صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه گزارش سخن معلم /

گفت و گو با مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش تهران در مورد سامان دهی نیروها

گروه گزارش / اجرای ساختار 6 - 3 - 3 و حذف یک پایه از دوره دوم متوسطه و متقابلا افزایش یک پایه در دوره اول موجب به وجود آمدن مشکلات و مسائل عدیده ای برای همکاران گردیده است .

این روند در حال حاضر به یک بحران تبدیل شده است . « گروه گزارش سخن معلم  » در راستای نهادینه کردن فرهنگ گفت و گو و نقادی این بار با « مسعود ثقفی » مشاور ، سخنگو و رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به گفت و گو پرداخته است .

متن کامل این گفت و گو را می خوانید

گفت و گوی سخن معلم با مسعود ثقفی سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش تهران

* بحث سامان دهی نیروها در مناطق به یک معضل تبدیل شده است . وقتی به اداره آموزش و پرورش به ویژه مقاطع مراجعه می کنید با انبوهی از دبیران مواجه می شوید که به علت اجرای نظام یا ساختار 6 – 3 – 3 و حذف پایه اول مشکل پیدا کرده اند .از سوی دیگر ، به نظر می رسد هیچ گونه برنامه مدونی برای رفع این مشکل توسط مسئولان پیش بینی نشده است و این وضعیت موجب نارضایتی شدید معلمان از وضعیت موجود شده است .

سامان دهی یک وضعیت پیچیده ای است و مرتبط با یک سری موضوعاتی است که باید از قبل مشخص و روشن شده باشد .به عنوان مثال ، بحث پایه های تحصیلی که شما اشاره کردید یکی از مسائلی است که ما را در سامان دهی تحت تاثیر قرار می دهد .بحث کمبود نیروهایی که داریم .فرضا استخدام بدون ضابطه ای که در گذشته انجام شده است و کمبودهایی که الان داریم یکی از مشکلات است .

بحث دیگر ، عدم تناسب نیروها با نیارهای ما است .به عنوان مثال ، ما الان به دبیران مرد نیاز داریم ، به آموزگار نیاز داریم ولی در این حوزه به شدت دچار کمبود هستیم .از سوی دیگر در حوزه دبیران زن دوره اول و دوم با مازاد شدید مواجه هستیم .این که چرا ما به این جا رسیده ایم بخشی از دلایلی است که شما اشاره نمودید .بدون حساب و کتاب ، بدون پیش بینی نیازها و بدون مرتفع کردن یک سری پیش نیازها که برای انجام کار نیاز است ، این ها نظام آموزشی را تغییر دادند .این ساختار 6 – 3 – 3 به شدت ما را در مقطع ابتدایی دچار کمبود نیرو نمود .( یک پایه اضافه شد ).

از طرف دیگر ، ما بحث مازاد نیروها در دوره اول و دوم متوسطه را در حوزه بانوان داریم و یا در بحث انتقال نیروها به تهران ، نیروهایی که وارد شدند نیروهایی نبودند که مورد نیاز ما و شهر تهران باشند .نیروهایی هستند که بر اساس یک سری " روابط " وارد شهر تهران شدند .نیاز ما در تهران " آموزگار " و دبیر مرد بوده است . نیاز ما در مناطق جنوبی بوده است نه مناطق شمالی شهر !

*در واقع فرآیند ورود نیرو به شهر تهران بر اساس نیازسنجی و یا قانون نبوده است ؟

دقیقا . نه ورود و نه توزیع نیرو هیچ کدام بر اساس نیازسنجی نبوده است .آن چه که مهم است شتاب زدگی در اجرای ساختار 6 – 3 – 3 بوده است . دوم ، عدم استفاده صحیح در استفاده از نیروهای ورودی ، عدم تناسب تخصص نیروهای ورودی با نیازهای آموزش و پرورش  وعدم تناسب امکانات موجود  ما با تغییرات صورت گرفته بوده است .مثلا تعداد مدارس ما در مقاطع مختلف متفاوت با آن چیزی است که باید انجام دهیم .فضا ، نیروی انسانی و... دچار چالش شدند .مجموعه این عوامل باعث شده است که بحث سامان دهی نیروی انسانی یک بحث پیچیده ای شود .البته این دشواری را ما همه ساله در آموزش و پرورش داریم .این که موجودی مان را بر اساس نیازمان سامان دهی کنیم .این مساله وقت و انرژی ما در طول تابستان گرفته است .با یک روش هایی داریم سعی می کنیم بخشی از معضلات سامان دهی را حل کنیم اما این که تمام مشکل حل شود این طور نخواهد شد .

به عنوان مثال ، به شدت پیگیر آن هستیم که وزارتخانه به ما پاسخ دهد که آیا نیروی ورودی به تهران می دهد و یا خیر .

* کی قرار است پاسخ دهد ؟

در مرداد ماه .این ها را باید سریعا اعلام کنند که ما بتوانیم برنامه ریزی کنیم .بحث کم شدن یک پایه از دوره دوم متوسطه داریم و امسال کامل شدن دوره اول متوسطه اول را داریم .بخشی از نیروهای دوره دوم باید به دوره اول بیایند .در این رابطه فرمی توزیع شده است .( فرم یک آموز ) بر اساس آن فرم امتیاز بندی هایی صورت گرفته است که به تناسب شرایط و تخصص شان از آنان استفاده شود .موضوع بعدی شرایط استفاده از نیروی انسانی شهر تهران است .مثلا نیروهایی که قرار است خارج شوند ، معلمانی که بازنشسته خواهند شد و یا نیروهایی که قرار است در آن بخشی که ما نیاز داریم به همکاری شان ادامه دهند .مثلا ما آموزگار مرد احتیاج داریم .دبیر مرد نیاز داریم .این که در منطقه خاصی ما به به نیروهایی نیاز داشته باشیم و آنان نیز مایل به ادامه همکاری باشند .این مسائل و راهکارهایی است که روی آن ها در حال برنامه ریزی هستیم .

* جناب ثقفی . همان گونه که فرمودید بخشی از مشکلات سامان دهی نیروها به همان اجرای شتاب زده ساختار 6 – 3 – 3 بر می گردد.اما از سوی دیگر ، شاهد هستیم که اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران طرح " تجمیع " را اجرایی کرده است ، یعنی سال چهارم ( دوره پیش دانشگاهی سابق ) را  فرضا در یک مدرسه تجمیع نموده است .در واقع با اجرای همان ساختار ، 25 درصد نیروها از پایه اول در یک مدرسه حذف شدند و 25 درصد نیروها هم به خاطر طرح " تجمیع " از همان واحد حذف شدند .

به عبارت دیگر ، 50 درصد نیروها از دوره متوسطه حذف شده اند .زمانی که به ادارات مراجعه می کنیم آن ها تاکید می کنند که روی این تصمیم نقشی نداشته اند و حتی مخالف اجرای آن بوده اند ! با توجه به مشکلات متعدد در زمینه اجرای ساختار 6 – 3 – 3 چه ضرورتی برای اجرای این طرح وجود داشته است ؟

در خصوص اجرای یک طرح باید کارشناسی تر به موضوع نگاه کرد .قطعا برای اجرای این طرح در اداره کل آموزش و پرورش تهران جلسات کارشناسی متعددی با حضور متخصصان تشکیل شده است  و به یک چنین جمع بندی رسیده اند .در جلسات متعدد با مسئولان مناطق این مسائل طرح شده است و به نظر مشترکی رسیده اند .اگر کسی در این زمینه انتقاد و یا مخالفتی دارد به همان حوزه های کارشناسی مناطق مراجعه و نظر خود را بیان کند .این گونه کلی گویی در زمینه کارشناسی مسائل شاید خیلی علمی نباشد .طرح مساله به این صورت درست نیست .ما در این جا آمادگی داریم که نظرات را دریافت کنیم و آن ها را به معاونت های مربوطه و حتی خود مدیر کل ارائه کنیم .

*شما درست می فرمائید نظرات باید کارشناسی باشد .بحث این است که همان طور که مسئولان فعلی آموزش و پرورش اجرای بسیاری از طرح های قبلی را شتاب زده می دانند ، این جا هم صادق است ! آن ها می توانستند با وجود مشکلات عدیده اجرای این طرح را مرحله بندی کنند که بحران و به تبع آن نارضایتی ایجاد نشود .معلمان می گویند که ما با یک بی برنامگی در زمینه سامان دهی نیروها مواجه هستیم و پاسخگویی در این زمینه وجود دارد و مسئولان رده پائین مشکلات و نابه سامانی ها را به لایه های بالاتر پاس می دهند و آن ها می گویند که ما کاره ای نیستیم و تصمیات در بالا گرفته می شوند !

مسعود ثقفی سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش تهران  ما متاسف هستیم اگر این گردش کار در حال اتفاق افتادن باشد .ما در اداره کل تصمیمات را بر اساس یک منطق کارشناسی اتخاذ کرده و پیش می رویم و مناطق هم به همان ترتیب درگیر مساله شده اند .حتی مدیران مدارس هم با این مساله درگیر شده اند .از مشورت های همه در این تصمیم استفاده شده است و این که الان در این وضعیت به آن ها مراجعه شده و آن ها بخواهند همه توپ ها را بخواهند در زمین دیگری بیندازند این کار اخلاقی نیست !

در ضمن اقداماتی که ما انجام می دهیم با اقدامات شتاب زده قبل بسیار متفاوت است .اقدامات ما قطعا پشتوانه کارشناسی محکمی دارد  و جوانب مختلف قضیه در نظر گرفته شده است . ما در حوزه سامان دهی فضای آموزشی هم با مشکل مواجه هستیم . ما در کنار سامان دهی نیروی انسانی می خواهیم سامان دهی فضای آموزشی را هم داشته باشیم .این چیزی است که شاید از نگاه منتقدان مغفول باشد و یک جانبه نگاه می کنند و شاید برخی مواقع هم نقد آن ها درست باشد .البته چون به موضوع همه جانبه نگاه نمی کنند ممکن است انتقاد آن ها درست و یا منصفانه نباشد .در تصمیات ما همه لایه ها به کار گرفته شده اند و همان گونه که عرض کردم از نظرات کارشناسان ، متخصصان و مدیران مدارس استفاده شده است .فکر می کنم همکاران ما در مناطق و مدیران مدارس باید با حوصله بیشتری با مسائل برخورد کنند .برخی اوقات شاهد هستیم سوالاتی که در سطح مدرسه قابل پاسخگویی است دامنه اش به این جا کشیده می شود .

* آقای فانی اخیرا در زمینه سامان دهی نیروها اعلام کرده است که این مشکلات مربوط به امسال است و پس از برقراری ثبات این مشکلات را نخواهیم داشت .به نظر می رسد این اظهار نظر وزیر نوعی ساده سازی و سطحی نگری در دیدن قضایاست ! این که معلمی سال ها در یک درس و در یک مقطع خاص تدریس کرده است و تجارب فراوانی اندوخته است یک دفعه به این معلم گفته می شود که اگر می خواهی رتبه بندی شامل حالت بشود ، اگر می خواهی ضریب فوق العاده شغلت تنزل پیدا نکند و...باید در مقطع ابتدایی تدریس کنی ! به عبارت دیگر ، معلم تحت فشار قرار می گیرد و بدون آن که اقناع شود باید نظری را به صورت تحمیلی بپذیرد .آیا این گونه دیدن قضایا علمی و حتی منصفانه است ؟آیا این نگرش عوارضی در نظام آموزشی ایجاد نمی کند ؟

من در انداز ه ای نیستم که بخواهم صحبت های وزیر آموزش و پرورش را نقد کنم  و یا حتی اجازه ورود داشته باشم .من همان گونه که قبلا نیز گفتم مشکل سامان دهی ظرف یک و یا دو سال حل شدنی نیست .ما به شدت منتظر ورود نیروهای دانشگاه فرهنگیان در سال 95 هستیم .شاید با این کار بخشی از مشکل حل شود و یا ورود نیرو به تهران نیز به آن کمک کند .با همه این تفاسیر و با نیز سیر بازنشستگی ها و بافت سنی معلمان در تهران و... خیلی امیدوار نیستیم که این مشکل به سرعت حل شود .واقعا بحث سامان دهی به چند سال زمان نیاز دارد تا به سامان برسد .از راه های کوتاه مدت سعی می کنیم که از بحران یک ساله عبور کنیم .

* آقای ثقفی ؛ این بحران ها کی در آموزش و پرورش به پایان می رسد ؟!

من واقعا در مورد بحران سامان دهی نیروها می توانم نظر دهم !این مسائل زمان بر است و ان شاء الله با برنامه های کوتاه مدت بتوانیم از آن عبور کنیم .

* این صدای معلمان منتقد و ناراضی باید کجا شنیده شود ، معلمی که دستش به جایی نمی رسد و به او دائما زور می گویند که باید تغییر مقطع بدهید و...آیا فرضا عذرخواهی ساده مسئولان وزارت آموزش و پرورش بابت این مسائل نمی تواند حداقل این مسائل را تسکین دهد ؟

بحث عذرخواهی نیست ! همکاران ما باید این مساله را درک کنند .وقتی که چنین شرایطی پیش می آید معلمان با ما همکاری کنند .آموزش و پرورش با معضلی به نام « سامان دهی نیروی انسانی » مواجه است .همکارانی که به علت سه پایه شدن دوره دوم و اضافه شدن یک پایه در دوره اول این همکاری و تعامل را با ما داشته باشند .آن ها هم برای رفع این مشکلات کمک کنند .فقط این نباشد که انتظارات خود را مطرح کنند و منتظر باشند که همه کارها مطابق نظر آنان پیش برود .البته ما اعتقاد داریم تا جایی که می شود باید با  همکاران و معلمان تعامل  و همراهی داشته باشیم .ما فرم یک آموز را بر همین اساس ارائه کرده ایم .فقط همکارانی که امتیاز خاصی را کسب می کنند می توانند در همان مقطع متوسطه دوم به کارشان ادامه دهند .این همکاری از معلمان قابل انتظار است و متناسب با شرایط به ما کمک کنند .

* از وقتی که در اختیار گروه سخن معلم قرار دادید سپاسگزاریم .

پایان گزارش /

شنبه, 10 مرداد 1394 20:50 خوانده شده: 5623 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +11 -5 --
فرهنگی 1394/05/11 - 06:18
اقای پورسلیمان زیاد به فکراموزش و پرورش نباش کمی هم به فکر خودت و خانواده ات باش یه وقت خدای نکرده سکته میکنی و تمام
اونوقت مث مسئول اوای فرهنگی سکته بستری و عمل قلب واون موقع فرید رسی هم نخواهی داشت جز خدا
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/05/11 - 12:46
جناب پورسلیمان سلام خدا خیرتان دهاد

لطفا در مورد حق التدریس گذشته که اصلا فراموش شده است کسب خبر نمایید.

شاید شما وهمکارانتان توانستید حق ما را بگیرید.

شش ماه گذشته اصلا خبری نیست .

لطفا برای ما پی گیری کنید

ما منتظر خبر شما هستیم و صمیمانه شما را دعا میکنیم

با تشکر فرهنگی همیشه نگران
پاسخ + +12 -1 --
علی 1394/05/11 - 09:55
با سلام .آقای ثقفی گفته اند: ((من در انداز ه ای نیستم که بخواهم صحبت های وزیر آموزش و پرورش را نقد کنم و یا حتی اجازه ورود داشته باشم .من همان گونه که قبلا نیز گفتم مشکل سامان دهی ظرف یک و یا دو سال حل شدنی نیست .))
واقعاً خنده دار نیست؟.آخر عزیز دل برادر شما که در اندازه ای نیستی ،چرا پس اظهار فضل می کنی؟؟؟.شما که جرأت نقد و بررسی حرف وزیر ت را نداری و به عبارت ساده تر فقط مطیع هستی و هر چه باد اباد، اصلاً لزومی دارد که به عنوان سخنگوی اداره کل تهران سخنرانی کنی و افضه بفرمایی.؟این است افرادی که دایره آموزش و پرورش را احاطه کردند.خدای بزرگ به ما و دانش اموزان و کلاً ایرانیان رحم نماید.
پاسخ + 0 0 --
شهرستاني 1394/05/11 - 13:52
آقاي ثقفي چه منتي هم ميزنن(معلمان تنها به فكر بر آورده شدن نيازهاي خود نباشن)واقعا به فردي مثل تو كه پستي رو اشغال كرده اي خيلي متاسفم... نه چندان محترم كدا م انتظارات معلمارو بر آورد كرده اي كه به اندازه خودت خيلي سخيف افاضه ميكني تو كه عرضه وجسارت تشخيص عملكرد غلط وزيرت رو نداري چرا در جايي كه ...واقعا متاسفم به تو ومعلماي زير مجموعه ات كه مسئولي مثل تودارن
پاسخ + +11 -3 --
شهرام 1394/05/11 - 10:03
به خدا هیچ تغییری حاصل نمی شود بیخود تلاش نکنیم
برید سراغ شغل های دوم و سوم
بیخود سرخودمون کلاه نزاریم شغل مقدس و شغل انبیا و شمع سوزان ...... همش کشکه
پاسخ + 0 0 --
حسین قارداش2415 1394/05/11 - 13:36
کاملا موافقم و بنده چند ده بار این کامنت را قبلا نوشته ام! فقط شغل دوم و سوم!!! چون هرگز از این آ.پ آبی برایمان گرم نخواهد شد!مطمئن باشید. "لا ریب فیه "!
پاسخ + +5 -1 --
بابک 1394/05/11 - 16:40
اداره کل چیه که سخنگوش چی باشه . تو رو خدا شانیت خودتون و سخن معلم رو رایگان هزینه نکنید .
پاسخ + +6 -1 --
حسین حقجو ی 1394/05/12 - 07:23
خوب همکاری کنیم ما همکاری می کنیم شما هم باید سر کیسه را شل کنید حداقل 500 هزار تومان به حقوق آنها اضافه کنید ببنید چه می شود /این نمی شود که ما ایثار کنیم ما گذشت فراوان کنیم اما درباره مشکلات ما بی تفاوت باشند تازه تهدید هم شویم /بزرگترین مشکل زمانی بروز می کند که شما مدارس دولتی را ادغام کرده و 38 نفر را در یک کلاس چپانده اید تازه به معلم غیر کارشناس در رشته می گویید شما تدریس کنید بی خیال دانش آموز
پاسخ + +3 0 --
مهدی.............. 1394/05/20 - 21:54
همکاری کردن معلمان در تغییر مقطع همان و ماندن در دوره ابتدایی همان....مثل ساعات فی سبیل الله دوران جنگ تحمیلی که الان قانونا ساعات تدریس شده 24ساعت.
پاسخ + +6 0 --
محسن 1394/05/21 - 11:20
«من در انداز ه ای نیستم که بخواهم صحبت های وزیر آموزش و پرورش را نقد کنم و یا حتی اجازه ورود داشته باشم»
هیتلر کجایی که یادت بخیر..!
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/05/21 - 17:35
متاسفانه اجرای نظاام 633 کاری عجولانه بود که در دور قبلی انجام شده ...نظاام اموزش ما ایراد چندانی نداشت بخصوص در زمانی که دوره متوسطه چهار ساله و کامل بود و دانش اموزان سال چهارم امتحان نهلایی می دادند بلا فاصله در کنکور شرکت میکردند ...با تغییر نظام به ترمی واحدی و سالی واحدی همه چیز بهم ریخت و مدارس به بنگاه های کسب در امد تبدیل شدند و موجبات ترک تحصیل عدهزیادی فراهم شد و..سپس با برداشته شدن مردودی در سال اول اوضاع بدتر شد و تمامی اهرم های تشویق دانش اموزان به درس خواندن از بین رفت ..چون دانش اموز در هر صورت به پایه دوم می رود ...در ادامه نظام 633 ..شکل نظام اموزشی ما از ابتدا ایرادی نداشت محتوا مشکل داشت که هنوز هم دارد
پاسخ + +2 0 --
معلم 1394/05/21 - 20:21
جالب است که توقع همکاری از معلمان را جهت ادامه خدمت در ابتدایی دارند . اما به نظر میرسد تا آخر سنوات خدمت در همان ابتدایی نگهشان دارند . که این عین قانون شکنی است چون تا زمانی که معلم نخواسته و تقاضا نداده تغییر مقطع بدون رضایت معلم برخلاف مقررات است . اما از زمانی که ما به مقطع ابتدایی ورود پیدا کردیم معلمین ابتدایی با پوزخند میگویند دلتان خوش است مگه اجازه می دهند به مقطع خودتان برگردید . این امکان ندارد . ما که به کل دلزده و بی انگیزه شده ایم
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/05/24 - 16:24
برو ..... تو حق کارشناسی بگیری و مفت بخوری و هیچ راهکاری برای مشکلاتی کاملا قابل پیش بینی نداشته باشی ... و من دبیر فرهیخته با 20 سال سابقه به خاطر فرم مضخرف یک اموز که بر اساس معیارهای غلطه 0 1 سال قبله با هزاران تقلبی که توش کردن و نه حتی بر اساس شایشتگی سابقه و مدرک و کارایی دبیران برم سماق بمکم و حقوقم کم بشه و با یک دنیا تجربه و تحصص صد کیلومتر هر روز تا حاشیه ی تهران برم و بیام و ابتدایی درس بدم و تازه اون رو هم بهم اعلام کنن نیاز ندارن؟؟من سر کلاسهای 40 نفره برم و فیزیک تدریس کنم در حالیکه با وجود فضا کافیه کلاس 40 نفره به دو تا 20 نفره تفکیک بشه و توی وزیر و سخنگوت اجازه نمیدین؟؟خالا هی بری شعار بدین مرگ بر انگلیس... به خدا شما دست انگلیس رو از پشت سر بستین
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/05/31 - 16:53
دوستان عزیز وهمکار: بله تا بوده همین بوده. اگه این افراد سواد یا توان ارایه راهکار یا حتی (خدای ناکرده؟) جرات عکس العمل در برابر این مسایل داشتند کارشناس (؟) یا مسول (؟) نمی کردنشون. بله در یه کلام :بزدلی و فرصت طلبی . به امید دیدن افرادی شجاع دلسوز و ..... در نطآم آموزشی کشور عزیزمان
پاسخ + 0 0 --
زهرا 1394/06/04 - 00:35
من با 25 سال سابقه تدریس که هرسال به طور کامل ساعات تدریس گامل بوده بواسطه فرم یک آموز مشکل دار باید برم ابتدایی تدریس کنم بعد همکاری که سالعاست در دبیرستان مازاد بوده بره جای من تدریس کنه چون مدیری فرم یک آموز بنده را بدون در نظر گرفتن ده سال خدمت در روستا تکمیل کرده ومبنا همین فرم اشکال دار شده است.
پاسخ + 0 0 --
فاطمه ،ی 1394/06/11 - 12:48
سلام به همکارانی که با بنده همدردند. جناب اقای معاون و.... شما اساسا قانون رو زیر سوال برده -اید هیچ سازمانی به زور وجبر نمی تواند کارمندی را به مقطعی پایین تر. ببرد. چرا باید من بعداز 20 سال خدمت صادقانه علیرغم میل خودم به مقطع پایین تر بروم. معیار تشخیص _فورم یک اموز _ اصلا علمی و منطقی نیست.مطمینم اگر ازمون به عمل میامد خیلی از کسانی که در مقطع دوم مانده اند با ما جا بجا میشدند.این است دلسوزی شما برای نسل اینده؟ سازمانی که باید همه معیاهایش علمی باشد، معیارش شده معیارهای پیش پا افتاده و سطحی اگر این اتفاق در دولت اقای احمدی نژاد می افتاد تعجبی نداشت. ولی افسوس و بسیار تعجب از دولت تدبیر و امید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
پاسخ + 0 0 --
ف 1394/06/15 - 20:00
بنده هم با 24 سال سابقه تدریس موفق در پایه های متوسطه وپیش دانشگاهی موفق به دریافت لقب زشته دبیر مازاد شدم
آقایون مازاد شمایید که پشت میز نشستید وحقوق کلان میگیرید و عرضه برنامه ریزی صحیح ندارید آخه یه مسئول مرد پیدا بشه وبه ما جواب بده ما مسئول این وضعیت هستیم مسئولین سازمانهای دیگر فقط دنبال این هستند که معیشت و رفاه کارگنان خودشون را بالا ببرند مسئولین ما منتظر بهانه ای هستند که بتواند از مزایای ما کم کنند آقای ثقفی شما که جراءت نداری از سخنان وزیر انتقاد کنی مبادا جایگاهت را از دست بدی چرا مسئولیت قبول میکنی چه طور میتونی به ضایع شدن حق این همه معلم جواب بدی مگر که دین ومذهبی نداشته باشی
پاسخ + 0 0 --
همکاران منطقه ۹ 1395/10/26 - 20:39
سلام خدمت مدیرکل اداره منطقه ۹ برنامه محفل قرآنی را برای همکاران امتحان گذاشتند که در مدارس. یک معلم از همکاران از بقیه معلمان آزمون قرآن بگیرد آیا این کار درست است یا آقای ربوشه کار جدیدی در پیش گرفته و به نظر ما همکاران اصلا این کار درست نیست
پاسخ + 0 0 --
اعضای 1396/12/19 - 17:45
سلام خسته نباشید خدمت مدیر کل در منطقه ۹ تهران دبستان صیاد شیرازی مدیر از بااعضای انجمن
مثل کادر خود رفتار می کند وباید از ایشان اجازه گرفته شود که یک روز به مدرسه نرویم یا برای خانه تکانی باید اجازه بگیریم بدون حقوق کار می شود و بعد طور دیگر با ما رفتار می کنند
پاسخ + 0 0 --
همکاران 1397/05/07 - 09:57
سلام چرا پول بیمه درمان را نمی دهید بیمه آتیه سازان میگه باید اداره کل پول بیمه درمان را بریزد و اداره کل هم هر سه یا چهار ماه می ریزد پرداخت هزینه درمان را همان دست بیمه آتیه ساز باشد بهتر است در عرض ۱۰ روز می داد
پاسخ + 0 0 --
همکاران 1397/05/07 - 10:00
سلام چرا باید در مدارس اعضای انجمن همه کاره باشند و از همه چیز باخبر باشند بیشتر رسیدگی شود دبستان صیاد شیرازی
پاسخ + 0 0 --
همکاران 1397/05/20 - 09:51
سلام جناب آقای مدیر کل چرا هزینه بیمه درمانی پرداخت نمی شود یا خیلی دیر پرداخت می شود بیمه تکمیلی هر ماه زود از حقوق کم می شود ولی موقع هزینه دادن خیلی دیر پر داخت می شود رسیدگی کنید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور