوان و مهمی است .

یکی از همکاران شهر تبریز متن زیر را که شامل بخش دوم مصاحبه  است را با باز نشر بخش هایی از این گفت و گو برای گروه سخن معلم ارسال نموده است .

ضمن تشکر و قدردانی از این معلم وظیفه شناس و مسئول از سایر همکاران دعوت می شود تا مطالب و نقدهای خود را در مورد این گفت و گو برای ما ارسال فرمایند .

نقدی بر عملکرد حمیدرضا حاجی بابایی

نقد:

در مورد کودکان شين آبادي ، حاجي بابايي همچون همه موارد ابتداء سعي مي کند طفره برود و بيان مي کند :

سخن معلم  :

سخن معلم با اين کودکان و خانواده آنان نشستي داشته و گزارشي هم تهيه شده است  . آنان از دست شما ناراحت بودند و مي گفتند چرا آقاي حاجي بابايي به قول خودش عمل نکرد ؟

حاجي بابايي :

بعيد مي دانم از دست من ناراحت باشند  !

 نقد :

وقتي با پاسخ سخن معلم مواجه مي شود :

سخن معلم  :

مي خواهيد فايل صوتي آن را برايتان بياوريم.

 نقد :

حاجي بابايي به جاي آنکه پاسخ بدهد که براي درمان اين کودکان چه کرده است از استخدام آنها سخن مي گويد و پس از گذشت چند سال و اعلام عدم رضايت اين آسيب ديدگان باز هم مي گويد مصوب هيئت دولت است که تمام پول درمان آنان ( داخل يا خارج ) آنها را يک جا وزارت بهداشت درمان بپردازد ...

متأسفانه ايشان نگفت :

طبق مصوب هيئت دولت تمام پول درمان آنان ( داخل يا خارج ) آنها را يک جا وزارت بهداشت درمان پرداخت کرده است و با حداکثر اعتماد به نفس، پس از چند سال از واژه ي « بپردازد  » استفاده کرد و از آدم گذاشتن بالاي سر اين دانش آموزان در اصفهان سخن گفت و از عملکرد خوب وزارت بهداشت در اين رابطه دفاع کرد .

حاجي بابايي :

عرض مي کنم :

در زماني که من وزير بودم . مصوب کرديم همه اين دانش آموزان وقتي به سن 18 سال رسيدند با هر پايه مدرک تحصيلي به استخدام آموزش و پرورش در مي آيند . مصوبه هيئت دولت است که تمام پول درمان آنان (داخل يا خارج ) آنها را يک جا وزارت بهداشت درمان بپردازد .تا زماني که من بودم آنان را اصفهان بردم . آدم بالاي سرشان گذاشته بودم ، هرچه مي خواستند برايشان تهيه مي کردند. خود به خدا آدم بايد واقعيت را بگويد . بعد از خودم را اطلاع ندارم .خودم چند بار دلم مي خواسته به آنها سر بزنم ولي عملا بنا به ملاحظاتي نشد . در زمان ما هيچ مشکلي برايشان پيش نيامد.

در حال حاضر هم وزارت بهداشت عملکرد خوبي داشته است . انصافأ  چندين بار عمل شده اند . چندين بار کار براي آنها انجام شده است .

نقد : حاجي بابايي با اعتماد به نفس فراوان ،فراموش کرد که اين کودکان آسيب ديده و خانواده هاي محترم شان از وي گلايه دارند و سوال کرد :

حاجي بابايي:

ماجراي دانش آموزان شيراز که سوختند چه مي شود؟

دانش آموزاني  که در زمان حاجي در داخل درياچه غرق شدند چه مي شود ؟

 سخن معلم  :

در همين يک سال گذشته بسياري از  ناملايمات در "سخن معلم " مطرح شده است .

نقد :

حاجي بابايي که همچون آقاي احمدي نژاد ، مهارت طرح سوال جديد به جاي پاسخ گويي به سوال را دارد  گفت :

حاجي بابايي :

من فقط به سوال ، جواب مي دهم .

سخن معلم  :

اتفاقأ ، شما استاد پاسخ دادن سوال با سوال هستيد !

حاجي بابايي :

ما معلمان همه ابزارمان ، همين روش معلمي مي باشد .

نقد :

حاجي بابايي که همچون آقاي احمدي نژاد ، مهارت  پاسخ گويي مستقل از خود سوال را دارد همانند دانش آموزاني که هر سوالي مطرح مي شود پاسخ هایي که فقط  بلد هستند را مي دهند !

سخن معلم  :

ببخشيد از 22 آذر 1390 که سند تحول رو نمايي شد  تا 92 زير سند برنامه درسي چه ربطي به رتبه بندي دارد ؟

حاجي بابايي :

سند تحول شش زير سند دارد که يکي برنامه درسي مي باشد و يکي رتبه بندي مي باشد .

سخن معلم  :

پس چرا چهار  زير سند ديگر  را آماده نکرديد ؟

حاجي بابايي :

اينکه گفته شده است :

" برنامه درسي را رو نمايي مي کنيم . "

من حرف ( انتقاد ) دارم .

سخن معلم  :

در تنظيم زير سند برنامه درسي ملي  هم، تشکل هاي مدني حضور نداشتند .

حاجي بابايي :

سند تحول شش زير سند ( که راهکارهاي  اجرايي سند تحول مي باشند )  دارد که 70% آن سند برنامه درسي ملي است که قبل از من سه الي چهار سال بر روي آن کار شده بود .

جمع بندي کنم . ما طي يک سال ، زير سند اول ( سند برنامه درسي ملي ) را در شوراي عالي مصوب کرديم سپس ابلاغ کرديم .

بعدأ رفتيم سراغ زير سند دوم ( سند نظام  رتبه بندي ) که به نظر بنده 20 % سند تحول اين نظام رتبه بندي است .بقيه زير سند ها 10 % هم نمي شوند .

وقتي جز اين نداشتيم . دائم جلسه داشتيم  .به اين راهکار رسيديم . برديم هيئت دولت آن را  مصوب کرد . به استان ها براي اجراء ابلاغ کرديم .

نقد :

برخي از دوستان حاجي بابايي از جمله جليل همواره مطرح کرده اند که اگر حاجي بابايي فرصت داشت و يا فلان نماينده مجلس اگر مخالفت نمي کرد ... حقوق تمام معلمان به اندازه 80% حقوق استاد دانشگاه افزايش مي يافت به طوري که منتقدان مي گفتند :

سخن معلم  :

منابع و بودجه رتبه بندي را بررسي کنيم .

طرحی که به رتبه بندی موسوم است قرار بود که از سال 1392 یعنی سال ابتدای شروع طرح به مدت سه سال متوالی تا سال 1395 بتواند حقوق فرهنگیان را به سطح حدود 80 درصد هیئت علمی دانشگاه برساند .

به نظر می رسد که در سال 95 میانگین دستمزد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از مربی تا استادی تمام در پایه های متفاوت به میانگین عدد ماهیانه ی هفتاد میلیون ریال یعنی هفت میلیون تومان تمام برسد که محاسبه ی 80 درصدی این مبلغ برای فرهنگیان با درجات گوناگون عدد پنج میلیون ششصد هزار تومان ماهانه است که اگر در تعداد ماه های سال ضرب شود تقریبا دریافتی سالانه ی معلمان در سال 95 میانگین تقریبا شصت و هفت میلیون تومان می شود ،حال اگر این عدد را در تعداد معلمان یعنی حدود یک میلیون معلم ضرب کنیم بودجه ی وزارت آموزش و پرورش در سال 1395 با سایر هزینه ها به عدد 70 هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 1394 می رسید، آیا این افزایش 300درصدی برای بودجه ایران با این مبلغ امکان دارد  ؟

آیا وزیر سابق آموزش و پرورش منابعی را می شناسد که این مقداربودجه را پوشش دهد ؟

آیا در زیر زمین وزارت آموزش و پرورش چاپخانه ی اسکناس وجود داشت ؟!

نقد:

ولي حاجي بابايي خودش مي گويد : 

حاجي بابايي :

اين را حتمأ بنويسيد .

اشتباه شما اين است که به اعداد و ارقام توجه نمي کنيد .عذر مي خواهم اين حرف را مي زنم .بيشتر کساني که مقاله مي نويسند به اعداد و ارقام و اطلاعات کافي دسترسي نداريد . من عذر مي خواهم اين را مي گويم .

من گفتم :

همه معلمان اول مربي معلم مي شوند .پس از پنج سال بحث ارتقاء به استاد يار مطرح مي شود .15 الي 20 سال طول مي کشد تا بشود استاد تمام . آن وقت که من اين کار را انجام دادم ميانگين حقوق مربي استاد 30 ميليون ريال بود که 80% آن مي شود 24ميليون ريال 10 الي 15 سال طول مي کشد تا مهندسي نيروي انساني شکل بگيريد .

نقد:

همان طور که حاجي بابايي مي گويد :

حاجي بابايي:

بيشتر کساني که مقاله مي نويسند به اعداد و ارقام و اطلاعات کافي دسترسي نداريد .

نقد :

پس مشخص است که اگر حاجي بابايي هم بود ، بحث پرداخت متوسط حقوق ماهانه پنج ميليون ششصد هزار تومان مطرح نبوده است . خود حاجي بابايي از متوسط حقوق دو ميليون و چهارصد هزار تومان صحبت مي کند که اگر اين مبلغ را در يک ميليون معلم و 12 ماه سال ضرب کنيم مي شود حدود سي هزار ميليارد تومان در سال در حالي که به گفته حاجي بابايي ، عمکرد هزينه اي آموزش و پرورش در سال 1391پانزده هزار ميليارد تومان و در سال 1392 کمتر از نوزده هزار ميليارد تومان مي باشد ؛ يعني عملکرد بودجه هزينه اي آموزش و پرورش بايد بيش از 33% افزايش مي يافت يعني بايد حدود ده هزار ميليارد تومان در سال 1392به بودجه آموزش و پرورش اضافه مي شد.

به عبارت ساده تر ، حاجي بابايي يا هر وزير ديگري بايد هر ماهه بيش از 830 ميليارد تومان اضافه تر از بودجه عملکردسال 92  از خزانه دولت مي گرفت.

حاجی بابايي که در قسمت سوم اين مصاحبه مي گويد:

 در ماه رمضان  سال 1392مي خواست 1250 يا 1300 ميليارد تومان لازم داشتيم و مي خواست از خزانه بگيرد. پنج روز حقوق تير ماه معلمان را در سال 1392 به عمد به تأخير انداخت . حاجي بابايي  با لطايف الحيل توانست از خزانه فقط وفقط 750 ميليارد تومان بگيرد. يعني فقط و فقط هفت و نيم درصد نياز اجراي رتبه بندي را از خزانه بگيريد .

پس معلوم مي شود براي اجراي همين اعداد و ارقامي که حاجي بابايي مي گويد دو حالت پيش مي آيد :

الف : در زیر زمین وزارت آموزش و پرورش چاپخانه ی اسکناس وجود داشته و ما خبر نداريم  ؟!

ب: به نقل از حاجي بابايي بايد به  حاجي بابايي گفت : اشتباه شما ( حاجي بابايي ) اين است که به اعداد و ارقام توجه نمي کنيد .عذر مي خواهم اين حرف را مي زنم .شما آقاي حاجي بابايي و دوستان نابخرد شما که کورکورانه تبليغ مي کنند که عدم کفايت فاني و نمايندگان مجلس مانع از اجراي طرح رتبه بندي شده است يا  به اعداد و ارقام و اطلاعات کافي دسترسي نداريد .

من عذر مي خواهم اين را مي گويم .يا فقط و فقط تبليغ مي کنيد و تبليغ شماهم توخالي است .تبليغ توخالي  شايد براي تبليغ کننده  مفيد باشد ولي مشکل معلمان  را برطرف  نمي کند !

سخن معلم  :

سوال اين است که هيئت مميزي در فکر شما چيست ؟مشخص نفرموديد که هيئت مميزي چيست ؟

حاجي بابايي :

مميزي يعني معلمان کف مدرسه نه سياسيون !

 نقد :

سوال طرح نشده آن است که معلماني که نهادهاي مدني از جمله سازمان نظام معلمي را تشکيل مي دهند مگر از پشت بام مدرسه مي آيند که ايشان به معلمان کف مدرسه دلبسته اند !

سخن معلم  :

سوال ما اين است " سازمان نظام معلمي "  مثل سازمان نظام پزشکي ؛  کجاي اين سياسي است ؟

حاجي بابايي :

من که توضيح دادم . الان وزيرتان آمده ، دولت تان آمده سرکار ، کفشش را هم شما درآوريد .

سخن معلم  :

آقاي حاجي بابايي شما نظام معلمي را سياسي مي دانيد .

حاجي بابايي :

نه بابا ، ما چه کار داريم ؟

سخن معلم  :

شما مي فرماييد هيئت مميزي ارزيابي کند و آقاي فاني هم به زبان ديگري مي فرمايند . عرض ما اين است که اين هيئت مميزي پايه علمي ندارند .شما نظام معلمی را حذف کرديد .

حاجي بابايي :

بگذاريد مطلبي بگويم تا  خستگي تان رفع شود . اگر شما در مصاحبه با من صد تا از اين مطالب بزنيد ، نه طرفداران من کم مي شوند نه به طرفداران شما اضافه مي شود .اين را بدان ، خيلي راحت !

سخن معلم  :

ما دنبال روشن شدن حقيقت هستيم . ما دنبال جمع کردن طرفدار نيستيم .

حاجي بابايي :

تا من مي خواهم حساب کتاب بگویم . دو تا کلمه مي گويد که مي خواهيد روي آن تمرکز کنيد .من خودم اين ها را بلدم .

سخن معلم  :

ما همه را منتشر مي کنيم .

حاجي بابايي :

من تشکر مي کنم .

نقد : آقاي حاجي بابايي همانند احمدي نژاد تشکل و نهاد مدني را قبول دارند ولي تشکل و نهاد مدني که تحت کنترل و اراده و میل خودشان باشد ولي تشکل هاي مدني مستقل (مثل سازمان نظام پزشکي ، سازمان نظام مهندسي ، کانون وکلا و ...)  را قبول ندارند . در نظام رتبه بندي حاجي بابايي مي خواهد خودش با شوراي عالي انقلاب فرهنگي قانون را بنويسد . هيئت مميزي دست پرورده خودش ( معلمان کف مدرسه نه معلمان پشت بام مدرسه ) قضاوت کنند و خودش هم مجري باشد !

از ديدگاه حاجي بابايي ها و احمدي نژاد ها تفکيک  قوا پذيرفته نيست .

حاجي بابايي :

روي خط دلار ( گراني و ارزاني دلار )  بريم ؟

سخن معلم  :

اختيار با شماست .

شما فرموديد:

من عمدأ پنج روز حقوق معلمان را دير پرداخت کردم تا  مسئولين خزانه را زير فشار قرار دهم براي دريافت 7500 ميليارد ريال که خدا را شکر موفق هم بوديد دست شما درد نکند .

حاجي بابايي :

آنها به بنده قول داده بودند ، من احکام را زده بودم ولي پرداخت نکردند .

من مي گويم :

يا به معلم قول ندهيد يا اگر قول مي دهيد بايد 100% آن را اجراء کنيد .من معلم هستم .

بگذارید برای شما حکایتی را بگویم ...

سخن معلم  :

شما واقعأ معلم هستيد چون خیلی از معلمان با تمثيل و حکايت به حاشيه مي روند !

حاجي بابايي :

معلمي همين است .

سخن معلم  :

اين فرهنگ سازماني اشتباه است !

 نقد : معلم در کلاس درس براي تفهيم موضوع درس از ابزار تمثيل و حکايت استفاده مي کند ولي همان طور که مصاحبه کننده سخن معلم مي گويد : استفاده از تمثيل و حکايت براي پاسخ ندادن و بدتر از آن از زير بار مسئوليت شانه خالي کردن فرهنگ سازماني اشتباهي است .

حاجي بابايي :

جهت رفع خستگي ، پس ازچند  لحظه بگو بخند و بحث هاي حاشيه اي با سوال ذيل جلسه در مسير خودش قرار گرفت .

سخن معلم  :

حالا چون مي خواهيد ورود پيدا کنيد به بحث دلار، ما  تقريبأ مي دانيم شما چه اعداد و ارقامي را ارائه مي نمائيد .

ولي مي فرماييد تا به خوانندگان عزيز منتقل شود .

ولي قبل از ورود به بحث مورد نظر شما ، لازم است اشاره نماييم :

سوال سخن معلم اين است :  شما خودتان فرموديد که ازاواسط  سال 1390 بحث تحريم ها به طور جدي آغاز شده و ما مقداري مشکل داشتيم .

اگر شما پنج روز عمدأ پرداخت حقوق را به تأخير انداختيد ( هرجند که پول در خزانه بود .) در حال حاضر دو برج است که حقوق من معلم با تأخير پرداخت مي شود !

حاجي بابايي :

چرا ؟

سخن معلم  :

به هر حال شما خودتان در جريان امور مملکت هستيد !

بله ، شما بودجه اعتبارات هزينه اي آموزش پرورش نسبت به عملکرد اعتبارات هزينه اي دولت را طي شش سال گذشته مقايسه  نموده ايد و تأکيد نموده ايد که به جاي مصوب يا عملکرد کل بودجه به مقايسه اعتبارت هزينه اي متمرکز شده ايد و جدول مقايسه اي را با توضيحاتي به نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي ارائه نموده ايد .

حاجي بابايي :

حالا بگم يا نگم ؟

سخن معلم  :

بفرماييد تا معلمان بدانند .

حاجي بابايي :

سال 1391 پر فشار ترين سال هاي تحريم بود که اصلأ اجازه نمي دادند دلار تکان بخورد .نفت را مي فروختيم ولي اصلأ نمي گذاشتند که دلار وارد کشور شود .

اين عدد که من مي گويم از منابع دولتي نقل قول مي کنم. کل عملکرد دولت در هزينه جاري 994 هزار ميليارد ريال بوده است .ما 154هزار ميليارد ريال گرفتيم که نسبت آموزش و پرورش به دولت پانزده و پنج دهم درصد مي باشد .اينها در سال 92 مصوب را ملاک قرار دادند . بنده عرض کردم که ما در تير ماه 1392هفت هرازو پانصد ميليارد ريال هم اضافه گرفتيم .

يا عدد بلد نيستند يا مشکل دارند . اين بد است . براي من بد نيست !

سخن معلم  :

آقاي حاجي بابايي اينکه شما مي فرماييد عدد نمي دانند تفاوت در نوع نگاه آماري است مثلأ در زمان آقاي دکتر احمدي نژاد وقتي آمار بيکاري را مي خواستند ارائه دهند کارکرد دو ساعت در هفته را شاغل تلقي نمودند لذا آمار تغيير کرد .

در اينجا هم بودجه مصوب ، بودجه کل عملکرد يا بودجه اعتبارات هزينه اي آمار متفاوت دارند .ما هم اعتقاد داریم که بودجه عملکرد در اين بحث کاربرد دارد . پس اگر کسي آمده آمار داده است .لطفأ شما نفرماييد که عدد نمي دانند .مقايسه آنها براساس بودجه مصوب بوده است  . مثال ديگر ، براي تعيين تورم ممکن است با يک سبد کالا تورم 42% بشود .  با سبد کالاي ديگر در همان سال عدد ديگري به دست آيد .

حاجي بابايي :

اجازه بدهيد اين را خودشان بگويند . چرا شما مي فرماييد ؟!

نقد :

متأسفانه از حاجي بابايي سوال نشده است که چرا سال گذشته که همواره معلمان به بودجه اختصاص داده شده به آموزش و پرورش اعتراض داشتند و چندين بار هم در تجمعات خود به آن اشاره کردند و سال اسيتيضاح و سوال از فاني و ارائه کارت زرد به فاني بود و نمايندگان مجلس بيشتر از در بحث آموزش و پرورش ورود پيدا کرده بودند ، مقايسه ها به نمايندگان مجلس ارائه نشده است .

امسال که 7 اسفند و  ان شاء الله حضور حداکثري ملت پاي صندوق هاي رأي را در پيش داريم و قسمت قابل توجه از ذهن و وقت نمايندگان مجلس درگير انتخابات و حوزه هاي نمايندگي خود است .

 اين مقايسه ها انجام شده است و به مجلسي ها هشدار داده شده است .

متأسفانه اين دلسوزي حاجي بابايي ممکن است از سوي برخي معلمان تبليغات انتخاباتي زود هنگام تلقي شود .

حاجي بابايي :

وضع معلوم است . عدد معلوم است . پنجاه درصد عملکرد دولت افزايش پيدا کرده است . بودجه وزارت بهداشت از 160 هزار ميليارد ريال به 560 هزار ميليارد ريال رسيده است .  همين امسال بودجه وزارت علوم براي سال بعد دو برابر شده است .

سخن معلم  :

اين برنامه پنجم توسعه است که توجه ويژه به وزارت بهداشت و درمان داشته است .

حاجي بابايي :

برنامه پنجم را تغيير بدهند !

سخن معلم  :

آقاي حاجی بابايي ،  توجه جدي به بهداشت و درمان ، تصميم نظام است .

آقاي حاجي بابايي شما درزمان وزارت شما ، دولت مشغول تنطيم لايحه برنامه پنجم توسعه بود.

چرا به توجه ويژه به بهداشت و درمان اعتراض نکرديد ؟

 حاجي بابايي :

من در برنامه توسعه پنجم ماده 19 را اضافه کردم .

سخن معلم  :

بله ، شما ماده 19 را وارد کرديد ولي بحث ما اين است که در لايحه و قانون برنامه پنجم توسعه جايگاه ويژه اي به بهداشت و درمان داده شده است .

حاجي بابايي :

نه ! توجه به بهداشت سياست اين دولت است . من الان عرض مي کنم .

نقد :

حاجي بابايي که نيک مي داند توجه به بهداشت و درمان نظر نظام است که برنامه پنجم توسعه به آن اشاره جدي شده است ! به جاي آنکه توضيح دهد که توجه به بهداشت و درمان نظر نظام نيست بلکه نظر دولت يازدهم است  باز هم راهي ندارد به جز آن که  به ماده 19 و توفيقات خود بپردازد !

حاجي بابايي :

بالاخره شما بفرماييد با اين روندي که داريم بودجه را تعريف مي کنيم که دلار گران يا ارزان شده نفت گران يا ارزان شده در کل درآمد دولت افزايش يافته است .

سخن معلم  :

اين هنر دولت بوده است که بر پايه اقتصاد مقاومتي ( نه تکيه به درآمد نفتي ) توانسته است درآمد کسب کند . بالاخره گرداندن مملکت نياز به درآمد دارد .

حاجي بابايي :

بله ،خيلي هنر است . ريزا دلار را مي دهد 37000 ريال پس معلم حقوقش نصف مي شود .دولت قبل يکسال و اندي  کار کرد تا دلار را رساند به 26000 ريالالان 37000 ريال دلار در بازار آزاد به فروش مي رسد .دلار نبايد از 35000 ريال پايين بيايد .وقتي دلار به 37000 ريال مي رسد . يعني 15ميليون ريال حقوق معلم به 13 ميليون ريال کاهش مي يابد .

نقد :

حاجي بابايي قيمت دلار آزاد حدود 40هزار ريال دوران احمدي نژاد را بيان نمي کند !

حاجي بابايي به جاي مقايسه قيمت دلار مبادله اي يا دلار دولتي دوران احمدي نژاد با دولت تدبير و اميد متأسفانه نرخ دلار دولتي احمدي نژاد را با نرخ دلار آزاد کنوني مقايسه مي کند .

سخن معلم  :

پس تورم 42% با قدرت خريد معلم چه کار مي کند ؟ وقتي آقاي محسن رضايي در تبليغات انتخاباتي خود اسکناس ده هزار ريالي را نشان مي دهد و از کاهش قدرت خريد ملت ايران سخن مي گويد !

 نقد :

اعداد و ارقام حاجي بابايي اعداد و ارقام کارشناسي است ولي همان گونه مصاحبه کنندگان سخن معلم مي گويند اعداد و ارقام سخن معلم که اعداد و ارقام همه ملت و کارشناسان اقتصادي مي باشد نشانه از حمايت دولت روحاني است حتي اگر از رقيب روحاني در منازعات انتخاباتي محسن رضايي باشد .

حاجي بابايي :

حالا ديدي شما طرفدار چه کسي هستيد ؟!

 سخن معلم  :

نه !

بحث آمار و ارقام است وقتي شما مي فرماييد نقدينگي از 4500 ميليارد ريال به 8200 ميليارد ريال رسيده است !

حاجي بابايي :

دارد مي رسد به 9000 ميليارد ريال !

سخن معلم  :

سخن معلم همان فرمايش شما را مطرح مي کند نقدينگي از 4500 ميليارد ريال به 9000  ميليارد ريالاز حالا که شما با استناد به اعداد و ارقام مي فرماييد :

و قدرت خريد معلم کاهش يافته است.

سوال ما اين است :

که اعداد و ارقام تورم 42% زمان آقاي احمدي نژاد ، تورم 15% هم و اعداد و ارقام است . 

اعداد و ارقام سخن معلم  مي شود سياسي ولي اعداد و ارقام آقاي حاجي بابايي مي شود کارشناسي ؟!

خواهش مي کنيم پاسخ سخن معلم را اعلام فرماييد .

حاجي بابايي :

شما حرفتان را زديد و من هم حرفم را زدم . شما همه را عينأ بنويسيد . مردم قضاوت مي کنند .

سخن معلم  :

اجازه دهيد سوال را کمي واضح تر بيان شود :

يک سري اعداد و ارقام روي ميز است . من مي آيم اين اعداد و ارقام را مي بينم. نتيجه مي گيرم اگر بودجه مصوب را مطرح کنم نتيجه اين مي شود ولي اگرعملکرد بودجه را مطرح کنم ، نتيجه چيز ديگري مي شود . من نگاه مي کنم اعداد و ارقام را به گونه اي مي چينم که به نفع من باشد . کس ديگري مي آيد از اعداد و ارقام به نفع خودش استفاده مي کند !

حاجي بابايي :

نه خير ، ان جور که شما مي گوييد نيست !

 سخن معلم  :

جناب آقاي حاجي بابايي !

لطفأ پاسخ دهيد تورم 42% با تورم 15% تفاوت دارد يا ندارد ؟

آيا قدرت خريد معلم در تورم 42% کاهش يافته است يا خير؟

نقد:

بحث به جاي خوبي رسيده است .وقتي احمدي نژاد براي کاهش آمار بيکاري ، پارامترهاي آماري را تغيير مي دهد و دو ساعت فعاليت اقتصادي در هفته را شاغل محسوب مي کند !

مصاحبه کنندگان به نکته بسيار ظريفي اشاره کرده اند:

يک سري اعداد روي ميز است . من چگونه از آن اعداد استفاده کنم که که به نفع من باشد !

لايحه بودجه ، مصوب بودجه ، عملکرد بودجه ، عملکرد هزينه اي آموزش و پرورش نسبت به کل عملکرد هزينه اي دولت يا... کدام اعداد به نفع من است ! آن اعداد مطرح شود .

شايد در ادامه مصاحبه به سئوال کامل تر برسيم که در کشور کدام نهاد ( بانک مرکزي ، مرکز آمار ، احمدي نژاد ،حاجي بابايي و ... جه کسي مسول ارائه آمار است ؟

چرا در اين مملکت مشخص نيست که تورم ، رشد اقتصادي ، بيکاري ، آمار دانش آموزان معتاد، آمار مبتلايان به ايدز و...مشخص نيست ؟

در دنيا يک مرکز آمار گيري علمي وجود دارد . آمار دقيق علمي و بي نظر را اعلام مي کند تا نهادها و سازمان هاي متخصص اين آمار را تحليل نمايند و راهکار علمي ارئه دهند ، ولي علم آمار هم ، بازيجه دست احمدي نژاد ها ، حاجي بابايي ها و... مي شود .

تا ببينيم در قسمت هاي بعدي اين مصاحبه چه مسائلي مطرح شده است ؟


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 29 بهمن 1394 11:48 خوانده شده: 1828 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +18 -1 --
I Am Number Four 1394/11/29 - 12:48
چه گیری به حاج بابایی داده این سخن معلم . ول کن خدا وکیلی ای بابا
پاسخ + 0 0 --
خریت 1394/12/07 - 17:46
....درود برشرفت حاجی بابایی
پاسخ + +22 -1 --
ناشناس 1394/11/29 - 14:03
هر کار کنند منتقدان حاجی بابایی چون فرهنگیان الان فانی رو میبینن میگن صد رحمت به حاجی بابایی ،مقایسه حاجی بابایی و فانی مقایسه آفتاب است با کرم شبتاب(نه اینکه دل خوشی از حاجی بابایی داشته باشیم اما حداقل حاجی بابایی اینقدر معلمان را با حرفای نسنجیده اش خوار وحفیف نکرد)فانی به خاطر تنبیه دانش اموز توسط معلم عذرخواهی کرد افرین به ایشون اما به خاطر کشته شدن معلم در کلاس درس عذر خواهی نباید می کرد و خیلی دیگه از حرفاهایی که نباید میزد و زد
پاسخ + +2 -24 --
ناشناس 1394/11/29 - 14:36
جاج بابایی یک عوام فریب است.البته کارهای خوبی هم کرده اما بیش از کارهایی که کرده تبلیغ می کند.خودشیفتگی ویژگی ایشان است.بر خلاف دکتر فانی بزرگوار و صبور که هوچی گری نمی کند.زودتر باید 300 هزار نیروی فاقد کارایی از آموزش و پرورش بروند.درود بر استاد فانی
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/11/29 - 18:45
همکار گرامی بپا که بی الم وعلم سینه نزنی ؟!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/29 - 19:59
در این صورت اولین نیروی نا کار امد جناب فانی ومعاونانشان هستند که باید بروند
پاسخ + +17 -3 --
ناشناس 1394/11/29 - 15:51
بابا ول کنین اون حاجی رو بچسب به این حاجی فیروز!؟
پاسخ + +17 -1 --
ناشناس 1394/11/29 - 18:40
فقط دارید به نفع حاجی با بایی فعالیت میکنید هر چه بیشتر اورا نقد کنید بیشتر اورا محبوب کرده اید ..مگر نظرات را نمی بینید
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/11/29 - 20:15
سلام
دوست عزیز
خیلی از نظراتی که این جا گذاشته می شود توسط تعداد بسیار معدود و با اسامی مختلف است !
شما نگران نقدها نباشید !
هدف ما روشن شدن حقایق است .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/29 - 20:33
درووووووووووووووووووووووووووووووود بر حاجی بابایی.حقیقت اینه که حاجی بابایی دغدغه معلم را داشت و کارهای زیادی برا معلم انجام داد،همین بس که برا معلم احترام و ارزش قایل بود.دروود بر ایشان
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/11/29 - 23:41
اهالن چون نظرات به زیانتون شده عنوان می کنید توس یه نفر با اسامی مختلف گذاشته میشه اما اگه به نفع فانی نوشته بشه واقعیه
پاسخ + 0 0 --
هنر اموز 1394/11/30 - 00:17
حاج بابایی خدا پدرت را بیامورزد بابا به خدا خجالت می کشم تو را با فانی مقایسه کنم
پاسخ + +15 -1 --
علی 1394/11/29 - 19:29
وزیر خوبی بود هر چی میخواند وگند وگند.
پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1394/11/29 - 20:38
برادر تبریزی شما که بی طرفی ومی خواهی حقایق را بیان کنی و سیاسی نیستی،نقدی بر فانی بنویس حقایق دوران ایشان را نیز برا معلمان بیان کن.

بی طرفی و حقیقت طلبی خود را با نوشتن نقدی بر فانی بر من معلم ثابت کن.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگي تبريزي 1394/11/30 - 16:33
اگر سخن معلم با فاني هم مصاحبه کند . نقد آن را هم مي بينيد .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/30 - 20:16
به امید ان روز.ایا سایت سخن معلم اقدامی در این مورد انجام داده است؟؟
پاسخ + +12 0 --
lمعلم 1394/11/29 - 22:49
نمدونم اگه میشد گذشته ها را کنار گداشت و به حال واینده نگاه می کرد بهتر نبود داریم از یه چیزهایی حرف می زنیم که به درد الان ما نمی خورند. ازمهر ماه تمامی احکام رتبه همکاران را اعمال نمی کنند تا سال مالی تمام شود تا معلمی که حق خودش است وباید بگیرد و چند سال انتظار کشیده، را به سادگی وبدون تکان خوردن آب از ابی از دست بدهد. افزایش حقوق ، معیشت و ... نخواستیم لااقل حق خودمونه بدند. اگه سایت سخن معلم لطف کنند وپی گیر این مسئله باشند خیلی ها به حق خودشون می رسند. ممنون
پاسخ + 0 -12 --
ناشناس 1394/11/29 - 23:00
سخن معلم اگر این نقد ها فقط توسط یک یا چند نفر نوشته می شوند پس اصل کار اشکال دارد ..نباید چنین اجازه ای داد که یک نفر چندین نظر بدهد ...البته من بعید می دانم که یک عده اینقدر بیکار باشند که چندین مرتبه نظر بدهند انهم روی یک موضوع ..ولی نکته شما قابل تامل و می تواند از اشکلات مهم سایت باشد و باعث بی اعتباری ان ...اما من نگران نیستم چون برای من این وزرا اهمیتی ندارند و می دانم هیچکدامشان کار ی برای معلمان نکرده و نخواهند کرد و وضعیت روز به روز هم بدتر می شود حداقل این موضوع که کا ملا روشن است و مقالات درج شده در این سایت وضع اسفناک اموزش و پرورش را نشان می دهد و جالب تر اینکه هیچ تلاشی هم از سوی مسوولین برای بهبود اوضاع در حال انجام هم نیست بجز وعده و وعید
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/11/29 - 23:15
سلام
دوست عزیز
این اشکال سایت نیست !
اشکال در فرهنگ جامعه و فقدان و یا کم رنگ بودن شفافیت و صداقت است که برای رسیدن به هدف هر ابزاری را مجاز می داند .
ما این را نمی خواستیم بیان کنیم ولی متاسفانه برخی از دوستان حد خود را رعایت نمی کنند .
باید روی اصلاح فرهنگ جامعه کار کرد .
پایدار باشید .
پاسخ + +12 0 --
احمد 1394/11/30 - 11:42
حاجي بابايي :
عرض مي کنم
در زماني که من وزير بودم . مصوب کرديم همه اين دانش آموزان وقتي به سن 18 سال رسيدند با هر پايه و مدرک تحصيلي به استخدام آموزش و پرورش در مي آيند .
( حالا مي ريم به آينده : سال 1405 ! مثلا جناب آقاي دكتر فاني هنوز هم وزير محترم آموزش و پرورش هستند!)
اخي ! پس مصوبه خوش تيپي و خوشگلي معلمان در بدو استخدام رو كجاي دل صاحب مردمون بذاريم! مگه ما بد تيپ ها دل نداريم؟ شايد هم رفتيم كارمند بانك شديم...!
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/11/30 - 16:39
عجب....سخن معلم خیلی غیر حرفه ای حرف زدی که توسط چند نفر محدود کامنت گذاشته میشه.
اگه حرفتون با سنده ارایه کن سنداشو...
من محمد هستم از اهواز...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور