صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

کمیجانی : " معلمان افرادی را به مجلس بفرستند که نماینده واقعی آنان باشند "

گفت و گوی سخن معلم با دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی پیرامون اسیتضاح وزیر آموزش و پرورش

گروه گزارش/ این روزها بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش داغ شده است . در ادامه گفت و گو با تشکل های معلمان ، این بار تصمیم گرفتیم نظرات آقای فرج کمیجانی ، دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی را جویا شویم .

در ادامه می خوانید

فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

*نظر شما به عنوان دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در مورد عملکرد آقای فانی چیست ؟

در متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش ده مورد ذکر شده است  که جملگی این موارد در  زمان وزارت آقای حاجی بابایی بیشتر مصداق دارد تا آقای فانی .

مثلا گفته شده است ناتوانی وزیر در جلب رضایت جامعه به آموزش و پرورش . آقای حاجی بابایی به میزان بیشتری افراد را از آموزش و پرورش دل زده نمود .احکام مختلفی ( اداری ) که برای فعالان تشکل های معلمان به خاطر فعالیت های صنفی صادر شد معلمان را مایوس و عصبانی کرد .

یا مثلا ناتوانی وزیر در جلب حمایت دولت به وزیر آموزش و پرورش .با همه انتقاداتی که مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در مورد عملکرد آقای فانی داشته است ،در این زمینه  آقای فانی تلاش زیادی کرده است تا امکاناتی را برای آموزش و پرورش اختصاص دهد ، قوانین جدیدی تصویب کند ؛ ضمن آن که مسائل جامعه فقط در آموزش و پرورش خلاصه نمی شود .

با وجود عواملی مانند تحریم ها ، کاهش قیمت نفت ،منابع مالی اندک دولت و... عملکرد آقای فانی در مقایسه با آقای حاجی بابایی با آن همه منابع مالی و درآمدهای نجومی ناشی از نفت که دولت کسب کرده بود ، نسبتا قابل قبول است .

در ثروت مندترین دولت پس از انقلاب که سکان آن در دست آقای احمدی نژاد بود ، آموزش و پرورش به عنوان بخشی از بدنه دولت ، بدترین وضعیت را داشت .

یا بند سوم استیضاح به ناتوانی وزیر در افزایش فضای آموزشی  در مناطق محروم دلالت دارد .

من در این زمینه آماری ندارم ، اما گزارش ها و مشاهدات نشان می دهد که آقای فانی در این زمینه بهتر عمل کرده است .

بند دیگر به ناتوانی دولت در زمینه تامین معیشت فرهنگیان دلالت دارد . با آن امکاناتی که آن دولت داشت و با این همه محدویت هایی که این دولت داشته است در مقایسه باید بگوئیم که آقای فانی در مقایسه با آقای حاجی بابایی خیلی بهتر عمل کرده است .

یا مثلا عنوان شده است " ناتوانی وزیر در حذف تفاوت ها در حقوق و مزایا  " ؛ این دست وزیر آموزش و پرورش نیست .بنده در این مورد اطلاع دارم که آقای فانی با سایر مجموعه ها و دوایر دولت ، نامه نگاری های فراوانی انجام داده  است .تا کنون آقای فانی با سایر دستگاه ها حداقل 24 تفاهم نامه به تصویب رسانده است . این تفاهم نامه ها منابع مالی جدیدی برای مجموعه وزارت آموزش و پرورش تولید می کنند .

این در حالی است که در زمان آقای حاجی بابایی هیچ یک از این موارد نبوده است .

اگر این موارد را بدون عینک جناحی و با سیاسی مورد مداقه قرار دهیم ، عملکرد آقای فانی به مراتب بهتر از آقای حاجی بابایی بوده است .

استیضاح کنندگان اکثرا طرفدار آقای حاجی بابایی بوده اند .چه شده است که آن همه اشکالات را می دیدند اما چیزی نمی گفتند اما اکنون این  همه اشکال پیدا کرده اند ؟!

ازنظر ما ، استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این مقطع کاملا سیاسی است و ریشه اصلی آن در عزل و نصب ها است .

در دولت قبل ، افراد ناتوان زیادی در آموزش و پرورش به کار گمارده و استخدام شدند .آقای فانی و مجموعه ایشان پس از شناسایی این افراد ناکارآمد ، آن ها را برکنار و افراد دیگری را جایگزین کردند .

البته براین باوریم که می شد افراد خیلی بهتری را درمناصب به کار گرفت  اما به هر حال افراد ناکارآمد قبلی حذف شده اند .

البته الان هم در وزارت آموزش و پرورش و در بخش های ستادی ، پست های کلیدی در دست اصول گراها و طیف مخالف دولت است در حالی که آقای فانی می توانست با تغییر این چهره ها ، وجهه بهتری را میان معلمان و بدنه آموزش و پرورش کسب کند .

تعدادی از نمایندگان محترم مجلس با توجه به در پیش بودن انتخابات دهم ،این مدیران به آنان " باج انتخاباتی " نمی دهند و این نمایندگان درحوزه های انتخاباتی خودشان حتی در مورد عزل و نصب مدیران و معاونین مدارس دخالت می کنند !

مصداق آن در استان مرکزی است .بنده شاهدم نماینده محترم اراک آقای صفری حتی به روسای ادارات برای عزل و نصب معاونین دستور می دهد ! و چون با پاسخ منفی روبه رو می شوند با بهانه های مختلفی مانند مطالبات معلمان و... خواسته های خودشان را جلو می برند !

اگر این نمایندگان محترم صادق بودند باید در تنظیم بودجه دقت می کردند که این کار را انجام ندادند .

متاسفانه آقای فانی در برخی موارد مانند مدیر کل بوشهر با این جمع همراهی کرد .با توجه به این که این نمایندگان محترم ، مسائل آموزش و پرورش را با یک دیدگاه سیاسی می نگرند در مجلس فعلی هم در اقلیت هستند .

انتظار ما از آقای فانی و زیر مجموعه آن ها این است که به هیچ عنوان نباید " امتیاز " بدهند  و باید که استوار کارها و برنامه های خود را پیش ببرد .

در ماجرای بوشهر هم مساله خاتمه پیدا نکرد و آن ها راضی نشدند .

آقای فانی نباید به این اقلیت در مجلس اعتنایی بکند و باید به فکر آموزش و پرورش و پیشبرد آن در قالب « برنامه » باشد .

با توجه به شناختی که از آقای فانی وجود دارد و تجاربی که از سطح مدیریت مدرسه تا سطوح بالای مدیریتی در آموزش و پرورش داشته است ، به همه مسائل واقف است و اگر فرصت خوب و کافی به ایشان داده شود و اذیت نشود می تواند موفق باشد .

در این 2 سال ، چقدر بحث استیضاح مطرح شده و نمایندگان محترم امتیاز گرفته اند و دوباره همین کارها ادامه پیدا کرده است ...

برخی از نمایندگان محترم مجلس با این گونه کارها نگذاشته اند که آقای فانی به وظایف واقعی خود عمل کند و فانی واقعی باشد و خودش را نشان دهد .

 

* آقای کمیجانی ؛ بر اساس تحلیل شما می توان این گونه نتیجه گیری نمود که در حال حاضر نظارت مجلس به جای آن که در جای خودش و به صورت درست و منطقی مورد استفاده قرار گیرد به اهرم فشاری برای توجیه قانونی دخالت های غیرقانونی مبدل گشته است ( قانون اساسی به اصل تفکیک قوا اشاره و تاکید دارد ).

شما چه راه کاری برای پایان دادن به این چرخه نادرست و معضل دارید ؟

معلمان باید با هم متحد باشند و باید در مجلس آینده تاثیرگذار باشند .افرادی را به مجلس بفرستند که نماینده واقعی معلمان باشند .کارشان ایفای وظایف خطیر نمایندگی باشد نه دخالت در کارهای سطح پایینی مانند دخالت در عزل و نصب ها که شان یک نماینده را زیر سوال می برد .

در صورت استیضاح ، آقای فانی باید خیلی محکم و علمی از منافع آموزش و پرورش و معلمان دفاع کند و نگران نتیجه نباشد .

نتیجه هر چه باشد باید به آن تن بدهیم .اعتقاد ما بر این است که اکثریت محترم مجلس این گونه به آموزش و پرورش و عملکرد فانی  نمی اندیشند و نگاه نمی کنند .

از نظر ما ، اکثریت مجلس عاقلانه رای می دهند و مدبرانه می اندیشند و این اقلیتی که اکثر آن ها را مخالفین تندرو دولت تشکیل  می دهند نمی توانند آن را تحت الشعاع قرار دهند .

امیدواریم که استیضاح سیاسی رای نیاورد .

* آقای کمیجانی از وقتی که در اختیار سخن معلم قرار دادید سپاسگزاریم .

پایان گزارش /

یکشنبه, 24 خرداد 1394 22:18 خوانده شده: 3402 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +19 -6 --
جلیل 1394/03/24 - 23:05
دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی واقعا مسخره ست فانی یه مشت افراد خودش رو در این تشکل ها جاسازی کرده معلمان مطلقا به این تشکل های متعلق به فانی اعتقادی ندارند این همه معلم تحصن کردند تا از دست فانی نجات پیدا کنند حالا این تشکل ها از فانی دفاع می کنند دفاعش هم کاملا ضعیف و سطحی هست از هر 4 کلمه یک کلمه اش در مورد حاجی بابایی هست
دقت کنید مثل بچه ها از محبوبش فانی دفاع می کنه
میگه نماینده ها عنوان می کنند فانی ناتوان هست میگه نه حاجی بابایی ناتوان هست نه فانی
ناتوانی وزیر در جلب رضایت جامعه به آموزش و پرورش . آقای حاجی بابایی به میزان بیشتری افراد را از آموزش و پرورش دل زده نمود
خیلی جالب به تمام مواردی که مربوط به انتقاد از فانی هست پسوند حاجی بابایی رو اضافه می کنه
پاسخ + 0 0 --
زعفرانی 1394/03/25 - 09:22
اقا جلیل عزیز خود جنابعالی نیز از محبوب خودتان آقای حاج بابایی به شدت حمایت ودفاع کورکورانه انجام میدهید قسمت زیادی از فرمایشات آقای کمیجانی درست مخصوصا اینکه فرهنگیان باید در انتخابات مجلس با چشم باز شرکت کنند ونمایندگان واقعی از پیکره آپ که خود رامتعهد ومدیون فرهنگیان بدانند به مجلس بفرستند اقای حاج بابایی با منابع مالی که در آن سالها در اختیار دولت بود متاسفانه نتوانست حقوق ووضعیت معیشتی معلمان را بطور ملموس وشایسته ارتقا دهد ولی کارهای مثبت مانند بیمه طلایی واختصاص سانس هایی در استخر با تخفیف مناسب برای همکاران فرهنگی و...را انجام دادند ولی هیچ یک واز دو وزیر نتوانستند بطور بایسته وشایسته با فساد مالی واداری موجود در بعضی مدارس وباندهای همسو با آنها مبارزه ئاقدام عملی را جاری سازند
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/25 - 13:16
حالا فکر کن واشکال اینجمله رو هم خودت در بیار :ناتوانی وزیر در جلب رضایت به آموزش وپرورش،
تازه هنوز به ابهامات ،کژتابی ها واشکالات ساختاری اشاره نکردم
جالب اینه که درست حرف زدن حتی سواد هم نمیخواد چه برسه به تحصیلات دانشگاهی
جناب مقاله نویس:جای این همه ادعا و....برگرد کتابهای ابتداییتو بخون.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/25 - 13:17
کاملا موافقم
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/25 - 15:29
دفاع کردن از حاجی بابایی ارزشمند ولی دفاع از فانی کاملا مسخره ست بله باید از فرد زحمت کشی چون حاجی بابایی که خدمات فراوانی برای ما انجام داد تقدیر بشه آیا به نظرتون کسیکه این خدمات رو انجام داده نباید تقدیر بشه
بیمه طلایی استخر برقراری طبقه تشویقی برای 5 سال ارزشیابی بالای 85 برقراری فوق العاده شغل تعجیل در رتبه و طبقه برای معلمین روستا برقراری بند سایر سازماندهی اینترنتی و خارج کردن دست مناطق از سازماندهی تشکیل سایت ltms تلاش برای برقراری گواهیننامه نوع دوم و رذتبه بندی که معیشت معلمان را به طور کامل متحول می ساخت اما نمایندگان اجازه ندادند
این کارهابی حاجی بابایی هست فانی چیکار کرده
حذف بیمه طلایی برقراری مقرری ماه اول توهین و ناکارامد خواندن معلمین مطرح کردن سرانه ای شدن مدارس حذف گواهینامه نوع دوم و رتبه بندی
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/03/25 - 16:47
خداییش این حاجی بابایی دیکتاتور بی ادب هم دفاع داشت؟هرچند فانی همیشه خواب هم همچین مالی نیست
پاسخ + 0 0 --
ابتدایی زرنگ ا - زع 1394/03/25 - 20:18
در پاسخ به فرهنگی اشکال گیر نسبت به جمله پیشنهاد میکنم یک بار دیگر با دقت مقاله را مطالعه بفرمایند یک کلمه را جا انداختید (ناتوانی وزیر در جلب رضایت جامعه به آموزش وپرورش) خیلی بد که اینگونه با همکار خودتان گفتمان میکنید
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/25 - 22:40
آقای ابتدایی زرنگ
کلا ادبیات طرفداران فانی اینگونه هست و این قبیل لحن سخن گفتن رو از استادشون یاد گرفتند وزیر شون هم از ادبیات توهین آمیز از قبیل بی سواد و ناکارامد استفاده میکنه حالا خودتون قضاوت کنید وقتی اربابشون لحن ادبیاتش اینطوری هست دیگه چه انتظاری میشه از حامیانشون داشت
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/26 - 00:04
جناب ابتدایی زرنگ خوب جمله رو بخونید متوجه اشتباه خودتون وهمکارمون میشید لطفا متن مقاله رو هم بخونین
پاسخ + 0 0 --
معلم مدرسه 1394/03/26 - 06:09
موافق استیضاح هستم
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/26 - 08:43
جناب جلیل خان قدیمیا گفتن که با دو دسته آدم نباید بحث کنی وجالبه که شما مصداق بارز هر دو گروهی ویه جورایی مجمع الفضایلی!!!!!؟؟
این ادب رفتار وگفتار شما منو یاد یه ضرب المثل چینی میندازه که:وقتی عاقل با انگشت ماه رو نشون میده آدم ...... به جای ماه به انگشت نگاه میکنه ؟!
براتون متاسفم.
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/26 - 11:39
اولا گفتن نه گفتند درسته قدیمیا هم نه قدیمیها بقیه اشکالاتت رو هم خودت بگو
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/26 - 22:42
اخوی
مردم نقص عقل وسوادو میپوشونن ولی شما جار میزنی ؟داداش یه درس رایگان دیگه:بین ادبیات عامیانه ورسمی فرق هست البته چون این فرق به اهمیت تفاوت کاربردی افعال" :هست واست "هستش سواد شما قد نمیده با جدل بیشتر بی سوادیتو جار نزن .!!!!
امیدوار بودم اینقدر از زبان مادری بارت باشه؟!؟!
ولی فهمیدم حکایت شما همون حکایت انگشت وماهه!!!!!!!
خوش باش داداش .تو غارت بمون اونجا واست بهتره؟؟؟؟؟!!!!
پاسخ + +22 -1 --
محسن 1394/03/24 - 23:06
با سلام
با مصاحبه هایی که طی این چند روز سخن معلم انجام داد فهمیدیم این تشکلها و اصناف محترمی که به نام معلم تشکیل شده اند بیشتر به کام آقای وزیر هستند، و حسابی به زحمت افتاده اند. واقعاً خسته نباشید، أجرکم عند الله.
پاسخ + +16 0 --
دبیر 1394/03/24 - 23:20
وعدهای دروغین به معلمها از طرف اقای فانی ما را یاد حرفهای اقای احمدی نژاد میندازه.در ضمن این همه توافق نامه این اقا امضا کرده کو نتیجش.من نتیجه را خدمتتان به موقع عرض میکنم.با تشکر از مدیریت سایت سخن معلم
پاسخ + +17 -1 --
ناشناس 1394/03/24 - 23:47
این تحلیل را بذار در کوزه آبشو بخور جناب. استیضاح قطعیه چون فانی لیاقت وزارت نداره.
پاسخ + +15 -2 --
محمدزارع 09125325208 1394/03/25 - 05:49
باسلام ودرود به همه معلمان.بفرمایید خاصیت 2سال از وزارت فانی چیست؟
دستاوردهای 100 روزه وی چیست؟
وعدهای داده در صحن مجلس برای رای اعتماد خودرا چقدر عملی کرده؟
مگر مجلسیان دوکارت زرد بوی ندادندکه جبران کند کو عملش؟
وی را در دفاع از حقوق معنوی که اعتبار نمیخواهد نه حقوق مادی معلم چقدر توانا وبا عرضه میپندارید؟
شما به مدافع وزیر هستید یا حقوق معلمان ؟
با این خودکامگی وعمل کبکانه خود کجامیروید؟ چه میگویید؟ هیچ بفکر معلمان نبوده ونیستید که مهمترین آفت معلمان همین شماهائید.
پاسخ + +8 -3 --
محمدزارع 09125325208 1394/03/25 - 05:49
بخود بیایید وجانب انصاف را نگهدارید.حقوق 1میلیون معلم را به ناتوانی وبی عرضگی یک فرد نفروشید.بدانید که با فانی یا بی فانی کارها پیش میرود .واگر کشته نجفی ها که نانخور وزارت علوم هستند، هستید وناجی خود میدانید سخت در اشتباهید.وهمین مقدار توجه نظام ومسئولان به برکت تحرکات 20و30 نفره معلمان مظلوم سراسر کشور است شما که لباس عافیت پوشیدید وبرخی مردان ...جز نفاق کاری نکردید.کافیست به آغوش معلمان برگردید.وبدانید رتبه بندی وتوجه به معیشت معلمان از هنر این وزیر نیست ودر مهرماه هم با فانی عملی نمیشود.پس نبودش بهتر است.یاحسین
پاسخ + +9 -3 --
حسن 1394/03/25 - 07:20
در مورد ثروتمند ترین دولت در طول تاریخ ایران حرفی است که زده شده وکم کم همه به ان استنا د می کنند از شما می پرسم اگر پدر بزرگ شما در دهه چهل هجری شمسی ده هزار تومان پول داشت واکنون شما ده ملیون تومان پول دارید می شود گفت شما پولدارتر از پدر بزرگتان بوده اید ابدا متاسفانه در مورد درامد دولت قبل به هیچ عنوان ارزش دلار وتومان در نظر گرفته نمی شود و فقط میزان دلاری درامد در نظر گرفته می شود بدون در نظر گرفتن قدرت خرید این درامد نسبت به سال های قبل

دوم اینکه به هر روشی که بررسی کنید از جناب فانی ضعیف تر ومنفعل تر وزیری سراغ نداریم و اگر خنثی ومنفعل بودن یک امتیاز بود بله در ان صورت جناب فانی وزیری بسیار کار امد محسوب می شد
پاسخ + +9 0 --
احمد محمدی 1394/03/25 - 08:11
مدتی است که جمع کثیری از دوستان , برای سنجش کارآمدی و
توانمندی آقای فانی , مدام وی را با حاجی بابایی مقایسه کرده و از این قیاس خود بلافاصله به این نتیجه می رسند که فانی از حاجی
بابایی بسیار برتر و بهتر است . در اینکه حاجی بابایی با اقدامات
شتابزده , غیرکارشناسی و عوامفریبانه , آموزش و پرورش را بیشتر
از هرزمان دیگری به قهقرا بردند هیچ شکی نیست , اما همه ی مشکلات موجود را ناشی از عملکرد ایشان دانستن نیز , خود یک خطای بزرگ است . به باور من , معیار درست برای موفقیت فانی باید در وهله ی اول , تلاش وی برای رفع تبعیض فاحش بین معیشت و حقوق معلمان و سایر کارمندان دولت باشد , که در این مورد مهم نمره ی جناب فانی , متأسفانه نزدیک صفر است . رضایت جامعه ی فرهنگیان از وزیر نیز می تواند محک بعدی سنجش توانایی ها باشد که در این مورد نیز , باز هم فانی مردود کامل است . . با این توصیف , می توان گفت فانی نیز همچون حاجی بابایی و بیشتر اسلاف خود , قبای وزارت آنچنان بر تنش گشاد می نماید که سوء مدیریت , نداشتن تخصص و آگاهی و ناکارآمدیش , هر روز بیش از پیش نمایان تر می شود . . .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/25 - 13:10
آقا شما اصلا سواد داری؟نکنه جزو اون دسته ای هستی که حاجی بابایی معلمشون کرد وفرستاد پایه ی شششم؟ادعای تحصیلانم داری؟یه به نوشته ات دقت کن تو متنهای قبی هم بو ولی ایندفعه شورش در اومده ؟!!؟!!؟
شما هنوز فرق معنایی وکار بردی افعال :(هست واست )ر ونمیدونی جالبه که فقط تو متن بالا 5بار این افعالو اشتباه بکار بردی !!!!!!!!!
جنا ب :فعل "هست " به مهنی وجود داشتن است :مثال :در سینی سیب هست :یعنی وجود دارد شماباید بگویی حاجی بابایی ناتوان است نه ،ناتوان است. 4 کلمه اش در مورد حاجی بابایی است .
اخوی:تفاوت فعل اسنادی است و فعل هست خیلی زیاده واینها رو نمیشه جای هم بکار برد وبامزه اش اینه که اینو تو کتب دروان ابتدایی آموزش دادن؟!؟!؟!؟!
مطلب دوم: به این جملات دقت کن : این تشکلها از فانی دفاع میکنند ودفاعش هم کاملا سطحی هست .حتی اگه ساختار جمله روهم قبول کنیم درست جمله میشه:دفاعشان سطحی است وبه این میگن مطابقت فعل وفاعل که البته اینم مال دوره ابتداییه ؟؟
حالا یه ذره
جالبه که ،
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/25 - 16:36
ببخشید این مطلب باید در بالا وذیل سخنان آقاجلیل میومد که اشتباه شده تیکه اول اینجا ونصفه دوم در بالا اومده
پاسخ + 0 0 --
احمد محمدی 1394/03/25 - 17:28
دوست عزیزم جناب فرهنگی , از اینکه اینگونه با سعه ی صدر اشتباهات املایی بنده را گوشزد نمودید بینهایت سپاسگزارم . . راستش را بخواهید بنده قریب 19 سال است که سابقه ی خدمت در آ . پ را دارم و تحصیلاتم را سالها پیش در دانشگاه تربیت معلم
تهران ( خوارزمی فعلی ) در رشته ی دبیری ریاضی به اتمام رساندم , تاکنون نیز در هیچیک از کامنتهایم , ادعای خاصی در مورد مدرک دانشگاهی و تحصیلاتم نداشته ام و از اینکه بنده را در این ارتباط , به داشتن ادعا متهم نمودید , متعجب شدم . . . دوست خوبم , نمی دانم چرا با خواندن نظر جنابعالی , نوعی از خصومت و تسویه حساب شخصی به ذهن خطور می کند , راستش , من هر چه نظرتان را می خوانم نمی فهمم منظورتان کدام کلمه ی " است" می باشد که به اشتباه نوشته شده است . . با ابن حال , یکبار دیگر از توجه جنابعالی سپاسگزارم . . .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/25 - 19:33
جناب محمدی عزیز :عذر تقصیر وعرض ادب وارادت وتشکر بابت ادب وفرهیختگیتان روی سخن حقیر با شما نبود بلکه این سخنان در جواب آقا جلیل ودر دوقسمت بود که قسمت اول اینجا وقسمت دوم جای خودش درج شده
باز هم از این همه لطف ومنت ممنون وشرمنده ام .با ارادت فرهنگی
پاسخ + 0 0 --
معلم پیش دبستانی 1394/03/25 - 20:25
شششم!
متنهای قبی بو ولی!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/25 - 22:36
مثلا میخوای بگی که خیلی با سوادی ؟؟؟ شما به جای پاسخ دادن به ضعف ها و بی لیاقتی های وزیرتون بحث رو به حاشیه می بری
حالا بهتره بگی جملات دوست بزرگوار شما که معلمان رو ناکارمد و بی سواد و استخدام از طریق رابطه و بی ضابطه می دونه چند تا غلط نوشتاری داره ؟؟؟
در ثانی جنابعالی در انتقاد از کامنت بنده فرمودی که من این جمله رو نوشتم
حالا فکر کن واشکال اینجمله رو هم خودت در بیار :ناتوانی وزیر در جلب رضایت به آموزش وپرورش،
در صورتیکه اینجا کلمه جامعه رو جا انداختی که اگه یکبار دیگه به جمله دقت کنی متوجه این اشتباهت خواهی شد
اینم از اشتباه نوشتاری حضرتعالی که اینهمه ادعای سواد داری
پاسخ + +6 -3 --
فرهنگی 1394/03/25 - 08:27
من در این زمینه( ناتوانی وزیر در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم ) آماری ندارم ، اما گزارش ها و مشاهدات نشان می دهد که آقای فانی در این زمینه بهتر عمل کرده است

اگر آمار ندارید چطور به این نتیجه رسیدید؟!
پاسخ + +5 -1 --
فرهنگی 1394/03/25 - 08:34
آقای فانی نباید به این اقلیت در مجلس اعتنایی بکند و باید به فکر آموزش و پرورش و پیشبرد آن در قالب « برنامه » باشد .

کدام برنامه؟!

برنامه های سلیقه ای؟!
پاسخ + +9 -2 --
فرهنگی 1394/03/25 - 08:35
لطفا اسم خودتون را تغییر دهید.

واژه فرهنگیان را از کنار اسم مجمع بردارید؟!
پاسخ + +8 0 --
فرهنگی 1394/03/25 - 08:38
کاش یک نفر دقیقا میگفتند آقای فانی برای معلمان چه کردند؟!
پاسخ + +6 0 --
فرهنگی 1394/03/25 - 08:48
.... الان هم در وزارت آموزش و پرورش و در بخش های ستادی ، پست های کلیدی در دست اصول گراها و طیف مخالف دولت است در حالی که آقای فانی می توانست با تغییر این چهره ها ، وجهه بهتری را میان معلمان و بدنه آموزش و پرورش کسب کند .


وزیری که نتواند مدیران توانمند برگزیند و به راحتی تحت فشار احزاب قرار میگیرد و مدیران را هر چند ناتوان و بی لیاقت برکنار نمیکند، آیا میتواند وزارت عریض و طویل آموزش و پرورش را به خوبی مدیریت کند؟!

چرا وزیر نباید مدیران را تغییر دهد؟!
آیا به این دلیل نیست که جناب فانی برای تصدی وزارت به نماینده ها باج داده است؟!
باج تغییر ندادن مدیران مورد تایید نمایندگان؟!
پاسخ + +6 -2 --
فرهنگی 1394/03/25 - 08:52
در این 2 سال ، چقدر بحث استیضاح مطرح شده و نمایندگان محترم امتیاز گرفته اند و دوباره همین کارها ادامه پیدا کرده است ...



چرا باید آقای فانی به نماینه ها باج بدهد؟!
برای این که استیضاحش نکنند؟!
یا دلیل دیگری دارد؟!

چرا نام ناینده های باج خواه برده نمیشود؟!

چرا نماینده هایی که این طور آشکار در کار وزیر دخالت میکنند؟!
آنهم نه برای حمایت معلمان بلکه برای منافع حزبی نماینده ها؟!

چرا نام این نماینده ا را افشا نمیکنند؟!
آیا به این دلیل نیست که وزیر از سلک همان نماینده هاست؟!
پاسخ + +4 -4 --
فرهنگی 1394/03/25 - 08:57
در دولت قبل ، افراد ناتوان زیادی در آموزش و پرورش به کار گمارده و استخدام شدند .آقای فانی و مجموعه ایشان پس از شناسایی این افراد ناکارآمد ، آن ها را برکنار و افراد دیگری را جایگزین کردند .


چرا در صحبت هاتون تناقض هست؟!
بالاخره ایشون توانستند مدیران را تغییر دهند یا نه؟!
پاسخ + +6 -2 --
رضا 1394/03/25 - 09:04
نقد فانی بود یا حاجی بابایی ؟!؟
پاسخ + +8 -2 --
آرش کاویان 1394/03/25 - 10:26
واقعیت این است که اقای حاجی بابایی با رضایت دادن به انحراف و اجرای ناقص قانون مدیریت جفای بزرگی در حق فرهنگیان نمودند و متاسفانه اقای فانی هم نتوانستند یا نخواستند این مسیر نادرست را اصلاح نمایند . اما مشکل فقط با تغییر وزیر حل نمی شود باید دیدگاه مجموعه ی نظام و نیز مردم به آموزش و پرورش اصلاح شود ، این خط و این هم نشان.
پاسخ + +4 0 --
رضا زاده منطقه 5 1394/03/25 - 11:53
آقاي كميجاني نظرات شخصي خودتان است يا نظر مجمع فرهنگيان؟ بهتر است شما در گفتگو با رسانه ها بين نظرات شخصي خودتان و نظر تشكلي كه دبير كلي آنها را به عهده داريد شفافيت را سر لوحه ي كارتان قرار دهيد.
پاسخ + +6 -1 --
علی 1394/03/25 - 12:08
متاسفم برای آقای کمیجانی که مفت معلمان رابه آقای فانی بی لیاقت می فروشد بهترین کارنمایندگان مجلس استیضاح آقای فانی است حداقل قلب معلمان تسکین می یابد در ضمن معلمان قیم نمی خواهند آقای کمیجانی به نمایندگی معلمان تحلیل نکنید
پاسخ + +3 0 --
معلم 1394/03/25 - 12:42
آخه یکی تو این مملکت امام زمانی نیست که علی وار فریاد بزنه آقای نوبخت شما که بودجه نداری و کفگیر سرمایه دولت به کف دیگ خورده آخه چرا چرا چرا اسفند 93 حقوق کارمندهای بانکهای دولتی را از 400 تا 860 هزار تومان زیاد کردی در حالیکه معلمها تو کف خیابون حداقل حقوق و ارزش انسانی رو فریاد میزدند.

خدا یا به حرمت 175 غواص زنده به گور شده ما را از دست فرقه مکار و حیله گر و ظالم نجات بده...
پاسخ + +2 0 --
ع ب د 1394/03/25 - 13:52
یه نفر به من بگه که این آقای فرج کمیجانی چطور به دبیر کلی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی رسیدن؟کدوم فرهنگی ایشون رو انتخاب یا انتصاب کرده؟ نکنه این پست های رنگارنگ به عناوین مختلف که خودشون رو به فرهنگیان می چسبونن زیر بته عمل اومدن؟
اول تکلیف سمت ایشون رو برای ما مشخص کنین بعد تکلیف حرفاشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
پاسخ + +3 -1 --
فراهانی 1394/03/25 - 14:33
واقعیت این است که ایجاد شکاف بین معلمان وسایر کارمندان در زمان حاج بابایی به اوج رسید معلمان زخم خورده با دنیایی امید سراغ آقای روحانی رفتند وانتظار داشتند وزارتخانه یکباره همه شکاف ها را انقلابی پرکند اما فانی فردی به واقع ملایم ومعتدل است ضمن آنکه مدیری لایق و درستکار است اما نمی تواند یک ذره از خواسته های تند وتیز فعلی را برآورده کند وآمدنش اشتباه بود اما فکر نمی کنم این مجلس به وزیری رای بدهد که خواسته های تند معلمان را بر آورده سازد. واگر به امید مجلس بعدی هم نشسته اید بدانید مگر اتفاق غیر منتظره ای رخ دهد که مجلسی متفاوت با شرایط حاضر تشکیل شود.به واقع آموزش وپرورش به بن بست رسیده است
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/03/25 - 15:20
دولت می بایست در صورت عدم رای مجلس به نجفی فرد شایسته دیگری را معرفی میکرد نه فانی ناتوان را.
پاسخ + 0 -1 --
جلیل 1394/03/25 - 16:10
ناتوانی وزیر در جلب رضایت جامعه به آموزش و پرورش
این عین جمله نویسنده این مقاله هست که من کپی پیست کردم ربطش به من چیه ؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/26 - 00:08
شما باید جمله نقل قول رو با فعل یا اشارات مناسب کامل میکردین نه اینکه یکبریده از اونو نقل کنین؟!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/26 - 14:36
مثلا چه جوری؟؟؟؟
پاسخ + +3 -2 --
جلیل 1394/03/25 - 16:18
شما بهتره بری اشکالات ادبی وزیر محترمت رو بگیری تازه اون وزیره من یه معلم ساده ام
ادبیاتی چون ناکارامد مازاد بی ضابطه استخدام از طریق رابطه
این ادبیات وزیرتون هست که تصوری بی سواد از معلمان در جامعه ایجاد می کنه چرا این تشکل ها به وزیر اعتراض نمی کنند که چهره معلمان رو در جامعه مخدوش می کنه
حاجی بابایی حتی یکبار هم دیدید به معلمینش بی سواد بگه ؟؟/؟؟؟
د
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/26 - 00:11
جلیل خان با احترام .اصلاح میکنم: ادبیات وزیرتان است نه ادبیات وزیرتون هست .جناب هیچ وقت واسه یاد گیری دیر نیست هست معنی وجود داشتن میدهد وجایش اینجا نیست
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/26 - 11:35
اینجا کامنت میذاریم و من عامیانه صحبت می کنم مقاله که نیست در ضمن این یه سطر چند تا غلط ویرایشی داره ؟
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/26 - 22:46
جناب": حتی تو ادبیات عامیانه هم هست واست متفاوتن واصلا جای هم به کار نمیرن توادبیات عامیانه اگه بخوای بگی ادبیات وزیرتان است .نمیگی هست
میگی ادبیات وزیرتونه
شما نه مقاله تون شبیه مقاله است نه کامنتهاتون نه رفتار حرفه ایتون
پاسخ + +3 -1 --
جلیل 1394/03/25 - 16:19
یکبار تاکید می کنم فقط یکبار در اویل وزارتش گفت به خبرنگاران چه ربطی داره معلمان چه قدر حقوق می گیرند
شما این جمله رو دائما و هر روز تکرار می کنید که چرا اینطوری حرف زد این گونه حرف زدن در شان وزیر نیست اما این وزیر دائما معلمین رو ناکارامد و بی سواد عنوان می کنه و هر روز هم تکرار میکنه چرا یکبار به خاطر این توهین ازش انتقاد نمی کنید؟؟؟؟؟؟ اگه این حرفها رو حاجی بابایی میزد باز هم سکوت می کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اون جمله حاجی بابایی هم که به خبر نگاران گفت به شما چه ربطی داره اتفاقا دفاع از حقوق معلمین بود حاجی بابایی منظورش این بود که اگر هم حقوقشون زیاد بشه نباید رسانه ای بشه و به شما مربوط نیست که چه قدر میگیرند
پاسخ + +1 -2 --
حسن محمدی 1394/03/25 - 16:27
با سلام به نظر من به جای اقای فانی می بایستی اقای روحانی استیضاح بشود که چنین وزیربی تدبیر وبی برنامه رادر دستگاه به این مهمی که کا ر خانه انسان سازی وزیر بنای توسعه وپیشرفت هر کشور است قرار داده در صورتی که وزیر اموزش وپرورش باید قوی ترین عضو دولت از نظر تعهد وعلمی وجوان وبا تجربه ونخبه ودر بین فرهنگیان محترم معروفیت ومحبوبیت داشته باشد بنده مخالف اقای حاجی بابایی بودم ولی به مراتب از اقای فانی بهتر بود فقط مدیر کل استان خراسان شمالی ایشان در حد مدیر کلی نبود
پاسخ + 0 0 --
دردآشنای همیشگی 1394/03/28 - 17:24
جلیل جان جون ننت پاتو از این سایت کنار بکش بذار اظهارنظرها بدون حب و بغض و واقعی رد و بدل بشه . جلیل تو رو خدا
پاسخ + +4 0 --
معلم 1394/03/25 - 16:45
میگما مدیونین اگه به این فکر نکنین که مجلسیها دم رفتن وجدان درد گرفتن که واسه ما کاری نکردنها؟!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/03/25 - 19:36
دیگه می خواست برای شما چکار کنند.مطمئن باش دیگه از این بیشتر از دستشون نیامد وگرنه از این بیچاره ترمون می کردند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/03/26 - 00:12
احسنت موافقم .
پاسخ + +2 0 --
ساوری 1394/03/25 - 22:37
آقایی به نام حسن به اینکه از دولت احمدی نژاد به نام ثروت مند ترین دولت تاریخ ایران نام برده شده اشکال گرفته اند . آقای محترم خواهش می کنم آمار بانک مرکزی و نهادهای اقتصادی ایران و جهان رامطالعه فرمایید . درآمد دولت احمدی نژاد سالیانه 110 میلیارد دلار بود . درآمد دولت جدید به 24 میلیارد دلار در سال کاهش یافته است . بعد این مقدار را با تورم هر دو دولت مقایسه فرمایید. مقداری هم در اینترنت قیمت های سال 84 و سال 92 را جستجو نمایید . و ببینید دولت گذشته و البته مجالس هشتم و نهم چه بر سر این کشور و مردم آوردند. در کنار این ها لطفا آمار و مبالغ اختلاس ها را هم پیگیری فرمایید.
پاسخ + 0 0 --
ساوری 1394/03/25 - 22:45
مطابق قانون اساسی مجلس حرف آخر را در مورد بودجه و نهایتا تصویب آن می زند . مجلس است که به راحتی و اختیار قانونی می تواند ارقام لایحه بودجه را تغییر دهد . و از طریق دیوان محاسبات بر عملکرد وزارتخانه ها از جمله آموزش و پرورش نظارت کند. و این یعنی جان کلام آقای کمیجانی : فرهنگیان عزیز نمایندگانی را برگزینید که از شما باشند ، به فکر شما و فرزندان این سرزمین باشند، استیضاح را برای امتیاز گیری به کار نبرند.
پاسخ + +2 0 --
نا شناس 1394/03/26 - 00:12
لطف كنيد از اين آقاى دبير كل خودخوانده ...يك عكس بهتر بگذاريد كه حداقل دستهايش را اينگونه بالا نگرفته باشد كه موجب سوء تفاهم شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/03/26 - 11:10
فانی و نوبخت امروز در مجلس نتوانستند استیضاح کنندگان را قانع کنند. اضافه شدن بر تعداد امضاهای استیضاح.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/03/26 - 12:50
خبر فوری سوم تیر استیضاح فانی.
پاسخ + +4 0 --
خوزستان 1394/03/26 - 13:34
خب چرا اینقد خودتون رو اذیت میکنید من از سایت خوب سخن معلم خواهش میکنم یه نظرسنجی بذاره ببینیم چند درصد موافق رفتن اقای فانی هستن مطمئنم بالای ۹۰درصد موافق رفتن اقای فانی هستن اینطوری حساب کار دست این اقایون که خودشونو نماینده معلما میدونن میاد شما نماینده وزیر هستید نه ما فرهنگیان
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/26 - 14:39
طبیعیه که وزیری که به معلمانش توهین کنه و اونا رو ناکارامد و بی سواد بدونه هیچ محبوبیتی در بین معلمان نخواهد داشت
پاسخ + 0 0 --
مهرداد 1394/03/26 - 15:07
آقای جلیل
سلام
غیر از این موارد تکراری ، حرف دیگری هم برای گفتن دارید ؟
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/03/26 - 21:59
وزیر شما که هر دفعه و مرتبا این جملات رو تکرار می کنه و به معلمها توهین میکنه ما هم حرفهای وزیرتون رو نقل می کنیم تکرای هم باشه حرفهای وزیرتون هست و چون 250 هزار معلم در معرض اتهام قرار گرفتند بسیار جملات مهمه و باید همیشه تکرار بشه
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/26 - 23:22
آقا جلیل :خدایی :تمام طرفدارهای بنده خدا حاجی بابایی به بی سوادی شما هستن ! من موافق حاجی بابایی نبودم ولی بنده خدا اینقدر هم بد نبود که افراد بی سوادی مثل شما باعصبیت جاهلانه وتعصبات غیر عقلی وسواد اکابری بدنامش کنن .اون بنده خدا چند تا کار خوبم داشت که انگار شما عزم جزم کردین به .. بکشینش
اخوی اینجا ماهمه معلمیم وخیلی بده یه معلم خودش بی سواد باشه
اخوی حرفهای وزیرتان است نه .حرفهای وزیرتون هست
جان مادرت!!! .سعی نکن نشون بدی معلمها بی سوادن ؟!آخه من ولی اگه این دو خط مرقومه حضرتعالی روبخونم که دیگه بچمو دست امثال شما نمیدم
به جای جبهه گیری غلط برو سراغ یادگیری ...هنوزم دیر نیست.
پاسخ + +1 0 --
حمید 1394/03/26 - 23:16
عوض کردن وزیر کاری درست نمی شود نمایندگان که طرح استیضاح مطرح می کنند فقط می خواهند خودی نشان بدهند واگر بگذارند مدیر کل ها ومدیران شهرستان کار کنند بسیار از مشکلات حل می شود اما با سفارشاتی که انجام می دهند وافراد باند خود را تحمیل میکنند اگر هم قبول نکنند باز درد سر درست می کنند مانع کار دلسوزان می شوند درشهرستان ما معاون فناوری با مدرک فوق دیپلم انتصاب شده بخاطر اقای نماینده
پاسخ + +3 0 --
معلم تهرانی 1394/03/27 - 20:34
معلمان به هرکی رای بدن به تو و گروهک سیاسی ات رای نمیدن تو دنبال کار سیاسی و رای برای خودت و گروهت هستی نه معلمان
پاسخ + +1 -1 --
دردآشنای همیشگی 1394/03/28 - 17:20
بابا ول کنید این جلیل و خلیل رو . جناب کمیجانی عزیز ، به نظر حقیر اصلا هم لازم نیست معلمان نمایندگان مد نظر خودشونو که دلسوز و فعال هستند راهی مجلس کنند ! چون > همش کشکه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور