صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گزارشی کوتاه از روز خبرنگار : مدیر کل آموزش و پرورش به جای تبریک روز خبرنگار و بیان حرف های قشنگ و روتوش شده ، به فکر تعریف و توسعه تفکر انتقادی ابتدا در خود و سپس تمرین آن با دیگران باشد !

روز خبرنگار و نوشابه باز کردن دولتی ها برای همدیگر ... مبارک است !

علی پورسلیمان/ روزنامه نگار و مدیر صدای معلم

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از رفتار دولتی ها و حکومتی ها به مناسبت روز خبرنگار

« تمامِ ایرانیانی که اندکی آگاهی دارند، از عقب ماندگی کشور - به ویژه افول ایران از یک امپراتوری بزرگ و قدرتمند به دولتی ضعیف و کوچک - نگران شده‌اند. ریشهٔ انحطاط در کجاست؟ در اوایل قرن، روشنفکران می‌توانستند ادعا کنند که مقصّرِ اصلی، مستبدینی بودند که نفعی پنهانی در بی سوادی و جهلِ مردمِ کشور داشتند. امّا در حقیقت بیست سال پس از حکومت مشروطه ما نمی‌توانیم همان پاسخ را بدهیم. اکنون می‌دانیم که تقصیر اصلی نه بر گردنِ فرمانروایان بلکه فرمانبرداران است. آری، علّتِ اصلی توسعه نیافتگی در ایران و شاید در بیشتر کشورهای شرقی، تفرقه و اختلاف میانِ توده هاست.

 نویسنده: احمد کسروی
علل اصلی عقب ماندگی
انتشار: روزنامهٔ پرچم ، ۱۳۲۱

***

امروز 17 مرداد مصادف با « روز خبرنگار » است .

رئیس دولت سیزدهم و مقامات ارشد این دولت به این مناسبت به تحریریه خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی رفته و از « برخی » تقدیر کرده اند .

« روزنامه ایران ، ارگان دولت » در شماره امروز خود ؛ صدا و سیمای جمهوری اسلامی را « رسانه ملی » نامیده است اما کسی نمی پرسد چگونه رسانه ای که از پول مردم تغذیه می کند اما « صدای مردم » نیست و به کسی هم پاسخ گو نیست ؛ متصف به صفت « ملی » می شود ؟

رئیسی می گوید : ( این جا )

« خبرنگاران و اهالی رسانه نقش مهمی در تبیین خواسته‌های مردم عزیزمان برای مدیران و دولتمردان و همچنین نقش مؤثری برای بیان دیدگاه‌های مسئولان برای مردم دارند. رسانه و اصحاب آن پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و باید تلاش شبانه‌روزی این عزیزان در عرصه‌های مختلف مدنظر قرار بگیرد. اصحاب رسانه نقش فعالی در دفاع مقدس داشتند و هرچه خبر و تصویر از آن دوران داریم، مرهون تلاش خبرنگاران و رسانه است.

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از رفتار دولتی ها و حکومتی ها به مناسبت روز خبرنگار

حضور رسانه ملی و رسانه‌ها در جهاد تبیین نقش مؤثری دارد و صداوسیما مرکز فرهنگ و فکر است. رسانه‌ها در مقابله با جریان‌سازی دشمن و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی نقش مهمی دارند.

دولت در میدان عمل و اقدام است و تبیین عملکرد دولت به‌عهده رسانه‌هاست؛ البته شاید به این اقدامات نقدهایی هم وارد باشد ولی ما فرد منتقد را «بی‌شناسنامه» نمی‌خوانیم و معتقدیم باید حرف منتقد را شنید و دولت گوش شنوا دارد. اصحاب رسانه ممکن است تحلیل یا نظری داشته باشند و ما این را برای دولت نعمت می‌دانیم. انصاف جای خود را دارد و این انتقادها برای دولت مفید خواهد بود . »

آیا منطقی و عقلانی نبود که در عصر رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی ؛ رئیس دولت سیزدهم به جای که به یک مرکز دولتی برود و برای هم نوشابه باز کنند همه ی رسانه ها را با هر گرایش و طیف فکری یک جا جمع می کرد و با آنان به طرح پرسش و گفت و گو می پرداخت .

اگر واقعا صدا و سیما مرکز فرهنگ و فکر است پس این همه مشکلات و چالش های فرهنگی از کجا آمده و تا 45 سال استمرار یافته است ؟

اساسا ضریب نفوذ صدا و سیمای جمهوری اسلامی در داخل کشور تا چه میزان است و آیا این رسانه دولتی می تواند ادعای مرجعیت رسانه ای داشته باشد ؟

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از رفتار دولتی ها و حکومتی ها به مناسبت روز خبرنگار

روزنامه ی ایران در صفحه نخست خود چنین می نویسد :

« خدا قوت دولت به رزمندگان جنگ رسانه‌ای

پاسداشت مقام خبرنگار بهانه‌ای شد تا مسئولان دولت در جمع اهالی رسانه جزئیات اغتشاشات پاییز 1401 و ویرانی‌هایی که از دولت گذشته به ارث رسیده را روایت کنند . »

شاید اگر گردانندگان این رسانه ی دولتی فقط اندکی « سواد رسانه ای » داشتند می فهمیدند که در دهکده جهانی و در جهان ارتباطات ، اصل نه بر جنگ و عِده و عُده بلکه بر اساس اصل « اقناع » مخاطبان است .

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از رفتار دولتی ها و حکومتی ها به مناسبت روز خبرنگار

هر رسانه ای که بتواند با ارتباط گیری با همه مخاطبان و احترام به شخصیت شهروندی آنان بیش تر و بهتر « اقناع » نماید به مرجعیت رسانه ای دست یازیده و نیازی به بی راهه های میان بر نخواهد بود .

و نکته ی دیگر آن که دولت سیزدهم با علم و آگاهی به وضعیت گذشته سکان قدرت را به دست گرفته است .

این چه منطقی است که دائما به جای پاسخ گویی و مسئولیت پذیری دائما آدرس گذشته را بدهید و تقصیرها و کمبودها را به گردن قبلی ها بیندازید که دیگر تاریخ مصرف این گونه امور گذشته است ؟

به پرتال وزارت آموزش و پرورش سر می زنیم .

به این مناسبت وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم نشستی را به صورت مجازی با اعضای « خبرگزاری پانا » برگزار کرده است . ( این جا )

به نظر می رسد هم رئیس دولت سیزدهم و هم وزیر اش ترجیح می دهند تا در مکان های امن و قابل پیش بینی حضور پیدا کنند تا مبادا خدای ناکرده ، جرقه ای از « نارضایتی فراگیر جامعه » در دامن آقایان بیفتد .

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از رفتار دولتی ها و حکومتی ها به مناسبت روز خبرنگار

رضامراد صحرایی با بیان این‌که باید در قالب شبکه‌های درهم تنیده از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش بهره برد، چنین می گوید :

«  وزارت آموزش و پرورش با داشتن خبرگزاری پانا به عنوان یک خبرگزاری دانش‌آموزی در حوزه تعلیم و تربیت، شبکه‌ای منسجم از روابط عمومی‌ها در سراسر کشور، تشکیلات سازمان نوسازی کشور، دانشگاه فرهنگیان و بیش از هزار مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، باید مرجع خبری حوزه تعلیم و تربیت باشد. شما که حتی تحمل یک گزارش انتقادی را ندارید و با استفاده ی ابزاری از دیگران و برخی مفاهیم و مناسک ایدئولوژیک سعی در توجیه ناکارآمدی و بی کفایتی خود دارید ؛ آیا بهتر نیست به جای سخنرانی در باب تربیت « دانش آموز خبرنگار » ؛ به فکر تربیت شهروندانی باشید که ضمن آگاه بودن به حقوق قانونی خود ، آراسته و مجهز به « تفکر انتقادی » باشند .

در این ایام بارها شنیده‌ایم که جنگ، جنگ ارائه و روایت‌ها است و هرکسی روایت بهتری را ارائه کند موفق‌تر است.

در جهاد تبیین، اقدامات دستگاه‌ تعلیم و تربیت در دولت مردمی را با حضور فعال در عرصه رسانه پیگیری خواهیم کرد »

این که وزیر آموزش و پرورش از قید « باید » استفاده می کند نشان می دهد که وضعیت آن چیزی نیست که مطلوب  آقایان باشد .

به احتمال زیاد آقای صحرایی نمی داند و یا آگاه نیست که جامعه ی هدف روایت فردی و یا مقامی را در مورد وقایع می پذیرد که به او « اعتماد » داشته باشد وگرنه در هنگامه شکاف میان ستاد و صف ؛ معلمان کنش گر و مرجع برای حصول اعتماد نه به حرف ها که به کارها و اقدامات مستند بها می دهند .

در هفته های گذشته و همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ « نرگس کارگری » معلم اصفهانی و خبرنگار صدای معلم با رصدها و تلاش های شبانه روزی « گزینش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان » و به دلیل آن چه « فاقد ضوابط عمومی » بیان شده از ادامه کار معلق و از اشتغال ایشان جلوگیری شده است .

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از رفتار دولتی ها و حکومتی ها به مناسبت روز خبرنگار

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان که انگار خبرنگاری در آموزش و پرورش را فقط در حد « دانش آموز» و و آن هم از یک مجرای کنترل شده و دولتی مانند پانا ارزیابی می کند -  در حالی که همین دانش آموز حتی نمی تواند و یا می ترسد که یک گزارش انتقادی  از مدرسه ی خود و اداره آموزش و پرورش تهیه کند – چنین می گوید : ( این جا )

« کسانی که در بزرگسالی مسئولیت‌پذیر و کاردان هستند در دوران دانش‌آموزی عضو تشکل‌های دانش‌آموزی بوده‌اند، همچنین خبرنگارانی موفق هستند که خروجی خبرگزاری پانا بوده‌اند و این افتخاری است که عملاً تمرین و آماده‌سازی دانش‌آموزان را برای دوره‌های بعدی زندگی جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی انجام می‌دهیم .

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از رفتار دولتی ها و حکومتی ها به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگاری که امانت‌دار واقعه‌ای باشد ماندگار است و خلاف واقع نگوید و خبر را به‌واقع منتقل کند تبیین‌گر است و به‌ نوعی فرهنگ‌ساز است چراکه لازمه فرهنگ سازی تبیین‌گری است . » این چه منطقی است که دائما به جای پاسخ گویی و مسئولیت پذیری دائما آدرس گذشته را بدهید و تقصیرها و کمبودها را به گردن قبلی ها بیندازید که دیگر تاریخ مصرف این گونه امور گذشته است ؟

جناب مدیر کل !

شما که حتی تحمل یک گزارش انتقادی را ندارید و با استفاده ی ابزاری از دیگران و برخی مفاهیم و مناسک ایدئولوژیک سعی در توجیه ناکارآمدی و بی کفایتی خود دارید ؛ آیا بهتر نیست به جای سخنرانی در باب تربیت « دانش آموز خبرنگار » ؛ به فکر تربیت شهروندانی باشید که ضمن آگاه بودن به حقوق قانونی خود ، آراسته و مجهز به « تفکر انتقادی » باشند .

انتقاد علی پورسلیمان مدیر صدای معلم از رفتار دولتی ها و حکومتی ها به مناسبت روز خبرنگار

چه اگر این بود دیگر شاهد استبداد مدیران و این همه صرف انرژی و زمان برای خنثی کردن همدیگر و انسداد در مفهوم « حکمرانی خوب » نبودیم و مسیر در جهت هم افزایی برای فعلیت یافتن تربیت به معنای واقعی کلمه قرار می گرفت .

 «تعلل دولت در اجرای این پیشنهاد‌ها خطرات زیست‌ محیطی، اجتماعی و سیاسی - امنیتی بزرگی در پی خواهد شد»  نفس‌های آخر دریاچه ارومیه (رضائیه) ؛ سرزمین فلامینگوها  خدیجه گلین مقدم / مدیر کمپین مخالفین انتقال آب خزر به کویر   * در گزارش ها آمده است که پس از انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ سد در بالادست دریاچه ارومیه زده شد. این رودها رگِ آبرسان این دریاچه بودند که کم‌کم به کمک وزارت نیرو این رگ‌ها بسته شدند.  هزاران چاه غیر مجاز نیز پس از سال هشتاد و چهار در اطراف دریاچه ارومیه حفر شد. این چاه‌ها برای آب‌دهی زمینهای کشاورزی حفر شدند. با تغییر الگوی کشت از حالت دیم به آبی و از کم‌آب‌بر به پرآب‌بر ( تبدیل زمینهای گندم و جو به باغات سیب و انگور) نیازهای آبی بیشتری طلبید و بدین ترتیب حفر چاه‌ها تا زیر پله‌ی خانه‌های مردم راه یافت. این هم هدیه وزارت کشاورزی بود که به دریاچه ارومیه داد شد!  احداث پل سراسری در دریاچه ارومیه که در دولت نهم ( احمدی‌نژاد) افتتاح شد، با بدترین توجیه ( کاهش فاصله بین تهران و تبریز و ارومیه و تبریز و کاهش مصرف بنزین)، از دلایل دیگر خشک شدن این دریاچه است. این هم هدیه وزارت راه به دریاچه ارومیه بود!  حالا دریاچه ارومیه که کمتر از ده سال به حالت نیمه‌جان درآمده بود، در حال کشیدن نفس‌های آخر خود است. شاید هنوز هم راه نجاتی برای دریاچه ارومیه وجود داشته باشد.  https://sedayemoallem.ir/محیط-زیست/item/23660-/نفس‌های-آخر-دریاچه-ارومیه-رضائیه-؛-سرزمین-فلامینگوها  https://t.me/joinchat/AAAAADu4dHJZbt42l9eLGw

سه شنبه, 17 مرداد 1402 15:34 خوانده شده: 462 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 -3 --
موسوی 1402/05/17 - 22:48
با سلام...
با تبریک روز خبرنگار به فعالان وخبرنگاران پیگیر صدای معلم در کلیپی دیدم که شاید بتوان ابولفضل بیهقی را اولین خبرنگار نامید چون با حفط بی طرفی شرح بر دارکردن حسنک وزیر را به سبک خبرنگاران حرفه ای امروز گزارش می‌کند.(رپرتاژ). به نظر می‌رسد این گزاره خیلی بیراه نباشد....واما اکثر نویسندگان وبه خصوص فعالان رسانه کار خود را نخست از نشریه ای دیواری مدارس ودبیرستان های خود شروع کرده اند.در واقع نقش آموزش وپرورش ومدیران مدارس در فراهم کردن زمینه تربیت فعالان رسانه باز هم در بین سایر عوامل مهمترین است
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1402/05/19 - 22:37
درود بر شما

آقای موسوی

سپاس از شما .

من هم روز خبرنگار را به خبرنگاران آگاه ، شجاع و پرسشگر تبریک می گویم .

علی رغم تبلیغات شدید وزارت آموزش و پرورش ، دانش آموزان همچون معلمان اکثرا فاقد « سواد رسانه ای » هستند .

پایدار باشید .
پاسخ + +10 -1 --
ناشناس 1402/05/18 - 01:57
با سلام و عرض ادب و تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران صدای معلم علی الخصوص خانم کارگری عزیز،
بر هیچکس پوشیده نیست که آقای ابراهیمی برای حفظ و جایگاه خود خانم کارگری و تعلیق و اخراج از سر راه برداشتند فقط نمیدونم چرا برای وزارت نشین ها این مسئله پوشیده است وبه این ورود نکردندو سکوت کردند، آقای ابراهیمی کاش اندازه شهدات که جانشان را فدای این مردم و آب و خاک کردند غیرت داشتی که برای حفظ جایگاه و مقامت نان مردمو آجور نمی کردید باشد که خدا عاقبت همه مارو با چنین مسئولانی ختم بخیر کند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1402/05/19 - 22:39
درود

من در تعجبم از آن همه فرهنگی اصفهانی حتی یک نفر در دفاع از عملکرد خانم نرگس کارگری مطلبی ننوشته است .

واقعا که باید گفت :

« از ماست که بر ماست »

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
موسوی 1402/05/21 - 10:41
با درود واحترام وآرزوی توفیق در جهت روشنگری هرچه بیشتر.
سربلند باشید
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1402/05/18 - 02:00
ابراهیمی و مدینه با مغز متفکر روابط عمومی و حراست نابلدشون، همان قدر قابل ارزشن که نوری قابل ارزشه

اصلا کسی توجه کرده نوری که خودش صلاحیت وزارت نداشت و عزل شد، این تعداد بی کفایت را در یک اداره کل جمع کرده باشه؟

حالا بدتر از این مسائل وقتی میشینی فکر می کنی می بینی وزیر فعلی(صحرایی) که این حجم از خطا را می بینه و بازم ابراهیمی و تیم بی منطقش را نگه داشته حال و روزش چیه؟

و بدبخت معلمایی که بین دیوار این دو وزیر اسیر و اجیر شدن
پاسخ + 0 0 --
مردانی 1402/05/18 - 11:24
اصولا وزارت یک ارگان باید دست کارکنان آن باشد علی الخصوص این وزارت ، که البته معلم های ژنی نه معلم های بختکی و کاغذی
اما دراینجا می بینیم که وزارت ایران را افرادی خالی از شرف علمی، شغلی و ... به دست گرفته اند که این خواست نظام نیز هست وگرنه چطور می توانند آن را کنترل و تحمیق و تسخیر و تطمیع و مطیع کنند
پاسخ + +8 -2 --
شاکی 1402/05/18 - 07:17
با سلام و عرض تبریک روز خبرنگار به جناب پورسلیمان و همکاران پویا و اندیشه ورز صدای معلم...جای تاسفه که وزیر آموزش و پرورش چون مشروعیت خودش رو از مراجع قدرت میگیره برای تبریک روزخبرنگار هم به رسانه وابسته به مراجع قدرت مراجعه میکنه و از رسانه های غیردولتی و مستقل حوزه تخصصی آوزش و پرورش اساساً کاری نداره!!البته اگر چوب لای چرخشون نگذارد!!تبریک پیش کش!!
پاسخ + 0 0 --
مردانی 1402/05/18 - 11:27
این یک روند عادی است که بعد از 40 سال باید متوجه شده باشید و با وجود این نظام همین روند هم خواهد بود چون ماهیت و وجود این ها بر این روند بیمارساز بیمارگون شکل گرفته است و نیاز به تغییرات کلی دارد و بعید است اراده ای هم برآن از بالا باشد چون در صورت تصمیم بر تغییر وجود خودشان دچار مشکل می شود و قادر به ادامه روند نیستند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1402/05/19 - 22:42
درود بر شما

همکار محترم

سپاس .

البته وزیر آموزش و پرورش در معیت رئیس روابط عمومی و رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعدادی خبرنگار تازه کار ، هم سو و مجیز گو را جمع کرده و در مراسمی از آنان تقدیر کرده است .

حتی یک خبر چند سطری هم از این نشست منتشر نشده است .

این خبرنگاران هم اصلا به خود زحمت نداده اند در مورد محتوای آن چیزی بنویسند .

خبرنگارانی که اساسا بود و یا نبود آنان تاثیری در وضعیت آموزش و پرورش و معادلات آنان ندارند .

به جرات می توان گفت ضعیف ترین افراد در حوزه آموزش مطبوعات و رسانه ها فعالیت می کنند و البته غالب آنان محافظه کار و ترسو .

پایدار باشید .
پاسخ + +8 -2 --
شاکی 1402/05/18 - 07:38
خبرگزاری پانا یک سیستم فرمایشی و گزینشی است که جهت انعکاس موضوعات مدنظر مدیران بخش ستادی و با استفاده ابزاری از دانش آموزان تشکیل شده و امکان خلاقیت و ابتکار چندانی ندارد و برای همه ی دانش آموزان علاقمند به حوزه خبرنگاری امکان ورود به این خبرگزاری فراهم نیست!!
پاسخ + 0 0 --
مردانی 1402/05/18 - 11:30
برای من همیشه جالب است
در کشورهای دیگر حال برای جذب مخاطب هم شده خبرنگارها دنبال مطالب داغ و انتقادی اند اما اینجا شده بچه بازی مثل باقی کارهایشان.
یعنی تا به حال من یک مطلب انتقادی به دردبخور تو این سایت های فرمایشی ندیدم
یکی از دلایل اصلی عدم مطالعه و کتابخوانی و کتاب خری صفر ایرانی ها همین سانسور است
آن ها که اهل کتاب اند به خصوص می داند که سانسور وجود دارد از خرید کتاب پشیمان می شود حق هم دارد. کتابی که سانسور شده یا خود نویسنده خودسانسوری کرده دیگر لطف و جذبه ای ندارد و خرید آن توهین به خود است.
پاسخ + +8 -2 --
همتی همکار 1402/05/18 - 09:33
با سلام
درود و سپاس از قلم توانا و بیان شیوا و رسای جناب آقای دکتر پور سلیمان که الحق والانصاف واقع نگر و منتقدی توانمند است و مشکلات و مهمات فرهنگیان را بسیار واضح و کامل بیان می کند. از مسئولین محترم و علی الخصوص مدیر کل محترم اصفهان خواهشمندیم که با درایت و سعه صدر انتقاد به عملکرد خود را نه تنها از همکار توانمند و خبرنگار سرکار خانم کارگری بلکه از همه ی همکاران دلسوز و نگران به نظام تعلیم و تربیت پذیرا باشند و این انتقاد ها را سر لوحه رشد و تعالی بدانند و با استفاده از خرد جمعی همکاران اهل تفکر و پژوهش برای پیشرفت نظام کیفی تعلیم و تربیت و تحقق آرمان های واقعی شهدا و کشور پر افتخار ایران به معنای عملی و نه نمایشی و فرمایشی جامعه ی عمل بپوشانند.
از جناب آقای دکتر ابراهیمی مدیر کل محترم اداره آموزش و پرورش استان اصفهان درخواست تجدید نظر در مورد ادامه ی همکاری، همکار توانمند و دلسوز و فکور سرکار خانم نرگس کارگری را تمنا می نمایم. و قبلا از بذل توجه و عنایت حضرتعالی کمال تشکر دارم.
همتی همکار و دوست صمیمی و چندین ساله ی خانم کارگری.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1402/05/19 - 22:44
درود بر شما

خانم همتی عزیز

و سپاس از لطف و محبت شما .

من دکتر نیستم .

من امید چندانی به این مقامات و مسئولان ندارم .

این ها جز تولید نارضایتی و خشم در سیستم ، آورده ی دیگری ندارند تا آن که وضعیت به نقظه انفجار برسدو بشود آن چه نباید شود .

پایدار باشید .
پاسخ + +7 -2 --
همتی همکار 1402/05/18 - 09:36
روز خبرنگار را به جناب آقای دکتر پور سلیمان و سرکار خانم نرگس کارگری و همه ی خبرنگاران دلسوز و دغدغه مند به پیشرفت کشور پرافتخار ایران تبریک میگویم. سرافراز و مستدام باشید.
همتی همکار لرستانی
پاسخ + +7 0 --
مردانی 1402/05/18 - 11:33
روز خبرنگار را به حضرات خبرنگار واقعی به خصوص خبرنگاران و تحلیلگران و نویسنده های جان و عزیز صدای معلم و همچنین در بند تبریک عرض می کنیم
پایدار باشید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1402/05/19 - 22:45
درود بر شما

آقا / خانم مردانی

سپاس از محبت شما .

من هم تبریک می گویم .

پایدار باشید .
پاسخ + +7 0 --
یلدا صداقتی 1402/05/18 - 11:35
وضع بدی برای خبرنگارها در جامعه ما هست
روز خبرنگار به عنوان یک روز فرمایشی فایده ندارد ارزش خبرنگار به آزادی بیان اوست وقتی ندارد یعنی وجود ندارد
روزتان مبارک
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1402/05/19 - 22:47
خانم یلدا صداقتی

درود

و سپاس از شما.

همه چیز تقریبا در این کشور فرمالیته و روزمره شده است .

همه هم تقریبا با آن کنار آمده اند .

کسانی که مخالف جریان آب شنا می کنند باید رنج های فراوانی را متحمل شوند .

پایدار باشید .
پاسخ + +9 0 --
بینا 1402/05/18 - 11:40
روز خبرنگار و روزنامه نگار های حقیقی و منتقد و روشنفکر را تبریک عرض می کنیم به امید روز واقعی خبرنگاری که آزادی بیان در آن معنا شده باشد نه روز یک سری میرزا بنویس مزدور
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1402/05/19 - 22:54
آقا / خانم بینا
درود

آغاز تحول در این کشور از دو کانال می گذرد :

1- آموزش

2- رسانه

که البته هر دو در حال حاضر ، تقریبا « تعطیل » هستند .

پایدار باشید .
پاسخ + +7 0 --
ماکوئی 1402/05/19 - 19:14
باسلام وتبریک روز خبر نگار به تمام خبرنگاران عزیزمخصوصا آقای پور سلیمان وخانم کارگری
امید واریم همیشه ودرهرمکان ورویدادی بتوانیم مهمترین اهداف سازنده را پیگیری کنیم نه فقط به دنبال حاشیه باشیم .وبه عنوان یک ایرانی انتظار داریم که عادلانه درمورد انتقادات وپیشنهادات خبرنگاران قضاوت شود باتشکر
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1402/05/19 - 22:57
آقا / خانم ماکوئی

درود و سپاس .

با وجود آن که تعداد معلم خبرنگاران در آموزش و پرورش چندان زیاد نیست اما معلمان خیلی به اهمیت و جایگاه « رسانه » در آموزش واقف نیستند .

بارها نوشته و گفته ام تا حوزه رسانه در آموزش حرفه ای نشود و روابط عمومی ها از آن وضعیت سنتی و مجیزگو خارج نشوند ؛ تحولی در آموزش را شاهد نخواهیم بود .

سطح تحلیل ها در رسانه های آموزش و پرورش در وضعیت اسفناکی قرار دارد .

پایدار باشید .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور