صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران :

از موارد مطروحه در رابطه با سند یونسكو، اجازه دسترسی آزاد به اطلاعات آموزشی - تربیتی كشور است كه این موضوع مصداق بارز نفوذ در دستگاه آموزش كشور است/یكی از بندها در پیش‌نویس ارائه شده، ایجاد مدارس عاری از خشونت است ؛ آیا در مدارس ما خشونت وجود دارد؟

با وجود اسناد بالا دستی، مسئولان چه اصراری بر اجرای اسناد غربی دارند/ رونمایی از سند ۲۰۳۰ در حالی انجام شد كه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش كه از كامل‌ترین اسناد ملی كشور بوده و مبتنی بر اصول تعلیم و تربیت اسلامی است و متناسب با شرایط كشور و انقلاب اسلامی تهیه و تدوین شده است، آذر ماه سال ۹۰ رونمایی شد و آذر ماه امسال وارد فاز پنجم اجرا شد/ ه این همت و اراده‌ای كه از مسئولین برای اجرای سند ۲۰۳۰ مشاهده شد، در اجرای سند بومی ایرانی - اسلامی كه شرایط كلی تعلیم و تربیت را در كشور ترسیم می كند، دیده نشد و به مانند سند ۲۰۳۰ كارگروه خاصی برای اجرای آن تشكیل نشد/ : نكته جالب توجه در رابطه با این دو سند مذكور، عدم آشنایی معلمان با هر دو سند یاد شده است/ از موارد مطروحه در رابطه با سند یونسكو، اجازه دسترسی آزاد به اطلاعات آموزشی - تربیتی كشور است كه این موضوع مصداق بارز نفوذ در دستگاه آموزش كشور است/ یكی از بندها در پیش‌نویس ارائه شده، ایجاد مدارس عاری از خشونت است كه كشورها در آن متهم به وجود خشونت و تبعیض جنسیتی شدند. آیا در مدارس ما خشونت وجود دارد كه مسئولان این بند را تأیید و امضاء كرده‌اند....

مخالفت با سند 2030 یا سند ایچوان و یا سند یونسکو

گروه اخبار/

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران گفت: مطابق با سند ۲۰۳۰، باید تمام بندهای آن اجرا شود و اسناد بالادستی كنار گذاشته شوند؛ سؤال اساسی و مهم این است كه با وجود اسناد بالا دستی، مسئولان چه اصراری بر اجرای اسناد غربی دارند؟
مجتبی عبادی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در خصوص سند آموزش ۲۰۳۰ اظهار داشت: در مهر ماه امسال با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، كارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ تشكیل و سند آموزش ۲۰۳۰ یونسكو ۲۰ آذر ماه امسال رونمایی شد.
وی افزود: رونمایی از سند ۲۰۳۰ در حالی انجام شد كه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش كه از كامل‌ترین اسناد ملی كشور بوده و مبتنی بر اصول تعلیم و تربیت اسلامی است و متناسب با شرایط كشور و انقلاب اسلامی تهیه و تدوین شده است، آذر ماه سال ۹۰ رونمایی شد و آذر ماه امسال وارد فاز پنجم اجرا شد. 
عبادی تصریح كرد: نكته جالب این است كه این همت و اراده‌ای كه از مسئولین برای اجرای سند ۲۰۳۰ مشاهده شد، در اجرای سند بومی ایرانی - اسلامی كه شرایط كلی تعلیم و تربیت را در كشور ترسیم می كند، دیده نشد و به مانند سند ۲۰۳۰ كارگروه خاصی برای اجرای آن تشكیل نشد.
وی اضافه كرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فقط رونمایی شد و دغدغه‌ای از مسئولین برای اجرایی و عملیاتی كردن سند تحول در كشور تا الان مشاهده نشده است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران با طرح این پرسش‌هایی مانند «اگر بنا باشد سند ۲۰۳۰ اجرایی شود، سند تحول آموزش و پرورش چه وضعیتی پیدا می‌كند؟» و «سند آموزش ۲۰۳۰ با اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی چه رابطه‌ای دارد؟»، گفت: نكته جالب توجه در رابطه با این دو سند مذكور، عدم آشنایی معلمان با هر دو سند یاد شده است و معلمان به عنوان متولیان امر آموزش اصلا نمی دانند ۲۰۳۰ چیست؟.
وی با بیان اینكه سند یونسكو دارای ابهاماتی است، افزود: از جمله اهداف ۲۰۳۰، آموزش شهروند جهانی با معیارها و ارزش‌های غربی است كه تعبیر مقام معظم رهبری از شهروند جهانی، وابستگی است؛ آیا ما به‌جای آموزش هویت مستقل و عزتمند، می‌خواهیم آموزش وابستگی به دانش‌آموزان بدهیم؟
عبادی ادامه داد: از موارد مطروحه در رابطه با سند یونسكو، اجازه دسترسی آزاد به اطلاعات آموزشی - تربیتی كشور است كه این موضوع مصداق بارز نفوذ در دستگاه آموزش كشور است. آیا ما با امضای این سند متعهد شدیم اطلاعات آموزشی و تربیتی را در اختیار غرب قرار دهیم؟
وی اضافه كرد: مطابق با سند ۲۰۳۰، باید تمامی بندهای آن به طور كامل اجرا شود و اسناد بالادستی كنار گذاشته شوند؛ سؤال اساسی و مهم این است كه با وجود اسناد بالا دستی، مسئولان چه اصراری بر اجرای اسناد غربی دارند؟
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران افزود: یكی از بندها در پیش‌نویس ارائه شده، ایجاد مدارس عاری از خشونت است كه كشورها در آن متهم به وجود خشونت و تبعیض جنسیتی شدند. آیا در مدارس ما خشونت وجود دارد كه مسئولان این بند را تأیید و امضاء كرده‌اند؟
وی با طرح این پرسش كه «جزئیات این سند چه زمانی منتشر خواهد شد؟»، گفت: آیا شورای عالی انقلاب و مجلس در جریان امضای این سند هستند و آن را تأیید می‌كنند؟ برای امضای این سند مهم، بین‌المللی و حیاتی در كشور با چه كسانی مشورت شده است؟ ما با امضای این سند ملزم به اجرای چه تعهداتی در دستگاه آموزشی هستیم؟
عبادی تصریح كرد: این سؤال‌ها تنها تعداد محدودی از ابهامات مطرح درباره این سند هست؛ ابهامات دیگری نیز مطرح است كه امیدوارم جزئیات این سند از سوی مسئولان امر منتشر شده و پاسخی به سؤالات و ابهامات وارد بر این سند داده شود.
وی تأكید كرد: ما در حوزه برادران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران بزرگ آمادگی خود را جهت میزبانی از دبیر كارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ اعلام می كنیم و امیدواریم با اعلام حضور خودشان، به تشریح جزئیات این طرح در بین دانشجومعلمان كه سكان‌دار تعلیم و تربیت در آینده خواهند بود، پرداخته و به سؤالات و ابهامات دانشجویان پاسخ دهند.
رسانه معلم
 
دوشنبه, 25 بهمن 1395 22:21 خوانده شده: 902 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +7 -2 --
معلم ناامید 1395/11/25 - 22:51
چقدر حساس! بابا اینجوری باشه ک باید با جهان قطع ارتباط کنیم! نمیگم نفوذ نیست اما خیلی هم نباید حساس بشیم وب هرچیزی گیر بدیم ک از اون ور بوم هم نیفتیم
پاسخ + +5 -2 --
رضا 1395/11/26 - 04:54
این آقا چیزی از آموزش و پرورش نمیدونه
پاسخ + +5 -2 --
علیرضاشیوایی 1395/11/26 - 09:47
سلام حال که در مدارس ما خشونت وجود ندارد پس این آقا چرا از اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو واهمه دارند ، اصلا" بسیج دانشجویی چه ارتباطی با آموزش وپرورش دارد که در این حوزه نظر بدهد؟
پاسخ + +1 -1 --
ع 1395/11/29 - 13:05
هیچ چیز سر جای خودش نیست آخه بسیج چه ربطی به آموزش وپرورش دارد ؟
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/12/24 - 13:20
بنظرم بسیج دانشجویی چون جریان و جنبش دانشجویی را شامل می شود و روحیه جریانات دانشجویی مطالبه گری است. با این تفاسیر این نوع مطالبه گری درست و منطقی است. حالا این بنده خدا دغدغه آموزش و پرورش را دارد و از جنس و بدنه آموزش و پرورش هم است اومده موضع گیری کرده ما نباید بهش بی احترامی کنیم بلکه باید ازش حمایت هم بکنیم؛ چون حمایت نکنیم از افراد در مطالبه گری نتیجه اش می شود کلاه سر معلم و خانواده فرهنگیان گذاشتن.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور