صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" وزارت آموزش و پرورش به جای سکوت و یا توجیه ... پاسخ گو باشد "

تنبیه دانش آموزان به علت ناتوانی در پرداخت پول ؟!

منطقه رودبار یکی از محروم ترین مناطق کشور است/ متاسفانه روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش همچون سابق در این مورد سکوت کرده و حتی مدیر کل این بخش با برخی اظهارات غیررسمی و غیر مرتبط در برخی گروه های تلگرامی سعی در فرافکنی ، سیاسی جلوه دادن خبر و فرار از پاسخ گویی دارد/ اگر این خبر صحت ندارد ؛ وزارت آموزش و پرورش در مورد آن توضیح داده و به وظایف ذاتی و قانونی خویش عمل کند . اگر خبر مخدوش است وزارت آموزش و پرورش خبر را تصحیح کند و اگر خبر درست است آموزش و پرورش قول پیگیری و تنبیه متخلفان را بدهد/ رئیس جمهور دو سال پیش خطاب به دانش آموزان گفت : "دانش آموزان باید با حق اعتراض خود در مدارس آشنا شوند و بدانند که اگر اعتراض به معلم تاثیر نداشت، می توانند این اعتراض را به مدیر منتقل کنند و اگر این مرحله نیز موثر نبود می توانند اعتراض خود را در مناطق آموزش و پرورش دنبال کنند."/ دانش آموزان مدرسه چمران روستای مختار آباد نه تنها اعتراض می کنند بلکه با شناخت رسانه اعتراض خود را به گوش مسئولان و مردم می رسانند/ در چنین شرایطی هزینه اعمال غیر قانونی و خودسرانه بالا می رود/ این دانش آموزان پیام رئیس جمهور را شنیده و عملا از حق خود برای اعتراض استفاده کرده اند/ در عصر ارتباطات ، روابط عمومی ها هم باید متحول شوند. انحصار خبری و گزینش خبر نه تنها مفید نیست بلکه دیگر امکان ندارد/ اینکه سایت فردا نیوز مغرضانه این خبر را آب و تاب داده و یا قصدش کوبیدن دولت و آموزش و پرورش بوده و یا بودجه سایت از کجا تامین می شود و مدیر مسئول آن چه کسی است و با کدام مقام ارتباط دارد و گذشته اش چه بوده و.... حاشیه پردازی است .....

شلاق زدن دانش آموزان به خاطر نداشتت پول و پرداخت شهریه

گروه گزارش/

سایت فردا نیوز  خبر تنبیه ( شلاق خوردن ) چند تن از دانش آموزان دختر روستای مختارآباد شهرستان رودبار جنوب (استان کرمان ) را منتشر کرد. بر اساس این خبر که به سرعت در رسانه های داخل و خارج کشور منعکس شد ،  مدیر مدرسه شهید چمران در روستای مختارآباد شهرستان رودبار جنوب (استان کرمان) برخی دانش آموزان را به دلیل ناتوانی در پرداخت تنها 30 هزارتومان پول بابت کمک به مدرسه، شلاق می زند و از مدرسه اخراج می کند.

ظاهرا  پس از چندین بار تذکر مدیر مدرسه به دانش آموزان مبنی بر پرداخت 30 هزار تومان پول برای کمک به مدرسه و ناتوانی اولیا در پرداخت، در نهایت «م.م» مدیر مدرسه دانش آموزانی که توان پرداخت کمک اعلام شده را نداشتند با زدن 8 ضربه شلاق تنبیه و در ادامه آنها را از مدرسه بیرون کرده است .منطقه رودبار یکی از محروم ترین مناطق کشور است.

با وجود  تکذیب خبر از سوی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب،  یک فایل ویدئویی منتشر شده است که در آن  چند دانش آموز دختر ماجرا را طبق روایت سایت فردا نیوز بیان می کنند....
متاسفانه روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش همچون سابق در این مورد سکوت کرده و حتی مدیر کل این بخش با برخی اظهارات غیررسمی و غیر مرتبط در برخی گروه های تلگرامی سعی در فرافکنی ، سیاسی جلوه دادن خبر و فرار از پاسخ گویی دارد .

اگر این خبر صحت ندارد ؛ وزارت آموزش و پرورش در مورد آن توضیح داده و به وظایف ذاتی و قانونی خویش عمل کند . اگر خبر مخدوش است وزارت آموزش و پرورش خبر را تصحیح کند و اگر خبر درست است آموزش و پرورش قول پیگیری و تنبیه متخلفان را بدهد.

تکذیب خبر از سوی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب در صورتی قابل قبول است که با مستنداتی همراه باشد که خواننده خبر و بیننده ویدئو را قانع کند.

با این حال اعتراض دانش آموزان دختر یک مدرسه روستایی در منطقه ای محروم مانند رودبار جنوب عناصر مثبتی هم دارد .

رئیس جمهور دو سال پیش خطاب به دانش آموزان گفت : "دانش آموزان باید با حق اعتراض خود در مدارس آشنا شوند و بدانند که اگر اعتراض به معلم تاثیر نداشت، می توانند این اعتراض را به مدیر منتقل کنند و اگر این مرحله نیز موثر نبود می توانند اعتراض خود را در مناطق آموزش و پرورش دنبال کنند." دانش آموزان مدرسه چمران روستای مختار آباد نه تنها اعتراض می کنند بلکه با شناخت رسانه اعتراض خود را به گوش مسئولان و مردم می رسانند. در چنین شرایطی هزینه اعمال غیر قانونی و خودسرانه بالا می رود.

این دانش آموزان پیام رئیس جمهور را شنیده و عملا از حق خود برای اعتراض استفاده کرده اند.

در عصر ارتباطات ، روابط عمومی ها هم باید متحول شوند. انحصار خبری و گزینش خبر نه تنها مفید نیست بلکه دیگر امکان ندارد.

آموزش و پرورش به جای انکار و منزه نمایی باید اشتباهات کارکنان خود اعم از مدیر و معاون و معلم بپذیرد و مطابق قانون برخورد کند.

اینکه سایت فردا نیوز مغرضانه این خبر را آب و تاب داده و یا قصدش کوبیدن دولت و آموزش و پرورش بوده و یا بودجه سایت از کجا تامین می شود و مدیر مسئول آن چه کسی است و با کدام مقام ارتباط دارد و گذشته اش چه بوده و.... حاشیه پردازی است.

« صدای معلم » بر این باور است ؛ اگر دانش آموزان مدرسه مختار آباد رودبار به خاطر کمک نکردن به مدرسه شلاق خورده اند و اخراج شده اند آموزش و پرورش باید جبران کند و با مدیر متخلف برخورد قانونی نماید .

اگر هم خبر ساختگی و جعلی است ، باید به طور مستند به افکار عمومی توضیح بدهند.

پایان گزارش/

سه شنبه, 20 مهر 1395 22:25 خوانده شده: 2315 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +14 0 --
محمد باقر 1395/07/20 - 23:10
چقدر این مسئله درست باشد ،والله اعلم .باید صبر کرد تا کاملا صحت و سقم ان روشن شود.
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/07/21 - 02:47
این بحث یک روی دیگری هم دارد و آن اینکه اگر مدیر تخلف کرده باید برخورد شود ولی اگر خبر دروغ بود هیچ اتفاقی نمی افتد ، یعنی به همین راحتی به کارمند دولت اعم از مدیر ، معلم و ... می توانند اتهام بزنند و هیچ برخوردی هم با آنها نشود !!
پاسخ + 0 0 --
شاهدفر 1395/07/21 - 14:18
شما انگار مدیر مدرسه باشید که این حرف رو می زنید . در دبستانی در منطقه 15 تهران ، دانش آموزان افاغنه که شهریه نداده اند، مدیر نمی گذارد به کلاس بروند .
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1395/07/21 - 16:47
جناب اقای شاهد فر به نظر شما اگر دانش اموز افغانی یا ایرانی مبلغ کمی از یارانه اش را به مدرسه بدهد ایا عمل نیکویی نیست؟ چه عیب دارد. مبلغ 30 هزار تومن سالانه چیه ؟با دادن این پول فقیر نمیشه.اما برای مدرسه پول خوبیه تا کاری انجام بشه.
پاسخ + 0 0 --
شاهدفر 1395/07/21 - 20:59
نه عزیز، شهریه 200 هزار تومان و کمک به مدرسه ماهی 20 هزارتومان مد نظر مدیر محترم بود با کلی تهدید که اگر ندهید فلان می کنم و ...
پاسخ + 0 0 --
شاهدفر 1395/07/21 - 21:01
در ضمن افاغنه یارانه ندارند .من ایرانی هستم اما در محله ما که اتابک است تعداد زیادی خانواده های افغانی زندگی می کنند و ما می بینیم که با چه سختی گذران زندگی می کنند . در ضمن مدیر مدرسه، هیچ هزینه ای در مدرسه بچه های ما نکرد .
پاسخ + +14 -2 --
لال و کور 1395/07/20 - 23:24
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در شبنامه نویسی علیه کسانی که تاریکخانه معامله هایشان را افشا می کنند مهارت دارد ولی برای دفاع از حق معلم و دانش آموز لال و کور است.
پاسخ + +11 -6 --
معلم ناجی ملت 1395/07/20 - 23:55
این خبرازبیخ وبن دروغ است وفقط قصد حمله به فرهنگیان میباشد
پاسخ + +8 -1 --
جلیل 1395/07/21 - 01:45
الان مدارس دولتیه وضع اینه اگه خصوصی بشه اتفاقات بسیار شدیدتریی خواهد افتاد البته نیازی به تکذیب و تعجب نیست نیست نه تنها دراین مدرسه کهدرتمام مدارس به دلیل عدم پرداخت سرانه توسط دولت تدبیر وامید ووزیر دانشمند جناب فانی اخذ هزینه از دانش اموز ان ان کاملا اجباری بوده در حقیقت مدیر مدرسه چاره ای جز دریافت کمک به مدرسه ندارد
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/07/21 - 20:01
مثل اینکه پول کتاب را ندادند بحث کمک به مدرسه نبوده !
در سالیان نچندان دور مناطق محروم تغذیه رایگان داشتند و به هر دانش آموز ابتدایی چند مداد و دفتر ابتدای سال تحصیلی می دادند . خیلی سال است که این طرح برچیده شده و قیمت کتابهای درسی هم افزایش زیادی داشته است .
حداقل می توانند برای مناطق محروم خصوصا سیستان و جنوب کرمان کتاب های ابتدایی را رایگان توزیع کنند .. در حق این دو استان ظلم مظاعف کرده اند نه مدرسه ای دارند و مردم این شهرها بضاعت مالی !
حقوق یکماه یکی از مدیران پایتخت نشین برای چند سال این مناطق کافیست !!!
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1395/07/21 - 20:12
احسنت محمد اقا
پاسخ + +18 0 --
فرهنگیان 1395/07/21 - 02:57
ایران روزی ۷۰۰ میلیارد تومان نفت میفروشه

چرا باید وزارت آ.پ به مدارس نرسه که مسولان مدرسه مجبور باشند از بچه ها التماس کمک کنند
پاسخ + +14 -1 --
معلم 1395/07/21 - 07:05
معلمان عزیز بخاطر مشکلات آموزش و پرورش هیچ ناراحت نشوید

به شما چه که مدرسه و کلاس درس چه کمبودی دارد

چرا خودتان را بخاطر مشکلات و مسائل ی که به شما مربوط بدنام می کنید
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1395/07/21 - 20:12
افرین
پاسخ + +11 -1 --
معلم ناامید 1395/07/21 - 07:07
جو حاکم بر رسانه های ما بیشتر دانش اموز محور است تا معلم محور و اهانت و حمله ب معلمان را کمتر رسانه ای میشود
وقتی معیشت و منزلت معلم خوب نیست وکلاسها شلوغ با چه اعصابی خوب تدریس کنیم؟؟!!
پاسخ + +9 -4 --
سلیمی 1395/07/21 - 07:54
متاسفانه سوء مدیریت از سطح بالاتر تا سطح مدرسه وجود دارد. من خودم شاهد بسیاری از شرمندگی ها و حقارتهای دانش آموزان در محیط مدرسه به خاطر قادر نبودن به تهیه چند ده هزار تومان بوده ام. مدیر کم سواد مدرسه سخت افزاری فکر می کند و به تنها چیزی که فکر نمی کند روح و روان دانش آموز است و تاثیری که در ذهن او حک می شود. عواقب این نوع برخوردهای نامهربانانه در آینده نه چندان دور باعث ایجاد ناهنجاریهای اجتماعی و بروز انواع خشونتها می شود، آن وقت می گوییم ریشه این ناهنجاریها کجاست؟
سال گذشته خانم مدیر مدرسه دخترم در مقابل اعتراض من که چرا 4 برابر شهریه مصوبه مدارس هیئت امنایی پول می خواهید دختر مرا تهدید به اخراج کرد و انواع توهینها. بعد از کلی نامه نگاری و شکایت، اداره محترم آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه به یک تذکر به خانم مدیر بسنده کردند! متاسفانه مسئولان برخورد قاطعی با این مسائل ندارند. نگویید کمبود بودجه داریم چرا که در در حساب بسیاری از مدارس هیئت امنایی از 500 میلیون تا چند میلیارد پول خوابیده است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/07/22 - 10:09
در تهران که مدیران مدرسه انگار بر تخت پادشاهی نشستند .هر خلافی می کنند ، رئیس منطقه سکوت می کند و در مقابل اعتراض معلمان و اولیای دانش آموزان از مدیر حمایت می کند .تلبته طبق قانون، درصدی از کمک به مدرسه به اداره داده می شود .شاید به این علت است که مدیران تاج سر رئیس اداره هستند .
پاسخ + 0 0 --
روپیشونیم نوشته شده 1395/07/25 - 17:44
من مدیریا میشناسم که توی یه مدرسه ی خرابه مجموع اسناد مالی دو سال اخیرش حدود ۱۵۰ میلیونه و توی این مدرسه هیچ کاری نکرده و نمیکنه حتی یه کامپیوتر سالم تو سایتش نداره و نمی خره و با فاکتور سازی همه پولها را میکشه بیرون یه بار هم شکایت تخلفاتش به اداره رفته که هیچ واکنشی نشون ندادن این اقا حتی از یه خیر لباس و کفش میگیره و فاکتور میکنه پولاشا میگیره و میخوره.هر جا میگردی که خودتا قانع که ۵میلیون هزینه گرد این اقا را ببینی نمینونی پیدا کنی
پاسخ + +11 -2 --
ناشناس 1395/07/21 - 09:28
هر کس خلافی مرتکب می شود می گویند ریشه یابی کنید چرا ؟اما وقتی معلم یا مدیری مرتکب خلافی می شود همه خواهان برخورد قانونی می شوند ما هم می گوییم درست است قانون را اجر کنید اما نه تنها برای مدیر بلکه برای دولت و وزیر ونماینده ی مجلسی که بودجه ی کافی در اختیار مدارس قرار نمی دهند و باعث می شوند مدیران هزینه های جاری م دارس را یا گدایی کنند یا به شیوه ی زور گیری از والدین بگیرند چرا فقط مدیر را می بینید آیا اگر پدری داشت و به بچه اش نداد و ان بچه دزدی کرد جرم این بچه در مقابل جرم بچه ی پولداری که با وجود داشتن جیب پر پول باز هم دزدی می کند در محضر عدالت یکی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + +15 -3 --
ناشناس 1395/07/21 - 10:28
پاییز است برگ و بار درخت تدبیر و امید زیر پای کج فهمان خش خش صدا می کند بهار آموزش و پرورش سالهاست رخت بربسته دیگر امید را صدا نزنید از اول هم کلیدی نبود
پاسخ + +8 -6 --
احمد 1395/07/21 - 11:47
با سلام از زمان آقای حاج بابایی سرانه کم شد ایشان هم حقیقت را نمی گوید و شعار می دهد واز وقتیکه آقای فانی وزیر شده وضعیت مدارس اسفناک است من چند سال مدیر و معاون بودم وامسال 1/7/95 بازنشته شدم سرانه خبری نیست مقدار اندکی می دهند که حتی جوابگوی فیش های آب و برق و گاز مدارس نمی شود پس مدیران باید از اولیا بگیرند بروید در د ودل مدیران را بشنوید مدارس همهزینه های بسیاری دارند که باید تامین شوند متاسفانه آموزش وپرورش و تحصیل دیگر رایگان نیست واصول قانون اساسی که آموزش وتحصیل را رایگان میداند اجرا نمی شود حتی در جلسات به مدیران به صورت تلویحی گفته می شود که از اولیا پول بگیرید خانه از پای بست ویران است.....
پاسخ + +13 -1 --
دبیر 1395/07/21 - 12:50
موضوع کاملا روشن است ...
وزیر آموزش و پرورش و معاونینش تنها در برابر رسانه ها و افکار عمومی از رایگان بودن آموزش دم می زنند اما در باطن بخاطر تنگناهای مالی و بودجه ای که از سوی دولت بر این ارگان بار می شود از مدیران مدارس به جد می خواهند که با دریافت پول از دانش آموزان به شکل های گوناگون هزینه های مدارس را پوشش دهند .
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1395/07/21 - 16:11
حالا این 30هزار تومن که کمتر از یارانه ئ یه ماهشه.اگر همه بدهند که با این پول نه فقیر میشوند و نه غنی.اما برای رفع مشکل مدرسه ،پول خوبی میشه.تعاون کار نیکویی است . همین مردم ما اگر برای یک هیئت در ماه محرم پول جمع کنند شاید ده برابر هم بپردازند اما برای مدرسه خیر ؟با احترام
پاسخ + 0 0 --
حسن 1395/07/25 - 17:31
کجا ۳۰هزار تومن میگیرن من که معلمم و بخشنامه گفته هیچ پولی ندم بچه ما تو مدرسه ی دولتی با ۲۰۰هزار تومن ثبت نام کردم
پاسخ + +7 0 --
هدایتی 1395/07/21 - 15:12
آقای روحانی! شما که روال اعتراض را به دانش آموزان خوب یاد می دهید ؛ من معلم که به شما اعتراض دارم که چرا یک فرد بی کفایت را وزیر ما کرده اید؛ به کی بگویم ؟
پاسخ + +10 0 --
رحمان 1395/07/21 - 16:44
یک پیشنهاد. هیچ مدیری از اولیا درخواست کمک مالی نکند. بگذارید برق مدرسه را قطع کنند. گاز مدرسه قطع بشود .کپی خراب و کاغذ تمام بشود. قبض آب را پرداخت نکنید. ادارات خودشان از پس هم بر می آیند و من امسال دیدم در روز 31 شهریور مدیری را که خدمات زیادی به غیر از وظیفه اش انجام داده بود. برکنار کردند. مسئولیت اداره .اداره کل. وزارت دلشان اصلا به حال مدیر یا دانش آموز نمی لرزد. اگر مدیران این کار را انجام دهند . خیلی از بدبینی ها اتهام ها خود به خود حل می شود . بگذارید خود اولیا پی گیر سرانه باشند.
پاسخ + +3 0 --
حسین 1395/07/21 - 19:11
اموزش و پرورش سازمانی مرده و نابود شده است

اگر هر سازمان دیگری بود الان وزیر پشت کارمندان خود را می گرفت

ولی وزیر اموزش و پرورش فقط در فکر خیانت کردن و توطئه و نابود کردن انگیزه کارکنان خود است
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته 1395/07/21 - 19:50
وظیفه دولت حمایت مردم وگذاشتت کلاس مجانی حتی لباس وغذای رایگان به بچه ها می باشد هیچ معلمی این کار را نکرده این هجمه ونفاق به منظور حمله به معلم از طرف انها که شما بهتر می شناسید است
اگاهی ,,بیداری ,,اگاهی وبیداری
حال که باید حق وحقوق معلم را بدهند دارند حمله می کنند
چرا دنبال اختلاس گران که همه به هم وصل هستند را نمی گیرند
در کانادا ازاد می گردد واز ایران حمایت می شود خاوری
کمی با مطالعه نظر دهید وضع خیلی خرابتر از ظاهر ان است
دزدان کشور را احاطه وبادخرافات دارند چپاول می کنند
وقتی مردم ایران در فقر بسر می کنند
پاسخ + +3 0 --
بازنشسته 1395/07/21 - 19:52
چرا به کشور بی گانه کمک می شود چرا ,,
این مسولان ایا صدای فقر وفلاکت مردم ومدارس ومعلم را نمی شنوند
می شنوند دستور اجرا ندارند چون هنز باید بدزدند
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/07/21 - 22:31
روابط عمومی ضعیف و منفعل و واداده شده
ادعا بسه دیگه
پاسخ + +2 0 --
ABDUL-SAHIB HASANI N 1395/07/21 - 23:48
در سایت دیگری شخصی چنین اظهار نظر کرده و من هم نظری دادم ولی نظرم ظاهر نشد !
"سوال : 1- مدیر هزینه مدرسه را چگونه تأمین کند ؟ 2- وقتی آموزش و پرورش به مدیران در جلسات میگویند با کمک های مردمی مدرسه را ا داره کنید 3- حالا وظیفه مدیریت چیست؟"
جواب من :
مثل من شجاع باشند : وقتی بعلت کمبود ساعات فیزیک به من معاونت مدرسه پیشنهاد شد به شكلي پیشنهاد را رد کردم که دیگر چنین پیشنهادی از طرف اداره تكرار نشد . چرا بعضی از همکاران (دقت كنید : بعضی از همکاران ) بخاطر مدیریت تن به هر ذلتی می دهند ؟ البته یکطرفه به قاضی رفتن خوب نیست و همین دیروز 19/7/95 دو دانش آموز با هم صحبت می کردند و بعد یکی سیلی زیبایی !!! به صورت دوستش زد . به حکم دستورات وزارتی " و لا تقل للدانش آموز افا " آندو را به دفتر مدیر راهنمايي كردم تا در حضور من و مدیر بگویند "به خدا هیچ کاری نکردیم . ما ساکت بودیم . معلم دروغ میگه ".
پاسخ + +1 0 --
بشیری 1395/07/23 - 03:54
آقای عبداِللهی شما که همش می گی آموزش رایگان افسانه است پس نباید این خبرها را تکذیب بکنی ۰ دانش آموز را کتک زدند تا مطابق حرف شما هزینه آموزش را بگیرند مجانی که نمی شود مدرسه به قول شما خرج دارد ...
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/08/25 - 14:11
شما فکر کردین فقط اینجا ای طوری هست مدرسه ما تا پول نگیر صبت نام نمی کنه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور