صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

اشتباه محاسباتی و راهبردی وزیر آموزش و پرورش دولت پزشکیان !

استعفا، عزل، جابه‌جایی و بازنشستگی تا پایان آبان در تمام مناطق آموزش و پرورش کشور ممنوع .... چرا ؟!

محمود صفدری/ سازمان معلمان خراسان شمالی

انتقاد از تصمیم علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش پزشکیان در مورد استعفا و عزل و جابه‌جایی و بازنشستگی تا پایان آبان در تمام مناطق در صدای معلم

جناب آقای کاظمی، وزیر محترم آموزش و پرورش دولت چهاردهم
با سلام و تبریکِ انتخاب و انتصاب حضرتعالی

 شنیدیم که فرموده اید تا سه ماه (پایان آبان ماه) ؛ عزل، جابه جایی و استعفا و بازنشستگی تعطیل!

در ادبیات معلمی و بر اساس تقویم سال تحصیلی، معنای این جمله شما این است:

۱- یک چهارم از طلایی ترین زمان یک سال تحصیلی وزارت تان را -با ضمانت- در اختیار مدیرانی می گذارید که تا روز رأی اعتماد تعلق خاطری به شما نداشته و از قضا، باعث و بانی مشکلات ریز و درشت امروز آموزش و پرورش در طول بیش از سه سال گذشته بوده اند.

انتقاد از تصمیم علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش پزشکیان در مورد استعفا و عزل و جابه‌جایی و بازنشستگی تا پایان آبان در تمام مناطق در صدای معلم

۲- یکی از دلایلی را که نمایندگان مجلس به شما اعتماد کردند تا بتوانید در فاصله یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی تغییرات لازم را در ماشین خراب آموزش و پرورش ایجاد کنید، در پیش بودن آغاز سال تحصیلی بود و اینک در کمال تعجب می بینیم شما این فرصت طلایی را به کناری نهاده اید!

به شما توصیه می کنیم از سلف تان مراد صحرایی عبرت بگیرید که پس از رأی اعتماد از مجلس پیشین، به جای سر و سامان دادن آنی به اوضاع آموزش و پرورش، ماه اول را راهی سفر مکه و مدینه و ماه دوم را مشغول دید و بازدید و زیارت قبول شد!

انتقاد از تصمیم علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش پزشکیان در مورد استعفا و عزل و جابه‌جایی و بازنشستگی تا پایان آبان در تمام مناطق در صدای معلم

و حالا شما دو ماه هم به این یک ماه طلایی، علاوه می کنید!؟

۳- نیک می دانید که خرداد، تیر و مرداد، عملا در بی دولتی و بی برنامگی و تمرکز اغلب مدیران حاضر بر انتخابات گذشت و در آن ایام، این مدیران از هیچ تلاشی برای رأی نیاوردن دکتر پزشکیان فروگذار نکردند .

حال شما سه ماه مهم، یعنی خط شروع مسابقه سال تحصیلی را، به آنها فرصت توأم با تضمین لایُسئَل دادید!؟

اگر تصور می کنید آنها با وجود تلاش شبانه روزی و بسیج خلاف قانونِ امکاناتِ آموزش و پرورش برای رقیب انتخاباتی دکتر پزشکیان، اینک برای نجات کشتی مغروقه آموزش و پرورش به نفع شما و ایشان پارو می زنند، باید به احترام بیش از سه دهه سابقه معلمی در صف و ستاد، به شما بگوییم، دارید یک اشتباه محاسباتی می کنید برادر عزیز!

انتقاد از تصمیم علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش پزشکیان در مورد استعفا و عزل و جابه‌جایی و بازنشستگی تا پایان آبان در تمام مناطق در صدای معلم

این قوم، این سه ماه را هم مانند آن سه سال، به سود خود و زیان شما و معلمان و دانش آموزان که کانون محوری شعارهای شماست، خواهند سوزاند و به جای تکیه بر حل مساله که خود باعث آن بوده اند، از این سه ماهه، تنها برای لابی با اطرافیان شما و تلاش برای ابقایشان استفاده خواهند برد!

به شما توصیه می کنم به شدت هوشیار باشید.

۴- گمان نکنید ممنوعیت عزل و نصب و استعفا و بازنشستگی به سود حامیان و زحمت‌کشانی است که در پیروزی دکتر پزشکیان موثر بودند، نه؛ شما با هبه کردن این یک چهارم طلایی از سال تحصیلی، به جریان رقیب، عملاً کل سال تحصیلی آینده را در اختیارشان گذاشته اید تا آنان با خیال راحت تر، نسبت به سکه داغ کردن هواداران و رأی دهندگان به دولت چهاردهم اقدام کنند و به کسی هم پاسخ گو نباشند.

انتقاد از تصمیم علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش پزشکیان در مورد استعفا و عزل و جابه‌جایی و بازنشستگی تا پایان آبان در تمام مناطق در صدای معلم

۵- تنها در یک صورت، این کار شما موجه است که در این مدت سه ماه، -تا آبان- در حالی که آنها مشغول چوب کردن لای چرخ دولت اند و آخرین فاکتورهایشان با رقبای انتخاباتی را در دالان های حراست و هیأت تخلفات اداری کارکنان و در هیأت های گزینش با دانشجو معلمان و با پذیرفته شدگان جدید طرفدار دولت منتخب مردم با کد ۱۹ نقد می کنند؛ شما به فکر شناسایی چالش های بزرگ، مهم و اولویت دارِ نیروی انسانی اعم از صف و ستاد باشید و با شناسایی و تامین نیروهای کارآمد، وفادار، همسو و همفکر با دولت، در پایان آبان ماه، چک های تسویه حساب شان را برای استان ها بفرستید و نسبت به جایگزینی و چابک سازی ساختار ستاد مرکزی و استان ها اقدام فرمایید ؛ شاید تنها در این صورت بتوان نسبت به کم شدن خطر افراط و تندروی و بگیر و ببند جناحی و باندی آن هم در سال تحصیلی آینده خوشبین بود؛ وگرنه با تمام احترامی که برای شما و رأی اعتماد قاطعی که از مجلس گرفتید، قائلیم و با همه آرزومندی ای که برای توفیق دولت پزشکیان داشته و برایش بسیار تلاش کردیم، باید، بیش از پیش نگران دولت ایشان، و شما و آموزش و پرورشی باشیم که قرار بود در اولویت باشد و اینک این سه ماهه طلایی و به تبع آن سال تحصیلی پیش رو، با دست و دل بازی، به رقبایش واگذار شده و می شود.

این هشدار دلسوزانه را در تاریخ سوم شهریور یکهزار و چهارصد و سه یادداشت می کنیم و نتایج آن را از منظر رضایت مندی، یا نارضایتی بدنه آموزش و پرورش، در پایان آبان ماه امسال یعنی پایان مهلت سه ماهه تان و نیز آثارش را از حیث هزینه-فایده در شهریورماه سال آینده، با هم بررسی خواهیم کرد.

ایام به کام و مراتب توفیق و عزت تان مستدام.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد از تصمیم علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش پزشکیان در مورد استعفا و عزل و جابه‌جایی و بازنشستگی تا پایان آبان در تمام مناطق در صدای معلم

یکشنبه, 04 شهریور 1403 09:54 خوانده شده: 996 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 -6 --
فرهنگی باانصاف 1403/06/04 - 11:35
شماها که هر چی از دهنت دراومد به وزیر جدسید گفتید قبل از رای اعتماد. نان شما در بحرانه. اگه عزل و نصب ها شروع می شد تمام اداره کل ها و نواحی به هم می ریخت و اون وقت اعتراض معلم ها و کاسبی شما مثلا فعالان‌(کاسبان) صنفی شروع می شد.
پاسخ + 0 0 --
.. 1403/06/04 - 15:03
چطور فکر می کنی با انصافی؟!
مگر روی پیشانی ات نوشته اند؟!

خودت برای آموزش و پرورش چه کار کردی؟

مسئله وزیر و مدیران نالایق حرف آقای صفدری یا اصناف نیست حرف همه معلم هاست
اگر یک وزیر متخصص و متعهد نه سجاده آبکش سر کار بیاید و اوضاع را بهتر کند کسی اعتراض نخواهد کرد
همینطور نقد همیشه باید باشد اگر نباشد که کلا جامعه آدم ها رشد نمی کند

و ما در آموزش و پروش اصلا معلم منتقد و فعال کم داریم آن وقت شما همین ها را کاسب می خوانید؟
همین ها هم نباشند که آموزش و پرورش را می کنند پادگان و مسجد و مکتب خانه
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی باانصاف 1403/06/04 - 15:38
من برای آموزش و پرورش حتی از جیب خودم مایه گذاشتم. حقوق برای من آخرین اولویته. من امثال شما رو زیاد دیدیم. هیچ کاری نمی کنید و از همه هم طلب کارید. انتقاد برای شماها شغله چون هیچ کار دیگه ای بلد نیستید. مفت خوری شغل منتقد هاست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/06/05 - 10:07
فرمودید به وزیر جد سید!
خود این تاکید بر جد سید نشون میده که معیارهای شما برای وزارت چیست:
سید بودن
ریش داشتن
اثر مهر بر پیشانی داشتن
شرکت در راهپیمایی اربعین
چادر را کیپ سر کشیدن
سواد درست و حسابی نداشتن
قاری قرآن بودن
پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1403/06/04 - 13:02
اینه همینه کاری نمیشه کرد وزارتخانه ای که دهه ها پایمال و منکوب شده در دو سه ماه درست بشو نیست.از همان وقت که شخصی بی تخصص مانند رجایی وزیر آموزش پرورش شد فاتحه آموزش و پرورش خوانده شد.
پاسخ + 0 0 --
حسین رمضان پور 1403/06/04 - 14:41
در این ملک بها و مزد نقد جز زندان و پرونده قضایی و جریمه و شلاق و انفصال از خدمت و مراجعه به هیات تخلفات اداری و بسیار موارد دیگر که در اینجا لازم نیست ذکر کنم ؛ نبوده و نیست

نویسنده این یادداشت آقای صفدری را که هم استانی من است به خوبی میشناسم و همین اکنون به جز دو پرونده قضایی قطعی که اجرا شد ؛ دو پرونده در حال بررسی نیز دارد که حکم بدوی یکی صادر و دومی در نوبت رسیدگی است.پس قبل اینکه دهان مبارک تان را به انصاف باز کنید بگویید نگران کنار گذاشته شدن کدام مدیرکل یا مسوولان عالی رتبه آپ هستید.
این کشور حدود سه ماه بدون رییس جمهور اداره شد و آب از آب تکان نخورد و اتفاقا اوضاع اقتصادی بهتر نیز بود؛ حالا در آموزش و پرورش ایدیولوژیک و آرمان گرا ؛ چه گلی مدیرکل ها و مسوولان بالا دستی می‌خواستند بزنند که قبلاً فرصت انجام آن را نداشتند. اتفاقا باید گفت دوران مفت خوری کاسیان آموزش و پرورش در حال پایان است و بزرگوارانی چون شما را بی نام و نشان بر سر چوب میکنند که وامصیبتا آموزش و پرورش و طفلی بچه های مردم.

به منتقدان هزینه داده آپ تهمت نزنید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/06/04 - 15:18
خلاصه عرض کنم وزیری که از همان ابتدای امر چسبید به مسائل خرافی و ایدئولوژیکی و کادر اداره را جمع کرد برای بزرگداشت ها و سینه زنی و عزاداری برای عمو اسماعیل و . دیگه نمیشه برایش کاری کرد و برای چند سال همینطور ادامه می یابد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/06/10 - 00:46
مثلاً فرخ رو پارسا بهائی خیلی متخصص بود؟
پاسخ + +6 0 --
حسین رمضان پور 1403/06/04 - 14:46
مدیرکل هایی که در مهم ترین ماه های سال به سفر رایگان زایر اولی های اربعین و هر سفر اداری غیر مرتبط رایگان که به آنها ارتباطی ندارد به همراه همسر فرهنگی خود می روند ؛ دیگر بودن و نبودن شأن چه توفیری دارد
اتفاقا این استیصال به کشمکش بین نیروهای ارشد ستادی آپ می انجامد و دانش آموزان و منافع شأن را فدای این تصمیم نادرست می نماید.
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1403/06/05 - 01:30
یکی از همین مدیران آموزش پرورش کسانی که در زیرمجموعه اش دکترا بگیرند یا حس کند توانمندترهستند انقدر آزارمیدهدتا سکوت کنند یا انتقالی بگیرند ولی زن خودش را از ابتدایی وارد متوسطه اول کرده و بلافاصله مدیرمدرسهه نمونه کرده. با تغییر دولت نگران موقعبتش بود
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1403/06/05 - 11:14
به نظرنمی رسدکه ایشان کارمثبتی بتوانددرآموزش وپرورش انجام دهدهمانطورکه قبلیهانتوانستندانجام بدهند.ازطرفی باتوجه به انتخاب امثال ایشان برای پست مهمی مثل وزارت آموزش وپرورش میتوان به آسانی فهمیدکه اراده ای ازطرف حاکمیت برای اصلاح ساختاروزرات آموزش وپرورش وجودندارد.
پاسخ + +3 -4 --
عباس 1403/06/05 - 20:49
بهترین تصمیم رو اتخاذ کردند . کسانی که دلسوز هستند متوجه این تصمیم هستند نه کاسبان صنفی و سیاسی و ....
پاسخ + +3 0 --
امیر 1403/06/06 - 09:30
مدیر مدرسه ای که یکسال هر کار دوست داشته انجام داده و انجمن مدرسه ،معلمان مدرسه و معاونینش همه ازش ناراضی هستند آیا نباید تغییر کند؟آیا نباید هیچ تصمیمی در موردش گرفت؟و این عدم تغییر تا آبان ماه اصلا منطقی نیست.
پاسخ + +2 -2 --
دستوران 1403/06/06 - 20:55
شماها که بنام سازمان معلمان که هیچ مبنایی ندارد یا خانه معلم و صدای معلم فقط کاسب این هیجانات هستید ۳۲سال در خدمت اصلاح طلبان بود و ۱۱ سال اصولگرایان و چندسال اوایل انقلاب که نصف و نیمه ماند چه اتفاق مثبت بود که الان معلوم نیست یکسال یا ۴ یا ۸ سال بشه داشته باشد آش تون بخورید.
پاسخ + +2 0 --
دستوران 1403/06/06 - 20:57
نکته دیگه در تمام دولت ها گرفتن وجه توسط مدیران مدارس تخلف بود کم شد؟جلوش گرفته شد؟هم چنان هست و ... پس جوش بی خود نزن
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1403/06/07 - 00:16
ریشه فساد آموزش و پرورش ایران آپ استان کهگیلویه و بویراحمد اگر وزیری بتواند طراحان کاسبی این استان که طرح و برنامه زیرزمینی به وزارت می دهند، را بدرقه و تحویل مراجع قانونی و عدالت دهد، کشور به پیسرفت خواهد رسید.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1403/06/07 - 10:32
اکثرباصطلاح وزرای آموزش وپرورش تحصیلات حوزوی داشته اندوبه سبک حوزه می خواهنداین وزارتخانه رااداره کنند.این درحالیست که سرنوشت بیش از10میلیون دانش آموزومعلم درهاله ای ازابهام قرارداردکه متاسفانه اهمیت چندانی برای مسئولین ندارد.اهداف ایدئولوژیک وسربازپروری مهمترازاهداف دیگربرای این آقایون می باشد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور