صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در حاشیه خبر تنبيه يك دانش‌آموز كرماني

خشونت در لايه هاي اجتماعي ما رسوخ كرده است ؛ آینده چه خواهد شد ؟

تمام آنچه به عنوان تحليل در امور بين الملل و سياست خارجي تلقي مي‌شد در بهت و حيرت از ديدن فرو رفتن مداد در سر اين دانش‌آموز، ناپديد شد و حرفي براي گفتن باقي نماند/ آنچه اتفاق افتاده نشان از برخي واقعيت‌هاي تلخ در جامعه ما و نظام آموزشي كشور دارد/ بروز چنين خشونت‌هاي غليظي در مدرسه را نمي‌توان صرفاً برپايه دلايل و فشارهاي مالي تلقي كرد/ بسيارند معلمان زحمتكش و ازخودگذشته‌اي كه با پاي پياده در برف و سرما در مناطق كوهستاني براي آموزش دو يا سه دانش آموز، اقدام مي‌كنند و هيچ كس از مسئولان و رسانه‌هاي مختلف از عملكرد آنها خبردار نيستند/ بايد براين امر صحه گذاشت كه خشونت در لايه هاي اجتماعي ما رسوخ كرده و آستانه تحمل و صبر افراد را كاهش داده است/ امروز آن خشونت گسترده‌تر و غليظ تر شده است/ امروز بسياري از رفتارهاي ما با چاشني خشونت همراه شده و براي هرگونه اعمال نظر، رفتار عاميانه، بيان خواسته‌ها و... از آن استفاده مي‌كنيم/ بار ديگر بايد وزارت آموزش و پرورش را به پاسخ گويي طلبيد و خواستار ارائه برنامه‌ها و تدابير آموزشي براي آماده سازي معلمان در برخورد با سختي‌هاي آموزشي و مديريت كلاس نمود/ مسئولان نظام آموزشي كشور بايد پاسخ گو باشند كه اين كمبودهاي رفتاري و بروز خشونت‌هاي غليظ در مدارس به سبب چه عواملي است/ جاي ترس و دلهره دارد كه آينده اين بچه‌ها چه خواهد شد/ كلاسي كه با رفتارهاي اين چنين خشني مديريت شود، و دانش‌آموزانش به طور زنده شاهد شكنجه همكلاسي خود باشند، فردا چه از آب درخواهند آمد/ اگر امروز به سبب عدم مديريت و نظارت رفتاري در عملكرد معلمان، در افكار دانش آموزان بذر خشونت كاشته شود، قطعاً در‌ آينده‌اي نه چندان دور بايد طوفاني از رفتارها و اقدامات خشن را در جامعه شاهد باشيم

تنبيه دانش‌آموز كرماني و خشونت در مدارس

روز گذشته بنابر تهديدات و خشونت طلبي مقامات آمريكايي قصد داشتيم، پيرامون مسئله ايجاد دو قطبي سياسي درآمريكا مطلبي را آماده كنيم، اما در سير اخبار به خبر تنبيه (شكنجه به معناي واقعي) يك دانش‌آموز كرماني برخورديم و تمام آنچه به عنوان تحليل در امور بين الملل و سياست خارجي تلقي مي‌شد در بهت و حيرت از ديدن فرو رفتن مداد در سر اين دانش‌آموز، ناپديد شد و حرفي براي گفتن باقي نماند.

هر آنچه نسبت به خشونت ور فتارهاي ضد حقوق بشري در ذهن مرور مي‌شود، با ديدن چنين اقدامي كنار رفت و تعبيري براي اين اقدام پيدا نمي‌كنيم. متعجب از اين هستيم كه آيا اين اقدام واقعا از سوي يك معلم صورت گرفته ؟!

آنچه اتفاق افتاده نشان از برخي واقعيت‌هاي تلخ در جامعه ما و نظام آموزشي كشور دارد. بررسي و تحليل ريشه‌هاي خشونت در جامعه بسيار گسترده است و زيرشاخه‌هاي فراواني دارد كه پرداختن به همه آنها ميسر نيست.

برخي تحليل گران بروز خشونت در مدارس را بر پايه فشارهاي اقتصادي مي‌دانند و عدم امنيت مالي را از جمله دلايل استفاده از ابزار خشونت از سوي معلمان تلقي مي‌كنند.اگرچه تاكنون درمورد مشكلات معيشتي و نابرابري سطح دستمزد‌ها بين معلمان و ديگر اقشارحقوق بگير، مطالب بسياري ارائه شده و اين بي عدالتي اقتصادي را به دولت و ديگر مسئولان هشدار داده‌ايم، اما بروز چنين خشونت‌هاي غليظي در مدرسه را نمي‌توان صرفاً برپايه دلايل و فشارهاي مالي تلقي كرد.

معلمي شغلي است كه انتخاب كنندگان آن از روحيه ايثار، صبر، محبت و عطوفت، و در يك كلام انسانيت بالايي برخوردارند. چراكه بسيارند معلمان زحمتكش و ازخودگذشته‌اي كه با پاي پياده در برف و سرما در مناطق كوهستاني براي آموزش دو يا سه دانش آموز، اقدام مي‌كنند و هيچ كس از مسئولان و رسانه‌هاي مختلف از عملكرد آنها خبردار نيستند.

بايد براين امر صحه گذاشت كه خشونت در لايه هاي اجتماعي ما رسوخ كرده و آستانه تحمل و صبر افراد را كاهش داده است. زماني خشونت رفتاري، خود را در برخوردهاي نزاع آميز در جامعه نشان مي‌داد و مشاهده مي‌كرديم كه مردم در برخوردهاي كوچك به وجود آمده قادر به كنترل خشم خود نيستند و هنگام تضاد ميان خواسته‌هاشان نوعي تعارض شديد شكل مي‌گيرد.اما امروز آن خشونت گسترده‌تر و غليظ تر شده است.

امروز بسياري از رفتارهاي ما با چاشني خشونت همراه شده و براي هرگونه اعمال نظر، رفتار عاميانه، بيان خواسته‌ها و... از آن استفاده مي‌كنيم. در مسئله اخير تنبيه شديد دانش‌آموز كرماني، بايد پذيرفت كه بالارفتن ميزان خشونت و پايين آمدن آستانه صبر معلم مي‌تواند به عنوان مولفه‌هاي اصلي بروز چنين اتفاقي مورد بررسي قرار گيرد.

بار ديگر بايد وزارت آموزش و پرورش را به پاسخ گويي طلبيد و خواستار ارائه برنامه‌ها و تدابير آموزشي براي آماده سازي معلمان در برخورد با سختي‌هاي آموزشي و مديريت كلاس نمود.

تاكنون بسياري از مشكلات به وجود‌آمده درامر آموزش به سبب كمبود بودجه تلقي شده، اما مسئولان نظام آموزشي كشور بايد پاسخ گو باشند كه اين كمبودهاي رفتاري و بروز خشونت‌هاي غليظ در مدارس به سبب چه عواملي است.

مردم فرزندانشان را براي كسب علم و شعور به مدرسه مي‌فرستند تا شخصيت آنها براساس اخلاق و منش انساني شكل بگيرد.

كلاسي كه با رفتارهاي اين چنين خشني مديريت شود، و دانش‌آموزانش به طور زنده شاهد شكنجه همكلاسي خود باشند، فردا چه از آب درخواهند آمد؟!

اگر اين دانش‌آموز در پي اين اقدام وحشتناك جان خود را از دست مي‌داد و يا دچار ضايعه‌اي در سلامت خود مي‌شد، چه كسي پاسخ گوي آينده وي و داغ دل خانواده‌اش مي‌شد؟

جاي ترس و دلهره دارد كه آينده اين بچه‌ها چه خواهد شد.

يكي از اصلي ترين موانع توسعه خشونت در كشورمان نهاد آموزش و پرورش مي‌باشد كه بسياري از جامعه شناسان دل به اقدامات آموزشي آنها در ترويج سبك زندگي سالم بسته‌اند تا از طريق آموزش رفتاري بتوان جلوي تكثير خشونت را گرفت و جامعه را در مقابل آن واكسينه كرد.

گويا حقيقت در روال آموزشي فرزندان و نسل آينده كشور چيز ديگري است. اما توجه داشته باشيم اگر امروز به سبب عدم مديريت و نظارت رفتاري در عملكرد معلمان، در افكار دانش آموزان بذر خشونت كاشته شود، قطعاً در‌ آينده‌اي نه چندان دور بايد طوفاني از رفتارها و اقدامات خشن را در جامعه شاهد باشيم.

روزنامه آفرینش

دوشنبه, 25 بهمن 1395 15:35 خوانده شده: 7085 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 -19 --
ناشناس 1395/11/25 - 16:08
در هر جامعه که تعلیم وتربیت فقط باری به هر جهت باشد و گزینش افراد باری به هر جهت .اموزش معلم باری به هر جهت و....باری به هر جهت چه انتظاری دارید .اینده خدا داند
پاسخ + 0 0 --
مهراب 1395/11/27 - 10:30
چرا صدا و سیمای اسلامی ایران ماجرای قتل معلم فیزیک بروجردی را رسانه ای نکرد

چرا صدا و سیمای اسلامی ماجرای قتل دو فرزند معلم باردار شوش را رسانه ای نکرد

چرا حمله به خانم معلم اهوازی که به زور حجاب از سر معلم برداشته شد را رسانه ای نکرد

اینها برای ان است معلمان عزیز که معلم را بترسانند


تا دیگر هیچ گونه اعتراضی در باره حقوق پایین خود نداشته باشند

بر همه مشخص شده که صدا و سیما دشمن قسم خورده اموزش و پرورش است
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/11/27 - 13:18
احسنت بر محراب عزیز
گل گفتی.
پاسخ + +28 -2 --
بازنشسته 1395/11/25 - 16:52
این عمل را محکوم می کنیم اما بی ادبی عدم توجه دانش اموزان به حرمت کلاس و معلم بیشتر محکوم میکنیم
با این عمل همه رسانه ها بسیج میشوند اما اگر اهانتی به معلم توسط دانش اموز و اولیای او شود هیچ خبری در رسانه ها نیست ای کاش رسانه ها در خصوص ترور شخصیت یک معلم در جامعه هم اینگونه واکنش سریع نشان می دادند
پاسخ + +22 -2 --
معلم ایرانی 1395/11/25 - 18:06
دیدن چنین عکسی اگرچه دل هر انسانی را بدرد می آورد ولی خدانگذردازمسولینی که واقعا اآموزش و پرورش را به کناری نهاده اند ومعلم رافراموش کرده وباروح وروان معلمین بازی میکنند چه بودجه سال جدید ونقش ا پ وکمرنگی آن بی توجهی به معیشت وفرق ازفرش تا عرش باعث وخجالت دربرابر خانواده باعث روحیه عصبی شده و ناخودآگاه چنین مشکلاتی بغرنج بوجود می‌آید کنه قلبا عامل آن نمی خواهد ولی فکروخیال بدهی قرض وام ووووو ویک لحظه غفلت باعث فاجعه می شود گه متاسفانه باوضع موجود ازان گریزی نیست
پاسخ + +2 -15 --
غیاثی فراهانی 1395/11/25 - 18:16
وحشتناکه
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/11/26 - 20:13
نظرگاه مسئول نماهای مملکت ما به آموزش و پرورش
وحشتناکتر، بلکم دهشتناک تر است!؟
پاسخ + +20 -1 --
ناشناس 1395/11/25 - 19:27
با سلام به وضع انتخاب معلم,اموزش , ارزشیابی ,فضای اموزشی,اتخاب مدیران,تعداد دانش اموزان, حقوق معلم و...... به صورت موجود پایان دهید
پاسخ + +20 -1 --
م.ع 1395/11/25 - 20:13
متاسفانه گاهی درمدارس بی احترامی ،تهدیدو...به معلم،توسط اولیا پرتوقع وگاه شاگردان شکل گرفته ومتاسفانه اتفاقات مختلف ودردناک رخ میدهد.
پاسخ + +20 -1 --
معلم ناامید 1395/11/25 - 20:55
با خشونت در کلاس مخالفم اما
با کلاسهای شلوغ دانش اموزان بی ادب درس نخوان بی انگیزه و پر رو ک هیچ احترامی برا بزرگتر و معلم قایل نیستند اعصاب خراب معلم نداشتن معیشت ومنزلت مناسب و از بین رفتن ارزش نمره و...چه انتظاری از معلم داریم؟؟
برای معلم و مدرسه چه کردیم ک انتظار بازده و راندمان عالی داریم؟!
پاسخ + +22 -3 --
ناشناس 1395/11/25 - 21:58
آقا توی کلاس سر معلم را بریدند صداو سیما هیچی نگفت حالا یک مداد ا شتباهی پیش میاد دیگه ببین چه جنجالی شده عکس بگیر و دادگاه و کارشناسان همه وارد صحنه شدند برای پلاسکو هم اینقدر تبلیغات نداشت تازه مدال شجاعت هم دادند بخاطر جمع آوری اجر و نخاله‌ها صداوسیما جه تبلیغاتی. کرد ماشاالله
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/11/25 - 22:52
موافقم
پاسخ + +22 -2 --
ناشناس 1395/11/25 - 22:04
معلمان گرامی چرا وقتی بخیه های یک بچه را پزشکان و پرستاران عین جلادان به خاطر نداشتن پول حمله کردند چرا هیچ عکسی بیرون نیامد دشمنی با معلمان که مشخص و مبرز است
پاسخ + +25 -1 --
ناشناس 1395/11/25 - 22:16
باید قانونی وضع شود و تکلیف معلمان با اولیاء و دانش آموزان بی تربیت و بی فرهنگ و درس نخوان مشخص شود آقای پور سلیمان نظر شما چیست؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/11/25 - 22:17
سلام
دوست عزیز
قبلا در این مورد نوشته ام .
البته در این مورد در حال نگارش مطلبی هستم .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/25 - 22:32
دست شما درد نکند ... باسپاس
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/11/26 - 20:16
جناب علی آقای پورسلیمان
چرا به سوال جناب "ناشناس" پاسخ نداده و حواله به گذشته و
آینده دادید؟!
پاسخ + +24 -2 --
بازنشسته 1395/11/25 - 22:32
به نظر من بعضی دانش اموزان در حد اوباش هستند مثلا دانش اموزی فیلم سکس سر کلاس می اورد یا دانش اموزی که کاندوم سر کلاس میاورد واز معلم می پرسد این چیست چگونه باید با ان برخورد کرد ایا این دانش امز است مدیر مدرسه غیر انتفاعی که برای پول ان را حفظ میکند ومعلمین باد بسوزند ودم نزند چه کسی از معلم حمایت میکند
پاسخ + 0 0 --
شعهروند 1395/11/25 - 23:03
بی ادب بی شعور از سکس وکاندوم صحبت می کنی وان را بهانه می گیری که فرق وسر دانش اموز را بشکنی شماها هستین که این چنین فرهنگی را اموخته اید من اگر ان جا بودم می دانستم چه کار می کردم خجالت هم کار خوبی است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/25 - 23:27
شهروند مودب باش به بازنشسته محترم که.همسن پدرت است. توهین نکن
پاسخ + 0 0 --
ساناز 12 1395/11/26 - 03:52
همکار محترم فقط صحبت کرده است و می فرماید که دانش آموز حتی به مدرسه نی آورد.
پاسخ + 0 0 --
ایوب کلامی 1395/11/26 - 03:56
همکاران محترم .مثل اساتید دانشگاه تدریستان را بکنید بدون اینکه حرص و جوش بخورید و بخاطر درس نخواندن دانش نیاموز!!! مشکلی به مشکلات خود نیفزایید به کسی دلسوزی نکنید گذشت آن زمان.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/11/26 - 07:05
شهروندمحترم این لحن شما نشان میدهد فرهنگیان با چه دانش آموزانی سروکله می زنند وقتی شما چنین الفاظ رکیکی را به کار می برید فرزند شما چگونه تربیت خواهد شد مشکلات مطرح شده توسط بازنشسته ی محترم وجود دارد وقابل کتمان نیست وحتی فرهنگیانی بوده اند که توسط دانش آموزان به قتل رسیده اند که رسانه ها کم به آن پرداخته اندبعضی از اولیا صلاحیت تربیت فرزند را ندارند اگر از این پدرو مادر ها حضانت فرزندان سلب شود وبه پرورش گاه ها سپرده شوند کودکان بهتر تربیت می شوند
پاسخ + +3 -26 --
شعهروند 1395/11/25 - 22:47
بی ادب من اگر در انجا بودم با قمه وقداره ان قدر برفرق وسر این نامرد می زدم که الف را از گلیف نمی شناخت گاها جاری کردن اب گرم در ..........افراد خود سر لازم است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/11/25 - 23:31
شهروند ادب داشته باش و اصول اخلاقی را رعایت کن تو که معلم نیستی
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/11/26 - 20:26
جناب "شعهروند" عزیز!
با این دو سه خط مرقومه غلط و غلوط، نشان دادی که اگر در
شرایط این معلم بخت برگشته قرار می گرفتی شاید روزگار
بدتری به سر این دانش آموز می آوردی!
نوشته پرخشونتت کاملا نمایانگر شخصیتت است!
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/11/26 - 20:26
جناب "شعهروند" عزیز!
با این دو سه خط مرقومه غلط و غلوط، نشان دادی که اگر در
شرایط این معلم بخت برگشته قرار می گرفتی شاید روزگار
بدتری به سر این دانش آموز می آوردی!
نوشته پرخشونتت کاملا نمایانگر شخصیتت است!
پاسخ + +19 -2 --
بازنشسته 95 1395/11/25 - 23:01
همکاران عزیز توصیه می کنم تنبیه بدنی نکنید که اگر مشکلی پیش بیاید هیچکس به دلسوزی معلم حق نخواهد داد و یا از شما حمایت نخواهد کرد. معلمان به خاطر حقوق ناچیز و تبعیض و نا عدالتی و دانش آموزان تربیت نشده در خانه و مشکلات رفتاری و بی تفاوت به درس و آینده خود در رنج و عذاب هستند و یک لحظه ممکن است از تنبیه بدنی استفاده کنند خود من چند بار در طول خدمت از تنبیه استفاده کردم که همه آن زمانی بود که سابقه خدمت و تجربه ام کم بود بعدها اصلاً تنبیه بدنی نکردم. به اندازه کافی مشکلات مالی داریم بیشتر از این به خاطر درس نخواندن وغیره نباید حرص و جوش بخوریم و یا با تنبیه بدنی مشکلات جبران ناپذیری خلق کنیم.
پاسخ + +22 0 --
ناشناس 1395/11/25 - 23:54
سلام همکاران اصلا دستتنبیه نکنید خودتان راخونسرد بگیرید .همین بچه های که شما جوش ان ها را میزنید سال دیگر اگر در خیابان شما راببینند رویشان را بر می گردانند .من هم دراوایل خدمت گاهی ممکن بود تنبیه کنم ولی حالا فهمیدهام که اشتباه میکرده ام
پاسخ + 0 0 --
محمدی 1395/11/26 - 08:33
احسنت. دقیق و به جافرمودید.
پاسخ + +9 -3 --
معلم 1395/11/26 - 00:36
بنده کار این همکار را که احتمالا سهوی بوده تایید نمی کنم. ولی باید به دنبال دلایل و ریشه های این مسائل در مدرسه رفت. شاید فشار روانی و مشکلات باعث این کار شده.
پاسخ + +12 0 --
شهاب 1395/11/26 - 06:55
گرچه چنین اقدامی صحیح نیست ولی باید ریشه یابی شود که علت این اتفاقات چه بوده است ویک طرفه قضاوت نکرد به نظر من یکی از علت های مهم عدم برخورد قانونی مناسب با دانش آموزان دارای مشکلات انضباطی است واینکه معلم باید به هرصورت آن ها را تحمل کند چگونه یک معلم می تواند شاهد باشد که دانش آموزان کلاس بوسیله ی فردی بزهکار مورد آزارقرارمی گیرند وبی تفاوت آن ها را تماشا کنداین دانش آموز آن طور که دررسانه ها مطرح شده مشکلات انضباطی فراوانی داشته که به دلیل این مشکلات چنین اتفاقی بوجود آمده است
پاسخ + +10 -1 --
همکار 1395/11/26 - 11:45
مثل اینکه معلم این دانش آموز گفته درست است که قصد تنبیه داشتم ولی اصلاً متوجه نشدم دست دانش آموز مداد است.
پاسخ + +12 -1 --
مرتضی 1395/11/26 - 13:15
با سلام به همکاران محترم.بنده در اوایل خدمت به به دلیل مشکلات مالی زیادی که داشتم مجبور بودم بعد از مدرسه هم تا ساعت 9 یا 10 شب سر کار برم . صبح روز بعد به سختی سر کلاس حاضر میشدم با خستگی شدید و اعصابی خراب. یکی از همون روزها که اتفاقا چکم هم در حال برگشت خوردن بود سر کلاس ،یکی از دانش آموزان بی ادبی کرد نمیدونم چطور شد که احساس کردم هر چی عصبانیته الان باید سر این خالی کنم به طور غیر قابل کنترلی رفتم به سمتش و کشیدمش بیرون و به شدت تنبیهش کردم .البته که بعدا سعی کردم از دلش در بیارم و الان هم بعد از گذشت سالهای زیادی از اون زمان از کارم پشیمونم و دیگه هیچ وقت جریان مشابهی از طرف من پیش نیومد. در کل میخوام اینو بگم که عوامل زیادی دست به دست هم میدن که این جور مشکلات پیش بیاد و به نظر من مهمترینش بی اعتنایی دولت به معلمان هست. وقتی حکومت ارزشی برای معلم قایل نباشه نتیجه اش همین میشه که میبینید
پاسخ + +9 -10 --
علیرضا 1395/11/26 - 14:37
من اعتقاد دارم معلمی که دانش آموز ابتدایی را تنبیه جسمی و روانی می نماید باید از تدریس محروم وکاری که با دانش آموز سرو کار نداشته باشد به او سپرده شود البته با مزایایی خیلی کمتر از شغل آموزگاری،خیانت بزرگی است معلمی را سر کلاس بفرستند
که بچه اول ودوم ابتدایی را کتک میزند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/26 - 16:10
اصولا باید بچه‌ها از والدینی که به دلایل زیاد قادر به فرزند خود نیستند و نمی توانند انسان به جامعه تحویل دهند باید این والدین مجازات شوند و مثل خارج آنها را از نگهداری کودکان معصوم محروم کرد تا در آینده ایران را به تباهی و ابتذال بیشتر نکشانند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/26 - 16:14
والدین والدین معتادی وجود دارد که در خانه انواع و اقسام شکنجه ها را به کودکان وارد میکنند ولی به محض کوچکترین اتفاق در مدرسه ادای انسانها ی پیشرفته و مدرن در می آورند باید از والدین تست گرفته شود که آیا صلاحیت نگهداری انسان دیگر را دارند یا خیر مثلا این شهروند که میخواد با قمه و چاقو به معلمان حمله کند آیا لیاقت و صلاحیت دارد؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/11/26 - 16:23
خیانت بزرگی است که کودکان بی گناه زیر دست والدین معتاد که از نظر روانی مشکل دارند و موجب میشوند که فرزندان بی گناه آنها به انسانهای بی ادب و لاابالی تبدیل شدند باید قانونی جهت برخورد شدید با این گونه اولیا توسط قوه قضائیه گرفته .شود و مدارس گزارش‌ها روانی و اعتیاد و حتی رفتار های غیر عادی آنها را ارائه دهد و سپس اقدام به ثبت نام دانش آموزان نماید تا محیط مدارس از وجود این افراد و تهاجم فرهنگی پاک شود تا این اولیا اینقدر دریده و پررو نشوند
پاسخ + 0 0 --
علیرضا 1395/11/27 - 00:17
بچه اول و دوم ابتدایی جه لاابالی بی ادبی می تواند باشد
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1395/11/26 - 15:41
همکاران گرامی خودتون رو با برخورد فیزیکی به دردسر نیندازید... در شرایطی که معلم که اصلی ترین جزء آموزش و پرورشه، کم اهمیت ترین در این نظام آموزشی تلقی میشه و در حالی که حوزه ستادی به جای پشتیبانی مدارس، برای اونا دستور و طرح و برنامه میدن و فخرفروشی میکنن، به زودی سقوط «پلاسکوی آموزش و پرورش» رو می بینیم... اینا نشانه های این سقوط هستند که‌ هرازگاهی از گوشه و کنار خبرساز میشن. از سیستم بیماری که در حال احتضاره، خروجی بهتر از این انتظار نمیره. این نتیجه سیاست‌های غلطیه که مسئولین در پیش گرفتن...
پاسخ + +11 0 --
امیدوار 1395/11/26 - 17:14
روسای مناطق لطفا ترمز مدیران خود شیفته خود را بکشید تا لااقل معلمان با وجود تنگنای معیشتی در مدرسه احساس آرامش‌کنند . این مسائل در کمین همه مدارس ایران. از پشت میز هایتان بیرون بیایید و در کار مدیران مدارس نظارت کنید
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/11/26 - 20:18
احسنت
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1395/11/26 - 19:25
وقتی سرباز معلم بدون دوره درس میدهد وقتی با مدر ک جعلی بیش دبستانی معلم سر کلاس میرود وقتی معلم دغدغه معیشت دارد نباید بیشتر از این انتظار داشت
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/11/26 - 19:38
هیچ جا مانند خوزستان مدیران خودمحور تر نیستند
پاسخ + +8 0 --
علی 1395/11/26 - 20:28
کلاسی که با 38 دانش آموز پر شده انتظار تعلیم و تربیت از طرف معلم بی انصافی است با همه تلاش ها 10 درصد هم مفید نمی تواند واقع شود .
پاسخ + +7 0 --
حسین 1395/11/27 - 10:25
در بعضی از دبیرستانها در سر کلاس درس جلوی چشم معلم دانش اموزان سیگار می کشند

با موبایل خود فیلم مبتذل نگاه می کنند

ایا اینها جرم نیست

بعد هم اگر معلم به انها در باره این کارشان تذکر بده با معلم بدبخت درگیر می شوند
پاسخ + +7 0 --
مهراب 1395/11/27 - 10:29
چرا صدا و سیمای اسلامی ایران ماجرای قتل معلم فیزیک بروجردی را رسانه ای نکرد

چرا صدا و سیمای اسلامی ماجرای قتل دو فرزند معلم باردار شوش را رسانه ای نکرد

چرا حمله به خانم معلم اهوازی که به زور حجاب از سر معلم برداشته شد را رسانه ای نکرد

اینها برای ان است معلمان عزیز که معلم را بترسانند


تا دیگر هیچ گونه اعتراضی در باره حقوق پایین خود نداشته باشند

بر همه مشخص شده که صدا و سیما دشمن قسم خورده اموزش و پرورش است
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/11/27 - 13:26
بله! باید حقوق امثال ما معلمان بخور و نمیر باشه تا صدا و
سیمای میلی با برنامه ها و سریال های آبکیش، بتونه بیشتر
بچاپه؟!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/12/05 - 00:10
جمع کنید این بحث های ... رو عامل تمام مشکلات مدارس مدیر های ... مدارس هستن که لیاقت هیچی ندارن.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/08/30 - 01:18
با سلام خدمت شما من با تنبیه بدنی دانش آموزان موافق نیستم اما این روزها حتی اگه نخواسته تنت به دانش آموزی بخوره با والدینی مواجهه میشی که ادعا میکنن بچشون و زدی و کلی قسم باید بخوری و عذر خواهی کنی متاسفم برای نسلی با تربیت اشتباه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور